מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבי ראשאורפז30/01/2014
שלום רב,
אני בן 30 בחור בריא בדרך כלל
בזמן האחרון כשבועיים יש לי כאבי ראש ,וימים האחרונים כ 4 ימים הם התגברו
הכאבים הם במשך כל היום,כאבים שמתעפיינים כמו לחץ ברכות,ברכה בצד שמאל.
ובראש למעלה.בשעות הערב אחרי העבודה הכאבים גם הולכים לכיוון של העורף,ראש מאחורה.וגם מתחילים כמו זרמים בראש למעלה.יש לי תור ביום שני לרופאת משפחה
שאולי היא תתן לי הפנייה לניורלוג.רוצה לדעת כמו מה זה נשמע הכאבי ראש האלה?
והאם צריך אולי לפנות למרלמ אם זה נשמע חמור .
בתודה
אריק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש - תגובה
ד''ר יעל כוכבי04/02/2014שלום,
כאבי ראש יכולים להיות (רוב הזמן) ענין חולף ולא מסוכן ולפעמים לא.
סימני אזהרה: חום גבוה, כאב שמעיר משינה, כאב עז שמפריע לתפקוד, רגישות ניכרת לאור , הקאות ושנויים נוירולוגיים.
לבריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריטין נמוךחני30/01/2014
שלום רב. עשיתי בדיקות דם, כשגרה. ההמוגלובין יצא תקין- 12.2. גם הטרנספרין- 280 (ערכים תקינים- 200-360). אבל ה-iron יצא 49 (ערכים תקינים- 60-180) והפריטין- 5.3 (10-291). האם זה חוסר ברזל? בת 31, משקל תקין, פעילות גופנית, תורמת דם 2-3 פ' בשנה (בשנים האחרונות). תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריטין נמוך - תגובה
ד''ר יעל כוכבי04/02/2014שלום,
אכן חוסר ברזל. יתכן מחוסר אכילה של מספיק ברזל, חוסר ספיגה או אבוד , למשל במחזור.
לבריאות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקיצת עכביש?מאיה29/01/2014
שלום
אני נמצאת כרגע בדרום אמריקה ואני מקווה שתוכלו לעזור לי במהירות.
אני בת 23 ומטיילת חודש בדרום אמריקה. בערך מאז תחילת הטיול הופיעו לי 2 נקודות מגרדות באצבע משום מה היום שתי הנקודות התחילו לגרד וגם יצא מאחת הנקודות מין נוזל שקוף לאחר שלחצתי על הפצע.
חיפשתי באינטרנט וראיתי שיכול להיות שזו עקיצת עכביש.
החל מאתמול אני מרגישה חולשה ואפילו הקאתי אומנם לדעתי זה מכיוון ששתיתי כמה כוסות יין דבר שאני לא רגילה אליו.
למרות שעבר יום הקאתי והוצאתי נראה לי את כל האלכוהול שהיה ... אני עדיין חסרת תאבון ומרגישה חלשה...
שתי הנקודות לא שינו צורה מאז שאני זוכרת אותן אומנם היום נהייתה סביבן נפיחות קלה בצבע לבן. מצד שני הפצע לא עבר...
האם עלי לדאוג? האם לקחת משהו נגד אלרגיה או שזה לא יעזור ?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקיצת עכביש? - תגובה
ד''ר יעל כוכבי04/02/2014שלום,
אני מקווה שאת מרגישה יותר טוב.
קשה לי לצערי לעזור על סמך תיאור בלבד. אפשר בעתיד לשלח תמונה וכמובן לפנות לעזרה רפואית.
לבריאות וטיול נעים ובטוח.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטיביוטיקה לשפעתרחלי25/01/2014
שלום אני בבית עם חום 37.5 -38 כבר שלושה ימים ולוקחת אמול להורדת החום וכאבים אני כבר בלחץ ושואלת האם לקחת אנטיביוטיקה עד שאראה רופא, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שפעת פתרון מדהים ומומלץ
אורית26/01/2014אניטיביוטיקה לא משפיעה על שפעת.
ואם תראי רופא אז יש לו בכלל מה להציע לך ?
אם את רוצה פתרון מדהים שלא חלמת עליו
אז תחפשי בגוגל - אקטימור למחלת הנשיקה.
זה תכשיר צמחי שבמקור נועד למחלת הנשיקה כפתרון עולמי והוא גם מחסל שפעת בתוך 24 שעות.
את לא מדמיינת אפילו מה זה.
תחפשי בגוגל - תגיעי לאתר של המטפל שפיתח את זה.
ממליצה בחום רב שימנע ממך סבל מיותר .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאנטיביוטיקה לשפעת - תגובה
ד''ר יעל כוכבי29/01/2014שלום,
בשום מקרה אל תקחי אנטיביוטיקה על דעת עצמך. גשי לרופא לבדיקה.
הרבה בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון בשתןשי22/01/2014
שלום
אני בת 38 בריאה
עקב חשש לדלקת בשתן עשיתי בדיקת שטן ותרבית (תוצאה של התרבית טרם היתקבלה)בשתן כללי יצא לי ליקוויציטים וחלבון בשתן בגבול הגבוה של הנורמה לפי צה שקראתי לא אמור להיות חלבון בשתן .אין לי ל.ד גבוה או סוכרת מה פשר החלבון בשתן ? עוד דבר ששחכתי לציין רמת הקריאטינין של כבר 20 שנה היא 1.1 האם יש קשר ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון בשתן - תגובה
ד''ר יעל כוכבי29/01/2014שלום,
חלבון בשתן יכול להיות חלק מדלקת.
תוצאת בדיקת דם תלויה בערכי המעבדה הבודקת.
במקרה של חשד להפרעה בתפקוד הכלייתי , יש לבדוק בדיקות מעמיקות יותר כגון פינוי הקריאטינין.
לבריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רמת B12 מתחת לסף. האם מותר להתאמן?ארי21/01/2014
שלום,
לא בטוח אם זה לאנדוקרינולוג...
בעקבות סימפטומים קצת אקוטיים (נוירופטיה, כאבי ראש, סחרחורות, יכולות קוגנטיביות שהידרדרו), פניתי לרופא משפחה שהעביר לבדיקות מעבדה.
הבדיקות חזרו היום ורמת הB12 היאPG/ML 140 (רשום שהסף הוא 145).
לאחר קריאה ברשת אני מבולבל ולא בטוח אם מותר לי לעסוק במנת האימון היומית שלי (לא משקולות אלא יותר אירובי).
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רמת B12 מתחת לסף. האם מותר להתאמן? - תגובה
ד''ר יעל כוכבי29/01/2014שלום,
יש לטפל ע"י כדורי מציצה או זריקות בחוסר.
אין מניעה לפעילות גופנית.
לבריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חיידק בשתם esblיעל19/01/2014
שלום,
חולת קרוהן.בת 23
נתגלה אצלי בבדיקת שתן חיידק הesbl
התחלתי טיפול בזינט(500 פעמיים ביום) שהיה צריך להימשך שבוע, אך בעקבות כאבי בטן הרופאה (אחרי יומיים) החליטה להעביר אותי לציפרודקס.
היא המליצה להשלים טיפול של 5 ימים.
האם זה בסדר לעבור לאנטיביוטיקה אחרת? האם נכון לרדת ל5 ימי טיפול ולא 7?
בנוסף, האם זה מדבק?
תודה רבה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חיידק בשתם esbl - תגובה
ד''ר יעל כוכבי29/01/2014שלום,
דלקת בדרכי השתן אינה מדבקת.
ההחלטה לגבי הטיפול הרפואי תלויה גם בתוצאות הרגישות של החיידק ובתגובה של המטופל.
אני אישית מעדיפה במקרים כאלה טיפולים של 10 ימים.
לבריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהמ19/01/2014
שלום
אני חיפאית בת 70 שנה ביצעתי בדיקות דם שנתיות כל הערכים יצאו בערכים תקיניים ונורמליים רק אוריאה יצאה נמוכה -15
סודיום מתחת לנורמה 133.6 שהערכים הם 135-145
יש לי מספר שאלות מה פרוש מבחינה בריאותית שערכים אלה מתחת לנורמה\
האם זה פוגע בבריאות ועליי לפנות לרופא המשפחה לצרך טיפול
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר יעל כוכבי29/01/2014שלום,
אין משמעות לבדיקות מעבדה לכשעצמן.
בדיקות המעבדה הן כלי עזר בידי הרופא המטפל להערכת מצבו של המטופל ולאבחון.
אוריאה נמוכה יכולה להיות קשורה לשתייה מרובה או מצב אחר של עודף נוזלים. כנ"ל לגבי נתרן נמוך. יתכן גם שזו השפעה של תרופות.
לבריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים מתחת לברךטלי18/01/2014
שלום רב דוקטור
אמא שלי בת 75 ויש לה כאבים עזים במשך היום מתחת לברך, האורטופד לא מצא דבר בצילומים והיא איננה יודעת לאיזה רופא לפנות להמשך בירור, אני רק רוצה להוסיף וזה פרט שנדמה לי שהרופאים לא כל כך התייחסו אליו שבלילה לאחר שהיא לוקחת כדור אחד של לוריוון כפי שהיא רגילה לקחת כל ערב אין לה כאבים והיא ישנה היטב,
איך לדעתך כדאי להמשיך מכאן לאיזה רופא לגשת?
תודה ושבוע נעים
טלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים מתחת לברך - תגובה
ד''ר יעל כוכבי29/01/2014שלום,
כדאי לחזור לרופא המשפחה.
העובדה שלוריוון מקל, מעידה על קיום מרכיב חרדתי שיכול להיות הגורם או התוצאה.
לבריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משטח גרון מהירהרצל18/01/2014
משטח גרון מהיר סטטוס הנושא:אין סטטוס 17.01.2014
לילי
1
שלום. לבני הקטן היה חשד לחידקים בגרון עקב חום גבוה . הרופא החליט לבצע לו משטח גרון מהיר ושלח אותי לרכוש את הבדיקה בבית מרחקת של הקופה . שאלתי מדוע החולה צריך לממן את רכישת הבדיקה הרי הבדיקה המהירה חוסכת : אחות שתבצע את הבדיקה , אדם שיעביר את הבדיקה למעבדה ואיש מעבדה שיבצע את הבדיקה ויזין את המערכת עם התשובה וכמובן חזרה לרופא כאשר הבדיקה הגיעה , החסכון הכספי של הקופה כאן ביחס לעלות הרכישה של המשטח המהיר ע"י קופת חולים (בהשתתפות החולה) הוא עצום , לא נראה לי הוגן שהחולים צריכים לממן את עלות החלקית של המשטח כי ללא השתתפות החולה ברכישת המשטח קופת חולים חוסכת כאן אלפי שקלים . האם אני צודקת ? אשמח לקבל את דעתך
יוכי . תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משטח גרון מהיר - תגובה
ד''ר יעל כוכבי29/01/2014שלום,
ישנה וועדת סל שמאשרת או לא כל מיני תרופות וטכנולוגיות באופן תקופתי.
מעבר לנקבע ע"י הוועדה, לקופה יש את החופש לקבוע מה תממן ומה לא.
אני לא הכתובת בנושאים כאלה, מאחר ואני לא קשורה לתהליך קבלת החלטות זה, שהוא בחלקו רפואי וברובו כלכלי.
לבריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פענוח בדיקות דםדנה17/01/2014
ערב טוב,ושבת שלום,
בבדיקת alkp-alkaline phosphatase -הערך יצא 154(מעל הטווח), ובבדיקת amylase -132גם מעל לטווח. ,הויטמין די-11,ויש לציין כי יש לי סוכרת נעורים, ואני לא מאוזנת. ותת פעילות בבלוטת התריס. (יש לי תור ב26.1 לרופא),אך עד אז אני רוצה לדעת בערך מה זה אומר?למה העמילאז,והתפקודי כבד יכולים להיות מעט גבוהים מהנורמה..?תודה מראש .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פענוח בדיקות דם - תגובה
ד''ר יעל כוכבי29/01/2014שלום,
לא ניתן לדעת על סמך הבדיקות בלבד מה לא בסדר.
חסרים המון נתונים וזה תפקידו של הרופא להרכיב את כל הפזל.
למשל, פוספטזה בסיסית עולה כל עוד יש גדילת עצמות ובהריון. אני לא יודעת מהו גילך.
יתכן שזה נורמלי . עמילז- אנזים שמקורו בבלוטות רוק ומעיים. אפילו שלשול ממקור וירלי יכול לגרום לעלייה. וכו'.
לבריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פיענוח בדיקהצחי16/01/2014
אמי בת 84 לאחרונה הרפס זוסטר למשך מספר חודשים
והרגשה כללית של חולשה וחוסר תאבון וגם ירידה במשקל.
אודה על פיענוח
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דף נוסף תודה
צחי16/01/2014
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוףעידו16/01/2014
שלום רב..
התחלתי להתאמן לפני שלושה חודשים..אימונים אינטנסיבים וגם שתיתי שייק חלבון גיינר.. שדרך אגב הייתי שותה אותו והיה לי אחרי זה פיפי בתדירות ממש גבוה..בקיצור עשיתי בדיקות דם שיגרתיות שאני עושה מגיל צעיר כמו cpk ועוד.. למשל לפני חצי שנה כשלא הייתי מתאמן הוא יצא לי 184 שזה תקין.. ועכשיו אחרי יצא לי 5,000, הרופא התקשר אליי ואמר לי לחזור על הבדיקה שוב.. יצא לי גם AST(got)-112, LDH-594 ..
רציתי לדעת האם הם יצאו גבוהים בגלל הcapk?
1.האם זה בגלל שהתאמנתי אימונים שהיו קשים עליי? ובאמת השרירים שלי היו תפוסים כמה ימים וגם בזמן שעשיתי את הבדיקת דם
2.האם השייק חלבון ששתיתי גם השפיע?
יש סיבה לדאגה? מה מומלץ לעשות בנוסף?
אני יחזור על הבדיקות בעוד כשבוע וחצי ובלי להתאמן..
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף - תגובה
ד''ר יעל כוכבי17/01/2014שלום,
מקור האנזים בשריר- ולכן אני מסכימה עם הוראות הרופא. יתכן שהעלייה נבעה ממאמץ שרירי מופרז - או מבעייה שריר- ולכן אכן דרושה בדיקה נוספת.
לבריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדור להורדת חוםרוני15/01/2014
שמתי לב שכשיש לי חום גבוה, אני משתמש באקמול.
קראתי את הוראות השימוש וראיתי שיש הרבה אזהרות.
לכן חשבתי שנית האם זה נכון שאני משתמש באקמול, או שבכלל עדיף להשתמש בכדור אחר.
לכן, רציתי לשאול:
1. מה הכדור ה"בריא" ביותר להורדת חום? איזה אלטרנטיבות קיימות בשוק?
2. האם לאקמול יש יותר יתרונות או יותר חסרונות כאשר משתמשים בו לצורך הורדת חום?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדור להורדת חום - תגובה
ד''ר יעל כוכבי17/01/2014שלום,
להורדת חום יש בשוק: פאראצטמול בשמות שונים (אקמול, דקסמול, פרמול), דיפירון (אופטלגין) ואיבופרופן (נורופן , אדויל).
לכל סוג כדור יתרונות וחסרונות.
לי כרופאה יש נסיון רב שנים עם אקמול שהוא יעיל ובטוח בלקיחה לפי ההתויות.
לבריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאבי15/01/2014
שלום,
אני בן 63, בריא בדרך כלל, לא נוטל תרופות באופן קבוע (פרט לאקטונל אחת לחודש כיוון שיש לי אוסטאופורוזיס).
ב 2-3 השבועות האחרונים אני מרגיש פחות טוב, ועדיין לא הבראתי, אך סך הכל הרגשתי "בסדר" והלכתי לעבודה.
בסוף השבוע האחרון (שישי-שבת) הרגשתי עוד יותר פחות טוב, החום עלה לי ל- 38.6, הרגשתי מקורר, כאב גרון, שיעול (עם ליחה), קצת מצונן, ותחושה של בחילות שמפריעה לי.
ביום שבת ויום א' החום קצת ירד ואף היה תקין, אבל ביום ב' שוב חזר לי החום (הפעם מדדתי 39) הבחילות ושאר התסמינים שכתבתי למעלה, ועל אף שאני נוטל אקמול יש לי עדיין חום של 38.5 בערך.
ביום ב' פניתי לרופא המשפחה שרשם לי אוגמנטין (2 כדורים ביום) ומוקוליט, התחלתי את האוגמנטין ביום שני בערב.
היום יום ג' בערב וכרגע מדדתי חום של 38.3.
שאלותיי הן:
1. אחרי כמה זמן שהחום לא יורד עליי לגשת שוב לרופא המשפחה? האם להמתין עד לסוף הטיפול באנטיביוטיקה (שבוע ימים) גם אם ממשיך לי חום של למעלה מ- 38 ואף מגיע לאזור ה- 39? או שעדיף לי לפנות כבר בימים ד'-ה' הקרובים?
2. האם ניתן ליטול את האקמול יחד עם האוגמנטין?
3. רופא המשפחה לא הפנה אותי לאף בדיקה אלא פשוט רשם לי את האוגמנטין. האם יש בדיקה שאני יכול לבקש, כדי לבדוק במה אני חולה? האם יש בדיקות דם שניתן לעשות ואילו? אשמח לדעת על אפשרויות, באופן כללי, לבדיקות שניתן לבצע במצבי...
תודה,
אבי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר יעל כוכבי17/01/2014שלום,
בד"כ עוברות יממה או שתיים עד שמתחיל שיפור לאחר טיפול אנטיביוטי תואם לדלקת חיידקית.
מתי יש בעיה : כשהטיפול לא מתאים- כלומר מחלה וירלית- ואז אין תגובה לאנטיביוטיקה אלא ריפוי עצמי , או כשהאנטיביוטיקה לא מתאימה לחיידק .
הרופא יכול לבסס את ההחלטה שלו לגבי טיפול אנטיביוטי על גבי סך הממצאים בבדיקתו .
אם אין שיפור- הוא יכול להחליט על בדיקות עזר, כגון ספירת דם, שקיעת דם, צילום.
אין בעיה בשילוב אקמול עם אוגמנטין.
לבריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

