מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
בדיקות דם נוספות?
תמר14/05/2011תודה רבה.
בבדיקת דם השגרתית שעשיתי לא נבדק ברזל אלא רק המוגלובין
האם לבקש מהרופא בדיקת דם של רמת הברזל?בדיקות נוספות?
תודה
תמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקות דם נוספות? - תגובה
ד''ר אבישי אליס14/05/2011ברזל טרנספרין ופריטין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דםתמר11/05/2011
שלום רב,
בבדיקות תוצאות דם חלק מהערכים יצאו נמוכים:
RBC-Red Blood Cells 4.57
Hemoglobin 11.8
Hematocrit 36.5
MCV-Mean Cell Volume 80
MCH-Mean Cell Hemoglobin 25.8
MCHC-M.Cell Hb cont. 32.3
RDW-Red Cell Distri.Width 13.7
אודה על עזרה בפינוח התוצאות
תודה
תמר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס14/05/2011אין הרבה משמעות לחריגות
הבדיקות קשורות בגודל ומבנה הכדוריות האדומות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. האם אין צורך לקחת ברזל?
תמר14/05/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה. האם אין צורך לקחת ברזל? - תגובה
ד''ר אבישי אליס14/05/2011יש לבדוק רמות ברזל
ובהתאם להחליט עלטיפול ואו ברור הסיבה לחסר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת ANTINEUCLEAR ABמ10/05/2011
שלום,
מה זה (מה בודקת) בדיקת ANTINUCLEAR AB .?
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת ANTINEUCLEAR AB - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/05/2011קיון נוגדנים עצמיים כנגד מרכיבי גרעין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות חריגות בבדיקות דםאריק09/05/2011
שלום רב,
רציתי להתייעץ בהקדם לגבי מספר תוצאות חריגות בבדיקת הדם האחרונה. להלן החריגים:
CHOLESTEROL=206, LDL-CHOLEST.=134.2, MCV=77.6, MCH=25.8 , VIT.D 25-OH=24.7
מה הן ההשלכות של תוצאות אלו ביחד, ולחוד? מה אני אמור לעשות כדי לשפר את המצב ?
בכבוד רב, אריק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות חריגות בבדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/05/2011יש כאן ערב רב של תוצאות חלקיות
יש לפנות לרופא ולהעריך כל חריגה
חלקן יצריכו עוד ברור כחסר ברזל ואחרות טיפול בויטמין D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נחיצות נטילת סימבסטטיןנגה גיא09/05/2011
האם אדם שרמת הכולסטרול שלו עומדת על 240 ותוצאת בדיקת Hb.A1c עומדת על
6.4 אחוז צריך להתחיל ליטול סימבסטטין?
הרופא רשם את התרופה ואנו איננו בטוחים שלא כדאי לנסות ראשית דרכים אחרות, כגון שינוי תזונתי ונטילת תוספים? האם זהו מצב גבולי או אכן מצב המצריך נטילת תרופות לכל החיים, כפי שהרופא ממליץ? אין היסטוריה של בעיות לב, אך יש היסטוריה של רמות כולסטרול גבוהות, לחץ דם גבוה ושטף דם מוחי אצל אבא ודוד.
תודה מראש, נגה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נחיצות נטילת סימבסטטין - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/05/2011אשמח לדעת פרטים נוספים על: גיל, פרוט פרופיל הליפידים ורמות סוכר בצום
בהתאם אנסה להתייחס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנחיצות שימוש בסימבטטין
נגה גיא15/05/2011תודה על תגובתך, ולהלן פרטים נוספים. מדובר באדם בן 57, רמות סוכר 98mg/dl , כולסטרול 2333.6, טריגליצרידים 184, שוקל 88 ק"ג וגובהו 177 ס"מ.
כאמור, תוצאת המוגלובין A1C הינה 6.4 אחוז.
אודה לתשובתך לגבי אבחנתו של רופא המשפחה שבעלי צריך לקחת סימבסטטין כל ימיו וכי הוא חולה סוכרת (אם כי לזה לא קיבל עדיין תרופות). כמוכן רשם לו הרופא אספירין. כיצד ניתן להסביר תוצאת גלוקוז תקינה עם תוצאת המוגלובין A1C , והאם לעובדה שהבדיקה נעשתה מיד לאחר חג הפסח בו אכל המטופל ביצים רבות ושוקולדים רבים שקיבלנו בערב החג אין חשיבות?
שוב תודה, נגה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודות
נגה גיא19/05/2011לד"ר אליס,
רוב תודות, עזרת לי מאד.
נגה גיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנחיצות שימוש בסימבטטין - תגובה
ד''ר אבישי אליס18/05/2011HBA1C משקף ממוצע ,
מציע להתרחק מפסח ולהעריך הכל שוב
לא נראה לי שישנה דחיפות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריטין גבוההרחל08/05/2011
אני בת 63 בריאה.היתגלה אצלי פריטין 250 ליפניי כשנה .ובשבוע שעבר עשיתי שוב בדיקות דם והפריטין עלה ל320 .בירצוני לציין כי אני סובלת מחוסר בg6pd .כל ימיי חיי. תמיד הייתי ממש סובלת מחוסר ברזל משווע ועתה הוא גבוהה. אודה לך דר.אם תענה לי תשובה מפורטת כי אני מאוד מודאגת.עליי לציין שבני הבכור בן 42 גם לו יש פריטין מאוד גבוהה האם זה מסוכן? האם יש טיפול? והאם זה קשור לתזונה מסויימת שאני נוהגת לאכול.בשר.טחינה ופילפלים את אלה אני אוכלת יום יום.האם יש קשר? לתשובתך המהירה אני מחכה. ת ו ד ה ר ב ה מ ר א ש רחל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריטין גבוהה - תגובה
ד''ר אבישי אליס14/05/2011אין לכך הרבה משמעות קרוב לוודאי
אך צריך לראות את מכלול הבדיקות והרקע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- lymphocytesאורטל דול08/05/2011
בבדיקת דם שעשיתי היום היה לי ערך גבוה בlymphocytes
15.00- 45.00
אצלי 54.6
רצוי שאציין שיש לי כבר מספר חודשים דלקת בגיד של הירך
שמכאיבה לי ורק כעת אני מטפלת בה בכדורים.
אני מאוד מפחדת ממה שקראתי בפורום...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר lymphocytes - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/05/2011החריגה חסרת משמעות ואין קשר לדלקת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך תןצאות בדיקהאורית07/05/2011
דף תוצאות נוסף
תודה רבה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך תןצאות בדיקה - תגובה
ד''ר אבישי אליס14/05/2011כנ"ל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקה חריגותאורית07/05/2011
הילדה שלי בת 2.5 ילדה בריאה לחלוטין ללא שום מחלות רקע,הרגישה לא טוב בגן-כאבי עינים,הקאות..בבדיקת רופא עינים-בדיקה תקינה למעט ריצוד.בדיקה נויירולוגית תקינה.
הגיעו תוצאות בדיקות מעבדה(יש לציין שנלקחו מהוריד בכוח-הילדה צרחה והתנגדה..הבנתי שיכול להשפיע על התוצאות)
מצורף קובץ עם התוצאות.
על מה מצביעים הערכים החריגים?ומה עלי לעשות בנידון?תודה רבה
יש אפשרות לשלוח כאן קובץ אחד אז אשלח המשך שאלה אחריו..תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקה חריגות - תגובה
ד''ר אבישי אליס14/05/2011יתכן חסר ברזל
כל שאר החריגות קשורות בקשיים הטכניים בנטילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות דם - ברזל גבוהשושו07/05/2011
קודם כל שלום,
קיבלתי תשובות מבדיקות דם שביצעתי ביום ראשון, אני בן 22, מבצע פעילות גופנית בצורה קבועה.
כחלק מהתשובות נתגלתה חריגה בברזל (246) ובBILIRUBIN-TOTAL (3.32(, לפי מה שהבנתי הטווחים התקינים של הברזל זה עד 160, ובילירובין עד 1.2... האם יש לי סיבה לדאוג?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות דם - ברזל גבוה - תגובה
ד''ר אבישי אליס14/05/2011עקרונית אין סיבה לדאגה
מציע הערכה מלאה עם כל התוצאות אצל הרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקהמיכל05/05/2011
בבדיקות דם ה iron הבנתי שזה b 12 הערך אצלי 207 H
ברצוני לדעת האם זה תקין.
אני בת 50 ללא מחזור חודשי .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/05/2011את מבלבלת בין ברזל ל B12
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סוכר בדםחני04/05/2011
שלום רב !
אני בת 56
עשיתי בדיקת סוכר בצום של 12 שעות והתוצאה 131 סוכר
לאחר שעתיים עדיין בצום ושתיית גלוגוז עשיתי שוב בדיקה
אשר נתנה תשובה של נורמה 240 מול 240 תוצאה
רופא המשפחה קבע כי אני חולת סוכר ואני צריכה לקחת כל יום 1 כדור בשם
מטפורמין 850 mg ולעשות פעילות גופנית ולבדוק שעתיים אחר כל ארוחה את רמת הסוכר
ברצוני לציין שמאתמול כך אני עושה בלי כדורים ורמת הסוכר שלי בבקר בין 118/ 120
בצהריים היום 94 בערב אתמול 117 ואני עושה פעילות גופנית של בין 10 דקות ליום
זה אני מנסה להגביר את קצב הזמן
אשמח לקבל תגובה האם אני נוהגת נכון ואם ואני צריכה בכל זאת לקחת את הכדור למרות נסיוני ללא
תודה מראש חני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סוכר בדם - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/05/2011המקרה גבולי, אם כי הערכים בצום אינם תקינים
אני נוטה לתמוך בעמדת הרופא ולהמתיץ על מטפורמין אחד
לא רואה צורך במעקב כה צמוד, זה מוגזם
10 דקות פעילות גופנית? מעט-מעט מדי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםעמית04/05/2011
שלום
עשיתי בדיקות דם לאחר תלונות לרופא על כאבי בטן חולפים ומתמשכים כחודש-חודשיים (לאחר מחלה ויראלית ארוכה), יצאו לי מס' חריגות-
UREA 16
CHLORIDE 107.2
ALT 40
WBC 11.2
לימפוציטים 19.7%
נויטרופילים 8.08
ליקוציטים בשתן 25
1) מה פירוש החריגות?
2) במסגרת לימודיי בסיעוד עשיתי שבוע בדיוק לפני הבדיקת דם שני חיסונים- מנה אחרונה של צהבת B+ מנה שנייה של משולשת (חזרת, חצבת, אדמת)- האם החריגות קשורות לחיסונים שעשיתי, למשל צהבת B עם ערכי הALT או כל הWBC עם המשולשת, כי התגובות לחיסון הספיציפי הזה אמורות להיות שבוע לאחר מתן החיסון?
אשמח לקבלת תשובה
תודה
עמית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס14/05/2011החריגות קלות וחסרות חשיבות
חזור על הבדיקות בהזדמנות ותראה שהכל יהיה תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות שתןירון04/05/2011
קיבלתי תשובה לבדיקת שתן שביצעתי אינני מבין מה משמעות הבדיקות.
Glucose mg/dL Normal
Ketones mg/dL NEG
Protein mg/dL NEG
Blood mg/dL NEG
Leukocytes Leu/uL 25 TRACE
Nitrite NEG
pH 5.0
Urobilinogen mg/dL Normal
Bilirubin mg/dL NEG* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות שתן - תגובה
ד''ר אבישי אליס14/05/2011בס"כ תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטראסאונד בלוטת התריסמי04/05/2011
שלום, אני בת 40 אותותו, עשיתי אולטראסאונד של בלוטת התריס ולהלן התוצאות:
אונה ימנית בגודל 1.2*1.6*4.1 סמ, מרקם מעט לא אחיד עם מספר מוקדים זעירים גודלם עד 0.2 ס"מ.
אונה שמאלית בגודל 1.5*1.1*4 ס"מ, מרקם מעט לא אחיד עם מספר מוקדים תת הדיים זעירים גודלם עד 0.2 ס"מ.
מיצר בעובי 0.3 ס"מ.
בלוטת לימפה תת לסתיות מימין הגדולה שבניהן 1.4*0.4 ס"מ,מרקם שמור.
מספר בלוטות לימפה תת לסתיות משמאל הגדולה שבינהן 1.5*0.6 ס"מ,מרקם שמור.
האם הכל תקין?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטראסאונד בלוטת התריס - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/05/2011זה לא תקין
מדוע נשלחת לבדיקה?
יש להמשיך מעקב וברור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם לא תקינותאשר03/05/2011
עשיתי בדקת דם בשם ig-total והתוצא הוא 1470.9 h ואמרו לי שהדם לא תקין
מה אני יכול לעשות בבקשה תעזרו לי אני בפחד לחץ בבקשה?
אם אפשר לגיד לי מה לעשות בדואר [email protected]* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם לא תקינות - תגובה
ד''ר אבישי אליס14/05/2011איני מבין את התשובה ויותר מדוע בדקו
אנא פרט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

