מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ממצאיםמישהי01/08/2012
שלום רב
בתי בת 17 עם המופטיזיס בCT עם חומר ניגוד נמצאו שתי פתוךוגיות תסנינים ריאתיים באונות העליונות דו צדדית ובנוסף היצרות של CELIAC TRUNK הודגמה נודלה רטרוסטרנלית שטיבה לא ברור נשלחה במידי לביצוע ביופסיה תחת US .
אשמח לדעת במה מדובר ודבר שני עברו 10 ימים ועדיין אין תשובות הרופא אומר שאין מ לדאוג ושהוא לא חושב שיש מחלה אם כן למה הוזמנו להגיע לאישפוז דחוף ?למה מיד לאחר הCT ביופסיה דחופה?האם ייתכן דבר כזה שיש גידולים ובכל זאת אין כלום?
האם ממצאים אלה יכולים להסביר את ההמופטיזיס?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
יעל אבנון02/08/2012לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_מחלות_ריאה_אסטמה' id=link]מחלות ריאה אסטמה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוסף אנזימי עיכול ובדיקת תפקודי כבדאלעד31/07/2012
שלום,
הופניתי ע"י רופא משפחה לבדיקת תפקודי כבד בעקבות ירידה לא מוסברת במשקל.
בשבועות האחרונים אני נוטל תוסף אנזימי עיכול.
האם עלי להפסיק ליטול את התוסף טרם הבדיקה כדי לנטרל השפעתו? באם כן, כמה זמן יספיק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוסף אנזימי עיכול ובדיקת תפקודי כבד - תגובה
יעל אבנון31/07/2012שלום אלעד,
תוסף אנזימי עיכול לא אמור לשבש את תוצאות בדיקת תפקודי הכבד.
אך למען הסר ספק ולקבלת תמונת דם כללית ללא השפעה של תוספי תזונה, תימנע מצריכת תוספים כ-3-4 ימים לפני הבדיקה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות לטבעוניםדרור31/07/2012
איזה בדיקות דם מומלץ לטבעונים לערוך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות לטבעונים - תגובה
יעל אבנון31/07/2012שלום דרור,
מומלץ לעשות בדיקות דם מקיפות כל שנה- כימיה בדם, ספירת דם. יש לבדוק את רמת החלבונים בדם- פרוטאין כללי ואלבומין.
בדיקות ספציפיות נוספות - ברזל, פריטין, B12, חומצה פולית, ויטמין D.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה.. אני בלחץ נוראימילי30/07/2012
היי לפני כמה זמן עשיתי בדיקות דם ושתן מקיפות. לפני כמה ימים התקשרה אליי המזכירה של רופאת המשפחה ואמרה לי שאלך לגניקולוג, היא לא נתנה לי שום הפנייה ולא אמרה יותר כלום, רק ללכת לרופא נשים, מה זה יכול להיות? לפני כחצי שנה סבלתי מוירוס הפפילומה ויצאו לי קונדילומות אך הסרתי אותן וזה לא חזר לי, יתכן שהבדיקות הראו את הנגיף? שכן זה בדיקות כלכליות, זה יתכן? תודה מראש אשמח לקבל תשובה, אני אקבע תור לשבוע הבא אבל זה מאוד מלחיץ אותי..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה.. אני בלחץ נוראי - תגובה
יעל אבנון31/07/2012שלום מילי,
לאחר גילוי וירוס הפפילומה יש לעשות מעקב קבוע אצל רופא נשים ולדעתי זו הסיבה להפניה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה
מילי31/07/2012האם בבדיקת דם רגילה יאפשר לראות את ההוירוס? לא צריך לזה בדיקות מיוחדות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה - תגובה
יעל אבנון02/08/2012את הוירוס ניתן לאתר ע"י בדיקת PAP- בדיקת תאים בצוואר הרחם אצל הגניקולוג.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטראסאונד בטןשלומית30/07/2012
הכליות בגדר הנורמה כליה ימנית באורת 10.2סמ' כליה שמאלית באורך 11.2 סמ' מה אומר ההבדל בגדלים ? תודה שולה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
יעל אבנון31/07/2012לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_רפואת_משפחה' id=link]רפואת משפחה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשיכת חולדהX30/07/2012
שלום
לפני כשבוע נכחתי במסיבה בחוף ים באשדוד. במהלך הערב התנשקתי עם אישה (שהכרתי היטב לפני) ולאחר מכן התברר שיש סיכוי רב שהיא ננשכה ע"י חולדה כשעה לפני הנשיקה. האם נשקפת לי סכנה עקב מגע בפה לפה לאחר נשיכת חולדה ואם כן, מה הבדיקות/חיסונים שעליי לקבל?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
יעל אבנון30/07/2012לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_חיסונים_לילדים_מחלות_זיהומיות' id=link]חיסונים לילדים, מחלות זיהומיות [/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CPK גבוהעידית29/07/2012
שלום,
בני בן 22 בשירות סדיר,התחיל לקחת כדורים לפטריה ברגל בשם טרבינאפין לפני חודש (וזאת לאחר שקיבל תוצאות בדיקת מעבדה כימיה על סוג הפטריה לפני שהתגייס לפני כשנה). הדבר חייבו לעשות בדיקות דם..
עשה בדיקת דם שבוע שעבר שהראתה כי CPK גבוה 3633.7. שלחו אותו לבית חולים ושם נתנו לו עירוי ותוצאות בדיקה מביה"ח הראו
CPK 342, GLU 79, OREA 29, CREAT 1.4, ,WBC 5.1, HB 148,
PLT 158.00, K4.7.NA 139,
ביום חמישי זה עשה שוב בדיקת דם כדי שיראו תוצאות הכבד והכליות. עדיין אין תוצאות. אמרו לו להפסיק הכדורים לחלוטין ולא לעשות ספורט כמה ימים. בני אמר לי שיום לפני הבדיקות שיחק כדורגל. בני לא עושה אימונים יומיים, הוא לא קרבי. אמר שהספורט שעושה תמיד הוא לא חריג. הוא שוקל 53 ק"ג. היות והבנתי שזה פוגע בכליות בכבד, האם בגלל התרופה קרה שה- CPK גבוה? איך אני אמורה להתייחס לזה?
המון תודה על תשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CPK גבוה - תגובה
יעל אבנון29/07/2012שלום עידית,
התרופה טרבינאפין עלולה לפגוע בתפקודי הכבד אך בנך לקח אותה פרק זמן קצר ורוב הסיכויים שאין פגיעה כזו. לא ידוע לי קשר בין צריכת התרופה לבין עליה ב- CPK.
ה- CPK הוא אנזים אשר דולף בעקבות נזק לשריר כלשהו בגוף.
פעילות גופנית ביום שלפני הבדיקה בהחלט עלולה להעלות את רמת האנזים בדם אך הרמה שציינת דורשת בירור נוסף.
ישנם איזואנזימים שונים של CPK- צורות שונות של האנזים אשר ניתן לבדוק וכך לאתר את מקור הפגיעה בשרירים.
בפעם הבאה שבנך יעשה בדיקת דם בקשי ממנו להימנע לחלוטין מפעילות גופנית כ-4 ימים לפני הבדיקה. התייעצו עם הרופא עם סיום הבדיקות בקשר להמשך השימוש בטרבינאפין.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכים מחוץ לטווחיעלי29/07/2012
ילדתי בת שנתיים סובלת בממוצע כל חודש 4 ימים חום מעל 40 (נמשך מעל 3 חודשים). רופא ילדים אומר שזה מהגרון .
בימים ללא חום בוצע בדיקת דם.
שלושת אלה מחוץ לטווח:
MCH 31.9
NEUTROPHILS 27.3
LYMPHOCYTES 64.5
האם זה תקין , ולמה זה מחוץ לטווח.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכים מחוץ לטווח - תגובה
יעל אבנון29/07/2012שלום יעלי,
על מנת לאבחן תוצאות בדיקת דם עלי לראות תמונת דם מלאה.
גם ערכים אשר נמצאים בתוך הטווח כביכול, הם בעלי משמעות ויש להצליב מידע בין כל המדדים בשביל לקבל אבחנה נכונה.
עפ"י הממצאים שציינת- רמת הנויטרופילים נמוכה- תאי דם לבנים הנלחמים בחיידקים, לעומת רמת הלימפוציטים הגבוהה- תאי דם לבנים הנלחמים בוירוסים.
ממצאים אלו מרמזים על כך שהזיהום אצל בתך הוא ויראלי ולא חיידקי.
MCH נמוך מרמז על רמת המוגלובין נמוכה אך יש להצליב מידע עם רמת ההמוגלובין עצמו בדם HB ועם רמת הכדוריות האדומות- RBC.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם ....הילה26/07/2012
שלום וברכה קיבלתי תוצאות של בדיקות אני בן 60 יש לי במונחים : NON -HDL-CHOLESTEROL יש לי תוצאה של 99 ??? רציתי לדעת אם זה תוצאה גבוההה??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם .... - תגובה
יעל אבנון26/07/2012שלום לך,
זאת לא תוצאה גבוהה אך עלי לראות את פרופיל השומנים המלא על מנת לתת חוות דעת בנושא.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צלום עמ"ש מותני סקרליכריסטין26/07/2012
שלום רב,
ביצעתי הבדיקה, רציתי לדעת מה אומר "קמירות קלה לשמאל, חוליות ללא תמט או גלישה".. האם אשן יש צורך לפנות לרופא או שהבדיקה תקינה?
תודה מראש..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
יעל אבנון26/07/2012לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_אורטופדיה' id=link]אורטופדיה[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גוש בידj.h26/07/2012
הודגם תהליך היפואקוגני ובלתי המוגני בגודל כ-0.6 4.2 X ס"מ , עם מרקם בלתי המוגני ומוקד המוגני במרכזו בגודל כ-0.4 1.5 X ס"מ , מעט ווסקולרי. הממצא יכול להתאים לתהליך דלקתי.
אודה על הסבר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
יעל אבנון26/07/2012לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגיה_כללית_כירורגיה_אנדוסקופית' id=link]כירורגיה כללית, כירורגיה אנדוסקופית[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין D בתור תוסף מזוןשואל26/07/2012
שלום
בבדיקות דם האחרונות התגלה ויטמין D נמוך
25.0 ng/mL
רכשתי טיפות של VITAMIN D של חברת VITACOST
על הטיפות רשום 2000IU PER SERVING ,
כמו כן רשום שעליי לקחת את זה עם ארוחה, פעם ביום - כטיפה אחת בלבד.
אחרים אמרו לי שהם לוקחים יותר מפעם ביום.
בהתאם לממצאים שלי לגבי הויטמין D הנמוך, כמה פעמים ביום עליי לקחת את הויטמין ?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויטמין D בתור תוסף מזון - תגובה
יעל אבנון26/07/2012שלום לך,
כפי הניראה מדובר ב-2000 יחידות בינלאומיות (שיטת מדידה לויטמין D) בטיפה אחת.
מינון זה הוא המקסימאלי ולכן טיפה אחת מספיקה ליום.
ברוב התוספים של ויטמין D, מדובר ב-200-400 יחידות ולכן נדרשות מספר טיפות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש למחלת נשיקה לא מבין תתשובותמשה25/07/2012
אלא תוצאות הבדיקת דם לא מבין מה זה אומר
EBV IgG-EBNA
3.00 NEGATIVE
-----------------------------------
EBV EBNA(Add-VIDAS)
NEGATIVE
----------------------------------
EBV VCA_IgG
175.00 מחוסן
---------------------------
EBV VCA IgM
10.00 NEGATIVE
----------------------------
CMV IgG
5.00 NEGATIVE
-----------------------------
CMV IgM
שלילי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש למחלת נשיקה לא מבין תתשובות - תגובה
יעל אבנון25/07/2012שלום משה,
עפ"י התוצאות אתה לא חולה במחלת הנשיקה כרגע.
בעבר נדבקת בנגיף שגורם למחלת הנשיקה ולכן גופך מחוסן מפני המחלה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון ברזל ופריטין נמוךקארן24/07/2012
בוקר טוב
אני נמצאת בתהליך הרזיה כבר כחודש ומרגישה חלשה מאד,עם קושי אפילו בהרמת ידיים וירדתי כ-10 קילו.
עשיתי בדיקות כי חשבתי שדוקא מגנזיום חסר לי,בדרך כלל מאד נמוך אצלי אבל בבדיקות יצאו התשובות הבאות שיצאו חריגות:
iron- 44 מתוך ערכים של 60 עד 180
feritin-8 מתוך ערכים של 8 עד 120
magnesium-2 מתוך ערכים של 1.9 ועד 2.5
האם כדורי ברזל של איזשהי חברה יעזרו לי?כי שמעתי שלעיתים חלקם לא טובים כי לא באמת נספגים.
האם לדעתכם אני צריכה לקחת גם מגנזיום? יש לי מן תופעות לוואי של התכווצוויות שרירים בלילות וזה תמיד מסמן לי שהמגנזיום ירד,למרות שהתוצאות הראו שאני עדיין בטווח הנורמלי.
אשמח לתשובתכם המהירה,מרגישה ממש חלשה...
תודה
קארן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחון ברזל ופריטין נמוך - תגובה
יעל אבנון24/07/2012שלום קארן,
חסר לך ברזל חופשי בדם ובנוסף, מאגרי הברזל אצלך (הפריטין) נמוכים וזה אומר שהמחסור בברזל הוא ארוך טווח ואת צריכה השלמה. כדאי לבדוק מדוע הברזל נמוך- האם זו בעיית ספיגה, תזונה לא נכונה או דימום יתר בווסת ולטפל גם במקור הבעיה.
בינתיים תוכלי להתחיל לקחת ברזל עדין של סולגר או ברזל בנוזל- פלורדיקס של חברת גרמזה. לגבי המגנזיום בדם- הבדיקה אינה אמינה לגבי רמת המגנזיום בתאים.
כיום לרוב האוכלוסיה יש מחסור במגנזיום כך שאם את חווה התכווצויות שרירים תוכלי להעזר בתוספת מגנזיום, לחברת NSP יש תוסף מגנזיום יעיל.
תוכלי להתייעץ איתי גם טלפונית.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש ממחלת הנשיקה?רוני23/07/2012
עקב חולשה שלי בזמן האחרון עשיתי בדיקת דם, הכל נראה תקין, אולם את הערכים הבאים לא הבנתי לגמרי:
CMV IgG NEGATIVE
CMV IgM שלילי
EBV Ab. | EBNA IgG (POS) | EBV Past infection* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש ממחלת הנשיקה? - תגובה
יעל אבנון23/07/2012שלום רוני,
נבדקו אצלך שני הוירוסים אשר גורמים למחלת הנשיקה, אין לך את וירוס ה- CMV, לא עכשיו ולא בעבר. לגבי וירוס ה- EBV, נדבקת בו בעבר.
החולשה שאת מרגישה מגיעה ממקורות אחרים ולא כתוצאה ממחלת הנשיקה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

