מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בדיקה תפדודי ראותלליי03/08/2021
ביצעתי בדיקה ראות פעם ראשונה
השאלה שלי אל איזה פרמטרים יש לשים לב
יש קבוצה 1 FVC ….. FEV1/FVC FEV
יש קבוצה 2 VC IC TV....
יש קבוצה 3 TLCO KCO FRC ...
שאלה אל איזה פרמטרים לשים לב איזה חשובים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפקודי ריאה
ד''ר שבתאי ורסנו03/08/2021שלום,
כל הפרמטרים חשובים במידה כזו או אחרת. על רופא ריאות לפענח את התוצאות, דבר הדורש מיומנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נפח הריאות סיבות שונותדורון03/08/2021
שלום
שיש מגבלה כלומר נפח הריאות מוגבל בגלל סיבות שונות זה משהו שיכול להשתפר עם הזמן בעזרת דברים כאלו ואחרים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נפח הריאות
ד''ר שבתאי ורסנו03/08/2021שלום,
תלוי בסיבה. יש ראשית לאבחן את הסיבה ובמידה וניתנת לטיפול- לטפל בה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסתמה סמוייהאורן03/08/2021
שלום
מה זה אסתמה סמוייה ? זה כמו אסתמה רגילה ? ומה הטיפול אם יש אבחנה כזאת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה סמוייה
ד''ר שבתאי ורסנו03/08/2021שלום,
מדובר באסתמה שבבדיקת תפקודי ריאות התוצאות בד"כ תקינות אבל אופי התלונות מחשיד לאסתמה, ובבדיקת תגר נשימתי התוצאות הן כמו באסתמה- כך מאבחנים בעזרת תגר נשימתי. הטיפול כמו באסתמה רגילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המון ליחות ברונכיאקטזיותעודד02/08/2021
היי דוקטור אני מאובחן עם סימפון מורחב לא בהרבה אבל מורחב,אני מטופל אצל פרופסר שטרית אבל ישלי שאלה אני בחור בן 21 תקוע כבר הרבה זמן כי ישלי המון ליחות מלא שיעולים בשביל לכייח את הליחה המחלה הזאת יכולה להיות מושתקת מתישהו כמן עם אסטמה שיש תקופות יותר טובות ? כי אני באמת לא מקבל שיפור משמעותי ואני עושה ספורט ומכשיר אירוביקה לפעמים קשה לי לדבר כי לפעמים אין אוויר או שהליחה תקועה בחזה או בגרון וזה מקשה מאוד על היום יום גם אז המחלה הזאת יכולה להגיע לremission או שזה רק הופך ליותר גרוע עם הזמן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ברונכיאקזיות
ד''ר שבתאי ורסנו03/08/2021שלום,
העקרון במחלה זו הוא זהוי של זיהומים חידקיים וטיפול אנטיביוטי אגרסיבי, על פי סוג החיידק הצומח בתרבית, למשך שבועיים. בנוסף, כיוח תכוף (יש מכשירים שנושפים לתוכם במטרה לעודד כיוח אפקטיבי ( למשל מכשיר Aerobika). חובה בכל החמרה עם התגברות ליחה ושינוי בצבע לשול תרבית ליחה חדשה לזהוי החיידק ורגישותו לאנטיביוטיקה+ מעקב רופא ריאות. בצורה זו ניתן להאט/לבלום את הנזקים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החמרה אחרי חיסון קורונה בכל המדדיםרונן01/08/2021
שלום רב,
בעקבות חיסוני הקורונה אני חודשים רבים עם החמרה קשה בתסמונת שפעות תאי מאסט, באסתמה, אורטיקריה הפכה להיות קשה וכל יום. האסתמה לפני היתה קשה ומאוזנת ועכשיו לא תמיד. כל זה למרות מינןן ממש עצום של אנטיהיסטמינים ופוסטר במינון מקסימלי.
אני שואל לגבי חיסונים עתידיים. אני מרגיש שלא ארצה שוב להסתכן ככה. האם במצב כמו שלי ניתן להבין שאולי דווקא החיסון יותר מסוכן עבורי ושעדיף לא להמשיך להתחסן בשנים הבאות ולהזהר יותר?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
החמרה
ד''ר שבתאי ורסנו02/08/2021שלום,
כחולה קשה, על פי הגדרתך, אני בטוח שאתה במעקב אימונולוג/אלרגולוג. מוטב שתפנה אליו בשאלות אלו. הפורום לא מיועד למורכבויות כאלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימביקורט כ sos בימים מסויימיםיעל01/08/2021
שלום ד"ר
ציינת שאחרי החמרה אם מאוזנים שנה פלוס אפשר לנסות לרדת במינון הסימביקורט ולהצטייד בעוג סימביקורט כטיפול sos לימים קשים. האם התקף אסתמה באסתמה קשה עד בינונית ברוב המקרים לא יגרור החמרה של חודשים ופרדניזון? כי כך היה לי עם האובך. אפילו שהוינטולין עזר מיום שאחרי האסתמה כבר היתה במצב שונה לגמרי. הטיפול sos עזר לאותו הרגע אך לא מנע החמרה שהתדרדרה לקורס פרדניזון.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סימביקורט כ SOS
ד''ר שבתאי ורסנו02/08/2021שלום,
טיפול SOS כשמו כן הוא- לאותו הרגע. בהחמרה מעבר לכך יש לטפל בנוסף כבכל החמרה- על פי דרגתה- כולל הגדלת מינון בסיסי, אנהלציות, תוספת סטרואידים סיסטמיים. אם האסתמה שלך קשה, מומלץ גם שתתייעץ עם רופא הריאות המטפל לגבי התאמתך לטיפולים ביולוגיים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי השימה ילדה בת 12טלי01/08/2021
הבת שלי 12 כבר כמה חודשים מתלוננת על קושי לנשום ונאנחת המון.
בדיקות חמצן בדם, צילום חזה וצוואר נורמלי, גם בדיקת אף אודם גרון נורמלי.
הרופא ריאות ילדים ביקש לעשות לה בדיקת תפקודי ריאה ספירומטריה אבל היא לא הייתה מסוגלת לעבור את הבדיקה בגלל שהפריע לה מאוד הקליפס באף ולא ניתן היה לקבל תוצאה. למרות זאת הוא ביקש ממנה לעשות בדיקת תפקודי ריאה מעמיקה הכוללת 3-4 בדיקות. בתי לא יכלה לעבור בדיקה אחת אז 3-4 בדיקות זה נראה בלתי אפשרי כמעט. רציתי לשאול האם יש תחליף לבדיקת תפקודי ריאה במקרה כזה? אם לא מה ניתן לעשות במקרה שהילדה מתקשה מאוד לבצע את הבדיקה בגלל שהיא מרגישה שאין לה אוויר?
תודה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קשיי נשימה
ד''ר שבתאי ורסנו01/08/2021שלום,
תפקודי ריאות הם אמצעי בסיסי והכרחי לאבחון תלונות מנשימתיות, אין להם תחליף. במקרים מסויימים ניתן לוותר על קליפ לאף ובמידה והתפקוד יצא תקין זה לא יפריע להסקת המסקנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על המענה
טלי01/08/2021* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטורציה כמדד למצבים שישעידו31/07/2021
שלום
סטורציה תקינה מעידה על מצב טוב של הריאות והנשימה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סטורצייה
ד''ר שבתאי ורסנו01/08/2021שלום,
ברור שסטורצייה תקינה היא דבר טוב. יחד עם זאת, יתכנו מחלות ריאה, ותפקוד ריאתי ירוד גם עם סטורציה תקינה. לכן יש את הערכת הרופא+ תפקודי ריאה+ אמצעי הדמייה ובדיקות נוספות- הכל על פי הרושם הקליני של הרופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת תפקודי ריאות ספירומטריהיניב31/07/2021
שלום
בעקבות קושי בנשימה ותחושה שצריך לקחת כל רגע נשימה עמוקה חוסר באוויר עשיתי בדיקת ספירומטריה עם מרחיבי סימפונות פענוח הבדיקה כאן הבדיקה תקינה או לא תקינה איך הבדיקה בגדול והאם זה מסביר תתחושות שאני חש ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפקודי ריאה
ד''ר שבתאי ורסנו01/08/2021שלום,
אין עדות ישירה לחסימה, אך TGV מוגבר, אולי כסימן לחסימה בסמפונות קטנים. רצוי להתייעץ עם הרופא לגבי ביצוע מבחן תגר מטאכולין בשאלה של אסתמה סמוייה, אף כי תלונותיייך לא קלאסיות לאסתמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח בדיקת תפקודי ריאות ספירומטריה
יניב01/08/2021שלום
כבר חודש שאני חש את זה קושי בנשימה עמוקה תחושה של חוסר אוויר לנשימה כל כמה דקות במשך שעות אני חש תחושה של חוסר אוויר בנשימה ולא מצליח לקחת את הנשימה עד הסוף וקשה לסיים אותה לפעמים אני צריך להיעזר בעזרת נשימות עמוקות כדי להכניס עוד יותר אוויר ערכתי בדיקות שכללו בדיקות דם כלליות אק"ג אקו לב דופלר במנוחה רנטגן חזה דופלר גפיים סיטי לעורקי הריאה לשלילת תסחיף ריאתי כי שברתי עצם בכף הרגל והדי דיימר היה מוגבר אז חשבו שמשמה יש תסחיף ריאתי כל הבדיקות יצאו תקינות בבדיקת תפקודי ריאות ששלחתי לך בפענוח היה רשום הפרעה רסטריקטיבית קלה ללא עדות להפרעה חסימתית רסטריקציה קלה האם הבדיקה הרצוייה היא תגר מטאכולין או כושר הדיפוזיה במצבים כאלו ? לא עשיתי את שני הבדיקות שציינתי כי הבנתי שכושר הדיפוזיה זה בדיקה שמשלימה את הבדיקה שכבר עשיתי מה דעתך ? מה זה אסתמה סמוייה ? ומה משמעות רסטריקציה קלה ? ובגדול התרשים ששלחתי לך זה בדיקה שנחשבת לתקינה יחסית לרוב הפרמטרים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפענוח בדיקת תפקודי ריאות ספירומטריה
יניב01/08/2021שלום שוב
ותודה ענקית לך באמת על כל התשובות מראש !!! אציין שאני גם נוטל קלונקס 0.5 יותר משנתיים בגלל חרדות לא כל יום אבל זה תרופה קבועה יכול ליהות שמה שאני חש זה כתוצאה מתופעות לוואי של התרופה ? או שמה שאני חש זה כתוצאה מהממצא בפענוח הפרעה רסטריקטיבית קלה ללא עדות להפרעה חסימתית רסטריקציה קלה מה דעתך ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מצב אטופי רציני ומינון תחזוקהיעל31/07/2021
שלום ד"ר,
שנים הייתי עם אסתמה בינונית ומאוזנת עם סרטייד 250. עקב אובך יצאתי מאיזון ובמשך שנה לקחתי 2 קורסי פרדניזון. היום, כבר שנה וחצי האסתמה מאוזנת עם סימביקורט 320 2 שאיפות פעמיים ביום. האיזון גם נראה בתפקודי ריאות וגם מורגש. הבנתי שאני כבר בשלב שאני יכולה לנסות להוריד מינון של הסימביקורט. העניין הוא שב 8 חודשים האחרונים יש לי כל יום אורטיקריה אוטואימונית ואסתמה של העור למרות 4 אריוס. עם זה אני מסתדרת והתרגלתי ואני לא ממהרת לגשת לטיפול ביולוגי גם כי מסתדרת ככה, גם בגלל הקורונה וגם כי רציתי לרדת במשקל שהזולאייר יהיה פעם בחודש.
השאלה היא, האם במצב מאוד אטופי כמו שלי, עם אלרגיה לאבק וכמה מאכלים, אסתמה, אורטיקריה ואסתמה של העור האם אולי יותר חכם להשאר על מינון הסימביקורט שאני היום? בהחלט יכול להיות שאוכל לרדת במינון. השאלה היא האם זה חכם, או שלהוריד מקסימום שאיפה אחת של סימביקורט 180 ולא יותר? רופאת הריאות אמרה שזה לשיקולי אבל בגדול אפשר לנסות להוריד.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מינון תחזוקה
ד''ר שבתאי ורסנו01/08/2021שלום,
באסתמה מאוזנת במשך תקופה של חודשים ניתן לשקול הקטנת מינון הדרגתית. בנוסף, ניתן להצטייד בסימביקורט 80 כטיפול SOS בימים פחות טובים, בנוסף למינון ההחזקה הנמוך יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רספרים כטיפול מונע ל pcpאביה30/07/2021
שלום דר
אובחנתי עם מחלה אוטואימונית. השבוע עשיתי טיפול מבטרה. אמרו לי כי אצטרך גם טיפול מניעתי בשל מערכת חיסונית מוחלשת.
השאלה שלי - אם אני לא אצא הרבה מהבית, האם אוכל להידבק? האם מדובר בוירוס שעובר מאחד לשני? מנסה לקרוא באינטרנט מה זה וכל מה שרשום זה על חולי איידס.
אודה לתשובתך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
PCP
ד''ר שבתאי ורסנו01/08/2021שלום,
מדובר בסוג של פטריה ולא בוירוס. תוקפת אנשים עם מערכת חיסונית מוחלשת, אם בשל סוג מחלתם ואם בשל התרופות שמקבלים. ההדבקה דרך האוויר. מומלץ בטיפולים כאלו לתת טיפול מונע ברספרים פורטה טבליה אחת יום כן/לא 3 בשבוע לאורך כל תקופת הטיפול- לא מקובל איסור יציאה מהבית כדרך למניעה. .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ד"ר. הרוקח נתן לי דיספטיל פורטה, האם זה אותו דבר?
אביה01/08/2021והאם לרגישים ל- G6pd מותר לקחת את התרופה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
PCP
ד''ר שבתאי ורסנו02/08/2021כן וכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מד סטורציה לאצבע , מכשיר שמודד את ריכוז החמצןדפנה28/07/2021
שלום דר', יש לי שאלה בבקשה, בעקבות עישון כבד עשרות שנים (שהפסקתי לחלוטין לשמחתי) סבלתי מברונכיט ודלקת ריאות וסיטי של הריאות שרואים שהריאות גמורות במצב רע מאד. הייתי היום אצל יועץ ריאות שבדק אותי עם מד סטורציה, שאלתי אותו מה זה ואז הביא לי אותו שוב ואמר שימי את האצבע ואכן שמתי בשנית. הבנתי שזה לא פולשני ובכל זאת נכנסתי לחרדה שיש בו סיכון להשתמש פעמיים רצופות תוך דקה, והרגשתי אחרי המדידה עיקצוצים בכל הגוף במיוחד בידיים עד עכשיו האם זה מהמדידה שיש בו סיכון ותופעות לוואי? השאלה שלי בבקשה , האם זה דומה למדידת לחץ דם שבמקרה מדדתי היום בקופ"ח לאחר בדיקות דם ? הבנתי שאפשר לקנות אותו בסופר פארם וכמה פעמים בכלל מותר למדוד איתו עם האצבע ביממה? אודה לך על השאלות שהם קצת אחרת ושונה כי נכנסתי לפחדים שמדיר שינה מעיני. תודה רבה מראש, ליאן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מד סטורצייה והתמודדות עם חרדה
ד''ר שבתאי ורסנו29/07/2021שלום,
התלונות שאת מתארת מתאימים לחרדה. מכשיר המדידה לא גורם לכשעצמו. במידה ותרכשי מד כזה יכול להיות שהוא יעלה את החרדה אצלך. בכל מקרה, אין צורך למדוד כל יום, אלא במצבים של קושי נשימתי/החמרה כמעקב ודווח לרופא המטפל. בקשי הדרכה מהרופא שלך והתייעצי האם יש לך סיבה לקנות אותו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולה אסטמה קשה תוצאות בדיקת נוגדןgi- eשרונה סיסו23/07/2021
שלום . אני חולת אסטמנ קדה מזה שנים מטופלת בסטראורידים יותר מ20 שנה עם הפסקות קטנות .
רואה הראות שלי שלח אותי לעשות בדיקת נוגדנים ig-e
היום קיבלתי תוצאה שיש לי 6503 והרופא שלי אמרה ש240 זה הכי גבובה היא נבהלה והאמת קצת הבהילה אותי..
זה לא טוב ?מה זה אומר?
בחודשיים האחרונים יש לי החמרה בהתקפים יותר קשה לי לצאת מהתקף עם עירוי אפילו ותפקוד הראה האחרונה שלי עמד על 41%
אולי יש טיפול אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
total IgE
ד''ר שבתאי ורסנו26/07/2021/שלום,
התוצאה אכן מאד גבוהה. בקונטקסט של אסתמה היא יכולה להיות על רקע אלרגי, על רקע של סיבוך של אסתמה הנקרא ABPA (תגבה למזהם). רמות גבוהות ייתכנו גם בנוכחות פרזיטים במעי (בדיקת צואה) או תוך קבלת טיפול ב XOLAIR לאסתמה. חזרי לרופא הריאות המטפל לשם המשך ברור והתאמת טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דיפוזיה להשלמת בדיקהאבי21/07/2021
שלום
עשיתי בדיקת ספירומטריה עם מרחיבי סימפונות בגלל קושי בנשימה עמוקה תחושה של חוסר אוויר לנשימה הבדיקה הייתה בסך הכל בסדר למעט רסטריקציה קלה אם אני ירחיב את הבדיקה לכושר הדיפוזיה כהשלמה לבדיקה שעשיתי כבר והיא תצא תקינה אז על מה מעידה הרסטריקציה קלה שמצאו לי בבדיקה הראשונה ואיזה משמעות יש לממצא הזה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת כושר הדיפוזיה
ד''ר שבתאי ורסנו22/07/2021שלום,
תפקודי ריאה המצביעים על רסטריקציה, אבל כושר הדיפוזיה תקין, מעלים אפשרות שסיבת הרסטריקציה אינה מחלת ריאות אלא משהו חיצוני לריאות עצמן, החל מהשמנה משמעותית, שינויים במבנה בית החזה, חולשת עצב/שריר ועוד. רופא ריאות צריך לנהל את הברור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת דיפוזיה להשלמת בדיקה לספירומטריה
אבי25/07/2021שלום
ואם כשעושים בדיקת השלמה לספירומטריה עם מרחיבי סימפונות בדיקת כושר הדיפוזיה בגלל הממצא רסטריקציה קלה והבדיקה לא יוצאת תקינה על מה זה מלמד ? איזה בעיות לרוב ? ומה ניתן לעשות במצב כזה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
דיפוזיה
ד''ר שבתאי ורסנו26/07/2021שלום,
ירידה בכושר הדיפוזיה יכולה להיות ביטוי למחלות ריאה שונות (אמפיזמה, פיברוזיס ועוד) או למחלות כלי דם ריאתיים. מבחינתך אין טעם בספוקלציות לפני שבצעת בדיקה והתייעצת עם רופא הריאות המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא בבדיקה לריאות שעשיתיעומרי21/07/2021
שלום
מה משמעות רסטריקציה קלה הממצא הזה היה בסיכום בדיקה שעשיתי מה זה אומר ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
רסטרקציה קלה
ד''ר שבתאי ורסנו21/07/2021שלום,
הכוונה שנפחי/קיבולות הריאות שנמדדו היו נמוכים מהצפוי. את הסיבה יש לברר והיא יכולה להיות בגלל מחלת ריאות או בשל סיבה לא-ריאתית כגון השמנה משמעותית, חושת שרירי הנשימה ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)



.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

