מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- קומה נמוכה לבת 11יעל23/11/2011
שלום רב,
ביתי בת 11,בריאה ברוך השם, גובהה 135 ס"מ, משקלה 30 ק"ג.משנתה הראשונה הייתה צמודה לעקומת הגובה של 5% ורק לאחרונה עברה לעקומה של 10%.ביקרנו פעמיים אצל אנדוקרינולוג ילדים שאמר שאין צורך בהתערבות ושהיא תהיה נמוכה כי הוריה נמוכים (אני 160 ס"מ, בעלי 170 ס"מ).
בחודשים האחרונים החלה התבגרות מינית (שער בבית השחי ובערווה, שדיים, הפרשות נרתיקיות) ואני חוששת שהיא תקבל מחזור בחודשים הקרובים ואז היא לא תגיע אפילו ל-150 ס"מ.
האם ניתן בדרך כלשהי למנוע את הופעת המחזור? מה ניתן לעשות כדי שהילדה תגיע לגובה סביר? האם אחרנו את המועד?
(בצילום כף יד לפני כשנתיים גיל העצמות צעיר ב-8 חודשים מהגיל הכרונולגי)
בתודה,
אמא מודאגת מאוד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קומה נמוכה לבת 11 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ28/11/2011גובה המטרה של בתך הוא 158 (טווח של 148--168). כעת היא החלה את התבגרותה בגובה של 135. יש לצפות לגדילה של כ 20 ס"מ ואולי יותר כך שאיך שלא בוחנים זאת לא נראה שיש בעיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תזמון וסת לבת 11.5רונית23/11/2011
הבת שלי קיבלה בגיל 11 ויש איזשהו טיול כיתתי שנופל בדיוק על המחזור.
היא לא תצא אם תהיה במחזור. היא לחוצה מזה מאד.
אני רוצה שתצא והבטחתי לנסות לגרום לדחיית המחזור.
האם זה אפשרי?
כרגע במחזור מהיום והטיול בדיוק בעוד חודש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תזמון וסת לבת 11.5 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ28/11/2011מאד לא מקובל לגרום לדחיית מחזור באופן שאת מתארת.
לא בטוח גם שהדבר אפשרי בטווח של חודש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות גיל 15אמירה22/11/2011
שלום רב
בני נולד עם הידרונפרוסיס בכליות בעיה שנפתרה בגיל צעיר ללא סיבוכים. הוא רגיש ללקטוז. בגיל 5 התגלה לימפגיומה בחלל הבטן התחתונה מצב חוזר ונשנה עד היום. התפתחות גדילה הייתה תקינה עד גיל 12 ומאז חלה האטה. מצילום כף יד עולה פער של שנה בהתפתחות וכן הבן מתלונן כי התפתחות המינית (שיעור) הופסק כמעט לחלוטין מגיל 13. מה עושים?
בתודה
א
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התפתחות גיל 15 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ28/11/2011עליו להבדק על ידי רופא הילדים להערכת גדילתו והתפתחותו המינית אם אכן יש עצירה יהיה צורך בברור אנדוקריני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת שתן VMAטל22/11/2011
בני בן 4 חודשים,
ישנו הבדל בין גודל האישונים שלו, ולכן הופננו לבדיקת שתן לVMA.
הבדיקה נעשתה בדגימה, ולא איסוף.
להלן התוצאות:
VMA/CREATININE=8.5MCG/MG CREA (2.8-8.3) HVA/CREATININE=20.1 MCG/MG CREA (3.2-9.6)
האם תוצאות אלה תקינות לגילו?
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פענוח בדיקת שתן VMA - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ28/11/2011ראשית לא ברורה לי האינדיקציה לבדיקה.
שנית יש ערך לאסוף של שתן ולא לדגימה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפסקת טיפול בדקפפטילליאת21/11/2011
שלום רב,
בתי בת 10.2 מטופלת בדקפפטיל מזה שנתיים.צילום כף יד עדכני מתאים לגיל 12.גובהה 1.37 בשנה האחרונה גבהה 4.5 ס"מ בלבד. הטיפול מאט את גדילתה ומאידך גיל העצמות מתקדם בדהרה..
הומלץ לחכות עוד כחצי שנה עד הפסקת הטיפול. האם זה לא יפגע לה בגובה הסופי?
חשוב לי שתרויח כמה שיותר גובה, השאלה מה הדרך המועדפת?
אולי נכון יותר כבר עכשיו להפסיק את הטיפול?
תודה
מאמא מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הפסקת טיפול בדקפפטיל - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ28/11/2011האמת שקשה לדעת.
צריך לעבור בקפדנות על עקומות הגדילה, תוצאות המעבדה וגיל העצמות לפני שמחליטים במקרה שלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך לתשובתך
ליאת28/11/2011תודה על תשובתך.
רציתי להוסיף שגם חלה לאחרונה התפתחות בשדיים ושיעור.
. האם מתן דקפפטיל כל 21 יום יכול להאט את ההתקדמות בגיל העצמות או רק יאט את התפתחות השדיים?
גובהי 1.65 וגובה בעלי 1.76 . האם יש סיכוי שתמצה את הפוטנציאל הגנטי לאור הנתונים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאן מתקדמים?אמא מבולבלת21/11/2011
שלום רב,
בני בן 3 שנים ו-4 חודשים. שיעור קומה קטן - בין אחוזון3 ל-5.
כלכלת התזונה של ילדי טובה, ישן כ-10 שעות בלילה. ילד חיוני ובריא.
אני נמוכה מאוד 142 ס"מ אמא שלי נמוכה וגם אחיי. בן זוגי 175 ס"מ.
ניגשנו לעשות בדיקת הורמון גדילה.
טסט גלוקוגון הארוך (4 שעות) הראה חסר בהורמון (ערך של 4) והטסט הנוסף -קלונידין הראה שאין חסר (אינני יודעת מהו הערך).
מה עכשיו??
האם יש מקום לתת הורמון גדילה? אם לא האם יש דברים אחרים שניתן לעשות במטרה לעזור לגדילה?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מידע נוסף שלא ציינתי
אמא מבולבלת21/11/2011חשוב לומר שגיל העצמות גדול בחצי שנה מגילו הכרונולוגי וגן שהילד נולד בשבוע 41 במשקל 3 ק"ג. היום משקלו 12 ק"ג בגיל 3.4.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לאן מתקדמים? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ21/11/2011גובה באחוזון 3-5 נחשב נורמלי והוא גם נתאים לגובה המטרה שלו. בדרך כלל לא מקובל לתת הורמון גדילה כאשר אין חסר.
בשלב זה הייתי עוקב אחרי קצב הגדילה כל 6 חודשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תוצאות לבקשתך
ע.א21/11/20110.1-LH
mIU/mL -
L
FSH- 2.7* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לפרופסור הרשקוביץע.א20/11/2011
שלום רב.
בעוד שבועיים יש לנו תור אליך במדיטון.אך כיוון שאני נמצאת במתח הייתי מעוניינת את חוות דעתך המוקדמת ואם תרצה שנבצע בדיקוץת נוספות לפני הגעתנו אליך.
ביתי בת 8 וחודש .שמתי לב לכך שהחלו ניצני ציצים קטנים.פניתי לרופא הילדים והוא הפנה אותנו לבדיקות דם הכוללות הורמון גדילה 'TSH'פרולקטין,כימייה בדם וגונטרופין שטרם התקבלה תשובה.למעט הגונטרופין כל הבדיקות תקינות.
כמו כן בצענו צילום כף יד שמאוד הדאיג אותנו כי הוא מקדים את גילה הכרונולוגי בשנתיים{מתאים לגיל 10}סטייה תקן לגיל 8-10 ח'.
יש לציין שאין שיעור מפשעתי.
באחוזון גדילה 31 בגובה 35 במשקל.
אנו מודאגים מצילום כף היד.
האם היית מעוניין בבדיקות נוספות טרום הגעתנו אליך(באים מרחוק}
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לפרופסור הרשקוביץ - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ21/11/2011הייתי מעוניין לדעת את תשובות הגונדוטרופינים, על השאר נשוחח בפגישה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלבקשתך
ע.א21/11/2011לבקשתך:GROWTH HORMONE -0.47
12-פרולקטין
IGF-1-25.7
CORTISOL-BLOOD -16.39
אסטרדיול-עדיין בעבודה.
האם היית מעוניין בבדיקות נוספות טרם הגעתנו?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לבקשתך - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ21/11/2011הייתי מעוניין גם ברמות LH ו FSH
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביתי בת ה-6.5הילה19/11/2011
שלום רב,
לביתי בת ה6.5 החל להתפתח שד ימין בלבד. בבדיקה אצל הרופא נשלחה לצילום כף יד והממצאים הראו גיל עצמות של 7 שנים ו10 חודשים. רופא בילדים הפנה אותנו לבדיקות דם ובבדיקת Androstenedione יצא ערך של 0.13 (בסקלה של 0.2-2.9).
מה המשמעות?
בנוסף, בבדיקה של Atypical Lymphocytes יצא ערך של 10.7 (בסקלה של 0-5). גם במקרה זה אשמח לדעת מה המשמעות?
אודה על תשובה,
הילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ביתי בת ה-6.5 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ21/11/2011את צריכה לפנות בהקדם לאנדוקרינולוג ילדים עקב התבגרות מינית מוקדמת. לבדיקת ההורמון שציינת אין משמעות קלינית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות מוקדמת?דנה17/11/2011
בתי בת תשע וחצי החלה כבר עם שיעור בבית השחי ובערווה וכן גם ריח גוף.
בזמן האחרון שמנו לב שיש כבר ניצנים של חזה שהחל לצמוח.
אני חוששת שמא היא תקבל בקרוב מחזור ושההתפתחות שלה לגובה תיפגע.
(אני קיבלתי מחזור בגיל מאוחר ומבירור עם הסבתא מהצד שני גם החא קיבלה יחסית בגיל מאוחר).
האם עלינו לעשות משהו בנידון ולקחת את הילדה לבדיקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות מוקדמת? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג18/11/2011בגיל זה, כבר חצי מהילדות יותר מפותחות מביתך. אין סיבה לדאגה. הווסת מופיעה בממוצע שנתיים וחצי אחרי התחלת ההתבגרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גיל עצמות גבוהאמא מודאגת17/11/2011
לבני בן ה 11.7 נתקבלה תוצאת צילום פרק כף יד : הופיעה התגרמות ב - sesamoid של גיד adductor pollicis עקב כך גיל העצמות מתאים לגיל 13 שנים.
רופאת הילדים נראתה מודאגת ורציתי לדעת מה משמעות הדבר. האם יש סיבה לדאגה? והאם נדרש להרחיב בירור ובמה להתמקד?
תודה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גיל עצמות גבוה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג18/11/2011לגיל עצמות יש משמעות רק בהקשר לגדילה הילד, אותה אינני יודע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תודה. המשךנילי17/11/2011
תודה על התשובה.
אם כל כך הרבה אנשים מדווחים על תופאות לוואי, אז כנראה שהם לא טועים. לגבי החומר הפעיל - אני מבינה שהוא אותו חומר בכל התרופות ומה ששונה הוא החומר העוטף. הבעייה שיש חומרים כנראה הגורמים לתופעות לוואי ביטניות ו/או חוסר ספיגה מספיק של התרופה.
היות והיוטירוקס והסינטרואיד משווקים בעולם ואתם כאנדוקרינולוגים בכירים ביותר, כנראה מכירים תרופות אלו, למרות שאין איתם עדיין נסיון בארץ.
אם כן, מה דומה יותר לאלטרוקסין הישן ומה גורם להכי מעט תופעות לוואי.
בעבר נאמר לי שהסינטרואיד עדיף. האם זה נכון?
יש אפשרות לרכוש תרופות אלה באופן פרטי וללא סיבסוד הקופה.
היות ומדובר בילד חשוב לי להתחיל עם תרופה טובה ולהגיע לאיזון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה. המשך - תגובה
פרופ` זאב הוכברג17/11/2011רק מעטים מדווחים. את התרופה מקבלים בארץ 200000 איש. תמיד יש 1000 שכואב להם הראש או הבטן - גם ללא התרופה.
אין עדות לכך שהתרופה החדשה טובה פחות מהקודמת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום כף ידריקי17/11/2011
שלום רב,
פניתי לרופאת הילדים לבירור לגבי גובה בני, שכן הוא הכי נמוך בגן.
הרופאה שלחה אותו לצילום כף יד.
הוא בפועל בן 5 וע"פ הצילום הגיל הוא 3 - 3 וחצי.
מה ניתן להסיק מכאן והאם בכלל צריך לבצע המשך מעקב?
תודה רבה
ריקי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום כף יד - תגובה
פרופ` זאב הוכברג17/11/2011ההחלטה על המעקב היא לפי גדילת הילד ולא לפי הצילום. כשילד מתרחק מקווי האחזונים, יש צורך בבירור רפואי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 3 ילדים קטנים להורים מעל הממוצעמיטל17/11/2011
שלום, שלושת ילדי,בגילאי 12,10,3 נולדו בשקל וגובה נמוך,עם הבת הבכורה עשו מעקב בהריון ולא ראו שום סיבה לפיגור בגדילה,בשאר הילדים כבר לא נלחצו הבינו כי זה אופייני להריונותי. כיום שלושתם עדין קטנים, מי שמדאיגה אותי היא בתי בת השתים עשרה גובהה 1.45 ,היא עדין מתפתחת,(לא קיבלה מחזור),עלי להוסיף ולציין שבעלי 1.80 צמח מאוחר בגיל 16 20 ס"מ בחודשיים. האם יש קשר בין הריונות קטנים לבעיית הגדילה? האם יכול להיות שהצמיחה המאוחרת תורשתית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 3 ילדים קטנים להורים מעל הממוצע - תגובה
פרופ` זאב הוכברג17/11/2011גובה 145 לילדה לפני מחזור נראה לי טוב מאוד.
קצה ההתבגרות הוא אמנם תכונה משפחתית.
בתת קבוצה של ילדים יש קשר בין גדילה לפני הלידה לזאת אחרי הלידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום כף ידע.א16/11/2011
ילדתי בת 8 וחודש.נמצאת באחוזון 31 בגובה ובאחוזון 35 במשקל.
לאחרונה הבחנו בניצנים של ציצים.
רופא ילדים הפנה אותנו לבדיקות דם -שבהן הכל תקין.כלליות,בלוטת תריס,הורמנו גדילה ופרולקטין והכל בטווח הנורמה.
לילדה אין שיעור בבית שחי ובמפשעה.
בצילום כף יד גיל עצמות מתאים ל10 שנים שכתוב שסטייה בין 8-10 חודשים.
אנו מאוד מוטרדים מכך.
עד שיהיה לה תור לאנדוקרינולוג ,רצינו לדעת האם זו התפתחות מוקדמת ואם כן למה היא כ"כ נמוכה?גובה ההורים ממוצע .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום כף יד - תגובה
פרופ` זאב הוכברג17/11/2011גיל העצמות מתקדם בהתאם להתפתחות המינית ולא בהתאם לגיל הכרונולוגי. לילדות בנות 8 שהתחילו להתבגר יש צלום גיל עצמות של 10.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדילה מאוחרתאם פי 216/11/2011
בני בן 16 נמוך קומה ועדיין לא נראים סימנים של התפתחות מינית (זקן וכו'). משרד הבריאות לא אישר לנו הורמון גדילה ולכן הרופא המליץ לנו על נטילת זריקת טסטווירון אחת לחודש במשך 4 חודשים.
1. איכן אוכל לקבל עוד מידע אודות הזריקה?
2. האם הזריקה תשפיע על הגובה שזה הדבר שהכי מפריע לבני?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גדילה מאוחרת - תגובה
פרופ` זאב הוכברג17/11/2011אם התרופה הומלצה על ידי אנדוקרינולוג, אפשר לקחת אותה.
טסטווירון היא תרופה ותיקה (50 שנה) ובטוחה כשהיא נלקחת במינון הנכון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ענית על שאלה 2
שלו30/04/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)