מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- TSH ילדהרונית01/11/2010
ילדה בת 5 לאחר וירוס הקאות,
TSH 0.42, כשהנורמה 0.35-5.5,
FT4 תקין 15.5,
FT3 נמוך 2.68 כשהנורמה 3-7
האם הערכים הנל מושפעים מוירוס הקאות?
האם יש צורך בהמשך בירור?
תודה.
בנוסף, GPT-ALT 64, כשהנורמה 0-28.
שאר ערכי הכימיה בדם תקינים.
האם ערך זה מושפע מוירוס הקאות?
האם יש צורך בהמשך בירור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר TSH ילדה - תגובה
ד''ר אבישי אליס02/11/2010כדאי להחלים ולחזור על הבדיקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקת דם TSHסיגלית01/11/2010
אני בת 44,נשואה+2 ילדים בוגרים (10 ו-15) בריאה בדרך כלל. מזה כ-4 שנים נוטלת אלטרוקסין במינון של 100 5 פעמים בשבוע, ו-50 פעמיים בשבוע על פי המלצת הרופאה שלי. אני מרגישה עייפה מאוד, חוסר חשק לעשות דברים, רק מה שחייבת לעשות בענייני המשפחה, הפסקתי להתעמל יוגה ופילטאיס פשוט בגלל עייפות. ביקשתי מהרופאה להפסיק עם כדורי האלטרוקסין אמרה שנראה אחרי תוצאות הבדיקה.
מבקשת להתייעץ אתכם בעניין כגורם נטרלי:
אתמול בבדיקת דם הגיעו תוצאות הבדיקה: TSH 5.62
T4-FREE 15.8
מה אומרות התוצאות ומה המלצתכם.
בתודה מראש על תשובתכם, סיגלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקת דם TSH - תגובה
ד''ר אבישי אליס02/11/2010אינך מאוזנת דייך, הייתי שוקל להעלות מינון האלטרוקסין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקות דםמאיה01/11/2010
בבדיקת דם לילד בן 4 הסובל מקומה נמוכה וחוסר בהורמון גדילה משקל 13 ק"ג נמצאו התוצאות החריגות הבאות (שאר התוצאות בטווח הנורמה)
CREATININE 0.36
CK 244
GOT AST 46
NEUT 35.9
EOS 14.5
EOSabs 1.3
אשמח לדעת על מה התוצאות מעידות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס02/11/2010התוצאות חלקיות ולא נותנות תמונה מלאה, כך שקשה להתייחס
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בקשה להסבר לתוצאות בדיקת mriהדר31/10/2010
שלום רב, להלן תוצאות סריקה בתהודה של המוח של בעלי בן 30,
סיבת הפניה- הפרעה תחושתית, ב- mri קודם היה ממצא לא ברור (נערך לפני 3 חודשים) בעקבות תלונות של בעלי של טשטוש ראייה שלווה גם בנימול צד שמאל של הפנים, היד, ואף מלמול בדיבור,
השוואה לבדיקה קודמת מ- 11.06.10, ראה דיווח קודם.
התמונה הינה ללא שינוי ניכר ואי לכך טיבו של התהליך אינו וודאי.
העדר שינוי אינו תומך באפשרות של אוטם יתכן ומדובר בשינוי לט טיפוסי ממקור דלקתי.
יש הדגשה מעטה של משקע ברזלי בתהליך, מעלה אפשרות נדירה מאוד של גרמינומה.
דרוש המשך מעקב לוודא יציבות או נסיגה.
אודה לכם על פירוש הדברים.
תודה הדר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בקשה להסבר לתוצאות בדיקת mri - תגובה
ד''ר אבישי אליס02/11/2010קשה להתייחס בלי התמונות עצמן, בכל מקרה אנו לא הכתובת המתאימה לפענוח צילומים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת TSHמיכל30/10/2010
הנני בת 28 ובשנה האחרונה ה-TSH שלי כל הזמן משתנה מ 3-5כאשר בבדיקה האחרונה יצא לי 5.5 ׁ(כאשר T4 וT3 תקין )ממה יכולים להיגרם קפיצות אלו והאם ערך של 5.5 הוא תקין או שצריך לקחת טיפול כלשהו להורדתו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת TSH - תגובה
ד''ר אבישי אליס31/10/2010הערך אינו תקין לגמרי במרבית המעבדות, הערך גבולי ולא מצריך טיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח מונחים רפואייםקרן28/10/2010
שלום,
אינני יודעת האם זה הפורום המתאים....
אך אני אובדת עיצות ולא יודעת לאן לפנות- ולכן מנסה את מזלי כאן.
מבררת לא בשבילי, אך בשביל אדם קרוב מאוד אלי....
אישפוז לאחר תסחיף ריאות (שנגרם כנראה כסיבוך לאחר ניתוח החלפת מפרק- או שלא. לא יודעים.)
לאחר ביצוע CT בריאות, התגלה במקרה הדבר הבא: (אני מצטטת ממכתב שיחרור מתה"ש) (הסעיפים נכתבו לא באותה הפיסקה אלה במקומות שונים במכתב, ורופאת המשפחה הדגישה אותם)
1. כמו- כן, הודגם ממצא ליטי בספינוס פרוסס T10 עם הרס קורטיקלי וטראבקולציה גסה בתוכה, באבחנה המבדלת המנגיומה, אולם לאור פריצת פריצה של קליפת העצם ממליצים על המשך בירור ע"י מיפוי עצם.
2. בנוסף, הטרוזיגוטית למוטציה של פרוטרומבין ע"פ בירור מעברה לאור קרישיות יתר אצל ילדיה
3. נגע ליטי ב- T10- המנגיומה? אחר?
מה כל אלו אומרים? האם נדובר בסרטן? האם משהו אחר?
מה החשד בעצם?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח מונחים רפואיים - תגובה
ד''ר אבישי אליס29/10/2010שני דברים שונים:
הראשון הוא ממצא מקרי בעמ"ש המצריך המשך ברור והחלטה שמדובר בממצא שפיר, אנא השלימי מפוי עצמות
השני הוא ממצא הקשור לנטיה לקרישת יתר ועשוי להסביר את התסחיף הראתי לאחר הניתוח - זה אומר שסיכוייך לארוע חוזר גבוהים בתנאים מסויימים ויש להתיעץ בהמשך עם המטולוג* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דםסוזן28/10/2010
שלום.האם אספירין (אני לוקח לכאבי ראש באופן קבוע)משפיע על תוצאות של הבדיקות דם-ספירת דם,בדיקות כבד וכו..'
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס30/10/2010עקרונית לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טלסמיהענבל28/10/2010
שלום
אני בת 30, אנמית
בבדיקות הדם האחרונות ההמוגלובין יצא לי כמעט 11
ובבדיקת מאגרים :FERRITIN קטן מ-8
iron 79. האם תקין?חשוב לציין שאני מתכננת הריון בקרוב, והאחות אמרה שייתכן והדבר מעיד על טלסמיה
מה עליי לעשות?
תודה
רינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טלסמיה - תגובה
ד''ר אבישי אליס30/10/2010פריטין קשן מ-8 מרמז על חסר ברזל
לערכים שציינת אין קשר לטלסמיה, ישנם פרמטרים אחרים בספירה המרמזים על טלסמיה.
בכל מקרה כדאי למלא מאגרים בברזל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- CK- CREATINE KINASEדותן27/10/2010
היי,
אני בן 26 ובבדיקת דם יצא לי 1759!!!מאוד גבוה,
יש לציין שהבדיקה הייתה בשמונה בבוקר ובערב לפני היייתי באימון כדור-רגל, שעתיים,מאומץ כמו כן אני מטפס צוקים, שזה יומיים לפני הבדיקה טיפסתי פעם אחרונה, אני מרגיש טוב בדר"כ ללא בעיות מיוחדות ועוסק בספור,אשמחלקבל הסבר לגבי תוצאות אלה,
תודה מראש
דותן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר CK- CREATINE KINASE - תגובה
ד''ר אבישי אליס29/10/2010קרוב לוודאי שיש קשר לפעילות המאומצת, חזור על הבדיקה לאחר סופ"ש רגוע
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- Creatine Kinaseנטלי27/10/2010
שלום,
לאחר בדיקות דם ערך Creatine Kinase הינו 147.
בעבר היה גבוה יותר שנטלתי כדורים להורדת כוסלטרול.
את הכדורים נטלתי במשך כחודש בלבד וב10 חודשים שלאחר מכן נטלתי תרופות טבעיות בלבד.
הבנתי שלאנשים עם מסת שרירים גדולה-הערך גבוה.אך זהו לא המקרה שלי.
בת 24,עם משקל 68 .סובלת מכולסטרול גבוה בעיקר בגלל גנטיות.
נמנעת מלאכול מזון שומני, ג'אנק פוד, גבינות שמנות.
אשמח לדעת האם יש צורך לטפל בערך Creatine Kinase שיצא חריג מעט.
(עניין הכולסטרול כבר מטופל).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר Creatine Kinase - תגובה
ד''ר אבישי אליס29/10/2010הערך תקין ואין כל צורך בברור וטיפול כלשהוא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דםמיכל26/10/2010
שלום רב,
האם כאשר רשום בבדיקת CRP התוצאה הבאה(ללא תווך יחוס) מראה על תקין או לא?
0.08>
מה הסימן הזה מראה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס30/10/20100.08 הוא תקין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח - דחוףימית26/10/2010
שלום
להלן תוצאות בדיקות הדם שבהן הייתה חריגה מהטווח של ביתי בת 5 שנים
Neutrophils % | % 28.2
Lymphocytes % 53.3
Monocytes % 14.4
Basophils % 2.9
בתודה מראש
מחכה לתשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיענוח - דחוף - תגובה
ד''ר אבישי אליס30/10/2010ראשית, ספירת הדם של בת 5 שונה משל מבוגרים ולכן מרבית הערכים תקינים עבורה
מדוע נלקחה הבדיקה? האם במהלך מחלה ויראלית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בהריון שבוע 33- בבקשה תשובה דחופהדנית26/10/2010
שלום
בבדיקת הדם יצא לי תוצאות חריגות הבאות:
creatinine b - 0.4
Vitamin B12- 208
האם תקין?
תודה
דנית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בהריון שבוע 33- בבקשה תשובה דחופה - תגובה
ד''ר אבישי אליס26/10/2010לחלוטין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקות דם לאלרגיהמיכל26/10/2010
שלום,
בתי בת שבע וחצי, מידי פעם מתחילה להשתעל, שיעול טורדני, ולפעמים מתנפח לה איזור העיניים ויש לה פריחות. עשינו לה בדיקות דם כדי לזהות אלרגיה, כמובן שניקח התוצאות לרופא מטפל, אבל רציתי לדעת אם יש אלרגיה לפי התוצאות הנ"ל:
תוצאות של הילדה:
NEUT% 37.9 (ערכי היחוס: 40.0-60.0)
EOS% 12.3 (ערכי היחוס: 0.0-7.0)
EOS.abs 0.9 (ערכי היחוס: 0.0-0.6)
Ig-E TOTAL 195.8 (ערכי היחוס: 0.0-100.0)
CREATININE - 0.39 (ערכי יחוס: 0.5-0.9 )
GOT(AST) 29 (ערכי יחוס: 0.0-0.27)
egg white - 0.33 class 0 ve
milk - 0.14 class 0 ve
garlic - 0.38 - I
beta lactoglobulin - 0.12 very low
banana- 0.39 class 1 lo
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקות דם לאלרגיה - תגובה
ד''ר אבישי אליס26/10/2010ממה שאני מסוגל לפענח רמתה IG E גבוהה ומרמזת לנטיה לאלרגיות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרולשרה26/10/2010
שלוםם
אני בת 46 לאחר הוצאת שחלות, מקבלת ארמידקס, כיום בריאה,
להלן תוצאות בדיקת דם שעשיתי
cholesterol - 273
triglycerides - 142
hdl cholesterol - 53.2
non hdl - 220
ldl cholesterol - 191.6
האם התוצאות גבוהות מידי ? מה עלי לעשות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול - תגובה
ד''ר אבישי אליס26/10/2010יש צורך בהערכת הסיכון, ובהתאם החלטה על הצורך בטיפול תרופתי מיידי או נסיונות קודם עם דיאטה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

