מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

055-4533164
055-4533164 ללא פרסום בפורום
- המחקר הצרפתיאמא16/11/2011
שלום לכם , הבנתי שלתוצאות המחקר הצרפתי היו המון ביקורות על אופן שעשו אותו ועל
תוצאותיו, ושאמורות לצאת החודש מסקנות חדשות ממדינות נוספות שבדקו את המחקר,
האם יש מסקנות חדשות ?
האם אמורים לצאת עם תוצאות מסויימות שקשורים במחקר?
בזמנו הבנתי שבחודש נובמבר כלומר החודש אמור להתפרסם תוצאות חדשות.
בתודה מראש אמא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המחקר הצרפתי - תגובה
פרופ` זאב הוכברג17/11/2011יש ספק גדול לגבי המחקר הצרפתי.
איו בינתיים נתונים ממדינות אחרות.
אין המלצה לשנות דבר בהתוויה ובטיפולים בהורמון גדילה.
כמובן שאין לקחת את ההורמון מחוץ להתוויות הרשומות, שכן רק שם הוא בכלל נבדק לגבי יעילות ובטיחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד שנוטל אלטרוקסין מיום לידתופרופ` אלי הרשקוביץ15/11/2011
שלום,
ילד שנוטל אלטרוקסין מיום לידתו וכיום בן 7.
איזו תרופה עדיף לתת - אלטרוקסין ישן (נותרו לי כדורים), יוטירוקס או סינטרואיד?
מקריאה בפורומים השונים נכתב כי סינטרואיד עדיפה. מקריאה של הרכיבים, ניתן לראות כי בסינטרואיד יש טלק, שזהו חומר מסרטן.
הבלבול הוא גדול. איזו תרופה דומה יותר לתרופה הקודמת? היות ועד גיל 8 ניתן לקבל גם יוטירוקס בלי בעייה וגם סינטרואיד - איזו תרופה לבקש?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג17/11/2011התרופות זהות, פרט לחומר העוטף אותן.
כולן נבדקו ואין להן תופעות לוואי, ובטח לא חומרים מסרטנים.
הפניקה הנוכחית אינה מוצדקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בעקומות הגדילהטל15/11/2011
בני בן שנה וחודש שובר את עקומת הגידלה שלו מזה מספר חודשים ועולה בקצב מאוד איטי (נמצא כיום מחוץ לעקומות הגדילה של טיפת חלב) עשיתי בדיקות דם (חוסר בפריטין), בדיקת נוירולוג,פיזיותרפיה-הכל בסדר.למי עליי לפנות (חוץ מרופא ילדים)כדי שיאבחן ויזהה את הבעיה בילד?אילו בדיקות עליי לבצע(צילום פרק כף יד? בדיקות אחרות?)?אודה אם תוכל לכוון אותי. מודאגת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ירידה בעקומות הגדילה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ15/11/2011הרופא המטפל או אנדוקרינולוג ילדים יכוונו אותך לגבי המשך הברור. חוסר בברזל עלול לפגוע בגדילה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 8.5מיקי15/11/2011
בני בן 8.5, גבוה וגדול פיסית יותר משאר בני גילו, אולם, האשכים והפין קטנים בהרבה מהממוצע. לפני כשנתיים נבדק בדיקה חיצונית אצל אורולוג לגבי האשכים, והרופא טען שהם ניידים ואמורים להתייצב. האם יש מה לדאוג ולבדוק או שהשינויים יגיעו בגיל ההתבגרות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בן 8.5 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ15/11/2011אפשר לפנות לחוות דעת נוספת אצל אנדוקרינולוג ילדים, אך נראה שהברור אכן ימתין לתחלת גיל ההתבגרות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- bmi שאלהרעות14/11/2011
שלום,
בני בן 12 ועשרה חודשים.
בבדיקה שנערכה בבית הספר יצא כי משקלו - 39 ק"ג, גובהו - 139 ס"מ (מה שהוגדר כ"מינוס 3 אחוזים") ו- BMI יצא 20.1 (והוגדר בין אחוזונים 75 ל 85).
שאלותיי:
א. מה זה אומר 3%-?
ב. האם עליי לפנות לרופא עם ממצאים אלו?
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
bmi שאלה - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ15/11/2011גדילתו של בנך תקינה בהחלט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טווח הגילאים של התפתחות מיניתנעמה14/11/2011
שלום רב,
בני יהיה בן 9 עוד חודשיים וחצי והוא מאד גבוה לגילו.
מה טווח הגילאים הנורמלי להתפתחות מינית?
האם שיעור עדין (לא ממש PUBIC HAIR) באיזור איבר המין נחשב להתחלה של התפתחות מינית?
תודה רבה,
נעמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טווח הגילאים של התפתחות מינית - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ15/11/2011הטווח הנורמלי הוא מגיל 9-15 שנים לבנים (גיל התחלה). השעור שציינת אינו עדות לתחילת ההתבגרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתבגר לאטמרב12/11/2011
שלום,
בני בן 17 וחודשיים. גובהו 1.75 מ' ומשקלו כ- 52 ק"ג (לא בטוחה לגבי המשקל..)
הוא אוכל מצוין, גובהה במהירות, ספורטאי וכו', אך אין כל סימן להתבגרות מינית בגופו.
הוא נראה נער צעיר מאוד.
אנחנו לא מתרגשים, היות ושנינו, אני ובעלי, היינו מתפתחים מאוחרים.
גם הוא לא מדבר בנושא בדרך כלל ובסה"כ חי טוב עם עצמו.
עדיין, הצבא בפתח ונראה שאין התחלה של התפתחות וזה טיפה מתחיל להדאיג.
האם לדאוג? איך אפשר לבדוק אם הכל בסדר בלי להלחיץ?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מתבגר לאט - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ15/11/2011איני בטטוח שאין לבנך סימנים להתפתחות מינית. את אולי מתכוונת להעדר שפם וזקן שהם ארועים מאוחרים בהתבגרות המינית. בכל מקרה, אפשר לגשת לרופא המשפחה להערכת ההתבגרות המינית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר לבני בן 5ריקי12/11/2011
בני בן 5 שוקל 15.2 וגובהו 1.04 ס״מ
הוא הכי נמוך בגן שלו והיום ניגשתי לרופאה להתחלת בירור.
היא שלחה לצילום כף יד. עד אז מעניין אותי לדעת האם יש סיכוי שיגלו שהוא גמד? מהי גמדות ואיך מגלים אותה? האם הגילוי יכול להיעשות בכל גיל או שזה בעיקר בשנה הראשונה / שנייה וניתן למצוא לה סימנים כבר בחודשי החיים הראשונים? תודה רבה, ריקי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאלה בקשר לבני בן 5 - תגובה
פרופ' אלי הרשקוביץ15/11/2011גמדות היא דרגה קיצונית של גובה נמוך ומגלים אותה פשוט על ידי מדידת גובה. הגילוי יכול העשות בכל גיל תלוי בגובה (או באורך)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה אחוז מהגובה הנוכחי נותר לגבוהככ11/11/2011
בגיל 15 ?
כמה בגיל 16
וכמה בגיל 17
?
ועד כמה זה מדוייק ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה אחוז מהגובה הנוכחי נותר לגבוה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג12/11/2011אין כללים כאלה. זה תלוי בהתפתחותו המינית של הנער. ככל שהוא פחות מפותח, נשאר לו יותר לגדול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזה לא הולך לפי גיל עצמות ?
ככ12/11/2011נגיד גיל עצמות 15 , עושים 3% מהגובה הנוכחי וזה מה שנותר לא ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות אדרנלצבי11/11/2011
לבחור שסובל ממחלה ביפולארית בבדיקת קטכול אמינים התגלה אדרנלין מתחת לסף הגילוי פעמיים באיסוף שתן ורמה נמוכה בבדיקת דם יש לציין שהוא עבר טיפול בתא לחץ וזה שיפר את מצבו וגם האדרנלין היה בנורמה אבל רק לשלושה חודשים יש לציין שהבדיקות ההורמונליות האחרות היו בסדר חלק מהרופאים טענו שזה נורמלי וחלק לא ידעו תשובה האם אפשר לשלול תת פעילות או לאשר אני רוצה לציין שאני גם שלחתי בדיקה כדי לראות אם זה משפחתי והרמה היתה תקינה לחלוטין וכן הכרתי שני אנשים נוספי שעשו את הבדיקה והרמה היתה תקינה כך שקשה לי להבין את הטענה שכך זה צריך להיות יש לציין שהוא עומד לעבור בדיקת גירוי קורטיזון והשאלה אם הבדיקה תצא תקינה האם זח שולל לחלוטין תת פעילות תודה צבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תת פעילות אדרנל - תגובה
פרופ` זאב הוכברג12/11/20111. כאן דנים בילדים בלבד.
2. התיאור אינו מספיק לחוות דעת דרך הרשת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טסט להורמון גדילהאלה10/11/2011
שלום רב!
בני בן 4.5 מבחינת הגובה שלו הוא נימצא באחוזון נמוך מהאחוזון השלישי, גובהו 97 ס"מ ומישקלו 14 ק"ג.
אני נימצאת במעקב אצל אינדקרינולוג ילדים, והיא המליצה לי לעבור בדיקה להורמון גדילה שהבנתי שכרוכה בעירוי במשך שעתיים ועוד.. וגם לרוב צריך לעבור בדיקה זו פעמיים.
אני לא יודעת מה לעשות! אני לא יודעת עם מי להתייעץ ומי באמת רופא מומחה לכך, קראתי הרבה מידע באינטרנט בנושא אך זה רק בילבל אותי והכניס אותי לחרדה, ממה שהצלחתי להבין זה שלאחר תהליך שם של הזרקת הורמונים מדובר בתוספת של עד 7 ס"מ לגובה, האם זה נכון? והאם אני חייבת לתת לו לעבור את הבדיקות בשביל שרופא מומחה יתן לי יעוץ? להמשך הדרך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טסט להורמון גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג12/11/2011כשרופא מומחה מחווה דעתו, יש שתי אפשרויות: 1. לסמוך עליו, 2. לבקש חוות דעת שניה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם צריך חוות דעת של אנדוקרינולוגעינת10/11/2011
שלום רב, בני בן 6 נבדק בבית ספר, שם מצאו כי השיעור בגבו מצריך בדיקה אנדוקרינולוגית. השאלה היא הם יש חריג בשיעור (פס שעיר באמצע היורד מהעורף) בגב הילד? אציין כי אינו שעיר בגופו .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם צריך חוות דעת של אנדוקרינולוג - תגובה
פרופ` זאב הוכברג12/11/2011בדר"כ שיעור בגב אינו הורמונלי. כדאי להראות קודם לרופא הילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת TSHאדוה09/11/2011
שלום רב,
במסגרת בדיקות הורמונליות שעשיתי נמצא כי ערך ה-TSH אצלי גבוה - 5.4.
לפני שנה נמדדו אצלי ערכים של 4.5, ב-2009 - 3.5, ב- 12/2007 - 5, וב- 5/2007 - 0.5.
אני קצת מודאגת מהקפיצות ומהשינויים. מה יכול לגרום לזה?
אני בת 36, אמורה לעבור טיפולי פוריות, הFSH שלי בסביבות ה-11. והתוצאה מדאיגה אותי.
עליי לציין כי התגלתה אצלי היפרפלזיה ברחם לפני מס' חודשים ורק לאחרונה הסתדר בעקבות טיפול פרוגסטטיבי.
חוץ מזה לא ידוע על בעיות חוץ מעייפות כרונית.
אשמח לתשובה מה עליי לבדוק וכיצד ניתן לשפר את התוצאה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת TSH - תגובה
פרופ` זאב הוכברג10/11/2011פה דנים בילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעור יתרליאורה09/11/2011
אני בת 27, רזה ואוכלת מאוזן, לאחרונה צמחו לי מספר שערות שחורות על השדיים, אורכן כסנטימטר. כמובן שזה מאוד מפריע אסתטית ואחרי שמרטתי אחת מהן עם פינצטה נוצר פצע, כך שאני מפחדת למרוט אותן.
האם זה יכול להעיד על בעיה הורמונלית?
האם אפשר לטפל בבעיה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעור יתר - תגובה
פרופ` זאב הוכברג10/11/2011פה דנים בילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית גדילהיניב זגורי08/11/2011
ביתי בת 12 ונמוכה לגילה. בבדיקות שבוצעו גילו כי אין בעיה הורמונלית וזה ככל הנראה גנים -תורשתי.
אני ואישתי 1.70 אך במשפחה מצד האבא ישנה בעיה של גדילה....הממוצע שם הוא כ- 1.55 מ' לערך.
שאלתי : לא חסר לי כסף ולא רוצה לחכות לבדיקה ועוד בדיקה ....האם יש מקום אליו ניתן לפנות -פרטי ולטפל בבעיה זו למרות שאין בעיה הורמנלית ? ?
לא נראה לי סביר שלא ניתן לטפל בבעיה בדרכים רפואיות כפי שאני קורא......
נא עזרתכם..לאן לפנות....
יניב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית גדילה - תגובה
פרופ` זאב הוכברג10/11/2011הורמון גדילה אינו רשום בישראל או באירופה לקומה נמוכה ללא הפרעה הורמונלית. בארה"ב הוא רשום לקומה נמוכה עם תחזית גובה בוגר של פחות מ148 סמ'.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)