מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- סחרור מעל חודש ימיםמשה22/08/2010
שלום,
למעלה מחודש ימים אני סובל מורטיגו או ליתר דיוק מסחרור.
עברתי בדיקות ע"י רואפ א.א.ג במכון שמיעה הכל יצא תקין!
עברתי 3 טיפולי פיזיותרפיה בהמלצתו.
הטיפולים עזרו לי להוריד את רמת הסחרור ב-50%.
היום אני עדין מסוחרר למען האמת מעט פחות אבל עדין לא במיטבי.
האם יש פתרון נוסף שאתם ממליצים?
האם יש כדור לכך?
האם זה עניין של זמן עד שיחלוף? (יש לכם הערכה של זמן)?
חשבתי לפנות לקופת חולים -טיפולים אלטרבטיביים..
אשמח לכל מידע,
תודה,
מיכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ורטיגו
ד''ר אביגיל ארד23/08/2010אם מדובר בסחרחורת תנוחתית, מה שנקרא BPPV, הטיפול הוא אכן פזיותרפיה למערכת שווי משקל. המחלה עוברת עם או בלי טיפול, אבל הטיפול מקצר את ההחלמה. לרוב מספר שבועות זה הזמן הסביר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול + לחה עם דם + דלקת ריאותגדי22/08/2010
שלום,
אני סובל כשבועיים משיעול כבד הכולל ליחה ירוקה
ביקרתי אצל רופא המשפחה שאבחן לי דלקת ריאות
הוא נתן לי אוגמנטין 875 + מוקוליט 375
לאחר 7 ימים ללא הטבה משמעותית חזרתי אליו והוא אמר לי להמשיך עם האוגמנטין עוד 3 ימים והחליף לי את המוקוליט בסרין
חל שיפור בשיעול
סיימתי עם הטיפול לפני 3 ימים
כרגע אני משתעל קלות אך הלחה עם דם ואני נהייתי ממש מנוזל
האם נדרש צילום חזה? האם יתכן שעלת? האם יתכן שחפת?
אודה לתשובתכם
גדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעול
ד''ר אביגיל ארד23/08/2010ליחה יכולה להיות מעט דמית בזמן דלקת חריפה. אם יש שיפור המתן עוד קצת. אוגמנטין מכסה היטב את מרבית המחוללים בדרכי אוויר עליונות. לא, שעלת לא מטופלת אמנם על ידי אוגמנטין, אבל אם חל שיפור זה כנראה לא זה. השעול של שעלת הוא גם מאד אופייני. שחפת? קיימת בארץ, אבל פחות שכיח. חכה עוד קצת ואם אין שיפור חזור לרופא המשפחה שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשעול + לחה עם דם
גדי23/08/2010תודה על תשובתך
בהמשך להודעה הקודמת שלי...
כמות הדם בלחה גדלה והנזלת לא מפסיקה
אתמול ביקרתי אצל רופא א.א.ג הוא המליץ לי לקחת סינופד
הבנתי שסינופד מגביר את לחץ הדם
האם לאור הדם בלחה ..כדאי לקחת תרופה זו?
גדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת אוזנייםנגה22/08/2010
שלום,
לפני שבוע התחילה אצלי דלקת באוזן (הפנימית נדמה לי וגם עבר לחיצונית)קיבלתי אנטיביוטיקה לשבוע ודזורן.יש הקלה אדירה בכאבים
אבל יש לי 2 שאלות:
אני עדיין מרגישה את האוזן מדי פעם וגם האיזור הצמוד לאוזן כואב כשנוגעים האם נשמע תקין?
אני עדיין לא שומעת טוב באוזן,מרגיש כאילו היא חסומה בנוזלים,האם סביר אחרי שבוע אנטיביוטיקה? ואם כן,במה כדאי לטפל כדי שיעבור?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת
ד''ר אביגיל ארד23/08/2010יתכן ויש עדיין הפרשות בתעלת האוזן או נוזל באוזן תיכונה. אם יש שיפור קחי את הטיפול עד הסוף. המתיני בסבלנות שבוע עד עשרה ימים. אם האוזן עדיין תהיה אטומה גשי לרופא א.א.ג. אולי צריך לנקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גרגור מיים עם מלחיגאל21/08/2010
נחשפתי לדעות רבות לגבי גרגור מיי מלח.לא ברור לי מה נכון ומה לא.
אשמח לקבל תשובות לשאלות הבאות:
1.למה בדיוק נדרש גרגור מיי מלח? לחיסול חיידקים בפה? לחיסול חיידקים בגרון?
ואם בגרון כיצד זה עובד שכן מיי המלח באים במגע רק עם השקדים ולא ממש נשטפים בגרון
2.אם זה נגד חיידקים בשיניים האם זה יכול לשמש תחליף למיסת שטיפת פה?
3.האם מומלץ וכדאי לגרגר מיי מלח בשוטף(באיזו תדירות?)כפעולת מנע או רק כאשר חשיפ כאב
שיניים או כאב גרון?
4.כיצד בדיוק להכין את מיי המלח?כמות מלח/מים?באיזו טמפרטורה?כמות?
אשמח לקבל תשובות על השאלות הנ"ל וכל הבהרה נוספת בנושא
תודה
יגאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי מלח
ד''ר אביגיל ארד22/08/2010לעניות דעתי מי המלח משמשים בעיקר לשטיפה ורצוי שיהיו פחות או יותר בריכוז של חצי כפית לכוס. נעים אם המים פושרים. אין צורך לגרגר כל יום. זו אינה תרופה, אולם כשיש צורך בשטיפה זה ריכוז טוב. למשל לשטוף שקדים שיש בהם כיסים וחורים המתמלאים שאריות מזון. אפשר גם עם מים רגילים. לעיתים כשיש פצעים בפה או דלקת, יש שיפור עם מי מלח. לא בטוחה שיודעת להסביר את זה באופן מדעי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגרגור מיי מלח
יגאל22/08/2010אביגיל-תודה!
ברשותך אשמח לעוד שתי הבהרות:
1.אני מבין שמיי מלח רלוונטים רק לחיסול חיידקים ולא וירוסים?
דהיינו אם ישנה שפעת ויראלית שבה גם הגרון/שקדים כואבים אין תועלת במיי מלח?
2.מהאני מבין שהכי טוב לגרגר לפני השינה.השאלה לפני/אחרי צחצוח השיניים?
יגאל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמי מלח
ד''ר אביגיל ארד23/08/2010מעולם לא אמרתי שמי מלח טובים בכלל לחיידק או לכל מחולל אחר. אחרת לא היינו צריכים אנטיביוטיקה...אפשר לגרגר מתי שרוצים. זה לא מדע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיי מלח
יגאל23/08/2010גם אני לא אמרתי שמיי מלח טובים לחיידקים אמרתי דוקא שהם רעים לחיידקים...
בכל אופן תודה רבה ורק בריאות ושנצטרך מלח רק בסלט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחחחחחחחחחח
עגע11/05/2012חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח אידיוט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כללישירן21/08/2010
שלום,
אני בת 24 נוטלת גלולות במשך 6 שנים. ויש לי מספר בעיות שרציתי להתייעץ לגביהן:
*היתה תקופה שהזעתי בלילה, אך היא חלפה, האם עדיין יש צורך לבדוק את העניין?
*אני סובלת כבר שנים מכאבי רגליים,וזה לא קשור אם עמדתי או כמה עמדתי באותו היום, וייתכן כי זה תורשתי כי גם אמי סובלת כמעט כל חייה מכאבי רגליים
*יש לי לעיתים בבוקר ליחה עם דם (בעבר זה היה ליחה עם קצת צבע כחול בתוכה)
*יש ימים שיש לי דקירות בחזה חשבתי שזה קשור להגדלת חזה שעשיתי אך בפורום הגדלת חזה אמרו שזה לא קשור
*אני סובלת מכאבי גרון בעיקר בבקרים כבר יותר מחצי שנה
לגבי כאבי הגרון עשו לי משטח גרון והייתי אצל מומחה אא"ג והוא לא רואה כלום, כנ"ל לגבי הליחה עם הדם הוא אמר לי שהוא לא רואה כלום, אבל למזלי יש את האנטרנט שם בדקתי את הנושא ופניתי לרופא משפחה וביקשתי הפנייה לבדיקת דם לבדוק קרישת דם שמעולם לא בדקו לי,
ביקשתי הפנייה לצילום חזה, ולרופא ריאות.
מעבר לכך רציתי לדעת האם יש עוד בדיקות שאני צריכה לבקש כי התחושה שלי שרופא המשפחה פשוט ממתין שאני אגיד לו לאן לשלוח אותי.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליחה דמית
ד''ר אביגיל ארד21/08/2010ליחה דמית יכולה להגיע מהקנה והריאות או ממערכת א.א.ג. בדיקת א.א.ג מלאה כולל הלע האפי ואזור מיתרי הקול חשובה לעניין. אם הכל בסדר והקרישה בסדר, לפעמים זה מהחניכיים או מיובש בריריות האף. לגבי כאבי הגרון כל בוקר - יתכן שאת סובלת מרפלוקס בלילה וזה גורם לכאב הגרון בבקר. בדיקה מעמיקה של א.א.ג יכולה לבדוק גם את זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוזן סתומהגלית21/08/2010
שלום, כבר כשבוע אני מרגישה שאוזן ימין שלי סתומה. אין לי נזלת. הלכתי לרופאת אף אוזן גרון והיא רשמה לי אריוס. הבנתי שזו תרופה נגד אלרגיה. האם אוזן סתומה זה סימפטום לאלרגיה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוזן
ד''ר אביגיל ארד21/08/2010כפי הנראה הרופאה שלך ראתה נוזלים באוזן התיכונה. זה יכול להעיד על חוסר אוורור של האוזן התיכונה. האחראי לך הוא צינור חצוצרת האוזן שפתחו מאחורי האף. האריוס מטרתו להוריד גודש באף. אם האוזן לא תיפתח תוך מספר ימים עד שבועות, חיזרי לרופאה. יש לעשות בדיקת שמיעה כדי לוודא נוזל ואם הוא אכן לא נעלם יש לבדוק את האזור שמאחורי האף באמצעות סיב אופטי, ואם הכל שם בסדר, לתת תרופות יותר חזקות. כל זה בהנחה שיש נוזל באוזן תיכונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
גלית21/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ירידה בשמיעה בעקבות פמפוםיניב20/08/2010
הי
לפני שבוע הייתי בים וביצעתי ניסיון לפמפום-כאשר אני מתחת למים בעומק נמוך של 1.5 מ' סתמתי את האף ונשפתי חזק כדי להשוות לחצים.
אני לא צוללן מקצועי. ניסיתי בעבר מספר פעמים לפמפם אולם אף פעם לא הרגשתי שאני מצליח ממש לגרום להפחתה בלחץ על האוזניים, וגם בפעם הזאת זה לא מי יודע מה עבד (לפחות לא כמו שמספרים שפמפום עובד).
יש לי תחושה של ירידה בשמיעה באוזן ימין מאז.
אני טס בשבוע הבא (ולכן גם מחכה לתשובה בהקדם האפשרי) טיסה של 6 שעות בערך, וזכור לי שממילא כואבות לי לפעמים האזניים בטיסות, האם אני צריך לדאוג?
מה לעשות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השוואת לחצים
ד''ר אביגיל ארד20/08/2010מהסיפור שלך נראה שיש בעיה כלשהי בהשוואת לחצים בין האוזן התיכונה לבין החוץ, דבר המתבצע דרך חצוצרת האוזן (על שם אוסטכיוס). הדבר יכול להיגרם מגודש באף, מגודש או ריקמה מאחורי האף, או סתם תיפקוד לקוי של החצוצרה. כאשר לא משווים היטב לחצים והדבר קורה בצורה דרסטית כמו בצלילה, יכולה להיות פגיעה בעור התוף. יתכן נוזל באוזן תיכונה, דימום או קרע בעור התוף. בעיקר אם אתה עומד לטוס, גש דחוף לא.א.ג שיבדוק אותך. בטיסות אני ממליצה למתקשים בהשוואת לחצים להשתמש בטיפות אף, כן אף, חצי שעה לפני המראה וחצי שעה לפני נחיתה, כדי להוריד גודש ולשפר את התיפקוד. אם יש לך כרגע נוזלים באוזן, הרופא גם ירשום לך טיפול תרופתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניתוח bahaמירי20/08/2010
אני כבדת שמיעה בשתי האוזניים עם שמיעה ותפקוד טוב של העצב השומע..אוזן ימים טובה יותר(40 db) באוזן שמאל עברתי ניתוח בעקבות אוטוסקלוזיס,שלא הצליח במיוחד..השמיעה ירודה מאוד(( db75).מאחר והאוזניים שלי מאוד לחות עם נטייה לדלקות מרובות אין באפשרותי להשתמש במכשיר שמיעה רגיל. הומלץ לי לאוזן ימין מכשיר בהתאמה פתוחה ובאוזן שמאל השתלה של טיטניום למכשיר baha. שאלותי:
1.זמן החלמה?
2.לכמה זמן השתל טוב והאם יש צורך לחדשו כל מספר שנים..
3.מהן המגבלות מבחינת הטיפול בשיער. תספורת? צבע? סרוק?
ידוע לי שאת כל השאלות אצטרך להציג גם בפני הרופא המנתח אך אני רוצה מידע טרום פגישה שלי איתו. תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
ד''ר אביגיל ארד22/08/2010אם תקלידי BAHA בגוגל יש בויקיפדיה הסבר מצויין, אמנם באנגלית, אבל אפילו עם צילומי הניתוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אףענת19/08/2010
היי, אני יודעת שזה נשמע מעט מוזר אבל זאת בעיה שמציקה לי מאוד, לפני כשנה וחצי התנפח לי האף בצד למשך לילה שלם ובבוקר זה עבר, מאותו יום זה קרה לי אחת לחודשיים בערך וכעת זה קורה לי בתדירות הרבה יותר גבוהה כאחת לשבוע ואין לי מושג כתוצאה ממה זה נגרם, האם יש איזשהו מושג מה זה יכול להיות? זה מתנפח בצד של האף כזה על העצם מתחת לעין. אשמח מאוד לקבל תגובה. תודה רבה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אף
ד''ר רועי הוד19/08/2010צריך להבדק בפעם הבאה שזה קורה, יכול להיות זיהום חוזר במקום, גירוי מקומי וכו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בועת אוויר על השקדים? +תמונהתומר19/08/2010
שלום, השתחררתי מהמיון אתמול איבחנו שיש לי
וירוס - לא אמרו לי איזה אבל כנראה מחלת הנשיקה.
אמרו לי לא לדאוג... אבל כפי שתראו בתמונה
זה נראה דיי מפחיד... מישהו יכול להרגיע אותי?
*גרגרתי מלח כפי שנאמר לי - האם זה בגלל זה?
ראה בתמונה : שקד שמאלי (ימין בתמונה)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקד
ד''ר רועי הוד19/08/2010השקד לא נראה טוב, יש לעקוב ולראות אם המראה משתפר ככל שהכאבים או מחלת הנשיקה נסוגה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלצין לסינוסיטיסמיכל18/08/2010
שלום רב,
מזה כחודש אני חולה ככל הנראה בשעלת (טרם חזרה סרולוגיה). לסינוסיטיס ספניאודילי שככל הנראה התפתח מהשעלת (כאבי ראש, גודש ובצקת באף, PNDבלוע, שוער ע"י זיהומולוג ללא CT) אני מקבלת דלצין ל 10 ימים. לא קיבלתי זינת או אוגמנטין כי ייתכן ואני אלרגית להם. רופאת המשפחה אמרה לי לקחת את הדלצין ל 10 ימים, אך אם ארגיש שיפור - לקחת רק שבוע. ככל הנראה כך אמרה כי אני כבר לוקחת אנטיביוטיקות למיניהן 24 יום (מוקסיפן שבוע לחתך, זינת ליומיים לדלקת חיידקית והפסקה בשל פריחה, רוליד ל 15 יום בשל מה שאובחן באופן שגוי כמיקופלזמה...) לא ברור לי, האם ניתן לטול דלצין שבוע? או 10 שחובה ימים ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ראיתי כעת שנעניתי, תודה
מיכל18/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ורטיגו כחודש ימיםמשה18/08/2010
שלום,
אני לאחר ניתוח היפופיזה (לפני חודשיים).
כחודש ימים אני סובל מורטיגו אותו אבחן רופא א.א.ג.
בעצת רופא א.א.ג, עברתי 3 טיפולי פיזיותרפיה וכלום לא עוזר.
אני נוטל 1/2 כדור ליום פרנידזון מזה כחודשיים.
מה עושים בנושא הסחרור?
אולי הכדור משפיע על הסחרור?
מה השלב הבא אם הפיזיותרפיה לא עוזרות 100%?
נשלחתי לבדיקת שמיעה ע"י רופא א.א.ג - הכל תקין!
נשלחתי לבדיקות כלליות - טוסטסטורון נמוך 7.1 ו-somatomedin c
גבוה 432.יתר הבדיקות תקינות! האם הערכים אלו משפעים על הסחרור?
אני מרגיש לעיתים גם לחץ בעיניים כתוצאה מהסחרור.
*ניתוח ההיפופיזה עבר בהצלחה.
תודה,
מיקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ורטיגו
ד''ר רועי הוד18/08/2010קשה לענות ללא בדיקה. ישנן סיבות רבות לסחרחורת, רק חלקן קשורות לאוזן. בדר"כ נבדקים ע"י א.א.ג, נוירולוג ורופא מטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת הנשיקה?מיכל18/08/2010
שלום,
אני בת 28. לפני כחודשיים וחצי חליתי, זה התחיל מבחילות קשות וכאבי ראש, כעבור יומיים נוספו גם חולשה וסחרחורות, כאבי בטן ושלשול חד פעמי. שבוע לאחר מכן התחלתי להרגיש גם כאבים בכל הגוף. בתחילת המחלה סבלתי גם מכאבי אוזניים וכאבים ורגישות למגע באיזור של הצוואר שמאחורי תנוך האוזן (יש שם בלוטת לימפה אולי?). והיו מספר ימים שבהם היתה לי תחושה מוזרה בגרון ללא כאבים. כאילו משהו תקוע לי בגרון (ליחה). בנוסף התאבון נעלם לי למשך כמעט שבועיים ברצף.
בנוסף, היו מספר לילות בהם סבלתי מהזעות לילה ומרעידות בלתי נשלטות בגוף.
(חשוב לציין שאני לא סובלת מחרדה ולא חושבת שיש קשר כלשהו בין המצב הגופני שלי למצב נפשי..)
כיום אני עדיין סובלת מכאבים בכל הגוף, חולשת שרירים ובחילות (היו כמה ימים של שיפור ואז שוב התדרדרות.)
עשיתי בדיקות דם מקיפות פעמיים: שבוע לאחר תחילת המחלה וחודשיים לאחר תחילת המחלה. הכל יצא תקין בשתי הבדיקות כולל תפקודי כבד ו-CRP.
לפני שבוע עשיתי בדיקה לגילוי נגיפי CMV ו-EBV.
יצא שלילי ל-CMV
ואלה התוצאות של EBV
VCA IgM: גבולי
VCA IgG: חיובי
EBNA IgG: שלילי
רציתי לשאול מספר שאלות:
- האם יכול להיות מצב בו מחלת הנשיקה אינה מלווה בירידה בתפקודי כבד ובשום שינוי כלשהו בבדיקות הדם? (מלבד הנוגדנים)
- האם אפשר להניח שכל המצב שלי נובע מזיהום של אפשטיין בר? (לפי מיטב הבנתי תמונת הנוגדנים מתאימה לשלב של סוף המחלה)
-האם לדעתך יש בדיקות נוספות כלשהן שכדאי לי לעשות כדי לוודא שאין לי איזו מחלה אחרת לא מאובחנת?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשיקה
ד''ר רועי הוד18/08/2010מחלת הנשיקה יכולה לא להיות מלווה בעלייה בתפקודי כבד.
יכול להיות והכל נגרם ע"י EBV או וירוס אחר.
לא מכיר בדיקה נוספת שתעזור, בטח אם השתפרת מאז. בכל אופן רופא משפחה יוכל לעזור יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלף אחורייעל17/08/2010
שלום
מזה זמן רב אני סובלת מדלף אחורי מוגבר. הלוע האחורי שלי והלשון כל הזמן מלאים בנזלת וזה גורם לריח רע מהפה.
הלכתי לרופא א.א.ג והוא אמר שזה נגרם מיובש של מזגנים. בעבר הייתי סובלת מהתופעה בימים של שרב או כשמאוד אביך בחוץ אבל בחודשים האחרונים זה כבר הפך להיות קבוע.
במידה ואכן זה נגרם בשל יובש (גם הפה שלי כל הזמן יבש)
האם יש טיפול תרופתי? אני ממש סובלת מזה ולא יכולה להימנע ממזגן כי אני עובדת במשרד ממוזג תמידית.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי לציין
יעל17/08/2010שהרופא א.א.ג גם ראה פטריה בחלק האחורי של הלשון. יכול להיות שזו הסיבה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנזלת אלרגית
ד''ר רועי הוד18/08/2010יכול להיות ומדובר בנזלת אלרגית, יש צורך בבדיקת אלרגיה, אולי יש משהו אחר חוץ מהמזגנים שגורם לך לסימפטומים. תיגשי לרופא מטפל שיפנה אותך לאלרגולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפנומטריהאביגיל17/08/2010
שלום
בני נולד בשבוע 25. היום הוא בן 4 וחצי חודשים מתוקן.
הבדיקה האקוסטית בביה"ח היתה תקינה, אך בדיקת ABR היתה לא תקינה באוזן אחת.
בגיל חודשיים וחצי מתוקן עשינו BERA שיצאה ללא תגובות בשתי האוזניים, אך בבדיקת שמיעה התנהגותית נמצא כי יש תגובות עקביות. בבדיקת טיפנומטריה נמצא TYPE A דו צדדי.
היום - בגיל 4 חודשים וחצי מתוקן - נבדקנו ע"י רופא אאג כי במכון השמיעה ביקשו שנעשה זאת לפני BERA נוספת. רופא אאג אמר שהאוזן לא בסדר ויש חשד לנוזלים. הוא ביקש לדעת את תוצאת הטיפנומטריה שלא היתה איתנו כשהלכנו אליו.
מה משמעות הטיפנומטריה הנ"ל? האם היא קובעת אם יש או אין נוזלים באוזן? האם אי אפשר לראות בבדיקה פיזיקלית שיש או אין נוזלים? ואם יש נוזלים - האם יש משהו שאפשר לעשות?
תודה
אביגיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טימפנומטריה
אביגיל17/08/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנזולים באוזן.
ד''ר רועי הוד18/08/2010טימפנומטריה מסוג A היא תקינה, יש מספר סוגים של A אך בגדול זה תקין. נוזלים באוזניים ניתן לראות ברב המקרים אך מצבים מסוימים לא ניתן לראות. אם הנוזלים קיימים הרבה זמן וגורמים לירידה בשמיעה ניתן לנסות לתת טיפול או במקרה הצורך להכניס כפתורי אוורור לאוזניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנוזלים באוזניים
אביגיל18/08/2010תודה על התשובה המהירה.
אני מבקשת להבהיר - האם יכול להיות שבטימפנומטריה TYPE A יש בכל זאת נוזלים באוזניים? ובדיקת BERA לא תהיה אמינה בעקבות זאת?
אנו צריכים לחזור על BERA אבל איך ניתן יהיה להתייחס אליה אם יש שאלה של נוזלים באוזניים?
תודה
אביגיל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנוזלים
ד''ר רועי הוד18/08/2010בדר"כ אם טימפנומטריה היא A אין נוזלים באוזניים אך בבדיקה יהיה ניתן לראות, אם גם בבדיקה לא נצפים נוזלים ככה"נ הם לא קיימים. BERA יכולה להיות לא תקינה אם יש איזשהי בעיה של הולכת גל הקול מהחוץ כלפי האוזן הפנימית (לכלוך שחוסם, נוזלים, העדר עור תוף או עור תוף עם נקב, בעיה בעצמות השמע וכו). לפי הטימפנומטריה כל מה שתיארתי תקין ולכן הייתי חוזר על בדיקת ה-BERA ופונה למרפאת א.א.ג ילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

