מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- בירוראסנת23/10/2011
בתי בת 9 וחצי. בשבועות האחרונים הופיע שיעור בבית השחי.כאב בשד אחד קצת מתחיל לגדול.זיעה של מבוגרים. מבחינת גובה לא רואה משהו חריג. מבחינה התנהגותית מתאים לגיל ההתבגרות. האם יש צורך לפנות ליעוץ אנדוקרינולוגי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בירור - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ24/10/2011לא אין צורך.
את מתארת התפתחות תקינה לחלוטין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחה לגובהאמא "מודאגת"23/10/2011
יש לי ילדה בת 11ש'. הילדה הכי נמוכה בכיתה.
גובה-135 (אחוזון 9 בגובה), התחיל מעט שיעור בבית השחי ובפות, ניצני שדיים.
הגובה של ההורים- אמא-160, אבא-171
אני מבינה שאחרי שתקבל ווסת אין הרבה לאן לגבוה.
צילום גיל עצמות תואם לגיל 10ש'.
האם יש טעם להגיע לבירור אנדוקריני כלשהו? (ב.דם תקינות - אין אנמיה, TSH-תקין, TTG-תקין, כימיה-תקינה)
האם יש דרך לדעת מתי תקבל ווסת (האם זה לפי הגיל שהאמא קיבלה)? וכמה ניתן לגבוה לאחר קבלת הווסת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צמיחה לגובה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ24/10/2011אין צורך בברור אנדוקריני. גובהה של בתך נמצא בתחום הנורמלי ותואם לגובה המטרה של ההורים. גובהה הנוכחי בזמן תחילת ההתבגרות מלמד שגובה סופי יהיה כנראה בטווח של 155-160 . גובה התואם לגובה המטרה המצופה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמוני תירואיד נמוכיםשרון19/10/2011
שלום. אני בת 40, הריון רביעי לאחר 3 הפלות. בשבוע 33. בתחילת ההריון נבדקה פעילות בלוטת התריס ו T4 נע סביב 14.5-15.9. במהלך הטרימסטר השני לא נבדקה פעילות הורמוני הבלוטה. בשליש שלישי: 3 תוצאות אחרונות: אמצע ספטמבר: TSH- 2.35, T4-10.4, לקראת סוף ספטמבר: TSH-2.48, T4-12.5, כעת: TSH-2.48,T4-11.4. שאלתי: מאחר ולא נמדדו הורמוני הבלוטה בטרימסטר שני, וכן ערך גבולי של T4 בטרימסטר שלישי (10.4), האם קיים חשש לקרטיניזם בעובר? האם יש לטפל? מאילו ערכים מקובל להתחיל לטפל? הנושא מאוד מציק לי בפרט לאור ההסטוריה המילדותית הבעייתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הורמוני תירואיד נמוכים - תגובה
פרופ` זאב הוכברג20/10/2011מחלת האם אינה עוברת לעובר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמות ביו-טרופיןיעקב18/10/2011
שלום,
בעלון לצרכן של ביו טרופין מצויין כי יש לקחת מנה של 0.17-0.23 מ"ג תרופה על כל משקל.
בהנחיות קיבלנו לתת לילד כמות של 27% יותר מהכמות המקסימלית המותרת על פי ההוראות (ו 37% יותר מהמינימלית).
האם הדבר נורמלי ומומלץ? אנו מעט חוששים, מה כדאי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמות ביו-טרופין - תגובה
פרופ` זאב הוכברג20/10/2011המינון מותאם אישית ונע בין 20 ל50 לקג'.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת הורמון גדילהאורי18/10/2011
בני בן 12 ושלושה חודשים 136 סמ
נשלחנו עי אנדוקרינולוג לבדיקת הורמון גדילה
יצא מחוץ לנורמה hydroxyprogesterone-17
0.5 nmol/l
זה קשור? מה זה אומר?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת הורמון גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג20/10/2011זה תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נמוכה לגילהדפנה17/10/2011
שלום רב,
בתי בת 9 ו3 חודשים, גובהה 1.22 ומשקלה 22 קילו.
לאחר ביקור אצל רופא אנדוקרינולוגיה שהפנה אותנו לצילום כף יד (שיצא תואם לגילה) ובדיקות דם (שלא הראו כל בעיה הורמונלית) נאמר לנו כי גובהה תקין אך משקלה מתחת לממוצע והיא צריכה לעשות דיאטת השמנה.
אני מאוד מודאגת מאחר והיא מאוד נמוכה
מה עליי לעשות???
תודה רבה על עזרתכם.
דפנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נמוכה לגילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג20/10/2011אם הרופא קבע שגדילתה תקינה, אין צורך לעשות דבר, אלא לקבל את ילדתך כמות שהיא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 13אורי17/10/2011
שלום, בני בן 13 די גבוה ( 165) ומפותח מאד, שיעור רב ברגליים ובבית השחי ופלומת זקן. נראה שגם על החזה מתחילות להופיע שערות. האם ניתן להתחיל טיפול שיעכב את תהליך התפתחות בגיל כזה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 13 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג20/10/2011אין זה מתפקיד ההורים להתאים את הביולוגיה של ילדם לרצונות שלהם. תפקידם להתאים עצמם לביולוגיה של הילד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך בן 13
אורי24/10/2011זו לא השאלה אם אני מקבל את זה או לא, אלא אם ההתפתחות המהירה מעידה על משהו לא תקין . ושאלתי אם כן, מה ניתן לעשות, אם בכלל.
מעבר לכך יש גם את נושא ההתמודדות של הילד מול גופו המתפתח תגובת הסביבה, והילדים שנמצאים הרחק מאחור.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך בן 13 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/10/2011גיל 13 הוא גיל נורמלי להתבגרות מינית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור יתר אצל פעוטהאילה16/10/2011
בתי בת 3 ושלושה חודשים סובלת משיעור יתר בגפיים,גב וכתפיים.אני ובעלי שעירים למדי וגם האחיניות של בעלי די שעירות אבל לא כל הרבה כמוה.
האם יש סיבה לבדוק את זה הורמונלית והאם יש מה לעשות עם זה בגיל כל כך מוקדם?
מיותר לציין שזה לא מפריע לאף אחד חוץ מלסבתא...
אשמח לתשובה
חג שמח
אילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיעור יתר אצל פעוטה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ17/10/2011זו לא בעיה הורמונלית ולכן לא נדרשות בדיקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזעה בילד בן 9דנה15/10/2011
שלום רב,
בני בן 9 מזיע בריח של אדם מבוגר,מה דעתך??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הזעה בילד בן 9 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ17/10/2011יש להביאו להערכה כולל בדיקת התפתחותו המינית אצל הרופא המטפל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור יתר - בת 8מירב14/10/2011
שלום רב,
ביתי בת ה 8 סובלת משיעור יתר בכל חלקי הגוף, בעיקר בגב, ידיים, רגליים - מלידה בעצם.
למותר לציין שזה מפריע לה וילדים לא חוסכים הערות בעניין...
האם ישנו טיפול הורמונלי או תרופתי או שיש לטפל בבעיה רק באמצעים קוסמטיים?
אודה על תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיעור יתר - בת 8 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ17/10/2011לא מדובר ככל הנראה בבעיה הורמונלית . יידרש לפיכך טיפול קוסמטי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השמנה וT4שרון14/10/2011
ביתי בת חמש . מגיל שנה ועד גיל 3 היא היתה מטופלת באלטרוקסין (25 ליום). בעת קבלת הכדור ה T4 היה סביב 15 -17. בגיל 3 הפסקנו לה את הכדור וTSH וT4 היו מאוזנים . הT4 בין 11.5 - 12.5 . ומאז היא משמינה .
האם הערכים של T4 - 11-12 חילוף החומרים יותר איטי משמעותי וגורם להשמנה מ -T4 - 15-17.
האם השינוי בערכי הT4 יוצרים השמנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השמנה וT4 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג14/10/2011ערכי 11-12 הם בגבול התחתון של הנורמה. כדאי לעשות בדיקה יותר יסודית של ההורמונים (בדיקת TRH).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהT4 והשמנה
שרון14/10/2011תיקון. ערכי הT4 מאז הפסקת הכדור ( לפני שנתיים) נעים בין 12.2 - 12.6 .
במידה ובדיקת הTRH תהיה תקינה, האם ערכים אלו של T4 מצריכים טיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני נמוך!!??אלי13/10/2011
אני 1.56 ואבא שלי 1.65 נולדתי פג בחודש שביעי ואני בן 15 ו9 חודשים,
עכשיו אמרו לי הרבה
שאפילו מבוגרים שנולדו פגים קיבלו זריקות וזה הגביהה אותם.
אני הלכתי לעשות בדיקות שתן ודם ואמרו לי שאני בסדר בהכל
ואני לא גובהה כבר הרבה זמן עשיתי בדיקת עצמות לפני שנה והם היו בני 14, והרופאים שהכל בסדר והם אומרים שזה לא יעזור הזריקות
אבל זה לא הגיוני כי אבא שלי גבוהה מימני ב10 ס"מ , ונולדתי בשלישייה
אם אני לא טועה נולדתי במשקל ק"ג 1 ובחודש שביעי או שישי.
ואחיות שלי גם נמוכות מאמא שלי באיזה 10 ס"מ. אז חייב להיות פה זה איזה משהו, רציתי לדעת אם אפשר לעשות משהו לגבי זה,
כל דבר לפי מה שאמרתי .
בבקשה אני רוצה תשובה כנה ומפורטת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני נמוך!!?? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג14/10/2011רוב הבחורים בגיל זה הם כבר בשלבים האחרונים של ההתבגרות המינית ושל הגדילה. אם זה גם המקרה אצלך, אין אפשרות לתת טיפולים. רק אם אתה מאחר בהתבגרות נשארה לך עוד גדילה, אך גם אז הטיפול בדר"כ לא משפר גדילה בגיל זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרטבה ראשונית בבת 15דניאלה13/10/2011
שלום רב,
ביתי חוגגת השבוע 15 ועדיין יש לה הרטבה ראשונית.
קיים גורם תורשתי דרך בעלי ומשפחתו שהרטיב עד גיל 13.
ערכנו לה אולטרסאונד לפני כשנתיים ונמצא תקין.
ניסינו מגיל שש כל מיני שיטות כגון הסדינית של ד"ר קובי שגיא שלא
עזר בכלל.
מה שכן עזר חלקית זה מינרין שהתחילה ממינון של כדור אחד והגיעה בתקופה
מסויימת לשלושה כדורים אך הורדנו לשניים.
עם המינון הזה היא 80% יבשה אם היא לא ישנה יותר מ7-8 שעות, כלומר צריכה
לקום לביה"ס, אך כשהיא בחופש וישנה הרבה יותר שעות היא מרטיבה עם המינרין.
מכיוון שהיא לוקחת את המינרין כבר כשלוש שנים קיבלנו המלצה על בדיקרה של
רופא אנדרוקרינולוג כדי לבדוק את המערכת ההורמונלית ובין היתר אני מוסיפה לבדוק
אם יכול להיגרם נזק עם לקיחת מינרין תקופה ארוכה.
אנו חסרי אונים כהורים מכיוון שהילדה לא יכולה לישון אצל חברות ופוגע בהתפתות
שלה כמובן.
במידה והנושא לא קשור לתחום הזה, אודה לך אם תפנה אותנו לתחום ברפואה שכן
קשור.
אלפי תודות
דניאלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרטבה ראשונית בבת 15 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג14/10/2011אין לקחת מינירין לתקופה ארוכה. זאת תרופה שנועדה למקרה שמוכרחים לילה יבש, כגון כשישנים אצל חברה אן במלון. את הטיפול בהרטבה עצמה עושים בדר"כ נפרולוגים, אורולוגים או פסיכולוגים. כדאי להתייעץ עם רופא הילדים אל מי לפנות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך. שאלה נוספת
דניאלה14/10/2011אכן פנינו בעבר לנפרולוגית אך היא זאת שהמליצה להמשיך עם המינרין ,
ואף אחרי שהיינו במעקב אצלה כל חצי שנה (במשך כשנתיים) היא המליצה
להמשיך. אמנם הורידה את המינון משלושה כדורים לשניים אך לא לגמרה.
כמו כן היא המליצה על אלטרולט אשר מצד אחד עזר להרטבה אך מצד שני
גרם לה לתופעה של דיכאון עמוק ומזל שעכבנו אחרי התגובה לתרופה (כפי
שאנו עושים תמיד) ומייד פנינו לפסיכיאטרית שהילדה נמצאת במעקב, וכמובן
שנתנה לנו הוראה להפסיק מייד (מדובר רק על 10מיליגרם ).
השאלה אליך הופנתה מכיוון שהפסיכיאטרית הציעה לבדוק את הנושא ההורמונלי
שלה (להזכירך גיל 15)והאם זה יכול להסביר את בעיית ההרטבה.
תודה על תשובתך
וחג שמחר
דניאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהי בדיקה אנדוקרינית למעקב גדילהמיכל12/10/2011
אנחנו משפחה לא גבוהה. ביתי בת 11 נמוכה בצורה ניכרת יחסית לבנות גילה, נאמר לי כי ניתן לבדוק את גיל העצמות בצילום, בהשוואה לגיל הכרונולוגי, וכמו כן לבצע בדיקות מעקב במרפאה מטבולית אנדוקרינית, שמתייחסות גם להתפתחות המינית של הילדה.
מבקשת לדעת באיזה סוג של בדיקות מדובר, והאם מדובר בבדיקה שיכולה לגרום לילדה למבוכה.
מודה על התייחסותך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מהי בדיקה אנדוקרינית למעקב גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג14/10/2011בדר"כ כדאי לבדוק קודם את הילדה - בדיקה גופנית רגילה שכוללת גם את סימני ההתבגרות שלה (שיעור ושדיים), ורק אח"כ הרופא יחליט אם צריך לעשות צילום או בדיקות דם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרשות אצל ילדה בת 9ירדנה12/10/2011
לבתי בת 9 ו-3 חודשים הופיעה אתמול הפרשה חומה בתחתונים, וזאת לאחר הפרשות שקופות בתקופה של חודש לערך.
גובהה של בתי 130 ס"מ והיא רזה מאוד (24 ק"ג). אין לה שום סימנים של התפתחות חזה ואו שיעור.
מה יכולה להית המשמעות של הפרשה זו? מה צריך לעשות? למי לפנות?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הפרשות אצל ילדה בת 9 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג14/10/2011כדאי לבדוק שלא נפצעה ואין לה דלקת. אחרת אין לזה חשיבות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)