מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- ....משה22/11/2007
האם יש כרטיסים לפסטיגל לילדים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה כרטיסים לפסטיגל
עידית אביבי22/11/2007משה ערב טוב
עדיין אין לנו תשובה סופית ממנהלי הפסטיגל , תשובה תהיה כנראה בתחילת שבוע הבא.
עקוב אחר הודעות באתר אנו נעדכן גם שם.
נכון להיום יש לנו כרטיסים לתאטרון גבעתיים להצגה סיפורי איתמר (עדיין אין תאריך) ושני סיורים לילדים במוזאון ת"א ב-10 בדצמבר
עידית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קעקועים-מותר לעשות?יואב16/11/2007
שלום,
אני חולה בהמופיליה A קשה ואני חשבתי בזמן לעשות על לעשות קעקוע.
אמיתי כמובן.
רציתי לדעת אם מותר לי בכלל לעשות את הקעקוע, ואם כן איך אני יכול להגן על עצמי
מפני דימומים?
תודה,
יואב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קעקועים- עניין של טעם, אבל לא רק...
פרופ' גילי קנת18/11/2007יואב האם הגעת כבר לגיל 18?
אם אתה כבר בוגר ומאוד רוצה קעקוע אנא להקפיד על מקום מוכר וסטרילי. הדקירה שטחית אבל כדאי להזריק טיפול מונע בפקטור וכן ייתכנו גם תגובות אלרגיות של העור לחומרי הצבע...
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחסור חמור בפקטור 11 וניתוח קיסרידנה15/11/2007
שלום רב,
בבדיקה אקראית בגיל 16 התגלה מחסור חמור בפקטור 11 (1.5%).
עד היום (12 שנים) לא הופיעו תסמינים לנושא (עברתי כבר עקירת שן, פתיחה של הראש, מחזור סדיר וכו').
כשנכנסתי להריון הלכתי לרופא מומחה שאישר שהכל בסדר ונתן לי מכתב המלצה לחדר לידה לקבלת אפידורל.
היום אני בשבוע 34 והעוברית שלי במצג עכוז.
כעקרון אני לא מעוניינת לעשות היפוך חיצוני ולכן אם היא לא תתהפך אני אאלץ לעבור ניתוח קיסרי.
שאלתי היא:
האם יש בניתוח קיסרי יותר או פחות סיכונים עבורי מאשר בלידה רגילה?
(הדבר עלול להשפיע על החלטתי שלא לעבור היפוך חיצוני)
תודה רבה,
דנה
נ.ב - בכוונתי ללדת בבית חולים שיבא שם נמצא המרכז הארצי להמופיליה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ניתוח קיסרי וחסר פקטור 11
פרופ' גילי קנת18/11/2007בלידה רגילה לרוב אין צורך בקבלת תרכיזי קרישה או פלסמה , בניתוח קיסרי הסיכון לדימום שונה. אנא פני לייעוץ מומחי הקרישה במרכז עוד במהלך ההריון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הכנס השנתינילי11/11/2007
יישר כח , אלי! רחקי שנים שבאתי בקביעות לכנס השנתי - לא השתתפתי בו השנה, ולא האמנתי למראה עיני שתוך יומיים היה באתר דיווח מפורט כ"כ כולל תמונות , כל הכבוד אלי
וכמובן לפועלו של הוועד - תמשיכו כך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה
ורד13/11/2007שלום נילי. תודה על המילים החמות. תגובות שכאלה נותנות בידי את הכח והרצון להמשיך במשימה החשובה. בריאות ואושר. אלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנ.ב.
ורד13/11/2007לא לשכוח להודות גם לעידית שהרימה המשימה במיומנות וארגנה את הכנס בזמן קצר, וכן לגור חיים רן המרצים וכל מי שטרם לעשייה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גנטיקהיולי11/11/2007
האם יש למחלה מרכיב גנטי? איך אפשר לנבא אותה לפני? יש בדיקות כלשהן? תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
גנטיקה של המופיליה
פרופ' גילי קנת11/11/2007המופיליה אכן מחלה גנטית , בתאחיזה לכרומוזום המין הנקבי, כרומוזום X- לפיכך נשים, שלהן יש 2 כרומוזומים מסוג זה (XX), יכולות (למרות שהן בריאות) להעביר את המחלה, ואילו אצל גברים (בעלי כרומוזומים XY) אפשרי מצב של חולה (עם X נגוע בהמופיליה) או בריא (עם X תקין) בלבד.
ניתן לאבחן את המחלה לפני הלידה ע"י בדיקות גנטיות אך רק במשפחות בהן הפגם על X ידוע (יש וריאציות רבות מאוד ...). אנא ראי גם ייעוצים קודמים בפורום לגבי גנטיקה וזמני ואפשרויות האבחון הטרום לידתי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המופיליה?מ.04/11/2007
שלום רב.
לפני מספר חודשים עברתי בדיקת דם לברור מאזן פקטורי קרישה שונים בעקבות הפלות חוזרות בטרימסטר הראשון להריון. בברור זה (חודש לאחר הפלה ) נמצא כי אני הטרוזיגוטית לפקטור 5 , חסר בחלבון אס 51 מתוך ערך מינימלי 60 וכן חסר בפקטור 8 (55 מתןך מינימום 60). יש לי ילד יחיד, בן 7.5. האם יתכן שיש לו המופיליה שעד כה לא באה לידי ביטוי? הלידה שלו היתה רגילה לחלוטין, משקל 3110, שבוע 39. עבר ברית ביום 7, נפצע (כמו כל ילד) לא מעט, מעולם לא נצפו דימומים מהאף וכו,אין במשפחה סיפור על המופיליה ככל הידוע לנו. אנא תשובתך בהקדם. היש מקום לדאגה? תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ממש לא!
פרופ' גילי קנת05/11/2007בבדיקותייך יש גורמי סיכון לקרישיות יתר, על פקטור 8 צריך לחזור כמובן, אנא פני לייעוץ נוסף אצל המטולוג מומחה קרישה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאירית..אורנה02/11/2007
לא צריך לעשות מיזה כזה ביג דילללללללל
פשוט להיות קצת יותר ערניים.
ובטח ובטח שתוכלי לבקש קצת יותר אינפורמציה מההורים.
להיות מודאגת ...?? את בטח לא צריכה להיות....
שבת - שלום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר על ביג דיל
אירית06/11/2007שלום תמי,
אני מתארת לעצמי שאם את בפורום אז ההמופילה מוכרת לך .
משום כך, נראה לך שאני עושה ביג דיל מהעניין.
אבל לבן אדם כמוני, שסימפטומי המחלה והשלכותיה לא מוכרים לו, זה די טבעי לשאול שאלות.
אני חושבת שדווקא אם הייתי נשארת בורה ולא מתעניינת, זה מה שהיה מעיד על בעיה.
בכל אופן, תודה לך על הרצון להרגיע.
לילה טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האחריות שלי לגבי ילד חולה המופיליהאירית01/11/2007
שלום,
אני מדריכה במועדונית.
בשבוע הקרוב אמור להירשם למועדונית ילד חולה המופיליה (מסוג B).
הילד הוא בן 5 .
מאחר ואינני מכירה את המחלה ואת הסימפטומים שלה (רק עכשיו קראתי קצת עליה), רציתי לשאול האם הפחד שלי לקחת אחריות על הילד הוא מוצדק?
לפי מה שהבנתי, כל נפילה קטנה יכולה לגרום לנזקים (גם לנזקים רציניים).
אני האחראית במועדונית ויש לי חשש שאם לילד יקרה משהו יבואו אליי בתלונות.
נכון שכל ילד, גם ילד בריא, יכול ליפול ולהיפצע, אבל במקרה הזה אני חוששת בהרבה יותר (מאוד הלחיץ אותי להיות אחראית על כל התמיסות, לקבל אינפורמציה על התרופה שהילד מקבל- תרופה בהזרקה לוריד. למרות שאני לא אמורה לעשות שום דבר עם התרופה, אלא היא רק לשימוש של פרמדיק למקרה הצורך, רק האינפורמציה הזאת שקיבלתי על המחלה מלחיצה אותי).
האם עליי להיות מודאגת?
אודה לתשובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אחריות לגבי ילד חולה המופיליה
פרופ' גילי קנת04/11/2007אירית שלום
לילד שאת מתארת יש הורים אחראים שאפילו עדכנו אותך בפרטי מחלתו והטיפול בה. ארשה לעצמי להיות בוטה לאור חששותייך, ולציין בפירוש כי חוץ מאשר במקרי תאונות ופציעות קשות (שפוגעות גם באנשים עם מערכת קרישה תקינה), חולי המופיליה אינם מתים מדימום מיידי בעקבות חבלה - הקרישה הראשונית שלהם אינה פגועה (זהו מנגנון אחר) ורק בהמשך יכול להופיע דימום מאוחר, שמתפתח במידה ולא ניתן טיפול בתרכיזי קרישה.
לכן הילדים מסתדרים מצוין במערכת עם בני גילם, זקוקים להשגחה יותר בשעות הפעילות בחצר כדי להקטין הסיכון לחבלות ובכל מקרה של חבלה משמעותית- פשוט תודיעי להורים, הם יטפלו בזה על הצד הטוב ביותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה, עזרת לי מאוד
אירית06/11/2007כעת אני בהחלט יותר רגועה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חולה המופיליה רוצה להקים עסק עצמאיאני30/10/2007
שלום!
רציתי לקבל פרטים על מה הפרוצדורה שצריך לעבור
ומהן הזכויות\הטבות המגיעות לי (אם מגיעות) כחולה המופיליה
בדקתי בחוברת זכויות חולי המופיליה אבל לא מצאתי את
הפרטים שחיפשתי אשמח אם מישהו שמבין בדברים האלה ייכוון אותי...
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פתיחת עסק
ינון08/11/2007לי יש עסק משלי, כל מה שקשור להמופיליה/צהבת זהה מבחינתי אם הייתי שכיר.
כלומר מבחינת ביטוח לאומי/מס הכנסה, המבט הוא לגביך כאדם, ולא משנה להם אם ההכנסה היא מעסק או ממשכורת (המיסוי זהה), פשוט ביקשו העתק דוח שנתי ולא צילום של טופס 106
לגבי סיוע? לא ממש חיפשתי אם הביטוח הלאומי יכל לסייע לי (וזה מצחיק כי חלק מהעבודה שלי זה לחפש איך לסייע לעסקים חדשים...)
סיוע אחר זה כמו כל עסק יש כמה קרנות לסיוע לעסקים קטנים שזה בעיקר מתבטא במתן הלוואות בתנאים מועדפים עם מינימום בטחונות (אבל הם כן דורשים ערבים)
המון בהצלחה!
ינון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתי לעשות בדיקה?ש.ש21/10/2007
היי,
ושוב תודה על מהירות התגובה (: זה מחמם את הלב שיש למי לפנות אם כל כך הרבה שאלות וחוסר ודאות.
שאלתי היא : אני נשאית המופיליה והייתי מעוניינת לדעת מתי כדאי לעשות בדיקה לביתי בת ה - 11 האם היא נשאית? ובמה זה כרוך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בדיקת נשאות-מתי?
פרופ' גילי קנת22/10/2007אפשר לבדוק תמיד, מומלץ בייחוד בגיל הפוריות (למשל לפני נישואין והחלטות על לידות). יש לתאם הבדיקה מול מזכירות מרפאתנו, לרוב יהיה צורך להשוות לדגימת דם טרייה יחסית שלך (כאם וכנשאית) ושל החולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- למי פונים בקשר להפרייה חוץ גופיתש.ש18/10/2007
שלום רב
אני נשאית המופיליה ויש לי שני ילדים ילדה בת 11 וילד בן 6 בריא ברוך השם
אנו מעונינים להרחיב את המשפחה והיינו שמחים לשמוע יותר אינפורמציה לגביי הזכאות להפריית עקב המחלה.
וזאת משום שכבר עברתי הפלה מכייון שהעובר היה ממין זכר וחולה
אשמח לדעת יותר פרטים תודה שוש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פניה להפריה
פרופ' גילי קנת19/10/2007שוש אנא פני למרכז שלנו, צרי קשר עם עו"ס גינה גולדשטיין או ד"ר רימה דרדיק האחראית במעבדתנו לאבחון טרום לידתי ובואי לשיחה איתן ועם אחד הרופאים שלנו כדי שנוכל להתחיל "לגלגל" התהליך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תורנות רופאיםאבי10/10/2007
שלום לעורכי האתר ולעמותה.
תורנות הרופאים באתר מעודכנת לחודש ספטמבר. תקליט התורנויות במחלקה משמיע רעשים וקישקושים. היכן ניתן לקבל את תורנויות הרופאים המעודכנות לחודש אוקטובר?
עוד מעט כבר נובמבר. הלו - יש מישהו בבית???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תורנות רופאים לחודש אוקטובר
עידית אביבי11/10/2007אבי ערב טוב
הערתך צודקת וטופלה.
אם תיכנס לאתר תראה כי רשימת הכוננויות מעודכנת.
ערב טוב
עידית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הטרוזיגוט לפקטור 5ענת04/10/2007
אובחנתי כהטרוזיגוטית לפקטור 5 ליידן. אני בהריון ראשון בשבוע 7.
האם עליי לקבל טיפול מיוחד? מהם הסיכונים הכרוכים בהריון לאור האבחנה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
פקטור 5 ליידן והריון
פרופ' גילי קנת19/10/2007ההחלטות הטיפוליות קשורות גם להסטוריה אישית ומשפחתית של סיבוכי קרישה והריון- אין "מרשם" אחיד ולפיכך, הילה, אנא פני לייעוץ רופא מומחה בקרישת הדם.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה המועד המוקדם ביותר לאבחון?רוני02/10/2007
האם גם בשלב העוברי בהריו? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אבחון המופיליה
פרופ' גילי קנת03/10/2007ניתן לאבחן המופיליה כבר בשלב של תאים בודדים (למשל לפני החזרה לרחם של עובר אשר נוצר "בצלחת" כאשר אימו עוברת הליך של הפריה חוצגופית), בהריון רגיל אפשר לאבחן המופיליה בבדיקת סיסי שליה בשבוע 12-14 עוד לפני מי שפיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המופיליהמורן30/09/2007
האם היא קיימת מלידה או שיכולה להתפתח גם בגילאים מבוגרים? אם כן אז מה הסימנים לכך? תודה רבה על התשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
המופיליה נרכשת
פרופ' גילי קנת01/10/2007בערך באחד למיליון מקרים המופיליה יכולה להתפתח באדם שנולד עם מערכת קרישה תקינה. התופעה הנדירה הזו אפשרית בנשים צעירות לאחר לידה או בגברים זקנים שסובלים ממחלות ממאירות ועל רקע זה נוצרים נוגדנים למערכת הקרישה.
המחלה מתגלית בעקבות נטייה חמורה (חדשה) לדימום ובדיקות קרישה מופרעות עם רמת פקטור 8 נמוכה מאוד (שהיתה תקינה בעבר) ונוגדנים לפקטור 8.
חשוב לציין כי שכיחות המופיליה A מולדת באוכלוסיה היא כ1 ל5000 לידות זכר, לפיכך כמעט כל מקרי ההמופיליה המוכרים לנו הינם מלידה ורק חלק קטן מאוד ונדיר יסבלו מהמופיליה נרכשת שמתגלה בגיל מאוחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

