מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- הורמון גדילה וגנגליונרומהאיילת29/10/2011
שלום,
שאלה קשה לי אליכם.
בתי בת השבע, אובחנה בגיל 10 חודשים עם סרטן מסוג נוירובלסטומה בדרגה 4, עם גרורות בכל הגוף והרבה בראש ובמוח.
לא אלאה אתכם בפרטים. לאחר כימותראפיה הגידול התמיין והיום יש לה הרבה גנגליונרומה שיציבה כבר כחמש שנים.
השאלה לה אני מחפשת תשובה היא אם יש מידע על השפעת הורמון גדילה על גידול מסוג גנגליונרומה ואיך אני מגיעה למידע זה.
תודה,
איילת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הורמון גדילה וגנגליונרומה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ01/11/2011אם אובחן חוסר בהורמון גדילה אצל בתך הרי כיום 5 שנים לאחר ההתיצבות אין מניעה לטפל בהורמון זה.
המידע קיים במאמרים מקצועיים בספרות הרפואית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדילהגליה29/10/2011
שלום,
גובהו של בני בן ה 13 הוא 135 ס"מ.
בדיקות שנערכו במהלך השנים דרך אנדוקרינולוג להלן חלק מהתוצאות;
(מצורף קובץ קריא)
27/04/10 FSH 2.75 MIU/ML ( 1.20- 16.00) (*........)
27/04/10 LH 0.38 MIU/ML ( 1.10- 9.00) *(.........)
27/04/10 FREE T4 11.60 PMOL/L ( 7.50- 15.00) (....*....)
27/04/10 IGF-1 49.00 NG/ML ( 143.00- 693.00) (*........)
17/07/07 GH 0.21 NG/ML ( 0.00- 20.00) (*........)
17/05/05 GGT(GAMMA GT) 12.00 IU/L ( 8.00- 50.00) (*........)
17/05/05 HDL-CHOLEST. 30.00 MG/DL ( 35.00- 85.00) *(.........)
17/05/05 LDL-CHOLEST. 65.80 MG/DL ( 50.00- 110.00) (.*.......)
17/05/05 ALBUMIN SERUM 3.80 G/DL ( 3.50- 6.00) (*........)
17/05/05 URIC ACID 3.50 MG/DL ( 2.50- 8.20) (.*.......)
17/05/05 ANDROSTENED. 0.30 NMOL/L ( 2.80- 9.60) *(.........)
17/05/05 DHEA SO4 < 0.41 ( 2.20- 15.20)
17/05/05 ESTRADIOL(E2) <60 ( 36.00- 183.00)
מס' הורמונים הקשורים לגדילה והתפתחות מינית נמוכים.
עד היום טרם טופל והוא סובל חברתית בצורה חריגה ומשמעותית.
האם תוצאות אלה אינן מאפשרות טיפול הורמונלי באופן חד משמעי?
האם ניתן לטפל בהורמונים על סמך תוצאות אלה?
לתשובתך אודה מאוד!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ01/11/2011בנך זקוק ללא ספק להערכה קלינית ומעבדתית נוספת על מנת לאבחן את מצבו ולטפל בבעיה אם תמצא.
פני לאנדוקרינולוג ילדים במקום מגורייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות מינית מוקדמתמיקה28/10/2011
לשאלתי קיבלתי תשובות שונות מרופאים שונים ולכן אני שואלת כאן: האם התפתחות מינית מוקדמת (שאובחנה) עוצרת את הגדילה? האם גדילה של ילדה תעצר מוקדם יותר במצב כזה מאשר בהתפתחות מינית תקינה לפי גיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות מינית מוקדמת - תגובה
פרופ` זאב הוכברג28/10/2011בסוף ההתבגרות גומרים לגדול. לכן אם מתחילים וגומרים מוקדם את ההתבגרות, גומרים לגדול מוקדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אך שאלתי היתה שונה
מיקה28/10/2011האם בגלל שההתפתחות המינית מתחילה מוקדם מדי (7 וחצי) הילדה עלולה לגדול לגובה נמוך מזה שמטווים לה הגנים? זו הדיעה הרווחת, השאלה אם זה מיתוס שיש להזימו או שזו האמת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
תודה, אך שאלתי היתה שונה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ01/11/2011בעקרון התבגרות מינית מוקדמת גורמת לקפוח הגובה ביחס לגובה המטרה המצופה. אך אם ההתבגרות החלה רק מעט לפני גיל המינימום (8 שנים) וקצב הארעותה הוא איטי אזי לא תהיה פגיעה כזו. מעקב קליני כל 4 חודשים והסתכלות על גיל העצמות יסייעו לדעת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, אך שאלתי היתה שונה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג02/11/2011התבגרות מוקדמת אמנם גורמת לקומה נמוכה יותר בסוף הגדילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוסטאופורוזיס בגיל ההתבגרותדינה27/10/2011
שלום רב. האם נערה בת 18 שהתגלתה אצלה אוסטאופורוזיס לאחר נטילה ממושכת של סטרואידים, יכולה לשפר את מסת העצם לאחר הפסקת נטילת הסטרואידים? קראתי שזה מצב בלתי הפיך וזה כמובן מאוד מדאיג אותי. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוסטאופורוזיס בגיל ההתבגרות - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/10/2011יש אפשרות לטפל באוסטאופורוזיס מטיפול בסטרואידים. כדאי לראות מומחה לעצמות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילותמשה26/10/2011
שלום רב בני בן שבועים תוצאות ה-
tsh-6 מה משמעות הדבר ומה דרכי הטיפול יש לציין שגם אני בן30 סובל כבר 10 שנים מתת פעילות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תת פעילות - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/10/2011הבדיקה של התינוק תקינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דקפפטיל לילדה בת 10 שאלה ?גיל26/10/2011
ביתי מטופלת כבר כשנה במתן זריקה דקפפטיל ואכן ישנה האטה בהתפחות המינית
בחודש האחרון פיספסנו בטעות את השבוע של הזריקה (בלבול בספירה ) ועקב כך
הילדה לא קיבלה זריקה וכרגע יש איחור של 4 ימים בספירה נכונה , לפי המלצת
הרופא בטיפול האחרון התבקשנו להמשיך עוד כ- 4 חודשיים בערך , האם אפשר להפסיק כבר עכשיו את הזריקות ? ולתת לטבע לעשות את שלו ...
גיל - 10 משקל - 39 גובה - 144 ס"מ
על פי צילום כף היד האחרון הגיל מתאים 11 שנה סטייה של שנה קדימה .
בצילום לפני תחילת טיפול הגיל היה בסטייה של שנתיים וחצי קדימה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דקפפטיל לילדה בת 10 שאלה ? - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/10/2011אין במידע שמסרת די להחליט על הפסקת טיפול. צריך לחזור לרופא בנתן את הטיפול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת mri hypofisaמירב26/10/2011
שלום
בתי בת 6 אובחנה כסובלת מהתפתחות מוקדמת, צילום כף יד שבוצע לפני כחודש מצביע על גיל 7.10-8.10 . הופנתה לביצוע בדיקת MRI HYPOFISA על מנת לשלול SOL או דימום. האם יש סיכון בביצוע בדיקה זו (שכן היא מבוצעת בהרדמה מלאה)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת mri hypofisa - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/10/2011ההרדמה שניתנת היא מינימלית, וכשזה נעשה במכון מוכר הסיכון הוא אפסי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות מוקדמת - בת 9.5אמא מתלבטת26/10/2011
שלום,
בתי בת 9.5. כבר מגיל 8 יש פצעים על הפנים, על המצח בעיקר. כעבור כשנה הבנתי שהפצעים הם כנראה פצעי בגרות (אקנה). בגיל 9 כבר התחילו להופיע ניצני שדיים.
לקחתי לבירור אנדוקריני והרופא ביקש שתנסה לרדת במשקל בשלב ראשוני.
גובה נוכחי 135 ומשקל 38.5
בפגישה שנייה הרופא אישר שאכן זו התפתחות מינית מוקדמת (ניצני שדיים ושיער ערווה) והמליץ על התערבות בזריקות. כמו כן, הוא מעריך שבקצב הנוכחי היא תקבל מחזור כבר בגיל 11, והבנתי ששנה לאחר מכן הצמיחה לגובה נעצרת. גובה ההורים: 152, 182.
אני מתלבטת, כיוון שלפי מה שאני קוראת כאן, יתכן שזה גיל נורמלי להתחלת התפתחות ולא כדאי להתחיל בטיפול לעיכוב הצמיחה.
אני אשמח אם תוכלו לעזור לי לעשות קצת סדר בעובדות וחוות את דעתכם.
תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת mri hypofisa
מירב26/10/2011שלום
בתי בת 6 אובחנה כסובלת מהתפתחות מוקדמת, צילום כף יד שבוצע לפני כחודש מצביע על גיל 7.10-8.10 . הופנתה לביצוע בדיקת MRI HYPOFISA על מנת לשלול SOL או דימום. האם יש סיכון בביצוע בדיקה זו (שכן היא מבוצעת בהרדמה מלאה)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההתפתחות מוקדמת - בת 9.5 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/10/2011התבגרות בגיל זה היא נורמלית ואין צורך לעכב אותה. כדאי להחליף את הרופא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות מינית וגובה סופימירי25/10/2011
שלום,
בתי בת 9 ו - 4 חודשים. גובה כ - 129.5.
קצת לפני גיל 8 הופיעו ניצני שדיים. מאז המשיכה התפתחות מינית (החזה כבר גדל, התחילה להשתמש בדאודורנט, צמיחה רבה של שיער על הגוף והתחילה פלומה של שיער ערווה. כשהתחילה את ההתפתחות המינית היתה בערך בגובה 123. נמצאת במעקב אצל אנדוקרינולוג. לא ניתן טיפול כי היא ב"טווח הנורמה".
היא נולדה 2.5 קילו ומאז ומתמיד אף פעם לא הגיעה אפילו לאחוזון הנמוך ביותר, עד לתחילת ההתפתחות המינית.
שאלה שאני לא מצליחה לקבל עליהן תשובה ברורה - גם לא בפורומים וגם לא מהרופא -האם לעיכוב התפתחות מינית יש השפעה (אפילו של כמה סנטימטרים) על גובה סופי???
ברוב המקרים כתוב שלא ממש או לא ברור או רק השפעה מועטה - אז מה נכון?. האם כאשר ההתפתחות המינית היא ממש ממש מוקדמת, אז לעיכוב יש השפעה אבל בגיל 8 או 9 זה פתאום כבר לא משפיע ממש?
והאם נכון שלפי הנתונים הללו הצפי של גובה סופי של בערך 146 הוא נכון?
(במהלך ההתבגרות יש עלייה של כ 20% בגובה?)
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות מינית וגובה סופי - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/10/2011התשובה לשאלתך שלילית. עיכוב ההתבגרות בגיל זה לא ישפיע על גובהה הבוגר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 2 שאלותאמא25/10/2011
. בני בן ה- 6 שעיר מאוד, יש לו שערות בגב, בידיים וברגליים. זה לא מציק לו אך אני שומעת הרבה ילדים אומרים לו כמה שיערות יש לך ובאמת יש לו הרבה!. האם ניתן לעשות משהו עם זה. 2. אני במעקב אצל אנדוקרינולוג ילדים, יש לו חוסר בהורמון גדילה כולל אישור למתן ההורמון אך הרופא המליץ להמתין היות והוא צומח סנטימטר לחודש (לערך) האם ההמלצה נכונה היות והוא צומח או בגלל שחסר לו כדאי להתחיל ולתת. תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 2 שאלות - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/10/2011אין צורך בהורמון גדילה כשהילד גדל טוב.
שערות בגב ובידיים בגיל זה אינן ממקור הורמונלי. אין צורך בטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהריון עם בן XXYדדי25/10/2011
אני בהריון בשבוע 22 עם תאומים בנים אחד XY והשני XXY האם ברוב המקרים הבעיה של התאום שהוא XXY היא בעיקר עקרות ומחסור בטסטסטורון, או שברוב המקרים הבעיה יותר מורכבת, והאם למרות שהם נמצאים בשקי הריון נפרדים יש מעבר של הורמונים בינהם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהריון עם בן XXY - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/10/2011XXY גורם לתסמונת שנקראת קליינפלטר. היא אינה גורמת לכל בעייה בזמן ההריון. תמצאו הרבה חומר ברשת על התסמונת. לא אוכל לפרט כאן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דופק מהיר בתחילת טיפול ע"י ביוטרופיכרמית24/10/2011
שלום
בני בן 7 (בעוד חודש), גובה 1.05 מ', משקל 15 ק"ג.
בבדיקת דם לפני כחודשיים התקבלה תוצאת בדיקת הורמון גדילה 9.
(ערכים נוספים באזור 9, לא יודעת בדיוק לפרט).
רופאה אינדוקרינית רשמה לתת ביוטרופין מנה 0.3 בשבוע הראשון, ולאחר מכן להגדיל ל-0.6 ולחזור לביקורת בסוף החודש.
לאחר ארבעה מיום מתחילת הטיפול, הילד התלונן על דופק מהיר במשך יומיים.
עקב החגים לא יכולתי ליצור קשר עם הרופאה, חששתי ולכן הפסקתי את הטיפול.
האם התופעה מוכרת?
האם ככל הנראה אין קשר ויש להמשיך את הטיפול?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דופק מהיר בתחילת טיפול ע"י ביוטרופי - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/10/2011הורמון גדילה אינו גורם לדופק מהיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התפתחות איטיתליר24/10/2011
שלום ,
בתי בת 6.5 חודשים נולדה במשקל של 1993 גרם וירדה למשקל של 1840 גרם אחרי שבועיים הגיע למשקל הרצוי 2 קילו ושוחררה מהפגיה הביתה.
היום לאחר 6.5 חודשים גילה הנוכחי, הוא 5940 גרם אורכה 63 ס"מ
לפני כשבוע העברתי אותה למזון חלבי (בהמלצת הרופא) כמות המזון שלה היא בין 120מ"ג כל שלוש וחצי עד ארבע שעות. אנחנו לא מצליחים להעלות את הכמות היא מתנגדת .
שאלתי האם אני אמורה לדאוג עקב התפתחותה האיטית? האם ניתן לתת לה תוספי מזון ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התפתחות איטית - תגובה
פרופ` זאב הוכברג27/10/2011נסי בפורום לתזונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נתינת כדור במעדין או פירותרוני24/10/2011
מאחר ובתי לא סרבה לקחת את הכדור בכפית, אני מספר חודשים נותנת לה את הכדור בשלמותו במעדן והיא מקבלת אותו בלי בעיה, כך אני בטוחה שלא נפלו לה חלקיקים והיא לא יורקת את הכדור ואז אי אפשר לדעת כמה היא קיבלה. בבדיקות הדם האחרונות נראה שהיא שומרת על קו רציף פחות או יותר.
1. האם יש בעיה לתת את הכדור ספציפית במעדן (חלבי)?
2. מתי רצוי לקחת את הכדור - בוקר או ערב?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נתינת כדור במעדין או פירות - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ24/10/2011בהנחה שמדובר בכדור אלטרוקסין, מומלץ לתת אותו בבוקר בכפית קטנה עם מים ולחכות 30-60 דקות לפני ההאכלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מצבה מעיד על כך שהתפתחותה הקוגנטיבית תקינה?פרופ` אלי הרשקוביץ24/10/2011
שלום,
יש לי תינוקת בת שנה וחצי עם תת תריסיות מולדת ואני מעוניינת לשוחח עם הורים לתינוקות או לילדים שנולדו עם תת תריסיות. עד היום לא פגשתי אף אמא שיש לה ילד עם תת תריסיות מולדת ואני ממש מעוניינת להכיר ולשמוע איך הילדים מתפתחים.
הילדה שלי מפותחת נהדר, עירנית, פלפלית, קשקשנית אוכלת נהדר מפותחת מדהים ואני רוצה לדעת האם מצבה מעיד על כך שהתפתחותה הקוגנטיבית תקינה.
היא נולדה עם תת תריסיות TSH300 והיא אוזנה מאוד מהר תוך שבוע מהלידה החלה בטיפול ולאחר שבועיים ירדה והתאזנה. חוץ מבקע טבורי קל ומצהבת קלה שלא הצריכה הישארות בבית החולים או טיפול הכל היה נורמאלי. היא התפתחה מדהים כמו 2 הבנות שלי והכל היא עשתה מהר ונראה שהיא חכמה ותקשורתית מאוד, אך האם למרות זאת תהיה לה בעיה כלשהו מבחינה קוגנטיבית??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תינוקת עם תת תריסיות מולדת - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ24/10/2011לפי מה שאת מתארת לא צפויות בעיות. מחקרים שבדקו את תפקוד ילדים עם תת תריסיות מולדת מצאו כי בגיל בית ספר תפקודם כולל IQ נמצא בתחום הנורמלי של אוכלוסיית הילדים. נמצא הבדל קטן אך מובהק בהשוואה לאחאים של הילדים.
שוב על פי תאורך איני מצפה לבעיות שיצוצו עקב התת תריסיות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבדל קטן??
רוני24/10/2011תודה על התשובה המהירה.....
באיזה תחום ההבדל בד"כ. האם זה יכול להגיע בכל תחום שהוא?? האם ההבדל נובע מפגיעה מוקדמת של תאי המוח השונים בימים הראשונים ללידה? האם הפגיעה היא אקראית או שהיא יושבת על איזור מסויים במוח שנפגע קודם לכן,האם תינוקת שנולדה עם 360 TSH בבדיקת הסקר עדיין נפגעה בשלב העוברי? או בשבוע הראשון לחייה?? סליחה שאני מציפה אותך בשאלות, אך התאום שלה נולד עם תסמונת ויליאמס וגם כך אני מתמודדת עם קושי התפתחותי וגם כך העתיד נראה לי לא ברור אך במקרה שלה אני יודעת בוודאות שהיא מפותחת יתר על המידה ובגן אומרים לי שהיא חכמה ומקשיבה במפגשים ושרה והיא מבינה הכל, יש לה קליטה מדהימה והיא מטפסת על כל דבר אפשרי והיא פעלתנית מאוד. אך האם זה וודאי שתהיה לך בעיה כלשהי בעתיד ????
סליחה על אריכות הכתוב.....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
הבדל קטן?? - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ24/10/2011תראי ההבדלים שציינתי מתיחסים להבדלים בין קבוצות של ילדים. במקרה הפרטי שלך מדובר בילדה מפותחת לגילה כך שבאמת איני רואה מקום לחששות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
(1).jpg)