מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- NSIP Cellular pattern lung diseaseיאלוש13/06/2021
שלום וברכה
אני לאחר אישפוז בשל החמרה בקוצר הנשימה
כימעט כל חודשיים אותו דבר בסיטי חזה אין החמרה ולדעת רופא ריאות מטפל “מחלה שקטה ״ אבל איך יתכן בכול פעם שמנסים להגיע למינון של פרדניזון 10 מג יש שוב החמרה והיא מתבטאת בחרחורים צפצופים חום 37.8 תמיד ככה וכל פעם בחמרה הזאת באישפוז מעלים פרדניזון ל 40 מג ואז כל שבועים ירידה עד ל 10 מג אבל זה לא המצב בדקו סטורציה ללא חמצן במחלקה בזמן מנוחה ענין של שניות הגיע ל 86 בעבר היה לי רק במאמץ אבל שנה וחצי האחרונה זה מחמיר וההדמיה הכול ניראה בשליטה
מה קורה פו לדעתך
ושכחתי להוסיף אני עם סלספט 1000מג פעמיים ביום פרדניזון
חמצן 24/7ספיקה 8ליטר לדקה
אני סובלת מ 2016 המחלה אובחנה רק ב 2019
סליחה על האורך יש מקרים כאלה ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
NSIP
ד''ר שבתאי ורסנו14/06/2021שלום,
NSIP יכול להיות כמחלה בודדת ללא סיבה ידועה ויכול גם להתלוות למלות אחרות/סיבות אחרות, כגון מחלות רקמת חיבור/מחלות האטוימוניות, שעלולות גם להתגלות לאחר הופעת NSIP. יש לבדוק אפשרות זאת. כמו כן לא רק ה CT חשוב למעקב אלא גם תפקודי הריאה המלאים, לחץ דם עורקי ומצב הלב. בתרופות שאת מקבלת תמיד תתכן גם הופעת זיהום כתוצאה מהפגיעה במנגנון החיסון. פני בשאלות האלו לרופא המטפל, אם לא שאלת עד היום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רוק דמי אחרי שינה לאחר בדיקותדורית12/06/2021
מזה שנה אני יורקת דם אחרי שינה ואחכ במהלך היום זה נפסק עשיתי את הבדיקות אצל רופא אאג , פה ולסת וct צוואר בטן וחזה כל הבדיקות נמצאות תקינות נתנו לי להשתמש בתרסיס סטרואידי לפני כחודשיים והתופעה לא נפסקת יש לציין שיש לי דום נשימה ואני ישנה עם סיפאפ וגם משתמשת בתרופות נגד לחץ דם ומדללי דם שאלתי איך מפסיקים את תופעת הדימום והאם בכלל ניתן להפסיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רוק דמי אחרי שינה
ד''ר שבתאי ורסנו13/06/2021לא ניתן לענות לשאלותייך ללא ידיעה מה סיבת הדמם. ייתכן וקשור ללחצי מכשיר CPAP, אם את משתמשת בו לדום הנשימה, בצרוף מדללי הדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סיכום ביקור אצל רופא ריאותאמנון09/06/2021
שלום, בסיכום רפואי של רופא ריאות יש סעיף לא ברור לי: " הרמה קלה של סרעפת שמאל פריפרית, ככל הנראה הדבקות" מבקש לדעת מה המשמעות הרפואית של סעיף הנ"ל
אוסיף שאני סובל מאסתמה שנים רבות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הדבקות
ד''ר שבתאי ורסנו13/06/2021שלום,
הכוונה ב"הדבקות" היא לשרידי תהליך ריפוי בקרום הריאות לאחר אירוע דלקתי. לתהליך כזה אין חשיבות רפואית, במידה ואכן זהו הפענוח הנכון של הצילום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שילוב משאף פוסטר עם משאף ארובנטאנונימי08/06/2021
שלום רב.
רופא משפחה אמר לי ליטול משאף פוסטר
3 פעמים ביום לארובנט לפי הצורך בגלל שהיה
לי קוצר נשימה אחרי קורונה ואף פעם לא היה לי אסתמה
ועשיתי תפקודי ריאות ואקום לב הכל יצא תקין.
השאלות שלי הם:
1.משאף הפוסטר עוזר לי לשעה שעה וחצי מרגע
השאיפה האם יש משאף אחר שעוזר לטווח ארוך יותר
מה פוסטר?
2.מהו המינון המקסימלי של ארובנט יחד עם פוסטר
שאפשר לקחת ביום?,ומהו טווח זמנים בין נטילת פוסטר
לנטילת ארובנט?
אני מאוד מודה לרופא שיתן תשובה מקצועית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פוסטר וארובנט
ד''ר שבתאי ורסנו13/06/2021שלום,
אני לא מבין מדוע קיבלת את המשאפים האלו, כאשר אין אבחנה?!
האם הוכחה אסתמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
אנונימי13/06/2021כי יש לי קוצר נשימה
עוד ממתי שהיה לי
קורונה,אז מה אפשר
לתת אם לא משאפים.
להשאיר אותו ככה עם
הקוצר נשימה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
פוסטר
ד''ר שבתאי ורסנו15/06/2021שלום,
להישאר במעקב רפואי. סביר שהתחושה תחלוף עם הזמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשבעה חודשים אחרי החלמה מקורונה
אנונימי16/06/2021שכחתי להגיד שאני
כבר 7 חודשים אחרי
קורונה ואני עדיין סובל
מקוצר נשימה.
האם זה בכלל יכול לחלוף,
או שבגלל שפיתחתי
תלות למשפאפים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובה CT חזה בטן אגןללי08/06/2021
שלום
לפני כחודשיים התחילו - גיהוקים רבים
תשובה חלקית CT
פרנכימת הריאות : רושם לניפוח יתר ריאתי.אין עדות לתסנין.
נראית קשרית בהיקף פסגה הריאה משמאל LUL מודדת 0.3 .
קשרית נוספת סב פלאורלית ... מימין RUL מודדת 0.4 קשרית נוספת מודדת 0.3
בנוסף בקע היאטלי גדול מכיל קיבה מודד 3.9 ס"מ
האם דחוף למחלקת ראות
האם מצב ראות יכולים ללחוץ לוושט
שאלה נוספת למה ב CT אין תשובה למצב וושט
השאלה לאיזה רופא לפנות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
CT
ד''ר שבתאי ורסנו13/06/2021שלום,
לממצאים הריאתיים שבצילומים אין קשר ישיר לגיהוקים. ל
מציע לפנות לרופא גסטרו בשל הבקע של הקיבה, ייתכן וקשור. לגבי הממצאים הריאתיים חזו לרופא שהפנה אותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמפיקס וגמילה מעישון לאחר חמש שנים אסתמטיינון07/06/2021
שלום רב,
אני אסטמתי, ואני מעשן מזה 5 שנים.
לפני כחצי שנה לערך, התחלתי כדורי צ'מפיקס לצורך גמילה מעישון, ועשיתי את המסלול המומלץ בנטילת הכדורים, המגיע ללקיחת כדור 1 מ"ג ביום ו 1 מ"ג בלילה, (להלן-המינון הטיפולי). ואכן זה סייע בידי להפסיק לעשן. (אם כי היו לי תופעות לוואי של עייפות)
אני סובל מ PSTD ומטופל בתרופות (סרוקסט). הפסיכיאטר שאני אצלו, אמר לי שהצ'מפיקס מאד לא בריא, וכדאי להסתדר בלעדיו, ולכן הפסקתי לאחר כחודש לקחת צמפיקס. חודש וחצי לאחר מכן חזרתי לעשן.
אני מעוניין שוב להיגמל, ועל דעת עצמי התחלתי לפני כשבוע וחצי שוב את המסלול עם הצ'מפיקס, ועצרתי את העליה במינונים, וכיום אני לוקח באופן קבוע, כדור של 0.5 אחד ביום ואחד בלילה , שזה חצי מהמינון המומלץ.( וזאת בשל אמירת הפסיכיאטר שלי בזמנו.
הפסקתי מזה 3 ימים לעשן, אבל זה בהחלט עדיין קשה מאד.
מאחר ועשיתי זאת על דעת עצמי, רציתי לדעת האם ככל ואני עדיין מסתדר עם המינון החלקי (ולא חוזר לעשן), האם להמשיך במינון הזה (0.5 מ"ג כפול 2 ביום) או שמינון זה אינו נכון /יעיל, ולצורך היעילות כדאי להכפיל את המינון כמה שיותר מהר, ולהגיע למינון הטיפולי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צ'אמפיקס
ד''ר שבתאי ורסנו08/06/2021שלום,
אני לא ממליץ ליטול את התרופה מבלי שהפסיכיאטר שלך יהיה מודע לכך! אם המינון הנמוך טוב עבורך/עושה את העבודה, ניתן להמשיך אתו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח תוצאות CT חזה מומלץ מעקבדבי02/06/2021
להלן תוצאות CT חזה - יש לציין בעברי סרטן השד (צד שמאל) , כמו כן , נוגדנים לאנטיצנטרומר (ללא אבחנה קלינית של סקלרודרמה) :
מודגמים שינויים פיברוטיים עדינים בקדימת בית חזה שמאלי/לינגולה.
קליפס בדופן בית חזה באיזור מקביל - משמאל.
בפיסגת Lt. u.L. קשר בעל מבנה אובלי במימדים 16X4מ"מ. אין להבחין בו בהסתיידויות. פסים פיברוטיים עדינים באונה אמצעית. פרט לכך, מרקם הריאות שמור.
מה המשמעות ? רשום שמומלץ מעקב, מה זה אומר ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פענוח CT חזה
ד''ר שבתאי ורסנו03/06/2021שלום,
חובה להשוות את ה CT הנוכחי לקודמיו, בין אם במכון ה CT ואם על ידי רופא ריאות, ולחוות דעה לגבי הממצא הנוכחי שבפסגת ריאה שמאל (LUL)- האם חדש? האם השתנה? ולפי זה החלטה על ברור או מעקב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח CT חזה
דבי03/06/2021תודה רבה על תשובתך המהירה.
בסיטי שביצעתי לפני כשנה וחצי היה רשום -
פס אטלקטטי בפסגת הריאה משמאל.
האם פס אטלקטטי יכול להיות קשרית ? האם זה אותו ממצא ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
CT
ד''ר שבתאי ורסנו06/06/2021אלו שני דברים שונים מהבחינה ההדמייתית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיקום תפקודי ריאה שנחלשוסימה31/05/2021
האם שימוש במשאף לפי המלצת הרופא יכול לשפר (במקרים מסוימים) את תפקודי הריאה שנחלשו, מסיבה כלשהי, עד כדי החזרתם למצב בריא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפקודי ריאה
ד''ר שבתאי ורסנו02/06/2021שלום,
במידה וקיימת מחלה חסימתית הפיכה, כגון אסתמה, תפקוד הריאות עשוי להשתפר לאורך זמן עם טיפול משאפי מונע ומקל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- NSIP Cellular pattern lung diseaseיאלוש31/05/2021
שלום
אני מאובחנת ב NSIP Cellular pattern בטיפול בפרדניזון וסלספט כמו כן אני אחרי אישפוז בעקבות החמרה בקוצר נשימה
בוצע לי סיטי חזה שהדגים ממצא חדש
ונאמר לי שעליי לפנות גם לראומטולוג
הממצא שניראה בסיטי bamboo Spain
מקווה שכתבתי נכון
אבקש לדעת מה זה והאם יש קשר למחלת הריאה
ומה הטיפול בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
NSIP
ד''ר שבתאי ורסנו02/06/2021שלום,
הכוונה היא לעמוד שדרה בצורת ענף "במבוק". יהיה צורך לברר הסיבה, ממצאים כאלו רואים באנקילוזינג ספונדיליטיס, מחלה שיכולה לערב גם את הריאות. הפנייה לראומטולוג היא במקום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הצללות פריברונכיאליות עדינות בסי טיאורלי31/05/2021
בסי טי נמצאו הצללות פריברונכיאליות עדינות ב- RML עם מעורבות דרכי אוויר, מתאים לתהליך זיהומי/דלקתי.
מה המשמעות ? (לא ידוע שיש דלקת ריאות)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הצללות
ד''ר שבתאי ורסנו02/06/2021שלום,
עלייך להפגש עם רופא ריאות שיבחן הצילומים ויקבל ממך פרטים רפואיים מדוקדקים. התאור אינו ספציפי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קושי בנשימות עמוקות דרך הפהאורחת28/05/2021
שלום
החלמתי מקורונה מלפני 8 חודשים בזמן הקורונה סבלתי מגודש באף אף סתום וקשיי נשימה אחרי הבידוד הייתי אצל רופא אף אוזן גרון איבחן אצלי פוליפ באף וקונכיות מוגדלות קיבלתי תרסיס סטרואידי אחרי חודש בשימוש חזרתי לבדיקה חוזרת אמר לי שכבר אין פוליפ באף אולם יש סטייה קלה במחיצת האף והקונכיות נפוחות איבחן אותי כסובלת מנזלת אלרגית עשיתי תבחיני עור לאלרגיה במרפאת אלרגיה יצא שלילי בדיקת דם לאלרגיה גם שלילי לפני חודש היה לי שיעול ליחתי שנמשך לאורך כל היום חזרתי לבדיקה אצל רופא אף אוזן גרון אמר לי שיש לי נזלת וגם דלקת קיבלתי טיפות 10 שזה אנטיביוטיקה וראולין נגד ליחה במשך 10 ימים סיימתי עם הטיפול ועדיין עם שיעול ליחתי שנרגע בלילה בשכיבה בבטן למרות שיש הקלה במצב האף וכבר לא סתום כמו שהיה פעם יש לי קושי בלהביא נשימות עמוקות דרך הפה מאז הקורונה ועד היום אמנם יש קצת שיפור אבל עדיין יש אני לרוב נושמת דרך האף עם פה סגור אבל באופן פתאומי נפתח לי הפה ובא לי להביא נשימה עמוקה בפעם הראשונה והשנייה לא מסתדר לי אחרי זה אני מצליחה להביא אויר רופאת המשפחה עשתה לי אק"ג יצא תקין האזינה לחזה לריאות יצא תקין בדקה רמת חמצן בדם דרך אצבע יצא תקין לחץ דם תקין לפני חודש שאלתי אותה אם אני יכולה להתחסן לקורונה אמרה לי מומלץ צילום חזה קודם
1 האם הבעיה שתיארתי יותר קשור לאף? למרות שאין לי כבר פוליפ
2 או שהבעיה נובעת יותר מהחזה והריאות?
3 אפשר להתחסן גם מבלי צילום חזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קשיי נשימה
ד''ר שבתאי ורסנו30/05/2021שלום,
לא נשמע כעת כבעיה של האף. ממליץ לפנות לרופא ריאות/ביצוע תפקודי ריאה. ייתכן שיש פה גם מרכיב של מתח נפשי המשפיע על תחושת הנשימה והצורך בשאיפות עמוקות, אך יש צורך לשלול סיבה ריאתית אורגנית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התקף של חרחורים לאחר צחצוח שינייםעדן25/05/2021
שלום רב,
לאחר צחצוח שיניים עם משחה מסחרית וגם לאחר משחה טבעית, אני חווה חרחורים בנשימה שיעול בלתי פוסק ותחושת מחנק כקוצר נשימה. לאחר שיעול מרובה יוצאת ליחה שלאחריה הכול נרגע ונעלם כלא היה. אני לא חולה ולא משתעלת כלל לאורך כל היום, הדבר הזה קורה רק לאחר צחצוח שיניים.
ממה זה יכול להיות? מה לעשות? ולמי לפנות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
משחת שיניים
ד''ר שבתאי ורסנו25/05/2021שלום,
נשמע כמו גרוי ע"י אחד החומרים הנדיפים שבמשחה. כדאי להראות המרכיבים לרופא ריאות/רוקח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 4 מזגנים במשרד בגדול של 6 מטר אורך על 3 וחצי מטראיתי23/05/2021
שלום רב.
האם כאשר אני נמצא מדי יום 5 פעמים בשבוע למשך 7 שעות עם 4 מזגנים שעובדים על טמפרטורה של 20 מעלות בערך לטווח ארוך יכול להיות נזק לריאות ? אני לא עובד במחסן קרור אבל אני עובד עם אנשים והבעיה שאני מעלה כרגע בפנייך היא בעיה מוכרת. אני מביא איתי מעיל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מזגנים
ד''ר שבתאי ורסנו24/05/2021שלום,
לא סביר נזק ריאתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קוצר נשימה בשינה ובדיבור- חולת אסטמהרות21/05/2021
כבר יומיים קוצר נשימה שמפריע בשינה ודיבור לא יכולה לשכב בכלל.
מטופלת בפסנראה, עד עכשיו 3 זריקות. היה בסדר עד יום רביעי בבוקר. מאז שוב החמרה.
אינהלציות וונטולין + ארוונט , משאף ספיריבה ודוארספ, ופרדניזון 40 מ"ג ליום, לא עוזר.
סיטורציה תקינה 94-97
לא רוצה להגיע למיון, הייתי מאושפזת בגלל אסטמה בעבר.
מה עוד יכולה לעשות בבית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
החמרת אסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו23/05/2021שלום,
אין עוד הרבה מה לעשות בבית.
מציע א. ליידע את הרופא המטפל/רופא הריאות שמכיר אותך, אולי יישקול הלגדיל פרדניזון.
ב. במידה והמצב לא משתפר, אין ברירה ויש לפנות למיון/אשפוז, על פי מה שייתרשמו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההחמרת אסטמה
רות23/05/2021הי
תודה
האם בגלל שהונשמתי בשנה האחרונה בגלל האדומה זה אומר שאני יותר בסיכון?
הרופא ריאות שלי זמין רק ב1.6
העלתי פרדניזון ל60 לפי המלצת רופאת משפחה, אין שיפור, אבל גם לא התדרדרות.
האם עדיין לחכות?
אני מותשת, אבל ממש פוחדת מבית חוליתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אסתמה קשה בהחרפה
ד''ר שבתאי ורסנו24/05/2021שלום,
הנשמה עקב אסתמה בחלט מהווה גורם סיכון להתקפים מסכני חיים. שוב, אם אין שיפור עדיף להגיע למיון ולהתאשפז להשגחה/טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבחנת מחלת ראיות קשה בן 46די18/05/2021
שלום וברכה.שאלה בקשר לבדיקת דם עבור הארכה של חלבון אלפא 1. אני מאובחן עם copd קל מאוד
fev1 מעל 90% בן 46 מעשן לשעבר. לא יודע אם יש אינפזמה או לא.האם עובדה שערך החלבון קטן יכול להיות סיבה למחלת ריאות ללא קשר לעישון.והאם אפשר לקבל את החלבון בצורת עירוי הצגה וחבר או לא תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מחלת ריאות וחסר אלפא-1- אנטיטריפסין
ד''ר שבתאי ורסנו19/05/2021שלום,
חסר משמעותי באנזים זה עלול לגרום למחלת ריאות כגון אמפיזמה גם ללא עישון, ויותר עם עישון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבחנת מחלת ראיות קשה
די19/05/2021האם אפשר לקבל את החלבון הזה בעזרת עירוי וורידי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אלפא -1...
ד''ר שבתאי ורסנו23/05/2021שלום,
אכן כן, במידה ויש חסר מתאים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבחנת מחלת ראיות קשה
די27/05/2021שלום. אני עשיתי בדיקת דם והערך של החלבון קצת יותר מינימום אבל בגדר הנורמה.זאת אומרת סיבה למחלה זה רק עישון בעבר?בן 46 סיאופידי קל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

