מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- גרד בכל הגוף ואסתמה ואלרגיהרלי13/02/2021
שלום ד"ר,
יש לי אסתמה קשה ואני מאוזנת עם פוסטר 8 שאיפות.
יש אוטיקריה פעם ב... אלרגיה לאבק ואני לוקחת גם סינגולאייר ואריוס.
ביומיים האחרונים הופיעה לי מעיין אוטירקיה על החזה שחזרה כמה פעמים וכרגיל עברה תוך חצי שעה, שזה לא חריג. אך מה שנוסף זה גרד מופשט בכל הגוף, באזורים שהם לא אדומים ללא פריחה. אפילו בקרקפת גירד לי, וממש כמעט בכל אזור בגוף.
לא נחשפתי לגורם אלרגני חדש וגם לא יצאתי בימים האלה מהבית.
האם זה אסתמה של העור? ואם לא, מה זה יכול להיות?
ומה יכול להיות הטיפול אם אני לוקחת כבר אריוס?
אני חוששת שזה יחמיר לי את האסתמה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גרד ופריחה
ד''ר שבתאי ורסנו14/02/2021שלום,
התייעצי עם הרופא שמכיר אותך /אלרגולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליחה צהובה מעל 5 חודשיםמיכל13/02/2021
שלום דוקטור.
קצת אחרי שהחלמתי מקורונה החל להופיע אצלי ליחה צהובה שבהמשך התווסף שיעול עם כאבי שרירים, הרופא משפחה שמעה בבדיקה נשימות ברונכאליות, צילום חזה יצא תקין, לקחתי אנטיביוטיקה (ZETO) שלא השפיע כל כך על הליחה (השיעול והכאבים פחתו...) אחרי חודשים שהליחה מציקה במשך כל שעות היום הרופא נתן לי כדור פרופיטן - נגד אלרגיה שגם כן לא עזר בכלל. בדיקת רופא אא"ג תקינה לגמרי. האופא אא"ג נתן לי עוד סוג אנטיביוטיקה (LEVO) היא השפיעה אבל אחרי שבוע- שבועיים הליחה חזרה שוב. אמרו לי שהליחה כנראה מקורה מהריאות. מה יכולה להיות הבעיה? אני סובלת ממנה כבר יותר מ-5 חודשים והיא נמאסה עלי....
אשמח עם תוכלו לכוון אותי קצת יותר. תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ליחה צהובה
ד''ר שבתאי ורסנו14/02/2021שלום,
על הרופא לוודא (ע"י שאלות מתאימות ואולי גם ייעוץ א.א.ג) האם הליחה מקורה באף עם נזילה אחורית אל תוך הלוע או שהיא בשיעול עמוק מדרכי הנשימה התחתונות. ההתייחסות בהתאם. אם מדובר בדרכי הנשימה התחתונות יש גם לשקול הפנייה לבצוע תפקודי ריאה-ספירומטריה ותרבית ליחה שלא תחת טיפול אנטיביוטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מערכת טיהור אוויר במזגן מיני מרכזימורן11/02/2021
שלום ד"ר,
אנו עושים מזגן מיני מרכזי ויש אופציה להוסיף מערכת לטיהור אוויר בתוך המזגן שפועלת בשיטת
ניטרול וירוסים, חיידקים עובשים וריחות באמצעות מטריצה של תאי פחם פעיל. האם לאדם עם אסתמה קשה תאי פחם פעיל בטוח לא עולים לגרות את הריאות או להוות בעיה? זה דיי מעט להוסיף בתשלום לצערכת הזאת אז לכן חשבתי שאולי כדאי להוסיף אותה, אך פחדתי שזה יגרה את הריאות.
תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיהור אוויר
ד''ר שבתאי ורסנו14/02/2021שלום,
לא נראה כי צפויה בעיה כל עוד אין במשך הזמן התפרקות ויצירת חלקיקים נשימים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוטיקריה ואלרגיה לתרופות או טיפול חדשרונית10/02/2021
שלום רב,
יש לי אסתמה קשה, אלרגיה לאבק וברוש ובנוסף אוטיקריה שמופיע לעיתים פעם בשבועיים ולעיתים פעם בחודשיים.
מה ניתן לעשות כשלוקחים תרופה חדשה או עושים טיפול חדש כמו עירוי ברזל ואז במקרה יש אוטיקריה או פריחה...
איך אני יכולה לדעת האם אני באמת אלרגית לתרופה החדשה או הטיפול או שזה צירוף מקרים?
קיבלתי תרופה אנטי פטרייתית פלוקונול וגם אנטיביוטיקה פעם והופיעה לי פריחה שמופיעה לי בדרך כלל כאוטיקריה. עם האנטיביוטקיה זה היה יומיים רצוף מה שקורה לעיתים רחוקות (לרוב יש מרווחים בין ימי האוטיקריה) אז הפסקתי.
במידה והייתי אלרגית לתרופות האלה היה אמור להיות משהו יותר רציני? ובכלל, איך ניתן לדעת ככה? תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אורטיקריה
ד''ר שבתאי ורסנו14/02/2021שלום,
ממליץ לך להתייעץ עם אלרגולוג או בפורום אלרגיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אצל רופא ריאות- שיעול חזקשושי10/02/2021
שלום, אשמח לדעת איך הולכת בדיקה אצל רופא ריאות? בגלל שיעול חזק מעל חודש וקוצר נשימה... האם יש צורך להתפשט חלק גוף עליון? כי אני מאוד ביישנית... הרופא משפחה שלח אותי גם לאקו לב... ואני מתביישת מזה גם.. בת 30 אם משנה... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת ריאות
ד''ר שבתאי ורסנו14/02/2021שלום,
בדיקה כוללת האזנה לריאות עם סטטוסקופ. אין צורך בהורדת חזייה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה שאלה נוספת
שושי17/02/2021שלום, הייתי אצל רופא ריאות ועשיתי בדיקת תפקודי ריאות שיצאה לא תקינה... ואני צריכה לקחת משאף פעמיים ביום...
השיעול קורה לי רק בחורף... בקיץ אני מרגישה רגיל...
בעיה קטנה...
אני צוללת כתחביב.... ולא מאשרים לצלול אם היה שימוש במשאף ב 3 שנים האחרונות...
העניין הוא שהשיעול כבר הרבה שנים.. רק השנה הלכתי לבדוק (כלומר הדבר היחיד שהשתנה זה האבחנה הרשמית)... ועד עכשיו הייתי בלי משאפים וצללתי ולא קרה כלום...
האם אני חייבת משאף? האם יש סיכוי שכן יאשרו לי להמשיך בצלילות?
צוללת בדרך כלל בקיץ... ואני מרגישה אסטמה רק בחורף...
מצרפת את התוצאות... אולי לא חייב טיפול... או שיש טיפול אחר שהוא לא משאף... תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בדיקת ריאות
ד''ר שבתאי ורסנו17/02/2021שלום,
יש לך הפרעה חסימתית משמעותית בתפקודי הריאה. לא מאשרים צלילה במצב כזה. עלייך להשתמש במשאפים ולהיות בביקורת תקופתית מסודרת של רופא ריאות עם תפקודי ריאה חוזרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש דרך לרפא את זה?
שושי17/02/2021תודה רבה..
זה בר ריפוי או שזה לתמיד?
לצערי יודעת את הכללים ויודעת שאסור לצלול... אבל יש מה לעשות כדי לחזור מתישהו בעתיד לצלול?
אם תפקודי ריאות בקיץ יהיו תקינים ואז יראו שזה קורה רק בחורף (ככה נראה לי, בקיץ אני מרגישה רגיל)- יאשרו לצלול בקיצים?
כמו שכתבתי.. אני סובלת מזה שנים פשוט פעם ראשונה שנבדקתי.. השנה היה לי יותר קשה אז הלכתי להבדק.. אולי בגלל המסיכה שהחמירה...
אוכל לבקש פטור ממסיכה? באמת קשה לי איתה...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
דרך לרפא
ד''ר שבתאי ורסנו22/02/2021שלום
את צריכה לפנות לרופא ריאות טוב שיאבחן את הסיבה למחלת הריאות החסימתית שלך (אסתמה? אחר?) ובהתאם יבחר עבורך את הטיפול המתאים ביותר, אתו תצטרכי לקחת באופן קבוע בתקווה, וסיכוי טוב בעקר אם מדובר באסתמה, שתפקודי הריאה שלך יישתפרו או אף יזרו לתיקנם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחיסון קורונה
שושי18/02/2021מותר להתחסן לקורונה עם השיעולים ועם התפקודי ריאות האלו, נכון? יש לי תור לחיסון ראשון ביום שני..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
חיסון
ד''ר שבתאי ורסנו22/02/2021שלום,
יש להתחסן. כפי שברור גם לך אין פטור ממסכה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמקווה שהודעה אחרונה בנושא... פשוט הכל חדש לי
שושי22/02/2021תודה רבה על התשובות.. הודעה אחרונה מקווה...
אני לקראת ניתוח קטן (שלישי בשנתיים)... ומבקשים ממני אישור רופא ריאות להרדמה... כמה זמן ייקח לי להוציא אישור כזה? האם זה דורש עוד בדיקות או שזה אישור שמביאים בקלות? ניתוח פשוט והרדמה קצרה...
לפני חמישה חודשים עברתי את אותו ניתוח וקמתי מההרדמה בשלום...
קצת מוזר לי שאני צריכה להתנהג כמו חולת ריאות כשבאמת שום דבר אצלי לא השתנה... גם בהרדמה הקודמת הבעיה בריאות היתה קיימת, פשוט לא היתה מאובחנת... ופתאום צריכה להיות במעקב, משאף, אישור להרדמה ואולי עוד בדיקות... ואני אותו דבר...
אני מרגישה רגיל ובריאה... אני רק בת 30...
איזה בדיקות המשך עושים חוץ מתפקודי ריאות? אני גם מאוד ביישנית.. רופא הריאות לא בדק אותי עם סטטוסקופ אפילו... יש בדיקה שתדרוש חשיפה של אזור בית החזה?
ובכללי בלי קשר לניתוח הקרב- מה קורה אם לא אטפל בבעיה ואמשיך רגיל כמו שהייתי עד עכשיו? האם תהיה התדרדרות?
ועוד שאלה שמסקרנת אותי- בניתוח לפני חמישה חודשים התעוררתי באמצע ההרדמה והרגשתי שצינור ההנשמה חונק אותי.. לא יכלתי להתריע את הצוות כי לא הצלחתי לזוז. הרגשתי שאני נאנקת מחנק והולכת למות... אמרו לי שבניתוח הבא להגיד שזה קרה לי ושאפשר לוודא שלא יקרה שוב (לא הייתי מאובחנת בבעיה בריאות).. האם זה קשור לדעתך לבעיה בריאות או שאין קשר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
חיסון
ד''ר שבתאי ורסנו24/02/2021אלו שאלות שמוטב ותשאלי את הרופאים שונים המטפלים בך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי אבחנה- תפקודי ריאותשי בן 4009/02/2021
שלום רב, ערכתי בדיקת תפקודי ריאות בעקבות תקופה מתמשכת של ליחה מוגברת,
אני כעת עם סימביקורט פעמיים ביום אבל עדיין יש לי ליחה מוגברת.
אשמח לדעת אם בתפקודי הריאות שלי רואים משהו, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפקודי ריאה
ד''ר שבתאי ורסנו10/02/2021שלום,
הערכים של הקיבולות TLC, TGV הינם נמוכים באופן מוזר. מציע לברר במכון בו בצעת. לא הגיוני בעיניי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה - ממתין לקבל את התוצאות ולקבוע תור לרופא ריאות
שי בן 4010/02/2021תודה רבה,
לצערי עדיין לא שלחו לי את האבחון משם, מניח שיש להם עומסים.
אבל שאקבל יש לי הפניה לרופא ריאות שאקח אותם לשם.
הרופא משפחה ניסה לבדוק אם זאת אסתמה או copd אבל בעצמו חושב שצריך רופא ריאות כמובן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מזרן אפיפן לחולי אסתמה עם אלרגיה לאבקיונית08/02/2021
שלום רב,
האם לחולי אסתמה קשה עם אלרגיה לאבק ומספר עצים מומלץ שיהיה בבית ובכיס מזרק אפיפן?
ובלי קשר, עליי לעבור עירוי פרינג'קט. ונופר בעבר לא עשה לי אלרגיה. האם זה אומר שרוב הסיכויים שפרינג'קט גם לא יעשה אלרגיה? באשפוז יום הם מהר מאוד משחררים הביתה. האם כדאי לי להשאר שם בקופה ליד עד שעה או אפילו יותר?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אפיפן
ד''ר שבתאי ורסנו10/02/2021שלום,
אפיפן לנשיאה מומלץ רק לחולי אסתמה או אלרגיה אחרת שחוו אירוע מסכן חיים בעבר. לגבי עירוי פרינג'קט עלייך לברר במסגרת קבלת העירוי. אני מניח שבפעמים הראשונות כדאי להישאר במרפאה להשגחה לפחות חצי שעה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בחירת פרקט עם אסתמה ואלרגיה לאבקשירי05/02/2021
שלום,
יש לי אסתמה קשה ואלרגיה לאבק. בקרוב אקבל מפתח לדירה בת 20 שנים ויהיה בה שיפוץ מאוד גדול והכל יחולף כולל ריצוף אמבטיות והכל. זה אומר כמובן הרבה אבק... אביא חברת ניקיןן ואולי גם מנקות נוספת. התכנון הוא להכנס לדירה חודשיים לאחר סיום השיפוץ כי גם עד שמייצאים דלתות לפי מדידה זה חודשיים. האם לפי דעתך חודשיים יספיקו לכך שכל האוויר בבית שיהיה מלא באבק יחזור להיות ברמה של לפני השיפוץ? דבר נוסף, חשבתי לעשות פרקט בבית וגיליתי שפרקט מכיל MDF שזה חומר שפולט פורמלין לאוויר ומצויין שהוא לא טוב למי יש לו מחלות ריאה וגם מסרטן. האם ידוע לך על קשר של MDF והחמרת אסתמה? בריהוט אקנה עץ מלא ולא ריהוט עם MDF. ,תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פרקט
ד''ר שבתאי ורסנו07/02/2021שלום,
לדעתי הסיכון להחרפת אסתמה הנו קטן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקת קורטיזון- טריגר פינגר- חיסון נגד שפעתאמנון05/02/2021
שלום.
סובל "מטריגר פינגר" הוצע לי זריקת קורטיזון ביד, חוסנתי נגד קורונה כאשר הזריקה השנייה בוצעה לפני כ 20 ים, האם זריקת הקורטיזון יכול להפריע לחיסון נגד שפעת?
בהמשך סובל מאסתמה קלה משתמש מידי פעם בפוסטר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
זריקת קורטיזון.
ד''ר שבתאי ורסנו07/02/2021שלום,
החיסון שלך כבר אמור ל"תפוס" כך שאני לא רואה השפעה על בניית החיסון. סטרואידים סיסטמיים, בתלות מינון ומשך, עלולים לדכא את התגובה החיסונית באופן כללי. היוועץ עם האורטופד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש במשאף סטרואידים/משולב כטיפול מונערועי05/02/2021
שלום,
ב5 השנים האחרונות חטפתי ברונכיט אחת לשנה שנמשכת באיזור החודש וחצי. במהלך השנה עצמה אני לא סובל מאסטמה או מהתקפים כאמור, רק בזמן מחלת ברונכיט. רופא ריאות החליט לשים אותי על משאף סטרואידים פעמיים ביום כטיפול מניעתי אך אני נאלץ להשתמש במשאף משולב מאחר והשימוש במשאף סטרואידים לבד עושה לי מעט טריגר לאסטמה. האם ניתן להפסיק את הטיפול המונע ולהשתמש במשאפים רק בזמן מחלה ויראלית פעילה? (הרופא ציין כי כל מחלת ברונכיט שאני חוטף פוגעת בריאות לטווח הארוך וגורמת להתדרדרותן). במידה ולא רצוי להפסיק, האם שימוש בסינגולר כטיפול בודד במקום משאפים יכול לעזור כטיפול מניעתי?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול משולב מונע
ד''ר שבתאי ורסנו07/02/2021שלום,
ממליץ להיצמד להוראות רופא הריאות שלך, שהו זה שמכיר אותך. סינגולייר למבוגרים, בעיניי תרופה לא מאד יעילה. בוודאי פחות ממשאפים משולבים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול משולב מונע
רועי07/02/2021הבנתי, אך שאלתי בעיקרון היתה אם אני לא סובל מאסטמה רוב השנה, לרבות ברונכיט שנמשכת חודש וחצי, הם יש טעם להשתמש במשאפים כל השנה רק כדי למנוע את מחלת הברונכיט? האם זה נכון שברונכיט חוזרת פוגעת במצב הריאות לאורך זמן או שניתן יהיה להשתמש במשאפים רק בזמן מחלה פעילה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
טיפול מונע
ד''ר שבתאי ורסנו08/02/2021שלום,
סביר שה"ברונכיט" שנמשך חדש וחצי זו בעצם החרפת אסתמה. אם נבדקת בעת ההחרפה עי רופא ריאות, שאל אותו לגבי כך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלה סרקואידוזיס- בת 44- שריר הלב והריאותיונית טטנבוים04/02/2021
שלום רב,
שמי יונית טטנבוים בת 44 חולה בסרקואידוזיס
הפגיעה העיקרית שלי במחלה היא בריאות ולאחרונה גילו גם בשריר הלב
(התגלה בשריר הלב כדרך אגב )
מה שזה אומר זילזול ביחס לחולי סרקואידוזיס שצריכים בדיקות באופן שותף.
אני מאובחנת משנת 2007 ועדין אין שום מודעות ורגש מצד הרופאים והסביבה לאומת ארצות אחרות שמתיחסים ונותנות מענה וטיפול הולם לחולי סרקואידוזיס ומכירות בזה שהמחלה היא מחלה נדירה וקשה.
(ואני לא מדברת על אלה שהם במצב יציב )
מזה יצא שפתחתי קבוצה בפייסבוק שנקראת סרקואידוזיס
ואשמח מאוד שכל מי שחולה יצטרף לקבוצה על מנת להתאחד וביחד נעלה מודעות ושיפור היחס בין הרופאים והסביבה
אשמח מאוד ד"ר ורסאנו שתשתף על הקבוצה של הסרקואידוזיס
ואתה מוזמן להיות חבר בקבוצה ולהיות חלק .
תודה יונית טטנבוים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קבוצת סרקואידוזיס
ד''ר שבתאי ורסנו07/02/2021שלום,
תבורכי על היוזמה, מקווה שתועיל. אני עצמי לא פעיל בפייסבוק, תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון קורונה ופקטור ראומטואידי- בת 39עדי03/02/2021
שלום רב ד״ר,
בת 39, מחלת רקע סרקואידוזיס שלא פעילה כ 8 שנים (כשהמחלה היתה פעילה היו ממצאים בריאות וטופלתי בסטרואידים) .
לפני כשבוע וחצי התחסנתי נגד וירוס הקורונה ומאז תחושה של חוסר נוחות באיזור בית החזה, רעידות פנימיות (בעיקר באיזור בית החזה) והרגשה כללית לא טובה.
הופניתי לבדיקות שונות - צילום חזה תקין, אקג ואקו לב תקין. בבדיקת דם של פקטור ראומטואידי התקבלה תוצאה 6.
בעבר עשיתי מס׳ בדיקות דם לפקטור ראומטואידי ותמיד התקבלה תוצאה שקטנה מ 5.
יש לציין שלפני החיסון הרגשתי מצוין.
שאלותיי הן:
1. האם יכול להיות שהחיסון גרם לכך?
2. מה המשמעות של התוצאה הנ״ל והאם דורש טיפול?
3. האם כדאי לקבל את המנה השניה של החיסון?
4. האם הגוף היה מגיב לא קל לוירוס הקורונה אם כך הגיב לחיסון או שלא מחייב ואולי התגובה רק כתוצאה ממרכיבי החיסון?
תודה מראש!
עדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חיסון קורונה ו RF
ד''ר שבתאי ורסנו07/02/2021שלום,
לא רואה כל בעייה. RF הוא תקין, ומבדיקה לבדיקה תתכן שונות בטווח הנורמה. לא רואה סיבה שלא לקבל מנה שנייה, אבל בנקודת החיסון ספרי על תגובותייך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסטמה רדומה וחיסון נגד קורונהליאת03/02/2021
היי
יש לי אסטמה שמוגדרת רדומה. (יש לי התקפים פעם בשנה בערך ואני הולכת עם משאף לכל מקום)
אני לא ילדה אבל גם לא בגיל השלישי.
האם אני בקבוצת סיכון מבחינת הקורונה או לחילופין האם זאת מחלת רקע שיכולת לתת לי זכאות לחיסון קורונה למרות שאני לא בקבוצת גיל הזכאים?
אם כן - איך וממי אני מקבלת אישור על זה עם מסמך כולשהו כדי שאני אוכל לקבוע תור לחיסון על סמך זה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אסתמה רדומה
ד''ר שבתאי ורסנו07/02/2021שלום,
נדמה לי כי כבר עניתי על שאלה זו. בכל מקרה, כעת מחסנים את כל האוכלוסייה מגיל 16 ומעלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני שואלת לגבי מנת החיסון השלישי
ליאת08/02/2021אני מחוסנת אבל אני שואלת כי אני רוצה לדעת אם יש אפשרות לתת לי קדימות כאשר יהיה מנת חיסון שלישית בעוד חצי שנה-שנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מטהר אוויר- האם יכול לגרום לנזק בריאות?Bell01/02/2021
צהריים טובים, דוקטור
האם מטהר אוויר עם חמצן סינגלטי יכול לגרום נזק כלשהו לראות?
ברקע מחלת ריאה ild
מטופלת בסטרואידים
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מטהר אוויר
ד``ר שבתאי ורסנו02/02/2021שלום,
מטהרי אוויר לא אמורים להזיק לחולי ILD. לא ברור לי למה אתה מתכוון לחמצן סינגלטי- האם הכוונה למטהר בשיטת היוניזציה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמטהר אוויר.
Bell02/02/2021צירפתי לך את הסוג של המטהר
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
מטהר אוויר
ד''ר שבתאי ורסנו07/02/2021שלום,
להבנתי זה יוניזטור. לא ידוע לי על בעייה כלשהי באסתמטיים. קראי גם הזהרות היצרן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת ביופסיה- עבוי ספטותBat28/01/2021
שלום,צריכה עזרה בהבנת פענוח ביופסיה
נראה עבוי ספטות אלבאולריות הסננה ע"י תאים מקרופאגים,ללא הבחנה ספציפית. נשלח לחוות דעת נוספת..
נעשתה ריביזיה כולל מכון פתלוגי ללא הבחנה ברורה,ללא עדות לפיברוזיס משמעותי..
השאלה שלי האם מדובר במחלת ריאות ild?
מה זה אומר ללא עדות לפיברוזיס משמעותי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בופסיית ריאה
ד''ר שבתאי ורסנו31/01/2021שלום,
תשובת הביופסיה אומרת כי בדגימה שנדגמה לא רואים תהליך של פיברוזיס, אלא כנראה תהליך דלקתי. חשוב להבין שדגימה כזו, במיוחד אם היא בוצעה בברונכוסקופיה עם ביופסיה רגילה (וגם שאלה כמה דגימות נלקחו ובכמה מהן יש ממצאים חריגים), הדגימה, שהיא מזערית, לא בהכרח משקפת את המצב בכל אזורי הריאה המעורבים. במידה והביופסיה גדולה יותר כמו שבד"כ ביופסיה בהקפאה ("קריו") משיגה אז הסיכוי שמשקף גדול יותר לעומת ביופסיה רגילה. מחלות אינטרסטיציאליות הן בד"כ דינמיות ולכן בכל מקרה יש לעקוב אחר מצב הריאה באופן תקופתי, כולל תפקודי ריאות והדמייה וגם חשוב הברור הנוסף שנעשה לך 0בדיקות דם שונות, היסטוריה של חשיפות/תרופות ועוד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

