מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ירידת חום גוףאור17/04/2013
שלום,
אימי בת 85, ברקע אוסאופורוזיס קשה עם שברים, דלקת פרקים, ברונכיאקטטיס וחיידק קנזסי בריאות, לפני שנה ארוע מוחי קל ללא נזק.
חום גופה הרגיל הוא 36.5. בחודשים האחרונים, בדרך כלל בבקר, יורד בפתאומיות חום גופה ל- 35.5 והיא מרגישה חלשה, נכנסת למיטה, אם מספיקה מדליקה חימום.
לאחר כשעה, חום גופה עולה חזרה.
מה יכול להיות הגורם לתופעה?
מה כדאי לבדוק?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ירידת חום גוף - תגובה
ד''ר יעל כוכבי19/04/2013שלום,
חוף גוף נמוך עלול להיגרם מבעיה הורמונלית: למשל תת פעילות בלוטת התריס.
קשישים רגישים יותר לקור סביבתי (גם תינוקות) ומועדים להיפותרמיה, לכן חשוב לבדוק ולנטר גם את הטמפרטורה בחדר , לדאוג שיתלבשו ויכוסו טוב וישתו שתייה חמה.
לבריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקת בלוטת התריס תקינה.
אור19/04/2013האם יכול להיות קשר לחרדה?
אין זה קשור לטרמפ׳ החדר, זה קורה גם בימים חמים מאוד.
מה עוד כדאי לבדוק?
פתוחה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת מעיי הגסרמי14/04/2013
שלום,
האם יש השפעה של פלביקס ואספרין על תוצאות בדיקה ביתית לגילוי סרטן במעי הגס.
ואם כן האם להפסיק לקחת את הכדורים?
בן 52 מעוניין לעשות את הבדיקה.
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת מעיי הגס - תגובה
ד''ר יעל כוכבי19/04/2013שלום,
בבדיקה שהיתה בעבר בקשו לעשות הכנה.
בערכה החדשה יותר, ספיציפית ב"מכבי", אין צורך בכל הכנה או הפסקת תרופות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהיואב13/04/2013
שלום רב
רציתי לשאול אם יש קשר בין מחלת הסכיזופרניה לבין בעיות של קשב ריכוז למידה זיכרון וגם ובעיה של קלט ועיבוד מידע ופלט של המוח שלשמה הוא משמש המוח?
בתודה יואב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר יעל כוכבי14/04/2013לא ידוע לי על קשר כזה, אלא אולי בשלבים מאוחרים של מחלה קשה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינוציקלין, דוקסיליןעמיאל12/04/2013
שלום רב
האם האנטיביוטיקה מינוציקלין/דוקסילין עלולה לגרום לשינוי צבע השיניים ולשינוי צבע החניכיים לכחול?
במידה וכן, באילו מינונים זה עלול לקרות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינוציקלין, דוקסילין - תגובה
ד''ר יעל כוכבי14/04/2013שלום,
אפשרית צביעה בצהוב, חום או אפור של שניים גדלות ולכן אין לתת את התרופה לפני גיל 8.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בחזהבוקי12/04/2013
מזה חודש פלוס כאבים בחזה במרכזו אזור עצם בריח כאבים מתגברים בחשיפה לקור נשימה עמוקה הרמת ידים התכופפות לחיצה על המקום.הופנתי למיון שם בדקו בדיקת דם טרופנטין טי לשריר לב תקינה צילום חזה תקין .שוחררתי לדעת הרופאה לא לב וריאות אלא פיברומיאלגיה בה מאובחן כבר 6 שנים הפנת לראומוטולגית המטפלת ולשקול מבחן מאמץ ראומוטלוגית אמרה לשלול בעיה קרדילוגית ולקחת שבוע ארקוקסיה 90.קרדיולג שבדק אמר שסביר לפי תסמינים לא לב לשלילה שלח לאקו לב במנוחה יצא תקין כן שלח למבחן מאמץ שבוע הבא. אמר שאם תקין לפנות לאורטופד ראומטלוגית אומרת אין צורך יתן לך אותו כדור שנתתי.
שאלותי
1.אם ישלל גורם לבבי ללכת לאורטופד הוא לא ללכת כפי שראומטולגית אומרת ולקחת ארקוקסיה שרשמה.
2.הייתי מעונין לדעת איזה עוד מצבים חוץ מלב יכולים לגרום לכאב בחזה.
3.אני עם צפיפות עצם נמוכה, יש לי באחד המקומות בסקפולה שינוים ניונים, מיפו עצמות לפני שנתים יש חשד לפאגט באגן צד שמאל אמור לראות אנדוקרינית שתאשר או תשלול האם יכול להיות קשור לניוון או פאגט באזור הזה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בחזה - תגובה
ד''ר יעל כוכבי19/04/2013שלום בוקי,
זה בדיוק המקום של רופא משפחה טוב וקבוע - לארגן את הנתונים ולכוון אותך.
זה באמת קשה להסתחרר בין רופאים מומחים .
הכאב שאתה מתאר נשמע באמת מתאים למקור של שרירים, גידים ועצמות
וכדאי לבדוק לעומק את הענין של פאג'ט לפני שממשיכים, לדעתי.
לבריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בונדורמין-חצי שעה או שעה לפני שינה?גליה09/04/2013
ההתוויה הזאת של 30-60 דקות משאירה אותי מבולבלת. אני צריכה לעשות נסיונות ? יש עדיפות בריאותית ? לרוב האנשים כמה זמן לוקח לזה כבר להרדים ?
(אני משתמשת חדשה בזב כי אני בתקופה של שינויי תרופות לאוסידי, ירדתי מאנאפרניל 300 מק"ג ל 75 מק"ג ועולה בפבוקסיל בהדרגה. אני מרגישה את הקושי ביום יום והחלטתי שלפחות לישון כמו שצריך ובוודאות כל לילה חשוב לי. אני מקווה שזו בחירה טובה אני לא חושבת שיש לי ברירה).
אני משתמשת בכדור אחד של 0.25.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בונדורמין-חצי שעה או שעה לפני שינה? - תגובה
ד''ר יעל כוכבי10/04/2013שלום,
אפשר לנסות שעה לפני ולראות.
הפתרון סביר לתקופה מוגבלת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הבעיה עם בונדורמין תקופה ארוכה ?
גליה10/04/2013וכמה זמן זה כבר עובר את הסבירות ?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הבעיה עם בונדורמין תקופה ארוכה ? - תגובה
ד''ר יעל כוכבי14/04/2013בעיית התרגלות והתמכרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהלידיה09/04/2013
ראיתי בהנחיות שאסור לשתות לפני בדיקת א"קג מים קרים.מדוע?
שאלה נוספת -האם יש הגבלת גם לפני בדיקת צילום חזה XRAY?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר יעל כוכבי10/04/2013שלום,
אני לא מכירה את ההנחייה הזו וגם אף פעם לא הנחיתי את החולים לכך.
קור מכווץ כלי דם ואולי מחיש את הדופק, אבל עדיין זו לא נראית לי בעיה, אולי במבחן מאמץ? גם בצילום לא צריכה להיות בעיה, לדעתי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך-
לידיה15/04/2013קור עושה דופק מהיר?אז לא כדאי לשתות מים קרים באופן כללי למי שסובל מדופק מהיר?ולא רק לפני בדיקת אק"ג?(אני סובל מדופק מהיר אדיוטופי מה שנקרא)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך- - תגובה
ד''ר יעל כוכבי19/04/2013שלום,
הרבה דברים יכולים להשפיע על הדופק: מאמץ, התרגשות, טמפרטורת הסביבה , טמפרטורת המים וכו'. מדובר בשנויים זמניים , שהגוף מווסת בד"כ. ההתייחסות שלי היתה לגבי בדיקת האק"ג או מבחן מאמץ באופן ספיציפי בלבד. ושוב- מעולם לא נתקלתי בהנחייה כזו לפני אק"ג וגם לא מסרתי כזו למטופלים שלי . רק ניסיתי להבין את ההגיון במתן הנחייה כזו, אם בכלל.
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היימיטל09/04/2013
שלום
כבר כמה שנים יש לי בגב העליון גולה שלא הציקה או כאבה וגם היתי פעמיים אצל רופאה שאמרה לי שזה לא מסוכן ואין מה לדאוג.
כרגע אני בהריון שבוע 19
לפני כשבועים הגולה התחילה לכאוב לי ונהיתה קצת אדומה. לפני כמה ימים ראיתי מוגלה והיום הלכתי לרופאה שהפנתה אותי לכירורג שיפתח לי את המוגלה וכך היה הוא פתח לי את המוגלה ונאמר לי שהוא הוציא לי ציסטה גדולה . ואני די מודאגת מהסיבה שלא אמרו לי לפני שזה ציסטה אלא גוש שומן ומה הסיבה שכעת יצאה לי מוגלה דווקא בתקופת ההריון. ? והאם זה מסכן באאיזה דרך את העובר?יש לציין שהביאו לי אנטיביוטיקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי - תגובה
ד''ר יעל כוכבי10/04/2013שלום,
גוש תת עורי כגון ליפומה או ציסטה עלול להזדהם . לא נראה לי שיש סכנה לעובר
במיוחד אם האנטיביוטיקה מותאמת להריון.
המשך הריון בריא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צמרמורות+כאבי גוף חזקים והזעת לילהמיקי09/04/2013
הי,
.אני בת 39.5
מזה יומיים עם כאבי גוף חזקים וצמרמורות.
בלילות מתעוררת שטופת זיעה. ממש נוזלת.
אין לי חום.
סבוקר לפני שזה התחיל, רצתי 10 ק"מ. פעילות שאני עושה שלוש פעמים בשבוע.
באותו יום קיבלתי גם בשורה קשה מאד על חברה, חולה סופנית.
האם יש קשר לשני הדברים, או שאולי זו תגובה זיהומית?
תודה
מיקי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צמרמורות+כאבי גוף חזקים והזעת לילה - תגובה
ד''ר יעל כוכבי10/04/2013שלום,
נשמע כמו מחלה זיהומית אולי וירלית.
לבריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר בברזלטט08/04/2013
אני בן 23. ההמוגלובין שלי נמצא בנורמה(15.2), הברזל שלי הוא 48 (כאשר הנורמה היא בין 70 ל180!).
1) האם זה יכול להסביר את העייפות והחולשה?
2)האם צריך לקחת תוסף ברזל?
3) הבנתי שמומלץ לקחת איזי-איירון משום שזה נספג ישירות בדם ואין לזה תופעות לוואי. האם זה באמת מומלץ או שיש משהו אחר שאני יכול לרכוש במסגרת הכללית?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר בברזל - תגובה
ד''ר יעל כוכבי10/04/2013שלום,
יתכן שחוסר ברזל יגרום לעייפות וחולשה. כדאי לברר למה יש לך חוסר ברזל: האם זה נובע מחוסר אכילה? לתקן תזונה. האם זה נובע מבעיית ספיגה? לברר ולטפל, וגם לבדוק אפשרות שחסרים ויטמינים ומינרלים נוספים .
איזי איירון ידוע בכך שיש לו פחות תופעות לואי במערכת העיכול ולכן נח יותר לצרוך אותו.
לבריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראש ואוזןשירן07/04/2013
היי,
דבר שמטריד אותי כבר כמה זמן זה כאב אחורי מצד ימין וכאב באוזן ימין. אני די מפחדת, חשבתי שזה נגרם כתוצאה מדיבור ממשוך בטלפון או משהו..האם אני צריכה לחשוש?
תודה רבה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש ואוזן - תגובה
ד''ר יעל כוכבי10/04/2013שלום,
כדאי לבדוק את האוזן, מפרק הלסת וכל האיזור.
לגבי טלפון- כדאי לדבר עם דיבורית , להחליף צד.
בכל מקרה לא ידוע לי שהטלפון עלול לגרום לכאב כזה.
לבריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אנטיביוטיקהלילך07/04/2013
שלום
אבי בן 80 חלה בברונכיט לפני 3 שבועות קיבל אנטיביוטיקה זינט 1000 מילגרם ביום ל10 ימים. לא היה לוקח עוד כדורים . במשך הימים שלקח את האנטיביו היה חלש מאוד סירב לאכול ולשתות טוב. לאחר שסיים את האנטיביוטיקה ב3 ימים נמצא במיטה ללא רוח חיים .
האם יכול להיות שאבי ניפטר מאלרגיה לאנטיביוטיקה ...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנטיביוטיקה - תגובה
ד''ר יעל כוכבי10/04/2013שלום,
משתתפת בצערך.
בגיל 80 אפשר למות מזיהום כגון ברונכיטיס. הוא גם היה חלש ואולי התייבש.
לגבי אלרגיה לתרופה- צריכים להיות סימנים: פריחה, שיעול, קוצר נשימה .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב חלש בבטןאלון07/04/2013
שלום,
בחודשים האחרונים, מדי פעם, הרגשתי כאב קל בצד ימין למטה של הבטן. מדובר בכאב מאוד קל.
בימים האחרונים אני מרגיש את הכאב הזה לעיתים קרובות יותר, ושוב, מדובר בכאב קל מאוד.
ממה זה יכול לנבוע?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב חלש בבטן - תגובה
ד''ר יעל כוכבי10/04/2013שלום,
יתכן שמשריר, גיד, רצועה וכו' או מאיבר פנימי כגון שחלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיפוי כליותיוסי06/04/2013
שבוע טוב דוקטור.
רציתי לדעת האם בדיקת מיפויי כליות היא בעלת קרינה דומה לזו הנגרמת בבדיקת הCT? ואם לא באיזה רמת קרינה בערך היא? גבוהה? מסוכנת? כי השנה כבר בצעתי 3 בדיקות CT בטן
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיפוי כליות - תגובה
ד''ר יעל כוכבי10/04/2013שלום,
מיפוי אינו מבוסס על קרינת רנטגן אלא על הזרקה של חומר רדיואקטיבי.
לגבי CT - זו קרינת רנטגן. יש אתר שאפשר לבדוק בו מהן כמויות הקרינה.
למה כ"כ הרבה CT בטן , באמת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת באגודלאשה06/04/2013
גזרתי ציפורן ויצא קצת מהעור שליד הציפורן. כנראה עקב ניקיונות פסח המקום הזדהם והתנפחה לי האצבע לפני כשבוע. לאחר כיומיים קיבלתי אנטיביוטיקה שלא עזרה, אח"כ קיבלתי אנטיביוטיקה נוספת - זינט ואני לא בטוחה שזה עוזר. מרב הנפיחות אני לא יכולה לכתוב.
כמה זמן צריך לעבור עד שהאנטיביוטיקה תשפיע?
מה אוכל לעשות?
האם יש איזו תרופת סבתא לזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת באגודל - תגובה
ד''ר יעל כוכבי10/04/2013שלום,
השריית האצבע במים חמימים וסבון נוזלי או סביעור יכולה לעזור.
חבישה עם משחה אנטיביוטית.
לא יודעת לגבי תרופות סבתא- יש הרבה מידע באינטרנט.
אם אין שיפור- להתיעץ עם כירורג.
לבריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

