מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בלוטת התריס תוצאות בדיקת דםעידן22/07/2012
שלום רב אני בן 17 וחצי ועשיתי בדיקות דם והכל יצא תקין למעט רמת ה TSH שיצא 7.47
יש לציין כי רמת ה FT4 יצאה תקינה 14.4
רופאת המשפחה אמרה שיש לבצע בדיקת דם נוספת עוד חודשיים לבדוק אם אין עלייה ברמת ה TSH
האם הרמה של ה TSH אצלי תקינה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת התריס תוצאות בדיקת דם - תגובה
יעל אבנון22/07/2012שלום עידן,
רמת ה- TSH אצלך אינה תקינה ויש לבדוק מדוע ולא רק לחכות לבדיקה הבאה.
לתת פעילות בלוטת התריס יש סיבות שונות, לאחר אבחון מקיף ניתן להתאים טיפול בתזונה, תוספי תזונה וצמחי מרפא לאיזון תפקוד הבלוטה. אחרת הפתרון הקונבנציונאלי הוא מתן תרופה למשך כל החיים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
עידן23/07/2012האם הפתרון הוא בהכרח תרופה לכל החיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
יעל אבנון23/07/2012הפתרון הרפואי המקובל הוא במתן תרופה המכילה את ההורמון שמפרישה בלוטת התריס. מתן הורמון זה באופן מלאכותי גורם לבלוטת התריס להתנוון ולכן נוצרת תלות בתרופה למשך כל החיים. לעיתים ניתן לשקם את פעילות בלוטת התריס גם כאשר נוטלים את התרופה, אך זה יכול לקרות בשנה- שנתיים הראשונות ללקיחת התרופה ולא לאחר מכן. בכל מקרה, כדאי לאזן את הבלוטה לפני נטילת תרופות, ע"י תזונה ותוספים ורק עפ"י אבחון אישי מקיף.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
עידן23/07/2012רופא המשפחה שלח אותי לבדיקת CT של בלוטת התריס האם יש צורך בכך ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
יעל אבנון23/07/2012במידה והרופא המליץ, הוא מכיר את המקרה שלך ורואה בכך צורך, אין סיבה לסרב לכך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעידן
עידן24/07/2012הלכתי לרופא אנדוקרינולוגיה והוא אמר שאין לי שום דבר ויש לחזור על בדיקת הדם בעוד חודשיים
האם דבריו נכונים? למרות שה TSH גבוה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעידן - תגובה
יעל אבנון25/07/2012שלום עידן,
עניתי לך על השאלה הזו בתשובותיי הקודמות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמות פרולקטיןדריה19/07/2012
אני בת 32. קיבלתי הפנייה מרופא משפחה לביצוע בדיקת דם לגילוי רמות פרולקטין לאחר שבבדיקת דם ראשונית התקבל ערך של778.8Mu/L. טווח הנורמה הינו 59-619. לא קיבלתי הסבר מהרופא מה משמעות הבדיקה שאליה נשלחתי (אורכה שעה וחצי ובמהלכה נמדדת רמת הפרולקטין שלוש פעמים). יש לציין כי מעולם לא הייתי בהריון אך מתכננת הריון בעתיד הקרוב. האם יש קשר? מה משמעות רמה גבוהה של פרולקטין בדם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמות פרולקטין - תגובה
יעל אבנון19/07/2012שלום דריה,
פרולקטין הוא הורמון המופרש ע"י בלוטת יותרת המוח, הורמון זה חיוני בהכנה של השדיים להנקה ולהפרשת חלב. רמתו בדם עלולה לעלות במצבים שונים כגון: מצבי מתח ולחץ, בעיות בבלוטת יותרת המוח, תת פעילות בלוטת התריס, שחלות פוליציסטיות או שימוש בתרופות כמו גלולות למניעת הריון, נוגדי דכאון, סותרי חומצה ועוד. רמה גבוהה של פרולקטין עשויה להקשות על הכניסה להריון ולכן רצוי לאבחן את הסיבה לכך ולטפל בה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח בדיקות דם- תלסמיהאנני 218/07/2012
אני בהריון בשבוע 9
בבדיקות יצא :
המוגלובין 95.4 מתחת לנורמה כשהנורמה היא 96.4-97.8
HBA2 יצא 3.2 בטווח הנורמה - כשהנורמה היא 2.2-3.3
HBF יצא 1.4 מעל הנורמה- כשהנורמה היא 0.0 -0.5
חשוב לי לציין כי אני בהריון , אחרי 2 לידות רגילות והריונות ספונטניים, ואחרי 2 גרידות עקב הפלות טבעיות ( הריון לא התפתח, ודופק שהפסיק בשבוע 12.)
אשמח לדעת מה התוצאות אומרות ... אני נורא בלחץ..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח בדיקות דם- תלסמיה - תגובה
יעל אבנון18/07/2012שלום לך,
HBF מתחת ל-2 נחשב נורמלי אך אני ממליצה לך לפנות לרופא להמשך בירור. רמת ההמוגלובין הנמוכה אצלך מצריכה טיפול בתזונה ותוספי תזונה.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דםשלומית18/07/2012
התוצאות של הבדיקה האחרונה RENIN ACTIVE 5.25 TRIGLYCERIDES 222.00 URIC ACID 7.24 PTH 69.30 אני חצי שנה אחרי ניתוח של התירואיד מה המשמעות של התוצאות תודה שולה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם - תגובה
יעל אבנון18/07/2012שלום שלומית,
אנא שלחי את הטווחים בדף הבדיקה של renin active ושל PTH.
טווחים אלו משתנים ממעבדה למעבדה ואני צריכה להתחשב בכך.
האם את סובלת מבעיית כליות או לחץ דם? מהו הרקע שבגללו עברת ניתוח בבלוטת התריס?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות דם
שלומית18/07/2012שלום RENIN ACTIVE בין 1.30 ל3.90 ואצלי 5.25 pth בין 14.40 לבין 63.30 ואצלי 69.30 את הניתוח לתירואיד עברתי ביגלל היפרקלצימיה עם יתר של PTH אני אחרי כריתת רחם ושחלות גידול בצוואר הרחם יש מימצא ב ADRENL כבר 5 שנים יציב בתודה מראש שולה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות דם
שלומית18/07/2012רציתי להוסיף לחץ דם גבוהה אני לוקחת פעמים ביום טריטס ויטמין d בי 12 אספרין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות דם - תגובה
יעל אבנון18/07/2012תודה על האינפורמציה הנוספת.
התרופה ללחץ דם שאת לוקחת- טריטייס, היא ממשפחת מעכבי ACE אשר עלולה להעלות את רמות הרנין בדם, לכן עלייך לפנות לרופא על מנת להתאים מינון אחר או להחליף תרופה.
רמת ה- PTH צריכה להימדד יחד עם רמת סידן חופשי בדם- Ionized Calcium, על מנת לאבחן בצורה מדויקת יותר.
רמת הטריגליצרידים אצלך גבוהה, עלייך להוריד את הרמה ל-100, זאת ע"י שמירה על תזונה דלה בשומנים וסוכרים.
רמת החומצה האורית גבוהה, אספירין מעלה את רמת החומצה הזו בדם אך יכולות להיות לכך סיבות נוספות ועלי לראות תמונת דם מלאה ולערוך לך אבחון אישי על מנת להבין את הסיבה ולהמליץ על טיפול מתאים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת BETA-HCG - בבקשה מישהו!ורד17/07/2012
עשיתי בדיקת BETA-HCG והתוצאה שקיבלתי הינה 3153 IU/L (אני בשבוע 5) - מה זה אומר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת BETA-HCG - תגובה
יעל אבנון18/07/2012שלום ורד,
הערך שציינת הינו תקין לשבוע החמישי להריון, שיהיה בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת בדיקותג'ינה17/07/2012
שלום,
לאחרונה עשיצי בדיקות דם שתי תוצאות של הבדיקות היו חריגות אשמח לקבל תשובה מה המשמעות של הבדיקות:
uric acid b תוצאת הבדיקה היה 6.2
alt gpt תוצאה היה 42 חורג מגבול העליון.
אשמח לקבל תשובה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת בדיקות - תגובה
יעל אבנון17/07/2012שלום ג'ינה,
Uric acid היא חומצת שתן בנסיוב הדם. החומצה מופרשת דרך הכליות.
רמה גבוהה של חומצה זו עשויה להעיד על מספר מצבים- בעיית פינוי בכליות, צריכת חלבונים גבוהה בתזונה, צריכת אלכוהול וסוכר גבוהה, צריכת ויטמין C, קפאין ותרופות כגון אספירין או תרופות משתנות. גם התייבשות עלולה להעלות את רמת החומצה בדם.
GPT הוא אנזים כבד, רמה גבוהה שלו מעידה על נזק לתאי הכבד, צריכת תרופות או אלכוהול, או בעיות בכיס מרה.
על מנת לאבחן את מצבך באופן מעמיק יותר עלי לראות תמונת דם מלאה ולערוך תשאול בריאותי אישי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםגל16/07/2012
שלום
הופנתי לבדיקות דם מאחר ואני סובלת מספר חודשים מכאבים בקרסוליים כשאני קמה בלילה. בתוצאות של תפקודי הכבד יש חריגות מטווח הנורמה: GOT 43, GPT 59, GGT 130 כמו כן WBC 4האם יכול להיות קשר לכאבים ברגלים. האם ע"י תזונה שונה ניתן להוריד את הערכים האלה ועל מה הם יכולים להצביע.
תודה וערב טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
יעל אבנון17/07/2012שלום גל,
אנזימי הכבד אצלך גבוהים, מצב זה עשוי להעיד על שימוש בתרופות אשר פוגעות בכבד, על וירוסים שונים אשר עלולים לפגוע בתפקודי הכבד, על נזק לשרירים, בעיות בכיס מרה, שתיית אלכוהול מרובה ועוד. יכול להיות שבצורה עקיפה יש קשר לכאבים בקרסוליים אך יש צורך באבחון מקיף יותר על מנת למצוא את התשובה לכך.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות של בדיקות דם - המוגלובין נמוךאריאל16/07/2012
שלום,
לפני כמה חודשים באתי לתרום דם ואמרו לי שההומוגלובין שלי נמוך. הלכתי לרופא ועשיתי בדיקות דם כלליות. הוא גילה הומוגלובין נמוך (ראו תוצאות בקובץ). הוא שלח אותי לעוד סדרה של בדיקות דם לבדוק היתכנות לאנמיה. עשיתי את הבדיקות, הרופא אמר שכביכול יש לי אנמיה, אך אין כל תמיכה לאבחון חוץ מהומוגלובין נמוך - שלל אנמיה ים תיכונית, הריסת תאי דם מכוונת וכל מיני דברים שאיני זוכר.
בשורה התחתונה - הוא לא יודע מה גורם להומוגלובין שלי להיות נמוך כל הזמן וזה נראה לי תמוה.
צירפתי את הבדיקות דם שעשיתי בחודשים האחרונים.
יש לכם מושג מה יכולה להיות הסיבה לכך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה עם התמונה
אריאל16/07/2012אני לא מצליח להעלות את זה בגודל נורמלי. יש אפשרות לשלוח לכם קובץ אקסל?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנראה לי הצלחתי
אריאל16/07/2012נראה לי עכשיו הצלחתי..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקות דם
אריאל16/07/2012LIPEMIC INDEX NORMAL
HEMOLYTIC IND. NORMAL
ICTERIC INDEX NORMAL
IRON 90.00
G6PD 14.20
HEMOGLOBIN F 0.50
HEMOGLOBIN A2 2.70
RETICULOCYTES 0.59
COOMBS DIRECT NEGATIVE
COOMBS INDIRECT NEGATIVE
WBC 5.60
NEUTROPHILS 3.90
NEUTROPHILS % 69.50
LYMPHOCYTES 1.10
LYMPHOCYTES % 19.90
MONOCYTES 0.40
MONOCYTES % 7.30
EOSINOPHILS 0.20
EOSINOPHILS % 2.90
BASOPHILS ערך אפס
BASOPHILS % 0.40
RBC 4.77
HEMOGLOBIN 12.80
HEMATOCRIT 39.60
MCV 83.10
MCH 26.90
MCHC 32.40
PLATELETS 216.00
MPV 7.70
RDW 14.50
FERRITIN 55.00* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקות דם- תגובה
יעל אבנון17/07/2012שלום אריאל,
עפ"י הבדיקות ששלחת ניראה כי ההמוגלובין נמוך עקב מחסור קל בברזל ואולי גם בחלבון. את זה אני רואה עפ"י גודל כדורית הדם האדומה- MCV נמוך מעט ועפ"י FERRITIN נמוך- מאגרי הברזל. הטווח שאתה רואה בבדיקת הדם הוא טווח סטטיסטי ואני מאבחנת את הבדיקות עפ"י טווחים מדויקים יותר.
רמת הברזל החופשי בדם תקינה אך המאגרים הם אלו שמתרוקנים קודם.
לרמת ברזל נמוכה ישנן סיבות שונות, לדוגמה- ספיגה לקויה במערכת העיכול, תזונה דלה בברזל, דימום ממערכת העיכול ועוד.
על מנת לאבחן בצורה מעמיקה יותר עלי לבדוק תמונת דם מלאה ולערוך תשאול אישי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות בדיקות דם - תגובה
יעל אבנון17/07/2012שלום אריאל,
עפ"י הבדיקות ניראה כי ההמוגלובין הנמוך הוא תוצאה של ברזל נמוך ואולי גם רמת חלבון נמוכה. את זה אני רואה עפ"י גודל הכדורית האדומה- MCV נמוך ו- FERRITIN נמוך- מאגרי הברזל. אני מאבחנת את הבדיקות עפ"י טווחים מדויקים יותר מאשר הטווחים הסטטיסטיים הנמצאים בבדיקה.
רמת הברזל תקינה אך מאגרי הברזל הם אלו שמתרוקנים קודם.
לרמת ברזל נמוכה סיבות שונות, ביניהן בעיות ספיגה במערכת העיכול, תזונה דלה בברזל, דלקות, דימומים, פעילות גופנית מאומצת ועוד.
על מנת לאבחן את הסיבה המדויקת לאנמיה אצלך, עלי לראות תמונת דם מקיפה יותר ולערוך תשאול בריאותי אישי.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם לאחר קבלת חיסון כנגד צהבתליאת16/07/2012
שלום רב,
לפני 5 ימים חוסנתי כנגד טיפוס הבטן וצהבת לרגל נסיעה לחו"ל. מחר בבוקר אני אמורה לעבור בדיקת דם.
האם החיסונים עלולים לגרום לשיבוש בתוצאות הבדיקות שלי?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם לאחר קבלת חיסון כנגד צהבת - תגובה
יעל אבנון17/07/2012שלום ליאת,
החיסון עשוי להשפיע בבדיקת הדם על תאי מערכת החיסון- תאי הדם הלבנים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת שתןלימור11/07/2012
האם יש לי דלקת בשתן?
.Leucocytes (U) 500.00 cell/µl 0,00 - 10,0 .(..........)*
Erythrocytes (U) 50.00 cell/µl 0,00 - 10,0 .(..........)*
Leucocytes (U)/Field רבים
Erythrocytes (U)/Field 38.00 Ery/F
אני בת 35 נוטלת פרדניזון באופן קבוע בגלל בעיות ב - ריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת שתן - תגובה
יעל אבנון15/07/2012שלום מירב,
עפ"י הנתונים ניראה כי יש לך דלקת בדרכי השתן, פני לרופא לקבלת טיפול.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברזלל10/07/2012
שלום
האם ביצוע ספירת דם ופריטין וטרנספרין יום אחרי לקיחת ברזל תחת פיקוחו של הרופא המטפל במרפאה יכולה להשפיע על התוצאות - שבחודש עלה לי הפריטין מ-8 ל-10 והאיירון עלה האם העלייה היא מלאכותית או אמיתית והאם יש להמשיך לקחת את הברזל
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ברזל - תגובה
יעל אבנון10/07/2012שלום ליהיא,
לא ציינת כמה זמן לקחת את הברזל ומהי רמת הברזל בדם כרגע.
לקיחה של תוסף ברזל בהחלט משפיעה על תוצאות הבדיקה.
טיפול נכון במחסור בברזל יכלול התייחסות למקור הבעיה- לסיבה מדוע יש חוסר.
תוסף ברזל לרוב יעלה את רמת הפריטין והברזל בדם אך אם לא טיפלת בסיבה למחסור, הבעיה תצוץ שוב ברגע שתפסיקי לקחת את התוסף.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אשלגןשרון09/07/2012
שלום.
רציתי לדעת אם יש קשר בין תופעה של אשלגן נמוך לתופעת גילברט (שנמצאה אצלי)
או שאשלגן נמוך זה נטו בעית תזונה או בעיה אחרת שלי?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשלגן - תגובה
יעל אבנון10/07/2012שלום שרון,
לא ידוע לי קשר בין תסמונת גילברט למחסור באשלגן.
לרמת אשלגן נמוכה בדם עשויות להיות מספר סיבות, למשל מחסור בנוזלים, שלשולים, שיבוש באיזון חומצה-בסיס בדם (דם בסיסי יותר), הפרעה בכליות, שימוש בתרופות ועוד.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צום של 11 שעות במקום 12אריק08/07/2012
היי
לצערי שכחתי להכנס לצום במזמן ומחר יש לי בדיקת דם בבוקר.
האם 11 שעות מספיקות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צום של 11 שעות במקום 12 - תגובה
יעל אבנון09/07/2012כן, 11 שעות מספיקות.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סרולוגיה-תוצאותשלמה08/07/2012
שלום, אבחונים שגויים בעבר ע"י פרופסורים של מחלת קרוהן (טיפול שלא הועיל), ירדו מהאבחנה, בבדיקות בשנה האחרונה: דלקות במעי הגס, תריסריון ובקיבה, בנוסף הליקובקטור שלא הצליחו להדבירו. לא מוצע כעת שום טיפול והמצב למעט גזים ורגישות לחלב ומוצריו, ושמן עדיין קיימים). כנראה IBS. אובחן גאוט על סמך URIC ACID ןכאבים בכפות הרגליים, טיפול בALORIL ו COLCHICINE שלא הועיל וירדו מהאבחנה. לעומת זאת נשארתי אני עם הכאבים באותם מקומות. בירור ראומטוגי טוען שוב לפיברו מיאלגיה ונוטל ELTROLET במינון נמוך שגם הוא אינו עוזר לכאבי הפרקים. (נטלתי כבר לפני 15 שנה את התרופה הזו שלא עזרה). בבדיקות דם משבוע אחרון: ANTINUCLEAR Ab_(ANA) Positive SmRNP 1.1 AI תחום הנורמה 0.0-0.9 ANA TITER ++ שאר הנוגדנים הספציפים שליליים כולל SM ו RNP שאר הבדיקות למדדי דלקת שליים כולל ESR, C3 C4 וכו.. השאלה האם הנוגדנים הפעם עוזרים במשהו לאבחון ומה הכיוון שצריך להיות לדעתך? בתודה, שלמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סרולוגיה-תוצאות - תגובה
יעל אבנון09/07/2012שלמה שלום,
עקב טיסה לחו"ל, תשובתי תתעכב מעט אך אני מבטיחה לספק תשובה בימים הקרובים.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסרולוגיה- תשובה לשלמה
יעל אבנון10/07/2012שלמה, שוב שלום
עפ"י הנתונים שהצגת ניראה כי מתרחש בגופך תהליך אוטואימוני אך קשה להבין מהיכן הוא נובע. במצב כזה בו ישנו קושי באבחון וכאשר הטיפולים הקונבנציונאלים אינם עוזרים, יש מקום לטיפול אלטרנטיבי המתייחס לאדם כמכלול ולאו דווקא לכל סימפטום בנפרד. ישנם תוספי תזונה וצמחי מרפא אשר מתאימים לטיפול במצבים אוטואימוניים, אך יש להתאים אותם באופן אישי לכל מטופל עפ"י תשאול ואבחון מעמיקים. מטרת טיפול שכזה הוא לאזן ככל האפשר את מערכות הגוף ולשפר את כוח המרפא הטבעי של הגוף.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טסטוסטרוןליאור07/07/2012
שלום, יצא לי בבדיקת טסטוסטרון חופשי pmol/L 55 . אני בן 26,האם זה לא נמוך מדי לגילי?
מה ההבדל בין חופשי לטוטאל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טסטוסטרון - תגובה
יעל אבנון08/07/2012שלום ליאור,
הטסטוסטרון הכללי קשור לחלבון האלבומין ולחלבון ה- SHBG, רק אחוז אחד מהטסטוסטרון בדם מופיע בצורה חופשית (לא קשור לחלבון), וזהו הטסטוסטרון בעל הזמינות הביולוגית- הפעיל יותר. מהו הטווח הרשום בבדיקה שעשית והאם יש עוד בדיקות בפרופיל ההורמונאלי?
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטסטוסטרון
ליאור09/07/2012הטווח הוא בין 30 ל-140. אין עוד בדיקות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את נשמרת מפני דלקת נרתיקית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

