מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תוצאות בדיקות דםחגית חן12/11/2010
ילדתי בת ה 12 היתה חולה כל השבוע עם חום , עשינו אתמול בדיקות דם ולהלן חלק מהתוצאות:
C-Reactive Port 12.2
Lymphocytess 29.9
Monocytes 11.6
האם יש מקום לדאגה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/11/2010לא נראה לי, זה נראה ויראלי- אך פנו לרופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פוליק אסידנאוה11/11/2010
מהי כמות פוליק אסיד שעל מבוגר בן 80 לצרוך
מדובר באדם שכמות הברזל בדם 38
יש לציין שהוא מקבל כדור ברזל במשך שנה וכמות הברזל אינה עולה
נשללו בעיות גסטרולוגיות
תודה
נאוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פוליק אסיד - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/11/2010מה הקשר לחומצה פולית?
אם יש חסר ברזל יש לברר את המקור לאיבוד הברזל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם למחלת הנשיקהששי11/11/2010
שלום
לפני כשנה וחצי, לאחר הרגשת עייפות ממושכת, חום קל וכאבי שרירים, נשלחתי לעשות בדיקות דם.
כל הבדיקות היו תקינות לגמרי מלבד:
EBV IGG > 600
EBV IGM BORDERLINE.
נאמר לי שאני נמצאה בשלבים האחרונים של מחלת הנשיקה.
אחרי מספר שבועות נוסף חזרתי בהדרגה לשגרה ללא עיפות, חום וכאבי שרירים.
לפני כחודשיים בערך התחלתי שוב להרגיש עייפות מוגברת. הפעם מדובר על עייפות וחולשה בלבד ללא חום או כאבים.
שוב בדיקות דם ושוב אותם תוצאות. הכל תקין לחלוטין מלבד
EBV IGG > 600
EBV IGM BORDERLINE.
האם ייתכן שיהיהו בדם שוב נוגדני EBV IGM ?
לפני הבדיקה נאמר לי שבוירוס EBV חולים רק פעם אחת.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם למחלת הנשיקה - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/11/2010בד"כ חולים פעם אחת.
כדאי לפנות לרופא להערכה מסודרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ששי13/11/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בשבוע 26 - בדיקות דםג'וליה11/11/2010
שלום רב,
אני בהריון בשבוע 26 ביצעתי מס' בדיקות דם, שהנורמות שלהם חורגות מהמסגרת שבטבלה, אשמח לקבל הסבר תודה
wbc 7.7
rbc 3.72
hb 11.2
hct 35.0
mch 30.0
mchc 31.9
rdw 12.8
mcv 94.0
neut% 74.3
lym% 18.8
mono% 4.4
eos% 1.1
baso% 0.1
neut.abs 5.8
lymp.abs 1.5
mono.ads 0.3
eos.abs 0.1
baso abs 0.0
macro% 1.3
micro% 0.2
hyper% 0.2
hypo% 4.7
micro% hypo% 0.0
plt 200
mpv 10.1
אודה לך אם תוכל להסביר לי אם התוצאות תקינות או לא מיכוון שיקח זמן עד שהגיע לרופא המטפל , תודה ויום טוב ג'וליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשבוע 26 - בדיקות דם - תגובה
מוסא עאוני19/11/2010התוצאות תקינות למעט אנמיה קלה שכנראה מקורה בחוסר ברזל.
האם את לוקחת טבליות של ברזל וחומצה פולית?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלדוסטרוןאושר10/11/2010
שלום,
לבקשתי ולא במסגרת שום ברור של מחלה
( אולי מצבי רוח ואי פריון)
נבדקה רמת האלדסטרון ( ביום החמישי למחזןר)
תוצאות הבדיקה חורגת מהנורמה- גבוהה יותר
הבדיקה : ALDOSTERONE- BLOOD
מה המשמעות ?
כיצד ניתן לאזן ?
האם שתיה מרובה משפיעה ?
האם יתכן קשר לאי פריון ו PMS
אווה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלדוסטרון - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/11/2010השאלה בכמה החריגה.
אין כעקרון קשר לפריון.
אנא אל תבדקי דברים ללא כוונה ברורה מאחוריהם, הסיכוי להסתבך גדול!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםיהודה10/11/2010
שלום,
אני בן 31 1.75 משקל 83
אבי בן 62 עבר צינטור,
אחי בן 39 עבר צינטור(הוא סובל מהשמנת יתר גבוהה)
ראוי לציין שאין לנו במשפחה בעיות לב מלבד גנטיקה של שומנים וכולסטרול בדם.
האם התוצאות של הבדיקות דם תקינות לרמת הסיכון? והאם זה מצריך טיפול תרופתי?
כולסטרול כללי - 201
טרגלצידים - 159
כולסטרול LDL 126.9
כולסטרול HDL 41.90
סוכר - 91
לחץ דם 118/78
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
מוסא עאוני19/11/2010פרופיל השומן קצת גבוה אבל חסר משמעות קלינית בשלב הזה.
חשוב לציין שבגלל הסיפור המשפחתי אתה נמצא בסיכון גבוה וחשוב להיות במעקב רופא מטפל ולהישמר (הרבה ספורט ודיאטה נכונה).
אם המגמה של פרופיל השומן תמשיך לעלות אז מומלץ לשקול נטילת תרופות מתאימות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך בודקים מצב העורקים הלכה למעשה?גילגמש10/11/2010
שלום,
יש לי ערכים גבוהים של LDL (משהו באיזור 160), הHDL שלי מעל 50, והטריגליצרידים באיזור 50 גם. אני רזה מאוד, אוכל בריא למדי, ולשני הורי כולסטרול גבוה והם מטופלים בסטטינים.
קראתי כל מיני דברים שמטילים ספק בצורך לטפל בסטטינים, ואף טוענים כי זה מזיק ולמעשה סוג של קונספירציה של חברות התרופות (בדיוק היום היתה כתבה בYNET לפיה בחצי מאוכלוסית ישראל נזקקת לסטטינים, בהתאם לרמות החדשות המומלצות...
בכל אופן, לקחתי תקופות מסוימות, וכרגע הפסקתי, כי אני לא אוהב את הרעיון של להאכיל את הגוף שלי בכימיקלים על בסיס יום-יומי לשארית חיי.
הייתי רוצה לדעת, אילו בדיקות ניתן לבצע כדי לזהות באופן -ישיר- את הנזקים המדוברים ( הצטברות שומנים וכו על דפנות העורקים), ולא באופן עקיף, בהסתמך על סטטיסטיקות כאלה ואחרות.
בקיצור, לבדוק אם אצלי אכן הלכה למעשה יש בעיה שמתחילה להתפתח, או שאפשר לחכות עוד 20 שנה עד שאני מתחיל לבלוע דברים כל יום.
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך בודקים מצב העורקים הלכה למעשה? - תגובה
מוסא עאוני19/11/2010קודם כל חשוב באמת לעקוב אחרי פרסומים ולהיות מעודכן.
ישנו קשר ישיר בין מחלות לב ריאה לבין רמות גבוהות של LDL וכולסטרול, כך שזו לא איזה פנטזיה של חברות תרופות כאלה ואחרות. ערכי הנורמה מתעדכנים מעת לעת בהתאם להנחיות מומחים וחוקרים שיושבים אי שם בוועדות בינלאומיות והרפואה היום מתבססת יותר ויותר על evidence based medicine. משמע שאם יש צורך בנטילת תרופות אז אין להקל ראש בהנחיות.
לגופו של עניין, כל עוד אתה נשמר ועושה פעילות ספורטיבית ודיאטה מתאימה אז אתה מקטין את הסיכון לפיתוח מחלות לב ריאה אבל כמובן ששום דבר לא מובטח ומאחר שיש רקע משפחתי תורשתי אז בלאו הכי אתה נמצא בקבוצת סיכון ומומלץ להיות במעקב רופא מטפל באופן סדיר ותקופתי ולהישמע להנחיותיו, הוא יוכל להפנות אותך לבדיקות הכי מתאימות בהתאם לרקע הקליני והמשפחתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה!!!סופי09/11/2010
עשיתי בדיקות דם ויש הרבה חריגות, זה מאוד מדאיג אותי(במיוחד לאור כל הערות שמסבירות מה הסיכונים לכך) ניסיתי לקבוע תור להיום,אבל היום הכי קרוב זה ביום ראשון. אשמח אם מישהו יכול להגיד לי אם יש לי סיבה לדאגה,כי כרגע זה מאוד מלחיץ אותי TSH- 5.26 t4- 13.8 t3- 1.80 lym%- 43 neut%-45.8 hb- 11.7 HCT-35.9 mchc-32.6 mpv-11.8 כל אלא מסומנים אצלי באדום,מה זה אומר??? הערות בסוגרים ליד כל דבר ממש מפחידות אותי!! דרך אגב אני בת 24. אשמח לתגובה, תודה מראש, ומצטערת אין לי בדיקות קודמות להשוואה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה!!! - תגובה
מוסא עאוני19/11/2010החריגות בספירת הדם יכולים להיות מכמה סיבות שהראשונה בהם היא חוסר ברזל שגורם לאנמיה. אם היית חשופה למחלות מדבקות זה יכול להסביר גם את החריגה ב- Lym% אבל עדיין צריך לחבר את הנתונים לסימנים קליניים. ישנם הרבה גורמים שיכולים להפריע לפעילות בלוטת התריס.
השאלה למה הופנית לביצוע הבדיקות? אני ממליץ על המשך הבירור מול הרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם עם חריגותחסוי09/11/2010
שלום רב,
עשיתי בדיקות דם להלן התוצאות:
WBC 12.77
RBC 5.39
Hemoglobin 16.8
Hematocrit 48.1
MCV 89.2
MCH 31.1
MCHC 34.9
RDW 11.9
Platelets 398
MPV 6.9
Neutrophils 71.1
Lymphocyts 22.1
Monocytes 2.9
Eosinophils 2.3
Basophils 0.2
Large Unstained cells 1.5
Neutrophils abs 9.07
Lymphocytes abs 2.82
Monocytes abs 0.37
Eosinophils abs 0.29
Basophils abs 0.03
LUC abs 0.19
ESR 7
מה אומרות החריגות?? מאוד מודאג..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם עם חריגות - תגובה
ד''ר אבישי אליס09/11/2010לא ברור לי מדוע נעשו הבדיקות ומה הרקע
ולכן קשה להתייחס
בכל מקרה - אין סיבה לבהלה!!! - דבר עם הרופא שלך תחילה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות כלליותמירי08/11/2010
שלום רב,
לאחרונה ביצעתי בדיקות כלליות. בוצעו כשבוע לאחר וירוס צינון כבד ושיעול.
ברקע: 3 שנים סובלת ממגרונות של צד ימין (כל הגוף) שמחריפות בזמן מחזור/ביוץ.
הבדיקות שלהלן תקינות מלבד תוצאה גבוהה יחסית ל- C4. (שתי בדיקות משנים קודמות מראות תוצאות של סביב ה-20) כעת יצא 41.
האם זו סיבה לדאגה?
האם יתכן כי תוצאה זו היתה גבוהה כתוצאה מהוירוס/זיהום ויראלי בדרכי הנשימה שהיה בסמוך לביצוע הבדיקות?
תודה.
להלן התוצאות:
Glucose (B) 85
Urea (B) 32
Creatinine (B) 0.7
eGFR | 60 ml/min/1.73m²
K+ Potassium (B) 4.1
NaSodium (B)
Triglycerides112
HDLCholesterol | 39.6 mg/dl
Cholesterol 142
LDL Cholesterol Calculat. 80.4 mg/d
Bilirubin Total 0.7 mg/dl
| ALKPAlkaline Phosphatase 58.6 u/l
ALT (GPT) 14 | U/l
AST (GOT)13 | U/l
ESR 1 hour 12 mm/hr
אימונולוגיה
C.R.P | | 0.5 mg/dl :קטן מ
Antinuclear Ab Adults 0.3 |
Complement-C3 | mg/dl | 130*
(85-180)
Complement-C4 | mg/dl | 41
(10-40)
|* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות כלליות - תגובה
ד''ר אבישי אליס09/11/2010בהחלט, ולכן כדאי לבדוק בהמשך שוב.
מעניין מה חפשו כשבדקו C4 ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהC4
מירי10/11/2010שוב שלום.
תודה על התגובה.
הבדיקה ל- C4 בוצעה ברקע המיגרנות על מנת להבין אם יש איזו סיבה אימונולוגית.
הרופאה טוענת כי אין ליחס חשיבות לערך גבוה של C4 אלא לערך נמוך.
טוענת שהערך עלה עקב הזיהום הוראלי בזמן הבדיקות ולא נתנה בדיקה חוזרת.
דעתך בבקשה ?
שוב תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- haptoglobinגל -תיקון07/11/2010
בת 34
ביצעתי בדיקת דם ותוצאות haptoglobin 224 כאשר הטווח עד 200
מה המשדמעות שאר התוצאות תקינות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר haptoglobin - תגובה
ד''ר אבישי אליס09/11/2010אין משמעות. עיקר המשמעות לערך נמוך מהנורמה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם חריגותעדי07/11/2010
שלום רב,
אני בת 20 וחלק מן התוצאות מבדיקות הדם שביצעתי לפני כשבוע הינן מדאיגות, נא עזרתכם בפיענוח.
(יש לציין כי יש לי תלסמיה מינור, מחלה תורשתית)
HbA2 - 5%
MPV- 6.1 fL
HYPO %-31.9
MICRO % -47.3
MCH- 19.0 pg
MCV-61.1 fL
HCT-33.4 %
HB -10.4 g/dl
RBC- 5.46 M/ul
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם חריגות - תגובה
ד''ר אבישי אליס09/11/2010אכן יש לך טלסמיה, אין סיבה לדאגה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה זה Urea B ? התוצאה שלי גבוההאנונימי07/11/2010
מה זה Urea B ?
התוצאה שלי 46 כלומר גבוה.
נשלחתי לבדיקה כי יש לי אצבע נפוחה ברגל, כתוצאה מחבלה לפני חודש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה זה Urea B ? התוצאה שלי גבוהה - תגובה
ד''ר אבישי אליס09/11/2010רמת UREA בדם, התוצאה אינה בעלת משמעות, אין קשר לחבלה וחלקה נובע מהצוום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם b1שמואל07/11/2010
שלום בבדיקת b1 נמצא שהערך שלו הוא 15.6 רציתי לברר מה זה אומר? בתודה מראש שמואל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם b1 - תגובה
ד''ר אבישי אליס09/11/2010מה זה B1 ובאיזה יחידות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- IRON נמוךיהודית06/11/2010
שלום
בבדיקות אחרונות נמצא כי ה-IIRON נמוך - 34 וההמוגלובין 11.6 האם תוצאות כאלה יכולות להסביר תופעות של עייפות מוגברת ודופק מואץ במאמץ קטן? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר IRON נמוך - תגובה
ד''ר אבישי אליס09/11/2010בהחלט. יתכן ויש חסר ברזל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

