מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- NSIP Cellular pattern lung diseaseיאלוש27/01/2021
שלום
מה ההבידל בין סלספט לאימוראן
ומה יותר טוב
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
NSIP
ד''ר שבתאי ורסנו31/01/2021שלום,
שתי התרופות גורמות לדיכוי מערכת החיסון, במנגנון שונה, וניתנות כאשר יש עדות או ידע כי במקרה המדובר למערכת החיסון יש תפקיד בגרימה. בשנים האחרונות משתמשים יותר בסלספט לעומת אימורן. שתי התרופות עלולות לגרום לסיכון של זיהומים ויש לעקוב אחר המצב בבדיקות דם וביקורות מרפאה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בנושא חלקיקים- דרכי נשימהדני25/01/2021
עם ניכנס לי לריאות דרך דרכי הנשימה 2 גרגרים (חלקים קטנים של ספוג ויש סיכוי שזה אולי חומר אחר) זה יכול להיות מסוכן?
עם זה מסוכן איך אפשר לאבחן ולטפל בזה?
עם זה ספוג זה יכול ליתפרק אחרי כמה זמן ב: ריאה? ועם כן אחרי כמה זמן בערך?
אני שמתי לב שאני מישתעל יותר אחרי זה , זה סימן שצריך לבדוק או שבינתיים ממתינים ורואים עם זה עובר?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שאיפת גרגרי ספוג
ד''ר שבתאי ורסנו31/01/2021שלום,
במידה ושיעול לא נעלם בהדרגה כעבור מספר ימים- פנה לרופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טרכאוסטום בחולה סיעודי ספיריבהאייל24/01/2021
שלום דוקטור,
רציתי לשאול עם ניתן לתת ספיריבה לחולה עם טרכאוסטום באמצעות ספייסר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ספיריבה לטרכאסטום
ד''ר שבתאי ורסנו31/01/2021שלום,
הייתי ממליץ להשתמש במשאף ספיריבה שנקרא Spiriva Respimat. במשאף הזה לעומת משאפי ספיריבה אחרים הפעלת המשאף יוצרת ענן תרופה מרחף, שבחלל הספייסר יישאר זמן עד שהמטופל ישאף את כולו (לשאוף מהספייסר 2-3 פעמים על כל לחיצה). המינון מסוג משאף זה הוא 2 שאיפות פעם ביום, כל יום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סימביקורט וסרטייד מינונים וחוזק סטרואידעומר20/01/2021
הבנתי שהסטרואיד בסימביקורט יותר מסרטייד. ייתכן אם כך בכלל ששאיפה של 320 סימביקורט תהיה שוות ערך בהשפעה ל סרטייד 250 ולא 180 סימביקורט שתהיה שוות ערך ל 250 כמו שאומרים? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מינונים וחוזק סטרואיד בשאיפה
ד''ר שבתאי ורסנו31/01/2021חפש תשובות לשאלות דומות בפורום זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהמשך לתשובתך בבקשה NSIP Cellular patternיאלוש19/01/2021
שלום וברכה
לעניין בדיקות מעבדה למחלות רקמת חיבור קולגן פרקים כולם תקינים
ניבדקתי גם אצל ראומטולוג תקין
אני כבר 5 שנים סובלת אובחנתי רק ב ז2019
אני במעקב אימונולוגי ורופא ריאות
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
NSIP
ד''ר שבתאי ורסנו31/01/2021שלום,
המשיכי במעקבים אלו !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשיפה לאסבסט בבית- טיפול ומידת סכנהעמית18/01/2021
היי ותודה על העזרה.
עברתי לבית שכור לפני כמה שבועות שיש בו קמין עם ארובה שעוברת במקלחת. הפעלתי את הקמין ולאחר כמה דק' התפוצצה הארובה בחלקה(חתיכה בגודל של 30-40 ס"מ) שהתפזרה, כאשר הספקתי להוציא בני בן השנה בדיוק שנייה לפני הפיצוץ. לאחר שהתחלתי לטאטא ולאסוף את השברים עם הידיים גיליתי לתדהמתי כי מדובר באסבט. נחרדתי ומאז אני בפחד מתמיד בנוגע להשלכות. אציין כי בתחילה עשיתי את כל הטעויות האפשריות- טאטאתי את הרסיסים והרמתי עם הידיים ואווררתי את החדר מקלחת כאשר הפחד הינו שאבק אסבסט התפזר בכל חלל הבית. בנוסף בתוך המקלחת היו סלי הכביסה שלי ושל בני והכנסתי אותם למכונה. שאלתי היא כזו: 1. האם יש בדיקה כלשהי לעשות לבני לאשתי ולי על מנת לעקוב? 2. האם הרסיסים שהתפזרו בחדר יכול להיות ונדבקו בבגדים שלנו ושל בני ולאחר שכיבסתי אותם בעצם זיהמתי את מכונת הכביסה ברסיסי אסבסט? האם לזרוק את המכונה? את הבגדים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
חשיפה לאסבסט
ד''ר שבתאי ורסנו18/01/2021שלום,
לא סביר כי חשיפה חד פעמית לרסיסי אסבסט כפי שתארת תשפיע על הריאות. למחלת האסבסטוזיס וסיבוכים אחרים של חשיפה כזו יש צורך בחשיפה ממושכת/חוזרת ונשנית לאורך תקופה. בנוסף, החלקיקים ברי ההשפעה המזיקה הם מיקרוסקופיים, כאלו שניתן לשאוף אותם. השפעת חשיפה משמעותית ניכרת רק לאחר 10-30 שנה ואין שום דרך לבצע כעת בדיקות מעקב. לגבי ההתנהגות עם הבגדים ומכונת הכביסה אין לי דרך לייעץ לכם. רצוי לשאוב את כל הדירה ואת המכונה עם שואב אבק יעיל ולהפטר מתכולת השואב בשקית אטומה. דרך נוספת היא להתייעץ עם המשרד להגנת הסביבה ייתכן ותוכלו להזמין דרכם יועץ המטפל במפגעים כאלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה- מצ"ב תמונה של הנזק
עמית20/01/2021האם ניתן להסיק משהו מהתמונה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אסבסט
ד''ר שבתאי ורסנו21/01/2021לדעתי צריך להפטר מצינור/ציפוי האסבסט בצורה מקצועית.
היוועצו במשרד הסביבה או בעירייה המקומית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה ד"ר ורסאנו- משהו קטן נוסף
עמית23/01/2021מתנצל על השרשור הארוך(החרדה משתלטת עליי מאז המקרה).
1. לאחר פירוק הארובות(בשלמותן ללא חיתוך)נראה כי באיזור של הפיצוץ התחילו סדקים קטנים לפני והתגלו עוד כמה סדקים לאורכו שכנראה וקיימים כבר תקופה עקב עייפות החומר.
שאלתי היא האם עצם הפעלה של קמין זה במשך שבועיים לפני המקרה הנ"ל במשך כמה שעות כל יום הופכת את החשיפה שלי ומשפחתי לחשיפה ממושך בהגדרה? האם ייתכן ופליטה של הסיבים הייתה משמעותית בתקופה זו?
2. פניתי למשרד להגנת הסביבה לייעוץ ולא נראה כי התרגשו יתר על המידה מהמקרה. הזמנתי קבלן שפירק את הארובות אך הוא לא ביצע שאיבה בשואב ייעודי בבית ואפילו לא במקלחת ואמר רק לשטוף מעט וזהו. מבין שזה לא תחומך אך לדעתך האם זה מספיק ממחקרים שאתה מכיר?
שוב, תודה מקרב לב על התייחסותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אסבסט
ד''ר שבתאי ורסנו24/01/2021שלום,
אם הקבלן המקצועי שפרק את הצינור עשה זאת באופן מקצועי ואתם שאבתם את האזור בצורה קפדנית מספר פעמים, נראה לי כי אין מקום לחשש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש בסטרואידים וחיסון נגד קורונהאמנון17/01/2021
שלום.
סובל מאסתמה (קלה) מטופל במשאפים "פוסטר" "וסטרונז" לאף
כחודש לפני קבלת שני החיסונים הפסקתי את הטיפול כדי לא לפגוע בחיסון בגלל הסטרואידים. יש לי שתי שאלות.
1) כמה זמן אחרי החיסון השני אוכל להמשיך את הטיפול?
2) אם אני אמשיך עם הסטרואידים האם זה יפריע לאיכות החיסון)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
סטרואידים בשיאוף וחיסון לקורונה
ד''ר שבתאי ורסנו18/01/2021שלום,
אין הוראה להפסיק סטרואידים בשיאוף הנחוצים לאיזון האסתמה בעת חיסוני קורונה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משאף רלבר מדוע אוהבים אותו?דורון17/01/2021
שלום,
העבירו אותי לרלבר לאסתמה 184. אני מאוזן אך הגעתי למסקנה שקשה לי עם הפייה שלו. אני צריך פייה יותר קטנה.
רופאת המשפחה אמרה שסימביקורט טוב לזה ואמרה לי לקבוע תור לרופא ריאות רק שהתורים ארוכים.
מהו המינון בסימביקורט שיהיה בדיוק כמו רלבר 184?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
משאף רלבר
ד''ר שבתאי ורסנו18/01/2021שלום,
המינון של רלבר 184/22 נחשב למינון גבוה. מינון גבוה של סימביקורט 160/4.5 הוא 3 שאיפות פעמיים ביום. בעקרון יש להשתמש במנה המינמאלית המחזיקה אותך מאוזן, בקביעות, עם אפשרות להוסיף שאיפת סבמיקורט לפי הצורך כ SOS.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרטבת חמצן במחולל חמצן- טפטוף מים באףאבי17/01/2021
דוקטור, שלום,
אני משתמש במחולל חמצן בעיקר בשעות הלילה (פיברוזיס ריאות). כל הזמן מטפטף לי מים באף (מחולל חמצן חדש סופק ע"י קופ"ח, החלפתי גם כם מים של מחולל, לא עזר). כנראה, עקב לחות גבוהה באיזור מגורי. האם אני חייב להשתמש בכוס מים, או שניתן גם להשתמש במחולל חמצן ללא הרטבת חמצן?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מחולל חמצן
ד''ר שבתאי ורסנו18/01/2021שלום,
לא חייבים להשתמש בחמצן רטוב, אלא אם חמצן יבש מייבש לך את האף. במידה ואתה משתמש במיים יש לדאוג לחיטוי של המיכל מדי פעם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הידבקות בקורונה ומחלת ריאות כרוניתא17/01/2021
שלום ד"ר ורסנו
האם אדם שהוא חולה במחלת ריאות כרונית כמו copd, יתר לחץ דם ריאתי, פיברוזיס וכו', וכבר קיבל 2 מנות חיסון אך במהלך השנה נדבק בקורונה וכלל לא ידע. לא גילה אף תסמין פרט לשיעול שאותו ייחס למחלת הריאות וכמובן ירידת סטורציה (נניח שאותו אדם משתמש במחולל חמצן כי יורדת לו הסטורציה)
מה שאני רוצה לשאול בעצם...
אם הוא היה נדבק בקורונה, הוא בוודאות היה יודע זאת כי מצבו אינו מאפשר לעבור זאת ללא אשפוז?
שאלה נוספת
גם אם חלה ולא הרגיש, האם יכול להיגרם נזק נוסף לריאות שלא היה נגרם אם לא נדבק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קורונה ומחלת ריאות חסימתית COPD
ד''ר שבתאי ורסנו18/01/2021שלום,
במידה ונדבק בקורונה אך לא חלה- חש חולה, חום ולא הייתה החמרה ברורה במצבו כנראה שלא חלה ולא סביר כי תהיה השפעה/נזק על מצבו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- NSIP Cellular pattern lung diseaseיאלוש16/01/2021
שלום רב
לאחר ביקור אצל רופא ריאות מטפל
נאמר לי אין לא מה להציע וכי מה שקבלתי מבחינת טיפול אין מעבר לזה
נכון לעכשיו אני מטופלת בפרדניזון במינונים משתנים בין 20ל40 מג כאשר בזמן היתלקחויות וזה קורה פעם בחודש לוקחת 40 מג וברגיל 20 מג ניסיון לרדת מינון כשל מיספר פעמים והיתה הרעה במצב
לפני כחודש וחצי קבלתי 2 מנות בהפרש של שבועיים של ריטומקסיאב 2000מג סהכ 1000 בכול פעם טיפול זה לא כשה שינוי כלל וכי מרגישה אותו דבר וגם ניסיון נוסף להורדה במינון פרדניזון לא צלח היתיקחויות וצורך בטבאניק בנוסף אני עם אנלציות באופן קבוע וכן עש צפצופים ואקסיפריום מוארך כל הזמן יש צפצופים
למרות שהרופא טוען שיש שיפור רדיאולוגי ותפקודי ריאות
מבחינה קלינית לא יציבה steroids dependent
Dlco 50
אך אני כימעט כל חודש אני בהיתלקחויות
נאמר לי שקבלתי את המקסימלי מבחינת טיפול
הפנה למרפאת טרום השתלה בלינסון למעקב
אני לא ממש רוצה
אוסיף שאני עם חמצן קבוע 8ליטר לדקה
מה דעתך יש טיפול שאתה מכיר אוליי
בתודה בת 40* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
NSIP
ד''ר שבתאי ורסנו18/01/2021שלום,
איפה את מטופלת? מי רופא הריאות שלך? מה תוצאות בדיקות דם לסמני מחלות רקמת חיבור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קוטינין בדם או בשתןארז12/01/2021
שלום רב
השכנים שלי מהקומה למטה הנפ מחששת סיגריות רצינית כל השיחות איתם לא הועילו והרעל שלהפ חןדר אלי לדירה.
אני עם חלון פתוח בסלון ברוח המלצות משרד הבריאות בשל נגיף הקורונה לאוורור חללים סגורים...
אני מנסה להבין מה יותר מסוכן ולכן לבצע בדיקת קוטינין כדי להעריך ראשית כמה זבל מגיע לריאות שלי מהשכנים.
א) האם זו בדיקה אמינה?
ב) היכן ניתנת לביצזע?
ג) האם עדיף לבדוק בדם, בשתן או בשניהם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת קוטינין
ד''ר שבתאי ורסנו13/01/2021שלום,
בדיקת קוטינין מבצעים במסגרת מחקרים בד"כ, ובשתן.
לא ידוע לי היכן מבצעים. נסה/חפש באינטרנט במרכז הייעוץ לרעלים בחיפה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עבודה עם מכונות עיבוד שבבי- חומרים מורכביםדימממ11/01/2021
שלום דוקטור היקר.ברצוני לשאול לגבי עבודה שאני הולך להתקבל אליה .אני מפעיל מכונות עיבוד שבבי במקצוע . בעבודה הזאת אני אמור לעבוד עם מתכות שונות אבל זה לא העיקר.שם מעבדים חומרים מרוכבים בצורה יבשה(ללא נוזל קירור) הרופא תעסוקתי מאשר לי לעבוד אבל רשם בהערות ללא אבק מזיק האם חומר מרוכב יכול להסיק לריאות ולדרכי נשימה ? אני אלרגי לקרדית אבק בצורה קלה. האם תוכל לעזור או להפנות אותי לפורום אחר שאתה מכיר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
עבודה
ד''ר שבתאי ורסנו12/01/2021שלום,
לחשיפה לאבק מתכות יש פוטנציאל להזיק לריאות בעקר אם לא שומרים על כללי ההגנה האישיים (מסכות מקצועיות מותאמות לסוג העבודה) והסביבתיים כגון תנאי החלפת אוויר במפעל, ניטור סביבתי ע"י משרד העבודה וכיו"ב. לא ניתן לחזות מראש מי יחלה והשכיחות בסה"כ לא גבוהה. התייעץ שוב עם הרופא התעסוקתי לאחר שתדע את פרטי העבודה וההגנה בתפקיד המיעד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה בקשר לעבודה
דימממ12/01/2021תודה רבה דוקטור הנכבד.עזרת לי מאוד.אבל בכל אופן אולי אתה מכיר פורום תעסוקתי כי לרופא להגיע קשה מאוד במיוחד בתקופה של המגיפה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
פורום תעסוקתי
ד''ר שבתאי ורסנו13/01/2021לא מכיר. חפש באינטרנט תחת "פורום רפואה תעסוקתית"
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרדמה מלאה עם אסתמה קשהרונית11/01/2021
שלום,
יש לי אסתמה קשה שמאוזנת עם פוסטר 8 שאיפות, אך טריגרים כמו קור רציני או הרבה אבק כמובן מוציאים אותי מאיזון(אפפילו עשן המכוניות).
אני מתלבטת האם לעבור ניתוח הרמת חזה שהוא לא הכרחי ורק אסתטי עקב העניין של ההרדמה המלאה עם אסתמה קשה.
האם ישנו מידע על הסיכונים עם הרדמה מלאה ואסתמה קשה?
האם יש מידע על אחוז חולי האסתמה הקשה שמתו בהרדמה מלאה לעומת האוכלוסיה הרגילה? האם ישנם סיבוכים שאחרי?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
הרדמה מלאה באסתמטית
ד''ר שבתאי ורסנו11/01/2021שלום,
מציע שהרופא שאמור לבצע הניתוח יפנה אותך להערכת מרדים בצרוף תפקודי ריאה מעודכנים ומכתב מהרופא שמטפל באסתמה שלך. "אסתמה קשה" היא כותרת, ויש לבחון את מרכיביה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת בדיקת צילום חזה- קוצר נשימהתמי כהן10/01/2021
אני רצה למרחקים ארוכים ויש תקופות (אין קשר לעונות השנה) שאני חווה קוצר נשימה לאחר מרחקים קצרים או ארוכים. בנוסף, איני מצליחה להגביר קצב בגלל דופק גבוה והיעדר אוויר. עלי לציין שאין לי אסתמה (בדקתי), ותיפקודי אקו לב ומאמץ תקינים. עשיתי צילום חזה ואלה התוצאות:
עיבוי דופן ברונכים פריהילריים.
ציור ריאתי מוגבר בבסיס מימין שהודגם בסינוס קרדיופרני n ברונכיטיס?
אין תפליט פלוירלי.
צל הלב אינו מורחב.
מייצר לא מורחב.
כתבו עוד המשך מעקב והמשך בירור על ידי ct
בגדול? מה זה אומר?
תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
צילום חזה
ד''ר שבתאי ורסנו11/01/2021שלום,
זה תיאור גרפי \לכשעצמו לא מסביר את תלונותייך. ממליץ להשוות לצילומים קודמים, ובמידה ולא עברת הערכה על ידי רופא ריאות, מומלצת הערכה מקצועית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

