מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- תוצאות טסט קלונדיןיעל11/10/2011
ביצענו טסט קלונדין עקב קומה נמוכה אחוזון שלוש נולדה אחוזון 90 בת שש.צילום כף יד מראה גיל עצמות תואם ל 3.
GTT-Glucose 0' | mg/dl | *
66 (
70 )
110
|
Glucose 30' | mg/dl | *
85
|
Glucose 60' | mg/dl | *
85
|
Glucose 90' | mg/dl | *
80
|
Glucose 120' | mg/dl | *
78
|
אנדוקרינולוגיה
TSH | mIu/l | (
0.35 *
1.67 )
5.5
|
Free Thyroxine (FT4) | pmol/l | (
10.3 *
12.2 )
19.7
|
Prolactin | mIU/l | *
423
|
LH - Luteinizing Hormone | | לחץ לתוצאות
|
FSH | IU/l | *
1.6
|
Cortisol 0' | nmol/l | (
118 *
255 )
618
|
Cortisol 30' | nmol/l | *
281
|
Cortisol 60' | nmol/l | *
185
|
Cortisol 90' | nmol/l | *
143
|
Cortisol 120' | nmol/l | *
109
|
Somatomedin C (IGF-1) | ng/ml | (135 )
50 *טווחים
289
|
GH 0' | µg/L | *
1.32
|
GH-30' | µg/L | *
4.04
|
GH-60' | µg/L | *
11.7
|
GH-90' | µg/L | *
7.59
|
Gh-120' | µg/L | *
5.49
מחכים לתשוןבה של אנדוקרינולוג אחרי החג .(אחיה הקטן התחיל לקבל הורמון גדילה לפני חודש עקב חסר)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות טסט קלונדין - תגובה
פרופ` זאב הוכברג14/10/2011איננו מפענחים כאן תוצאות בדיקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בת 3 ו- 9 חודשים במשקל נמוךמיכל10/10/2011
שלום רב,
בתי בת 3 ו- 9 חודשים.
התפתחותה תקינה!
לגבי הגדילה: מישקלה: 13.3 ק"ג, וגובהה אולי מעט מתמחת לממוצע.
מבחינת מראה חיצוני- רבים סבורים שגילה הוא שנתיים וחצי.
האם יש להתחיל בירור?
בברכה,
מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בת 3 ו- 9 חודשים במשקל נמוך - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ11/10/2011דרוש רק מעקב רגיל אצל רופא הילדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתי אסכולותויקי שבתאי10/10/2011
לאחר ששוחחתי עם מספר רופאים הבנתי שבתחום האנדוקרינולוגיה ילדים קיימות שתי אסכולות. האחת הנוטה להתערבות של הרפואה בגדילה (ע"י תרופות/ זריקות וכו')
והאסכולה האחרת שממעטת להתערב בגדילה.
יש לי שלושה ילדים כולם היו קטנים, כולם עשו בעיות באוכל אני ובעלי גם לא מנויים על הזן הגדול. 158 ו - 168. הבת הגדולה היום בת 18 גובהה 155 הבת האמצעית בת 14 וגובהה 124 ואת גובהו של בני אני לא זוכרת במספרים אבל הוא הרבה מתחת לעקומה הנמוכה.
לכולם בזמנים כאלה ואחרים עשיתי צילומי כף יד שמאל ותמיד הם היו קטנים מגילם הכרונלוגי.
כשפניתי לאנדוקרינולוג הוא אמר שאין מה לדאוג הם עוד יגדלו. אבל אז אמר לי רופא המשפחה שייתכן שפניתי לרופא שהוא מהאסכולה שנוטה לא להתערב בגדילה ואולי כדאי לי להיוועץ עם רופא עם גישה אחרת.
מה דעתכם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שתי אסכולות - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ11/10/2011להתייעץ זה תמיד טוב
אני לא מכיר את האסכולות שציינת.
אין ספק שילדים עם מחלה מאובחנת זקוקים לטיפול שבין היתר עשוי לשפר את גדילתם.
אין וכוח גם שילד נמוך, מתחת לעקומות הגדילה, ו/או עם קצב גדילה איטי דורש ברור.
"האסכולות" באות לידי בטוי בגישה לילד נמוך שעבר ברור ללא תוצאות - כלומר נמוך מסיבה לא ידועה. חלק מילדים אלו עשויים להגיב לטיפול בהורמון גדילה. זו עובדה שאינה נתונה בוכוח.
השאלה אם לטפל או לא היא שאלה שאינה רק רפואית, אלא גם אתית, חברתית וכלכלית. במקרים אלו עדיף שההורים יחליטו לאחר שיחה עם הרופא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גדילהאמא10/10/2011
שלום לכם , רציתי לשאול האם הרמת משקל כבד לילד יכולה לפגוע בגדילה שלו ?
בתודה אמא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ11/10/2011הרמת משקל כבד אינה מומלת עקב סכנת הפגיעה האפשרית בחוליות הגב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלטרוקסין והנקהטלי09/10/2011
התחלתי לפני כחודש לקחת את האלטרוקסין החדש במינון של 100 מ"ג אחת ליומיים.
מאז, בני (בן חודש וחצי) מתפתל בזמן ההנקות. הוא ממש "יונק ובוכה". לאחר שהרופא שלל ריפלוקס וגזים, ולאחר שראיתי את הכתבה הום בערוץ 2, חשבתי אולי יש קשר בין נטילת האלטרוקסין (שלי) לבין מעבר התרופה בחלב האם לבני.
האם יש עדויות נוספות לתופעות לוואי בזמן ההנקה? האם יתכן שיש ק
תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אלטרוקסין והנקה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ11/10/2011תראי את תשובתי ללילי. אלטרוקסין עובר בכמיות קטנות בחלב האם. אין צפויות בעיות מכך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לפרופסור הוכברגמורן09/10/2011
שלום רב
בתי נוטלת אלטרוקסין בסירופ ולאחר שקראנו קצת אני חוששת האם גם הסירופ קשור לסיפור של התרופה לא טובה?
כמן היא מאד עצבנית בזמן האחרון מכה את ראשדה בחזקה ברצפה.היא בת שנה ו8 חודשים(אנחנו מטופלים אצלך) תודה וחג שמח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
לילי09/10/2011מה פירוש סירופ?
של איזו חברה זה?
האם הכוונה לטיפות עליהם שאלתי קודם?
אשמח לקבל הסבר על התרופה וכיצד נותנים אותה.
האם יש צורך לשמור בקרור (למשל בטיולים)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה לפרופסור הוכברג
מורן14/10/2011השאלה שלי בתגובה למטה(מורן)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלטרוקסיןלילי09/10/2011
בני בן ה-8 מקבל אלטרוקסין מאז לידתו.
כעת אמור להתחיל קופסא חדשה מהאלטרוקסין החדש.
קראתי היום בעיתון וכן בתוכנית בערוץ 2, כי יש בתרופה החדשה תופאות לוואי קשות.
האם יש מקום בו ניתן עדייין להשיג את התרופה הישנה?
האם עדיף טיפול באלטרוקסין החדש או אלטרוקסין בטיפות?
בעלי הביא מאוסטריה אלטרוקסין של מרק 100 מיקרוגרם.
מה עדיף לעשות?
כיום הילד מקבל 600 מק"ג לשבוע
יש מקום בעולם בו כן ניתן להשיג את הכדור הקודם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אלטרוקסין - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ11/10/2011הפסיקו ליצצר את הפורמולה הישנה.
אין תופעות לוואי "קשות" בפורמולה החדשה.היא כוללת בדיוק את אותו מרכיב פעיל
הבעיתיות נובעת מכך שלא ניתן לחצות אותה וכן שספיגתה פחות טובה כנראה.
כתוצאה מכך חלק מהחולים פשוט יוצא מאזון.
אני ממליץ על בדיקת תפקודי בלוטת התריס תחת הטיפול החדש ושינוי המינון בהתאם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
גילה17/10/2011חולים רבים מידיי טוענים, שכן יש תופעות לוואי, גם כאשר הם מאוזנים .
ילדים קטנים הם פחות ורבלים ופחות מספרים ולכן אני מאוד מודאגת.
האם גם קופ"ח מכבי אמורה להכניס כדור נוסף, כשם שעשה הכללית?
דבר נוסף - יש לי קוספא של חברת מרק שהבאתי מחו"ל.
על הקופסא כתוב EUTYROX 100
LEVOTHYROXIN - NATRIUM
חולים אחרים כתבו בפורומים שהכללית הביאה גם אלטרוקסין של חברת "מרק", אך שם החומר הפעיל הוא LEVOTHYROXIN SODIUM.
מה ההבדל בין נטריום לסודיום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
פרופ` זאב הוכברג20/10/2011התרופה החדשה זהה בחומר הפעיל לישנה. היא טובה באותה מידה. צריך רק לעשות מה שעושים כשמחליפים כל תרופה - לעשות בדיקת דם ולהראות שהאיזון נשמר. כך יהיה גם כשתגיעה התרופה השלישית. אחדים יאמרו שאינם מרגישים טוב: מתוך 200000 מטופלים בישראל תמיד מישהו מרגיש לא טוב והוא מיחס זאת לתרופה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרוהן וגדילהגפ09/10/2011
שלום,
ביתי אובחנה כחולת קרוהן לפני כחודש ומקבלת כרגע סטרואידים והתחילה אימורן.
בת 12 גובה 147 ס"מ ומשקל 30 ק"ג טרם קיבלה מחזור .
הורים גבוהים 182 ס"מ אבא ואמא 164 ס"מ. אחיות גבוהות -סביב 167 ס"מ.
אנאו סבורים שקיים עיכוב גדילה ושאלתנו- האם לאחר השליטה במחלה והגעה לרמיסיה הילדה יכולה לממש את מלוא הפוטנציאל הגנטי או שעלולה שלא להדביק את הפיגור.
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קרוהן וגדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ11/10/2011לצערי רוב הסיכויים שגדילתה תקופח עקב הדלקת, הפרעות בתזונה (חוסר תאבון וקשיי עכול) והשמוש בסטרואידים.
המלצותיי
מעקב גדילה צמוד
שליטה טובה במחלת הקרוהן תוך שמוש מינימלי עד כמה שאפשר בסטרואידים (יש היום תרופות חדשות יותר ואולי גם יעילות יותר !)
הורמון גדילה הינה אופציה מעודדת שנתנה במחקרים עם מספר מוגבל של חולים בתוצאות טובות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 4.8 נראית כבת 3.5עינת08/10/2011
ביתי בת 4 ו8 חודשים, נראית ממש קטנטונת, גובהה 99 ס"מ משקלה 12.8 ק"ג, הדבר מאוד כשהיא נמצאת בין ילדים בני גילה. בדקנו צליאק ובדיקות כלליות - הבדיקות תקינות לגמרי.
מה אפשר לעשות על מנת שלא תשאר קטנה כל כך?
גובהי 157 וגובהו של בעלי 174
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ילדה בת 4.8 נראית כבת 3.5 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ11/10/2011הו הגובה והן המשקל שציינת תקינים לגילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צוםאמא07/10/2011
האם יש בעיה לצום למי שלוקח הורמון גדילה?
תודה אמא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צום - תגובה
פרופ` זאב הוכברג07/10/2011מותר לצום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מופנה לפרופ אלי הרשקוביץאמא מודגת06/10/2011
לפני ימים ספורים התגלה לילד שלנו מחלת ההישימוטו הילד בן 11(דרך אגב אתה הרופא המטפל)לפי המלצתך לרגע זה לא ניתן טיפול תרופתי עד לבדיקות חדשות שיהיו בעוד שלושה חודשים השאלה שלנו היא ככה אם מותר לתת לילד תרופת טבע ןאם זה יעיל למחלה בתודה אמא מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מופנה לפרופ אלי הרשקוביץ - תגובה
פרופ` זאב הוכברג06/10/2011אין בפורום קשר לרופא המטפל. צריך לפנות למרפאה שלו.
אין תרופות טבע שעוזרות במחלה המדוברת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דקפפטילליאת05/10/2011
שלום רב,
ביתי בת 10 מקבלת מזה שנתתים דקפפטיל CR 3.75 .בפעם האחרונה נתנו לה דקפטיל אמבו 3.75
1.האם יש הבדל בין השניים?
2.בנתיים יש המשך צמיחת השדיים ואני חוששת שהטיפול לא מספיק יעיל.האם יש חשש לקבלת מחזור למרות הטיפול?
3. גיל העצמות שלה מתקדם ביותר משנה וקצב הגדילה הואט האם למרות זאת יש לשקול מתן זריקה כעבור 21 יום?
תודה וגמר חתימה טובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דקפפטיל - תגובה
פרופ` זאב הוכברג05/10/20111. ההבדל הוא רק בחומר הממיס ולא בחומר הפעיל.
2. אם הטיפול אינו ניתן כמו שצריך הוא יכול להיות בלתי יעיל. מאידך, ווסת בגיל 10 אינו תופעה נדירה.
3. ההחלטה על שינוי הטיפול יכולה להיעשות רק על ידי הרופא המטפל בילדה ולא באינטרנט.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת IGF 1בוביק05/10/2011
שלום,
בני בן השנה וחצי ביצע בדיקת IGF 1 היות והוא קטן ביחס אלינו (אחוזון 3).
קראתי שירידה בערכים תתכן עקב צום או תזונה לא טובה. כמו כן קראתי שהערך בתינוקות אמור להיות נמוך מאשר במבוגרים וילדים.
נתנו דם יחד עם בדיקת כולסטרול ולכן הוא היה אחרי צום של כ- 12 שעות.
כמו כן רוב המזון שלו הוא תחליף חלב עם דייסה וקצת בשר.
הערך שהתקבל הינו 35 NG\ML וזה מתחת לסקאלה של קופ"ח.
ברצוני לדעת אם זה אכן מתחת לנורמה והאם יש סיבה לדאגה וברור נוסף.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת IGF 1 - תגובה
פרופ` זאב הוכברג05/10/2011רמת IGF1 נמוכה בילדים כה צעירים, וכמו שאמרו לך, יורדת עוד יותר אצל רזים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמיחה לגובהאני05/10/2011
שלום
בני בן 3 ו-10 חודשים, בבדיקה נמצא במשקל 15 ק"ג ובגובה 97 ס"מ.
לאחרונה שעבר לגן עירייה שמתי לב שהוא נמוך מבני גילו.
האם הדבר מצריך ברור בדחיפות? ובאיזה אחוזון הוא נמצא להערכתך?
יש לציין שאביו 1.80 ואני 1.58.
טוב אני תמיד הייתי הכי קטנה ורזה בכיתה (היו קוראים לי גמדה), ופתאום בנערותי צמחתי מעט יותר.
ובעלי היה קטן ורזה מאוד מכולם עד גיל 14-15 ופתאום תפס גובה שכולם היו המומים שעקף אותם.
לתשובתך אודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת קטנה
אני05/10/2011הילד נולד בשבוע 37 במשקל 2900 וגובה 46 ס"מ
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי גובהמירב04/10/2011
שלום רב
אני בת 34 עוד מעט גובה 1:56 ויש לי עוד 3 אחיות שכולן גבוהות ממני
אמי ז"ל היתה נמוכה וכך גם אבי -(בערך 1:63)
אני יודעת שהיום כבר אין מה לעשות בקשר לכך אבל זה מאוד מסקרן אותי
איך יכול להיות שכל האחיות שלי גבוהות ממני לפחות ב- 5-7 ס"מ.
אני הבנתי שלאמא שלי ז"ל היה מאוד קשה בלידה שלי והיו לה דימומים רבים
האם זה קשור? בתור ילדה לא הייתי אכלנית האם זה קשור לגובהי היום?
והייתי רוצה לדעת אם היום אני לוקחת את הורמון הגדילה האם זה יכול לעזור לגובהי
כי הבנתי שאפשר לקחת אותו גם בגיל מאוחר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאלה לגבי גובה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ05/10/2011הגובה שלנו מושפע מאד מהגנטיקה כלומר מגובה הורנו, ההבדל בינך ואיותייך נמצא בתחום טווח גובה המטרה הנקבע על פי גובה ההורים.
הורמון גדילה בגילך לא ישנה את הגובה, כיון שמרכזי הגדילה בעצמות הארוכות אינם קימים עוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)