מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם הערך תקין?שואל15/08/2011
שלום רב, רציתי לשאול האם הערך של הקריאטינין בבדיקת האיסוף שתן 24 שע' לקטכולמינים תקינה:
CREATININE- U SAMPLE
213.48 mg%
לציין שאני לאחר כריתת אדרנל על רקע פיאוכרומוציטומה.
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם הערך תקין? - תגובה
ד''ר אבישי אליס17/08/2011כן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם הערך תקין? - תגובה
חורחה אוליבה18/08/2011ריכוז creatinine בשתן משתנה במשך היום, לכן מבקשים לבדוק דגימה של איסוך שתן של 24 דעות. במיקרה שלך:מה הנפח של שתן ל-24 שעות?.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוריאופלסמה חיובי בשתןצביה15/08/2011
בת 21 .בצעתי בדיקות למחלות מיו וכן בדיקת STD בשתן ,על מנת להיות רגועה אחרי מערכת יחסים ,שהיתה לי.בבדיקות הכל תקין .פרט לאוריאופלסמה חיובי בשתן.יש לציין שאין לי סימפטומים או תלונות .מכיוון שלצערי לא מצאתי הרבה חומר על אוריאופלסמה חיובי בשתן באיטרנט ומכיוון שהבנתי שהדעות חלוקות, החלטתי לשאול לדעתך. שאלתי: ידוע לי שלרוב האוכלוסיה יש אוריאופלסמה חיובי,
האם זה מצריך טיפול.האם ידוע לך אם הטיפול עוזר.המון המון תודה על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוריאופלסמה חיובי בשתן - תגובה
ד''ר אבישי אליס15/08/2011המושג לא ברור לי
אנא כתבי בלעז* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת בדרכי השתןטלי15/08/2011
שלום רב, קיבלתי תוצאת בדיקת שתן להלהן:
REMARKS (MICRO) Order Comments
REMARKS (MICRO) מקום לקיחה: שתן
Urine culture POSITIVE
התאמת הטיפול לחיידק
שם החיידק
שם האנטיביוטיקה
קוד הרגישות
תוצאת הרגישות
הערות
Entero faecalis gr.D 'Quantity' 50000/ml
For Enterococcus spp.
cephalosporins and septrin are
not effective clinically.
Ampicillin רגיש <=2
Ciprofloxacin רגיש 1
Minocycline רגיש <=0.5
Nitrofurantoin רגיש <=16
במקביל, לאור ניתוח בחניכיים לקחתי אנטיביוטיקה delacin 30*150mg. האם זה מספיק גם נגד הדלקת בדרכי השתן?
המון תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בדרכי השתן - תגובה
ד''ר אבישי אליס15/08/2011עפ הבדיקה נראה שלא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת סוכרטלי13/08/2011
עשיתי לבת שלי בת ה-13 בדיקות דם ויצאה לה סוכר 90 האם זה תקין לגילה ? אם היא שתתה כוס חלב לפני הבדיקה יכול להיות שזה השפיע ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת סוכר - תגובה
ד''ר אבישי אליס15/08/2011זה בגבול נורמה עליון ואין ספק שהחלב השפיע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
טלי16/08/2011יש לך אולי מושג בכמה החלב השפיע ? או לפחות השערה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך - תגובה
ד''ר אבישי אליס19/08/2011זה מאוד אישי, וקשה להערכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פירטין נמוך מאודאור12/08/2011
בבריקת דם ש,ערכתי נמצא כי הפירטין שלי הוא-4,המוגלובין-10.5,iron-30.
כיצד אצליח להעלות את רמת הפירטין/ברזל ?
האם זה מסוכן?
לתשובתך אודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פירטין נמוך מאוד - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/08/2011ראשית יש לברר מה הסיבה לחסר הברזל
הסיבות שונות בהתאם לגיל, וכך גם הברור
בהתאם לסיבה הטיפול,
חלקו מבוסס על מתן כדורי ברזל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת EGFRמיכל12/08/2011
בבדיקת דם שעשיתי אתמול בתקבלה התוצאה הבאה:
EGFR
60 ml/min/1.73m²-מ גדול
הבנתי שצריך להיות מעל 60
האם זה 1.73?
או מעל 60
אני היסטרית!
בבקשה תעזרו לי, אין כרגע רופאים
תודה,
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת EGFR - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/08/2011מעל 60
וזה תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מיכל13/08/2011תודה רבה על התמיכה , סופשבוע מקסים!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת סוכר בדםסמדר12/08/2011
שלום
עקב מעקב שגרתי אצל בתי בת ה16, בעקבות מחלת סכרת נעורים שבה לוקה אחיה, נמצאו רמות סוכר בדם אחרי צום 69.
נראה שזה מעט מתחת לנורמה.
מה זה אומר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת סוכר בדם - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/08/2011זה תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטראסאונד בלוטת התריסאנונימית11/08/2011
שלום רב
עקב בדיקות דם לא תקינות(כל מיני ערכים גבוהים מדי כמו קורטיזול וטריגליצרידים), הופנתי על ידי אנדוקרינולוג לאולטראסאונד בלוטת התריס.
בתשובה שקיבלתי לאחר הבדיקה היה רשום :שהאונה הימנית והשמאלית בגודל תקין ושמרקם לא אחיד
ולסיכום - שינויים דיפוזיים באונות בלוטת התריס(לא זוכרת בדיוק את הנוסח ).
כמו כן קיים, TSH - 5, TOTAL T3 -3.01 והT4 בטווח הנורמה(לא זוכרת ערך בערך באמצע הסקאלה)
מה הכוונה בשינויים דיפוזיים ? האם אכן מדובר בבעיה בבלוטת התריס?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטראסאונד בלוטת התריס - תגובה
ד''ר אבישי אליס12/08/2011יתכן, לאור התפקוד התקין והממצא- קרוב לוודאי שידרש מעקב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התריסיעל09/08/2011
אני בת 52, בשנה האחרונה עליתי כ- 10 ק"ג במשקל ואני לא מצליחה להוריד. בדיקות דם מהיום מראות את התוצאות הבאות:
TSH- 1.72
T4- 4
T3 - 12.2
אבקש לדעת האם זה מצביע על תת פעילות הבלוטה בכלל ואולי ברמה גבוהה יותר ואם כן מה צריך לעשות? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תיקון הודעה על בלוטת התריס
יעל09/08/2011TSH - 1.72
T3 - 4
T4 - 12.2* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבלוטת התריס - תגובה
ד''ר אבישי אליס10/08/2011בלוטת התריס תקינה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טריגליצרידים גבוהיםדפי09/08/2011
שלום, עשיתי לפני שבוע בדיקות דם והכל יצא תקין מלבד הטריגליצרידים שיצאו 179 והבנתי מהגרף שזה כבר נחשב גבוהה מעל 150. כמוכן, גם הכולסטרול הטוב שלי קצת נמוך והרע עולה ועולה משנים עברו שעשיתי בדיקות. אני בת 25, אוכלת בריא, לא עושה המון ספורט ובלי בעיית עודף משקל.מעשנת. איך מטפלים בזה? אני יודעת שאני אמורה להתחיל לעשות יותר ספורט אבל ראיתי גם שיש תוספים מיוחדים שיכולים לסייע. זה יכול לעזור מלבד שינוי באורח חיים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טריגליצרידים - תגובה
ד''ר אבישי אליס10/08/2011צוות סולגאר הנכבד,
לא אאפשר באתר שאני מנהל פרסומת סמויה או לא.
הודעתכם נמחקה
ואני מגנה ומבקש שלא תחזרו על ה"תעלול"* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטריגליצרידים גבוהים - תגובה
ד''ר אבישי אליס10/08/2011איני יודע, וכעקרון תוספי מזון אינם מומלצים.
טריג 179 הם בגבול נורמה עליון, והקפדה על דיאטה ופעילות גופנית היא הפתרון
HDL נמוך? כמה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםעומר09/08/2011
תוכל בבקשה לפענח לי את התוצאות של הבדיקה הנ"ל
cmv ab igg- au/ml 160.5
cmv ab igm- index 0.61
rubella ab igm- iu/ml 133.4
ועוד משהו שהלחיץ אותי זה:
prolactin יצא 2318.6 שהערך העליון יצא 628* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס10/08/2011מגע עם הווירוסים הנ"ל
פרולקטין גבוה- מצריך בדיקה חוזרת וברור בהתאם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם PDWדנה09/08/2011
שלום רב
רציתי לדעת מה אומרת הבדיקה PDW בבדיקות הדם.
לא מצאתי מידע בשום אתר. ומה זה אומר שזה גבוה או נמוך.
תודה מראש על התשובה.
דנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם PDW - תגובה
ד''ר אבישי אליס10/08/2011RDW מלמד על אוכלוסית תאי הדם ומידת אחידותם המבנית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםנוי08/08/2011
שלום
Urea (B)-12
Creatinine (B) -0.5
Neutrophils % 71.7 -יש לציין שבשלושת החודשים האחרונים זה במגמת עלייה
לפני חודשיים 52.5 לפני חודש היה 68.8 ועכשיו 71.7
Erythrocytes (U)- יצא 10 ולפני חודשיים היהNEGATIVE
יש לציין שבדיקות הכבד הכלליות יצאו גם גבוליות לפני חודשיים:
AST (GOT)-39
ALT (GPT)-45
אני בתחילת הריון חודש ראשון בת 25* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס08/08/2011הכל תקין
לעקוב אחר תפקודי הכבד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום לאחר ניתוחיניב07/08/2011
שלום רב ד"ר,
שמי יניב, בן 22, מצב לאחר ADRENALECTOMYA על רקע PHEOCHROMOCITOMA. מהלך ניתוחי תקין. אשפוז למשך 3 ימים.
שוחררתי לפני 3 ימים במצב יציב, לחצי דם תקינים, ייעוץ אנדוקריני וכירורגי המליצו על שחרור. יומיים לאחר הניתוח היה לי אפיזודה של חום (38) שחלפה. אומנם מזה שלושה ימים אני סובל מאפיזודות של חום שעולה ויורד לסירוגין (37.5-38.6), ללא קוצר נשימה, ללא שיעול/ ליחה, ללא תלונות אורינריות, ללא כאב גרון. הבטן שלי לא רגישה ורכה למגע. פצעי ניתוח נראים טוב, סגורים, לא אדומים או מפרישים. יציאות תקינות.
נושם עמוק מספיק, גם לפי הספירומטר הודות למשככי כאב.
בבוקר פניתי לרופאת המשפחה שהפנתה לספירת דם, CRP וצל"ח.
לפני מס' דק' נכנסתי וראיתי את התוצאות:
ספירה- סה"כ תקינה. חריגות קלות:
NEUT% - 75.5 %
NEUT.abs תקין 6.3
LYM% 16 %
LYMP.abs תקין 1.3 K/ul
HB 14.4 g/dl- לציין שאף פעם לא היה לי ערך כזה- תמיד סביב 16.5-18. בשחרור 16.3.
C-REACTIVE PROTEIN- 15.50 mg/dl (טווח תקין 0-0.5)
צילום חזה- נראה תקין.
זהו סה"כ, רציתי להתייעץ מה נראה לנכון לעשות?
יכול להיות מקור בטני לסיפור?
הרופאה שלי עובדת רק מחר בערב...
תודה רבה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום לאחר ניתוח - תגובה
ד''ר אבישי אליס08/08/2011חום לאחר ניתוח מחייב חזרה למנתח ובדיקה והערכה שהכל תקין מבחינת הניתוח!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המוגלובין והמטוקריט גבוהאייל07/08/2011
היי
בבדיקה האחרונה יצא לי 17.9 המוגלובין ו-50.8 המטוקריט. 2 הערכים חורגים מהנורמה ואני קצת חושש.
מה שכן קראתי שהתייבשות עלולה לגרום לערכים האלה לחרוג וכמה ימים לפני הבדיקה בהחלט הזנחתי בשתייה.
נניח ואין כאן קשר להתייבשות, האם זה מסוכן? האם יש לי מה לדאוג?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המוגלובין והמטוקריט גבוה - תגובה
ד''ר אבישי אליס08/08/2011בוא נתחיל מזה שזה קשור להתייבשות
כי זה השכיח
חזור על הבדיקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם רומנטיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

