מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עודף ברזלאנה17/11/2010
שלום.
הייתי רוצה לדעת איזה בדיקות קיימות לגילוי עודף ברזל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עודף ברזל - תגובה
ד''ר אבישי אליס18/11/2010רמות פריטין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעודף ברזל
אנה21/12/2010עד כמה התופעת עודף ברזל שכיחה בארץ?
ואיזה טיפולים קיימים לאנשים עם עודף ברזל? מה קורה כאשר איברים חיוניים כמו כבד כבר נפגעו עקב עודף ברזל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעודף ברזל - תגובה
ד''ר אבישי אליס22/12/2010די נדירה, וספציפית לאנשים ואו מחלות ספציפיות
עיקר הטיפול הוא מונע, למניעת הצטברות הברזל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעודף ברזל
אנה22/12/2010שלום
אני סטודנטית אשר בעבודת גמר שלי התחברתי לחברת דיאגנוסטיקה רפואית אשר פיתחה בדיקה ייחודית לעודף ברזל החברה עובדת עם חברת Novartis לפיתוח תרופת Exjade. שאלתי היא כזאת: האם יש אפשרות להחדיר את הבדיקה הזאת דרך שכנועה והצגת היתרונות שבבדיקה זו לרופאים או בכירי מחלקות למערך הקליני של בתי חולים?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעודף ברזל - תגובה
ד''ר אבישי אליס23/12/2010באופן גורף לא.
עודף ברזל קיים בחולים המקבלים עירויי דם רבים כחולי טלסמיה, MDS
ובחולי המוכרומטוזיס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקהאירנה17/11/2010
מה משמעות התוצאה
NEG.CULT.FOR : SALM/SHIG/CAMP
בתודה
אירנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקה - תגובה
ד''ר אבישי אליס18/11/2010שלא צתמחו בתרבית ( קרוב לוודאי צואה ) שיגלה סלמונלה וקמפילובקטר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כולסטרולאורית17/11/2010
שלום רב
בבדיקות דם יצא לי שערכי הכולסטרול הכללי והכולסטרול "הטוב" חורגים מעל ערכי הנורמה:
cholesterol- 232 כאשר ערכי הייחוס הם 100-200
cholesterol-HDL - 98 כאשר ערכי הייחוס הם 55-90
cholesterol-LDL calc - 122.6 כאשר ערכי הייחוס הם 0-130
מה המשמעות של תוצאות אלו? האם זה תקין?
יש לציין כי אני בת 33, 3 חודשים אחרי לידה ראשונה. במשפחה- אימי מטופלת בכדורים להורדת רמת הכולסטרול, ואני מאוד שומרת מבחינת התזונה.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כולסטרול - תגובה
ד''ר אבישי אליס18/11/2010הבדיקה תקינה לחלוטין!!
חזרי כ 3 חודשים לאחר סיום ההנקה ואו הלידה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
אורית21/11/2010תודה רבה על תשובתך.
אם הבדיקה תקינה- מדוע ערך הכולסטרול הכללי גבוהה מעל המקסימום הנורמלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
ד''ר אבישי אליס21/11/2010כי ה HDL גבוה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםרוני17/11/2010
אני חרדה מאוד מבדיקות דם.רציתי לשאול אם ניתן לעשות בדיקות דם דרך האצבע- בצבא ובתרומת דם. תודה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
ד''ר אבישי אליס18/11/2010ספירת דם ורמת סוכר ניתן כעקרון
השאר כולל תרומת דם מצריכים דקירה משמעותית מעט יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקות תפקודי כבד.דליה16/11/2010
בבדיקות אשר עשיתי ביום 9.11.10 נרשמה תוצאה : U/L 38 GOT AST
ALT GPT 60 UL
לידיעתך אני מקבלת כדורים נגד כולסטרול בשם קרסטור.{האם זה משפיע}
תודה על היענותך המקצועית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקות תפקודי כבד. - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/11/2010ניתן להמשיך את הקרסטור ללא חשש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקות דםשמש רוני15/11/2010
מעונינת בהסבר על בדיקות דם
CHOLESTEROL- 191
TR3LYCERIDES-61
CHOLESTEROL HDL-50
CHOLESTEROL-LDL-CAIC-128
HDL 3.8 CHOLESTEROL
NON-HDL CHOLESTEROL-141
L
לדעת האם יש לי כולסטרול ומהו הטוב ומהו הרע
וכן הסבר על בדיקה
HBA-97.40
HBA2-97.30
FATL HB-EP -0.10
,בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/11/2010פרופיל השומנים תקין בהנחה ואת ברמת סיכון נמוכה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום ראותראובני רימון14/11/2010
מזה שבועיים החום עולה לקראת ערב בממוצע 37,7 מעלות מלווה בשיעול טורדני .
הופניתי לצילום ראות ולהלן התוצאות :
בתאריך 3/11/2010 צילום חזה PA + LAT
.תשובה : ציור ראתי תקין, אין עדות לתסנין..אין עדות לתפליט פלוירלי. אין עדות להרחבת המדיאסטינום והשערים. צל הלב בגדר הנורמה. הסרעפת בעמדה תקינה. . ללא שינוי לעומת בדיקה קודמת 04.05.05-
בתאריך 14/11/2010 עשיתי צילום חוזר ולהלן התוצאות :
הגברת ציור ריאתי אינטרסטיציאלי פרי הילרי דו-צידי.
ללא ממצא תסנינ י או תפליט.
אודה לקבלת הסבר על משמעות הממצאים הנ"ל .
תודה מראש ,
ראובני רימון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום ראות - תגובה
ד''ר אבישי אליס18/11/2010קשה לתת מבלי לראות את הצילום ולבדוק אותך - זה השלב לבדיקה עי רופא מומחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת מלחים נמוכהירון14/11/2010
אימי נוטלת באופן יומי כדורים המטפלים בלחץ דם וסוכר.
בנוסף, נוטלת כל לילה במהלך החודש האחרון טרזודיל (100) ומרוניל (75) בשל מצב נפשי קשה.
בשבועיים האחרונים התגלה שרמת הסודיום היא מתחת לנורמה (129), והיא אכן מרגישה סחרחורות וחולשה).
השאלה שלי היא עד כמה רמת הסודיום נחשבת לנמוכה? איך ניתן לדעת בגלל איזה כדור נגרמת הבעיה?
החשש שלנו הוא שמכיוון שאנו "מחכים" להשפעת המרוניל מעל לחודש, יוחלף לה הכדור ואז נצטרך להמתין שוב כחודש להשפעת הכדור החדש (היות שזה משך הזמן הממוצע להשפעת כדורים אלה) - מה שעלול להחמיר את מצבה הנפשי, כי היא ממילא הולכת ומאבדת סבלנות.
במידה והמרוניל אכן "אשם", האם רמת סודיום של 129 מצדיקה החלפה או שניתן לחיות עם זה?
בנוסף אנו די מבולבלים משום שכשמעודדים אותה לצרוך יותר מלח - עולה לה לחץ הדם פלאים (200/98).
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמת מלחים נמוכה - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/11/2010הירידה הקלה ברמת הנתרן אכן קשורה בתרופות.
אני סבור שנתרן 129 אינו מצריך כל התייחסות וגם לא תוספות מלח. החריגה מינימלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דם לילדהס.ג.14/11/2010
עשיתי בדיקת דם לבתי (בת 4.5) והתוצאות מצ"ב.
בבדיקה דם לפני שנה וחצי יצאו תוצאות חריגות דומות:
platelets -504
Neutrophils% - 33.9
Lymphocytes% - 50.5
Eosinophils% - 7
האם זה מצביע על מחלה כלשהי? האם יש צורך בבירור נוסף?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם לילדה - תגובה
ד''ר אבישי אליס18/11/2010הייתי חוזר על הספירה בהזדמנות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקותיניב14/11/2010
שלום רב ד"ר!
ביצעתי בדיקות בעקבות תחושה של חולשה כללית, בחילות, וירידה קלה במשקל. אני בן 21 (ברקע יל"ד אידיופטי (לפחות עד שלב זה) מזה 5 שנים. מטופל בקרדילוק וטריטייס קומפ.)
ביצעתי בדיקות שהעלו את הממצאים הבאים:
אאוזינופילים- 9.3
MPV- 6.8
חלבון בשתן- 50
IgG- 1720
IgM- 90
IgA- 278
Ig-E TOTAL 810
CELIAC SCREEN 3.7
כמו כן, דגימות צואה חזרו שליליות לפרזיטים.
יש צורך בהמשך בירור בעניין או שלא להתייחס לחריגות הקלות בנתונים?
תודה ובברכה,
יניב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות - תגובה
ד''ר אבישי אליס16/11/2010לא. מעקב בלבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת שתןסוזן13/11/2010
ליחס בין אלבומין לקראטנין היתה בדיוק בערך התחתון של הנורמה.האם זה מעיד על משהו?
אני חולת סכרת .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת שתן - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/11/2010אין הרבה משמעות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דםיניב12/11/2010
שלום רב.
עשיתי לפני יומים בדיקות דם כלליות ואובחן אצלי סוכר ברמה של 109 מ"ג אני בן 33 ולמיטב ידיעתי אני חורג מהמותר ברצוני לשאול אם זה חריגה משמעותית האם צריך לחזור על הבדיקה שוב?יש לציין שהיה עליי להיות בצום ביום של הבדיקה ולא הייתי מחוסר הידיעה במשפחה אין סוכר תורשתי לאבי התחיל בגיל מאוחר בסביבות גיל ה-50.
אבקש ממכם לייעץ לי מה לעשות כי אני בלחץ אטומי ץ
בכבוד רב יניב.
נ.ב
אני שוקל 87 וגובהי 1.78
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/11/2010אין סיבה לבהלה,
יש להקפיד על דיאטה דלת סוכרה ולחזור על הבדיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חום גבוה ובדיקות לא תקינותקובי12/11/2010
שלום רב. מזה כשבועיים חום הגוף לא יורד מתחת ל38 בבדיקות המעבדה נרשמו התוצאות חריגות הבאות: כימיה- ALKP-126.2 ALT 48 GGT 122
הומטולוגיה - ספירת דם מכשיר LYMPHOCYTES 56.2 BASOPHILS 2.1
הומטולוגיה משטח מיקרוסקופי - NEUTROPHILS/CONFIRM 23.0 BAND 14.0
ATYPICAL LYMPHOCYTES 26.0 MONOCYTES/CONFIRM 3.0
בדיקות וירולוגיה הראו על התוצאות הבאות: CMV LGG 124.5 POSITIVE
CMV IGM שלילי
EBV AD -EBNA IGG )POS(
EBV PAST INFECTION
אשמח לקבל פירוש ופענוח . תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חום גבוה ובדיקות לא תקינות - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/11/2010אתה סובל קרוב לוודאי ממחלה ויראלית עם ביטוי בספירת הדם והכוללת פגיעה כבדית קלה, הווירוס לא ידוע עפ הבדיקות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת AMHמיכל12/11/2010
שלום
אשמח אם תעזרו לי בנושא דחוף:
כמה זמן לוקח לקבל תוצאות בדיקת דם לAMH
תודה מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת AMH - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/11/2010מה זה AMH ?
המהירות תלויה במעבדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהAMH
מיכל13/11/2010AMH- anti mullerian hormone
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסבר תוצאות בדיקה ומצבגילה כהן12/11/2010
לפני כחודש וחצי חליתי בתופעות של וירוס רגיל - חום כאבי שרירים וגרון וכו' החום ירד כעבור מספר ימים אך מאז אני חשה חולשה ועייפות בלתי מוסברים המונ עים ממני לעתים את תפקודי היומי..בבדיקת הדם נמצא כו א. היה לי בעברEBV וערך ה-CMV היה שלילי לעומת זאת הלימפוציטים היו בערך של 53.6 והניטרופילים היו 35.2 . ברצוני לציין שכבר שנים הערכים האלה אצלי מעט חריגים אך לא חשתי בשום הרגשה יוצאת דופן.
מה משמעות הדבר ולאיזה כיוון יש לפנות כדי למצוא את סיבתהחולשה לי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסבר תוצאות בדיקה ומצב - תגובה
ד''ר אבישי אליס13/11/2010יש לפנות להערכה לרופא המשפחה ואו לרופא פנימי מומחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

