מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- הדבקת טפט כשיש אסתמה בינונית עד קשהרונית25/03/2021
שלום,
יש לי אסתמה בינונית עד קשה.
האם זה נכון שעדיף שלא יהיה בחדר שינה שבו אני הרבה טפט עקב אולי כימיקלים שיופרשו מהדבק?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טפט
ד''ר שבתאי ורסנו29/03/2021שלום,
ם יש לך ברירה, עדיף להימנע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול באשפוז יום ולאחר מכאן בחדר אחיותשירי19/03/2021
שלום ד"ר,
עקב המוגלובין 9.2 הופנתי לעירוי ברזל פרינג'קט אך שבועיים לפני החלה לי אורטיקיריה קשה ואמרו לי לדחות כי לא ידעו האם אני אלרגית לפרינג'קט. רופא אלרגיה בסוף אמר לי שאתחיל במקום עירוי ונופר שאותו עשיתי לפני 5 שנים ואז לפחות לא הייתי אלרגית אליו. אני גם עם אסתמה קשה.
במידה וטיפול ראשון באשפוז יום יעבור בסדר ושוב נראה שאין אלרגיה... האם בכל ה 7 פעמים הנוספות עדיף לבקש עקב מצבי שיקבעו לי את העירוי באשפוז יום בקופה?
או שכמו כל אדם בריא ללא אסתמה ואורטיקריה, אוכל מעירוי שני פשוט ללכת לחדר אחיות? תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ערו ברזל
ד''ר שבתאי ורסנו21/03/2021שלום,
אלו שאלות שתצטרכי לשאול את הרופאים המטפלים בך, שאחראיים לשלומך. אלו לא שאלות לפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול וקוצר נשימה לתקופה של חודשיים בת 30שושי18/03/2021
העלתי פה לפני כחודש את תפקודי הריאות שלי (מצרפת שוב..) ומספר שאלות.. תודה על התשובות, עזרת לי מאוד.
בת 30 ופניתי לרופא ריאות בגלל שיעול וקוצר נשימה שנמשך יותר מחודשיים. שיעול וקוצר נשימה שחוזרים על עצמם כל חורף כל שנה.
אני לוקחת פוסטר 100 (במרשם כתוב פעמיים ביום ולהעלות לפי צורך והיו ימים שלקחתי גם 5 ביום). בסך הכל זה עזר מאוד.
הפסקתי להתשעל בשבוע שעבר... ובמאי יש לי ביקורת אצל הרופא ריאות שאצלו הייתי (הוא ביקש שאקבע)..
האם צריך להיות במעקב אם השיעול הפסיק ואין קוצר נשימה וחזרתי לעצמי?
ואם אני מרגישה כבר טוב- האם עליי להמשיך במשאף לפי מה שכתב במרשם או רק לפי הצורך אם ארגיש קוצר נשימה? משאף ביתר יכול לגרום נזק?
שבוע שעבר עברתי ניתוח (לא קשור לריאות) והמרדים לא רצה לעשות לי הרדמה כללית בגל השיעולים ועברתי את הניתוח בסדציה והרדמה מקומית... בהתאוששות השתעלתי ממש, יותר מהרגיל, שמו אנהלציה, חמצן והביאו רופא שבדק את הריאות (הייתי עדיין מאוד רדומה)... הייתי צריכה להשתחרר באותו יום והשאירו אותי להשגחה עוד לילה בגלל השיעולים... וזה למרות שלקחתי משאף כרגיל גם בבוקר של הניתוח... הרופא בבי"ח אמר לי שכדאי להחליף משאף אם זה ככה לא עוזר לי... אבל ביום יום המשאף כן עוזר לי (הפחית את השיעולים מאוד ואפילו שבוע שעבר הופסקו לגמרי)... למה ההתקף שיעולים הזה קרה אם לא הכניסו טובוס? והאם באמת כדאי בחורף הבא לבקש משאף אחר?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שעול ופוסטר
ד''ר שבתאי ורסנו21/03/2021שלום,
ממליץ שתנהגי בדיוק כמו שרופא הריאות שלך המליץ לך בביקור הקודם והגיעי גם לביקור הבא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההסבר פשוט
שושי02/04/2021תודה אלך למעקב עוד חודש...
אשמח אם תסביר לי בעברית פשוטה ובעממיות- מה בעצם יש לי? בעיה חסימתית משמעותית זה פשוט אסטמה או משהו אחר?.
מה ההבדל בין COPD לאסטמה?
הרופא מסרב לאשר לי בדיקת מטאכולין. הבדיקה היחידה שביצעתי בתחום זה נשיפה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהוגם
שושי02/04/2021אשמח גם לטיפים איך לשפר את הבדיקת תפקודי ריאות הבאה... אם אני יכולה לעשות משהו נוסף בחודש הזה חוץ ממשאף שאני לוקחת לפי ההוראות (אני לא גרה במקום עם זיהום אוויר)... אני ממש רוצה שייצא תקין ושיאשרו לי להמשיך לצלול, זה באמת מאוד מאוד חשוב לי...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש למחלת ריאות בן 30יוסע16/03/2021
שלום
בן 30 סובל מקוצר נשימה ושיעול מצרף תפקודי נשימה , אשמח לדעת מה המשמעות ? ומה החומרה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפקודי ריאה וקוצר נשימה
ד''ר שבתאי ורסנו18/03/2021שלום,
במידה וביצעת את הבדיקה טוב ככל יכולתך, תפקודי הריאה מדגימים הפרעה "רסטרקטיבית" (הקטנת נפחי ריאה) ללא מרכיב חסימתי. ההפרעה בינונית בחומרתה. מחייב המשך ברור בין היתר השלמת תפקוד ריאה עם בדיקת כושר הדיפוזיה וכוחות שרירי נשימה. המשך הברור צריך להתחיל עם פנייה לרופא ריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התאלות בציפורניים- בדיקת סיטי ותפקודי ריאות תקיניםBell16/03/2021
שלום, הרופא המטפל אמר לנו היום שהמחלה בנסיגה, תפקודי ריאות תקינים, סיטי יצא תקין ,אבל התאלות בציפורניים ממשיכה..אם הכל תקין למה זה ממשיך?
ברקע מחלת ild השתפרה מאוד
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
התאלות אצבעות
ד''ר שבתאי ורסנו18/03/2021שלום,
אם ההתאלות לא הייתה קיימת זמן ממושך, יש אולי סיכוי שהיא תשתפר/תפחת כל עוד יש שיפור במחלה. אחרת, היא עלולה להמשיך להתקיים. מה שחשוב למעקב אחר איזון המחלה זה תחושת המטופל/סימפטומים +תפקודי הריאה+ מראה המחלה ב CT חזה, ולא בהכרח ההתאלות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיתוח אלרגיה לאחר 5 שניםשירי14/03/2021
שלום ד"ר,
שאלתי את רופא האלרגיה שלי בקופה אך הוא לא ידע לתת תשובה חד משמעית. אני עם אסתמה קשה שמאוזנת, אלרגיה לאבק ואורטיקריה. לפי 5 שנים עברתי עירוי ונופר לברזל ללא שום אלרגיה והכל היה בסדר. האם רוב הסיכויים שכעבור 5 שנים אני עדיין לא אלרגית לעירוי הזה? כי הקופה רוצה ישר לשלוח אותי לחדר אחיות ולא לאשפוז יום שבו עושים לעירוי ראשון טסט אלרגיה ונותנים פחות ומנוטרים. אם אבקש מהמטולוגית היא תוכל להשיג לי את אשפוז היום אני מניחה.
השאלה היא: האם הסיכוי ממש ממש נמוך שכעבור 5 שנים פתאום אגלה שאני אלרגית לונופר?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אלרגיה ונופר חוזר
ד''ר שבתאי ורסנו15/03/2021שלום,
מציע לך להתייעץ עם ההמטולוגית שלך (א המטולוגית שצברה נסיון רב שנים בונופר) לגבי אפשרות להתפתחות תגובה לונופר בערוי חוזר, גם בלי קשר לרקע האלרגי שלך. מנסיונה אני מניח שהיא תוכל להשיב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תמונה ב-CT חזה כמעט ולא משתנה למרות להחמרהיגאל10/03/2021
דוקטור שלום,
תמונה ב-CT חזה כמעט ולא משתנה תוך שנים האחרונות (סיליקוזיס, מצ"ב חתכים עבים של 42 מ"מ), מלבד הסתיידות של קשרי לימפה שלא היה קודם. יחד עם זאת, לפני כשנה הרגשתי החמרה סוביאקטיבית, גם בספירומטריה החמרה ניכרת, בעיקר בדיפוזיה (ירידה תוך שנה מ-67% עד ל-32%).
האם ישנם הליכים סמויים נוספים ברקמת ריאה, מלבד ריבוי קשריות, שמביאים להחמרה ושלא ניתן לראותם ב-CT?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סיליקוזיס
ד''ר שבתאי ורסנו12/03/2021שלום,
הדמיית CT אינה חזות הכל ולכן יש לעקוב אחר סטטוס התפקוד הריאתי. במקרה שלך מומלץ לבדוק מה קורה עם לחץ הדם הריאתי- האם התפתח יתר ל.דם/החמיר. רצויה בדיקת אקולב בשאלה זו, כהתחלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אקסופתלמוס ובעיה בריאות- האם יש קשר?שושי09/03/2021
שלום, האם יכול להיות קשר בין אקסופתלמוס לבעיה בריאות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אקזופטלמוס והריאות
ד''ר שבתאי ורסנו12/03/2021שלום,
הקשר ד נדיר אבל תוארו מקרים כגון גרורות לאזור הגורמות בלט של העין. נדיר. יש להיוועץ בין היתר ברופא עיניים, בעקר אם אין בעיה בבלוטת המגן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות בלוטת התריס תקינות
מיטל14/03/2021כולל TSI שתקין. הפנו אותי ל- MRI ראש ועמוד שדרה ולאולטרסאונד בלוטת התריס, טרם ביצעתי. ב CT ראש לא ראו ממצא תופס מקום מאחורי האקסופתלמוס.... יש לי COPD ונתקלתי בחומר של סטודנטים לרפואה, מצורף צילום_ שאלה 4. אז חשבתי שיש קשר לאקסופתלמוס הבולט... ושאולי אין מטרה לבירור עם MRI ראש... מה שצירפתי לא נכון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- NSIP lung disease דיכוי מערכת חיסוןיאלוש09/03/2021
שלום רב
ברקע NSIP
השאלה מדוע צריך לדכא את מערכת החיסון אם המחלה ״שקטה״
טופלתי עד כה באימוראן ופרדניזון באישפוז מלפני שבוע הוחלף הטיפול ל cellcept 1000מג פעמיים ביום
באישפוז היה בשל החמרה נשימתית לא חדש ...
כמו כן עם חמצן 24/7 ספיקה של 8 ליטר
הדמית סיטי בוצע לפני כחצי שנה
כמו כן קבלתי לפני כ 3 חודשיים מבתרה
אני אשמח להבין מדוע אני צריכה לדכא את מערכת החיסון והאם NSIP זה כרוני ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
NSIP
ד''ר שבתאי ורסנו12/03/2021שלום,
NSIP בהחלט יכול להיות מחלה כרונית. המשך טיפול לעומת הפסקתו/הפחתתו תמיד עומד לעומת האפשרות של התחדדות המחלה/המשך פעילותה. עלייך להבין מהרופאים המטפלים מה השיקולים במקרה הספציפי שלך. את בהחלט אמורה להבין מהרופא את כל הפרטים והשקולים ולהיות שותפה מלאה בטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחולל חמצן קטן לחולה מונשםאייל08/03/2021
שלום דוקטור,
אבי מתנייד עם מכונת הנשמה ונעזר בבלוני חמצן שמחברים למכונה.
האם הוא יכול לחבר מחולל חמצן קטן? אמרו לי שזה לא מתאים בגלל שזה עובד בשיטה אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מחולל קטן
ד''ר שבתאי ורסנו12/03/2021שלום,
יש לברר עם ספק מכונת ההנשמה איזה מחולל חמצן מתאים לסוג המכונה הספציפי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום חזה- בירור תשובה והסברויויאן08/03/2021
שלום רב,
בתשובה לצילום חזה - נראית סירכה צדדי פלאורלית רטרו סטרנלית מושלכת על צלב הלב ?
אודה להסבר מה זה אומר ? והאם יש מקום לדאגה ?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סירכה
ד''ר שבתאי ורסנו08/03/2021שלום,
עקרונית, הכוונה במונח זה היא ל"קרום"/,הידבקות" שנוצרה על ידי קרום הריאה, לרוב בתגובה לגירוי דלקתי כלשהו בעבר. יחד עם זאת את המשמעות במקרה הספציפי שלך צריך לקבוע הרופא המטפל שיתרשם מהצילום עצמו, מצילומים קודמים, ומההיסטוריה הרפואית שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרנולומה מסוידת בפסגת הריאה- סיטי חזנשאלה04/03/2021
שלום, אני בחור צעיר יליד ישראל, בילדותי סבלתי מאסטמה ומדלקות ריאה רבות חוזרות. בעקבות דם בליחה מספר פעמים לאחרונה הופניתי לסיטי חזה ותרביות ליחה, רגילה ולמיקובקטריה. בסיטי חזה כתוב "בהסתייגות הארטפקטים של הנשימה בריאות מודגמת פרנכימה תקינה למעו גרנולומה מסוידת זעירה בפסגת הריאה השמאלית". כל השאר תקין. בסיכום כתוב "ללא ממצא חריג". תרבית ליחה רגילה ללא ממצא פתולוגי. תרבית ליחה למיקובקטריה טרם התקבלה תשובה אך על שתיים מהן כתוב כבר שלא נמצאו מתגים יציבי חומצה. מה דעתך? גרנולומה בסיטי חזה מראה בהכרח על שחפת סמויה (לא ידוע על חשיפה לחולה)? או שזה יכול להיות סוג של שאריות שלר פעילות מאחת מדלקות הריאה בילדותי? כדאי לבקש לבצע מנטו? או שזה מיותר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גרנולומה מסויידת
ד''ר שבתאי ורסנו07/03/2021שלום,
מציע להשוות לצילומים קודמים! ועל פי ההשוואה לקבל החלטה האם דורש המשך ברור של תלונותייך.
גרנולומה מסויידת היא לרוב תהליך ריפוי של זיהום ישן, הכי שכיח בפסגה- שחפת, גם ללא תסמינים ברורים בעבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה המשך שאלה
שאלה07/03/2021תהליך ריפוי כלומר שכנראה הייתה לי שחפת פעילה בעבר?? או שרק נדבקתי והפכה ישר להיות סמויה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
גרנולומה מסוידת
ד''ר שבתאי ורסנו08/03/2021כפי שציינתי זהו לרוב ביטוי לתהליך ריפוי של זיהום קודם, קליני או תת-קליני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת צילום CT חזה - חומרהיגאל04/03/2021
דוקטור שלום,
האם לפי צילום CT שלי האחרון, בהתעלם לבדיקות של ספירומטריה, ניתן להגדיר חומרה של מחלת סיליקוזיס, בגין חומרה רנטגנית בלבד?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סיליקוזיס חומרה
ד''ר שבתאי ורסנו07/03/2021שלום,
החומרה נקבעת על פי צרוף של ממצאי CT ותפקודי ריאות מלאים. במקרה שלך לא נראה מה שנקרא massive Progerssive Fibrosis (שזה טוב). שערי הריאות מוגדלים- בלוטות? יתר לחץ דם ריאתי|? ברר עם רופא הריאות המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה מלאות גושית 3.9 ס"מ בפיסגת הריאה ימניתאסתר קיבויניק04/03/2021
רוצה לדעת מה זה אומר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מלאות גושית
ד''ר שבתאי ורסנו07/03/2021שלום,
זה אומר שאתה חייב לברר את משמעות הממצא, דרך רופא מטפל או רופא ריאות, שישוו לצילומים קודמים (ויבדוק שלא מדובר בממצא שלא השתה מזה שנים) וקרוב לוודאי יזמינו CT חזה. תיאור הממצא הרנטגני לא מספיק לאבחנה. על פי הממצאים ב CT יחליטו האם לבצע ביופסיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בהשתלות ריאה בשנת 2020אבי27/02/2021
דוקטור שלום,
בשנים האחרונות בוצעו כ-50 השתלות ריאה בשנה, 52 בשנת 2019. בשנת 2020 בוצעו רק 34 השתלות ריאה ורוב בילטרליות. האם ירידה זו קשורה למגפת קורונה? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
השתלות
ד''ר שבתאי ורסנו28/02/2021ייתכן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

