מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- נפילה בבית הספרמרי06/07/2008
שלום, בני נפל בבית הספר, הוא חולה המופיליה, בן 9, הלכנו למיון וחיצונית הכל היה בסדר, אל בדקו אותו מעבר לכך ורציתי לדעת אם יכולה להיות סכנה כלשהי לדימום םנימי שלא עלו עליו? ומהם התסמינים לכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תלוי במיקום וחומרת הנפילה והמחלה
פרופ' גילי קנת08/07/2008יש לשפוט כל מקרה לגופו, ככלל כדי "לישון בשקט" בחולי המופיליה קשה מומלץ מתן פקטור בכל חבלת ראש או חבלה משמעותית למפרק- בפגיעות אחרות או המופיליה קלה ניתן לחכות ובאם יתפתח כאב (שמעיד על דימום מקומי) לשקול טיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיריב03/07/2008
שלום רב, האם ילד חולה המופליה צריך להיות מוכר כנכה על ידי ביטוח לאומי ולקבל קצבה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אין הכרה אוטומטית
פרופ' גילי קנת08/07/2008ההכרה תלויה בתדירות השימוש בתרכיזי פקטור (כלומר בתדירות הדימומים)- לפרטים אנא פנה לעו"ס גינה גולדשטיין במרכז שלנו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם ניתן לתרום דםא29/06/2008
שלום, האם ניתן לתרום דם כאשר יש מחסור בפקטור 11?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבהרה לשאלה
א29/06/2008להבהרה מדובר על תרומת דם רגילה. (רק לאחרונה בבדיקה שיגרתתית התגלה מחסור בפקטור 11 ועד אז תרמתי דם על בסיס קבוע)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אין בעיה לתרום, תבורך
פרופ' גילי קנת30/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
א30/06/2008תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשוב לדעת: נסיעות לחו"לדור ג'ובה25/06/2008
שלום ל"מבריאים" לדעת בנוגע לטיסות לחו"ל עם פקטורים- בד"כ לא עושים בעיות עם פקטורים בטיסות במעבר ממדינה למדינה, אך בטיסות פנימיות (כמו בארה"ב למשל) לא נותנים להעלות פקטורים למטוסים- לא משנה כמה מסבירים להם וכמה מתחננים! ע"מ לעלות עם הפקטור למטוס יש לוודא כי במכתב המאשר את נשיאת התרופות (שמקבלים מהמחלקה להמופיליה בתל השומר) מצויין כי התרופות כולן חייבות להיות עם הנוסע לכל אורך הדרך ואינן עמידות לשינויים קיצוניים במזג-האוויר. לידיעתכם ושימושכם, תודה,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה רבה
שירה31/07/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקייטנת על"ה
ורד31/07/2008תודה רבה רבה לעידית ולכל הצוות שהפעיל את הקייטנה בצורה כל כך חווייתית ונפלאה. הילדים נהנו מכל רגע, מהבוקר ועד מאוחר בערב היו פעילויות שונות ומגוונות. ניכר שנעשתה כאן עבודה רבה בתכנון ובביצוע ההפעלות ועל כך שוב המון תודה ויישר כח גדול.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשינוי מכתב ליוצאים לחול
חיים ויסמן16/08/2008שלום ג'ובה, יזמתי שינוי בטכסט המכתב בנוגע לנושא התרופות במהלך הטיסה. נא צור עמי קשר 054-5308890 הטכסט החדש טעון אישור הצוות. אשמח לשמוע את דעתך. חברך, חיים ויסמן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספורט מסוכןמריאנה25/06/2008
בתי חולת המופיליה ורוצה ללמוד לרכב על אופניים, אני פוחדת מזה בגלל הנפילות אבל היא מתעקשת, למישהו יש עיצה מה אפשר לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אין בעיה לעסוק בספורט
פרופ' גילי קנת30/06/2008אפילו מומלץ ומקטין תדירות דימומים. האם את בטוחה שהאבחנה של הבת היא המופיליה???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכחולה המופיליה...
פלי05/07/2008אני בן 17 כרגע וכחולה המופיליה B אני חייב לומר שאני רוכב כבר 5 שנים על סוסים והפסקתי להכיר גם סגנות שונים של רכיבה על סוסים... לדעתי תסכמי עמי שנפילה מסוס קצת יותר קיטרתי מנפילה מאופנים ונפלתי מספר פעמים בשנים האחרונות ומעלום לא מצאתי את עצמי בסיבוכים כול שהם בעקבות בך... אני גם רוכב על אופנים לכול מקום ושרדתי גם לא מאט נפילות... המופיליה כיום לדעתי לא אומרה להגביל את החולה (בטח לא כאן בארץ) כמובן שכול מקרה לגופו אבל סה"כ נפיליה מאופנים ונפליה מהדרגות לקומה השנייה של בית ספר עלולים להיות מסוכנים (לא שאני אומר שהם מסוכנים) באותה מידה ובכול זאת חולי המופיליה הולכים לבית ספר... נופלים בדרך לקומה השנייה שכשאר הם רצים את הדרך לשם כמו כול אחד (ושורדים את זה ^__^) זו דעתי ^_^
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מי הגורם המעביר את המחלה?אורנה22/06/2008
שלום, רציתי לדעת מי הגורם המעביר את המחלה האם או האב? האם הם צריכים להיות חולים או רק נשאים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשאיות
ד.22/06/2008צהריים טובים
כאשר האב חולה כל בניו יהיו בריאים, אך בנותיו נשאיות, הבת הנשאית תעביר ב50% את המחלה לבניה ואת הנשאיות לבנותיה וחוזר חלילה.
בברכת רפואה שלימה
ד.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כניסה להריוןח17/06/2008
שלום.
האם ישנה מלכתחילה בעיה בכניסה להריון למישהי שהיא נשאית המופיליה?
תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אין בעיית פוריות
פרופ' גילי קנת18/06/2008ולכן אין קושי להכנס להריון אך כמובן צריך להתייחס לנושא הנשאות בשאלת העובר ואבחון טרום לידתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרומת דםמיכאל16/06/2008
שלום רב, האם אתם זקוקים לתרומות דם יעודיות עבור חולי המופיליה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לא תודה
פרופ' גילי קנת18/06/2008החולים כיום מטופלים בתרכיזים מסחריים שעוברים הפקה מיוחדת - לא בארץ. בכל אופן, תודה על ההתעניינות והנכונות לעזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יום כיף בשפייםורד13/06/2008
תודה מקרב לב לעידית ולסיגל על אירגון היום הנהדר בשפיים. גם מזג האויר פעל לטובתנו וכולם נהנו מאוד. הילדים לא רצו לצאת מהמים ולהפרד מהמגלשות, לקראת סוף היום. המבוגרים יותר שוחחו על הדשא בכיף והחליפו מידע בנושאים החשובים לנו. יישר כח גדול על העבודה הרבה וההשקעה כדי שהפעילות תצליח - ואכן זו היתה הצלחה . שוב תודה
כל טוב
ורד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שפיים
מוטי בנו14/06/2008מצטרף לנאמר לעיל בפה מלא .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיום כיף שפיים
ש.ש14/06/2008מצטר גם ומודה מקרב לב!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חתך בידאושרת12/06/2008
שלום, עובד איתי חולה המופיליה ולפני כמה זמן הוא נחתך בידו כשחתך ירקות. הוא עצר את הדם וטען שמדובר בחתך קטן, האם הוא לקח סיכון מיותר? כי נראה לי שהוא לא רצה לעשות מזה עניין, איך יודעים מתי יש ללכת לבית חולים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
החולה יודע
פרופ' גילי קנת12/06/2008במערכת הקרישה פועלים גורמים רבים כגון טסיות הדם ופקטורי הקרישה השונים, בד"כ הבעייה אינה מיידית בפציעות קלות ושטחיות אלא סיכון לדמם מאוחר, בייחוד לאחר חבלות פנימיות רציניות וכן דמום למפרקים. החולים מודעים היטב למחלה ולצורך בטיפול במסגרת ביתית או ביה"ח- כשהוא טוען שהוא יודע, תאמיני לו...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחתך ביד (מפי של חולה המופיליה)
פלי05/07/2008בעקרון דימומים שטחים שמבאים אחרים קצת דם לא מסוכנים לחולי המופיליה ברוב המקרים. הדימומים המסוכנים בעיקר (הם כי לא רק) הם דימומים פנימם אלה שמתחת לעור (והם גם אלה שלא רואים בדרך כלל ^^") ככה שברוב המקרים יש לסומך על ידע והרגשה של החולה. אני מדבר בתור חולה שחיי את חיו באופן רגיל נחתך נחבט ונפצע לאא חשש אבל אניני רופא... אבל לדעתי הרושם שנוצר לך שהחולה מעיט בחשיבות מצבו הוא לא נכון... לרוב קשה לי להסביר לאנשים שאני בסדר אחרי שאני נפצע כי בדרך כלל הם בחורים לאמין שאני הולך למות ואני מסתיר זה מהם... זה יוצר מצב לא נעים בדרך כלל... ודי קשה להסביר לאנשים שאני בסדר כאשר הם בחורים לאמין שאני לא ^^" לחולה בתור חולה יש בדרך כלל יותר ידע וניסיון כחולה לכן יש לבטוח בו (דעתי)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הפרייה PGDש.ש05/06/2008
היי, רציתי בבקשה להתייעץ, עברתי הפלה לא מזמן מכיוון שהיה לי הריון עם ילד חולה המופיליה
יש לי שני ילדים בריאים בת ובן ברוך השם, בכל זאת רצינו להרחיב את המשפחה ופנינו ליעוץ.
ביעוץ נתבשרנו שיש אפשרות לבצע PGD ולבחור את סוג העובר, ובכך למנוע הפלות מיותרות.
אך קופת חולים כללית מסרבת לממן הפרייה מכיון שיש לי 2 ילדים?????
אני מאוד רוצה ילד נוסף ואין בפשרותי לממן טיפול בעלות גבוהה כל כך מכיסי.
אנא עיזרו למי פונים???? בבקשה.... גם כך הצער הוא גדול ואיבדנו כבר 3 ילדים בהפלות.
אודה לתגבות וחג שבועות שמח לכולם..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אנא לפנות למרכזנו
פרופ' גילי קנת10/06/2008תוכלי לקבל סיוע והכוונה מפרופ מרטינוביץ ומהעו"ס שלנו, גינה גולדשטיין.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם אני אנוכית?עידית04/06/2008
התחתנתי לפני שנה עם חולה המופיליה. יצאנו יחד 4 שנים לפני החתונה.
הוא סיפר לי שיש אפשרות כיום לבחור את מין העובר וכך למנוע שיוולדו לנו בנות.
אני בבעיה... כל חיי רציתי תינוקת. זה כל מה שחלמתי עליו. נולדו לאמא שלי שני בנים אחרי. תמיד רציתי תינוקת, לקנות לה קוקיות, שמלות, לסרק אותה.... אני נורא מדוכאת מהעניין הזה.
האם עלי לוותר על זה ולהביא רק בנים לעולם? האם זו אנוכיות מצידי לרצות בת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בת
עטרה05/06/2008כאם לבת ושני בנים (הצעיר עם המופיליה) אני מאוד נהנת מגידול הבת, אבל המחשבה שיש סיכוי שהיא נשאית (עדיין לא בדקנו) מדירה שינה מעייני למרות שהטיפול כיום הוא טוב ומתקדם...
אני כנראה נשאית אבל לא נבדקתי בשלב זה. אני לא ממהרת מאחר שאין לנו תכנון לעוד ילדים. שלוש זה מספר יפה ולא הייתי רוצה לסכן עוד ילד עם המופיליה - לא בגללי, יותר בגללו.
בנתיים הילד מקבל טיפול קבוע והכל בסדר, אבל זה תמיד מדאיג ברמה זו או אחרת.
ההחלטה בסוף היום היא שלכם ושיהיה בהצלחה ובכייף והעיקר הבריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בת עלולה להיות נשאית בלבד- למה לא?
פרופ' גילי קנת10/06/2008לא ברור לי האם קבלת מבעלך הסבר מדויק. חולי ההמופיליה הם דווקא בנים (ניתן לדעת כבר בהריון האם בן בריא או חולה, כדי להחליט על ההמשך). הבנות מנהלות חיים נורמליים ואין להן הפרעות בקרישת הדם, אם כי הן עלולות להעביר המחלה לדור הבא- אולי עד אז יתפתחו שיטות טובות יותר למניעת ההעברה? למה להמינע מהולדת נשאיות???
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נכות להמופיליהרותם03/06/2008
שלום, האם חולי המופיליה זכאים לאחוזי נכות או הטבות מסויימות בגלל מחלתם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - עזרה בנושא המופיליהדודי31/05/2008
שלום שמי דודי אני בן 17, התבקשתי להכין עבודה לשיעור ביולוגיה בנושא מחלת ההמופיליה והיני מבקש מס' מחקרים וסקרים חדשניים בנושא ההמופיליה.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - פטור על תשלום לרופאים מומחיםעידית27/05/2008
בעלי סובל מהמופיליה וצהבת C. הוא היה מטופל עד לפני חצי שנה בקופ"ח מסויימת והיה פטור מתשלום על כל טיפול אצל כל רופא מומחה וכמו כן היה פטור מתשלום על בדיקות במכונים שונים.
כעת שעבר קופ"ח הוא פטור מתשלום על מכונים אך אינו פטור מתשלום על רופאים מומחים בטענה שהפטור על רופאים מומחים הוא רק פטור על רופאים שקשורים באופן ישיר למחלה (כמו למשל ראומטולוג, אורטופד וכו'.
מוכר לכם?
למיטב ידיעתי הפטור הוא בכלל לא מטעם קופת החולים אלא משהו שקשור במשרד הבריאות והוא חובה לכל החולים בהמופיליה! האם לקופת חולים יש זכות לשלול זאת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובה
גור28/05/2008שאלה מסוג זה מתאים להפנות ישירות לעו"ס גינה גולדשטיין במרכז הארצי להמופיליה.
ימים ב' ד' לטלפון 03-5302010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טובים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

