מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בדיקות דםאני03/05/2011
שלום,
נא עזרתכם בהסבר תוצאות בדיקות הדם הבאות:
ERYTHROCYTES NEGATIVE
EBV-IGM NEGATIVE
EBV EBNA (IGG) 190.00 U/ML(0.00-5.00) (.........)*
Positive
(EBNA IGG <5 U/ML = NEGATIVE )
(EBNA IGG 5-20 U/ML = BORDERLINE)
(EBNA IGG >20 U/ML = POSITIVE )
בדיקות הדם הינן של בעלי, האם מדובר גם במחלקת הנשיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס14/05/2011יתכן
היה לו מגע עם הווירוס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפענוח בדיקת דםקרין01/05/2011
אודה על עזרה בפענוח התוצאות הנ"ל:
EBV-IGM NEGATIVE
EBV EBNA (IGG) POSITIVE
מעל 300
בנוסף: HDL: 18
גלוקוז: 112
BASOPHILS 0.18
CREATININE SER 0.46
האם זו מחלת הנשיקה מהימים האחרונים ?
בנוסף הבדיקה נעשתה בהשפעת אוגמנטין 875 מ"ג פעמיים ביום מזה כחמישה ימים וכאב מצד שמאל בבית החזה (טחול ?)
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בפענוח בדיקת דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס14/05/2011היה מגע בעבר עם הווירוס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבקשה דחוף מוונוציטוזיסאיה01/05/2011
דר' אבישי שלום רב,
אנוכי בת 43 בד"כ בריאה אין היסטוריה רפואית .
בדיקת דם היום בצום הראתה :
MPV 11.70 FL ( 6.50- 11.50) (.........)*
MONOCYTES % 10.60 % ( 2.00- 9.00) (.........)*
אני מודאגת מאוד מבדיקת המנוציטוזיס הגבוהה . האם יש סיבה לדאוג?
יש לציין ששאר הבדיקות בגדר הנורמה למעט התוצאות הנ"ל.
אשמח אם תשפוך מעט אור באפלה ובחרדה שבה אני נמצאת בשעות אלו.
תודה מראש
בריאות טובה
איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה דחוף מוונוציטוזיס - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/05/2011אין כל סיבה לדאגה, הערכים חורגים מינימלית
חזרי על הבדיקות בהזדמנות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת MRI מוחמיטל01/05/2011
שלום,
ביצעתי בדיקת MRI מוח באסותא ובה נאמר:"מיקרו-אנדומה גדולה יחסית היפופיזרית בקוטר של 6X7 מ"מ.אין עדות ללחץ כיאזמטי.אין עדות לתהליך אחר ברקמת המח ואין עדות להאדרה פתולוגית." מה זה אומר בשפת העם? לאיזה רופא לפנות עם התוצאה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקת MRI מוח - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/05/2011ראשית לני ששלח אותך לבדיקה
ובהמשך לאנדוקרינולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום!חן29/04/2011
אתמול בבוקר עשיתי בדיקת דם ואמרו לי שהתוצאות יגיעו ב-14/5. למרות זאת, נכנסתי היום לראות את התוצאות וראיתי שהכל היה בסדר חוץ מ-4 דברים שקשורים למערכת החיסון לפי מה שהבנתי. חלק מהדברים היו פחות מהנורמה וחלק יותר וזה דיי הדאיג אותי. אלה הדברים:
- ניוטרופילים: 38.1* 40( )75
- לימפוציטים: 22( )43 *47.7
- אאוזימופילים: 0( )6 *6.6
- טי.אס.אייג': 0.35( )5.5 *6.15
השאלה שלי היא מה זה אומר לגביי המצב הבריאותי שלי? האם זה מעיד על מחלה כלשהי? ומה זה אומר?
ראיתי באיזושהי הודעה קודמת שחשוב לכתוב את הגיל והמוצא. אז אני בת 21, נולדתי בארץ וההורים שלי נולדו בברית המועצות לשעבר.
אני דיי מודאגת מזה...
מחכה לתשובה,
תודה וערב טוב!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום! - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/05/2011הבדיקות תקינות והחריגה מינמלית וחסרת משמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בלוטת התירס- בדיקת דםהלנה28/04/2011
שלום, עשיתי בדיקת דם כדי לברר אם יש לי בעיה עם בלוטת התריס ואלו התוצאות:
FREE T4 14.90 PMOL/L ( 9.00- 19.00) (....*....)
TSH 5.91 UIU/ML ( 0.35- 4.94) (.........)*
האם זה תקין?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בלוטת התירס- בדיקת דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/05/2011כמעט תקין, קצת קצת ירידה בתפקוד הבלוטה
מצריך מעקב בלבד כרגע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות שתןאורית28/04/2011
שלום.
עשיתי לפני מספר ימים בדיקות שתן
ויצא לי שתי בדיקות חריגות
רציתי לדעת אם בבקשה תוכלו לעזור לי לפענח אותם .
protein (u) 50
וכתוב שהמקסימום הוא 30
Erythrocytes(u) 250
והמקסימום הוא 10
מה אני צריכה לעשות אני נמצאת עכשיו בטיול בחוץ לארץ ואין לי אפשרות ללכת לרופא אם צריך לטפל בזה מיד או אפשר לחכות ..
יש אפשרות ללכחת לקנות איזה תרופה בבית המרקחת
תודה רבה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות שתן - תגובה
ד''ר אבישי אליס14/05/2011מה מפריע לך?
אם כלום, חזרי על הבדיקה בבית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ספירת דםליה26/04/2011
היי
יש לי דלקת שתן חריפה מלווה בדימום וכאבים חזקים במותניים,ללא חום.אני נוטלת אנטיביוטיקה.
עשיתי בדיקות דם והתוצאות:
wbc 8.4
neut% 80.2
lym% 9.5
lym.abs 0.8
האם תתכן סטייה כזו בתוצאות בזמן שבגוף ישנה דלקת?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספירת דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/05/2011בהחלט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם להמשיך בתרופה לאור ערך הGGTעמיחי26/04/2011
אני אחרי חודשיים של כדורי למיסיל,
בערכי הGGT יש עליה מעבר לטווח
גם אחרי החודש הראשון היתה עליה קטנה יותר קטנה והמשכתי (ראו בגרף מצ"ב)
שאר הערכים בבדיקה תקינים
האם להמשיך לחודש האחרון של תרופת הלמיסיל ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם להמשיך בתרופה לאור ערך הGGT - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/05/2011המשך
החריגה מינימלית ושאר תפקודי הכבד תקינים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין Dנועה26/04/2011
לפני 8 חודשים התחלתי לקחת תוסף ויטמין D בעקבות מחסור (8.7 NG/DL), בתחילה 2000 מ"ל, ואח"כ 1000. בבדיקת דם נוספת, מעכשיו, עלה הויטמין ל-35. האם יש צורך להמשיך לקחת את התוסף (1000 מ"ל)? אני ממעטת להיחשף לשמש.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויטמין D - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/05/2011כן
הערך עדיין נמוך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח תוצאות בדיקת דםרחל25/04/2011
ילד בן 9 עם אבחנה קודמת של תסמונת FAPA נשלח לבדיקות דם בעקבות בלוטה גדולה מאוד מאחורי האוזן ובאופן כללי בלוטות מוגדלות את בדיקות הדם הוא עשה בצום ועם חום.
הערכים הגבוליים שהתקבלו הם :
HGB 12.6
MCV 77.5
MCH 25.3
RDW-CV 15.4
MONOCYTES 10.5
EOSINOPHILS 1.0
אשמח לשמוע חוות דעתכם.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח תוצאות בדיקת דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס14/05/2011יתכן חסר ברזל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםגיא22/04/2011
חריגות מיוחדות - BILIRUBIN DIRECT 0.44 MCV 104.8
4.7 K/ul WBC
4.28 M/ul RBC
14.6 g/dl HB
44.8 % HCT
34.1 pg MCH
32.5 g/dl MCHC
13.3 % RDW
104.8 fL MCV
46.6 % NEUT%
42.4 % LYM%
6.3 % MONO%
1.8 % EOS %
0.2 % BASO %
2.6 % LUC%
2.2 K/ul NEUT.abs
2.0 K/ul LYMP.abs
0.3 K/ul MONO.abs
0.1 K/ul EOS.abs
0.0 K/ul BASO abs
0.1 LUC abs
10.8 MACRO%
0.1 MICRO %
0.4 HYPER%
0.6 HYPO %
0.2 MICRO%/HYPO%
196 K/ul PLT
9.4 fL MPV
75 mg/dl GLUCOSE
27 mg/dl UREA
0.73 mg/dl CREATININE
139.7 mEq/L SODIUM
4.00 mEq/L POTASSIUM
126.0 mg/dl CHOLESTEROL
79 mg/dl TRIGLYCERIDES
46 mg/dl CHOLESTEROL- HDL
64.6 mg/dl CHOLESTEROL-LDL calc
80 80 mg/dl NON-HDL_CHOLESTEROL
1.2 mg/dl BILIRUBIN-TOTAL
0.44 mg/dl BILIRUBIN-DIRECT
29 U/L GOT (AST)
40 U/L GPT (ALT)
78 U/L ALK. PHOSPHATASE
336 U/L LDH
111 U/L CK-CREAT.KINASE(CPK)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס23/04/2011והשאלה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה היא לגבי החריגות-האם זה בסדר?
גיא23/04/2011ואם לא-מה צריך לעשות?
חריגות מיוחדות - BILIRUBIN DIRECT 0.44 MCV 104.8* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשאלה היא לגבי החריגות-האם זה בסדר? - תגובה
ד''ר אבישי אליס25/04/2011mcv גבוה, כדאי לבדוק B12 וחומצה פולית ושהרופא יבקש משטח דם
הבילירובין תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התעלפות לאחר בדיקת דםמישהו19/04/2011
שלום!
אני עשיתי בדיקת דם ואז התעלפתי(כלומר הכל ניהיה שחור)
גם כשעשיתי חיסון קרה אותו הדבר
מה זה אומר?האם זה קשור למשהו?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התעלפות לאחר בדיקת דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס20/04/2011שאתה מתרגש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת שתןשימי19/04/2011
ד"ר שלום וחג שמח, שאלתי לגבי הבן הוא עשה בדיקות לעבודה בחור צעיר לאחר שיחרור ונמצא שיש חלבון 30 הוא נתבקש לחזור על הבדיקות שוב בד"כ בריא מה זה אומר אנא תשובתך מפני שרופא המשפחה לא חושב שזה משהו חריג אבל הוא חושש שלא יתקבל לעבודה בגלל זה. תודה על תשובתך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך תיקון לשאלה בדבר בדיקת השתן
שימי19/04/2011לגבי החשש להתקבל לעבודה לא נוסח היטב הבן חושש לא הרופא, וכן התוצאה 30 מ"ג
במידה ובבדיקה חוזרת התוצאה לא משתנה האם צריך לבצע בדיקות נוספות לדעתך
בתודה מראש על תשובתך
שימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך תיקון לשאלה בדבר בדיקת השתן - תגובה
ד''ר אבישי אליס20/04/2011אני חושב שזה חסר משמעות
אך הייתי חוזר על הבדיקה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראשית תודה על תגובתך שאלה נוספת
שימי20/04/2011רופא המשפחה אמר שבמידה והתוצאה תהייה זהה הוא ישלח אותו לאולטרסאנד ואולי לנפרולוג האם לדעתך יש צורך בהמשך בירור פשוט הבן נלחץ חושש שמשהו לא תקין
ושוב תודה רבה לך
וחג שמח
שימי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהראשית תודה על תגובתך שאלה נוספת - תגובה
ד''ר אבישי אליס21/04/2011שלא ילחץ ויעשה את שנאמר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קרישיותנלי18/04/2011
שלום רב,
ערכתי בדיקת קרישיות והתוצאות הן (תוצאות זהות התקבלו לפני 3 חודשים):
PT-INR - 0.9 (צריך להיות בין 2 ל-3)
APTT-sec - 42.3 (צריך להיות בין 25 ל-39)
PT-SEC 13.6 sec
PT % 100
בנוסף בבדיקה הכללית התקינה בסה"כ
IRON- 47
MCHC 31.8
מה אומרות התוצאות שלי לגבי קרישיות יתר, ומה לגבי ברזל? האם יש קשר בין השניים?
אילו בדיקות נוספות עליי לבצע כדי לשלול בעיה בקרישיות? אשמח אם תדריכו אותי אילו בדיקות עליי לבקש, כי בעיה זו הופיעה כבר במשפחתי.
ממי מבקשים את הבדיקות? אשמח לתשובה כי רופאת המשפחה התעלמה מכך.
האם יש תרופות מסויימות שנוטלים במצב זה? מה הסיכונים להישאר במצב זה, והאם יש קשר בכך שאיני נכנסת להריון?
האם יש מניעה לעבור ניתוחים עקב בעיה זו בהרדמה מלאה?
עברתי ניתוח היסטרטסקופיה עם הרדמה קצרה, ועליי לעבור ניתוח ארוך יותר - האם זה מסוכן לי?
תודה רבה וחג שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת קרישיות - תגובה
ד''ר אבישי אליס18/04/2011השאלות רבות ואינן לאתר
השאלה היא מדוע נעשות הבדיקות ומה את מחפשת בדיוק
אם הקשר הוא להריון---פני לגניקולוג להערכה מסודרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה ממוקדת -
נלי19/04/2011לגבי תוצאות בדיקת הקרישיות-
התוצאות שלי-
PT-INR - 0.9 (צריך להיות בין 2 ל-3)
APTT-sec - 42.3 (צריך להיות בין 25 ל-39)
PT-SEC 13.6 sec
PT % 100
האם תקין? אני רואה שאני כלל לא בטווח של ה- PT-INR - 0.9* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה ממוקדת - - תגובה
ד''ר אבישי אליס20/04/2011הכל תקין
INR 2-3 הוא למי שמקבל טיפול נוגד קרישה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

