פורום סוכרת אנדוקרינולוגיה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר מאיה איש שלום
ד"ר מאיה איש שלום
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר מאיה איש שלום ללא פרסום בפורום
 
  • השפעת סימביקורט על קורטיזול נמוך
    אריק
    01/10/2024

    שלום רב, אני בן 62. עקב אסטמה אני לוקח סימביקורט 160, והצלחתי להוריד בהדרגה לשאיפה אחת ביום - בערב. עקב חשד לקורטיזול נמוך ביצעתי טסט סינקטן, אך עקב חוסר מודעות לקחתי את משאף הסימביקורט גם בערב לפני הבדיקה, בשעה 2 לפנות בוקר, ובשעה 9 בבוקר עשיתי את טסט הסינקטן: התוצאה היתה:
    בסיס= 233, זמן 30 דקות = 400, זמן 60 דקות =348, כלומר לא תקין, נמוך מדי.
    האם ניתן להניח שהשאיפה של הסימביקורט שיבשה את הטסט, ואם כן - האם ההשפעה מתבטאת בכך שהיא מעלה את תוצאת הקורטיזולים, או שהיא דווקא צפוייה להוריד אותם? כלומר: לו הייתי עושה את הבדיקה ללא הסימביקורט - האם תוצאת הבדיקה היתה צפוייה להיות גבוהה יותר, או דווקא נמוכה יותר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאריק

    ד''ר מאיה איש שלום
    02/10/2024

    קשה לי לדעת אם היתה השפעה של הסימביקורט
    בכל מקרה התוצאה לא ממש נמוכה אלא גבולית ואפילו תקינה לנורמות של היום.
    היא לא מבטאת חוסר קורטיזול בבסיס אולי רק רק במצב של סטרס ניכר כגון ניתוח גדול כדאי לשקול תוספת גלוקוקורטיקואידים. אך היום יש הגורסים ש400 נמול/ליטר זו תגובה מספקת
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעבר מויקטוזה לטרוליסיטי
    דוד
    01/10/2024

    שלום ד"ר,
    כרגע אני על ויקטוזה 1.8 ושוקל מעבר לטרוליסיטי.
    אשמח לדעת :
    1. האם יש יתרונות במעבר זה או שאם הויקטוזה נסבלת טוב כדאי להישאר איתה ? בעבר ניסיתי אוזמפיק וזה לא עבד עקב תופעת לוואי של דופק מהיר.
    2. במידה ואני עובר לטרוליסיטי, האם להתחיל עם מינון 0.75 או מייד עם 1.5 ? ואם אני מתחיל עם 0.75 אז כמה זמן להיות במינון זה עד המעבר ל 1.5 ?
    3. איך הטרוליסיטי בהשוואה לויקטוזה בעצמתה ביכולת להוריד A1C וגם להוריד משקל ?
    4. האם במחקרים ההגנה על הלב זהה ב 2 התרופות ?
    5. האם יש הבדל בפרופיל הבטיחות בין 2 התרופות ?
    תודה וחג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מעבר מויקטוזה לטרוליסיטי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדוד

    ד''ר מאיה איש שלום
    02/10/2024

    היתרון של הטרוליסיטי שהיא זריקה חד שבועית בהשואה לוקטוזה שהיא זריקה יומית. בעקרון אם אתה מזריק ביום שאחרי הזריקה האחרונה של הויקטוזה אפשר להתחיל מ1.5 מג' אך אם אתה רוצה לנקוט משנה זהירות אפשר להתחיל ב0.75 ואחרי חודש לעבור ל1.5 מג'. בתנאי שאין תופעות לואי כגון בחילות כאבי בטן או שלשולים.
    מבחינת משקל הטרוליסיטי מורידה קצת פחות מהוקטוזה, אבל הבדל של 1 קג' בממוצע. לגבי הדופק קשה לחזות אך יש סכוי שגם הטרולסיטי תביא לעליה בדופק
    פרופיל הבטיחות של 2 התרופות דומה, וגם טרולסיטי מגינה על הלב, המח והכליות בדומה לוקטוזה. במחקר שבחן את הבטיחות הלבבית של ויקטוזה הוכיחו גם הפחתה בתמותה על רקע מחלות לב וכלי דם אך אוכלוסית המחקר היתה שונה מזו של מחקר הבטיחות הלבבית של טרוליסיטי ולכן קשה להשוות. במחקר על טרולסיטי שהוכיח גם יתרון מבחינה קרדיוסקולרית בהפחתת ארועים אך לא בתמותה
    אני חושבת שאולי כדאי לשקול לנסות לשנות כי אין ספק שהזרקה פעם בשבוע נוחה יותר מהזרקה יומית
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על המענה

    דוד
    03/10/2024

    .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אין לימפומה יש חרדה ממנה 24/7
    Noya
    01/10/2024

    יש לי חרדה מלימפומה ואני כל היום 24/7 ממששת את הצוואר שלי לבדוק אם יש בלוטות לימפה 😔 הלימפומה בראש.. יש דרך לוודא שאין לימפומה? אין איזו בדיקת דם לוודא?
    לא רוצים לתת לי הפניה לאונקולוג ולא לביופסיה
    יש לי 4 חורים בשן ששניים מהם הגיעו לשורש ויש עששת ויש לי כל היום חום 37.3 במד חום
    לכן אני רואה 37.3 או 37.4 ואני חושבת לימפומה .. כמה החום בדרך כלל בלימפומה? 37.5?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לNOYA

    ד''ר מאיה איש שלום
    02/10/2024

    זה לא התחום העיסוק שלי. מציעה לשאול בפורום של המטולוג
    בעקרון זהום בשן גם יכול להביא לחום ולהגדלה של בלוטות למפה בצואר. אך מציעה שלא להפנות את השאלות האלו לכאן כי זה לא תחום עיסוקי.
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה בקשר לתוסף diindolylmethane
    ניב
    28/09/2024

    זאת תרכובת שעשויה מירקות מצליבים ואומרים שזה ממיר את האסטרוגן בגוף לפחות חזק 2-hydroxyestrone
    רציתי לשאול אם התוסף והאסטרוגן הזה מה השפעת על פלטות גדילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה בקשר לתוסף diindolylmethane

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לניב

    ד''ר מאיה איש שלום
    02/10/2024

    כשפלטות הגדילה סגורות שום הורמון לא יכול להשפיע עליהן (מעל גיל 20 לא סביר שהן פתוחות).
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הייתי רוצה שתסכלתי על צילום כף רגל שלי לומר אם פלטות גדילה פתוח או לא

    ניב
    06/10/2024

    אני הייתי רוצה מדכא אסטרוגן אם פלטות פתוח כי זה יכול לשפר גובה אני חושב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • COPILOT בינה אומר הפלטות שלי פתוח

    ניב
    07/10/2024

    נתתי את הצילום לבינה ואמר שהפלטות גדילה שלי פתוח ושאלתי לגבי תוסף DIM ואמר שזה ממיר את ESTRADIOL לאסטרוגן עם פוטנט אחוז 1 אפקטיבי שלא גורם לסיגרה של פלטות
    אז אני לוקח את התוסף diindolylmethane העם מחסור בויטמין D כי יכול להיות לו שהפעה גרועה עם אסטרוגן נמוך.
    חושב שאנדוקרינולוג לא ייתן טיפול בגדילה למטר 1.79 לבחור שרוצה לגובה כמה ס"מ

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בקשר לגובה שלי

    ניב
    08/10/2024

    אני מטר 1.79 לפי מד סנטימטר בבית אבל חושב שהרגליים שלי נמוכות אפילו שמרגיש אני גבוה לכן חושב על טיפול בגדילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת US עדכנית
    Noa
    27/09/2024

    בבסיס הסנטר הודגמו מספר בלוטות לימפה עד גודל 0.4 סמ תגובתיות,
    בלוטת המגן: איסטמוס ברוחב 0.26 סמ מרקמו הומוגני, אונה ימנית בגודל 1.74 סמ אינה מוגדלת, מרקמה אינו אחיד, בתוכה הודגמה קשרית מעורבת בגודל 0.43 סמ.
    אונה שמאלית בגודל 1.38 סמ אינה מוגדלת מרקמה אינו אחיד, ללא עדות לקשריות, זרימת הדם באונה תקינה.
    בלוטות רוק תת לסתיות:
    בלוטות הרוק התת לסתיות מימין ומשמאל בגודל ומבנה תקינים.
    בלוטה תת לסתית מימין הודגמו מספר בלוטות לימפה עד גודל 1.6 סמ תגובתיות
    בלוטה תת לסתית משמאל הודגמו מספר בלוטות לימפה עד גודל 2.4 סמ תגובתיות
    בלוטת הפרוטיס מימין ומשמאל בגודל ומבנה תקינים.
    לאורך הצוואר הקדמי מימין הודגמה בלוטת לימפה בגודל 1.7 סמ תגובתית.
    לאורך הצוואר האחורי מימין הודגמו מספר בלוטות לימפה עד גודל 0.7 סמ תגובתית.
    לאורך הצוואר הקדמי משמאל הודגמו מספר בלוטות לימפה עד גודל 1.8 סמ תגובתיות.
    לאורך הצוואר הקדמי משמאל הודגמה בלוטת לימפה בגודל 0.8 סמ תגובתית.
    לסיכום: כמתואר, קשרים כמתואר היכולים להתאים ל
    Tirads 3
    מומלץ המשך מעקב
    יש חשש כבד או אפשר לצאת מזה?
    אציין שני דברים, עשיתי הזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית לראשונה בחיי לפני חודש, ודבר נוסף לפני חודשיים וחצי היה לי קורונה עם סימפטום בודד של כאב גרון חד במשך יומיים.
    ספירת דם עשיתי לפני עשרה ימים יצא תקין !
    התוצאות האלה מה יכולות להיות? זה מפחיד קצת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת US עדכנית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לNOA

    ד''ר מאיה איש שלום
    02/10/2024

    בלוטות תגובתיות בהחלט יכולות להיות קשורות למחלת קורונה. או כל זהום אחר בחלל הפה/גרון.
    אם אכן מדובר בבלוטות במראה תגובתיות הן לרב חולפות לבד ומקובל לעקוב. מציעה להתיעץ עם רופא/ת המשפח/ה
    אם יש חלילה חום הזעות לילה או ירידה במשקל אז כדאי לשקול ברור נוסף
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקת US עדכנית
    Noa
    27/09/2024

    בבסיס הסנטר הודגמו מספר בלוטות לימפה עד גודל 0.4 סמ תגובתיות,
    בלוטת המגן: איסטמוס ברוחב 0.26 סמ מרקמו הומוגני, אונה ימנית בגודל 1.74 סמ אינה מוגדלת, מרקמה אינו אחיד, בתוכה הודגמה קשרית מעורבת בגודל 0.43 סמ.
    אונה שמאלית בגודל 1.38 סמ אינה מוגדלת מרקמה אינו אחיד, ללא עדות לקשריות, זרימת הדם באונה תקינה.
    בלוטות רוק תת לסתיות:
    בלוטות הרוק התת לסתיות מימין ומשמאל בגודל ומבנה תקינים.
    בלוטה תת לסתית מימין הודגמו מספר בלוטות לימפה עד גודל 1.6 סמ תגובתיות
    בלוטה תת לסתית משמאל הודגמו מספר בלוטות לימפה עד גודל 2.4 סמ תגובתיות
    בלוטת הפרוטיס מימין ומשמאל בגודל ומבנה תקינים.
    לאורך הצוואר הקדמי מימין הודגמה בלוטת לימפה בגודל 1.7 סמ תגובתית.
    לאורך הצוואר האחורי מימין הודגמו מספר בלוטות לימפה עד גודל 0.7 סמ תגובתית.
    לאורך הצוואר הקדמי משמאל הודגמו מספר בלוטות לימפה עד גודל 1.8 סמ תגובתיות.
    לאורך הצוואר הקדמי משמאל הודגמה בלוטת לימפה בגודל 0.8 סמ תגובתית.
    לסיכום: כמתואר, קשרים כמתואר היכולים להתאים ל
    Tirads 3
    מומלץ המשך מעקב
    יש חשש כבד או אפשר לצאת מזה?
    אציין שני דברים, עשיתי הזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית לראשונה בחיי לפני חודש, ודבר נוסף לפני חודשיים וחצי היה לי קורונה עם סימפטום בודד של כאב גרון חד במשך יומיים.
    ספירת דם עשיתי לפני עשרה ימים יצא תקין !
    התוצאות האלה מה יכולות להיות? זה מפחיד קצת..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בדיקת US עדכנית

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לNOA

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/09/2024

    קשה לי לענות מבלי לראות את הסונר עצמו אך לפי התאור הבלוטות במראה שפיר אולי קשורות לקורונה או להזרקות או לזהום אחר. בכל מקרה לפי התאור לא נשמע שהן לא תקינות אלא משניות לזהום/דלקת.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרשנות לתוצאות בדיקת סינקטן
    אריק
    27/09/2024

    אני בן 62. לפני שנה וחצי עברתי ניתוח להוצאת גידול שפיר בהיפופיזה. לפני כשנה עשיתי תבחין סינקטן והתוצאות היו:
    קורטיזול בזמן 0 =267, זמן 30=488, זמן 60=480.
    לפני כשבוע עשיתי תבחין סינקטן חוזר, והתוצאות היו:
    קורטיזול בזמן 0=233, זמן 30=400, זמן 60=348.

    יש לציין כי אני לוקח קבוע משאף סימביקורט 160/4.5, אך בכמות מינימאלית של שאיפה אחת ביממה.

    מה הפרשנות של תוצאות תבחין הסינקטן?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאריק

    ד``ר מאיה איש שלום
    27/09/2024

    האם 2 הבדיקות היו סנקטן 1 מקג' או שהמנון היה שונה? כי יש גם בדיקה עם 250 מקג' שגורמת לגרוי גדול יותר. יתכן שהסמביקורט השפיע על התוצאה. בכל מקרה היא על גבול התקין כך שאולי רק בניתוח גדול/מחלה זהומית משמעותית כדאי לשקול מתן סטרואידים. באופן שוטף לא נראה שיש צורך
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך לשאלתי על 2 בדיקות של טסט סינקטן, והשפעה אפשרית של סימביקורט

    אריק
    01/10/2024

    בהמשך לשאלתי, ותשובתך - אז בדיקת הסינקטן הראשונה, התקינה יותר - היתה עם גרוי 250 מק"ג, והבדיקה השנייה, הנמוכה יותר - היתה עם גרוי 1 מק"ג .
    בנוסף, בבדיקה הראשונה הפסקתי סימביקורט 1-2 יממות לפני הבדיקה, ובבדיקה השנייה לקחתי שאיפת סימביקורט 160, ממש כמה שעות לפני הבדיקה

    אז שוב אני שואל: האם ניתן להסיק שהשוני בתוצאות הבדיקה הוא עקב השוני במינון חומר הגרוי, ועקב ההבדל בהפסקת הסימביקורט - לפני הבדיקה, ולכן לכאורה אין החמרה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאריק

    ד``ר מאיה איש שלום
    02/10/2024

    סביר שההבדל נובע מגרוי נמוך יותר...יתכן שגם הסימביקורט השפיע קשה לי לומר
    בכל מקרה כפי שכתבתי יש המתיחסים לתוצאה של הגרוי השני גם כשתקינה ואם היא לא תקינה היא מצביעה על צורך בגלוגוקורטיקואידים בסטרס משמעותי - זהום משמעותי חלילה, או ניתוח
    בברכת בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מכשיר להזרמת דם
    אילנה גלבוע
    27/09/2024

    שלום רב
    רכשתי מכשיר להזרמת דם לכפות הרגליים, והייתי
    מבקשת לדעת האם מותר לי בתור סוכרתית סוג 2,
    להשתמש בו.
    תודה מראש על ההתייחסות
    אילנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מכשיר להזרמת דם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאילנה גלבוע

    ד''ר מאיה איש שלום
    27/09/2024

    קשה לי לענות מבלי לדעת באיזה מכשיר מדובר. אם הוא לא פוגע בזרימת הדם או בניקוז הורידי ולא פוגע בעור לא אמורה להיות בעיה
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בלוטת התריס בהריון
    דנה
    25/09/2024

    היי דר, אני בהריון בשבוע 19, כבר כמה שבועות סובלת מנשירת שיער משמעותית מאוד!
    ביצעתי בדיקת בלוטת תריס, ערך ה THS הינו 3.1
    וערך ה T4 הינו 9.9 (שנראה מתחת לטווח של כללית).
    2 שאלות, האם באופן כללי להריון בנל תקין?
    ושאלה נוספת, האם הנל יכול להשפיע / להעיד על הסיבה לנשירת השיער?
    תודהה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בלוטת התריס בהריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לדנה

    ד``ר מאיה איש שלום
    25/09/2024

    הTSH תקין/גבולי להריון הFT4 יורד בהריון אבל הבדיקה באמת יחסית נמוכה, לצערי לא ידוע לי על נורמות של FT4 בהריון. מציעה לחזור על הבדיקה לשקול גם בדיקה של אלקטרוליטים קורטיזול ובהקשר של נשירת השיער B12 ספירת דם פריטין (במידה ולא בוצעו). האם יש לך כאבי ראש?
    לעיתים רואים רמות FT4 נמוכות שהן הפרעה מעבדתית/משנית להריון אך מציעה ליתר בטחון להתיעץ עם אנדוקרינולוג/ית
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חייב עזרה דחוף ! היפותירואיזם תת קליני ו brainfog
    משה
    25/09/2024

    שלום ד"ר יקרה
    כשנתיים אני סובל קשות מ brain fog או mild cognitive impairement, בלבול, שכחה, עד כדי כך שפוטרתי בעקבות זאת מעבודתי במהלך 8 השנים האחרונות...
    עשיתי כל בדיקות הדם האפשריות ללא ממצא חוץ מ tsh
    שעלה מאיזור 1.5-2, ל 8, 6.5, ו 9.8.
    לאור התלונות נרשם לי levotyroxine 50 mcg,
    שהוריד את ה tsh ל 3.8.
    t3, t4 בדם היו תקינים תמיד, והיום במחצית העליונה של הטווח התקין. לאחותי יש האשימוטו אך לא נמצאו נוגדנים אצלי.
    אני ממש קצת מרגיש יותר טוב וביקשתי מהרופאה להגביר מינון כדי שארד לנורמה שלי של איזור 2 tsh, אך היא מאוד קונסרבטיבית ואמרה לי להעלות ל 100 mcg רק פעם בשבוע. לא מרגיש בינתיים הבדל.
    מעדויות קליניות אנקדוטליות נראה שיש מטופלים כמוני שסובלים באופן דומה. לחלקם הועיל להוריד את ה tsh עוד יותר לרמה ה"נורמלית" שלהם, לחלק הועיל שילוב t3/t4, וחלק טענו שרק desicated tyroid (e.g. armor) עזר להם.
    תלוי איזה איגוד אבל למשל American thyroid association טוען שלמטופלים ב t4 טווח היעד האופטימלי הוא 1.5-2.
    בנוסף יש את העניין של tissue specific hypothyroidism, אבל ספק אם עושים ביופסיה למוח בשביל זה ולא נראה לי שגם הייתי רוצה.
    גם ככה לוקח 6 שבועות בשל מחצית החיים וההתייצבות עד שרואים משהו, ואני סובל מאוד כ"כ הרבה זמן! בקצב הזה אולי אהיה מיוצב עוד שנה! חשבתי לבקש צינומל מאנדוקרינולוג, במיוחד בשל ההשפעה הפוטנציאלית המהירה אבל הפגישה שלי איתו היא לפני תום 6 שבועות מהעלאת המינון ע"י הרופאת משפחה לכן לא אוכל להראות לו עוד מצב יציב בעקבות השינוי.
    אני נואש! לוקח תוסף סלניום, tyrosin, ואבץ, ויוד במינון היומי המומלץ לאחר שהבנתי שיותר מידיי זה גם לא טוב.

    מה את ממליצה לי לעשות? אשמח לתשובתך ועזרתך המפורטת דוקטור אני סובל כ"כ כבר כל כל הרבה זמן... כל המשפחה שלי תלויה בפרנסה שלי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למשה

    ד''ר מאיה איש שלום
    25/09/2024

    לרב ערכים שציינת לא גורמים לBRAIN FOG ומרבית המחקרים לא הראו תועלת בטיפול ולכן אולי השיפור לא דרמטי. במקרים של היפותירואדזם אוברטי לא כשלך שנחשב סבקליני לאור FT4 FT3 תקינים. יצא לי להוסיף T3 בשחרור מושהה 5 מקג' ליום (רקיחה אישית מאוד יקר קרוב ל300 שח לחדוש). לא ראיתי שפור דרמטי אצל מטופלים. הDESICCATED THYROID מכיל יותר מידי T3 וזה לא פיזיולוגי. האם נבדקו סיבות אחרות לBRAIN FOG? האם נבדקה רמת טסטוסטרון למשל? חסרים תזונתיים כולל B12 ברזל. רמת קורטיזול? רמות סידן בדם? האם עברת הערכה אצל נוירולוג?
    הרבה בריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבלוטה התת לסתית משמאל שיצאה 0.6×2.2 לא כדאי לדרוש ביופסיה? (לת)
    Noy
    24/09/2024

    סיבת מעקב: מעקב אחר קשריות בבלוטת התריס. בלוטת המגן: בלוטת המגן לא מוגדלת. מרקם לא מספיק אחיד בשתי האונות. מימין ללא עדות לממצא פוקאלי. איסטמוס לא מעובה ימינה מקו האמצע בתוך האיסטמוס קשרית מוארכת בגודל 0.2×0.6 ס"מ, משמאל על רקע מרקם לא אחיד מספר קשריות היפואקוגניות זעירות בגודל עד 0.2 ס"מ.
    פאראתיירואיד: מימין לא הודגמו בלוטות פאראתיירואיד מוגדלות.
    משמאל בסמוך לקצה התחתון של האונה שתי קשריות היפואקוגניות בגודל עד 0.6 ס"מ - יתכן קשרי לימפה.
    בלוטות רוק: מצד ימין-. פרוטיס: הודגם קשר לימפה בגודל 0.7 ס"מ פרט לכך מרקם תקין.
    תת לסתית הדגמה תקינה
    מצד שמאל- פרוטיס הודגם קשר לימפה בגודל 0.7 ס"מ פרט לכך מרקם תקין. תת לסתית הדגמה תקינה.
    רקמות רכות: משמאל באזור תת לסתי בלוטות לימפה בגודל עד 0.6×2.2 ס"מ
    מצד ימין: הדגמה תקינה של הרקמות הרכות. לא הודגמו בלוטות לימפה מוגדלות.
    סיכום: כמתואר.
    עשיתי אתמול אחרי הבדיקה הזו ספירת דם מלאה יצאה תקינה לגמרי, בת 43 בריאה באופן כללי ללא תרופות. ברקע יש לי השימוטו קל וטיפה תת פעילות בלוטת התריס חריגה קלה. הבלוטה התת לסתית 0.6×2.2 משמאל לא חשודה בקטע לימפומה או משהו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לNOY

    ד''ר מאיה איש שלום
    25/09/2024

    בלוטות למפה תת לסתיות הן לא ממצא נדיר בסונר ולרב ממצא שפיר. לצערי לא תארו את מבנה הבלוטה. כי מבנה וזרימת הדם יכולים לסייע לדעת אם הבלוטה שפירה.לרב כשהבלוטה לא נראית תקינה הם מציינים אך כדאי לוודא ליתר בטחון
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתי שאלות כלליות בבקשה
    Linoy
    22/09/2024

    1. האם אולטרסאונד רקמות רכות ובלוטות צוואר מאבחנות לימפומה חלילה?
    2. האם בספירת דם CBC ספירת דם מלאה מאבחנות/מראות סוגי לימפומה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שתי שאלות כלליות בבקשה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לLINOY

    ד''ר מאיה איש שלום
    25/09/2024

    זה לא תחום התמחותי מציעה לשאול המטולוג. בעקרון ככל הידוע לי בלוטות שקשורת ללמפומה הן לרב בעלות מבנה לא תקין בסונר., ספירת דם יכולה להיות תקינה בלמפומה. לעיתים רואים רמות LDH מוגברות בדם. ולעיתים יש תסמינים נלוים כגון חום הזעות לילה וירידה במשקל. בלוטות למפה בצואר באולטרהסאונד הן ממצא שכיח ולרב הן שפירות ולא מעידות על למפומה. מציעה לשאול המטולוג.
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תבחין סינקטן - האם נטילת משאף סימביקורט שיבשה את תוצאות הבדיקה?
    אריק
    21/09/2024

    אני בן 60;
    בתבחין סינקטן שעשיתי יצא רמת הקורטיזול
    בזמן 0 = 233 nmol/L, בזמן 30 = 400, בזמן 60 = 348

    אך, יש לציין כי נטלתי משאף סימביקורט כמה שעות לפני הבדיקה.

    מה המשמעות, והאם ייתכן ונטילת משאף הסימביקורט שיבשה את הבדיקה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לאריק

    ד''ר מאיה איש שלום
    25/09/2024

    יתכן שהמשאף שיבר את התוצאה. בעקרון ב8% מהאנשים שנוטלים משאפים במנון גבוה יכולה להיות דכוי של הציר הפופזרי אדרנלי. נראה שהעליה ברמת הקורטיזול די טובה, היום הורידו את הסף ל450 ויש שאומרים שגם 400 נמול/ליטר זו עליה מספקת
    מציעה להתיעץ עם הרופא/ה המטפל/ת כי חשוב גם הרקע הרפואי וההקשר הקליני
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בוטוקס חומצה ותת פעילות
    כלנית
    20/09/2024

    רציתי לשאול ממקרים שנתקלת אם נתקלת מניסיונך
    האם מותר להזריק חומצה היאלורונית או בוטוקס לעור הפנים
    במקרים שיש תת פעילות בלוטת התריס או במקרים שיש השימוטו
    בין אם מטופלים תרופתית ובין אם לא מטופלים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בוטוקס חומצה ותת פעילות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לכלנית

    ד``ר מאיה איש שלום
    21/09/2024

    לא ידוע לי על סיבה להמנע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה כללית מניסיונך, בלוטת לימפה
    משי
    20/09/2024

    בלוטת לימפה תת לסתית הכוונה מתחת ללסת השיניים הנכון?
    האם בלוטת לימפה תת לסתית יכולה להתנפח כתוצאה מדלקת שן , חור בשן, דלקת חניכיים או זיהום בשן? ואם כן מה הסכנה בעצם במצב כמו זה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה למשי

    ד''ר מאיה איש שלום
    21/09/2024

    בהחלט בלוטה תת לסתית יכולה לגדול כתוצאה מזהום בשן/חניכיים. אין סכנה בכך אלא תגובה לזיהום. כמובן שכדאי לטפל בזהום ולמנוע התפשטותו
    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום