מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סתימות באוזניים כבר מלא זמןאורי26/07/2010
שלום .
אז ככה כבר שנה ומשו אני כל הזמן סובל מי סתימות אוזניים ואז אני ישר מפמפם (סותם את האף ונושפ החוצה ואז זה פותח לי אותם ) אחריי 20 דקות שוב פעם טיפ טיפה הם נסתמות ואז אני מרגיש שנאי חייב לפמפם שוב וככה כל היום אני מפמפם בדקנו הכל אצל הרופאים לא ראו כלום
יש כאלה שאמרו לי שאולי זה הרגל אולי פסיכולוגי אני לא יודע מה אתה ממליץ לי לעשות זה משגע אותי אני כל היום מפמפם
ואמרו לי לנסות לא לפמפם שבועיים ואז אולי זה גם אם הם סתומות ובסוף יפתח לבד וזהוא ואני ירגיש טוב כי אולי זה הרגל האם זה נכון? .
בבקשה אני חייב עזרה אני לא יכל לסבול יותר והאם פמפום פוגע בשמיעה או משו ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לבצע בדיקת שמיעה ולהגיע לבדיקה
ד''ר דן גוטמן27/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבוד חוש הריחפרי26/07/2010
לפני כ6וחצי שנים עברתי ניתוח להסרת הקונכות ויישור מחיצה (לפי דעתי גם חתכו חלק מן הרריות),
חוש הריח שלי כיום הוא מאוד חלש.
דיברתי עם חבר שהוא רופא שהסביר לי פחות או יותר את הסיבה שקשורה בזרימת האוויר שלא מגיעה לחלק העליון של האף בגלל הניתוח ואולי זאת הסיבה להפחתה משמעותית בחוש הריח החשוב...
אף על פי שהיום נשימתי היא מצויינת תודה לאל.
האם יש דרך להחזיר את חוש הריח אליי....???
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן27/07/2010צריך לראות מה קורה בחלל האף ויש תרסיסים מסויימים שניתן להשתמש בהם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוגלה מאחורי עור התוףעומר26/07/2010
שלום רב.
סבלתי בשבוע האחרון מדלקת אוזנים, לאחר טיפול באנטיביוטיקה (טיפות וכדורים) הכאבים נעלמו אך לדברי הרופא עדין ישנו מוגלה מאחורי עור התוף, אשר יוצר לי תחושת לחץ חזקה בתוך האוזן, פוגע בשמיעה ויש לי צפצוף מתמשך שאינו מרפה. תוך כמה זמן בד"כ נעלם המוגלה והאם ניתן או צריך לעשות משהו נוסף על מנת לזרז זאת?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשוןבה
ד''ר דן גוטמן27/07/2010מוגלה מאחורי עור התוף נקראת דלקת אוזן תיכונה. הטיפול הוא באנטיביוטיקה וחולף בד"כ לאחר 10 ימים לערך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עייפות קולית , מאמץ לדברלירן25/07/2010
בעיקר לקראת סוף היום אני מתקשה לדבר. אני מרגיש את העייפות באיזור הגרון ובנשימות .
אני בן 26 והתופעה קיימת בערך 4 שנים .
הייתי אצל שני קלינאי תקשורת ושני רופאי אף אוזן גרון ,לא זיהו שום דבר לא תקין .
הבעיה תלויה בכמות המילים שדיברתי באותו היום . לדוגמא ,אם אאלץ להקריא כעת שני עמודים בקול רם מתוך ספר ,כנראה שאגיע לעייפות שכזאת. אם אאלץ להקריא 10 עמודים, כנראה שהאלץ להפסיק את ההקראה.
תודה מראש , לירן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן27/07/2010בדכ הטיפול לבעיתך הוא ע"י קלינאי תקשורת. אם מיתרי הקול תקינים למראה לנו רופאי הא.א.ג אין מה להוסיף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מהמשה25/07/2010
מה זאת אומרת סטיה של האף? באיזה אזורים אפשר לראות את הסטייה בגשר האף??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הכוונה לסטיית מחיצת האף בתוך האף
ד''ר דן גוטמן27/07/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סחרחורותמשה25/07/2010
שלום,
אובחנתי כסבול מוורטיגו ע"י רופא א.א.ג
מזה כשבועיים אני מרגיש סחרחורת קלה + ברמה אחידה שמשבשת לי את חיי היומיום.
רופא א.א.ג דיבר על קריסטלים שזזו.
1.מה הכוונה?
2.האם מדובר בחיידק/וירוס? האם זה מדבק?
3. נשלחתי לבצע בדיקת שמיעה (למרות שאני שומע) וטיפול פיזיותרפי? האם יעזור?
4.לאחרונה עברתי ניתוח ראש. היתכן כי נדבקתי בבית החולים בחיידק?
5.בעקבות הניתוח קיבלתי תרופה שגרמה לי לתופעות לוואי מרובות. אחת מהן הן הסחרחורות. היתכן כי זה מהתרופה?
6.לא קיבלתי מרופא א.א.ג שום תרופה לצורך טיפול בבעיה.
לאור הפרסומים שקראתי זה עלול להמשך עוד תקופה ארוכה ואפילו "להדבק" אלי לתמיד.
מה הדרך הקצרה והיעילה לטיפול בבעיה????
אודה לתשובתכם בעיניין,
מיקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן27/07/2010בד"כ הסחרחורת חולפת מעצמה לאחר מספר ימים ויש תרופות היכולות לקצר תקופה זו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אף סתום כאב ולחץ באזור האףמקסים25/07/2010
שלום רב,
אימי בת 73 מזה חודש ימים מתלוננת על דחושת יובש באף (עד שנוצרות קליפות בתוך האף),
גם תחושת לחץ ולאחרונה גם כאבים באזור האף. אף סתום לעתים ולעתים בזמן קינוח אף יש נזלת סמיכה וצהובה.
דיאגנוזה - דלקת פרוזדור האף, גודש באף. טיפול - טיפות אנטיביאותיות וספריים למניהם לא ממש עזרו. צילום סינוסים לפני כחודש היה תקין. מה עוד אפשר לעשות ?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן27/07/2010ממש קשה לי לומר מה יש לעשות בנוסף ללא בדיקה מקיפה של חלל האף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים ורעשים באוזניים.גלי25/07/2010
ד"ר שלום רב.
אני בת 23 ובחודשיים האחרונים אני סובלת מגירוי בליווי רעשים באוזניים.. ביומיים האחרונים נוסף לגירוי ולרעש יש לי גם כאב באוזן ימים.
בחודש האחרון יש לי גם כאגי ראש שמתגברים ואני לא יודעת אם לקשר את זה לאוזניים.
הייתי אצל אף אוזן גרון לפני כחודש והוא אמר שהוא לא רואה דלקת ונתן לי משחה לאוזניים לגירוי.
הכאבים נמשכים והרעשים כאילו משהו זז שם באוזן... משהו לא מוסבר.
הייתי רוצה לקבל חו"ד ומה אפשר לעשות בתודה גלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתשןבה
ד''ר דן גוטמן27/07/2010לא ניתן לומר מה קורה באוזן ולתת חוות דעת ללא בדיקה מקיפה של האוזן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אף סתוםדניאל24/07/2010
כאשר האף סתום כל הזמן האם יש תגובות פסיכולוגיות של פחד או חרדות בגלל שהאף סתום וזה מאוד מציק?האם זה גורם לעצבים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עצבים
ד''ר רועי הוד25/07/2010הרגשת אף סתום עלולה להציק ולגרום לאי נוחות, לא מכיר קשר לתגובות פסיכולוגיות או חרדות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אף סתום כל הזמןדניאל24/07/2010
האף שלי כל הזמן סתום שנים בבדיקה המליצו בניתוח בכונכיות שאלתי היא מבחינה פסיכולוגית האם יש השפעה על חשיבה שהאף סתום והאם בעקבות בעיה זו יש הווצרות לחרדה ולמחשבות שליליות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אף סתום
ד''ר רועי הוד24/07/2010לא הבנתי את השאלה. רק הבנתי שיש לך קונכיות מוגדלות, זאת בהחלט יכולה להיות סיבה לחסימה אפית. הטיפול במקרים אלו הוא ספריים שונים שיכולים לכווץ את רירית האף והשפעתם פגה שמפסיקים להשתמש בהם או ניתוח שבד"כ פותר את הבעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האםמשה24/07/2010
האם בבדיקה ניתן לראות אם יש שבר או שצריך לעשות צילום...?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר
ד''ר רועי הוד24/07/2010שבר באף ניתן לאבחן בבדיקה בלבד, צילום יכול לתת אינפורמציה נוספת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכהמשה24/07/2010
לפני שלושה ימים קיבלת חבטה מכדוק טניס היישר לאף
שמתי קרח לחצי שעה
וכעת אחרי שלושה ימים האף עדיין כואב ונפוח והוא גם קצת התעקם... אבל הכאבים לא עזים כל כך
מה לעשות עכשיו?
האם צורת האף תחזור למצב הקודם שלה? תוך כמה זמן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אף
ד''ר רועי הוד24/07/2010יש צורך בבדיקה. אם היה מדובר בכאב ונפיחות בלבד- לא היה צורך לעשות דבר, זה היה חולף. אם קיימת סטייה חדשה של האף, אולי ומדובר בשבר, אם אכן, יש מקום לנסות להחזיר אותו למקום עד שבוע-10 ימים מהמקרה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליפטליה23/07/2010
שלום ד"ר
הלכתי לרופא א.א.ג עקב גירודים חזקים באוזניים
והרופא מצא פוליפ בתעלת השמע החיצונית
ואמר לי לגשת למרפאות חוץ
מה זה פוליפ? והאם זה מצריך ניתוח ואם בהרדמה מקומית איך מרדימים בדיוק זה לא כואב?
אשמח לתשובה תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליפ
ד''ר רועי הוד24/07/2010פוליפ הוא מן רקמה בשרנית דמוית כדור שיכול להופיע במקומות רבים בגוף (מעי, אוזניים, אף וכו'). פוליפ באוזן עלול לחסום את התעלה ולגרום לדלקות חוזרות או אפילו ירידה בשמיעה. צריך בדיקת רופא א.א.ג לראות אם הוא אכן קיים ולהחליט אם יש צורך בהוצאתו. ישנם פוליפים שנסוגים ללא טיפול, כאלה שיסוגו לאחר טיפול מקומי וכאלה שרק עם התערבות כירורגית יעלמו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח שחזור עור תוףגיל23/07/2010
שלום ד"ר אני בן 22.
עברתי אתמול ניתוח TYMPANOPLASTY באוזן.
הניתוח עבר טוב, היה קצת יותר מורכב מהרגיל כיוון שהיה צריך לבצע קידוח עצם להורדת overhang. רשום ששרשרת עצמות שמע נעה תקין. כורדה טימפני-שלמה. גל פום בחלל הטימפנום.
מעליה סודרה התופית עד לחפיפה טובה.
2 שאלות יש לי,
כאשר חטפתי את המכה באוזן, ובעצם נוצר לי הנקב, כאשר יש שקט מוחלט מסביבי, אני מרגיש כאילו אני יכול "לשמוע את השקט", כאילו צליל כזה של "תסססס"... מהאוזן הפגועה, קשה קצת להסביר.
אחרי הניתוח כרגע, שאני עם חבישה קלה מאחורה, וצמר גפן, אני מרגיש את אותו קול בעצם, האם זה יכול לתת אינדקציה לגבי סגירת הנקב?
ובנוסף האם יש מאכלים שעדיף להימנע מהם? כאשר אני לועס ומזיז את הלסת מרגיש באוזן מן תחושה כזאת מוזרה.
תודה
שלום ד"ר אני בן 22.
עברתי אתמול ניתוח TYMPANOPLASTY באוזן.
הניתוח עבר טוב, היה קצת יותר מורכב מהרגיל כיוון שהיה צריך לבצע קידוח עצם להורדת overhang. רשום ששרשרת עצמות שמע נעה תקין. כורדה טימפני-שלמה. גל פום בחלל הטימפנום.
מעליה סודרה התופית עד לחפיפה טובה.
2 שאלות יש לי,
כאשר חטפתי את המכה באוזן, ובעצם נוצר לי הנקב, כאשר יש שקט מוחלט מסביבי, אני מרגיש כאילו אני יכול "לשמוע את השקט", כאילו צליל כזה של "תסססס"... מהאוזן הפגועה, קשה קצת להסביר.
אחרי הניתוח כרגע, שאני עם חבישה קלה מאחורה, וצמר גפן, אני מרגיש את אותו קול בעצם, כאשר יש שקט מוחלט, כאילו אין אטימה מוחלטת כמו באוזן הבריאה, וכאילו יש איזה פתח כזה שאוויר בו אוויר או משהו שיוצא את הקול הזה.. האם זה יכול לתת אינדקציה לגבי סגירת הנקב?
ובנוסף האם יש מאכלים שעדיף להימנע מהם? כאשר אני לועס ומזיז את הלסת מרגיש באוזן מן תחושה כזאת מוזרה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טימפנולפסטיה.
ד''ר רועי הוד24/07/2010הצלילים שאתה שומע באוזן יום לאחר ניתוח לא אומרים דבר לגבי הצלחת הניתוח. סיכויי ההצלחה לסגירת הנקב בגדול הם סביב 90% ולשיפור שמיעה (במידה וקיימת ירידה בשמיעה) הם 60%. לא מכיר קשר לסוגי מאכלים שאסור לאכול לאחר ניתוח מסוג זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרציתי בבקשה להוסיף ולשאול
גיל24/07/2010כרגע אני נמצא יומיים אחרי הניתוח, נוטל אוגמנטין וציפרופלוקסצין, ואלרגיX.
יש סחרחורות לעיתים קרבות, וכאבים שבאים והולכים, היום יחסית התחזקו, אז קודם כל רציתי לדעת אם אפשר לשלב עם הכדורים גם אופטלגין או משהו מהסוג הזה?
לגבי האוזן עצמה, היא זקורה, כלומר האפרכסת נוטה קדימה, אני מחליף צמר גפן בתוך האוזן שלעיתים יש עליו דימום, ומחליף תחבושת שנמצאית על התפירה מאחורי האפרכסת.
(ניקיתי שם היום קצת עם צמר גפן רטוב, לא חופף כרגע או מרטיב את הראש)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניתוח
ד''ר רועי הוד24/07/2010כל מה שאתה מתאר יכול להתאים למצב נורמלי לאחר ניתוח טימפנופלסטיה. אתה יכול לקחת משככי כאב עם כואב לך ואין לזה שום קשר לאוגמנטין שזה אנטיביוטיקה. אם אתה עדיין לא רגוע גש להבדק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השבת חוש הריחלירון22/07/2010
שלום.אני בן 28 ומזה כ-3 שנים סובל מתופעה ירידה בחושי הריח והטעם באופן קבוע.
צילום C.T הראה סינוסיטיס כרוני.חוש הריח והטעם חוזר מידי פעם לאחר התקררות ושוב דועך לאט במשך כשבועיים עד שוב להעלמות מוחלטת.
ברצוני לשאול מהו משך הזמן שצריך להשתמש בתרסיסי סטרואידים כמו פליקסונז כדי להשיב ממש חוש הריח והטעם?
האם שימוש בתרסיס רינולסט ללא סטרואידים גם הוא יעיל מספיק למטרה זו?תודה.
אציין שעשיתי לפני מספר חודשים ניתוח הקטנת קונכיות וישור מחיצה בהתחלה חזרו החושים אך שוב נעלמו עם הזמן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוש ריח
ד''ר רועי הוד24/07/2010סביר להניח כי חוש הריח שלך פגום ע"י מצב של דלקת כרונית של הסינוסים והאף שגורמות לחסימה אפית ולכך שלא תנשום טוב. התרסיסים השונים אמורים לפתוח את האף ובכך לשפר את חוש הריח, אף אחד מהם לא פועל ישירות על חוש הריח. במידה והסינוסיטיס הכרונית ממנה אתה סובל תשתפר- חוש הריח ברב המקרים ישתפר גם הוא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

