מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- התיתכן אסתמה פתאומית באדם קשיש בריא?אלעד16/05/2021
האם זה סביר שקשיש פעיל ובריא (למעט יל"ד זה שנים רבות, שמאוזן בתרופה) יחלה פתאום באסתמה? בצילום חזה לא נמצאה דלקת כלשהי או אסתמה, אבל בפועל יש קשיי נשימה מסוימים מדי פעם, מלווים בשיעול יבש. רופא משפחה רשם מוקוליט (שלא ממש עוזר), לא טיפל מעבר לזה ולא הזכיר אפשרות לאסתמה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה בקשיש
ד''ר שבתאי ורסנו18/05/2021שלום,
עקרונית, אסתמה עלולה להופיע לראשונה בכל גיל. יחד עם זאת במבוגרים/קשישים מצבים שאינם אסתמה עלולים להיות מאובחנים כ"אסתמה", למשל אי ספיקת לב או COPD. אבחנת אסתמה מחייבת הוכחה בבדיקת תפקודי ריאה ! במקרה הנדון, אם התלונות נמשכות, רצוי לבצע הערכה מעמיקה יותר, בכיוונים הנ"ל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא אובחנה אסתמה ולא COPD
אלעד18/05/2021שלום,
בצילום חזה + אבחון הרופא משפחה, לא זוהתה אסתמה. כמו כן, השיעול (שהוא מועט) אינו ליחתי. לא היה עישון מעולם, ולא הייתה חשיפה לזיהום אוויר. קוצר הנשימה (המסוים) קורה לא במאמץ. במשך מספר שבועות מאז תחילתו - ממדיו פחתו. מצב הלב אובחן כתקין. מה נותר לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אסתמה בקשיש
ד''ר שבתאי ורסנו24/05/2021שלום,
לא ניתן לאבחן אסתמה בקשיש ע"י צילום חזה!! יש לבצע תפקודי ריאה מתאימים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה עקרונית על טיפול במשאף
אלעד31/05/2021שלום,
בביצוע תפקודי ריאה מתאים לא נמצאה אסטמה. מדובר בכחכוח בגרון עם שיעול סבאקוטי. הומלץ משאף.
האם טיפול במשאף במצב כזה צפוי, עקרונית, להיות זמני (ימים? שבועות?) או כרוני (עד סוף החיים)?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
משאף
ד''ר שבתאי ורסנו02/06/2021שלום,
לא ברור באיזו אבחנה ניתן המשאף. אני מעריך שניתן זמנית, כניסיון עם מעקב קליני.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנה לפני עירוי לחולי אסתמהשירי16/05/2021
שלום ד"ר,
רציתי בבקשה לברר: האם 4 אריוס ביום ו 2 אקמול יכולים למנוע שוק אניפלקטי לאחר עירוי ברזל או שזה עובד רק אם מוספים עירוי הידרוקורט 100 מ"ג? פשוט אחרי עירוי ברזל וונופר היה לי חום 39 מעלות שחלף אחרי כמה שעות. רופא אלרגיה אמר שזאת ממש לא אלרגיה והכל בסדר ושלא אעשה שום הכנה ופעם הבאה אנסה עירוי שונה- פרינג'קט בלי הכנה. ההמטולוגית חושבת שזאת כן אלרגיה והיא רוצה שיעשו לי הכנה בעירוי החגש של 2 אקמול, 4 אריוס שאני כבר לוקחת עקב אורטיקריה ועירוי הדירוקורט 100 מ"ג. יש לציין שיש גם אסתמה בינונית עד קשה מאוזנת עם סימביקורט וסינגולאייר.
מכיוון שאאלץ לעשות את העירויים ברזל האלו כ 3 או 4 פעמים בשנה עכשיו קבוע כי הפסקתי עם גלולות שחיברתי ויש לי דימומים כבדים במחזור, תהיתי האם ניתן להשיג הגנה מפני שוק אניפלקטי רק עם 4 אריוס ו 2 אקמול או לפחות להשיג הגנה שהיא לא נמוכה גם אם לא 100 אחוזים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עירוי ברזל
ד''ר שבתאי ורסנו16/05/2021שלום,
זה לא הפורום המתאים לשאלות אלו. חפשי פורום אלרגיה והמטולוגיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך להבדיל בין התקף אסתמה לשוק אנפילקטי?עדי09/05/2021
שלום,
אשמח לברר: כיצד אפשר להבדיל בין התקף אסתמה עקב טריגר אלרגי לבין שוק אניפלקטי עקב טריגר אלרגי כשיש גם אורטקיריה כל יום? נאמר אני רואה אורטיקיריה ונפיחות ואז מתחיל קוצר נשימה. אם זה שוק אנפלקטי הבנתי שחשוב למהר ולהזריק אדרנלין, אבל אותי זה בכלל רק התקף אסתמה... אז בעצם להמתין עם ניסיונות של וינטולין ואם הוינטולין עזר לאחר כמה דקות אז אפשר להבין שזה לא שוק אניפלקטי?
אני גם אסתמה קשה מאוזנת, אלרגיה לאבק, כמה פירות ועצים ואורטיקריה כל יום. לוקחת 4 אריוס ביום, פוסטר מינון הכי גבוה, סינגולאייר, ספיי אוואמיס לאף ויש לי מזרק אפיפן בבית.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שוק אנפילקטי
ד''ר שבתאי ורסנו10/05/2021שלום,
שוק אנפילקטי צריך להיות בתגובה לגורם חיצוני כגון תרופות/מזון.
כפי שהשם מורה יש גם ירידה בלחץ דם ותחושת מעין עלפון, מעבר לסימנים האחרים. ללא קשר לשוק כזה, אסתמה קשה עלולה גם היא לגרום להתקף מסכן חיים ולכן כנראה קיבלת את מזרק האפיפן (אלא אם את מקבלת גם טיפולים העלולים לגרום לשוק כזה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורת קלה ללא ירידת סטורציה לחולה עם מחולל חמצןא09/05/2021
שלום רב
אמי חולה בפיברוזיס ומשתמשת בחמצן 24 שעות כבר שנתיים. שמתי לב שבחצי שנה האחרונה כבר אין ירידת סטורציה במנוחה.
מזה 4 חודשים שאנחנו עושים תרגילים לשיקום ריאות בבית ואכן רואים שזה תורם להרגשה טובה יותר.
היום ניסינו לעשות הליכה עם מינון מינימלי של חמצן, 1 ליטר בפולסים (חמצן נייד ) ולא הייתה ירידת סטורציה משמעותית אבל כן הייתה תחושת סחרחורת קלה ללא קשיי נשימה.
האם כדאי שלא לתרגל מינון חמצן נמוך אם זו התחושה אף על פי שהסטורציה תקינה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מינון חמצן
ד''ר שבתאי ורסנו10/05/2021שלום,
מינון החמצן צריך להיות כזה כך שגם במאמץ הבטורציה תהיה לפחות 92-93%, ללא קשר לסחרחורת, שעלולה להיות מסיבה אחרת (למשל קימה מהירה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משמעות תפקודי ריאה- קשיי נשימהעוז09/05/2021
עקב קשיי נשימה פתאומיים עשיתי תפקודי ריאות והתגלה שיש לי הפרעה חסימתית קלה לא הפיכה ודיפוזיה גבולית.
יש לציין שאני חולת לופוס ונוטלת תרופות לאורך שנים.
מה משמעות של זה? מה הטיפול? והאם זה עוד יחמיר?
תודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפקודי ריאה
ד''ר שבתאי ורסנו10/05/2021שלום,
לופוס עלול לערב את הריאות. רצוי שרופא ריאות יבדוק אותך, וישקול צורך בביצוע CT חזה וכיו"ב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שינויים כרוניים קלים, תפליט ותסנין וצל הלבטל09/05/2021
איך יש להבין במונחים פשוטים את הממצאים "שינויים אינטרסטיציאליים כרוניים קלים בריאות (סביר לגיל)", וכן "אין עדות לתפליט או תסנין", וכן "צל הלב לא מוגדל", שנמצאו בצילום חזה?
בברכה, אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שינויים כרוניים
ד''ר שבתאי ורסנו10/05/2021שלום,
צילום חזה רגיל אינו הבדיקה האופטימלית להתרשמות ברורה מ"שינויים אינטרסטיציאליים". יש להראות לרופא, ובמידה ויחשוד בשינויים כאלו וגם לפי גורמי סיכון שלך, הוא ישקול ביצוע CT חזה בחתכים דקים. יתר הפרטים שצויינו תוארו כתקינים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא התבקשה התרשמות משינויים אינטרסטיציאליים
טל10/05/2021הצילום נועד לבדוק קשיי נשימה מסוימים, שהתעוררו במפתיע באדם בריא, ולא נועדה להתרשם משינויים אינטרסטיציאליים. אגב, אלה היו "כרוניים קלים (סביר לגיל)" חלק מתוצאות הצילום, לא ממטרותיו. הרופא, כמובן, ראה את התוצאות, אינו חושד ולא מצא לנכון להפנות ל-CT. אז איך יש להתייחס אליהם על רקע האמור לעיל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניפוח יתר קל, עיבוי פלאורה קל בפסגות
עומר14/05/2021
שלום למומחה,
מה כוונת המונחים "ניפוח יתר קל" ו"עיבוי פלאורה קל בפסגות", הכלולים בסיכום בדיקת חזה? אציין שלא נזכרה דלקת כלשהי.
בברכה, עומר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שינויים בצילום חזה
ד''ר שבתאי ורסנו16/05/2021שלום,
המשמעות של ממצאים כאלו ואחרים בצילום חזה סטנדרטי תלויים גם בהיסטוריה הבריאותית של הנבדק/גורמי סיכון וממצאים גופנייים/מעבדתיים. אם יש לך ספק פנה עם הצילומים לבדיקת רופא ריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי נשימה קלים פתאומיים, צילום וטיפולעמית04/05/2021
אבי קשיש (80+), בדרך כלל בריא, עוסק בפעילות גופנית יומיומית, תזונתו טובה, רזה, לא עישן מעולם, לא נחשף לקרינה, אסבסט וכדומה. לפתע התחיל להרגיש בחודש שעבר קוצר נשימה מסוים, עליו מגיב בשיעול יבש (בלי כיח דמי, כאבי חזה או צפצופים) מספר פעמים ביום (לפעמים כל שעה). בצילום חזה אליו הופנה - ניפוח יתר קל, שינויים אינטרסטיציאליים כרוניים קלים, עיבוי פלאורה קל בפסגות. אין עדות לתפליט או תסנין, בריאות סביר לגיל, אין שינוי משמעותי מאז 2019. כיצד, אם בכלל, ניתן למנוע הרעה באמצעות דרכים שמרניות? לתחושתו, מיצה את בירוריו עם הרופא משפחה, שטיפולו מוגבל לכמוסות קרבוסיסטאין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיעול ממושך
ד''ר שבתאי ורסנו06/05/2021שלום,
אם השיעול יימשך 6-8 שבועות, ללא סימנים לדעיכה, אני ממליץ לפנות לברור אל רופא ריאות. הסיבות לשיעול כרוני יכולות להיות רבות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקודי ריאות וקורונה האם מסוכן?תפקודי ריאות03/05/2021
האם יש מצב שיש סיכון בבדיקת תפקודי ריאות עקב הקורונה?
אני חוששת לעשות תפקודי ריאות כי האויר בא דרך צינור מחובר למכשיר שעלול להעביר קורונה. מה אפשר לעשות בבקשה כדי להתגונן? או שאולי אין סיכון בכלל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפקודי ריאה בקורונה
ד''ר שבתאי ורסנו04/05/2021שלום,
על מכון הבדיקה להשתמש בפילטר אנטיווירלי חד פעמי לכל בדיקה, ורצוי שהבדיקה תערך בחלל גדול יחסית ומאוורר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה לאבק ואסתמה- סימביקורטיפעת03/05/2021
שלום ד"ר,
אני עם 4 שאיפות ביום של סימביקורט 320 ומאוזנת, וברקע אלרגיה לאבק ואורטיקריה. לפני כן לקחתי רק אריוס 1 ביום. למרות שאני לא מתעטשת אך בתבחיני אלרגיה יצא לי אלרגיה 4 מתוך 4 לאבק. עם אריוס 1 כשהייתי מסדרת את הארון מבגדי חורף לקיץ או עושה משהו שכרוך בו הרבה אבק הייתי מתחילה קצת להתעטש ומהר הייתי מפחדת ומפסיקה שלא יהיה התקף אסתמה. עקב כך שהאורטיקירה הפכה אצלי לכל יום רופא אלרגיה אמר לי לקחת אריוס 4 פעמים ביום. האם במינון כזה אדם עם אלרגיה קשה לאבק יכול להיות בפועל כבר בלי תסמינים בנוכח אבק וייתכן שאם נאמר אסדר ארון במשך שעתיים אז לעומת אריוס 1 ה 4 יגרום לכך שאני אהיה ממש בסדר? או שלא משנה איזה מינון של אנטיהיסטמינים אין דבר כזה שזה באמת יעזור באחוז גבוה ויהפוך את האדם להיות בלי תסמינים בהחשפות לכמות גבוהה של האלרגן?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני פיתחתי אלרגיה לבודסוניד - מרכיב ראשי של סימביקורט
סימביקורט03/05/2021פשות התחיל גירוד בכל חלקי הגוף ולא הצליחו לטפל עד שגילו את האלרגיה לבודסוניד.
סימביקורט עזר לי ממש בזמנו...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אלרגיה לאבק
ד''ר שבתאי ורסנו04/05/2021שלום,
נראה לי שמינוני האנטיהיסטמינים מוגזמים. חזרי עם השאלות לאלרגולוג שלך/לפורום אלרגיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבירות להתפתחות פתאומית של אסתמה בגיל מבוגראליהו30/04/2021
האם קשיש רזה עלול לחלות לפתע באסתמה, לאחר שלא חלה בה במהלך 85 שנותיו, מבלי שחלו שינויים כלשהם באורח חייו, בתזונתו, או בהרגליו, ומבלי שהיו לו גורמי סיכון ידועים או חדשים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה חדשה בקשיש
ד''ר שבתאי ורסנו02/05/2021שלום,
אסתמה תתכן בכל גיל, גם בקשישים. יחד עם זאת בקשישים עלולים להיות מצבים נוספים המתחזים לאסתמה כגון אי ספיקת לב, אספירציה של תוכן קיבה, למשל. על הרופא המטפל לברר את האפשרויות. לגבי אסתמה חובה להוכיח בתפקודי ריאה ובמידה והם תקינים לבצע גם תגר מטאכולין במכון לתפקודי ריאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב לא ברור בחזה וגירוי רבאור28/04/2021
שלום רב,
לפני כחודשיים התחלתי לסבול מגירוי באיזור מרכז בית החזה העד הלסת התחתונה, ועקצוץ בתחתית הלשון. בדר"כ לא מורגש בבוקר ומחמיר בהדרגה לאורך היום ללא קשר למאמץ גופני.
עקב חשד לרפלוקס בוצעה גסטרוסקופיה שהייתה תקינה, וטיפול בנקסיום מינון גבוה וממושך לא הועיל. צילום חזה, אקג ואקו תקינים. יש קצת תחושה של אבדן עצות והסבל נמשך.
האם יש דברים נוספים שאפשר/כדאי לשקול בהקשר ריאתי? CT?
תודה,
אור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
כאב לא ברור בחזה
ד''ר שבתאי ורסנו02/05/2021שלום,
CT חזה ובטן עליונה היא אופציה, לשיקול הרופא המטפל, בהתאם להתרשמותו מתלונותייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב לא ברור בחזה
אור02/05/2021האם יש מקום לשקול גם בדיקת תפקודי ריאות (ספירומטריה)?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
כאב חזה
ד''ר שבתאי ורסנו04/05/2021שלום,
תפקודי ריאה הם לא חלק שגרי בהערכת כאבי חזה, אלא אם הרופא המטפל מוצא סיבה לכך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שוק אנפילקטי ומזרן אפיפן- חולי אסתמהמירי26/04/2021
אשמח לברר:
האם זה נכון ששוק אנפילקטי אצל חולי אסתמה אבל גם בכלליות לא חייב להופיע בפעם הראושנה שבה לוקחים תרופה חדשה או טיפול חדש ויכול להופיע גם בפעם השניה?
כמה פעמים עם התרופה או התוסף או הטיפול צריכות לעבור כדי לדעת שאם הן עברו כבר אין אלרגיה או שיש סיכוי ממש ממש נמוך לשוק אנפילקטי? עליי לקבל טיפול ביולוגי למיגרנה שאותו מזריקים בכלל לבד בבית. רופאת המפשחה אמרה לי לעשות באשפוז יום ולא ללכת מהר הביתה בפעם ראשונה.
האם לפי דעתך אשפוז יום של מכבי שזה בקופה ויש בו רופאה, אחיות ויש גם במסדרון ליד עמדת החייה זה מספיק?
או שכן לנסות לקבל ממכבי הפניה לאשפוז יום של בית חולים? במידה ויש שוק אנפלילקטי(אני עם אסתמה מאוד קשה ואלרגיות), האם למעשה זה בסדר להיות באשפוז יום של הקופה ולא בית חולים כי מספיק אפיפן, עירוי נזולים, סורואידים ויש החייאה שם, או שיש דברים נוספים שצריך לעשות שיש רק בבית חולים?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שוק אנפילקטי
ד''ר שבתאי ורסנו02/05/2021שלום,
לרוב שוק אנפילקטי, כאשר הוא מופיע, קורה ב 2-3 הזרקות ראשונות. ישנם מיקרים פחות שכיחים שעלול להופיע גם אחרי שנה. לגבי המקום המתאים להזרקה, עלייך לברר במרפאה האם הם ערוכים לטפל במצב כזה, ולא- עלייך לפנות למרפאת הזרקה מתאימה בבי"ח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תסמונת שפעול תאי מאסט ואסתמהעדי26/04/2021
שלום רב,
במידה ויש לי תסמונת שפעול תאי מאסט ואני לא יודע וזה לא מטופל האם זה בעייתי כי עלול להחמיר אסתמה?
יש אסתמה קשה, אורטיקירה קשה ואלרגיות לאבק ועצים.
תהיתי אם יש לי את זה, אך הרופא אלרגיה אומר שהוא לא ממש מאמין בתסמונת ושגם הבדיקה בארץ לא אמינה מספיק.
אסתמה למעשה מחמירה בגלל חוסר איזון בתאי מאסט ואם התסמונת לא מאוזנת זה עוד יותר טריגר להחמרה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שפעול תאי מאסט
ד''ר שבתאי ורסנו02/05/2021שלום,
באסתמה, בעקר אלרגית, יש שפעול תאי מאסט כחלק ממנגנון המחלה. לא מדובר בחוסר איזון אלא בשפעול.
לגבי התסמונת, אני בטוח שרופא האלרגיה שלך יודע לזהות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטה ברונכוגנית באונה בת 19פזית23/04/2021
שלום רב ד"ר!
הבת שלי בת 19 עברה לפני 4 חודשים ניתוח להוצאת אונה rml בשל ציסטה בקוטר 4 ס"מ שהייתה בתוך האונה, בסי.טי ראו מוקד סולידי בקוטר 4 מ"מ.
בתשובת הפתולוגיה נאמר שזו ציסטה ברונכוגנית מולדת, כששאלתי איך אף פעם לא ראו את זה למרות שהיא עברה בעבר צילומי ריאות כי היא מגיל קטן עם אסטמה לא מאוזנת נטען שזה כנראה גדל פתאום בגלל ההתפתחות שלה.
לגבי המוקד לא דגמו אותו הייתה התייחסות ולפי פתולוג שהתייעצתי איתו ועבר שוב על הסליידים נטען שזה כנראה אזור טמט כי אם זה היה סרטני זה היה מתפשט שזה הגיוני לחלוטין, אבל הוא הסביר לי שבציסטה יש חסר קוגנינטלי של סחוס.
לא מזמן הוצאתי מסמך מבית חולים שבו היא הייתה מאושפזת בגיל 3 עקב החמרה של האסטמה והיה כתוב שם שבצילום שנעשה שם נראה תסנין ב rml עם מרכז אטלקטטי, ככל הנרה מדובר באטלטזיס על רקע החמרה של האסטמה והיא טופלה בבטניזול ומרחיבי סימפונות.
האם לדעתך זה סותר את זה שהציסטה היא מולדת?
סליחה על האריכות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ציסטה מולדת.
ד''ר שבתאי ורסנו25/04/2021שלום,
המכתב שלך קצת מבולבל ולא ברור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסתמה ודבק בצורות שונות- טפט בחדרשיר21/04/2021
שלום ד"ר,
ראיתי שעבר שענית שלא כל כך מומלץ שלחולה אסתמה יהיה טפט מודבק בחדר.
החדר שלי הוא עם חלון ממש ליד מרפסת השמש, ותהיתי: האם גם במרפסת השמש לא כדאי להדביק מדבקות על הזכוכית שהן לשם הסתרה(כי מרפסות השכנים צמודים) ועדיף לבחור באופציה של במבוק להסתרה או כל דבר אחר שלא כולל דבק?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דבק
ד''ר שבתאי ורסנו22/04/2021שלום,
מדובר בעקר על דבקים אפוקסיים. בכל מקרה, הדבקה על הצד החיצוני של החלון לא נראית בעייתית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

