מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- מה עושים עם החלונות בימים של אובך?יובל13/12/2020
שלום ד"ר,
אני עם אסתמה קשה ואלרגיה לאבק.
השבוע מהיום עד שלישי יש 3 ימים של אובך רצופים.
אני לא יוצא מהבית כך שזה לא בעיה, והחלונות סגורים...
אך האם זה לא מסוכן 3 ימים לא לפתוח בכלל חלון לכמה דקות?
האם עדיף כן לפחות חלון לחצי שעה אם מדובר על אובך שנמשך 3 ימים? מצד שני לא הייתי רוצה שיהיה מחסור בחמצן.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אובך ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו15/12/2020שלום,
מציע לבדוק מדי יום את תחזית מזג האוויר באתר של המשרד לאיכות הסביבה. היום למשל בשעות הלילה האוויר צפוי להיות פחות מזוהם (אובך= זהום אוויר) כך שאתה יכול לשקול לאוורר את הדירה בשעות הלילה. חלונות מוגפים לא ימנעו ממך אספקת חמצן כי הדירה/חדרים לא אטומים (אלא אם אתה מסתגר בחדר האטום-ממ"ד).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש לחולת אסטמה לקבל חיסון לקורונה?ליאת12/12/2020
אובחנתי כחולת אסטמה רדומה.
האם יש חשש לקבל את חיסון הקורונה מסוג שליח רנא של פיייזר או של מודרנה?
האם יש חשש בגלל שיש לי אסטמה אז תהיה לי איזה תגובה אלרגית לחיסון הקורונה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חיסון ב MRNA
ד''ר שבתאי ורסנו13/12/2020שלום,
אין לי תשובה בדוקה ב 100%.
לגבי תגובות אלרגיות לחיסונים באסתמטים , הרי שחולי אסתמה לא מנועים מחיסונים כגון שפעת או אחרים, נהפוך הוא, מומלץ להם ביתר קפידה. לגבי החיסון החדש עדיין לא ברור מה המרכיבים האלרגניים שבו והאם יש המלצה להמנע ב"אלרגיים". יש לחכות לפרוט המלצות היצרן וה FDA. יחד עם זאת עםידוע על תגובה אלרגית קודמת לחיסון או תגובה אנפילקטית- יש להמנע/להודיע מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- IPAF with NSIP CELLULAR Patternיאלוש10/12/2020
שלום
בהמשך לתשובתך
אם אני מבינה הטיפול למחלת הריאה הוא דיכוי מערכת החיסון
אני גם הבנתי שאין כל כך הרבה אופציות לטיפול...
כמו כן אני עם חמצן 24/7
בנוסף יש גם מחלת ריאה רסטקטיבית
נעזרת בטיפול הכולל אימוראן פרדניזון במינונים משתנים לפי המצב ולאחרונה התחילו ריטומקסיאב
לציין 2 הריאות חולות
מה דעתך בענין
ערכי DLCO עומדים על 48%
אני בת 39 אובחנתי רק ב2019
סובלת מ 2016
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
IPAF
ד''ר שבתאי ורסנו10/12/2020שלום,
עושה רושם שמדובר במחלה משמעותית. כמובן חייבת במעקב צמוד ע"י מרפאה עם ניסיון ואפשרות לייעוצים מולטידיסיפלינריים. המעקב חשוב כי במשך הזמן צצים טיפולים ומידע חדש.
מחלה רסטריקטיבית זה לא בנוסף, אלא תוצאה של ה NSIP.
בהצלחה בטיפול!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינון של 12 שאיפות סימביקורטאפריים09/12/2020
שלום,
אני לוקחת 2 שאיפות של סימביקורט 320 פעמיים ביום שזה שווה ערך ל 8 שאיפות קודמות ב 160.
נאמר לי שיש ימים ממש קשים שאפשר לקחת עד 12 שאיפות של סימביקורט 160.
כמה שאיפות זה יוצא ב 320 כדי להמיר ל 12 שאיפות 160?
שאיפות ב 12 שעות הכוונה.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מינון סימביקורט 12 שאיפות
ד''ר שבתאי ורסנו10/12/2020שלום,
לפי המינון בו את משתמשת ושאלתך- הצעתי לך להיות במעקב צמוד של רופא מומחה לאסתמה שיעריך מדוע את זקוקה למינונים כאלו, ויבדוק התאמה לטיפולים ביולוגיים. זה לא למרשתת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון שפעת וחולי אסתמה קשה ואלרגיהיונית09/12/2020
שלום,
ידוע לי שממליצים על חיסון שפעת לחולי אסתמה קשה.
אך האם ייתכן שיהיה התקף או החמרת אסתמה לאחר החיסון או כמה שעות אחרי או יום אחרי?
העניין הוא שכל שנה יש חיסון חדש עם זנים אחרים והוא שונה משנים אחרות... ואי אפשר להסיק או לעשות מחקרים על הפשעת החיסון של אותה השנה על חולי אסתמה קשה מבחינת תופעות לוואי.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חיסון שפעת ואסתמה
ד''ר שבתאי ורסנו10/12/2020שלום,
לא מקובל בספרות המקצועית, וגם מנסיוני, שהחיסון מחריף אסתמה (וירוס מומת). לעומת זאת קיים בחיסון פוטנציאל להצלת חיים במקרה של הדבקה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי נשימה שמחמירים ומועקה בחזהעופר08/12/2020
שלום ד"ר ורסנו
תיאור קצר של המצב המרכזי שבעטיו אני פונה אליך: כבר שנתיים וחצי סובל מקשיי נשימה ומועקה בחזה עד כדי חנק כתגובה לבאות: ריח קירות גבס, ריח של חומר ריצפז, ריח של בשמים מסוימים (מפזרי ריח) , ריח של חומר + מרכך כביסה, ריח של טחב, ריח של דיקטים, דבקים, עץ חדש בריהוט, ריח של קירות של הדירה, ריח של פלסטיק חדש ברכב, ריח של עשן מארובות של קמינים. ריח של צבע ועוד...
אני כבר שנתיים לא מוצא לכן דירה שאוכל לגור בה בשל ריח הקירות שמקשה עלי את הנשימה, אני נע ונד בין ישראל וגרמניה (גרתי בגרמניה 18 שנים בעבר) ניסיתי גם לגור בנורווגיה, שבדיה, איסלנד , איי פארו, ליד הים וגם במדבר בחיפוש אחר מזור וכל זאת בתקווה שהשינוי האקלימי גאוגרפי יעזור אך ללא הואיל. מתקשה גם לשהות בבתי מלון (ריח שטיחים , ריח אבק, ריח של קירות ריח של מצעים) ולא יכול לנשום בחדרי המלון גם לא בחדרי מלון משופרים שמוגדרים כ " חדרים לאלרגיים"
בנוסף לצערי לפני כחצי שנה ניתנה לי אנטיביוטיקה מסוג ציפרופלוקסצין ללא אינדיקציה טיפולית ממשית ע"י רופאה בקופ"ח כללית ובשל פתוגן שכיח בריאות (קלבסיולה) שגרמה לי להפרעה עצבית כנראה זמנית SMALL FIBER N זמני ופולינוירופתיה זמנית, הרפלקסים מאז 3 חודשים למזלי תקינים, מדי פעם אבל עדיין סובל מהפרעה סנסורית של שריפה בכפות הרגליים ועדיין מכאבי שרירים כתגובה לתרופה (לוקח עבור זה מגנזיום ותוספים אחרים על מנת לשקם את המיטוכונדריה ואת המערכת העצבית הפריפרית)
אולי אין קשר בין המקרים אבל קשיי הנשימה הופיעו זמן קצר לאחר שנחשפתי לעובש רב על מזרון שישנתי עליו לילות ספורים. בטיול בחו"ל
יש לציין שכל הזמן מוציא ליחה מהריאות ובעיקר כתגובה לריחות הנ"ל, רק לאחר הוצאת הליחה ,"נפתחים" דרכי הנשימה לזמן קצר.
הבדיקות שבוצעו הן:
א. בדיקת אלרגיה לטחב, פריחת עצים, פרוות חיות (סטנדרטי) תוצאה שלילית (לקיחת היסטמינים לא הועילה)
ב. בדיקת אקו לב (שלילית) - בוצעה פעמיים (בארץ + גרמניה)
ג. בדיקת תפקודי ריאה גם עם טגר מטכולין אסטמה גבולית ואמפיזמה גבולית שלא מסבירות את קשיי הנשימה שלי (גם לקיחת סטרואידים אינהלטיבית כ 3 חודשים לא שיפרה את המצב ולא הושגה הקלה) הבדיקה בוצעה מספר פעמים על ידי רופאים שונים בישראל וגם בגרמניה ללא ממצא שמסביר את הקושי הנשימתי
ד. בדיקת CT ריאות ללא ממצא חריג
ד. בדיקת גרון, בית חזה עליון , אין VOCAL CORD DYSFUNCTION
אני עובד עיצות, אולי יש לך רעיון?
אולי בשל סתימות אמלגם או הפרעה פסיכוסומטית?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קשיי נשימה
ד''ר שבתאי ורסנו09/12/2020שלום,
נראה שעברת ברור די מקיף וגם ניסיונות טיפול שלא הועילו. אין לי עצה נוספת.
תחושת קושי נשימתי היא תחושה סובייקטיבית, במקרה שלך ללא הסבר גופני. ברפואה נוהגים לייחס תופעות לנפש/פסיכוסומטיות, לאחר ברור רפואי מקיף ששולל אפשרויות של מחלות אורגניות. במקרים כאלו יש להיעזר בטיפול פסיכולוגי. הנפש לא פחות חשובה מהגוף , ולרוב אף הרבה יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיסון נגד קורונה וטיפול בסטרואידיםאמנון08/12/2020
שלום, סובל מאסתמה מטופל במשאף פוסטר 100/6 בוקר וערב בנוסף סטרונז' לאף גם בוקר וערב. שאלתי האם הטיפול בסטרואידים באמצעות משאפים יכולים להזיק לחיסון נגד קורונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חיסון נגד קורנה וסטרואידים
ד''ר שבתאי ורסנו09/12/2020שלום,
אין על כך מידע ספציפי אבל לא סביר בעיניי. לא ידוע כי למשאפי סטרואידים (לא מדובר על צורות מתן אחרות) השפעה על יעילות הקלינית של חיסונים אחרים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול באימוראן פרדניזון וטיפול rituximabיאלוש06/12/2020
שלום רב
מטופלת באימוראן פרדניזון ולאחרונה התחילו טיפול rituximab
השאלה שלי
ראיתי שבמכתב סיכום מהרופא כתוב
מקבלת rituximab עקב IPAF
כשבביופסיה הריאתית יש NSIP cellular pattern
זה לא אותו דבר ???
אשמח להבין קצת
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
טיפול באימורן ועוד
ד''ר שבתאי ורסנו08/12/2020שלום,
Interstitial Pneumonia w/ Autoimmune features= IPAF , זה שם כולל למחלות ריאה אינטרסטיציאליות שיש להם סממנים של מחלה האוטואימונית (בבדיקות דם, קליניקה והיסטולוגיה) אך כאלו שאינם מאפשרים הגדרתם כמחלה ספציפית. NSIP יכול להיכלל בקבוצה זו, אם הוא עונה גם לקריטריונים של סממנים האוטואימוניים. לא כל NSIP מתאים לקבוצה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דרך לשפר את מצב האסתמה- פוסטר 8בני06/12/2020
שלום ד"ר,
הייתי שנים עם אסתמה בינונית ולאחר החמרה כבר 3 שנים אני עם אסתמה קשה ועם פוסטר 8 שאיפות. ניסיתי לרדת במינון אך אין איזון מייטבי ו3 שנים קודם הייתי מסתדר טוב עם סרטייד 250.
האם לפי נסיונך במקרה כזה לרוב האסתמה כבר לא תוכל לחזור למצב שהיה עם סרטייד 250 איזון לפני 3 שנים?
והאם נאמר הוספה של שאיפת פוסטר פעמיים ביום או שתי שאיפות לתקופה מסויימת יש סיכוי שיפחית עוד את הדלקת בריאות וכן יש סיכוי גם גם קטן שיעזור לריאות לחזור למצבן הקודם שהיה איזון עם סרטייד 250?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
דרך לשפר
ד''ר שבתאי ורסנו08/12/2020שלום,
בשל הצריכה הגבוהה של הטיפולים, ואם אתה לא מאוזן, אני ממליץ שתעבור הערכת מומחה להתאמה לטיפול ביולוגי כזה או אחר, דבר שעשוי לשפר מצבך ולאפשר הפחתה במינון המשאפים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיים בנשימה עמוקה סטורציה תקינהענבל30/11/2020
שלום,
אני בת 25, בריאה בד"כ, לא מעשנת כלל, גובה 1.67 ומשקל 50 קג. מזה כשלושה חודשים אני סובלת מקשיים בנשימה עמוקה, האוויר נתקע ולא נכנס עד הסוף אולם סטורציה תקינה. ב ct חזה יצא שיש לי ניפוח יתר של הריאות וברונכיאקטזיס קלה מאוד. לאחר תפקודי ריאות הרופאה אמרה שיש לי ליקוי רסטריקטיבי קל, ללא שינוי לאחר מרחיבי סימפונות. מה יכול להיות הגורם לכך? או מה אפשר לעשות? נאמר לי רק לבצע את הבדיקה שוב עוד כחצי שנה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קשיים בנשימה עמוקה.
ד''ר שבתאי ורסנו01/12/2020שלום,
יש לברר מה הסיבה לברונכיאקטזיס/נפוח יתר. תחושה של קושי במילוי הריאות, ללא מגבלה גופנית בפעילות, ללא יקיצות של קוצר נשימה בלילות וכיו"ב היא הרבה פעמים על רקע מתח נפשי, שלא תמיד מודעים לו. יחד עם זאת יש לוודא שלא קימות סיבות נוספות/אחרות במקביל כגון אסתמה או מחלות ריאה/שריר אחרות. אם התלונות נמשכות, כדאי להיבדק ע"י רופא ריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חמצן נוזלי כתחליף לחמצן ניידא30/11/2020
שלום
אמא שלי סובלת ממחלת ריאות אינטרסטיציאלית ומטופלת בחמצן 24/7.
בשנה האחרונה מצבה השתפר מאוד עקב ירידה במשקל וכעת היא יכולה להוריד את החמצן בעת ישיבה שכן הסטורציה לא יורדת מתחת ל90. וגם בהליכה היא מסתפקת בעצמה של 2 ליטר בהליכה מתונה שאינה רציפה (כמו להסתובב עם עגלה בסופר) ועד 6 ליטר בהליכה מהירה למשך 25 דקות (לפני כן לא יכלה ללכת 5 דקות ואם כן אז חמצן על 10 ליטר)
שיפור נוסף הינו היכולת שלה להתהלך עם החמצן הנייד שהוא חלש מבלון חמצן כי הוא עובד על פולסים. אם כי בחמצן הנייד היא הולכת כשהיא מכוונת ליטר ומרחקים קצרים.
רציתי לדעת אם חמצן נוזלי הוא היתרון הנוח ביותר בעת יציאה מחוץ לבית. אני מבין שזה יקר אך זו לא הבעיה. אינני מבין איך זה עובד בדיוק גם לאחר חיפוש בגוגל.
תוכל לפרט לי בנושא בבקשה?
עד לאיזה עוצמה ניתן לכוון? לכמה זמן? האם מדובר במיכל קטן מהחולל חמצן הנייד?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חמצן נוזלי
ד''ר שבתאי ורסנו01/12/2020שלום,
שיטת הפולסים במתן החמצן איננה חיסרון. המכשיר מכוון לכך שהחמצן ישתחרר רק בזמן שאיפה (כשיש בעצם צורך בתוספת חמצן) ואינו משתחרר בנשיפה (כשאין צורך בתוספת). כתוצאה, יש חיסכון בחמצן בלי לפגוע בצרכי המטופל. חמצן נוזלי מסופק במיכל ביתי גדול שממנו ממלאים לפי הצורך מיכל נייד. החמצן שהוא מספק הוא 100% ולכן ניתן לתת בזרימות גבוהות. חמצן שניתן במשקפי-אף משמש לצריכה עד 6 ליטר לדקה, מעבר לזה הוא פחות יעיל. אם רמת הסטורציה של אמא בפעילויות השונות היא לפחות 90% אני לא רואה את היתרון בחמצן נוזלי. יש לדעת כי במחלות אינטרסטיציאליות תחושת קוצר הנשימה לא בהכרח תלוייה ברמת הסטורציה/חסר בחמצן אלא נובעת גם/בעקר מהשינוי המכני ברקמת הריאה שהיא נוקשה יותר ופחות אלסטית ולכן דורשת עבודה קשה יותר בנשימה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות ספירומטריה מה הן אומרות?שוורץ29/11/2020
מצ"ב הדף שקבלתי עם התוצאות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ספירומטריה
ד''ר שבתאי ורסנו01/12/2020לא ניתן לפתוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות ספירומטריה קוצר נשימה וליחה מרובהעדי27/11/2020
שלום דר ורסנו ,
אני בן 75 , בריא יחסית . לא מעשן מאז 1996 ועד אז רק 8 סיגריות ליום . בשנה אחרונה אני חש קצת קוצר נשימה ויש לי ליחה מרובה . אני עדיין יכול לעשות הליכה של כ 5 ק"מ או לשחק טניס כשעה וחצי . רופאת המשפחה שלחה אותי לעשות צילום חזה שיצא תקין וכן לבדיקת תפקודי ריאה בבית חולים מאיר .
מצ"ב לעיונך תוצאות הבדיקה שעברתי .
תוכל בבקשה להתייחס ולומר לי מהי ההבחנה והטיפול המתאים במקרה זה .
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תפקודי ריאה
ד''ר שבתאי ורסנו29/11/2020שלום,
לא צורפו התוצאות. לגבי ייעוץ טיפולי עלייך להיבדק על ידי רופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מרחיב סימפונות בסרטייד או בודיקורטבני27/11/2020
תודה ד"ר,
האם למעשה מרחיב הסימפונות בסרטייד הוא לא שווה ערך לוינטולין? זאת אומרת אם אני יודע שיש לי הליכה לא קצרה שהיא אולי עבורי תהיה ספורט... למה מרחיב הסימפונות של הסרטייד למעשה לא מספיק?
והאם אצל אדם שעובד בעבודה שיש בה כל כמה שעות מאמץ פיזי והוא לא בכושר טוב ואצלו זה ספורט קצר כל שעתיים עדיף במקום סרטייד 500 לקחת בודיקורט וכמה פעמים ביום וינטולין?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מרחיב סמפונות
ד''ר שבתאי ורסנו29/11/2020שלום,
בבודיקורט אין מרחיב סמפונת ! רק סטרואיד. תכשירים המכילים שילוב של סטרואיד מסוג זה של בודיקורט (בודזונייד) יש בסימביקורט או בדואורספ. בסרטייד יש מרחיב סמפונות ארוך טווח אך הוא אינו פועל מייד אלא לאחר כ 45 דקות. אם אתה נזקק למרחיב סמפונות ארוך טווח שפועל מייד אז השתמש בונטולין או במשאף סימביקורט (מכיל פורמוטרול). יש עוד משאפים שמכילים סטרואיד עם מרחיב סמפונות ארוך טווח עם פעולה מיידית ((פורמוטרול).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אסטמה, בדיקת תפקודי ריאות וצפצופיםגלעד26/11/2020
שלום,
אני עם אסטמה קשה הייתי מאוזן עם פוסטר 8 שאיפות ביום.
היה לי התקף קל לפני כשבועיים ומאז יצאתי מאיזון ואני מרגיש שהנשימה כבדה ואני מצפצף לעיתים.
הגעתי לרופא ריאות הוא אכן שמע צפצוף אך תפקודי הריאות יצאו תקינים. האם זה הגיוני? הוא לא ממש הסביר לי ומיהר למטופל הבא. האם ייתכן שאדם עם אסתמה קשה יצפצף ותהיה לו החמרה (אומנם לא החמרה קשה אך מרגיש לחלוטין שזה לא המצב כמו שהיה לפני ההתקף) ותפקודי הריאות יצאו תקינים?
ואם הייתי רוצה להמנע מקורס פרדניזון וההחמרה היא לא קשה... כעיקרון באופן כללי יש אופציה לקחת רק תופסת סטרואידים בשאיפה בנוסף ל 8 שאיפות פוסטר?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צפצופים ותפקודי ריאה
ד''ר שבתאי ורסנו27/11/2020שלום,
אין קורלציה טובה בין ציפצופים לבין התוצאה בתפקודי ריאה. אם הרופא שלך לא שינה את הטיפול ואתה חש בטוב, אתה יכול להסתפק בעת קוצר נשימה בתוספת שאיפת פוסטר לפי הצורך, בנוסף על המנה הקבועה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

