מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבי בטןמודאגת14/11/2012
שלום,
כבר שבועיים יש לי כאבי בטן בעקר אחרי אוכל.מעין עוית כזו מלווה בגזים ועובר ככה חוזר על עצמו כל היום.בדיקה אצל ר.משפחה היתה תקינה וגם בדיקת נשיפה היתה תקינה.היציאות גם רגילות(לא שלשול ולא שחור)מה עוד אפשר לעשות אני מודאגת מאד.אודה על תשובתך המהירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק15/11/2012קשה לתת יעוץ בפורום.
יתכן וירוס ויתכן עצבים למשל.
מציע להחזור לרופא המטפל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקוד כבד אשה בהריוןאלה14/11/2012
בת 29, עם תת פעילות בלוטת התריס, נוטלת יוטירוקס.
בעת בדיקת דם שגרתית להריון (כיום בשבוע 9) נראה כי ישנה חריגה בערכי תפקודי הכבד.
תוצאות בדיקה מיום 7.11.12
GOT (AST) 37 U/L
GPT (ALT) 62 U/L
GGT 8 U/L
תוצאות בדיקה מיום 14.11.12
BILIRUBIN-TOTAL 0.5 mg/dl
BILIRUBIN-DIRECT 0.11 mg/dl
GOT (AST) 43 U/L
GPT (ALT) 110 U/L
GGT 11 U/L
אשמח לקבלת הסבר\פענוח ומשמעויות
בברכה ותודה מראש,
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקוד כבד אשה בהריון - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק15/11/2012זה יכול להיות הרבה מאוד דברים כולל שפעת אפילו.
מציע לגשת לרופא כבד .
רוב הסיבוכים של הכבד בהריון בטרימסטר האחרון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה!!!!!שיר14/11/2012
נמצא לי בצואה קלוסטרדיום דפציאל, בימים שלא חשתי בטוב, אמי חולת לימפומה, כיבסה לי את הבגדים. היום קמה עם שילשולים צהובים וריריות, האם יתכן שחלילה נדבקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוספת
שיר14/11/2012אם במוצ"ש כיבסה ורק היום יום רבעי מרגישה ספטומים, האם קיים סיכוי שנדבקה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצפירת הרגעה?
שיר15/11/2012אם הבוקר התעוררה אם יציאות רגילות, האם ניתן לקבל צפירת הרגעה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצפירת הרגעה? - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק16/11/2012קלוסטרידיום יכולה מאוד לעבור בין אנשים.
ממליץ שאמא תעבו בדיקת צואה.
יש מקום בענתיים לשקול פרוביוטיקה לאמא אך רק לאחר יעוץ עם רופא המטפל שלה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מוקד אקוגני לאורך זמןשרון14/11/2012
שלום רב.בת 42.האם ממצא לא מוגדר בכבד (2 מוקדים אקוגניים) בגודל 20 מ"מ שאינם משתנים וגדלים זה שלוש שנים מחייבים ביצוע סי.טי או שניתן להמשיך במעקב אולטרה סאונד כל חצי שנה. יש לציין כי ברקע יש כבד מעט שומני שלפי דברי הרדיולוג מקשה על בדיקה מלאה.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אשמח לתשובה
שרון15/11/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוקד אקוגני לאורך זמן - תגובה
פרופ' דורון זמיר18/11/2012כנראה מדובר בהמנגיומות בד"כ מקובל לשקול מיפוי כדוריות (גודל גבולי לאבחנתו) או CT אך ים הממצא ללא שינוי שנתיים ואין גורמי סיכון ומרקרים תקינים ניתן להסתפק בכך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשיי עיכול חמורים לאחר 20 שנותרונה13/11/2012
הפרעות אכילה קשות.
שלום רב,
לאחר סיוט מתמשך שנפרש על פני כשני עשורים, רוויים הרעבות והקאות, אני ב"ה בסדר היום.
מה שכן, אני סובלת מכיב קיבה וריפלוקס חזק.
לעיתים 4-5 שעות אחרי ארוחה קטנה חלבית (כ200 גרם גבינה ומעט סלט) עוד עולה לי הארוחה, אחרי ארוחה בשרית לא גדולה (מנת עוף וסלט) אני ממש ממש סובלת במשך שעות. מרגיש שהאוכל עולה ולא יורד ויש בבטן נפיחות.
אני כבר כשנה ללא הפרעות אכילה ונאמר לי שהמערכת הייתה צריכה להחלים כבר.
האם יש סיכוי להחלמה?
מה יכול לעזור לי? (מעבר לאומפרדקס וסותרי חומצה)
האם פרוביוטיקה יכולה לעזור? איך לוקחים וכמה?
אודה לכל פיסת מידע.
רונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיי עיכול חמורים לאחר 20 שנות - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק14/11/2012לאחר הפרעות אכילה יכולים להיות בעיות בתנועה של הקיכה וקצב התרוקנות.
אמרת שיש לך כיב- כלומר עברת גסטרוסקופיה. כדי לודא שהכיב החלים.
יש גם אפשרות לבצע מיפוי של הקיבה לבדוק ההתרוקנות של הקיבה ולנסות כדורים שיכולים לסייע כמו motilium.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש באומפרדקס לילדה בטעותשרית13/11/2012
בתי בת השנתיים ושמונה חודשים סובלת מאסטמה ומהתקפי סטרידו. קיבלה בנטזול 2 כדורים להמיס ובעלי התבלבל בתרופות והמיס לה 2 אומפרקס שהוא לוקח ונתן לה לשתות את זה. האם זה מסוכן?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש באומפרדקס לילדה בטעות - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק13/11/2012יכול לגרום לבחילות. האם בעלך נתן 20 מ"ג ו 40?
אין תרופה המנטרלת.
אם הילדה לא נראת טוב אז יש להפנות למין אך אין אנטידוט .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרוהן- מדדי התלקחותמיכל13/11/2012
שלום, בת 31. חולת קרוהן כ- 7 שנים. מטופלת פנטזה בלבד- יציב לגמרי בד"כ. ביומים האחרונים כאבים ממוקדים בבטן ופעמיים דמם רב בצואה (או רקטלי) אך שקיעת דם בנורמה ESR= 8MM/H. האם על פי שקיעת דם לא מדובר בהתעוררות דלקת המעי? גם מדדי ספירת דם תקינים, מלבד: RBC=3.84, HB=11.8, HCT=33.7 איני במעקב אצל רופא גסטרו ואין תורים קרובים- האם מומלץ לגשת למיון או שעל פי תוצאות בדיקות דם אין סיבה לחשוש מהתלקחות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרוהן- מדדי התלקחות - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק13/11/2012לאחר יומיים לבד וללא עליה בשקיעת דם ממליץ להמתין עוד כמה ימים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרוהן-סיבות לדמם רקטלי
מיכל14/11/2012תודה. הדימום ממשיך- מדובר בטפטוף רב וטרי לאחר היציאה. אפשר להסיק שהדמם מפי הטבעת ולא מהמעיים? הדימום התחיל לאחר כשבוע של אי נוחות,גירוי וגירוד באיזור פי הטבעת ובין הנרתיק לפי הטבעת (לא ידעתי לאיזה רופא לפנות) ידוע לי על פיסורה- האם זה מסביר את הדימום או שעליי להיבדק לשלול טחורים או פיסטולות? תודה רבה על הייעוץ. מיכל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקרוהן-סיבות לדמם רקטלי - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק15/11/2012הדימום כנראה ממקור נמוך אך ללא בדיקה לא ניתן לזהות המקור- טחורים ודלקת במעי מיד לאחר כניסה לרקטום למשל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאת בדיקת כבד AlTאלין12/11/2012
אני בת 65 סוכרתית יחסית מאוזנת צורכת תרופות ליפטור 10 מ"ג גלוקופז 3 ביום טריטס 5 מילגרם מיד פעם מקרופרין 75 מ"ג קבלתי תוצאה היום 12.11.12 של 52 של ALT מה אני אמורה לעשות האם מראה פגיעה בכבד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאת בדיקת כבד AlT - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק12/11/2012לא נראה לי משהו רציני.
מציע להחזור על הבדיקה וגם ggt. זה יכול להבדיל בין מקור כבדי ומעצמות לap מוגבר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלום, שאלהתותי12/11/2012
אני בת 31 לרוב בריאה, מנסה להיכנס להריון. מזה כשבועיים אני שמה לב שבצואה שלי מופיעים מעין כתמים לבנים עכורים, ואני לא יודעת מה זה. מלווה בריח חריף.
אני רוצה לציין שלפני פחות מחודש עשיתי בדיקת פרזיטים לצואה (עוד לפני שגיליתי את הכתמים הלבנים) והכל יצא תקין.
מזה 3 חודשים אני סובלת מבטן נפוחה ומכאבים בבטן שמאל תחתונה. בדיקה גניקולוגית מצאה כי הכל תקין, בשל כך הופניתי לבדיקת פרזיטים לצואה.
בדיקת רגישות ללקטוז בעוד שבוע.
מה אתה ממליץ לי לעשות? אילו בדיקות? והאם בדיקת גסטרו נחוצה? אודה לתשובתך. תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום, שאלה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק12/11/2012בדיקה של ופא גסטרו לא מזיק.
שאר הדברים לא מכוונים ומציע לא לייחס יותר מדי חשיבות למראה הצואה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם ניתן לעשות בדיקה זו
תותי13/11/2012בתחילת הריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם ניתן לעשות בדיקה זו - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק15/11/2012אפשר אך רק אם הכרחי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול חוזר בהליקובקטראווה11/11/2012
עבר קיבלתי את הטיפול הראשון נגד הליקובקטר והוא לא צלח לאחר בדיקת גסטרוסקופיה הרופא אמר לי שטיפול שני הוא טיפול מרובע ובנוי מ22 כדורים ביום. הציע לי לדחות את זה וכך עשיתי היום הייתי אצל רופאת גסטרו אחרת בשל חזרת תופעות הלוואי של החיידק והיא הביא לי טיפול חוזר שנקרא טיפול עוקב sequential שמורכב ממוקסיפן ואומפרדקס 5 ימים ואח"כ 5 ימים אומפרדקס קרין ופרוטוציד ולא כמו שהרופא הראשון אמר שאצטרך לקחת, האם זה בסדר או יתכן והרופאה טעתה בטיפול שנתנה לי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול חוזר בהליקובקטר - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק11/11/2012הטיפול העוקב הוא חדש ומקובל.
יתכן שלא קיים בזמן טיפולך הקודם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרוביוטיקה
אווה13/11/2012האם יש צורך לקחת פרוביוטיקה עם הטיפול האנטביוטי לחיסול ההליקובקטר או שמע יפגע בטיפול? והאם ניתן לקחת לקסין פורטה לעזרה בעיכול במהלך הטיפול?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתם היפואקואישני11/11/2012
בת 32 סובלת מעודף משקל רב ותחת תרופות פסיכיאטריות במשך שנים.
לפני כחצי שנה באולטראסאונד לשם בדיקות מקדימות לניתוח קיצור כיבה ראיתי שרשום כתם היפואקואי בכבד. (אם אינני טועה באורך של 12 ממ).
האם יש מקום לבדיקות נוספות? אולי דחופות? האם יש מקום לחשש לבעיה רצינית? או שכתם כזה מקורו בדר"כ בציסטה?
(מישהו אמר לי שצריך ללכת לרופא ולהזמין CT האם מוצדק CT במקרה כזה?)
תודה
שני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתם היפואקואי - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק11/11/2012יתכן המנגיומה שהוא גידול שפיר.
מאחר שחלף חצי שנה מציע רק להחזור על us על מנת לבדוק אם יש שינוי בגודל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה.. גסטרותותי11/11/2012
יש לי תור לגסטרו בעוד כשבועיים עקב בטן נפוחה מזה מס' חודשים וכאבים
בבטן תחתונה בצד שמאל.
האם ניתן לבצע בדיקת גסטרו (כולל חוקן) בשבועות ראשונים של הריון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה.. גסטרו - תגובה
פרופ' דורון זמיר11/11/2012לא מומלץ לבצע גסטרוסקופיה או קולונוסקופיה בשליש ראשון של הריון מחשש להפלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת
תותי11/11/2012הבנתי אותך. אני פשוט מתכננת הריון ומקווה מאוד שהבדיקה
לא תיעשה במקרה על הריון טרי והתחלתי.
כבר הייתה לי הפלה טבעית אחת ועל כן אני נזהרת מאוד.
מצד שני אני צריכה את הבדיקה.
מה אני צריכה לעשות???
תדוה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת - תגובה
פרופ' דורון זמיר11/11/2012עשי בדיקת הריון ממש לפני הבדיקה והשתמשי באמצעי מניעה בתקופה הבעיתית לפני הקולונוסקופיה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאתה חושב שזה יכול להזיק?
תותי11/11/2012להריון טרי בן כשבועיים? (במידה ויהיה)?
בדיקת הריון לא יכולה לגלות הריון כה טרי...
בגלל זה אני מתוסכבת עם זה....
אינני רוצה לעשות כל נזק לכל מה שיכול לבוא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי שאלהרותי11/11/2012
לפי האבחנה יש לי גסטריטיס (אולקוס), את האנטיביוטיקה אני מסיימת מחר. במקביל, אני מתכוונת להכנס להריון ולכן אני רוצה לשאול האם זה לא מזיק להתחיל לקחת חומצה פולית לאחר טיפול אנטיביוטי?אם יש צורך להמתין מעט, כמה זמן?והאם לקיחת חומצה פולית יכולה להחמיר כיבים בקיבה?תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יש לי שאלה - תגובה
פרופ' דורון זמיר11/11/2012חומצה פולית אינה יוצרת כיבים וככל הידוע לי לא תשפיע על נטילת חומצה פולית דווקא ריבוי חידקי מעי יעלה רמתה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרותי המשך
רותי11/11/2012סלח לי ד"ר תוכל לחזור על תשובתך?לא ככ מובן לי...
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממצא לוואי: נגע ציסטי באורך כ- 18 מjudith10/11/2012
בצילום mri שדיים התקבל ממצא לוואי: נגע ציסטי באורך כ- 18 מ"מ באונה הימנית של הכבד, מה זה אומר ואיך אפשר לצמצם / להעלים ציסטות/ שומנים בכבד??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממצא לוואי: נגע ציסטי באורך כ- 18 מ - תגובה
פרופ' דורון זמיר11/11/2012אם מדובר בציסטה בכבד היא מצריכה מעקב . כדאי לקחת תפקודי כבד ומרקרים ולהוסיף US וסרולוגיה לאכינוקוק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה של שנים ההולכת ומתמשכת בקיבהיוני10/11/2012
שלום אני בחור צעיר בן 26 עם בעיות של צרבת יום יומיות בקיבה.
מאז שהייתי ילד קטן הייתה לי רגישות קטנה בקיבה אבל לא משהו רציני (גם אימי ואחותי סובלים מרגישות קלה)
הכל התחיל בגיל 18- אז התחלתי להתאמן בחדר כושר בצורה מקצועית- לקחתי את הנושא ברצינות ואולי יתר על המידה ונכנסתי לשגרת אוכל מאוד נוקשה. מלבד הקלוריות הרבות שהייתי אוכל כל יום הייתי מכניס גם המון חלבונים לגוף. לצורף דוגמא (3 קופסאות טונה, קופסת קוטג' ו200 גרם חזה עוף). בנוסף הייתי אוכל אבקות חלבון במשך היום והייתי מכניס אבקת קריאטין ואבקת גלוטמין שמאוששת את השריר. בהתחלה לא היו לי בעיות מיוחדות, היו לי מידי פעם שלשולים וגזים בצורה מאוד חזקה אבל המשכתי. עם הזמן היה שינוי מהותי וממש גדלתי. אך לאחר כחצי שנה התחלתי לסבול מצרבות קלות. שוב אלו היו צרבות קלות והן היו מתרחשות אצלי במיוחד כשהייתי מכניס לגופי חלבון. אל הצרבות האלה כל הזמן מתלווים שלשושים וגזים מאוד חזקים. אני המשכתי כרגיל עם הצרבות כיוון שזה היה מצב נסבל.
לאחר שנה הכאבים היו מאוד חזקים ולא ידעתי מה לעשות- ואז גיליתי את הלוסק. הייתי לוקח כדור אחד שהיה יכול להספיק לי ליומיים. מאוד עזר.
אני אסכם- כל השנים האלה המשכתי לקחת לוסק בצורה קבועה, המשכתי לאכול הרבה אבל לא כמו שהייתי בן 18. בגיל 20 עשו לי גסטרוסקופיה וגילו אצלי גסטריטיס קל.
מאז ועד היום המשכתי עם הצרבות האלה (שלשולים וגזים כמעט יומיומיים). לפני שנה וחצי התחלתי טיפול אצל נטורופתית והצלחתי להפסיק עם הלוסק לתקופה של חצי שנה (לאחר שינוי תזונתי מאסיבי שבסגרתו השתדלתי לא לאכול חיטה ולא לאכול כמעט חלבון)
אך לפני חודשיים התחלתי להרגיש שינוי גדול בקיבה, אי נוחות. התחלתי לקחת שוב לוסק אך לא עזר לי בכלל. עשיתי בדיקה גאסטרו סקופיה וגילו לי קיב קטן ודלקת.
המצב של הקיבה שלי החמיר ואני פשוט כבר לא יודע מה לעשות ומיואש. זה פשוט גומר אותי העניין הזה ואני לא מסוגל לאכול בצורה נורמלית.
אני לוקח עכשיו נקסיום פעמיים ביום של 40 מיליגרם וזה עוזר לי אבל מתלווה לזה תחושת חוסר נוחות. צריך לציין שלא נמצא אצלי הליקובקטר. עשו לי סיטי בטן ויצא תקין.
לא נמצאה רגישות לצליאק. לפני שנה נמצא שיש לי קלוסטרידיום ולקחתי אנטיביוטיקה כדי לטפל בבעיה ומאז לא יודע מה נסגר עם זה (לא הרגשתי שינוי כלשהו לטובה לאחר הטיפול)
אני יודע שיש פה גורם נפשי על הפרק- אך אני משוכנע ב90% שזה לא העניין מכיוון שהצרבת עולה בתגובה ישירה לדברים מאוד ספציפים שאני אוכל (חלבון מלא). בנוסף אם אני לדוגמא שותה אלכוהול זה גומר אותי.
אשמח לשמוע חוות דעת יצירתית! תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הוספת פרטים
יוני10/11/2012ברצוני להוסיף מידע:
בגיל 20 סבלתי ממחלת "גיליאן ברה". במסגרת המחלה אושפזתי חודשיים בבית לוינשטיין לצורך שיקום. לא נעים בכלל אבל עברתי את זה בצורה חלקה. לא יודע אם יש קשר בין הדברים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיה של שנים ההולכת ומתמשכת בקיבה - תגובה
פרופ' דורון זמיר11/11/2012יש לך כיב, טול טיפול כיאות. להתרשמותי יש שיפור משמעותי בתלונותיך. אשמח לראותך במרפאתי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם את/ה אלכוהוליסט/ית?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

