מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פיענוח בדיוקת תפקודי כליותשושה27/09/2011
שלום רב,
אני בשבוע 22 ונשלחתי לעשות בדיקת תפקודי כליות עקב התרחבות קלה בכלייה הימנית. אורולוג אישר שתופעה זו שכיחה בהריון ותחלוף לאחר הלידה. להלן התוצאות אשמח בפיענוחן:
REMARKS (MICRO) Order Comments
REMARKS (MICRO) מקום לקיחה: שתן
Urine culture תרבית שלילית
UREA 11 mg/dl
CREATININE 0.46 mg/dl
URIC ACID 3.6 mg/d
תודה ושנה טובה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח בדיוקת תפקודי כליות - תגובה
ד''ר אבישי אליס27/09/2011תפקודי הכליות תקינים והאורולג צודק
יש לעקוב לאחר הלידה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם לגוף מאוד רגיש וחולה..רונן27/09/2011
שלום רב ותודה מראש על הזמן והעזרה שלכם.
אני בחור בן 30, הסובל כבר יותר מעשר שנים ממגוון בעיות בריאות רחבות,הגוף שלי פשוט לא מחלים מדברים ונשאר מצולק, איתן לכם כמה דוגמאות:
בגיל 24 הכונס לי קטטר לאיבור המין במהלך ניתוח הרניה שעברתי, עד אז לא היו לי אף פעם בעיות אורולוגיות, מאז אותו מקרה למרות שעברו 6 שנים אני סובל מבעיות באיבר המין,עשו לי כל בדיקה אורולוגית אפשרית, אבל נשראתי עם צריבה ואי נוחות, הגוף שלי כשהוא חווה טראומה הוא פשוט לא מתאושש ונשאר מצולק לכל החיים.
עוד דוגמא:
בגיל 25 אכלתי משהו מקולקל וחטפתי פרזיטים, עד אותו יום לא היו לי אף פעם בעיות גסטרו, טופלתי עם כדורים לפרזיטים, אבל היום אחרי 5 שנים הקיבה שלי נשארה מצולקת מאותו אירוע, אם אוכל משהו מתוק, חריף או מטוגן יהיה לי כאבי בטן ושלשולים.
אני יודע שזה יכול להשמע מאוד הזוי משאני אומר, אבל אני חיי עם המצב הזה המון שנים כבר ומכיר את הגוף שלי מאוד טובה וזה המצב, הגוף שלי חווה טראומה והוא פשוט לא מתאושש, גם הוא סופר רגיש, הנה דוגמא: עשו לי MRI לכתף עם זריקה, אחרי שהוזרק חומר ניגוד לכתף, נשארתי עם כאבים מאותה זריקה בכתף לחודשים שלמים, זה לא הגיוני הרופאים אומרים לי שזה יקרה אבל זה המצב, גם בקטע האורולוגי, אומרים לי שגם אם משהו נפגע הגוף שלי אמור להחלים תוך כמה שבועות, אבל אני לא מחלים מדברים!!
יש לי חשד רציני שיש לי איזה כשל במערכת החיסונית שלי, לכן הגוף שלי לא מצליח להחלים מדברים, הלכתי לרופא משפחה שלי אבל הוא אדיש, שולח אותי בקושי לבדיקות כלליות.
תוכלו בבקשה להמליץ לי על בדיקות שאני יכול לדרוש לעבור כדי לגלות אם יש לי בעיה במערכת החיסונית או משהו פגום בגוף שגורם לזה שאני לא מחלים מדברים?
יש רופאים מומחים שיכולים יותר לעזור לי בבעיה שלי מאשר רופא כללי? שיגלו מה לא בסדר בגוף שלי?
כל מידע שתוכלי לתת לי שיוכל לעזור לי לגלות למה הגוף שלי ככה, אני מאוד אעריך את זה
תודה רבה...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם לגוף מאוד רגיש וחולה.. - תגובה
ד''ר אבישי אליס27/09/2011הייתי מציע שני דברים:
פגישה עם מומחה ברפואה פנימית להערכה
לשקול בהמשך פניה לעזרה והערכה עי פסיכיאטר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קנדידה בוושט בבדיקת צואה פשוטהאורטל26/09/2011
האם ניתן לאתר פטריית קנדידה או עקבות לכך במערכת העיכול/בוושט בבדיקת צואה פשוטה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קנדידה בוושט בבדיקת צואה פשוטה - תגובה
ד''ר אבישי אליס27/09/2011לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםרונית26/09/2011
לא ידעתי אם זה הפורום המתאים, אך בבדיקות השתן האחרונות שלי יצאה תוצאה של 500 כדוריות דם לבנות, כששאר הבדיקות יצאו תקינות.
יש לציין שלאחרונה הרגשתי צריבה קלה ותכיפות מוגברת מהרגיל להטלת שתן.
האם הדבר מעיד על דלקת או זיהום בדרכי השתן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
חורחה אוליבה27/09/2011סביר להניח. יש לבצע תרבית של שתן, ורגישות לאנטיביוטיקה עם צומח חיידק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחון בדיקת דם iggאיילה26/09/2011
ביתי אובחנה כחולת צאילק ע"י ביובסיה ובעבר גם ע"י בדיקת דם.
לאחרונה עשיתי לביתי בדיקת דם igg לבדיקת אלרגיה לשיבולת שועל
צירפתי בקובץ את הבדיקות מהמעבדה...הייתי רוצה חוות דעת של הרופא שיכול להיות שיהיה מותר לה שיבולת שועל , כיוון שלאחר שהבדיקת igg הוא שלילי, כלומר שהיא לא אלרגית לשיבולת שועל...הייתי רוצה לדעת יותר בטוח..
תודה..
מצורף בקובץ הבדיקות דם...לעיון..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין תגובה? המצב קשה !
איילה27/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאבחון בדיקת דם igg - תגובה
ד''ר אבישי אליס27/09/2011מציע לוודא סופית עם גסטרואנטרולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה ההבדל לגסטרואנטרולוג לגסטרולוג?
איילה28/09/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה ההבדל לגסטרואנטרולוג לגסטרולוג? - תגובה
ד''ר אבישי אליס29/09/2011אין הבדל, גסטרולוג= שיבוש לשון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם אחרי צילום בליעת בריוםאורטל25/09/2011
כמה זמן צריך לחכות כדי לעשות בדיקת דם אחרי שעושים צילום בליעת בריום ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם אחרי צילום בליעת בריום - תגובה
ד''ר אבישי אליס27/09/2011אין צורך לחכות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות הורמונליותרויטל22/09/2011
שלום רב,
ביצעתי בדיקות הורמונליות עקב בעיות באיקבלת מחזור לאחר הפסקת גלולות אודה לעזרתכם הא תקין.
creatine: 1.00
urine volume: 1500
prolactin: 223
lh: 15
fsh: 6
estradiol: 168
progesterone: 3.1
testosterone total: 3.00
hydrogesterone-17: 3.9
cortisol 8 am: 535
dhea-s: 6/51
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות הורמונליות - תגובה
ד''ר אבישי אליס24/09/2011יש לברר את ערכי היחוס
אנא חזרי לגניקולוג\אנדוקרינולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרול וטריגליצרידים טיפה גבוההרז22/09/2011
אני בן 18 עוד שבועיים. והלכתי לעשות בדיקות דם מפני שלפני חודש התחיל לי מתחת לעין שמאל מין שקע כזה והבנתי שזה יכול להיות בגלל תפקודי כליות או משהו
אני אוכל מאוד מאוד מאוזן זאת אומרת ירקות בשפע פירות לפעמים קמח מלא אורז מלא וכו'... כבר שנתיים הבדיקות של לפני שנה ולפני שנתיים היו מצוינות.
חשוב לציין שאני בזמן האחרון לקחתי כלורופיל של גרזמה האם מינון יתר של הכלורופיל זה מה שגרם לבעיה? חוץ מזה אני לא לוקח כלום
הייתי בצום מ8 בערב עד הבדיקה שהתבצעה ב8 וחצי - 9 בבוקר. שזה מעל 12 שעות. הגלוקוז גם היה מעט מעט גבווה אבל אין דאגה נראלי לגבו
GLUCOSE 114.00 MG/DL ( 65.00- 100.00) (.........)*
CHOLESTEROL 180.00 MG/DL ( 75.00- 170.00) (.........)*
TRIGLYCERIDES 152.00 MG/DL ( 35.00- 150.00) (.........)*
כל השאר בסדר מה ההמלצות שלך מה זה יכול להיות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול וטריגליצרידים טיפה גבוהה - תגובה
ד''ר אבישי אליס24/09/2011הייתי חוזר על הבדיקות
מה זה כלורופיל???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סטיית התקן בבדיקות דםדודי עמית22/09/2011
מהי סטיית התקן ו/או טעות הדגימה בבדיקת דם בנוגע לתוצאות ההמוגלובין.
בשיחה שקיימתי עם רופא בכיר נאמר לי כי הסטיה בתוצאות הבדיקות יכולה להגיע ל-20%
האם הדבר נכון ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סטיית התקן בבדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס24/09/201120 זה מוגזם אבל 5-10 אחוז אפשריים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דםאורחת21/09/2011
בת 51 הגעתי לרופא עקב תלונה על השמנה חריגה, נימול בגפיים ושינה רבה.
להלן תוצאות:
TSH 3.47
FOLIC ACID 11
VITAMIN B12- 232
VITAMIN D-62.2
תודה על המענה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס24/09/2011אין בתוצאות הסבר לתלונות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקות דםקטי21/09/2011
שלום רב,
אני בהריון, שבוע 9 ו-4 ימים. ביצעתי בדיקות דם ושתן ויצאה לי תוצאה חריגה . אשמח אם תוכל לעזור לי בנידון. האם חריגה (100) מעידה על זיהום/ דלקת? יכול להיות בגלל צינון?
תודה,
שתן-כללי
PH (U) | | (
5 *
6.5 )
8
|
Nitrit (U) | | NEGATIVE
|
Ketone (U) | | NEGATIVE
|
Glucose (U) | | NORMAL
|
Urobilinogen (U) | | NORMAL
|
Bilirubin (U) | | NEGATIVE
|
Protein (U) | mg/dL | (
0 *
30 )
30
|
Leucocytes (U) | cell/µl | (
0 )
10 *
100
|
Urine Remarks | | לחץ לתוצאות
|
Erythrocytes (U) | | NEGATIVE
|
שתן- מיקרוסקופיה
Leucocytes (U)/Field | Leuco/F | *
20
|
Erythrocytes (U)/Field | Ery/F | *
1
|
Mucous (U) | | +
|
Squamous Epithelial Cell | | +++
|
בקטריולוגיה
Syphilis Ab | | NEGATIVE
|* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס24/09/2011ספק דלקת
הייתי חוזר על הבדיקה ומוסיף תרבית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- cבדיקות דםסופיה21/09/2011
estradiol(e2)-2284
tsh-2.14
lh-4.10
fsh-4.60
prolactin-233.
testo sulphate-3.04
aשלום רב
אני בת 43 במהלך החודש אחרי הוסת יש לי הפרשה דמית קלה ,תכיפות למתן שתן מרובה מאד.....ונפיחות.
יש לי בשחלה ימנית צ'סטה זעירה מאד צלולה ,אני במעקב עליה.
הבנתי שהתוצאה של האסטורגן די גבוהה כיצד היית ממליץ לי ומה בכלל לבדוק?
האם זה יכול הראות על גידול שיש ?
תודה סופי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר cבדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס24/09/2011אנא פני להערכה מסודרת עי גניקולוג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דם חריגות כל שנהעמאד21/09/2011
היי,
עשיתי בדיקת דם אתמול ומצאתי שבכל בדיקות הדם שעשיתי מ 2008 יש 2 ערכים שהם תמיד גבוהים :
Eosinophils -
16/01/08 : 5.3%
28/07/09 : 6.3%
05/10/10 : 7.7%
20/09/11 : 6.5%
ALT (GPT) :
16/01/08 : 22.7
28/07/09 : 44
05/10/10 : 52
20/09/11 : 46
RBC-Red Blood Cells :
16/01/08 : 5.49
28/07/09 : 5.44
05/10/10 : 5.74
20/09/11 : 5.58
שאר הבדיקות תקינות,
אני בן 25 ולא נוטל תרופות קבועות.
האם הערכים שרשמתי הם בתווך הנורמלי ?
הרופא מסביר לי שערכים לא גבוהים וכנראה זה הנורמלי בגוף שלך !!
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות דם חריגות כל שנה - תגובה
ד''ר אבישי אליס24/09/2011הרופא צודק קרוב לוודאי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- tsh גבוהדניאל21/09/2011
היי עשיתי בדיקות דם בגלל כאבי ראש ונעשו לי בדיקות נוספות בתוצאות קצת לא ברורות לי הרופאה בחופש אז רציתי לדעת במה מדובר...
אגב אני בת 27 ללא היסטוריה רפואית חרגישה כלשהי מלבד ניתוח שקדים ואפנדציט
אני רושמת רק את מה שחריג לי אם צריך עוד משהו תגידו ואני אוסיף..
iron 40
wbc11.4
tsh 7.31
Free Thyroxine (FT4) 11
הערכים הם לפי קופת חולים מכבי אם זה יש הבדל בין הקופות.. אשמח לתשובה מהירה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר tsh גבוה - תגובה
חורחה אוליבה21/09/2011ממליץ יעוץ אצל אנדוקרינולוג.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת שתןמירון21/09/2011
שלום,
אני בן 23 וביצעתי השבוע בדיקות שתן.
אודה לכם על חוות דעתכם.
הבנתי שיש לי כנראה דם סמוי בשתן, ישנו ערך אחד שחורג.
תודה.
GLUCOSE - U STRIP , תוצאה-NORMAL
BILIRUBIN- U STRIP , תוצאה-NEG
KETONES- U STRIP , תוצאה-NEG (נורמה-שלילי)
SPECIFIC GRAV-U STRI , תוצאה 1.012 (נורמה 1.001-1.030)
PH- U STRIP , תוצאה 5.5 /µl (נורמה 4.8-7.4)
PROTEIN- U STRIP , תוצאה-NEG (נורמה 0-30 מיליגרם לדציליטר)
UROBILINOGEN-U STRIP , תוצאה-NORMAL
ERYTHROCYTES-U STRIP , תוצאה 10 /µl (נורמה-פחות מארבעה תאי דם אדומים לכל דגימה הנבדקת במיקרוסקופ)
NITRITE- U STRIP , תוצאה-NEG (נורמה-שלילי)
LEUCOCYTES - U STRIP , תוצאה-NEG (נורמה-שלילי)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת שתן - תגובה
חורחה אוליבה21/09/2011הסטיק שבודק שתן, לא סופר תאי דם אדומים, אלה מעריך את הכמותן. לכימות כדוריות אדומות צריך לספור במיקרוסקופ.
תבקש תוצאה זו, אפילו בדגימה חדשה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

