פורום המופיליה - יש לך שאלה?

מנהל הפורום

פרופ` גילי קנת
פרופ' גילי קנת
הוספת הודעה לפורום
 
לקביעת תור אצל פרופ' גילי קנת ללא פרסום בפורום
 
  • פקטור 11
    צורי
    21/01/2008

    אני בן 48 וכל חיי הייתי בריא. בעקבות דימום ממושך לאחר עקירת שן עשו לי בדיקות ומצאו רמת פקטור 11 נמוכה. האם זה המופיליה? האם יש תרופות? כיצד להתנהג בחיי יום יום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פקטור 11

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא זו לא המופיליה

    פרופ' גילי קנת
    22/01/2008

    לא צפןיים דימומים ספונטניים ללא התערבות כירורגית, טיפולי שיניים חודרניים וכדומה. אנא פנה להמטולוג (אם אפשר- במרכז שלנו) לקבלת ייעוץ מפורט

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חוסר פקטור 7-טיפול שיניים -ילד-דחוף

    שוש
    15/02/2009

    ד"ר גילי קנת שלום רב, בני בן 9 עם עבר רפואי של פרכוסי חום עד גיל 7 ( פינוי באמבולנס ברבות המקרים ושימוש בסטזוליד) כמו כן הינו עם G6PD וחוסר פקטור 7. רופאי שיניים רגילים לילדים מסרבים בכל תוקף לטפל בו. יש לו מספר טיפולים בשיניים לא מבוטל ולכן קבענו תור בשניידר ל- 22/2 בהרדמה מלאה. אני כל כך חוששת שאיני ישנה בלילות - לא בטוחה עם החלטתי . אני יודעת לאור פניותיי שרק בבית חולים הוא יכול לקבל טיפולי שיניים. האם אכן כדאי לבצע את הכל בבת אחת או שעדיף ללא הרדמה. אודה לתשובתך בהקדם . הרבה, תודה, שוש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתי אפשר להקלט להריון אחרי הפלה?
    ש.ש
    17/01/2008

    היום לצערי קיבלתי תשובה שהילד שאני נושאת בביטני חולה המופילה ומכיוון שבמשפחתנו סובלים מהמופיליה סוג A שזו המופיליה קשה אז גם העובר מן הסתם יהיה חולה בהמופיליה A
    אני מאוד מבולבלת מכיוון שנכנסתי להריון אחרי 5 שנים של נסיונות.
    רציתי לדעת שבמידה ואחליט לעשות הפלה תוך כמה זמן אפשר להקלט שוב להריון
    ומה הפרוצדורה לגביי הפרייה?
    למי פונים??
    תעזרו לי בבקשה!!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנא פני למרכז שלנו

    פרופ' גילי קנת
    17/01/2008

    לשאלתך: מהר, אין צורך לחכות הרבה לאחר ההפלה, התייעצי עם הגניקולוג המטפל
    לגבי IVF עם בחירת מין העובר או החזרת עוברים לא המופיליים- אנא פני להתייעצות עם גינה גולדשטיין עו"ס של המרכז שלנו וקבעי תור לשיחה עם פרופ מרטינוביץ שיוכל לסייע מול קופת החולים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    שירלי
    15/01/2008

    אני בהריון ואובחנה בעובר המופיליה. אני בהתלבטות קשה אם להפיל. קשה למצוא מידע על המחלה הזו ואנשים לא כל כך מבינים בה. אפשר בבקשה לקבל מעט מידע כיצד חיי הילד שלי יראו אם אני אחליט ללדת?

    כמו כן, אני רוצה מכם, אלו שמבינים במחלה, האם כדאי לעשות הפלה או שכדאי להוליד?
    תודה רבה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עובר עם מחלת המופיליה

    ד. ד.
    16/01/2008

    לילה טוב,שירלי.
    במענה לשאלתך, שאלה זו הופיעה בעבר בפורום, (ניתן לראות את שלל התגובות בעמודים 4,5,6 תחת הכותרת עובר עם המופיליה), עקב השעה המאוחרת, אני מסתפק בהבאת התשובה שעניתי בעבר על שאלה זו. כולי תקווה שאצליח ולו חלקית להרגיע את חששותייך.
    אני חולה המופיליה קשה בן 28, להורי נחסכו כל אותם התלבטויות קשות שמלוות אותכם היום מאחר ולא היה להם מושג שאני חולה המופיליה, תודה לא-ל אני חי היום חיים טובים ומאושרים, אני מודה לו על כל רגע ורגע שאני כאן בעולם, אני נשוי ואב לשנים, ילדים בריאים חכמים ומתוקים, אנא נסו לחשוב לא רק על הסבל שאתם מונעים ממנו אם תחליטו לא להביאו לעולם, אלא גם על האושר הרב שאתם מונעים ממכם עצמכם וכמובן מהאושר שאתם מונעים ממנו, חשוב שתדעו! לדעתי רוב חולי המופיליה (בארץ) חיים רוב זמנם באושר כאשר כמובן ישנם צרכים מיוחדים הבאים לידי ביטוי מעת לעת, בכנות, מתוך תחושה ונסיון אישי אני פונה אליכם! תנו לעצמכם את האושר בלידת ילד חמוד ומתוק! הוא יחזיר לכם אהבה בכפליים!!!
    ועוד נקודה אחת למחשבה. כולנו עוברים כל חיינו נסיונות וקשיים, אם בתחום הפרנסה, המשפחה, בריאות, או כל תחום אחר, אין אדם שלא צריך להתמודד במשך היום יום. דעו לכם! אנשים שלמדו להתמודד מגיל קטן, ילדים שההורים עם כל הרצון הטוב לא יכלו למנוע מאיתם התמודדויות וקשיים במשך ימי הילדות, ילדים אלו יסתגלו בקלות רבה יותר לחיי האדם הבוגר, ולקשיים וההתמודדויות שמלווים כל אחד מאיתנו. אף אחד מאיתנו לא מאחל לעצמו מלכתחילה מצב עדין ורגיש שכזה, אך לאחר שכבר הוטלתם לתוך מצב זה, אל תמנעו מעצמכם ומילדכם חיים מאושרים ושמחים. האמינו לי אתם לא תחרטו על כך,
    לסיום רציתי לאחל לכם שעם כל החלטה שלא תקבלו, שיתן לכם הא-ל המון כוחות לעבור את התקופה הקרובה ושמהיום והלאה תדעו רק אושר שמחה בריאות ושלווה.
    מתפלל למענכם ומחזיק לכם אצבעות מרחוק
    ד.ד.
    אם תרצו לקבל ממני תמיכה או לשמוע ממני על חיי, אנא כתבו זאת ואשתדל ליצור איתכם קשר.
    בהצלחה רבה בכל אשר תפנו ד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עובר עם המופיליה A

    ש.ש
    20/01/2008

    שלום לך ד.ד
    ראשית רציתי להגיד שתגובתך מאוד נגעה לי ללב
    אני בת 32 בהריון ונשאית המופליה, לפני ימים אחדים הובחן גם אצלי עובר חולה המופוליה ויעצו לי לעשות הפלה מכיוון שהוא חולה בהמופיליה A שנחשבת מאוד קשה לצערי.
    אני ובעלי גם בהתלבטות קשה כי 7 שנים לא נכנסתי להריון וכשכבר נקלטתי להריון מאוד קשה לקחת החלטה האם להשאיר או להפיל בכל זאת מדובר בחיי אדם.
    ומצד שני אני חיה בבית עם אב חולה בהמופיליה ואני רואה כל יום את סבלו וכאבו ולכן אני מאוד מבולבלת .
    יש לציין שיש לי שני ילדים בריאים בבית בת ובן שקיבלתי במתנה מהאל!!
    רציתי לדעת איזה סוג המופיליה יש לך?
    וכיצד מתמודדים בכלל עם תינוק חולה???
    מצפה לתשובתך
    ש.ש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה לש.ש. עובר עם המופיליה

    ד.ד
    29/01/2008

    לש.ש. היקרה
    לילה טוב
    יש לי המופיליה A עם פחות מ- 1% קרישה בדם (המופיליה קשה), אני לא יכול לומר שההמופיליה לא השפיעה על חיי, ההיפך הוא הנכון, לצערי עברתי מספר ניתוחים בפרקים שונים בגופי, גם כילד וגם כבוגר, ועם כל זאת אני בכנות מאושר מאד בחיי היום יום, אני לא דוגל בבריחה מהמציאות, כאמור לדעתי אין אדם שכל חייו מלקק דבש, כמעט להיפך, אני אישית עוד לא נתלקתי מעודי מאדם שכל חייו זרמו על מי מנוחות, לאחד יש בעיות בריאות, לשני יש קשיים בפרנסה, השלישי מאוכזב מהזוגיות, והרביעי לא רווה נחת מחינוך ילדיו וכו' וכו', לא מצבו האישי של האדם עושה אותו מאושר, אלא המבט הנכון שלו אישית על החיים, זה ורק זה עושה אותו מאושר, "איזהו עשיר זה השמח בחלקו" ביטוי זה נכון לא רק ביחס לעושר כספי אלא לכל תחום ותחום מהחיים, האדם שיודע להעריך ולשמוח במה שיש לו, ולא להביט לעבר הדשא של השכן, הוא מאושר. בינינו, כמה חלקים בגופינו כן מתפקדים? המוח, העיניים, האוזניים, הלב, הכבד, מערכת העיקול וכו' וכו', אז o.k. לא הכל תקין? נכון! יכול להיות יותר טוב? בהחלט! אבל העיקר הוא להביט על חצי הכוס המלאה ולהודות על העולם הנפלא שמסביבינו.
    לכן אני חושב שתפקידינו בדרך כלל הוא לא לנסות לשנות את המציאות, אלא לשנות את המבט.
    קצת קשה לי לענות לך איך נראים חייו של תינוק חולה המופיליה משום שאני יחיד במשפחה עם בעיה זו, וקשה לי לזכור את עצמי בגיל שנה, אני מעריך שמן הסתם השנים הראשונות הם קשים הרבה יותר משום שהילד אינו יודע להיזהר מנפילות או ממכות וכדומה, גם ההזרקה היא קשה יותר בגיל כ"כ קטן, אני מאמין שבעניין זה מן הסתם ישנם כאן בפורום עם נסיון גדול ממני,
    בכל מקרה אין בליבי ספק שכגודל ההשקעה והטיפוח, כן בסופו של דבר האהבה והחיבה לילד, כמו שתיל רך שעם כל השקיה והשקיה נקשרים אליו יותר, שכל ענף וענף מרטיט את נימי הלב, שגזעו החסון אחרי שגדל הוא מקור לגאווה, כך בדיוק עם כל נתינה ונתינה, עם כל תמיכה וסיוע, נקשרים לילד, אוהבים אותו, נהנים ממנו, וכשהוא רק יגדל אין ספק שהוא יהיה מקור גאווה להוריו.
    איתך בהחלטה הקשה ומתפלל למענך שתחליטי את הטוב ביותר בשבילך ובשביל משפחתך.
    ד.ד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ללדת או לא?

    חולת המופיליה
    16/01/2008

    בתור חולה המופיליה אתה צריך להמנע מפעילויות שונות על מנת לא להפגע ולהפצע... נכון שאני לומדת ומצליחה אך אני אישית לא הייתי רוצה ללדת ילד שחולה בהמופיליה. אך זאת כמובן בחירתך.
    נכון שלכולם יש את הזכות לחיות ואני מודה כל יום מחדש שאני חיה ויש לי משפחה נהדרת (אני לא נשואה, אני מדברת על ההורים שלי)שתמיד תתמוך בי. אבל זה לא קל. ההורים שלי עברו המון בגלל המחלה שלי, המון. אני כותבת לך את זה לא כדי להעציב אותך או משהו. אבל פשוט ראיתי את השאלה שלך ולא יכולתי לעבור הלאה מבלי לכתוב לך.
    בכל אופן בהצלחה ואם תחליטי ללדת, רק תדעי שהצוות בתל השומר תמיד יתמוך בך ויעזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כצייד חולה המופליה חיי

    פלי
    17/01/2008

    אישית אני לא יכול וגם לא רוצה לענות לשאלה הם כדי להפיל עובר המופילי או לא אבל אני רק אגדי ש-
    חולי ההמופילה הם אנשים רגלים לכול דבר הם נראים רגיל (טוב למרות שלאחרונה יותר מבחורה אחת טענתה שאני מעכור אבל אממ... הן לא ידעו שאני המופילי אז זה בטח לא זה ^_^") אני בן 17 ואני בעל המופיליה B קשה (אני מדגיש בעל!). חי חיים נורמליים לגמרי אני קם בבוקר (ב7 אגב) הולך לבית ספר (אלה הם זה יום שבת אז אני אשן עד מחר כניראה =_^") לומד בית ספר רגיל משחק משחקים רגלים משתף פעיל בשעורי ספורט אממ אחרי בית ספר אני אחוזר הבית או סתם מסבוב פה ושם הם חברים.... לא יודע חיים נורמליים לשאלה המתבקשת איפה ההמופילה נכנסת והורסת לי את החיים הנורמליים שלי?? אממ אז היא פשוט לא הורסת לי את החיים הנורמליים שלי... אני חיי רגיל נכון שאני מקבל טיפול באופן שבועי קבוע אבל אממ אני מטפל בעצמי וזה אף פעם לא הפריע לי יותר מדי. עד לא מזמן דאגתי להסתיר את העובדה שאני חולה הם כי לאחרונה החלטתי שהמופיליה זאת לא מילה גסה (והיא לא) ובכול מני מקומת שונים באינטרנט שאני פעיל בהם נמצא תמונה שלי מזריק פקטור כתמונה המזה שלי... לשאלה הם להפיל עובר המופילי אני לא יכול לענות.... סה"כ יכול ליות שחולי המופיליה סובלים קצת מהמופיליה... מצד שני גם האדם הבריא ביותר מעולם יסבול משהו....

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התלבטויות

    עידית אביבי
    17/01/2008

    שירלי שלום
    אף אחד לא יוכל להחליף אותך ואת בן זוגך בהתלבטויות אלו.
    ממליצה לך לפנות לשיחת יעוץ והכוונה על מנת לקבל אינפורמציה רפואית מהצוות במרכז הארצי להמופיליה בתל השומר בטלפונים: 03-5302120, 03-5302411,
    03-5302423
    עידית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    יסמין
    13/01/2008

    כיצד מאבחנים המופליה, האם ניתן לעשות זאת במהלך ההיריון?
    כמו כן, האם חולי המופיליה חיים תוחלת חיים רגילה?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    גור
    13/01/2008

    ניתן לאבחן המופליה ע"י בדיקת דם.
    ניתן לאבחן גם אבחון טרום לידה.
    מדובר על אבחון יזום ולא רוטיני, כלומר - האבחון מתבצע במשפחות בהן ידוע אודות הסטוריה של המופיליה.
    לגבי תוחלת החיים - ראי תשובות לנעמה של ד"ר גילי קנת ושלי.
    שרק נהיה בריאים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אבחון המופיליה

    פרופ' גילי קנת
    14/01/2008

    מצטרפת לתשובה של גור, ניתן כיום לאבחן המופיליה בתחילת הריון בבדיקת סיסי שליה במשפחות המוכרות כבר עם המחלה, אפשר אפילו לאבחן ברמת התאים לפני ההריון כאשר מבוצעת הפרייה חוצגופית (IVF). מציעה לך לעבור על חומר יותר מוקדם בפורום שעסק בדוק בנושאים המעניינים אותך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולה המופיליה
    אודליה
    10/01/2008

    לאחרונה הכרתי חולה המופיליה, אנחנו בקשר די אינטנסיבי ורציתי לדעת. האם במידה והוא נפצע חס וחלילה ניתן לעצור לו את הדם באופן רגיל, מה קורה אם חולה המופיליה משתתף בתאונה ולא יודעים שהוא חולה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חולה המופיליה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    גור
    13/01/2008

    בדר"כ עצירת דימום חיצוני להמופילי דומה לטיפול בכל אדם אחר, בתוספת מתן תרכיז הקרישה (תלוי בפציעה ובחומרת ההמופיליה).
    אם המופילי שותף בתאונה, רצוי מאוד שהצוות הרפואי המטפל בו ידע על ההמופיליה ויפעל בהתאם.
    אנחנו עובדים עכשיו בעמותה בהסדרת אמצעי זיהוי להמופילים על מנת לתת מענה למטרה זו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חולי המופיליה
    נעמה
    08/01/2008

    האם יש במחלה סכנת חיים? האם חולי המופיליה חיים עד גיל מבוגר?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חולי המופיליה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוחלת החיים בהמופיליה

    פרופ' גילי קנת
    09/01/2008

    ככלל בעולם המערבי תוחלת החיים של ההמופילים דומה לאוכלוסיה, כלומר המחלה אינה מקצרת חיים רק פוגעת באיכות החיים. כמובן שיש סכנת מוות במקרם של דימומם קשים (למשל דימום למוח אחרי תאונה וחבלת ראש קשה)- תלוי במיקום הדימום, חומרתו וניתן להקטין משמעותית הסכנה ע"י הגעה מהירה לטיפול אשר "מתקן" את מערכת הקרישה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    גור
    13/01/2008

    בהמופיליה עצמה אין סכנת חיים, או ליתר דיוק - סכנת חיים נדירה. בדר"כ כתוצאה מטיפול לא בזמן או לא מתאים.
    הסכנה היא במורכבות הטיפולים והאירועים הסדירים שהם מנת חלקם של כלל האנשים, וההמופיליה הופכת אותם למורכבים יותר. דבר נוסף - חייבים להיות מודעים לקיום ההמופיליה ולטפל בהתאם. לדוגמא (אחת מני רבות): טיפולי שיניים.
    האם המופיליים מאריכים חיים?... - משתדלים ועושים את המירב בעזרת צוות רפואי מיומן.
    האתגר (כמו לחלק גדול מהאוכלוסיה שאינה המופילית) זה לא אריכות החיים אלא איכות החיים, וגם בזה יש שיפור ניכר ומשתדלים שההמופיליה לא תפגע באיכות החיים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מחלקה וצוות רפואי מדהים.
    ליאורה גזית
    06/01/2008

    ברצוני להודות לכל צוות הרופאים שלנו:
    ד"ר גילי קנת המקסימה.
    פרופסור אורי מרטינוביץ היקר.
    ד"ר קובי לובושיץ המדהים.
    וד"ר אהרון לובצקי היקר.
    וכמובן לשאר הרופאים שלא ציינתי.
    ומיוחד לגבי גולן הפסיכולוג החמוד שלנו שליווה ומלווה אותנו לאורך הדרך.
    ולגינה, ולאחיות דליה דלית אהובה ומריאנה היקרות מה הינו עושים בלעדכיים.
    היום בפעם הראשונה הזרקנו לפורט ותודה לאל הכל הלך יפה .
    כל כך טוב לי שהבן שלי פחות סובל והיום בפעם הראשונה מזה 5 שנים אני רואה שהבן שלי לא סבל בשעת ההזרקה.
    תודה לכולכם על כל מה שאתם עושים בשביל בר .
    על הדאגה ההבנה והאכפתיות שלכם.
    משפחת גזית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מחלקה וצוות רפואי מדהים.

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמח בשמחתכם

    ד. ד.
    11/01/2008

    משפחת גזית היקרה, בר המתוק.
    שמחתי בשמחתכם לשמוע שהצלחתם להזריק לבר בפעם הראשונה, מי כמונו יודעים איזו הקלה זו לראות שהילד סובל פחות, ושאנחנו ההורים יכולים להקל עליו ככל האפשר.
    מאחל לכם רק אושר ושמחה כל החיים.
    שבת שלום
    דובי ד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המופיליה- היבט כלכלי וחברתי.
    גל
    05/01/2008

    שלום!
    קוראים לי גל ואני בת 15. התבקשתי במסגרת שיעורי ביולוגיה לקיים עבודת מחקר על המחלה המופיליה מהיבט רפואי, גנטי, חברתי וכלכלי. בעזרת האינטרנט מצאתי חומר רב אודות ההיבטים הרפואיים והגנטים של המחלה , אולם לא מצאתי מידע בנוגע להשפעות החברתיות או הכלכליות של המחלה. אשמח אם מישהו יוכל לעזור לי בעניין זה ואולי להסביר לי מהי ההשפעה החברתית של המחלה אם ישנה כזו, וכיצד המחלה משפיעה על המשפחה מבחינה כלכלית?, האם הטיפולים יקרים או שישנן הוצאות האופייניות לחולים במחלה זו.

    תודה רבה!!
    גל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גל צרי קשר עם המרכז שלנו

    פרופ' גילי קנת
    06/01/2008

    כדאי לך לשוחח עם הפסיכולוג שלנו, ד"ר גבי גולן, ועם העובדת הסוציאלית הארצית, גברת גינה גולדשטיין

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבטים חברתיים ונפשיים

    ורד
    06/01/2008

    שלום גל
    באתר המופיליה יש חומר רב בנידון כולל סרטים וראיונות עם חולים והוריהם ראי באתר מספר נושאים במשפחה וחברה
    [a href=http://www.hemophilia.org.il/kids.asp id=link]http://www.hemophilia.org.il/kids.asp[/a] [a href=http://www.hemophilia.org.il/psychology.asp id=link]וגםhttp://www.hemophilia.org.il/psychology.asp[/a]

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!

    גל
    08/01/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בארץ
    עטרה בוקר
    04/01/2008

    שלום לכולם - אני כל כך שמחה לראות את הפורום הזה.
    אני חיה בארה"ב עם בעלי ושלושת ילדי. לצעיר בניהם מיכאל בן 3 - יש המופיליה A. אין לנו היטוריה משפחתית ואנחנו עכשו בודקים אם אני אכן נשאית.
    אחד מתנאי העבודה שלי כמורה בניו יורק הוא ביטוח רפואי מעולה שמכסה את ההוצאות הכרוחות בטיפול בהמופיליה. מיכאל מקבל פקטור 3 פעמים בשבוע והוא ילד פעיל ושמח.
    בחודשים האחרונים אנחנו מתדיינים על אפשרות של חזרה לארץ, אבל אחד מהדברים שמונעים בעדי זה חוסר הידע שלי בכל הכרוך בטיפול בחולי המופיליה בארץ. אין לי מושג אם ניתן לקבל טיפול מונע רציף, האם זה מכוסה ע"י קופ"ח ?
    האם מאפשרים להורים להזריק לילד באופן עצמאי (כמו שאני עושה פה) או האם נדרש להגיע כל פעם למרכז לטיפול???
    אשמח לקבל עוד אינפורמציה בנידון.
    רב תודות
    עטרה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    טיפול בארץ

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול בהמופיליה בארץ

    פרופ' גילי קנת
    06/01/2008

    המופיליה נחשבת בארץ כאחת המחלות הקשות עפ"י חוק. החולים זכאים לטיפול בתרכיזי קרישה דרך הקופות, גם טיפול מונע, ילדים מקבלים פקטורים רקומבוננטיים ואת ההורים בהחלט מעודדים להזריק. בגילאי בי"ס סודי הילדים עוברים בקיץ קייטנות עם הצוות הרפואי כדי ללמוד הזרקה עצמית. לפרטים נוספים על זכויות החולים נא צרי קשר ישיר עם עידית אביבי (מנכ"ל העמותה), נציגי הועד וכן העו"סד שלנו- גברת גינה גולדשטיין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    סימה
    03/01/2008

    אני נשאית הומופיליה. רציתי לדעת באיזה גיל מומלץ לבדוק את בני.
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה שיותר מהר!

    פרופ' גילי קנת
    06/01/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה....
    ???
    31/12/2007

    האם HCV עובר ביחסי מין???

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מזה?

    אפרת
    10/01/2008

    מזה HCV? ואיך זה עובר ביחסי מין?
    והאם לבעלי חוסר בפקטור 11 יש HCV?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה- אפשרי

    פרופ' גילי קנת
    06/01/2008

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הריון
    מלי
    30/12/2007

    שלום, יש סיכוי שבני יהיה חולה המופיליה(זה קקיים במשפחת אביו) אנחנו עורכים בדיקות בנושא, אבל רציתי לשאול, האם לא עושים לתינוק ברית רגילה בגלל הסיכונים בכך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הריון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תורשה

    גור
    01/01/2008

    במידה והאב אינו חולה בהמופיליה, הוא לא מעביר את ההמופיליה לדור הבא, גם אם יש הסטוריה משפחתית.
    במידה והאב חולה, בנותיו בלבד (לא צאצאיו הזכרים) תהינה נשאיות (ולא חולות).
    לא כל הבנים במשפחה עם הסטוריה ידועה של המופיליה יהיו חולים.
    כיום לא מבצעים בדיקות שגרתיות לאתר נשאות גנטית להמופיליה.
    בכל מקרה של ספק, ניתן לפנות למרכז הארצי להמופיליה בתל השומר להתייעצות נוספת.
    גם בעניין הברית מומלץ להתייעץ במרכז.
    הלוואי שילדך יהיה בריא.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תוספת בנושא הברית

    פרופ' גילי קנת
    06/01/2008

    ניתן לוודא המופיליה בעובר (בהריון) או לאחר הלידה- חשוב לדעת לפני הברית כדי להערך בהתאם ולמנוע דימום- מצטרפת להמלצה של גור להגיע למרכז לבירור מסודר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    רני
    25/12/2007

    היכרתי בחור באינטרנט, הוא אומר שהוא חולה המופיליה, רציתי לדעת אם אני אצא איתו איך תשפיע מחלתו עלי. המחלה דורשת טיפולים רבים? זהירות בדברים מסויימים?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • "בינו לבינה"

    עידית אביבי
    25/12/2007

    שלום רני
    חלק מזוגיות היא היכולת להדברות, מדוע את שואלת אותנו את השאלות הללו?
    האם לא הבחור עצמו הוא שיודע הכי טוב אילו וכמה טיפולים הוא עובר וכיצד הם משפיעים עליו?
    תחשובי על זה
    עידית אביבי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המופיליה הינה מחלה גנטית ולא מדביקה

    פרופ' גילי קנת
    26/12/2007

    לגבי כל השאר (ממה להיזהר, האם יש מחלות נוספות, איך לנהוג)- באמת כדאי לדון עם הבחור עצמו. בהצלחה בקשר החדש...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    ליהי
    23/12/2007

    אני בהיריון חודש שלישי, רציתי לדעת אם אפשר ואם כדאי לבדוק המופיליה בעובר. אם כן, מתי אפשר לעשות זאת

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כדאי לבדוק המופיליה אם יש במשפחה

    פרופ' גילי קנת
    24/12/2007

    מאחר והמחלה נדירה ומאחר ואינה כרוכה בשינוי גנטי בודד ש טעם לבדוק המופיליה רק אם את חשודה כנשאית המופיליה בשל סיפור משפחתי. בכל מקרה אחר הדבר דומה לחיפוש המחט בערימת שחת וקשה לקבל מידע רלבנטי מן הבדיקות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלה
    דניאל
    19/12/2007

    האם גבר חולה המופיליה יוריש את המחלה לבניו?
    איך בדיוק עובדת התורשה במחלה זו?
    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שאלה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ראה גם הודעות קודמות

    פרופ' גילי קנת
    20/12/2007

    דניאל שלום, הגן של המופילה "יושב" על כרומוזום X , ולכל גבר יש XY -לכן גבר מעביר לבנים שלו את Y הבריא (מקבלים X מאמא) ולכן הבנים של גבר המופילי לעולם לא יהיו חולים. לעומת זאת, בנות של חולה המופיליה אשר קבלו X של כל אחד מההורים (אצל הבנות המין הינו XXׂ ) יהו נשאיות של המחלה ויעבירו את ההמופיליה למחצית מהבנים הזכרים שלהן (אשר יקבלו מהאבות Y ומהאם X בריא או X חולה). לפרוט נוסף עיין באתר בהודעות קודמות בנושא, מקווה שהבהרתי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום