מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אריתרוציטים בבדיקת שתןטל19/08/2012
קיבלתי תוצאה של 25 אריתרוציטים בבדיקת כימיה, אך בבדיקה מיקרוסקופית יש רק תא אחד לשדה. מה משמעות התוצאה? כיצד נמצאים תאים בבדיקה אחת אך לא בשניה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אריתרוציטים בבדיקת שתן - תגובה
יעל אבנון20/08/2012מדובר בשיטות מדידה שונות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אחוז לימפוציטיםליאור19/08/2012
שלום,
האם 34.60 הינו אחוז לימפוציטים גבוה בדם?
התוצאה (לא באחוזים) היא 2.91.
שואלת בגלל חשד לשעלת-תוצאות הבדיקה לנוגדני PERTUSSIS טרם הגיעו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אחוז לימפוציטים - תגובה
יעל אבנון19/08/2012שלום ליאור,
לא מדובר באחוז גבוה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת קורטיזול 24 שעותאלינור19/08/2012
שלום,
ביצעת את בדיקת השתן לקורטיזול 24 שעות
והתשובה היא 1100
האם היא בטווח הנורמה?
פשוט לא מופיעים לי הגבולות של הבדיקה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת קורטיזול 24 שעות - תגובה
יעל אבנון19/08/2012שלום אלינור,
על מנת לענות על השאלה אני צריכה לדעת את שיטת המדידה של המעבדה.
במידה ואין לך את הנתון הזה, פני לרופא שהפנה אותך לביצוע הבדיקה ותבררי עימו.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמות ESR גבוהות בבדיקת דם לאחר דלקתליאור17/08/2012
שלום,
לפני כשבועיים וחצי הייתה לי דלקת גרון חריפה, הרופאה אבחנה סטרפטוקוק (בלי משטח גרון, עקב העדות שנדבקתי מאחי ולו אובחן סטרפטוקוק), טופלתי באנטיביוטיקה 10 ימים.
הדלקת חלפה ונשאר שיעול טורדני מאוד, יבש, לעתים מלווה בליחה.
היום השיעול עדיין נשאר וקשה לי לנשום עמוק בלי להשתעל (בבדיקה הרופאה אמרה שלא שומעת דבר בריאות).
בבדיקות דם שעשיתי (בדיקה תקופתית לקראת נסיעה ארוכה)
נמצא כי חסר לי ברזל (20 מטווח 50-170), המוגלובין גם הוא נמוך (11.70)
ורמות ESR גבוהות (45 מטווח 2-25).
על מה זה מצביע? יש סיבה לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמות ESR גבוהות בבדיקת דם לאחר דלקת - תגובה
יעל אבנון17/08/2012שלום ליאור,
יש לך אנמיה ובמצבי אנמיה שקיעת הדם מוחשת- ESR גבוה.
יכול להיות שמדובר ב-2 גורמים המאיצים את שקיעת הדם- אנמיה ותהליך דלקתי שלא עבר לגמרי. אני מציעה לך לטפל במהירות באנמיה ולהחזיר את הערכים לנורמה.
נטילת ברזל ללא התייחסות לסיבה שבגללה יש לך חוסר, אינה מספיקה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לימפוציטים ונויטרופיליםסיון ארצי16/08/2012
שלום, עשיתי בדיקת דם שגרתית שכל הערכים בה היו בנורמה פרט לשניים:אחוז נויטרופילים גבוה 85 כשהנורמה 40-75 ואחוז לימפוציטים נמוך 8 כשהנורמה 22-44. שאלותי : האם אלו ערכים חריגים ביותר שמצריכים בדיקה מעמיקה או סטיה קלה יחסית והאם העובדה שהייתי במצב נסער ריגשית (באמצע ריב סוער עם הבן זוג) באותו הבוקר יכולה לגרום ולהשפיע על התוצאות האלו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לימפוציטים ונויטרופילים - תגובה
יעל אבנון16/08/2012שלום סיון,
רמת נויטרופילים גבוהה מרמזת על זיהום חיידקי.
לא ניתן לדעת את מקור הזיהום עפ"י בדיקת הדם.
רמת הלימפוציטים יורדת כאשר רמה אחרת של תאים לבנים עולה, במקרה שלך- הנויטרופילים, מפני שתאים אלו נמדדים באחוזים.
מצבי חרדה לעיתים עלולים להעלות את רמת הנוירופילים ולכן מצבך הנסער עשוי היה לתרום למצב.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- rbcרונן16/08/2012
שלום רב,
ב-7 שנים אחרונות אני צמחוני ובחצי שנה האחרונה טבעוני. אתמול עשיתי בדיקת דם. כל הערכים השתנו באופן קיצוני לטובה (כולל כולסטרול כללי ורע שנחתכו ב-30% , ברזל ועוד). עם זאת ה-rbc ירד לרמה של 4.74 (בדר"כ היה מעל 5). האם מדובר בנתון מדאיג?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר rbc - תגובה
יעל אבנון16/08/2012שלום רונן,
כל עוד רמת ההמוגלובין תקינה (15-16) אז זה בסדר.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיא לא בטווח הזה
רונן17/08/2012ההמוגלובין 14.2..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
יעל אבנון19/08/2012במקרה זה, מדובר באנמיה גבולית ואני ממליצה לך לקבל הנחיות תזונה ותוספי תזונה על מנת לייצב את רמת ההמוגלובין ולהימנע מהחמרת האנמיה בהמשך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם לאחר חום של 5 ימיםאור15/08/2012
היי בבדיקות דם שעשיתי אחרי 5 ימי חום של 38.5 שהיה הכי גבוה יצא לי ערכים:
NEUT.abs 1.3
CH 17.5
HYPO % 26.1
MICRO % 59.7
MPV 6.4
MCH 18.3.
MCV 58.2
RBC 6.78
WBC 3
UREA 16
לאחר סיום החום יצא לי פצע גדול ואדום שלא עובר כבר שבוע אודה על תשובתכם
מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם לאחר חום של 5 ימים - תגובה
יעל אבנון16/08/2012שלום אור,
תמונת הדם החלקית ששלחת מראה על אנמיה ועל מחסור בכדוריות דם לבנות.
בנוסף אני רואה מחסור בחלבונים בתזונתך- עפ"י האוריאה הנמוכה.
אלה ממצאים שלא קשורים בהכרח למחלת החום שתיארת.
יש צורך לראות תמונת דם מלאה כדי לאבחן את סיבת האנמיה ואת החולשה של מערכת החיסון. אחת הסיבות האפשריות במקרה הזה היא מחסור בחלבונים בתזונה או בעיות ספיגה במערכת העיכול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- leucocytesיהודית15/08/2012
שלום
בבדיקה שתן שעשיתי מופיע 500 לאוקוסיטיס (גבול עליון)
הייתי רוצה לדעת אם זה מסוכן
תודה
יהודית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר leucocytes - תגובה
יעל אבנון16/08/2012שלום יהודית,
כדוריות לבנות בבדיקת שתן מרמזות על דלקת.
לעיתים הדלקת היא לא מורגשת ולעיתים כן.
אני ממליצה לך לשתות מיץ חמוציות ללא סוכר ולקחת תוסף פרוביוטיקה.
זהו לא בהכרח מצב מסוכן אך כדאי לערוך בדיקת שתן נוספת כדי לראות שהדלקת עברה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תרומת דם ורמת Ferritinאלי15/08/2012
שלום,
בבדיקת דם שעשיתי הערך היחידי שהיה מחוץ לטווח היה :
Ferritin 15 ng/ml 20 - 250 *(..........).
8 ימים לפני בדיקת הדם תרמתי דם, האם יש קשר לרמת ה- Ferritin הנמוכה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תרומת דם ורמת Ferritin - תגובה
יעל אבנון16/08/2012שלום אלי,
הפריטין הוא חלבון המשמש מאגר לברזל.
תרומת דם עשויה להשפיע מעט על מאגרי הברזל אך הרמה אצלך נמוכה גם בלי קשר. ערך אופטימאלי של פריטין הוא בסביבות 120.
אני צריכה לראות תמונת דם מלאה ולערוך לך תשאול על מנת להבין מהי הסיבה שבגינה יש לך מחסור בברזל, הגורם לאנמיה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקודי כבד גבוהיםמירה14/08/2012
שלום רב,
בני בן 27 עם כולסטרול 229 טריליצרידים 194
alt 51
כל השאר תקין. בעיקר אני חוששת מתפקודי כבד. האם 51 מצריך בדיקות נוספות?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקודי כבד גבוהים - תגובה
יעל אבנון14/08/2012שלום מירה,
על מנת להבין את הסיבה לרמת הכולסטרול והשומנים הגבוהה ולרמת GPT - ALT הגבוה יש לערוך אבחון של כל תמונת הדם יחד עם תשאול בריאותי אישי, הכולל הרגלי תזונה ואורח חיים. ישנם עוד 2 אנזימי כבד- GOT ו- GGT שגם את רמתם צריך לבדוק. על מנת לשפר תפקודי כבד ולהוריד את רמת השומנים בדם יש לאבחן ראשית את הסיבה למצב ולאחר מכן להתאים טיפול תזונתי ולחזק עם תוספי תזונה וצמחי מרפא.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה קשרית היפודנסיתס.י14/08/2012
שרואים בתשובה של אולטראסאונד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה קשרית היפודנסית - תגובה
יעל אבנון15/08/2012שלום,
קשרית היפודנסית היא סוג של גוש או ציסטה שמוצאים בצילום אולטראסאונד. למשל בצילום אולטאסאונד של בלוטת התריס או של בלוטת האדרנל. לרוב הקשריות אינן גורמות לבעיה בריאותית אך כדאי לעקוב אחר האיבר בו הן נמצאות.
במקרים מסוימים ניתן לעשות ניקור של הקשרית על מנת לוודא אם היא שפירה,
כ-95% מהקשריות נמצאות שפירות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- uric acid פענוח תוצאות בדיקהmaxi13/08/2012
שלום רב,
במספר בדיקות דם שנערכו לי לאחרונה, נתגלתה רמה גבוהה של uric asid שנע בין 8.5 ל 9.6.
לאור תוצאות אלה נשלחתי לבידקת איסוף שתן שהתוצאות שאלו התוצאות שלה
Uric Acid, Urine 0.8 g/24h.
האם זו רמה תקינה?
האם יכול להיות שרמת uric asid גבוהה בדם ולא בשתן?
אשמח לקבל את עצתכם בנושא.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר uric acid פענוח תוצאות בדיקה - תגובה
יעל אבנון13/08/2012שלום,
רמה תקינה או נמוכה של uric acid בשתן יחד עם רמה גבוהה בדם מסמלת על בעיית פינוי של החומצה דרך הכליות. עליך לקבל הנחיות לתזונה אשר מפחיתה את רמת החומצה בדם, יחד עם תוספי תזונה וצמחי מרפא לשיפור תפקוד הכליות.
חומצה אורית בעודף עלולה לגרום לדלקת פרקים בשם גאוט.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהuric acid
max13/08/2012שלום יעל ותודה על התשובה המהירה.
האם כל מקרה של רמה גבוהה של uric asid בדם מבשרת על בעיות בתפקודי כליה או על ייתכנות לגאוט?
האם יש מצבים בהם uric asid לא משפיע או גורמת לתופעות לוואי?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהuric acid - תגובה
יעל אבנון14/08/2012חומצה אורית גבוהה בדם לא תמיד מצביעה על בעיה בכליות.
ישנן סיבות נוספות לעליה ברמת החומצה בדם, למשל- אכילה מוגברת של חלבונים כמו בשר, עופות ודגים. שימוש מוגבר באלכוהול, עודף סוכר בדם, צריכה גבוהה של ויטמין C, שתיית קפה מרובה, שימוש בתרופות שונות, זיהומים שונים ועוד.
ברגע שהחומצה האורית גבוהה בדם זה מחייב התייחסות ואין להשאיר את המצב ללא טיפול. כרגע אני ממליצה לך לשתות הרבה נוזלים על מנת לעזור לכליות להפריש את עודפי החומצה דרך השתן. לאבחון מעמיק יותר והתאמת טיפול באופן אישי יש לפנות אלי טלפונית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם של אמא שלי בת 84בועז13/08/2012
אמא שלי בת 84 לאחר ארוע מוחי משותקת בצד השמאלי שלה ולמעשה לא יכולה להזיז את הגוף כמעט בכלל, נעזרת במטפלת שמסייעת לה והיא על כסא גלגלים, עם סכרת המטופלת באינסולין ודלקת פרקים המטופלת בקורטיזון 5 מ"ג בחודשים האחרונים היא מאד מאד חלשה, מנומנמת, מבולבלת. יש לה תופעה שכל הזמן יש לה חום שבין 37 ל-38 שלעיתים אף עולה מעבר ל-38 מעלות. אנחנו נותנים לה אקמול להורדת החום. בחודשיים האחרונים אושפזה בבית חולים פעם אחת אמרו לנו שגילו דלקת בדרכי השתן ובפעם השניה אמרו שיש זיהום חשבו בתחילה דלקת ריאות ואחר כך אמרו שבמקום אחר בגוף. טופלה בבית החולים באנטיביוטיקה לוריד ואחר כך כששוחררה הביתה המשיכה עוד 5 ימים בכדורים. עכשיו היא שוב עם חום 37.8 ובבדיקות הדם שעשינו לה נמצאו הערכים הבאים: Glucose - 211 Sodium - 134 Iron - 28 Transferrin - 341 Urea - 30 Creatinine - 0.63 Uric Acid - 6.3
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם של אמא שלי בת 84 - תגובה
יעל אבנון13/08/2012שלום בועז,
רמת הברזל של אמך מאוד נמוכה, הסוכרת אצלה לא מאוזנת, היא סובלת כרגע מאנמיה- מחסור בחמצן ברקמות הגוף, דבר אשר גורם לעייפות וחולשה.
בנוסף, מחסור בחמצן עלול לגרום לבעיות בתפקוד המוח. כדאי להתייעץ עם הרופא המטפל לגבי מתן תוסף ברזל ולנסות להתאים את צריכת האינסולין שלה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דם :חגי11/08/2012
אודה על עזרה בפיענוח בדיקות דם אלו של אמא שלי, בת 82, ברקע- פרקינסון וסרטן השד ממנו החלימה לפני 5 שנים.
חלק מהתוצאות יצאו מחוץ לנורמה ואלו הן:
Wbc : 4.6
כדוריות דם לבנות
Rbc
: 3.69 כדוריות דם אדומות
Hb 11.6 המוגלובין
HCT 35.9 נפח כדוריות דם אדומות
MCH
31.4 רמות המוגלובין ממוצעת בכדוריות הדם
MCHC
32.3 ריכוז המוגלובין בנפח נתון
MCV
97.1 נפח ממוצע של כדוריות דם אדומות
EOS% 8.5 תאי דם לבנים שנלחמים בזיהומים
Sodium 127.2 נתרן
יתר התוצאות יצאו בנורמה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות דם - תגובה
יעל אבנון12/08/2012שלום חגי,
עפ"י הנתונים שרשמת, אמך סובלת מאנמיה- מחסור בחמצן ברקמות הגוף. מספר כדוריות הדם האדומות אצלה נמוך וגודל כל כדורית- גדול מהממוצע.
כדוריות אדומות גדולות לרוב נובעות ממחסור בויטמין B12 או חומצה פולית אך ישנם גורמים נוספים לכך, כמו שימוש בתרופות. רמת האזונופילים אצלה גבוהה - זה מסמל על אלרגיה בגוף. רמת הנתרן נמוכה מאוד, זה עשוי לרמז על שימוש בתרופות משתנות, עודף או מחסור בנוזלים ועוד. אני ממליצה לבדוק לה לחץ דם ולראות האם רמת הנתרן הנמוכה משפיעה על לחץ הדם בעורקים.
על מנת לפענח בצורה מדויקת יותר את מצבה, אין זה מספיק לראות מספר בדיקות בלבד אלא יש צורך לאבחן את בדיקת הדם המלאה ולערוך תשאול בריאותי מקיף.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת TSH בדםטולי11/08/2012
ביצעתי בדיקה לפני כשבועיים שהצביעה על רמת TSH של 6.92
הרופאה ציינה כי מדובר בערך גבוה מאוד וכי יהיה עליי לקחת כדור אלטרוקסין במשך 6 שבועות, אך לפני כן ביקשה שאערוך בדיקה חוזרת.
בבדיקה החוזרת לפני מספר ימים הערך הראה על 2 בלבד.
שאר הערכים בבדיקות היו בתוך התחום התקין.
מה יכולה להיות הסיבה לשינוי כה חד בזמן כה קצר?
האם עליי לעשות בדיקת דם נוספת?
*רק אציין כי הפנייה המקורית שבגינה נשלחתי לעשות בדיקות דם הייתה עקב נשירת שיער, תחושת עייפות, והזעה מוגברת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמת TSH בדם - תגובה
יעל אבנון12/08/2012שלום טולי,
ערך ה- TSH משתנה לא מעט וישנם מקרים רבים בהם הוא קופץ מבדיקה לבדיקה. על מנת לבדוק את תפקודי בלוטת התריס בצורה מדויקת יותר יש לערוך בדיקות נוספות כמו- FT3, FT4- אלו הם ההורמונים שמייצרת הבלוטה וחשוב שיהיו בטווח התקין. בנוסף רצוי לבדוק רמת נוגדנים מסוימים בדם על מנת לשלול תהליך אוטואימוני- מצב בו הגוף עצמו תוקף את בלוטת התריס.
נוגדנים אלו נקראים Anti TPO Ab / Thyroglobulin Ab.
אין צורך להתחיל לקחת תרופה במצבך אך יש להמשיך ולבדוק את מצב הבלוטה עפ"י הערכים שציינתי. במקרה וה- TSH יעלה שוב, ניתן לטפל בכך באמצעות תזונה, תוספי תזונה וצמחי מרפא ולא באמצעות תרופה כימית שעם הזמן מנוונת את הבלוטה וגורמת לתלות. על מנת לפענח את הסיבות לנשירת השיער ולעייפות יש צורך לערוך אבחון בדיקות דם מעמיק ותשאול בריאותי מקיף, לרוב מדובר במספר סיבות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

