פורום מחלות ריאה אסטמה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

ד``ר שבתאי ורסנו
ד"ר שבתאי ורסנו
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל ד"ר שבתאי ורסנו ללא פרסום בפורום
 
  • קושי בנשימה שיש לי
    איתי
    21/07/2021

    שלום
    יש לי קושי בנשימה עמוקה תחושה של חוסר אוויר לנשימה זו הרגשה של חוסר אוויר לנשימה כחוסר יכולת להכניס אוויר את כל האוויר כעין קושי לנשום נשימות עמוקות וצורך מתמשך לקחת ולנשום נשימות עמוקות כל כמה דקות לפעמים אני צריך להיעזר בעזרת פיהוקים כדי להכניס עוד יותר אוויר ובכל זאת התחושה היא שלמרות שיש צורך לקחת נשימה עמוקה כל כמה דקות אני חש תחושה של חוסר אוויר בנשימה ולא מצליח לקחת את הנשימה עד הסוף וקשה לסיים אותה עשיתי הרבה בדיקות שקשורות לזה שיצאו תקינות וזה כבר תקופה ארוכה אצלי זה נראה לך בעיה בריאות בנשימה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קושי בנשימה שיש לי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי נשימתי

    ד''ר שבתאי ורסנו
    21/07/2021

    שלום,
    על פי התיאור שלך יש להביא בחשבון גם תחושת קוצר נשימה שעל רקע נפשי/מתח/חרדה. חזור והתייעץ עם רופאך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קושי בנשימה שיש לי

    איתי
    27/07/2021

    שלום
    בבדיקת תפקודי ריאות שביצעתי ספירומטריה עם מרחיבי סימפונות מצאו לי ממצא רסטריקציה קלה הבנתי שאפשר בגלל ממצא כזה להשלים בדיקה שנקראת כושר הדיפוזיה לריאות אקו לב דופלר במנוחה עשיתי והלחץ הריאתי היה תקין ועוד בדיקות אחרות שגם היו תקינות האם ממצא כגון רסטריקציה קלה יכול להסביר תחושה של קושי בנשימה עמוקה תחושה של חוסר אוויר לנשימה הרגשה של חוסר אוויר לנשימה כחוסר יכולת להכניס אוויר את כל האוויר כעין קושי לנשום נשימות עמוקות וצורך מתמשך לקחת ולנשום נשימות עמוקות כל כמה דקות לפעמים אני צריך להיעזר בעזרת פיהוקים כדי להכניס עוד יותר אוויר האם מה שאני חש יכול ליהות קשור לממצא הזה של רסטריקציה קלה או שלממצא כזה הסימפטומים הם אחרים לרוב ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רסטריקציה מצבי לחץ הגורמים לקושי בנשימה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    29/07/2021

    שלום,
    עקרונית, תלונות כפי שמתוארות כאן, אופייניות למצבי לחץ נפשי הגורמים לתחושת קושי נשימתי. יחד עם זאת, לפני שנותנים אבחנה כזו - יש לשלול מחלות אחרות, אורגניות. אני מבין שזה מה שאתה עושה.
    אם בסופו של דבר יסתבר שלחץ נפשי היא הסיבה היחידה שמסבירה את התלונות, יש לטפל בסיבה ללחץ הנפשי ולהקל עליו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקה ספירומטריה --עיניים 1
    לליי
    20/07/2021

    כפי שהוסבר לי בבדיקת תיפקוד ריאות יש לנשוף בחוזקה בזמן הבדיקה --
    אפילו כאשר עושים בדיקה ללא תוספת חומר מרחיב סימפונים .
    האם זה יכול לגרום לעליית לחץ בעיניים --יש לי גלאוקומה NARROW
    שאלה 2 --האם משאף ---אשר משתמשים בבדיקה הוא -- חד פעמי לכל נבדק

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ספירומטריה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    21/07/2021

    שלום,
    גלאוקומה אינה הוראת נגד לביצוע הבדיקה.
    מיכל המשאף אינו חד פעמי אך יש להשתמש בפייה חד פעמית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רנטגן בדיקה ראשונה בגלל קשיי נשימה
    איציק
    20/07/2021

    שלום
    ברוב המקרים שהיו לי בעיות כאלו ואחרות של תחושות כגון קשיי נשימה קוצר נשימה ועוד סימפטומים רבים שקשורים לנשימה אחד הבדיקות שתמיד עשו לי זה רנטגן צילום חזה למה עושים את הבדיקה הזאת תמיד ? איזה ממצאים אפשר לאתר דרך הבדיקה הזאת שיכולים להסביר בעיות בנשימה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • צילומי חזה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    21/07/2021

    שלום,
    זו בדיקה בסיסית שיכולה לגלות ממצאים העלולים להתאים מדלקת ריאות ועד גידולים. למחלת חסימתיות כגון אסתמה או COPD היא פחות רגישה. לעיתים יש צורך להתקדם להדמייה מעמיקה יותר כמו CT.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח ct - שאלות
    ג`וד
    19/07/2021

    שלום,
    יש ממצאים בct ורציתי לשאול לגבי הממצאים בריאות.
    1. האם מוקדים זה קשריות?
    2. מה ההבדל בין תת פלואוריאליים לאחרים?
    3. מה אומר הפרוטוקול? האם מעקב או מעבר לכך?
    4. מה יכול לגרום למוקדים ולתמט?

    יש לציין שהפסקתי לעשן לפני 3 שנים ושאובחן לי הפרעות קצב.

    תודה


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פענוח ct - שאלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פענוח CT

    ד''ר שבתאי ורסנו
    21/07/2021

    שלום,
    ככל הנראה המפענח במילה מוקדים התכוון לקשריות. תת פלוירלי הכוונה קרוב לקרום הריאה. הפרוטוקול בד"כ מעקב הדמייתי. פנה לרופא שייבחן את הצילומים בקונטקסט שלך וימליץ את המלצותיו הספציפיות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רסטריקציה קלה בבדיקת ריאות
    שלומי
    18/07/2021

    שלום
    מזה תקופה של כמעט חודש אני חש כל כמה דקות במשך שעות תחושה שאני צריך לקחת נשימה עמוקה ולהוציא אוויר עד שאני לא מוציא אוויר אני חש סוג של קוצר נשימה ושאני מוציא זה חוזר עוד פעם הבעיה הזאת משהו שלא היה לי מעולם בעבר ערכתי לאחרונה בירור מקיף של בדיקות לב ריאות ועוד בדיקות אחרות שיצאו תקינות מלבד ממצא אחד בבדיקת תפקודי הריאות שעשיתי ספירומטריה עם מרחיבי סימפונות נמצא ממצא רסטריקציה קלה מבירור שעשיתי הבנתי שזה לא ממצא כזה רציני ולא ממצא שיכול להסביר תתחושות שלי ממה יכול לנבוע מה שאני חש איזה סיבות שכל רגע צריך לקחת נשימה ולהוציא האם זה יכול ליהות קשור לרסטריקציה קלה בכל זאת הממצא הזה ? מה עוד שכל הבדיקות תקינות מה זה יכול ליהות איזה סיבות אחרות ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רסטריקציה קלה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    19/07/2021

    שלום,
    אם ערכת ברור מקיף, כולל בדיקת כושר הדיפוזיה בתפקודי ריאה והערכת תפקוד הלב/לחץ דם ריאתי באקו לב, עולה גם השאלה של קוצר נשימה על רקע מתח נפשי/לחץ. היוועץ על כך עם רופא הריאות המכיר אותך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רסטריקציה קלה

    שלומי
    19/07/2021

    שלום
    תודה על התשובה הקודמת חלק מהבירור שערכתי כלל בדיקות אקו דופלר לב במנוחה שיצאה תקינה הערך שנמדד ללחץ דם הריאתי היה 26 ממ"כ בדיקת כושר הדיפוזיה לא עשיתי שאלותיי אליך הם :
    1.האם ממצא כמו רסטריקציה קלה נחשב לממצא בעייתי לרוב ממה שאתה יודע ? ויכול להסביר תחושות כמו שתיארתי ?
    2. תחושה כמו שאני חש שצריך לקחתי נשימה עמוקה כל כמה דקות במשך שעות תחושה של אוויר לכוד בפנים ושצריך להוציא יצא לך לשמוע על סימפטומים כאלו וממה לדעתך לרוב זה יכול לנבוע ?
    3. אם כושר הדיפוזיה זה בדיקה שתיהיה תקינה והמצב ימשיך למרות שכל הבדיקות תקינות מה ניתן לעשות להוריד את הבעיה הזאת ?
    4. מה עוד שאני שנים עושה פעילות גופנית כגון ריצה רק בחודש האחרון לא עשיתי כי שברתי מסרק חמש עצם בכף הרגל שבועיים אחרי הבעיה התחיל לי הדבר הזה נשלל תסחיף ריאתי ובעיות אחרות האם יכול ליהות שזה שהגוף היה רגיל ממש לריצה והכל ואז עשיתי הפסקה יכול לגרום לתחושה שאני חש יכול ליהות דבר כזה ? למרות שגם לפני כמה חודשים זה היה לי פעם אחת וחלף ועכשיו זה ניהיה כרוני מה דעתך לאור הממצאים ?
    5. ואיך מתח לחץ יכולים לגרום לתסמינים האלו מבחינה פיזיולוגית ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מינון סימביקורט מעל הממוצע
    יעל
    18/07/2021

    שלום,
    אני עם אסתמה קשה אך מאוזנת שסימביקורט 320 2 שאיפות פעמיים ביום מאזן אותה.
    היה לי תור היום לרופאת ריאות לגבי השאלה האם אוכל חדחת ארקוקסיה לשבועיים עקב קרע בשריר.
    הרופאה אמרה לי שהיא ממליצה לי לתקופה של הארקוקסיה לקחת יותר סימביקורט.
    אמרתי לה כן אני לוקחת מינון גבוה ולפי העלון אפשר מקסימון להוסיף שאיפה של 320 פעמיים ביום, אז היא אמרה לי לא.. את יכולה לקחת גם עוד 4 שאיפות. ממש הופתעתי כי דבר כזה אם הייתי יודעת היה עוזר לי בהחמרות ואולי מונע פרדניזון.
    האם באמת לתקופות קצרות של עד שבועיים גם ניתן לקחת 6 שאיפות סימביקורט 320 פעמיים ביום? זה הרי פי 3 ממה שאני לוקחת. תהיתי אולי הרופאה התבלבלה וחשבה שאני על 160 בטעות.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סימביקורט במינון גבוה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    19/07/2021

    שלום,

    ניתן לעלות את מינון הסטרואיד שבסימביקורט, אבל לא הייתי מעלהבאותה מידה את מרחיב הסמפונות הכלול בו. לכן, אישית אני הייתי מוסיף משאף המכיל סטרואיד בלבד (למשל QVAR) על המנה הבסיסית של הסימביקורט, ומוסיף ונטולין על פי הצורך בלבד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטרואידים לדלקת ריאות קשה
    אילנה
    18/07/2021

    האם סטראודים לוריד כשיש דלקת ריאות קשה יחד עם אנטיביוטיקה טזוצין יכולה להעביר את הדלקת והליחה הרבה?
    אודה מאוד לתשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטרואידים ודלקת ריאות

    ד''ר שבתאי ורסנו
    18/07/2021

    שלום,
    סטרואידים אינם הטיפול המקובל לדלקת ריאות זיהומית. בדלקת שכזו שיעול וליחה עלולים לפחות גם לאורך זמן (6-8 שבועות).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סטוראידים לדלקת ריאות

    אילנה
    20/07/2021

    בהמשך לשאלתי הקודמת,לאימי יש דלקת ריאות משאיפה של אוכל.הסטורציה שלה הייתה:84.קשה לה לנשום.האם מתאים לתת במקרה כזה סטוראידים?
    אודה לתשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת מאספירציה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    20/07/2021

    שלום,
    סטרואידים נותנים במקרה כזה במידה ומתרשמים מדלקת כימית.
    עם סטורצייה שכזו אמך צריכה להתפנות לבי"ח. במידה ואושפזה ושוחרה, יש למלא אחר המלצות הרופאים בשחרורה. לא ניתן לתת המלצות כאלו ללא בדיקה, התרשמות, צילומים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Clubbing.
    Bell
    17/07/2021

    שלום
    התור הבא לרופא ריאות בעוד כ3 חודשים
    בנתיים יש שינויי בציפורניים
    האם זה clubbing רציני(מצורפת תמונה)? וצריך לדבר עם הרופא לפני התור?
    חשוב לציין שבביקור האחרון בחודש מאי סיטי ריאות יצא נקי, הנ"ל תפקודי ריאות
    תודה רבה דוקטור


    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    Clubbing.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • דלקת ריאות משאיפה של אוכל

    דליה
    17/07/2021

    ללאימי יש פרקינסון. קשה לה לבלוע. כנראה ששאפה אוכל לריאות. כעת יש לה דלקת ריאות חריפה. יומיים לקחה אזניל לא עזר. יומיים לקחה רוצפין גם לא עזר.כעת נותנים לה אנטיביוטיקה בוריד 3 פעמים ביום. אני לא זוכרת את השם. רק הבנתי שנותנים אותו גם בטיפול נמרץ. אימי מקבלת את הטיפול בבית.
    קשה לה מאוד לנשום. מחוברת לחמצן.נזכרתי איך קוראים לאנטיביוטיקה.
    טזוצין.
    שאלתי: כמה זמן צריך לקבל את הטיפול הזה? יש לה גם המון ליחה.
    והאם זו אנטיביוטיקה טובה לדלקת ריאות חריפה מאוד.
    אודה מאוד לתשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קלבינג

    ד''ר שבתאי ורסנו
    19/07/2021

    שלום,
    עד כמה שניתן לראות בתמונות זה לא מתאים. יש לזכור שהסימן הראשון של קלבינג זו תנודיות מיטת הצפורן, ואת זה ניתן לבדוק רק במישוש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מצ"ב תשובת סיטי אודה לעזרתך
    יעל
    16/07/2021

    דוקטור שלום
    לאחר דלקת ריאות עשיתי בדיקת סיטי
    מה אומרות התוצאות
    הצללה נודולרית בצורת ggoבקוטר 4.5 ממ ב rul 202-40
    הצללה נודולרית בצורת Ggo בקוטר 4 ממ lul 202-50
    הצללה נודולרית בצורת ggo בקוטר 5 ממ בלינגןלה חתך 202-98
    קשרית תת פלאורלית בקוטר 4 ממ באונה התחתונה של הריאות משמאל חתך 202-50
    קשרית תת פלואורלית בקוטר 5 ממ ב rll חתך 202-98
    בנוסף קשריות זעירות בודדות ב 2 ריאות
    בבסיס האונה התחתונה של הריאה מימין מודגם פס פיברוטי או אטלקטטי עם עיבוי נודולרי תת פלאורלי
    יש לציין שאני בת 55 אודה לתשובתך מה אומרת התשובה .תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סי טי

    ד''ר שבתאי ורסנו
    18/07/2021

    שלום,
    עקרונית קשריות בקוטר כזה לא מועמדות למעקב הדמייתי אלא אם יש גורמי סיכון אחרים (עישון, חשיפות מסויימות, סיפור משפחתי). חזרי אל הרופא המטפל/ריאות שיבחן את הצילומים וייתרשם מגורמי סיכון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרנכימת הריאות-תשובה CT
    דליי
    16/07/2021

    תשובה חלקית CT
    פרנכימת הריאות : רושם לניפוח יתר ריאתי.אין עדות לתסנין.
    מה זה פרנכימת הריאות .האם זה מחלה .
    האם יש קשר לברונכיטיס שהיה בעבר .
    בנוסף -- בעיות אף סתום –קושי בנשימה דרך אף - בעבר ניתוח מחיצה עקומה -מחיצה ללא סחוס --
    עדין מחיצה עקומה . האם יש קשר לבעיות לריאות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פרנכימת הריאות-תשובה CT

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פרנכימת הריאות

    ד''ר שבתאי ורסנו
    18/07/2021

    שלום,
    הכוונה לרקמת הריאות. כדאי להשלים בתפקודי ריאות. לעיתים מחלת אף (נזלת אלרגית/פוליפים) קשורים למחלות ריאה כגון אסתמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בדיקה ספירומטריה --עיניים
    לליי
    16/07/2021

    יש לי גלאוקומה PLATEU IRIS NAROW -
    -אסור להשתמש אדרנליו אטרופין כי אלו מרחיבים עישונים ומעלים לחץ בעיניים.
    מה היא תרופה "מרחיב סימפונות" האם תרופה יכולה לגרום לעלית לחץ בעיניים.וטשטוש ראיה
    האם תרופה יכולה להרחיב עישונים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ספירומטריה

    ד''ר שבתאי ורסנו
    18/07/2021

    שלום,
    מרחיב סמפונות יכול להיות ממשפחת בטא- אדרנרגיים (ונטולין ועוד) ולא אמורים להשפיע בגלאוקומה. לעומת זאת מרחיבים ממשפחת האצטילכולין אנטגוניסט (ארובנט ועוד) כן עלולים להחמיר גלאוקומה בעקר אם מותזים בטעות בסביבת העיניים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממש נואשת 3 פעמים בביקור רופא אבחנות שונות וטיפול שלא עוז
    ירדנה
    16/07/2021

    ד"ר ורסנו שלום רב,
    כחודש וחצי אני מאובחנת פעם דלקת ריאות, פעם שניה זיהום בריאות ופעם שלישית סי או פידי. אני מעשנת בת 59. בינתיים אני רצה מביקור רופא לביקור רופא. קבלתי 3 סוגי אנטי' שונים. צילום סי טי חזה רק עוד חודש. מטופלת כעת עם 40 מ"ג סטרואידים היום ודוקסלין 100 2 פעמים ביום , בינתיים אין שום הטבה, והשיעולים זוועתיים. מה דעת המקצועית? לגבי המינונים האחרונים? הטיפולים התרופתיים?
    תודה רבה ובכבוד רב
    ירדנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נואשת

    ד''ר שבתאי ורסנו
    18/07/2021

    שלום,
    ברור שיעול כרוני מחייב אנמנזה מדוקדקת, בדיקות שונות, כולל תפקודי ריאה, בדיקות דם והדמייה, על פי הצורך. לא ניתן לטפל בהתכתבות. ממליץ להיות בידיים של רופא ריאות מיומן ובמקרה הצורך לבקש דעה של ופא נוסף, שיעבור על כל החומר .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפיץ ריח והשפעה על הבריאות
    מפיץ ריח
    15/07/2021

    שלום ד"ר,
    אנו גרים במגדל שיש בו פיר אשפה בכל קומה. בחודשי הקיץ והאביב יש ריח חזק של אשפה בלובי הקומתי אפילו בקומות הגבוהות. חלק מהדיירים רצו שישימו מכשיר מפיץ ריח, אך שכן בקבוצת הוואטסאפ כתב שזה לא בריא כי זה חלל קטן, ללא חלון וללא איוורור. נשות הוועד גם כן הסבירו שזה לא יפתור את הבעיה ושזה לא חכם לשים ריח על ריח שעדיין ישאר ושבבניין סמוך שמים בחדר הזבל בקומה 4 מערכת שמטפלת בשורש הבעיה ועובדת על אוזן, וכך מחטאת את הבטקריות והחיידקים ואז איו ריח. מישהי שעובדת איתי אמרה שאבא של בעלה שהוא רופא אמר שמפיץ ריח מאוד לא בריא, ויכול לגרום למחלות ריאות, כאבי ראש ועוד לא קצת תסמינים ואפילו יש בו חומרים מסרטנים. מפיצי הריח עולים 1000 לחודש והמכשיר שעובד עם אוזון 1500 עם התקנה חד פעמית של 6000.
    אשמח לשמוע את חוות דעתך, האם לפי דעתך מפיץ ריח בכל קומה בחלל קטן ללא חלון באמת עלול להיות לא בריא לריאות ובכלל? או שאולי הרופא שאמר כך לא כל כך בקיא ולא אמור להיות לנו שום חשש לעשות זאת?
    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפיץ ריח

    ד''ר שבתאי ורסנו
    15/07/2021

    שלום,
    אין לי תשובה ברורה. אנשים עם מחלות ריאה, בעקר אסתמטיים, יכולים להגיב לגרויים שונים כולל ריחות חזקים וכימיקלים נדיפים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חומר ניגוד ב mri ואסתמה
    יעל
    14/07/2021

    שלום,
    עשיתי לפני 10 שנים mri עם חומר ניגוד כשהאסתמה שלי היתה יותר קלה. כיום היא מאוזנת אך קשה.
    מהי רמת הסיכון לחולי אסתמה קשה עם חומר ניגוד של mri?
    האם עדיף לוותר אם האבחנה לא תיתן לי משהו? כי אני לא רוצה להכנס לניתוח. יש לי כבר כמה חודשים כאבים בשכמות וכנראה מתיחת שריר או קרע בשריר. גם אם זה משהו אחר הבנתי שהטיפול ישאר זהה: פיזיותרפיה, תרופה נוגדת דלקת, זריקת סטרואידים ועיסוי. אז אולי כדאי לא להסתכן?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חומר ניגוד ב mri ואסתמה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • MRI

    ד''ר שבתאי ורסנו
    15/07/2021

    שלום החומר המוזרק (גודוליניום) נחשב בטוח. תופעות לוואי קלות עד חצי אחוז. בכל מקרה יש לדווח למכון לפני הבדיקה על אסתמה ולבקש הנחיות לפני הפעולה. בכל מקרה יש לקחת משאף ונטולין אתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלת LAM וטיפול בסירולימוס
    דבורה
    14/07/2021

    שלום וברכה
    כמה אחוזים מחולות LAM לא מגיבות לטיפול בסירולימוס
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחלת LAM וטיפול בסירולימוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • LAM

    ד''ר שבתאי ורסנו
    15/07/2021

    שלום,
    מחלה נדירה, בוודאי בארץ. אין לי ניסיון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום