מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- האם עובר בתורשהלני18/07/2007
שלום רב!
יש לבעלי קרוב משפחה, עם מחלת המופיליה
אני קצת בלחץ שזה יעבור בתורשה
האם המחלה תורשתית? והמה הסיכויים שזה יקרה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
המופיליה ותורשה- הבהרות
פרופ' גילי קנת20/07/2007המופיליה אכן מחלה גנטית. הגן "יושב" על כרומוסום X. מאחר ולגברים יש גנוטיפ XY הרי גבר שאצלו X פגוע יהיה חולה במחלה. הגנוטיפ של הנשים הינו XX (כרומוזום Y קובע את המין הגברי) , לכן אשה יכולה לשאת את המחלה ולהעביר אותה לילדיה מבלי להיות חולה בעצמה (גן X בריא מחפה על החולה ואינו נותן לו להתבטא ולייצר מצב של מחלה).
אם במשפחה של בעלך יש גבר חולה אבל בעלך עצמו בריא ברור שלבעל אין X הנושא את המחלה ואינו יכול להעבירה הלאה- יש לדאוג לבנותיו של הגבר החולה אשר בשל קבלת X מכל אחד מהוריהן יהיו נשאיות ועלולות להעביר את המחלה לילדים שלהן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פקטור 11אבי10/07/2007
אני בן 48 וכל חיי הייתי בריא. בעקבות דימום ממושך לאחר עקירת שן עשו לי בדיקות ומצאו רמת פקטור 11 נמוכה. האם זה המופיליה? האם יש תרופות? כיצד להתנהג בחיי יום יום?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פקטור 11
פליפה15/07/2007לשאלה הראשונה ההם אתה בעל המופיליה?
אממ אני לא יכול לענות לך על שאלה הם אתה חולה המופיליה לפי מה שיודע לי המופיליה היא מחלה תורשתית מולדת ולא נרכשת... לפי כחה אתה לא בעל המופיליה...... הם כי אני לא האדם הנכון לענות על השאלה...
לשאר השאלות אני יכול לענות ^^ ואשמח לענות
לשאלה השנייה הם יש תרופות?
אממ בעיקרן אין כיום תרופות המרפאות המופיליה. המופיליה היא מצב של מחוסר בפקטור כיום יש אמצעים לטיפול המאפשרים לבעל המופיליה לנהל חיים נורמליים האמצעי המקובל הוא הזרקת הפקטור לווריד... המפסיק לזמן מגובל...
לשאלה השלישית
כיצד מתנהל בעל המופיליה בחיי היום יום? (כיצד להתנהג בחיי יום יום?)
טוב אז בעקרון חיי של בעל המופילה הם חיים נורמליים לחלוטין ובעל המופילה מנהל את עצמו בדיוק כמו כול אדם בריא אחר.... ובקשר למחלה בעלי המופיליה מקבלים טיפול מונע (הזרקת פקטור) מספר פעמים בודים בשובע... וגם הם יש צרוך באת דימום פעיל חוץ מזה ומעוד כמה ביקורים קטנים במרכז הארצי להמופיליה מספר קטן של פעמים בשנה (לי יוצא לבקר פעם בשנה - + ^^) חיי של בעל המופיליה הם חיים נורמליים לחלוטים בילוים עובדה בית ספר בית אממ חיים ככל אחד אחר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
פקטור 11- חסר שאיננו דומה להמופיליה
פרופ' גילי קנת20/07/2007חסר פקטור 11 הינו הפרעת קרישה מולדת , שכיחה מאד ביהודים אשכנזים, אשר גורמת להארכה של בדיקת הקרישה הכללית(PTT) בדם החולה, בדומה להמופיליה. אולם בניגוד להמופיליה קלאסית (חסר פקטור 8 או 9ׂ) , שבה החולים סובלים מגיל צעיר מדימומים לשרירים ומפרקים, חולי חסר פקטור 11 מדממים רק לעיתים רחוקות והמחלה לרוב מתגלה רק כאשר מאתגרים את מערכת הקרישה, בגיל מאוחר, ומאובחנת עקב דימום בניתוחים מסוימים (בגברים- בייחוד ניתוחי ערמונית) או לאחר עקירות שיניים.
אין צורך בטיפול תרופתי קבוע ואין שום מגבלות בחיי היומיום. במצבי סיכון מוגבר לדמם (ניתוחים, עקירות) ניתן לרוב להסתייע בטיפול המונע פירוק קרישי דם (הקסקפרון) ויש להקפיד על תפרים וביצוע המוסטזיס כירורגי קפדני כדי למנוע דמם מאוחר מאזור הניתוח. במידה ומדובר בהתערבות ניתוחית לא דחופה, עדיף לתכנן הטיפול סביבה יחד עם מומחה בקרישת הדם, שיעניק לך ייעוץ מתאים.
לקבלת פרטים נוספים על חסר פקטור 11 ולצורך אבחון גנטי אתה מוזמן לפנות למרפאת מומחי קרישה בכל עת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפקטור 11
רתם07/08/2010שלום רב,
בבירור גנטי התברר שלביתי בת ,17,פקטור 11 2.8% מה המשמעות?
מהם טווחי הערכים?
והאם לבצע ניתוח אף אלקטיבי?
ומה ההתייחסות של הצבא להמופילה c?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם פקטר 11 עובר בירושה?
אפרת25/07/2007אני בת 19 ויש לי חוסר בפקטור11 גם לאח שלי בן 21 יש את אותה המחלה ברמה טיפה יותר חמורה אך לשאר אחיותי (3 אחיות) אין.
השאלה שלי היא האם חוסר בפקטור 11 יכול לעבור בתורשה ממני לילדיי ואם כן איך אפשר למנוע זאת.... תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
פקטור 11 -תורשה
פרופ' גילי קנת19/08/2007אכן פקטור 11 עובר במשפחות וללא קשר למין החולה. במידה ואתם תינשאו לאדם אשר אינו סובל אפילו מחסר קל של פקטור 11 אצל הילדים שלכם תהיה רמת פקטור גבוהה יותר מאשר אצלכם ואולי אפילו לא יופיע חסר בכלל. ניתן לבצע אבחון גנטי של המחלה אך מאחר וגם במקרי חסר קשה אין השפעה על חיי יומיום (אלא מומלצת זהירות סביב ניתוחים ובמצבים מסויימים בלבד), אין טעם לבצע אבחנה טרום לידתית של העוברים בשאלת המשך ההריון.
עם זאת, במשפחות עם חסר ידוע של פקטור 11 כדאי לבדוק את רמת הפקטור אצל בנים זכרים לאחר הלידה ולפני הברית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלות דומותתמר03/07/2007
שלום. רציתי לדעת אם יש מחלות דומות להמופיליה אבל לא חמורות עד כדי כך. אני מטפלת בילדים ואחד מהם נפצע בקלות ומדמם הרבה זמן עד שהדימום עוצר, ההורים לא מודאגים מזה אבל אני כן, רציתי לדעת אם יש סיבה לדאגה.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מחלות דומות להמופיליה
פרופ' גילי קנת03/07/2007תמר שלום
המופיליה הינה הפרעה בקרישת הדם המתבטאת בנטייה לדמם בשל חסר (קל או קשה) בחלבון קרישה (פקטור 8 או 9). חומרת הנטייה לדמם נקבעת לפי חומרת החסר של חלבון הקרישה בגוף.
מאחר ובמערכת הקרישה פועלים 13 חלבונים- חסרים אחרים (שאינם חסר 8 או 9 ולפיכך אינם מכונים המופיליה), לרוב נדירים יותר, יכולים אף הם לגרום נטייה לדמם.
פרט לחלבוני הקרישה תיתכן נטייה לדמם על רקע פגיעה במספרן או תפקודן של טסיות הדם, האחראיות ליצירת קריש ראשוני במערכת הקרישה, בעוד החלבונים (פקטורים) אחראים לייצוב הקריש הסופי שנוצר בהמשך.
במידה ואת מודאגת- אנא שוחחי עם ההורים, הציעי להם לפנות לרופא ילדים ובמידת הצורך לרופא מומחה במחלות הדם (המטולוג) כדי לבצע בירור מעמיק יותר. בחלק מן המקרים, אולם לא בכולם, קיים סיפור משפחתי של נטייה לדמם, אך העדר סיפור כזה אינו שולל צורך בבירור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מאבחנים?בני01/07/2007
מישהו יכול לספר לי איך מאבחנים המופיליה? עושים את זה אחרי הלידה או שרק אחרי הלידה, אם יש בעיה מגלים את זה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השאלה הייתה....
פליפה03/07/2007השאלה הייתה איך מאבחנים המופיליה לכו לדעתי חושב לציין את כול האפשרות האבחון לפי מיטב ידעתי רוב בעלי המופיליה בארץ אבחון כבעלי המופיליה לאחר גיל 8 ימים בברית מילה ואלו שעברו את בית המילה אבחון לאחר הדימום הראשון שלהם כבעלי המופיליה ^^ זהו רק היה חושב לי לציין עוד דרכים ואני חושב שרוב בעלי המופיליה מאבחנים לאחר הלידה...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אבחון המופיליה- תקציר פשוט
פרופ' גילי קנת03/07/2007המופיליה הינה מחלה גנטית הפוגעת בבנים זכרים בעיקר. הגן הפגום האחראי למחלה מצוי על כרומוזום X ולפיכך נשים (שיש להן XX) יכולות להיות נשאיות וגברים (שיש להם כרומוזומי XYׂ) יהיו חולים אם בגופם קיים X פגוע. מאחר וקיימות מוטציות רבות הגורמות לפגיעה בX ואחראיות למחלה האפשרויות הן:
במשפחה מוכרת, כשהאם נשאית והמוטציה האחראית למחלה ניתנת לזיהוי אצלה, אפשר לבצע בהריון בדיקת סיס שליה או מי שפיר, לזהות בחומר הגנטי האם העובר ממין זכר או נקבה ולהגדיר האם יש לו X פגום (המופילי) או בריא.
כשהאם נשאית אבל לא יודעים בדיוק מה המוטציה אפשר בחלק מהמקרים לזהות המופיליה בעובר ע"י בדיקת סמנים בגן שקרובים לאזור החולה ונוכחותם (או חסרונם) הם בתאחיזה למחלה, במקרים אחרים או במקרה שמדובר בחולה חדש הזיהוי מתבצע לפי בדיקות קרישה (רמת פקטור) אחרי הלידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אופנייםאינקוגניטו27/06/2007
בתי חולת המופיליה ורוצה ללמוד לרכב על אופניים, אני פוחדת מזה בגלל הנפילות אבל היא מתעקשת, למישהו יש עיצה מה אפשר לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אופניים
מיכל זיו27/06/2007שלום אלמונית יקרה,
בארץ חיים כיום קרוב ל-500 חולי המופיליה ורק 4 מתוכם בנות.
האם את בטוחה בהגדרת המחלה ?
איפה אתם מטופלים?
מהי חומרת המחלה ?
חסרים פרטים ולכן אומר באופן כללי שכיום ההמלצה היא לאפשר לחולי המופיליה לעסוק בפעילות ספורטיבית אולם פרטים מלאים והנחיות תקבלי רק מאנשי צוות מקצועי.
אנא צרי קשר 04-6180980 או נייד 050-6680406 ואפנה אותך למתן תשובות מקצועיות.
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאופניים
אושרת..28/06/2007שלום לאמא הדואגת...
גם לי יש ילד המופילי והוא כן רוכב על אופניים . והכל בסדר.
כמובן שהרבה צריך להזהיר אותם. ובטח ובטח לחבוש קסדה, מגנים לברכיים ולמרפקים.
קטן עליך הרבה בריאות וזהירות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאופנים
פליפה02/07/2007ממ כחולה המופליה אני רוכב על אופנים בלי חשש לנפילות... כולם נופלים מאופנים גם חולי המופליה זה שטיות. לא כול דבר מצריך פקטור ולא כול נפליה גורמת לדימום... מצד שנייה לא לתת לחולת המופליה לרכב על אופנים בגלל חשש לדימומים זה ניראה לי מטופש (סלחי לי).... היא יכולה ליפול גם מהמיטה בליליה ועקב אותה נפליה יכול להיגרם דימום... בעיקרן זה בדיוק כמו לחצות כביש זה שטיות ^__^"
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אירוח ילד חולה המופיליהא.25/06/2007
קרובי משפחה של בעלי מחו"ל מגיעים לארץ בקרוב ויתארחו בביתנו מספר ימים. בנם בן ה-10 חולה המופיליה. תוכלי לתת לי עצות אם יש משהו שאני צריכה לעשות כדי שיהיה לו נוח בבית ולא יקרה לו חלילה משהו רע? יש מוקד או טלפונים שרצוי שיהיו לי?
מודה לכם מאוד על עזרתכם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ארוח
מוטי בנו25/06/2007שלום א. ילדים המופילים מסתדרים בדרך כלל מצויין בבתים רגילים. אם יש בבית חפצים מסוכנים הם מסוכנים לבריאים באותה מידה. עצתי היא לקבל אותו יפה ככל האדם,ויחד עם זאת לידע את שאר בני הבית לגבי מצבו . בברכה , מוטי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהילד בן 10
מיכל זיו26/06/2007א. שלום רב,
אני מבקשת להוסיף על התגובה המדויקת של מוטי, מספרי טלפון למקרה הצורך:
המרכז הארצי להמופיליה, ביה"ח ע"ש שיבא, תל השומר 03-5302120 / 03-5302950
וטלפון שמודיע מי הכונן, מעבר לשעות העבודה, 03-5302409.
תוכלי למצוא את פרטי הכוננים באתר של העמותה http://hemophilia.org.il/medicalcenters.asp#onduty
מעבר לזה, תהנו מהביקור, הכל בסדר.
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחשב ניידליאורה גזית23/06/2007
שמי ליאורה ובני בר חולה המןפליה קשה. רציתי להודות למיכל ולכל הצוות הרפואי של המרכז הארצי להמופלייה עבור הטיפול המסור באישפוז של בר.
רציתי לציין שלקנות את המחשבים הניידים זה רעיון ניפלא.
זה עזר מאד לבר באישפוז.
בר היה מרותק למיטה במשך שבוע ימים ללא אפשרות לירידה מהמיטה ומה שהציל אותו ואותי מהשיגעון היה מחשב שהעסיק אותו רוב הזמן.
לפחות יש משהו משמח במחלה המצערת הזו שזה האכפתיות הדאגה וההבנה של הצוות הרפואי והמדהים שיש לנו כן ירבו רופאים כמוכיים.
ותודה גם למיכל זיו ולעמותת עלה על כל מה שאתם עושים למענינו.
תודה רבה ממשפחת גזית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברכות
יעקב24/06/2007ברכות לפתיחת הפורום החדש,ברכות לכל מי שעוסק במלאכה אתם מלאכים
יעקב,המטפל של אלי אשכנזי ז"ל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משפחה עם המופיליהדור20/06/2007
לאישתי יש בן דוד חולה המופיליה. קראתי קצת על הנושא ועכשיו אני יודע שהיא לא יכולה להיות חולה אבל כן יכולה לשאת את המחלה ולהעביר אותה הלאה לילדים. איך אפשר לדעת אם היא באמת נשאית? אם היא נשאית, מה הסיכוי שהילד יהיה נשא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון נשאות הומפיליה
מיכל זיו21/06/2007דור שלום,
ראשית, אנא קרא את המאמרים בנושא http://hemophilia.org.il/birth.asp
כדי לברר את הנושא יש לעשות עץ משפחה, חסרים פרטים בהודעה שלך,
ובמידת הצורך לעשות בדיקה גנטית.
עליך לפנות לגנטיקאית של המרכז הארצי להמופיליה, ד"ר רימה דרדיק.03-5302105 שלוחה 4.
בהצלחה ובריאות שלמה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון המופיליה בתינוק- תקראו!י.17/06/2007
אני בהריון והתגלה שהעובר שלי יהיה כנראה עם המופיליה. הרופא אמר שאני צריכה לבחור עם להפיל או לא. קראתי קצת על המופיליה אבל אין לי מושג מה באמת זה אומר ואיך זה משפיע על החיים של הילד ושל המשפחה. תוכלו לספר לי מהנסיון שלכם עד כמה זה משפיע על היומיום ואיזה סיכונים יש לחיים? זה נראה לי נורא להרוג ילד בגלל זה, אבל בעלי בעד והוא כל הזמן אומר לי שהילד עדיין לא חי בכלל, ושלמה להכנס לזה אם אפשר ללדת ילד בריא.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עובר עם המופיליה
אלי וישניצר17/06/2007שלום י'
ילדים חולי המופיליה, בניגוד לעבר חיים היום חיים רגילים כמעט, הודות לטכנולוגיה הרפואית שהתפתחה מאוד. יחד עם זה שנות הילדות הראשונות עלולות להיות מכבידות מעט עקב הצורך במעקב רפואי ובטיפול, והורים מסוימים מתקשים לקבל זאת-והדבר לגיטימי. אינני רוצה להרחיב את היריעה בנושא אולם ממליץ בחום שתפני למרפאת המופיליה בתל השומר. במרפאה ינתן לך מענה לשאלותייך הן בתחום החברתי והן הרפואי. יש במרפאה רופאים לרוב, פסיכולוג ועובדת סוציאלית. לפרטי התקשרות למרפאה טלפון: 03-5302120
פקס: 03-5351806* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההחלטה קשה
עו"ס18/06/2007קראתי את התלבטותך ואכן זו החלטה קשה .
אם זאת , עליך לשקול את המשמעות שיש ללידת ילד חולה .
אין מדובר בחיים רגילים - המשפחה צריכה להתארגן ולהתגמש לנתינת סיוע לילד על פי צרכיו . פעמים רבות אין מדובר בצרכים רגילים , אלא בעבודה נוספת , דאגות נוספות וגם חרדות המתלוות לגידול ילד שאינו ילד רגיל .
זה דרך אגב נכון לכל מחלה או נכות ולא רק להמופיליה. .
במקרה של המופילה מדובר במחלה שגורמת במשפחה "להפתעות" רבות בלתי צפויות בחיי משפחה עקב דמומים, סבוכים , צורך בהגנה מסוימת על הילד וכדומה .
מובן , שלאחר שהילד נולד הוא ילד אהוב ודואגים לו מאד .
אף אחד לא היה חושב לאחר לידת ילד חולה לסלק אותו , אבל יתכן ובמידה ואפשר היה למנוע זאת מראש זאת הבחירה שהורים היו עושים .
קשה מאד לתת לך עצה חד משמעית מה לעשות - אם זאת ,החלטה שלך צריכה להעשות בכובד ראש ובעיקר עם הבנה מה המחיר שאת לוקחת על עצמך בעתיד בחיי המשפחה .
הדברים שכתבתי כאן הם תוצאה של נסיון מקצועי וניסיון אישי
(אני גם קרובת משפחה של חולה המופיליה וגם עובדת סוציאלית העוסקת בשקום ).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעובר אם המופיליה
י' י-ם19/06/2007אני חולה המופיליה ואני חי אם המחלה כבר יותר מ-25 שנה ואני חושב שהגעתי אליה היא שלמרות
שזואת מחלה קשה אפשר לחיות איתה חיים טובים אולי בהתחלה יהיה לך קשה כשתראי אותו
מדמם וסובל מכאבים אבל תדעי שהיום אפשר לחיות אם המופיליה אבל חייבים לטפל וצריך לפקוח עין (במיוחד אם תינוקות!!!!!) אז אני מציע לך לא להפיל כי זה לא כמו פיגור!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאני לא מקנאה בך על ההתלבטות הקשה
אלמונית21/06/2007שלום חמודה,
אני מכירה קצת את המחלה, לא ממקור ראשון, לשמחתי, אבל אני מכירה מישהי שיש לה ילד חולה. נכון שהיום אנשים יכולים לחיות עד גיל שיבה טובה ויש טיפולים טובים אבל זה לא עושה את זה קל יותר. זה סיפור לגדל ילד חולה במחלה הזו. עם החשש הזה מדימומים כל הזמן... יש גם עניין של רמה של חומרת המחלה. אם אין בכלל קרישה זה מצב הרבה יותר קשה ומסוכן, מדובר בילד שצריך לקבל עירויי דם 3 פעמים בשבוע אולי, וכשיש דימום יש כאבים איומים ויש סיבוכים... בקיצור...באופן אישי, תוך שאני כותבת לך, אני אומרת לך עם יד על הלב, אני הייתי עושה הפלה. השאלה הראשונה היא באיזה שבוע את. אם זה עוד אקטואלי בכלל... אם זה כבר עניין של לעשות לידה מוקדמת אז ההתלבטות היא כמובן קשה עוד יותר. הכי טוב אולי שבאמת תלכי למחלקה להמופיליה ותשמעי מהם מה זה אומר ילד חולה. מה הטיפולים, מה הסכנות והכל ואז תחליטי ביחד עם בן זוגך את ההחלטה שלכ. בהצלחה!!!!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוק עם המופיליה
מיכל זיו21/06/2007שלום רב,
במענה לפנייתך קבלת תגובות שונות מאנשים שאכפת להם, חלקם מעורבים אישית, אולם חסרה לך תגובה מקצועית.
אני ממליצה שתפני לייעוץ במרכז הארצי להמופיליה.
הגנטיקאית ד"ר רימה דרדיק תוכל לתת לך תשובה לגבי העובר - האם הוא יוולד עם המופיליה ומה תהיה חומרת המחלה. למשל, יש הבדל עצום בין המופיליה קלה לבין המופיליה קשה.
תפני בבקשה לד"ר דרדיק 03-5302105.
בנוסף, מציעה לשמוע פרטים על המחלה וההתמודדות איתה מצוות המרכז הארצי להמופיליה: ד"ר גילי קנת, הגב' דליה בשרי - אחות אחראית וגבי גולן - פסיכולוג - בפגישה משותפת.
בהצלחה.
את מוזמנת לפנות אלי במידת הצורך. 04-6180980 או נייד 050-6680406.
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההייתי מורידה את העובר
האלמונית22/06/2007אני אם לילד המופילי, אשר ההמופיליה נפלה עלינו כרעם ביום בהיר לאחר הלידה, כשלעולם לא שמענו קודם לכן מזה בכלל המופיליה, אם הייתי יודעת לפני, עם כל הצער שבדבר,הייתי מורידה את העובר!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המופיליה - הכתבהמערכת BeOK14/06/2007
שלום רב, אני מניח שרובכם ראיתם כבר, אבל למי שלא - הנה [a href=http://www.beok.co.il/SelectedArticle.aspx?ArticleID=4402 id=link]הכתבה[/a] שהעלנו בזכותכם.
גלישה נעימה, המערכת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה רבה על הוספת הקישור לכתבה
אלמונית21/06/2007הכתבה חשובה מאוד וגם כוללת סרטון הסברה שיכול מאוד לעזור להבנת המחלה במיוחד למי שנחשף אליה לראשונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כל הכבוד ואני מלאת קנאהעו"ס12/06/2007
כל הכבוד על הפורום החדש .
כמובן שאני מלאת קנאה ומבקשת עזרה לפורום כזה גם במקום אחר . אלי אתה מוכן ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סיוע לפורום
אלי וישניצר12/06/2007שלום אחות, אשמח לסייע במידה שאוכל. אנא צרי עימי קשר בטלפון או אימייל
בברכה
אלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלי מיכל סיגלי' י-ם11/06/2007
ולכל מי שהיה שותף בהקמת הפורום החדש
רציתי רק להגיד שעשיתם אחלה עבודה!!! (-:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה לי' מעיר הקודש
אלי וישניצר11/06/2007תודה י' על המחמאות אך עם כל הצניעות תרומתינו היתה קטנה. התודה הגדולה מגיעה לאנשי אתר BeOk יעל, עומר ועוד, שניאותו לארח את הפורום עבורינו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המופיליהיקיר10/06/2007
שמעתי שזו מחלה קשה, מישהויכול לפרט קצת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המופיליה-מחלה קשה אך נסבלת
אלי וישניצר11/06/2007המופיליה מוגדרת כמחלה קשה. עקב התפתחות טכנולוגית ניתן לחיות עימה באיכות חיים סבירה, וזאת בניגוד לעבר. להרחבה [a href=http://www.hemophilia.org.il/alehpub/hemopr5MB.wmv id=link]לחץ כאן לקבלת סרטון הסבר[/a]
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עבודות על המופיליהגור10/06/2007
בעת האחרונה רבו הפניות מצד תלמידים וסטודנטים לעזרה בכתיבת עבודה על המופיליה.
חומר רב ניתן למצוא באתר העמותה "מידע כללי" וב"רפואה וטיפול".
אלו שמעוניינים לשאול, לראיין, להשלים פרטים - מוזמנים לפנות למיכל מנכ"ל הוועד או לכל אחד מחברי הוועד (מופיעים באתר ב"מי אנחנו"), ואנו נענה או נפנה למקורות הרלוונטיים ככל שניתן.
מגמה זו של כתיבת עבודות על ההמופליה הינה מבורכת. היא עוזרת להעלות למודעות ולהבנה את עצם קיומה של ההמופיליה, ואת מורכבותה.
פניות יתקבלו בברכה ויזכו לשיתוף פעולה.
ברכות לאלי על הטיפול השוטף באתר, ועל היוזמה לשידרוג הפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אתה צודק
אבי10/06/2007שלום גור ותודה על המחמאות
אתה צודק מאוד בדבריך. המודעות למחלה עולה ולא פעם אני מקבל בקשות לאימייל שלי למסירת מידע כזה או אחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

