מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שתי בדיקות משולבות עם טשטוש בפעםריקה29/12/2011
אני רוצה לעשות גסטרוסקופיה וקולונסקופיה באותו הזמן, כדי לחסוך חומרי הרדמה מיותרים. אני מהפון, היכן עושים את שתי הבדיקות במשולב. אודה למידע בעניין, לא כולם יודעים, יש לי כמובן אישורים מהקופה ואיני רוצה לעשות בדיקות פרטיות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתי בדיקות משולבות עם טשטוש בפעם - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק29/12/2011לא צריך להיות בעיה לעשות 2 הבדיקות ביחד- כמובן אם י התויה לעשות אותן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מחלת הנשיקה ותרופת פרוזקדבורה29/12/2011
האם ניתן להמשיך לקחת פלוטין למרות שכעת יש לי מחלת הנשיקה ובדיקות הדם מראות על הפרעה בתפקודי כבד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלת הנשיקה ותרופת פרוזק - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק29/12/2011לדעתי אפשר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תודה רבה + שאלה נוספתיואל29/12/2011
התור הבא שלי לגסרואנטרולוג הוא רק בעוד מספר שבועות, אשמח לקבל אינפורמציה לגבי הטיפול שציינת שקיים,במידה ותימצא הפרעה מוטורית בבדיקה (תרופתי או ניתוחי) ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תודה רבה + שאלה נוספת - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק29/12/2011אם יש אכלזיה הטיפול ניתוחי. אכלזיה היא הפרעה בהולכה של הושט ולחץ מוגבר בחיבור בין הושט לקיבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אי נוחות ובחילותנדב29/12/2011
שלום
אני חייל בין 20 חצי שנה שאני סובל מבחילות ולפעמים אפילו הקאות קטנות ואי נוחות בבטן יש לצין שירדתי 3 קילוגרם עברתי בדיקות
-שללו לי חיידק הליקובטר
-US בטן עליונה יצא תקין
-בדיקות דם רבות של נגיפים צליאק ותפקודי כבד וכליות וספירות דם יצאו תקינות
-ועברתי בדיקת גסטרוסקופיה נלקחה ביופסיה ובתשובות היה כתוב NORMAL MICOSA חוץ מזה הרופא אמר שהיה לי מעט אודם ברירית הקיבה
!המצב לא טוב והוא מחמיר בזמן ספורט
מה עוד עלי לעשות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אי נוחות ובחילות - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק29/12/2011יתכןמעי רגיז ו יתכן קשור לר פלוקס של חומצה לקיבה - אולי אחרי מאמץ.
קשה לת אבחנה אבל דרך הפורום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אינסיבו?שגיא29/12/2011
שלום רב,
לפי הפרסום היום:
"עבור חולי הפטיטיס ... נכנסו שתי התרופות אינסיבו ו-ויקטרליס לסל התרופות"
אני מבין שויקטרליס זה שם נוסף ל-boceprevir, וזה בהחלט חדשות טובות.
אבל מה זה "אינסיבו" ולמי זה מיועד? (חשבתי שאולי זה teleprevir אבל לא מצאתי שום קשר בין שני השמות באינטרנט...)
תודה רבה,
שגיא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אינסיבו? - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק29/12/2011אכן זה telaprevir.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מועקה ומלאות בבטן העליונהיואל28/12/2011
שלום רב,
אני בן 60, סובל כבר מעל ל-10 שנים ממועקה קשה
בבטן העליונה בעיקר לאחר
ארוחות גדולות, אך לא תמיד, המתבטאת במלאות
ביטנית ובסבל של מספר שעות של
תחושת אוכל עולה כלפי מעלה ,חיפוש אויר
ובמקרים מסוימים גיהוקים
וצמרמורות מאחורי הכתפיים.
התופעה קוראת בערך פעם ב 2- 3 חודשים בעיקר לאחר
ארוחת הצהריים והדבר
היחיד המקל על סיבלי היא שכיבה על צד ימין שם
יש הקלה עד שאני נרדם ולאחר
שאני קם הכל עובר.
בתקופה האחרונה אני חש ביום יום ,אך לא תמיד,
גם הרגשת מלאות לאחר אכילה רגילה המלווה גם בגרפסים.
לאחרונה החלטתי להבדק ועברתי 2 בדיקות -
גסטרוסקופיה ורנטגן עם חומר
ניגודי ושם יש ממצאים סותרים זה את זה:
בגסטרו נמצא בקע סרעפתי גדול וושט תקינה כאשר
ברנטגן לא הודגם בקע ומצאו
ממצאים לגבי הושט.
כמו כן מדוע יש צורך בבדיקה נוספת של
אזופגוסקופיה אם כבר בצעתי בדיקת גסרוסקופיה ?
רצ"ב תוצאות הבדיקות של הגסרו סקופיה
והרנטגן:
ממצאי גסטרו:
ושט: תקין לכל אורכו
קיבה: תקינה לכל חלקיה
תריסריון: בצל התרסריון וחלקו השני תקינים
נמצא בקע סרעפתי עם מרכיב PARAESOPHAGEAL
ממצאי רנטגן:
מעבר חופשי לאורך הושט.
הושט מדגים פריסטלטיקה איטית.
הרירית נראית תקינה ברובה.
בקטע תחתון נראית היצרות הדרגתית ללא סימני
הרס של הרירית.
בחלק מהצילומים יש רושם לפגמי מילוי נודולרים
בקטע הדיסטאלי אחורי של
הושט עם רושם להתכנסות קפלים.
המעבר דרך ההיצרות איטי ויוצא פלס אויר נוזל
בחלק הושט שמעליו.
הממצא אינו ברור. תהליך דלקתי כרוני? אחר?
בשליש העליון של הושט נראה סעיף קדמי קטן.
הקיבה מדגימה פריסטלטיקה איטית ואטוניה
מסוימת אולם הרירית שמורה.
בצל וקשת התריסריון הודגמו תקינים.
לא הודגם בקע או רפלוקס בזמן הבדיקה.
נא המלצתכם להמשך טפול
בכבוד רב
יואל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מועקה ומלאות בבטן העליונה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק28/12/2011קודם כל נמצאה בעיה ועכשיו יש להגדירה במדויק.
אין הסכמה בין הגסטרוסקופיה לבין הצילום. לכן יש אולי מקום לבדיקה חוזרת של הושט.
יתכן הפרעה מוטורית ויש צורך לבדוק מנומטריה- תנועה של הושט.
רק לאחר איבחון נכון ניתן לדבר על טיפול אך יש טיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה + שאלה נוספת
יואל29/12/2011הטיפול שציינת שקיים,במידה התור הבא שלי לגסרואנטרולוג הוא רק בעוד מספר שבועות, אשמח לקבל אינפורמציה לגבי ותימצא הפרעה מוטורית בבדיקה (תרופתי או ניתוחי) ?
תודה
יואל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה + שאלה נוספת
יואל29/12/2011התור הבא שלי לגסרואנטרולוג הוא רק בעוד מספר שבועות, אשמח לקבל אינפורמציה לגבי הטיפול שציינת שקיים,במידה ותימצא הפרעה מוטורית בבדיקה (תרופתי או ניתוחי) ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוויר כלוא בבטן העליונהדנה26/12/2011
שלום,
אני בחורה בת 26. במשך חצי השנה האחרונה אני סובלת מהתקפי נפיחות באזור הבטן העליונה, כתוצאה ממה שנראה לי כאויר שכלוא בקיבה ולא משתחרר. התחושה המעיקה מלווה במעין "גרגורים" מהגרון, בהם משתחרר מעט מאוד אויר. הנפיחות מעיקה עלי מאוד. היא מקשה עלי לנשום כי היא לוחצת על הריאות ורק במצב שכיבה אני מרגישה טוב יותר. שכיבה של כחצי שעה על הגב בדר"כ גורמת להתקף לעבור.
הנפיחות מתחילה באופן פתאומי בדרך כלל אחרי האוכל ובעיקר בשעות הערב. כאשר ההתקף קורה בשעות היום הוא מקשה עלי לתפקד בעבודה ואני נאלצת להישכב.
בחודשים הקודמים טופלתי בחיידק ההליקובקטר ע"י אנטיביוטיקה ואומפרנדקס. החיידק נעלם אך התופעות שתיארתי עדיין מופיעות לעיתים תכופות.
לפני כמה ימים ביקרתי אצל גסטרו והוא אמר שלדעתו מדובר בלחץ נפשי ותו לא. אני לא אדם לחוץ ומרגישה שהתופעה של האויר הכלוא היא פיזיולוגית לחלוטין.
רציתי לקבל חוות דעת נוספת: האם התופעה מוכרת והאם היא ניתנת לטיפול כשלהו? ההתקפים האלו מורידים לי את איכות החיים.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אוויר כלוא בבטן העליונה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק26/12/2011לא ניתן לקבל חוות דעת דרך פורום.
יתכן סוג של מעי רגיז ומשנה לרפלוקס.
יש מקום לנסיון עם טיפול נגד חומצה כגון אוצפרדקס אך ממליץ להבדק שוב אצל גסטרו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי תופתרוני26/12/2011
שלום רב,
ראשית, אני רוצה להודות לכם על הפורום הנהדר הזה.
הצלחתי להשיג תור לרופא גסטרו לעוד שבועיים אך עד אז אני מנסה ללמוד מה יכול לגרום למצב בו אני מצוי ואשמח לעזרתכם כי הכאב בלתי נסבל.
אין לי IBS, ולמיטב ידיעתי גם לא IBD (אם כי אחי ודודי סובלים מקוליטיס), מצב היציאות תקין לחלוטין, אין בחילות ואין צרבות.
מה שכן יש, שהבהיל אותי מאוד, זה התקפים של כאב בטן חזק שנמשך חצי שעה (ההתקף האחרון נמשך כשעה). התחושה היא שאזור רום הבטן עולה באש, הכאב כל כך חזק שאני רוצה שמישהו יהרוג אותי באותו הרגע (ואני ידוע כבעל סף כאב גבוה מאוד - לכן נבהלתי מעוצמת הכאב. זה משהו שלא חוויתי מימי).
שקלתי אפשרות של כיב בקיבה אבל זה לא לגמרי מתאים בסימפטומים.
היו לי 6 התקפים בלבד.
התקף מגיע אחת לכמה שבועות.
אין שום סדר או היגיון בזמן הופעתם -
אך הם תמיד תמיד מופיעים בלילה ומעירים אותי מהשינה!!!
הם גם לא קשורים לאוכל מסויים (שקלתי אפשרות שהם מגיעים בגלל העדר אוכל בקיבה בשעת לילה והצפת מיצי עיכול)
אין בחילות
אין צרבות
אני כן סובל מטחורים ומפיסורה שמסרבת להחלים למרות טיפול אינטנסיבי (ממש לאחרונה זה במעקב צמוד אצל פרוקטולוג)
ואולי יהיה נכון גם לציין שיש בסביבתי המון אנשים עם הליקובקטר פילורי. אך הבנתי שיש אותו ל 90% מהאנשים ושהוא לא בהכרח הגורם לכאבים מהסוג הזה.
לבת שלי התינוקת היה לא מזמן קמפילובקטר והיא טופלה באנטיביוטיקה.
אחד הפחדים שלי שהרופא יפתור אותי עם אומפרדקס (מעולם לא נטלתי) במקום להפנות אותי לבדיקות.
אני לא היפוכונדר (ההפך הגמור) אך כן פתאום חושש מסרטן קיבה וכדומה.
אשמח לרעיונות מה יכול לגרום לכאבי תופת כאלה, שאינם עקביים כלל, לא קשורים לאוכל, ומגיעים רק בלילה ומעירים מתוך שינה, והתדירות שלהם נמוכה יחסית, עם רקע של טחורים ופיסורה.
חן חן
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי תופת - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק26/12/2011קשה לי לתת אבחנה דרך הפורום.
מציע לדבר עם הרופא המטפל לגבי טיפול נגד חומצה לפני הביקור בגסטרו.
ההחלטה לגבי גסטרוסקופיה גם תלויה בגיל החולה שלא ציינת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
רוני26/12/2011תודה על תשובתך המהירה.
אני מבין שלא ניתן לאבחן בפורום ולא מצפה לזה. בשביל זה קבעתי תור לרופא גסטרו.
רק רציתי לשמוע חוות דעת של בעל מקצוע לגבי הגורמים האפשריים לכאבים מהסוג הזה.
גילי הוא 35.
תודה
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתשובה
רוני27/12/2011* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאשמח לתשובה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק27/12/2011הכאב יכול להיות ממקור קיבה ותריסריון וושט וגם מכיס המרה.
אנני חושב שיש מקור ממערכת העצבים.
מעבר לזה קשה לי לומר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טאמסדליה25/12/2011
שלום
אני סובלת מרפלוקס וכן אובחן שבר סרעפתי, מטופלת בהומופרדקס 40 בבוקר ובערב בגאסטרו 40.
למרות הטיפול אני עדיין סובלת מחומציות בפה לכן אני משתמשת גם בטאמס בדר"כ במהלך הלילה,כשתי טבליות לא ביחד. במשך היום לעיתים יותר רחוקות.
האם אין בעיה לקחת כמות כזו של טאמס בשילוב עם התרופות ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טאמס - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק26/12/2011אין בעיה לקבל טומס אבל זה אומר שאין דיכוי מספיק של החומצה.
ממליץ להבדק שוב אצל רופא גסטרו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תפקודי כבד גבוהיםשירה25/12/2011
ד"ר שלום רב
הנני בת 54. רזה מאד. ללא כולסטרול, ו/או שומנים בדם. בריאה בד"כ.
בחודש פברואר 2011 בבדיקות דם שיגרתיות התגלה אצלי GGT 77 (ערכי טווח הנורמה 36).
שאר אניזימי הכבד היו תקינים.
נשלחתי לבצע בדיקת אולטרסאוד בטן שהראה בכל זאת -כבד שומני בדרגה קלה.
בתחילת חודש מרץ 2011 ה-GGT ירד ל- 69 .
שאר אנזימי הכבד היו תקינים ((GOT, GPT).
שלושה שבועות בערך בסוף חודש מרץ 2011 ביצעתי בדיקות אלה וה-GGT היה בגבול הנורמה 34.
כמו כן שאר אזימי הכבד היו תקינים.
בחודש מאי 2011 כל אזימי הכבד היו גבוהים :
GOT 36 (טווח הנורמה 32).
GPT 39 (טווח הנורמה 33).
GGT 55 (טווח הורמה 36).
בחודש אוגוסט 2011 כל הערכים של אזימי הכבד היו תקינים.
בוצעה בדיקה להפטטיס A,B,C :
הפטטיס A IGG =חיובי.
הפטטיס CABTOT=חיובי
הפטטיס BSAB 2.64 שלילי.
שאר הערכים תקינים.
(התייעצתי אתך בזמנו לגבי הערכים של הפטטיס וציינת בפניי שאין צורך בקבלת בוסטר /חיסון מכיוון שנחשפתי כראה בעבר להפטטיס שהוא אינו פעיל, ראה אימלים קודמים שלי אם אפשר על פי המייל שלי.
לציין שהנני מבצעת פעילות גופנית מתונה. מכיוון שאני מאד רזה. כמו כן פניתי לדיאטנית בכל זאת ובמשך 9 חודשים אני אוכלת על פי הנחיותיה לשמירה על כבד שומני.
אין לי כולסטרול, אין סוכר, ולא שומנים בדם. הדיאטנית לא חושבת שיש לי בכלל כבד שומני.
היום ביצעתי שוב תפקודי כבד לאחר 5 חודשים ושוב תפקודי הכבד גבוהים
GOT =39 (נורמה עד 31).
GPT =48 (נורמה עד 34).
GGT =45 (נורמה עד 38).
מה זה אומר? אני לא מבינה את התנודות של תפקודי הכבד!!!\
זו השנה הראשונה שקורא לי דבר כזה. בעבר לא היו לי ביות בתפקודי הכבד.
בשנת 2009 עשיתי פעמיים אולטרסאוד בטן עקב בירור כליות ולא היה לי כבד שומני.
מה דעתך? אני מאד מודאגת, כנראה שלא עלו על הבעיה שיש לי, כי לא יתכן שפעם יהיה תקין ופעם לא. מה גם שאין לי גורמי סיכון. מה המלצתך?
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תפקודי כבד גבוהים - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק26/12/2011אני לא חושב שצריך להיות מודאגת אך לא ניתן לבצע הבירור דרך הפורום.
מציע להגיע לרופא כבד והוא יכול לבצע בירור ולענות על השאלות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ושט על שם ברטמיכל25/12/2011
שלום,
אני בת 31 וכבר מגיל 19 סובלת מרפלוקס ובקע סרעפתי.
בהתחלה הרפלוקס היה חלש ולקחתי רק לוסק, אבל כיום המצב הוא
שאני לוקחת 3 כדורים של קונטרולוק ביום, וכשצריך מוטיליום והופנתי לניתוח
לתיקון הרפלוקס והבקע.
עשיי גסטרוסקופיה לפני 9 שנים ואז לא היה לי וושט על שם ברט, אבל מאחר שאני אסמתית ונאמר לי שהיתה לי בעיה בנשימה והייתי בבדיקה כמעט שעה ואין לי מושג מה בדיוק קרה שם, עד היום לא עשיתי שוב גסטרוסקופיה.
עשיתי את כל שאר הבדיקות מונומטריה ל24 שעות, הבדיקה עם בריום וכו'.(ונמצא שיש לי רפלוקס מאסיבי).
רציתי בבקשה לברר: מהם האחוזים או הסיכויים לוושט ברט במקרה שלי
בהתחשב בעובדה שאני לוקחת תרופות נוגדות חומצה כבר שנים?
אני לא מרגישה צרבות או את החומצה, אבל כן מרגישה את האוכל עולה וגרעפסים.
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ושט על שם ברט - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק26/12/2011לדעתי אם לא היה הארט לפני 9 שנים רוב הסיכוי שלא עכשיו.
כעיקרון אם האסטמה מאוזנת אז לא צריכה להיות בעיה עם גסטרוסקופיה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליעת גוף זרלי25/12/2011
שלום רב,
אני בת 30, נוטה לעיתים לסבול מריפלוקס וצרבות- ללא טיפול רפואי. מנסה להקפיד על תזונה וזה לרוב עוזר.
לפני פחות מ-24 שעות בלעתי בטעות ציפורן שלם (תבלין) כששתיתי תה.
בעיקר מאוד נלחצתי מזה וחששתי שזה עלול לשרוט את דפנות הושט או הקיבה.
הלכתי לישון עם הגבהה בכרית, ובבוקר חשתי קושי מסויים בבליעה, וקצת בחילה. לא היו הקאות. הופניתי לאא"ג. הוא בדק לי את הגרון באמצעות מראה זעירה, ואמר שלא רואה שיש שם גוף זר, אולי רק שריטה.
קיבלתי הוראות לשתות הרבה ולאכול דברים רכים.
היום אני מרגישה לחץ קל באזור החזה והקיבה (שמוכר לי לרוב אחרי שאני אוכלת יותר מדי או דברים לא מתאימים כמו שומן, מזון חומצי וכו').
האם זה יכול להיות מסוכן וכדאי לברר עם גסטרואנתרולוג?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליעת גוף זר - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק25/12/2011מציע לנסןת דרך הרופא המאפל כדור שמפסיק חומצה כגון אומפרדקס ואם אין שיפור יש להפנות לרופא גסטרו לעשות גסטרוסקופיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשריטה בגרון ובושט
עדי27/12/2011שלום שוב,
בהמשך להודעתי הקודמת- שבלעתי בטעות ציפורן התבלין:
לאור תחושה של אי נוחות בבליעה ושריפה באזור הושט- הופניתי שוב לאא"ג.
גם הוא לא ראה גוף זר באזור הגרון, אבל הבחין במס' שריטות באזור של הכניסה לושט.
הוא נתן לי אנטיביוטיקה "אוגמנטין 875" לנטילה לשבוע על מנת שלא יתפתח זיהום.
לאחר לקיחת הכדור (המחולק לשניים) התחיל לשרוף לי מאוד באזור הוושט.
א. האם להמשיך לדעתך בטיפול האנטיביוטי?
ב. האם יש סיכוי לנזק בוושט מעבר לשריטה?
ג. אני מאובחנת כבעלת חוסר בפקטור קרישה 11 (קרישת חסר)- האם זה משמעותי במקרה של שריטה בוושט?
ד. האם כדאי לפנות לרופא אא"ג נוסף/גסטרואנטרלוג או פשוט לחכות שזה יעבור?
ה. אני אמורה לעבור גסטרוסקופיה בקרוב (על רקע צרבות) האם כדאי להקדים/לדחות את זה לאור האמור לעיל?
תודה רבה!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשריטה בגרון ובושט - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק27/12/2011מציע להמשיך עם אוגמנטין- לדעתי הגירוי רק בגלל שזה כדור גדול.
מציע לדחו גסטרוסקופיה עד שמרגישים יותר טוב.
אין השפעה כעת של חוסר פקטור 11.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חשש לצליאקשואלת25/12/2011
אנו בהמתנה לתוצאות בדיקות לצליאק לביתי בת ה12. אין לה שום סימפומטים וכל בדיקות הדם הכלליות היו תקינות.
התוצאות שיש כרגע:
CELIAC SCREEN -
24 גבולי
TRANSGLUTAMINASE_IgA -
0.2
אני נמצאת במתח נוראי...
לפי התוצאות האלו מה הסיכוי שמדובר בצליאק?
תודה מראש...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חשש לצליאק - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק25/12/2011צריך להבדק אצל רופא גסטרו.
יתכן ויהיה צורך לבצע גסטרוסקופיה על מנת לאשר האבחנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וירסונגחני24/12/2011
שלום פרופסור לאחרונה בצעתי US של הבטן שיצא תקין לחלוטין ללא ממצא חשוד בשום איבר נצפה למעט וירסונג מרחב 4ממ נשלחתי לCT להמשן ברור התור עוד חודש וכולי פחד נוראי בבקשב פרופסור יש לי מחלה מסוכנת?נראהלי עד שתתבהר התמונה אמות מפחד אציין אני בת 47 בריאה בדרך כלל למעט גרייבס שטופל לפני 9 שנים ביוד ומאז שותה אלטרוקסין ומאוזנת לסרוגין תודה
..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וירסונג - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק25/12/2011אם מעל 2 מ"ממ אז מורחב. יתכן הרבה סיבות.
לדעתי יש מקום אולי לבצע mri ו בדיקה של אולטראסאונד אנדוסקופי לראות הלבלב.
מציע להגיע לרופא גסטרו וזה אולי יקצר תהליכים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה
חני25/12/2011תודה רבה על תשובתך.דוקטור יש מצב שזה קשור למחלה אוטואמונית אני סובלת מגרייבס מזה 9 שנים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה - תגובה
ד''ר סטיבן מלניק26/12/2011לדעתי ללא קשר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לבלב מוסתר חלקית-משמעותיוסי24/12/2011
שלום דוקטור נכבד
אשמח אם תסביר לי את מה הכוונה ב "לבלב מוסתר חלקית"
זה מה שהבדיקה של האולטרהסאונד נתנה
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לבלב מוסתר חלקית-משמעות - תגובה
פרופ' דורון זמיר24/12/2011הלבלב מוסתר לעיתים ע"י גזים במעי זה לא מעיד עלמחלה אלא על הכנה שאינה מושלמת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

