מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תפקודי ריאות מלאים - מוזרים נתונים מעל 100%די27/02/2021
שלום דוקטור העיקר ברצוני להראות לך תפקודי ריאות שבצעתי לפני חודש וחצי ויש בו נתונים מוזרים בניינים.אני שואל כי טכנאית לא הסבירה שום דבר ורופא משפחה אמר שאין שום דבר מוזר.ידנם הרבה נתונים מעל100% בהרבה האם זה יכול להיות ?בן 45 ברקע קשי נשימה .מצרף תמונה .מודה לך מראש על כל תשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפקוד ריאה
ד''ר שבתאי ורסנו28/02/2021שלום,
תפקוד ריאה נראה תקין. אולי רמז לכליאת אוויר קלה- TGV מוגבר. יתר הערכים תקינים. תפקוד תקין לא שולל סיבות חוץ-ריאתיות לקוצר נשימה וגם לא שולל אסתמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספורט עם אסתמה וסיכון של יציאה מאיזוןאורי24/02/2021
שלום ד"ר,
היתה לי החמרה באסתמה והיה קורס פרדניזון ואחרי שנה הצלחתי לרדת לרבלר השאיפה במינון הכי גבוה ביום. אני מת לחזור לספורט ושנה וחצי לא עשיתי(לפני כן עשיתי עם וינטולין אך הייתי מאוזן עם חצי מהמינון של היום). האם למעשה עכשיו רוב הסיכויים שעם 2 שאיפות וינטולין רבע שעה לפני הכל יעבור חלק ואוכל לעשות ספורט(עם מד דופק)?
האם לנסות לעשות כמה דקות רק כל יום ולהעלות בהדרגה בכמה דקות בכל יום?
ובמידה וזה יוציא אותי מהאיזון, האם אולי אפשר פעמיים בשבוע כשעושים ספורט לקחת עוד שאיפה של משאף רק עם סטרואידים לפני הספורט בנוסף לוינטולין?
מאוד הייתי רוצה לחזור לספורט מהרבה סיבות אך גם לא הייתי רוצה לסכן את עצמי.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לחזור לספורט
ד''ר שבתאי ורסנו28/02/2021שלום,
אם אתה חש מאוזן אתה יכול לחזור בהדרגה לפעילות ספורטיבית, עם 2 שאיפות ונטולין רבע שעה לפני, חימום לפני וקרור הדרגתי אחר.ץ גם מסכה עשוייה לעזור בימים קרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום חזה עם עיגול קטן בצד שמאל- האם יש להמשיך בירור?עופר24/02/2021
שלום רב, בן 49, עשיתי צילום חזה שגרתי לפני כמה ימים, הרדיולוגית לא ציינה כלום אבל אני רואה איזה עיגול בצד שמאל למטה באיזור הצלע, זה די מדאיג, האם זה ממצא שצריך להתייחס אליו?( זו לא פטמה, כי אין בצד שני, הצילום מצורף, סימנתי את הנקודה, תודה )
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עגול קטן
ד''ר שבתאי ורסנו28/02/2021שלום,
אכן יש צל עגול מוטל על צלע משמאל. יש להשוות לצילומים משנים קודמות ולהחליט האם וכיצד לבררו. הכי טוב שרופא ריאות יראה את כל הצילומים ויקבל החלטה בהתאם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא קיים בצילומים קודמים, הקודם נעשה לפני כמה שנים טובות
עופר28/02/2021בדרך כלל מה זה יכול להיות והאם זה בירור דחוף? כי יש תור די רחוק לרופא ריאות. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבסופו של דבר ביקש הרופא צילום חוזר עם סימון פטמות
עופר06/03/2021יש עיגול דומה שמופיע בצילום משנת 2014 והרדיולוג אומר שהוא גם רואה צל עגול דומה בצד שני- יכול להיות שאלו אכן פטמות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
צל עגול
ד''ר שבתאי ורסנו07/03/2021שלום,
בהחלט ייתכן אך יש לוודא! אפם קיים בצילומים קודמים באותו מקום וללא שינוי - זה תומך, אבל שוב יש לוודא. גם צילום צדדי יכול לעזוור , יחד עם סימון פטמות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסטמה לא מאוזנת- תפקודי נשימה מלאיםיוסי אלימלך23/02/2021
שלום רב ,
מצרף תפקודי נשימה מלאים - כשעתיים לפני הבדיקה לקחתי מרחיבי סמפונות.
ברקע אורטיקריה ומיופתיה
מה אומרת הבדיקה ? ומה חומרתה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפקודי ריאה
ד''ר שבתאי ורסנו24/02/2021שלום,
התפקוד מצביע על נפ]חי ריאות קטנים במידה קלה-בינונית, ללא הפרעה בכושר חילוף הגזים. יכול להתאים לחולשת שרירים בין היתר. ממליץ לבצע בדיקת "כוחות שרירי נשימה" במכון תפקודי ריאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשריות בבסיסי הריאות- בת 42נתי22/02/2021
בת 42 לא מעשנת. בסיטי בטן ואגן לבירור כאבי בטן הודגמו מספר נודולים זעירים בבסיסי הריאות. שאר סריקת בטן אגן תקינה. ( mri בטן אגן תקין). הרדיולוג המפענח לא התייחס לנודולים, מדוע?
רופא ריאות שצפה בדיסק טען שאין להם מראה חשוד. האם אפשר לראות אם הנודול חשוד על פי המראה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
נודולים
ד''ר שבתאי ורסנו24/02/2021שלום,
הגישה לנודולים היא על פי הקטרים של הגדול מבינהם, גורמי סיכון אישיים וגם מראה הנודול יכול להוות פקטור המעלה סיכון לכך שהוא יהיה ממאיר בביופסיה. נודולים של פחות מ 6 מ"מ בבדיקה אקראית הם בדכ לא סיבה להמשך ברור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
נתי24/02/2021תודה רבה על תשובתך המקצועית. האם נודולים הם ממצא שכיח בבדיקות סיטי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
נתי24/02/2021תודה רבה על תשובתך המקצועית. האם נודולים הם ממצא שכיח בבדיקות סיטי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון מקסימלי של סימביקורט לעומת רלברדרור22/02/2021
שלום רב.
מהו המינון הגבוה ליום מסמביקורט לעומת מנה אחת של רלבר?
הודה מאוד על התשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מינונים
ד''ר שבתאי ורסנו22/02/2021שלום,
עניתי על שאלה זו פעמים רבות, חפשו בפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרדניזון בחולי אסתמהלינוי22/02/2021
שלום דוקטור. רציתי לדעת למה לפעמים מוסיפים כדורי סטרואידים בנוסף למשאפי סטרואידים. האם הם יכולים להוריד את המינון של המשאף?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרדניזון באסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו22/02/2021שלום,
הטיפול המועדף בסטרואידים באסתמה הוא באמצעות משאפים. לעיתים בהחמרות קשות יש צורך להוסיף פרדניזון שהוא סטרואיד במינון גבוה יותר, נספג לדם ודרכו מגיע לכל האזורים בריאות. המטרה בפרדניזון היא לא להפחית את מינון המשאף אלא להוסיף עליו בעת החמרה או באי יכולת לאזן ועקרונית יש להפסיקו ברגע שניתן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום חזה בעקבות שיעול מתמשךתאופיק20/02/2021
שלום רב
בן 45, לא מעשן ובריא בדרך כלל
כ 10 ימים אחרי חיסון קורונה ראשון, היה לי צינון חזק המלווה בנזלת, שבוע אחרי החל שעול , השיעול המשך גם אחרי חיסון שני. אני כחודש אחרי חיסון שני וחודש וחצי אחרי התחלת השיעול השיעול בא בגלים והוא מלווה לפעמים בליחה עדינה ומרגיש כחכוך כל הזמן בגרון בגלל ליחה, ביצעתי צילום חזה אשר תוצאותיו
אין תסנין
צל לב תקין
סינוסים תקינים
יש צל קטן עגול באמצע מצד ימין סיכום: המשך בירור ו ct אני מאוד מודאג מה יכול להיות הסיבה והאם בהכרח משהו לא טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צילום חזה.
ד''ר שבתאי ורסנו22/02/2021* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום חזה בעקבות שיעול- בן 45תאופיק20/02/2021
שלום רב בן 45, לא מעשן ןבריא בדרך כלל כ 10 ימים אחרי חיסון קורונה ראשון, היה לי צינון חזק המלווה בנזלת, שבוע אחרי החל שעול , השיעול המשך גם אחרי חיסון שני. אני כחודש אחרי חיסון שני וחודש וחצי אחרי התחלת השיעול השיעול בא בגלים והוא מלווה לפעמים בליחה עדינה ומרגיש כחכוך כל הזמן בגרון של ליחה בצילום החזה נרשום אין תסנין צל לב תקין סינוסים תקינים יש צל קטן עגול באמצע מצד ימין סיכום: המשך בירור ו ct אני מאוד מודאג מה יכול להיות הסיבה והאם בהכרח משהו לא טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צילום חזה
ד''ר שבתאי ורסנו22/02/2021שלום,
הממצא המתואר יכול להיות כל דבר. ממליץ לפנות לרופא ריאות עם הצילום וצילומים קודמים אם יש כאלו, שייתרשם כולל מהרקע שלך/גורמי סיכון וימליץ על דרך הברור המתאימה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החמרת אסטמה עם אורטיקריהשיר18/02/2021
אשמח לברר:
יש לי אסטמה קשה שמאוזנת, אלרגיה לאבק, בוטנים, בננות ועץ ברוש. שנים היתה לי אורטיקריה ממש בקטנה. פעם בחודש או יותר אפילו לא מורגש ותוך חצי שעה עוברת. כבר כמה שבועות שאני עם אורטיקריה חמורה שמגרדת. לקחתי לפני קבוע אריוס אחד ביום.רופא אלרגיה אמר לי לקחת 3 אריוס וזילרג'י אחד.
במידה ואני אמשיך לקחת רק אריוס 1 כי אני חוששת שזה ממש יחמיר לי את העייפות שגם ככה יש... ובמידה ואני יכולה לסבול את הגרד עכשיו גם אם זה יהיה ככה כל הזמן, האם אני למעשה מסכנת את איזון האסטמה שלי וזה לא חכם כי יש סיכוי לא קטן שהאסטמה תצא מאיזון אם אני לא לוקחת טיפול של 3 אריוס וזילרג'י ביום? מהו למעשה הקשר ביו אורטיקריה חמורה לאסתמה? תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
החמרת אסתמה ואורטיקריה
ד''ר שבתאי ורסנו22/02/2021שלום,
אצלך ככל הנראה שתי התופעות הן ביטוי לאלרגיה. אריוס וזילרגי אינם טיפולים לאסתמה ושינוי במינון שלהם לא אמור להשפיע על איזון האסתמה. באסתמה צריך לאזן במשאפים משולבים ואם יש צורך גם בטיפולים סיסטמיים אחרים לפי סוג וחומרת האסתמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מעבר מחדר חם לקר ואסתמהרונית18/02/2021
שלום,
יש לי אסתמה בינונית עד קשה. כל החורפים הייתי ללא מזגן ולא היה לי קר, אך עקב מעבר דירה ושיפוץ חשבתי לעשות חימום תת רצפתי שפחות מייבש כי כל שאר מכשירי החימום מחניקים אותו ומייבשים. המטרה היא שהאוויר שאנשום לא יהיה קר(הדירה ברמת גן) כי לא לא קר בכלל. במידה וכשאני בבית אני רק בחדר ולא משתמשת בסלון והיציאות הן רק ללכת להתקלח או לשירותים או לחמם אוכל ולקחת. האם בכל זאת עדיף לעשות חימום תת רצפתי בכל הבית כי דווקא המעבר בין חום לקור הוא הכי בעייתי לחולי אסתמה אפילו אם זה ממש מעט זמן בקור וחזרה לחדר החם? אני גרה לבד אז לכן צריכה בחדר שאני בו, אבל אם המעבר החד הזה עלול לסכן אותי אז אעשה בכל הבית.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חום וקור באסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו22/02/2021שלום,
שאיפת אוויר קר עלולה לגרות את דרכי הנשימה באסתמטיים.
לדעתי את צריכה להסתמך על ניסיונך בעבר בעת מעבר מחום לקור לפני שאת משקיעה בחימום יקר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לא ישן מזה 3 וחצי שנים עקב שאיפת קורי17/02/2021
בן 28 סובל מזה 3 וחצי שנים מיקיצה מוקדמת עקב שאיפת אוויר קר.. מצד אחד יש לי בעיה של ווריקוצלה שעליי לשמור על איזור השאכים מקורר ומאוורר מצד שני אני חייב לחמם את החדר כדי לישון טוב.. להירדם אני נרדם אבל השינה לא איכותית ואני כבר כמה שנים מנסה למצוא את האיזון בין מהחום לקור שום דבר לא עוזר לי אין לי שוםפ הפרעה מבדיקת אוזן גרון למרות שהייתה לי תאונת צלילה מעיכת סינוסים לפני שנתיים..
בתאונת הצלילה עליתי מהר 18 מטר עד למעלה והרגשתי והיה לי קצת דם שיצא החוצה .. מאז אני מתעורר משאיפת אוויר קר אחרי 4 שעות שינה מקסימום... והשינה לא איכותית כי נשמתי אוויר קר כל הלילה... למרות שהחדר יחסית חם... אולי בגלל שהמיטה נמוכה?
אני ממש מתוסכל בבדיקת שינה גם הכל תקין שום רופא לא יכול לעזור לי וזה לא בעיה נפשית אני פשוט נרדם ואז אחרי 3 שעות מתעורר מקור... גם אם החדר חם אני מתעורר ומרגיש שאני שואף אוויר קר מאוד ל...
גם כשאני ישן יותר מ 3 שעות אני קם כאילו ממלחמה כאילו נלחמתי כל הלילה וזז מצד לצד במיטה...
יש לציין שאני סובל מנוירופתיה של סיבים דקים מצד אחד ומצד שני ווריקוצלה דרגה 2 לא יכול להתמודד עם 2 הבעיות בו זמנית... לא יכול לחמם את הגוף וגם לקרר את איזור האשכים... מה עושים...?
אם מישהו יכול לעזור לי טלפונית אני יותר מאשמח אני פשוט לא מצליח לישון...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לא ישן
ד''ר שבתאי ורסנו17/02/2021שלום,
בעייתך לא מתאימה לפורום הזה. התייעץ שוב עם רופאייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטורציה נמוכה שיתוק סרעפת- בת 74קרן מסיקה16/02/2021
שלום ד"ר ורסאנו,
אימי בת 74 חולת סוכרת מאוזנת. נפלה לפני שנתיים ובעקבות הגעה של רופא נטלי שעך הדרך בדק לה סטורציה, גילנ לה סטורציה 92 למרות שהרגישה טוב נשימתית. עברנו יומיים במיון עד שהתגלה בצילום שיתוק חלקי בסרעפת, ימין שהוא ישן ובלתי הפיך אימי כאמור הרגישה טוב הלכה למעקב רופא ריאות כשזה הציע פיזיוטרפיה ותו לא. רכשתי לה השבוע מכשיר סטורציה אצבעון במקרה גם הפעם נשימתית היא לא התלוננה על בעיה כלשהי, והתוצאות הלחיצו אותי מאוד בין 87 ל91 , התקשרתי לרופאת משפחה זו לא ידעה מה לומר אבל לא עודדה אשפוז בגלל מגיפת הקורונה וזיהומים. בינתיים הפנתה לבדיקת תפקוד ריאות ולרופא ריאות כשהתור הקרוב הוא רק באמצע אפריל. האם ההמתנה מסוכנת? לא עדיף לאשפז? או שבגלל שנושמת טוב עדיף לא להסתכן בזיהומים ולחכות לתור?
כמו כן אציין שלא הנחתי לה עד שעשתה פיזוטרפיה נשטמתית אותה הזניחה ממזמן, דבר ששיפר את מד הרוויון, כשסיימה הגיעה ל91.
בברכה,
קרן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שיתוק סרעפת
ד''ר שבתאי ורסנו17/02/2021שם,
שיתוק של סרעפת אחת הוא לרוב בלתי משפיע על הנשימה, אלא אם יש סיבות נוספות כגון השמנה, מחלת ריאה/לב אחרת.
רצוי מאד שרופא ריאות יעריך את מצבה על סמך תפקודי ריאות מלאים, כולל כוחות שרירי נשימה, יוודא שבאמת מדובר בשיתוק סרעפת (ההוכחה בד"כ על ידי בדיקת אולטראסאונד של תנועתיות הסרעפת) ויוודא שיש/אין סיבות נוספות. לפי תוצאות הברור/הערכה יינתנו המלצות טיפוליות. פעמים רבות ניתן לקבל תור מוקדם יותר על ידי שימוש בביטוח המשלים להתייעצויות רפואיות (לרוב עד 3 פעמים בשנה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עירוי פרינגקט בפעם הראשונה- אסתמה קשהרונית14/02/2021
שלום ד"ר
אני עם אסתמה קשה, אלרגיה לאבק ואוטיקריה. עליי לעשות עירוי פרינג'קט בפעם הראושנה(ונופר בעבר עבר בלי אלרגיה).
קבעתי תור לראשון הבא אך כבר כמה ימים שיש לי פריחות ואוטיקריה ממש רצינית כמו שאף פעם לא היתה לי(לוקחת אריוס, סינגולאייר וסימביקורט). במידה וזה ממשיך עד לסוף השבוע, האם עדיף לדחות את העירוי?
ניסיתי לקבוע תור לרופא אלרגיה אך הופתעי שהתור הבא הוא בסוף אפריל. עדיף לעבוד על עיקרון האם יש ספק אין ספק בנושא הזה ולדחות?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ערוי פרינגט באסתמה קשה
ד''ר שבתאי ורסנו15/02/2021שלום,
יש לפנות לפורום אלרגיה או לברר במרפאה הנותנת את הערוי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה ובדיקת תגר בן 17.5ליאור14/02/2021
שלום רב, בן 17.5. עפי בדיקת תגר מטכולין. ירידה של 17 אחוז בFEV1.
ברקע הפרעת נשימה דרך האף עקב גודש תמידי בשל אלרגיה דרגה גבוהה לאבק +סטית מחיצה. האם עפי תוצאת התגר מדובר באסטמה? האם השילוב של ההפרעה הנשימתית בשל החסימה באף+ הרגישות של דרכי הנשימה (עפי תוצאות התגר) יכול להסביר מצב של קושי בנשימה ? והאם משאף עשוי לסייע? טיפול באלרגיה עד כה לא סייע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תגר מטאכולין
ד''ר שבתאי ורסנו15/02/2021שלם,
תגר מטאכולן חיובי נחשב לירידה של לפחות 20% בערך FEV1 בריכוז מטאכולין של עד 8 מ"ג/מל'. הבדיקה צריכה להתבצע תוך הימנעות ממשאפים למשך זמן התלוי בחומר/ים הספציפיים הנמצאים במשאף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

