מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- לוסק ואנטיביוטיקהesti03/02/2012
בהמשך לתשובתך מאתמול בעניין לוסק ולקיחת תרופה אנטיביוטית :
בעלון לצרכן של לוסק כתוב"אין לקחת לוסק ואנטיביוטיקה מסוג אמפיצלין"
האם הכוונה רק לפניברין, פנטרקסיל, ויטפן פורטה, אמפיצלין?
איזה אנטיביוטיקה ניתן לקבל כאשר יש דלקת שקדים עם סטרפטוקוקים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לוסק ואנטיביוטיקה - תגובה
פרופ' דורון זמיר04/02/2012הסיכון להשפעה צולבת הוא קטן ואכן מופיע גם במחשבי הקופות כMILD השילוב נמצא הרי אפילו בטיפול המשולש (זאת לעומת בעיתיות גדולה יותר עם לנטון). איני רואה סיכון שלממשבטיפול המשולש. לגבי מישהו האלרגי לפנבריטין או פניציךין האלטרטיבה היא אריתרומיצין או קלינדמיצין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת אלסטאז בצואהמיה03/02/2012
שלום,
אני סובלת מזה זמן רב מבעיות עיכול. בבדיקת דם נמצאו ערכים גבוהים מן הנורמה של אנזימי הלבלב, עמילז וליפז
בבדיקת צואה שעשיתי בעבר נמצאו שאריות מזון , עמילנים ושומנים
אני לוקחת אנזימי עיכול לפני האוכל , אך זה לא כ"כ עוזר ואני עדיין סובלת מכאבי בטן, גזים, נפיחות, תחושת מלאות אחרי האוכל. ירדתי מאוד במשקל ואני מרגישה עייפה כל הזמן
בדיקת הקולונוסקופיה יצאה תקינה
בבדיקת צואה האחרונה נמצאה רמת אלסטז גבוהה מ-500
מה פירוש הבדיקה האחרונה?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת אלסטאז בצואה - תגובה
פרופ' דורון זמיר03/02/2012בדיקת אלסטזה נמוכה (בד"כ מתחת ל200) מעידה על אי ספיקה פנקריאטית והינה בדיקה פשוטה וזולה לכך. רמה גבוהה יותר אינה תומכת באבחנה זו שאותה חפשו על פי הקליניקה. כדאי להגיע לייעוץ גסטרו פנים אל פנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לוסק ואנטיביוטי כטיפול ממושךesti02/02/2012
הנני מטופל בלוסק קרוב לשנתיים וחצי בשל החזר קיבה וושט.מבקש לדעת איזה אנטיביוטיקה אסור לקחת בשילוב עם לוסק. בנוסף,האם ניתן לקחת את הלוסק במשך שנים .ניסיתי להפסיק והתופעות חזרו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לוסק ואנטיביוטי כטיפול ממושך - תגובה
פרופ' דורון זמיר02/02/2012אין אנטיביוטיקה אסורה, ככל הידוע לי עם לוסק.. ללנטון אגב יש סיכון לתסמונת הלשון האפורה עם קלרידקס ומוקסיפן ללוסק יש יחסי גומלין בעיתיים (מעלה רמה) שעם קומדין, בנזודיאזפינים ואחרים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הליקובקטר פילוריתומר01/02/2012
אמא שלי עשתה בדיקה להליקובקטר, הבדיקה יצאה חיובית.
הרופא משפחה נתן לה טיפול בקארין 500 mg, פעמיים ביום, מוקסיויט פורטה (500 mg), ארבע פעמים ביום ואומפרדקס 20 mg פעמיים ביום.
הוא נתן לה הוראה לקחת את כל התרופות למשך 10 ימים. היא נטלה את כל התרופות במשך 10 ימים.
- האם הטיפול שניתן לה במינונים האלו הוא נכון?
- האם הטיפול הוא ל - 10 ימים?
- כעבור כמה זמן היא צריכה לעשות את הבדיקה שוב כדי לוודא שהחיידק הושמד?
היום היא הייתה אצל הרופא משפחה והוא אמר לה להמשיך לקחת את האומפרדקס למשך חודשיים פעם ביום, למרות שאין לה שום תסמין שקשור לטיפול בתרופה הזאת.
- האם היא צריכה להמשיך לקחת את האומפרדקס למשך חודשיים כחלק מהטיפול בהליקובקטר?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הליקובקטר פילורי - תגובה
פרופ' דורון זמיר02/02/2012הטיפול 7-14 hnho ' em, hu,r hghk cv,trfu kfhuui 14 thi jucv k,, tunp/ tj"f
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציסטות בכבדע.01/02/2012
שלום.
אני בת 42, נ+3, בריאה לפי מיטב ידיעתי.
ב- CT שנערך לאחרונה בעקבות ממצא אקראי של דימום בלתי נראה לעין בשתן נמצאו שלוש ציסטות פשוטות בכבד. הניסוח בדו"ח הרדיולוגי היה (נכתב באנגלית כיוון שאני שוהה כיום זמנית בארה"ב):
The left lobe of the liver contains a 1.9 cm. 6.6 Hounsfield unit abnormality, consistent with a simple cyst. There are two additional hypodensities in the lateral segment.... wich measure 1.3 cm. and 0.3 cm. These are consistent with simpel cysts.
פרט לכך לא נמצאו ממצאים נוספים ב- CT, ובשאר הבדיקות השגרתיות שבוצעו.
מה יכולה להיות המשמעות של ממצא כזה? ומה הבירור המקובל בארץ במצבים אלה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציסטות בכבד - תגובה
פרופ' דורון זמיר02/02/2012ציסטות פשוטות ושפירות בכבד לבדוק אם היו בעבר ואם איןהדמיה קודמת לעשות US בקורת עוד 6-12 חודשולראות שאין שינוי ותו לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בבדיקת קולונוסקופיהאיילת01/02/2012
בת 22 בבדיקת קולונוסקופיה שנעשתה ביום שני -
התשובות המידיות שקיבלתי הן:
שהוצא פוליפ בודד שנראה דלקתי.
וכן האבחנה :אילאיטיס
האם זה אומר שיש לי קרוהן?
האם זה תקין בגילי שיש פוליפ?
והאם יש משהו מלחיץ בבדיקה?
כמובן שנלקחה ביופסיה אך יקח זמן עד לתשובות
אודה לתשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבדיקת קולונוסקופיה - תגובה
פרופ' דורון זמיר02/02/2012התשובה תלויה בהיסטולוגיה לצערי האבחנה בהסתכלות אינה אמינה כאן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה שטוחהשרית01/02/2012
לאחרונה אני סובלת מיציאות של פעם צואה רגילה ןפעם צואה שהיא כמו רצועות ארוכות מעין שלשול אין לי כאבי בטן וצבע הצואה תקין אני לוקחת בימים האחרונים כדורי אקטיפרין עקב ברזל נמוך.
השאלה האם הצואה נגרמת מהכדורים .?
הברזל עומד על 28 ואילו הפריטין 27 וההמוגלובין 13 האם יש סבירות שהברזל נמוך עקב בעיה במעיים
לא יורדת במשקל וללא כאבי בטן מה עליי לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צואה שטוחה - תגובה
פרופ' דורון זמיר02/02/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- vhh,31/01/2012
שלום דוקטור
מה עושה תרופת רפאסאל לקוליטיס,
תוך כמה זמן אמורה התרופה לעשות שיפור בקוליטיס ובכאב,
תוך כמה זמן פועל תרופת קולוטאל לכאב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר vhh - תגובה
פרופ' דורון זמיר02/02/2012עוזרת לריפוי ההתקף, שיפור חיתכן בתוך מספר ימים. קולוטלנועדה למעי רגיז ויכולה להקל בתוך ימים ספורים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם מותר בזמן הטיפולעדי31/01/2012
שלום רב אשמח לדעת,
האם בזמן הטיפול בהיפטיטיס סי מותר למטופל שסובל מתופעות לוואי כמו חוסר ריכוז , בעיות בשיווי משקל ועצבנות או רוגזנות לפעמים , להמשיך ולהתאמל באומנויות לחימה ?
בכל מקום שראיתי העידוד הוא המשך עיסוק בספורט גם בזמן הטיפול ,אך לא היה שום דיוק לגבי באיזה ספורט מדובר. המטופל טוען שמותר לו ואפילו מקבל עידוד מצוות רפואי , אשמח לדעתכם בנושא.
תודה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם מותר בזמן הטיפול - תגובה
פרופ' דורון זמיר02/02/2012זה פונקציה של תופעות הלוואי וחולשת השרירים דמויית השפעת או החום שהאינטרפרון גורם. אם איןלך ואצתה צעיר ובריא איני רואה בעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה תקינה או לא?שושנה31/01/2012
עשיתי סיקמוסקופיה לפני כמה זמן וזאת התשובה
חצי מהתשובה
oxygen was delivered at 5 litres per minute by nasal cannula.
the bowel preparation with fleet enema was satisfactory. the instrument was inserted 55 cm to the proximl descending colin. the examination was limitted by inadequate bowel preparation (bowel full of stool.
to the place of insertion the bowel was normal.
אשמח לקבל תשובה???????.
דחוף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה תקינה או לא? - תגובה
פרופ' דורון זמיר02/02/2012סיגמואידוסקופיה תקינה הכנה גרועה כך שהבדיקה אינה מושלמת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי כולכך עם ההכנה הייתה גרוע
שושנה05/02/2012זה הגיוני שהבדיקה תקינה ומה אני אמורה לעשות עם זה עוד בדיקה או שאין צורך??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא הבנתי כולכך עם ההכנה הייתה גרוע - תגובה
פרופ' דורון זמיר05/02/2012זו החלטת הרופא המבצע והמטפל, כנראה שהסתפק בכך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על התשובות המהירות שלך?
שושנה05/02/2012תודה באמת על כול התשובות
זה אומר שהבדיקה תקינה אין לי משהו במעי הגס דלקת כרונית או משהו כזה .??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביופסיה כבדאילנית31/01/2012
שלום,
מאחר ולא ידוע מדוע ערכי תפקודי כבד שלי גבוהיםALT,GGT: (בטווח של 100 כל אחד מהם במשך החודש האחרון) הומלץ לעשות ביופסיה, האם תוצאות אלה אכן גבוהות ומצריכות ביופסיה ומה הסיכון של בדיקה זו ואך נעשית? אני בת 42, רזה, אולטרסונד יצא תקין והפטיטיסים למינהם שליליים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביופסיה כבד - תגובה
פרופ' דורון זמיר02/02/2012בד"כ לא רצים לביופסיה בשל חודש הפרעה מתונה בתפקודי כבד אך איני מכיר הסיפור במדוייק. הסיכון בבדיקהב שנעשית היום תחת US נמוך ביותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טחורים מהליכת ספורטהילית31/01/2012
אני מתעמלת על מכשיר הליכה כ40 דקות מידי יום (במשך חודש) - מהירות בערך 7.5 - 7.7 קמש. בד בבד עם דיאטה מאוזנת שאני עושה.
לפני יומיים הרגשתי במהלך הריצה (יתכן ואז הלכתי אפילו על מהירות 7.9)אי נוחות קלה באיזור התחתון - לא בפי הטבעת אלא אזור קדמי יותר, אולי בסמוך לאזור המחבר את הרגל... סליחה שאינני מצליחה להגדיר
לא התייחסתי והמשכתי ללכת.
לאחר מכן (לא זוכרת אם ממש ישיר....) החלו כאבי טחורים נוראים - גם חיצוניים וגם פנימיים.
האם זה כתוצאה מהליכה מאומצת ? (אני מקפידה גם כשאני עייפה)
מה מומלץ ? להפסיק ? איך אמשיך לשרוף קלוריות ?
(אם זה רלוונטי - אציין שהתחלתי לשתות יותר תה ביום וכוס אחת קפה - לפני כן לא שתיתי דברים אלו, זה קשור?)
מודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טחורים מהליכת ספורט - תגובה
פרופ' דורון זמיר02/02/2012הליכה אינה גורמת לטחורים עצירות גורמת להם אך ההליכה המרובה כמו גם נסיעה על אופניים גורמים לטחורים או לפיסורה או סתם לאקזמה מקומית לכאוב בשל החיכוך וההזעה אם האזור כואב כדאי להפסיק לזמן מה ולטפל בטחורים אם בכך מדובר-כדאי לבדוק קלינית הענין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקהדינה31/01/2012
שלום,
ברצוני לדעת אם סי טי רגיל של הבטן יכול לאתר פוליפים במערכת העיכול?
אני מתכוונת לסי טי בטן רגיל ולא לקולונוסקופיה רגילה או וירטואלית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה - תגובה
פרופ' דורון זמיר02/02/2012לעיתים לא נדירות מוצאים כך פוליפים אך כמובן CT לא וירטואלי אינו השיטה לאבחנתם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףףףףףףףףאיילת29/01/2012
אני בת 22 ובעקבות אנמיה בלתי מוסברת שלא מגיבה לכדורי ברזל וכן בבדיקת קפסולה ניצפו מס' אפטות וכיבים - מחר אני אמורה לבצע קולונוסקופיה עם ביופסיה כדי לאשר/לשלול קרוהן, אני ממש חוששת ורוצה לשאול.
למרות שלקחתי את הפיקוסלקס בצהריים כמעט לא היו לי יציאות, עלי לקחת תיכף שוב - אבל מה לעשות כדי שהמעי יתרוקן? מ(לא שתיתי הרבה זה קשור?
דבר נוסף, האם ייתכן קרוהן ללא כאבי בטן מאד חריגים ?(אני סובלת לא פעם מכאבי בטן אך ניסבלים ולא כאלה המתוארים ע"י חולי קרוהן )
והעיקר, אם ימצאו קרוהן חלילה, האם יש מצב שזה ישאר במצב הזה, שקט ולא יחמיר? ואם זה כך אפשר שלא לטפל בטיפול תרופתי???
אני מבקשת שתענו לי על כל שאלותי כי אני ממש חוששת
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוףףףףףףףף - תגובה
פרופ' דורון זמיר30/01/2012המתיני או קחי עוד פיקולקס, אני למשל נותן 3 שקיות
יתכן קרוהן מתון יותר ללא כאבים עזים, בד"כ יש צורך בטיפול תרופתי , שהוא מינימלי אם אין קליניקה, אין ממצא היסטולוגי מרשים והמעבדה תקינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיקולקסמישהי28/01/2012
אחרי כמה זמן הוא מתחיל להשפיע מרגע ששותים אותו??אני אמורה לשתות אותו מחר ב17:00, האם השלשולים שיגיעו ימשכו עד הערב/לילה?
האם בבוקר ניתן לאכול לפחות פרוסת לחם ולא להתקיים רק על נוזלים? (יום לפני הבדיקה)
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיקולקס - תגובה
פרופ' דורון זמיר29/01/2012השלשול יופיע בתוך שעות, בשל החלוקה והכמות הוא לא כזה דרמטי ובד"כ לא מעיר משינה ניתן לאכול פרוסה בודדת ביום לפני, עדיף כמובן להמנע מכך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעברו 4 וחצי שעות
מיי29/01/2012והוא עדיין לא עובד...
מה לעשות????
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

