מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- גובה סופישושי22/09/2011
שלום
בני בן 15.5 ספורטאי מצטיין -שחיין .כבר שנה לא גבה . הגובה שלו היום 181 .אני 160 ואביו 189. במראה החיצוני נראה בוגר לגילו.האם יכול להיות שבאמת הוא לא יגבה או שיש עצירה ארוכה ושיש סיכוי עוד שהוא יגבה. הוא במעקב אצל תזונאית ובדיקות הדם תקינות.
אם אפשר לתת לי עצה דחוף .
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גובה סופי - תגובה
פרופ` זאב הוכברג22/09/2011הרבה בנים גומרים לגדול בגיל 15. איני רואה בעיה רפואית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הזרקת דקפפטיל 3.75 ללא אחותדפנה21/09/2011
שלום רב,
ביתי מטופלת בדקפפטיל מזה כשנה עקב התבגרות מינית מוקדמת.
בחודש הבא נהיה בחו"ל בזמן בו היא אמורה לקבל את הזריקה ואני מבינה שאין אפשרות להזיז את המועד. היות ונשהה במדינה שאינני מכירה את שירותי הבריאות שלה אנו נזריק לה בעצמנו את הזריקה.
אשמח להוראות כיצד להשתמש בה (שני חומרים, יש לערבב וכו'). אני אמנם צופה באחות שמזריקה לה מידי חודש אבל מסתבר שלא זוכרת ממש איך (איך מתחברים החומרים? מה מונע בועות אוויר וכו'? זה קרה לנו כמה פעמים אפילו עם האחות)
חשבתי ללכת לאחות בקופ"ח כמה ימים לפני כדי שהיא תראה לי אבל אני חוששת שיעשו לנו בעיות בשדה התעופה אם האריזה תהיה פתוחה.
תודה רבה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזרקת דקפפטיל 3.75 ללא אחות - תגובה
פרופ` זאב הוכברג22/09/2011תוכלו לתת את הזריקה לפני הנסיעה, אפילו אם לא הגיע מועדה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה!
דפנה22/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרצל 14 חולוןס.ש.21/09/2011
הבן שלי בן 13 ועשרה חודשים. גובה 150 ס"מ. גיל עצמות 13 שנים. אין עוד שערות בפנים בכלל. יש סיבה לדאגה לגבי הגובה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרצל 14 חולון - תגובה
פרופ` זאב הוכברג22/09/2011לדאוג דואגים תמיד, אך אין בנתונים שמסרת כל דבר חריג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדילה פתאומית?....אורח20/09/2011
שלום. בן 6.5 שנים. ילד בריא בדר"כ. מגיל 5שנים ישנה קפיצה פתאומית חדה בעקומות הגדילה: עד גיל 5שנים תמיד היה באחוזון 25 באורך ובמשקל - ובגיל 6 שנים פתאום קפץ לאחוזון מעל 97 במשקל ובאורך קפץ לאחוזון 95. השאלה שלי היא האם המצב דורש איזשהו בירור אנדוקריני? או בירור רפואי כלשהו? האם יכולה ליהיות בעיה הורמונלית או אחרת , שגורמת לקפיצה כזו פתאומית בגדילה? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך...
אורח20/09/2011שכחתי לכתוב: משקל היום 35ק"ג וגובה 126. שוב תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגדילה פתאומית?.... - תגובה
פרופ` זאב הוכברג22/09/2011המצב דורש בהחלט בדיקת אנדוקרינולוג ילדים, ובהקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הופעת ניצני חזהיעל20/09/2011
שלום רב,
לבתי בת ה 8.5 (ילידת 01/2003) החלו להופיע ניצני חזה : הפטמות החלו להתנפח מעט וזה מלווה בכאב מקומי .
האם מדובר בהפתחות נורמלית ? בתי שוקלת 25.4 ק"ג וגובהה 1.24 מ' ( אחוזון 5-15) והיא בין הנמוכים בכיתה
ואם מדובר בהתפתחות מוקדמת - האם יכול לפגוע בגדילתה וצמיחתה לגובה ?
אודה לחוות דעת והאם עליה לפגוש ברופא מתאים ולעבור בדיקות כלשהן
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הופעת ניצני חזה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג22/09/2011בגיל 8 וחצי, כ20% מהילדות כבר התחילו להתבגר. אין בזה כל דבר חריג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובהחגית20/09/2011
בני בן 12.5 ובגובה 1.72. תמיד היה ילד גבוה, אך היום זה בולט מאד וגם מפריע לו חברתית היות והוא גבוה משמעותית מיתר הילדים בכיתה ונראה מבוגר מהם בשנתיים שלוש לפחות.
שני הוריו גבוהים - אבא 1.84 ואמא 1.72 אבל לפי קצב הגדילה שלו נראה שיעבור אותנו בהרבה.
איך אפשר לדעת אם הגובה הזה נמצא בתווך "הנורמל" או חריג, והאם יש מה לעשות להאטת קצב הגדילה? איך אפשר להעריך מה יהיה הגובה הסופי בבגרות?
שמעתי על צילום שורש כף היד - למי צריך לפנות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דבר נוסף
חגית20/09/2011שכחתי לציין שהילד ישן לפחות 10 שעות בלילה. האם נורמלי לילד בגילו?
אני יודעת שהורמון הגדילה משתחרר בלילה, האם יתכן שיש לשינה המרובה השפעה על קצב הגדילה שלו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגובה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג22/09/2011אפשר לחזות את הגובה הסופי, אך זה אינו נחוץ. לא נותנים היום טיפולים לעצירת גדילה גם כשההורים לא אוהבים את זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, והאם יש קשר בין שינה לגדילה?
חגית23/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עיכוב גדילה וגיל ההתבגרותעו"ס19/09/2011
אני מטפלת (עו"ס) בילדה בת 9 שגדלה במשפחה מסוגרת מאוד המאופיינת בחולי נפשי קשה מצד האם והאב. הילדה הוצאה רק לאחרונה למסגרת מגוננת וחיה כל חייה בסביבה קשה ביותר. בנוסף, היא גבוהה באופן חריג לעומת בנות גילה. ידוע שמחלות נפש עשויות להתפרץ בגיל ההתבגרות. האם טיפול גדילה, במידה ויידרש בעקבות גובהה החריג, עשוי לעכב את גיל ההתבגרות? ייתכן כי עיכוב גיל ההתבגרות יאפשר לה לחזק את התחום הרגשי וההתפתחותי ולהקטין את הסיכוי להתפרצות מחלת נפש בעתיד. האם יש על נושא זה ניסיון או מידע? האם אכן טיפול כזה מעכב את גיל ההתבגרות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עיכוב גדילה וגיל ההתבגרות - תגובה
פרופ` זאב הוכברג22/09/2011נדיר שמטפלים כיום בקומה גבוהה.
לא מקובל לבצע מניפולציות בגיל ההתבגרות של ילדות. יש לתת להן לגדול ולהתפתח לפי הקצב הביולוגי שלהן, שמושפע כמובן מהמצב הנפשי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
עו"ס25/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפיחות פיטמהאמא19/09/2011
שלום רב
בני בן 12.5, סובל לאחרונה מהתנפחות של הפיטמות, הגורמת לו סבל וכאב. הפטמה נשארת נפוחה למס' דקות או שעה ואח"כ חוזרת למצב רגיל, זה קורה בשתיהן ביחד או לעיתים רק אחת. לתדהמתי ראיתי את המצב המשתנה של הגדלת הפיטמה וקטינתה - תוך דקות. האם מדובר בהורמונים של גיל ההתבגרות או שעלי לפנות לבירור אנדוקריני? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נפיחות פיטמה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ19/09/2011גדילה של השדיים כולל הפטמות היא מצב שכיח בבנים בגיל ההתבגרות גם כאב מקומי אינו נדיר. זהו מצב נורמלי וחולף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהם הקריטריונים למימון הורמון הגדילאמירה18/09/2011
מהם הקריטריונים למימון הורמון הגדילה קופת החולים?
יש לי ילדה בת כ-10 שנים שהאנדוקרינולוג אישר לה מתן הורמון גדילה ומתן הורמון למניעת ההתפתחות המינית אולם בקופ"ח לא אישרו לנו את הורמון הגדילה וביקשו אישור מועדה של משרד הבריאות מדוע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מהם הקריטריונים למימון הורמון הגדיל - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ19/09/2011קיימות מספר אינדיקציות לטיפול בהורמון גדילה על חשבון סל הבריאות. את ההתאמה לאינדיקציות קובעת וועדת הורמון גדילה (ממונה מטעם משרד הבריאות) לאחר הפניה מאת האנדוקרינולוג המטפל. עד השגת אישור הוועדה הטיפול לא ימומן על ידי הקופה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמימון הורמון גדילה
אמירה19/09/2011מהם האינדיקציות לטיפול בהורמון גדילה על חשבון סל הבריאות?
ואיך הועדה יכולה לאשר או לא לאשר אם לא הופנתי אליה?
תודה רבה על המענה המהיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
מימון הורמון גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ19/09/2011האינדיקציות כוללות: חוסר בהורמון גדילה, ילדים שנולדו קטנים לגיל ההריון ובגיל 4 שנים הם עדין נמוכים מאחוזון 3 לגילם, בנות עם תסמונת טרנר, ילדים עם אי ספיקת כליות, וילדים עם תסמונת פרדר-ווילי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הורמוניםדניאלה18/09/2011
בת 14,שיעור יתר,נשירת שיער ,אקנה קלה ,מחזור לא סדיר (החל בגיל 12 וחצי)ברקע מקרואלבומינוריה במעקב בלבד.
בוצעו הבדיקות:
LH - Luteinizing Hormone 10.4
FSH 4.9
Estradiol Child (E2 Low) 502
0.5(-----)* 2.6 Testosterone Total 3
0.95(-----*-----)11.7 DHEA-S 3.8
0.2(--------)*2.9 Androstenedione 3.14
מה אומרות התוצאות?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הורמונים - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ19/09/2011יש רמות יתר של הורמוני מין זכריים וזאת בהנחה שהנורמות נכונות לגילה.
יש צורך במשך ברור אצל אנדוקרינולוג ילדים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום רב ביתי בת חמש אוטוטורינה17/09/2011
ויש לה ניצני שדיים מהיום שהיא נולדה והיא לא ילדה שמנה אבל בשרנית לכן אני נוטה לשכנע את עצמי שזה שומן יותר מניצני חזה אבל ביחד לאחיותייה יש לה ממש חזה
ובנוסף יש לה הפרשות צהובות מהנרתיק בערך כ- שנתיים ברצף האם צריך לבדוק את זה ואם כן איפה קובעים תור אני בקופה של מכבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שלום רב ביתי בת חמש אוטוטו - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ19/09/2011מומלץ שהילדה תבדק אצל אנדוקרינולוג ילדים.
למכבי יש רשימה של יועצים בתחום לכל אזור בארץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שפם לילד בן חמש וחצישת16/09/2011
שלום רב,
שמתי לב שלבני בן החמש וחצי יש פתאום פלומת שפם (שפם דק מעט כהה). תגובתך אודה.
תודה ושבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שפם לילד בן חמש וחצי - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ19/09/2011הייתי מביא את הילד להערכה אצל רופא ילדים. אם אין סימני מין נוספים הייתי עוקב בלבד אחרי קצב הגדילה (בשאלה של האצה) והתקדמות סימני מין (בתקוה שלא יהיו)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התייעצות בנוגע לגובה ילד בן 3.5דליה16/09/2011
פרופ' הוכברג שלום,
בני בן השלוש וחצי נמצא בעקומת הגדילה באחוזון 3.
משקלו 12 ק"ג וגובהו 91 ס"מ.
בצענו צילום כף יד בפענוח נכתב כי הצילום תואם לגילו.
הייתי מעוניינת לדעת איזה בדיקות נוספות צריך לבצע?
האם יש קשר לתזונה?
ובכלל מהי המלצתך?
בתודה מראש,
דליה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התייעצות בנוגע לגובה ילד בן 3.5 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג16/09/2011המידע ששלחת אינו מספיק.
בשלב זה כדאי להתייעץ עם רופא הילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעקבות תגובתך לשאלתי
דליה16/09/2011פרופ' הוכברג שלום רב,
ראשית תודה על תגובתך בנוגע לשאלתי.
בני נראה קטן מבני גילו, במשקל ובגובה.
מגיל 2.5 פנינו למעקב גדילה, נאמר לנו כי לא מטפלים לפני גיל 3.5.
חזרנו למעקב- הנתונים הינם אחוזון 3 הגובה מתאים למשקל, כאמור ביצענו צילום כף יד שמתאים לגיל.
אנו מעוניינים להגיע אליך לייעוץ, מהן בדיקות הדם שיש לבצע, לפני שמגיעים לייעוץ ולהביא עמנו?
שוב תודה,
ערן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעקבות תגובתך לשאלתי - תגובה
פרופ` זאב הוכברג16/09/2011הפורום אינו כתובת לדיון אישי בינינו או לקביעת תורים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוספת לגובהאמא מודאגת15/09/2011
הבן שלי בן 13 ועשרה חודשים גובהו ;161 וגיל העצמות מתאים לגיל 17 לפי הרופאים הוא לא יגבה יותר האם יש דרך להתערבות ללא ניתוחים בכדי שיגבה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת לגובה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג16/09/2011אחרי גיל עצמות 17 (אם הקריאה אינה שגויה) גדלים עוד 1-2 סמ'.
אין דרך לשנות זאת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף פענוח בדיקות דםנטלי15/09/2011
שלום רב, בני כיום בן שנתיים וחודשיים נולד עם תת פעילות זמנית של בלוטת התריס קיבל אלטרוקסין עד גיל 7 חודשים והפסיק טיפול כי הבלוטה חזרה לתפקד באופן מלא ותקין במשך הזמן עקבנו אחרי הבלוטה ועשינו בדיקות דם שיצאו תקינות לחלוטין האחרונה נעשתה לפני חצי שנה ויצא תקין עכשיו בבדיקות האחרונות שנעשו התוצאות השתנו והרופאה טוענת שזה עדין בנורמה ושזה תקין אך אני מאוד חוששת ודואגת מכיוון שהילד שלי עייף מאוד יותר מהרגיל וישן הרבה יותר מבדרך כלל,האם עלי לפנות לאנדוקרינולוג לקבלת טיפול או להירגע ורק לחזור על הבדיקה בעוד חודש? ה TSH חורג קצת מהנורמה,תודה רבה מראש נטלי.
להלן התוצאות האחרונות:
TSH
5.8
Free Thyroxine FT4
11.4
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף פענוח בדיקות דם - תגובה
פרופ` זאב הוכברג16/09/2011הבדיקות באמת גבוליות ודורשות המשך ברור ע"י האנדוקרינולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)