מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הליקקובקטרריקי16/01/2012
נמצאתי חיובית לחיידק. רוצה לדעת האם החיידק גורם ליובש בפה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליקקובקטר - תגובה
פרופ' דורון זמיר17/01/2012התופעה בהחלט מתוארת כולל שכיחות יתר של תסמונת שגרן הכוללת גם העדר דמעות ויובש בפה-טפלי בחידק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומציות נמוכה בקיבה ומאאלוקסרות16/01/2012
יש לי גסטריטיס אטרופית, גסטרין גבוה .חומציות נמוכה מאוד אין צרבות רק כובד בקיבה רופא המליץ על מאאלוקס - אבל הוא מוריד חומציות אני די חוששת לקחת אודה על ההתיחסות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומציות נמוכה בקיבה ומאאלוקס - תגובה
פרופ' דורון זמיר16/01/2012אין סיכון בנטילת מאלוקס שיסתור מעט את חומציות הקיבה, אם כי לא זו בעיתך וסביר שלא יעזור לך, יתכן ואת מתכוונת לתחושת מלאות בקיבה לאחר האוכל ואז תעזור תרופה כמו מוטיליום המקילה על התרוקנות הקיבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- vhh,16/01/2012
שלום
אם הבנתי נכון , זיהום וירלי או פרזיטי שנימצא בביופסיה בקולונסקופיה ,
לא מתאים תרופת רפאסאל
אלה צריך אנטיביוטיקה נכונה שתטפל בזיהום* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר vhh - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק16/01/2012זה נכון אך לעתים קשה להוכיח שיש זיהום. אז טיפול ברפאסל מקובל מאחר שזה די בטוח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטן ומעייםצאלי15/01/2012
אני בן 30 מבנה רזה. לפני חודש וחצי התחילו לי בחילות בשעות הערב למשך מספר דקות שעברו. לפני שלושה שבועות הבחילה לא עברה ושכבתי במיטה לשבוע. מאז יש לי דקירות באזורים שונים בבטן. בהתחלה זה היה רק בחלק העליון של הקיבה אבל עכשיו זה במוקדים שונים כולל צד שמאל ובטן תחתונה. מוקד הכאב העיקרי הקבוע והחד הוא צד ימין של בטן תחתונה. כאב לא חזק אבל מקרין לי מהצלע עד הירך ואפילו אחורה לגב. בדיקות דם ושתן יצאו תקינות. רופא משפחה טוען שאין לי כלום אולי IBS - הוא לא ביצע שום בדיקות נוספות כלשהן. ניסיתי ללחוץ בעצמי על אזורים שונים בבטן וראיתי שלחיצה על צד ימין מפיקה כאבים רנדומליים במוקדי הכאב שיש לי (צד שמאל, בטן עליונה וימין תחתון).
אני מעוניין בחוות דעת נוספת. יש לי תור לגסטרואנטרולוגית לעוד חודש (!) ובינתיים אשמח לחוות דעת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר - בדיקת מנומטריה של הרקטוםהודיה15/01/2012
שלום,
אני בחורה בת 23, בשל עצירות כרונית אני צריכה לבצע השבוע מונומטריה של הרקטום, ויש לי מספר שאלות-
1. בטופס כתוב כי עלי לבצע 2 חוקנים של 133 טרם הבדיקה, האם כל אדם צריך לבצע שניים ולא אחד, או שזה בהתאם למשקל?
2. האם כדאי לבוא לבדיקה זו עם אדם נוסף? האם היא כוללת טשטוש או מה היא כוללת בכלל?
אודה להתייחסותכם!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת מנומטריה של הרקטום - תגובה
פרופ' דורון זמיר16/01/2012הבדיקה אינה כוללת סדציה\טשטוש וחשוב שהרקטום יהיה נקי ולכן 2 חוקנים בלי קשר למשקלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשאלה15/01/2012
איך גסטריטיס ורפלוקס קשורים אחד בשני?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ' דורון זמיר16/01/2012הם בד"כ אינם קשורים, 2 בעיות שונות אם כי תרופות כמו אספירין יכולים לעורר את שניהם. גסטריטיס הינה דלקת רירית הקיבה, בשל הליקובקטר או סיבות אחרות ואילו רפלוקס נגרם בד"כ בשל חולשת הסוגר הוושטי התחתון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ששששששששפ14/01/2012
שלום
1 ) איפה נשלחת ביופסיה , האם לכול בית חולים ,יש מעבדה לבדיקת ביופסיות,
האם בתל השומר יש מעבדה כזאת
2) האם תרופת רפאסאל מטפלת בקוליטיס כולל זיהום ,או שצריך להוסיף אנטיביוטיקה מתאימה (הרופא אומר שמה שהוא רואה דומה לפרזיט או וירלי)
יש לציין יש לה כאבים לא נשלטים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שששששששש - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק15/01/2012ביופסיה נשלחה למכון פטולוגי- יש מכונים בכל בית חולים וגם מכונים פרטיים אשר עובדים עם הקופות.
יש קוליטיס שלא זיהומי ולזה מספיק רפאסל.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהנטלי14/01/2012
שלום,
בכמה שנים האחרונות סבלתי מכאבים עמומים בצד ימין, באיזור הצלע, וגם בגב באיזור השכמה הימנית. סבלתי גם מנפיחות וגזים. אולטרסאונד היה תקין. אני חיה על הסבר שמדובר בגזים ואין מה לעשות - להקפיד על מזונות שלא גורמים לגזים.
במהלך השנה האחרונה היו לי 4 התקפים של כאב חזק מאוד באיזור הקיבה, להבנתי ממקור גזים (עשיתי גרפסים...).
לאחרונה אינזימי כבד קצת גבוהים.
האם לדעתך, כדאי לעשות עוד בדיקה?
נ.ב. לאחרונה הייתה לי תקופה ארוכה, שהתחדשה עכשיו, של גרד בפי הטבעת. הייתי אצל פרוקטולוג, הפנה לבדיקות צואה ואף לבדיקת ביופסיה. האם לדעתך, ייתכן איזשהו קשר בין הכאבים שתיארתי לבין הבעיה הנ"ל, או שמדובר בדברים שונים לגמרי.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ' דורון זמיר15/01/2012ניתן לשקול ביצוע גסטרוסקופיה גרד בפי הטבעת יתכן מטחורים או מאקזמה מקומית ואינו בהכרח קשור בתלונתך האחרת אלא אם כן יש גם ריבוי יציאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- omepradexנטלי14/01/2012
שלום,
הומלצתי לקחת אומפרדקס בערב, במקום בלילה, בשל כך שהכאבים הם בדרך כלל בשעות הלילה. האם לקחת כדור לפני האוחר האחרונה (בסביבות השעה 18:00)
או עדיף כשאני הולכת לישון -בסביבות השעה 22:00...
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר omepradex - תגובה
פרופ' דורון זמיר15/01/2012עדיף לפני ארוחת הערב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן ואבחנתםדן14/01/2012
שלום רב.
אני סובל מכאבי בטן מזה שנים עם סימפטומים המתאימים למעי הרגיש. לאחרונה נשברתי ורציתי לוודא אחת ולתמיד שאין מדובר בבעיה אחרת כגון מחלה דלקתית של המעי. עברתי קולונוסקופיה והתוצאה הייתה שלילית, הרופא המליץ במקום על CT בטן. מכיוון שאני יודע שבדיקה זו כרוכה בחשיפה לקרינה רבה רציתי לשאול מהן האינדיקציות לבדיקת CT בטן? האם התועלת של אבחנה/שלילת בעיות אחרות עולה על העלות (הקרינה שאספוג)? מהם שלבים מקובלים בהמשך האבחנה במידה והCT ייצא שלילי?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן ואבחנתם - תגובה
פרופ' דורון זמיר15/01/2012קולונוסקופיה שוללת ברמה טובה מעורבות מעי גס, אם יש חשד לקרוהן ומעונינים בבירור מעי דק ניתן לעשות בדיקת קפסולה -ללא קרינה אך בד"כ בשל עלותה משתמשים בה בחשד של ממש, ENTEROSCOPY היא אופציה אחרת אך בד"כ רואים בה מעי דק פרוקסימלי יותר ולא את כולו ושוב האינדיקציה כמו בקפסולה MRE הוא אופציה נוספת ללא קרינה אך שוב בדיקה יקרה ובחשד רציני לקרוהן. חשובה ההסתמנות ובדיקות המעבדה. CT היא בדיקה טובה אך CT ENTEROGRAPHY טובה יותר לבדיקת המעי הדק (אין היסטולוגיה כמובן).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על המענה ד"ר זמיר ושאלה נוספת
דן24/01/2012האם מומלץ אם כך לעבור את הבדיקה למרות הקרינה? מהו הסיכוי לקבלת ממצאים כלשהם אשר בעזרתם יוכלו להתאים את הטיפול הנכון ביותר עבורי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליעהעלמה14/01/2012
שלום לפני מספר שבועות עברתי ניתוח בקנה הנשימה עקב היוצרות קשה שניגרמה כתוצאה מהנשמה של 8 ימים אחרי ניתוח ראש בניתוח הוסרו 3 טבעות מהקנה נכון לעכשיו מאז הניתוח יש לי קושי בבליעה האוכל ניתקע לפעמים או שעלי לטחון אותו יותר גם בשתיה עלי לשתות בזהירות עשו לי בדיקה עם מצלמה בקנה יצא תקין גם סיטי חזה מה עוד עלי לעשות ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליעה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק14/01/2012מציע לעשות צילום ושט על מנת לבדוק האנאטומיה של הושט- אם יש היצרות.
גם יש מקום לגסטרוסקופיה בהמשך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים באזור הכבדמיכל14/01/2012
אני בת 63 נוטלת תרופת סימבלטה לחרדה וכאבי אטריטיס.
אוכלת בסדר גמור ובריא, מעשנת (לא בריא) לא שותה אלכוהול כלל.
לפני כשנה עברתי ניתוח ]פתע של חסימת מעיים ומאז יש לי לפעמים בעיות עצירות ואני משתמשת להקלה בנורמלקס ובשמן זית+ שמן פאראפין להקלה.
בימים האחרונים יש לי תחושת דקירות ומעקה באזור המותן הימני והכבד. חשבתי שזה נובע מעמוד השדרה התחתון אך עשיתי לעצמי דיאגנוזה עצמית עד שאגש מחר לרופאת משפחה שזה אזור הכבד. השאלה שלי האם יכול להיות שזה נובע מהשומנים שאני שותה להקלת העצירות או אולי מהסימבלטה וחצי הסרוקסט שאני נוטלת (בהפרש זמנים)...אשמח בינתים לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים באזור הכבד - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק14/01/2012קודם כל קשה לקשור כאב ממוקם לאבר מסוים.
כאב מכבד שומני בדרך כלל כאב קל והמום.
לא ניתן לתת אבחנה דרך הפורום- לזה צריך בדיקה של רופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אולטרסאונדנירה13/01/2012
האם בבדיקת אולטרסאונד של בטן עליונה כולל כליות בודקים גם את התוספתן?
שאלה נוספת היא שכבר עשיתי פעמיים את הבדיקה ובפיענוח לא כתבו כלום על התוספתן האם זה אומר שאין לי אותו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אולטרסאונד - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק14/01/2012התוספתן בבטן תחתונה ובדרך כלל לא צוין בys של הבטן- אלה אם כן יש שאלה ספיציםית של דלקת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות באזור הושטדני12/01/2012
בימים האחרונים אני מרגיש מין סוג של רגישות בוושט.כשאני אוכל אני מרגיש את האוכל עובר בנקודה מסוימת בושט לפני הקיבה. אני גם מרגיש סוג של קולות מהקיבה, מין גרעפסים "פנימיים" שעולים מהאזור, דבר שתמיד היה לי אבל נדמה לי שהתבגר בימים האחרונים. האם הרגישות הזאת בושט אמורה להדאיג? מה עושים?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות באזור הושט - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק12/01/2012יתכן משני לרפלוקס של חומצה לושט.
יש מקום לתת טיפול כגון אומפרדקס אבל בהאתם לגיל שלך יש מקום לשקול כסטרוסקופיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אבחנה בעקבות בדיקת הליקו וכבדshba12/01/2012
שלום
ברצוני להתייעץ תחושה של צריבה ואינעימות בטן עליונה וצדדים
בדיקות כבד מקיפות כולל US תקין (כליות כבד כיס המרה)למעט ALT 72 AST 42
פרמטרים נעים זהים בשלושת בדיקות דם שונות מנובמבר .
בדיקות הפטיטיס A B C HIV נמצא שלילי
אלקליין בילרובין תקין
לאחר שקראתי שיש מבחן נשיפה המאפיין חיידק ביקשתי מהרופא לבצע
תוצאות הבדיקה יצאו חיוביות 25.7
לפי מה שהבנתי צריך לעבור טיפול אנביוטי הגסטרו טוען שלא מומלץ (ביקרתי פעמיים)
בתפקודי מעט גבוהים ,רופא המשפחה טוען שצריך להתחיל טיפול משולש
אני תקוע בינהם וסובל מתחושה לא נעימה וצריבה
כל הבדיקות דם למעט ALT AST שמעט גבוה תקינות מה מומלץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבחנה בעקבות בדיקת הליקו וכבד - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק12/01/2012להפנות לרופא כבד על מנת להמשיך בירור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

