מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- ספירת דםיערה03/01/2013
שלום
בת 34, ברקע לופוס ,קרישיות יתר. לאחרונה חזרה האנמיה עם ברזל נמוך ופריטין תקין. לפני 3 שבועות ההמוגלובין היה 10.7 והוחלט לתת לי וונופר משום שאינני יכולה להסתגל לתופעות הלוואי של כדורי ברזל מכל סוג שהוא. קבלתי פעם אחת 100 מ"ג ופעם אחת 200 מ"ג. היום חזרתי על הבדיקות וההמוגלובין עדיין נמוך ללא שינוי משמעותי ( 10.9) והפריטין 70. כמה זמן צריך לחכות בשביל לראות שיפור בערכי ההמוגלובין? האם הוונופר לא עוזר? לציין שכל השורה האדומה נמוכה ( RBC,HCT,MCHC
בנוסף שמתי לב לירידה ( חדשה) בתאי הדם הלבנים וזה לא היה קודם. הערך שקבלתי הוא WBC-4 כשערכי המעבדה התקינים הם מ 4.8-10.8. האם הירידה בספירה הלבנה משמעותית והאם היא קשורה ללופוס?
לא יודעת אם זה חשוב לציין אבל התזונה שלי מאוד לקוייה ( הפרעת אכילה) והערך הקלורי היומי שלי עומד בממצוע על 400-500 קלוריות במקרה הטוב. האם חסר תזונתי יכול לגרום לירידה בכדוריות הלבנות?
נסיתי לדבר עם הרופאה שלי שתקדים לי את התור לתזונאית להפרעות אכילה בקופה אך היא כרגיל הבטיחה ולא קיימה
תודה וסליחה על ארוך ההודעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ספירת דם - תגובה
ד''ר יעל כוכבי03/01/2013שלום,
הברזל שקבלת אמור לעזור ביצירת תאי דם אדומים חדשים, זה תהליך שלוקח זמן-
מספר שבועות.
לגבי התאים הלבנים- זה יכול להיות חלק מהמחלה או חסרים תזונתיים מסוימים , כדאי לבדוק ויטמינים.(בי12 , פולט)
לא ניתן להתקיים על 500 קלוריות ליום לאורך זמן! כדאי לקבל תוספי מזון נוזליים
כגון אנשור.
והכי חשוב: קשר עם רופא שאת בוטחת בו שיסייע לך.
לבריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מישהו עשה אוכל כשיש לו דלקת בגרוןאלמוני01/01/2013
האם יש חשש הדבקות אם אני יאכל את האוכל?
כמה זמן החיידקים שורדים באוכל?
אם אני ישים את האוכל בפריזר האם החיידקים ימותו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מישהו עשה אוכל כשיש לו דלקת בגרון - תגובה
ד''ר מיכאל ויינפאס01/01/2013יש סיכון מסויים
לא יודע להגיד ממש לפי שעות וכו
לשאול המכין אם השתעל וירק לאוכל או שנזהר
מוזמנים להמשיך להתייעץ ולהתעדכן בעמוד הפייסבוק שלי : " ד"ר מיכאל ויינפאס – רופא מומחה "* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב שורף בצדדנה01/01/2013
ביומיים האחרונים הופיע לי כאב מוזר בצד שמאל.אני מרגישה באילו העור שורף ליאו בוער לי בצד שמאל.זה נמשך כמה דקות ואז אני מחליפה תנוחה וזה עובר.מה זה יכול להיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב שורף בצד - תגובה
ד''ר מיכאל ויינפאס01/01/2013יכול להיות גירוי של עצב
שווה לבדוק מול רופא עור
מוזמנים להמשיך להתייעץ ולהתעדכן בעמוד הפייסבוק שלי : " ד"ר מיכאל ויינפאס – רופא מומחה "* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיעול עם ליחה דמיתשואל01/01/2013
אני בן 31. מעשן (עד אתמול). הייתי מצונן מאוד במהלך שבוע שעבר, צינון שנמשך השבוע בצורה קלה יותר. ביומיים האחרוניםניש לי תופעה שממש מדירה שינה מעיני. יש לי רק בבוקר כשאני קם, שיעול חזק עד כדי הרגשת חנק עם ממש דם בליחה ובערב שיעול עם ליחה דמית אבל בכמות הרבה יותר קטנה. אין מדובר בדם מנימים שנקרעים. בנוסף, הזעת לילה (אם כי אני בסטראס מהעניין)
ואולי גם יציאות, ביומיים האחרונים יותר מימיות..
אני ממש בהתקף חרדה. אשמח לתשובה
בתמונה המצורפת, ליחה דמית משיעול הערב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיעול עם ליחה דמית - תגובה
ד''ר מיכאל ויינפאס01/01/2013תודה על התמונה היפה
אז מה השאלה ?
צריך שרופא ישמע את הריאות
אפשר לעשות גם ספירת דם ועל צילום ריאות
ולפי התשובות לטפל
מוזמנים להמשיך להתייעץ ולהתעדכן בעמוד הפייסבוק שלי : " ד"ר מיכאל ויינפאס – רופא מומחה "* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצילום ריאות יצא תקין..
שואל02/01/2013קיבלתי אנבטיוטיקה לאחר שלפי הצילום ריאות נראה שיש או ברונכיס או התחלת דלקת ריאות.
הבוקר שוב ליחה סמיכה מאוד ורוק בדם (גם בקינוח אף).
האם יש ממה להלחץ או שאם הצילום יצא בסדר, (ולאור גילי הצעיר יחסית) אני יכול להיות רגוע לגמרי למרות הדם?
נ.ב. לפני כחודשיים עשיתי בדיקות דם מקיפות שיצאו תקינות.
לאור כל הנ"ל, האם אני יכול להיות רגוע?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת דםשי31/12/2012
שלום, אני בן 39 בלי מחלות ברקע , יש לי חוסר G6PD. אני סובל כמה חודשים מעייפות מוגברת. בתוצאות בדיקת הדם יצא RBC נמוך 4.78 , ,PDW,MPV,MCH,MCHC נמוכים, RDW גבוה ושאר ספירת הדם תקינה.
יצא גם ערך אשלגן גבוה קצת 5.3
ובתפקודי כבד : הבילירובין גם הישיר וגם העקיף גבוהים, אנזימי הכבד תקינים.
ערך ויטמין B12 נורמלי, CRP נורמלי,TSH נורמלי.
מה ניתן להסיג מהתוצאות ?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת דם - תגובה
ד''ר מיכאל ויינפאס01/01/2013כפי שעניתי בפורום שני , שומדבר לא נראה מדאיג, לחכות לתור לרופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בשוקי הרגלייםעדי30/12/2012
שלום.בת 32 ברקע אנמיה ותלסמיה מיינור.(לא מעשנת,ללא סכרת או השמנה).מזה כמה ימים חשה בתחושת כאב(כמו שירי תפוס או מתוח) בשוקיים האחוריות ברגליים(במיוחד בשוק שמאל).האיזור אינו נפוח או אדום.התעורר בי חשד לפקקת היות ואינני פעילה פיזית בשבועות האחרונים (ישנה כל לילה סביב 10 שעות ללא תזוזה).
האם יכול להיות כי מדובר בשריר תפוס או פקקת?האם עלי לבדוק זאת או לחכות שמא התחושה תעבור תוך מספר ימים?קצת מודאגת.תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בשוקי הרגליים - תגובה
ד''ר מיכאל ויינפאס01/01/2013פקקת מאופיינת בכאב בעת שנוגעים בסובכי הרגל
ולחילופין בחוסר דופק וקור במגע ברגל
רופא יכול לאבחן זאת
מוזמנים להמשיך להתייעץ ולהתעדכן בעמוד הפייסבוק שלי : " ד"ר מיכאל ויינפאס – רופא מומחה "* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקות דם לגילוי מעמיק של שומנים בדדני30/12/2012
שלום ד"ר!
לפי בדיקות דם שעשיתי יש לי "כולסטרול לא מאוזן" והומלץ שאהיה מטופל בסטטינים. כמו-כן, הומלץ לי לעשות בדיקות דם מקיפות שתאפשרנה זיהוי נכון ומדויק יותר של השומנים בדם כך שאפשר יהיה לתת טיפול טוב יותר. אמרו לי שבתל השומר פרופ' חרץ עושה בדיקות מסוג זה. האם יש עוד מכונים/רופאים שמתמחים בכך בארץ? האם יש אפשרות למצוא את סוג הבדיקות הנדרש כדי להבין את פרופיל השומנים לעומק?
תודה,
דני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקות דם לגילוי מעמיק של שומנים בד - תגובה
ד''ר מיכאל ויינפאס01/01/2013הבדיקה הזאת שמבוצעת אכן רק בשיבא נועדה לקבל החלטה במקרים גבוליים
לא תמיד צריך אותה
רק אם מתלבטים
כרצונך
מוזמנים להמשיך להתייעץ ולהתעדכן בעמוד הפייסבוק שלי : " ד"ר מיכאל ויינפאס – רופא מומחה "* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לחץ דם לא מאוזן,דופק גבוהדני27/12/2012
אני בן 53
מקבל לילד טריטייס 5 פעמיים ביום
פלוס 12.5 דיזותיאזיד
בשבוע האחרון גיליתי שלחץ הדם יצא מאיזון
הרופא הוסיף לי 5 מג אמלודיפין
אני מרגיש אחרי האמלו למשך שעות דופק כבד לא רגוע הלב פועם כמו במצב היתרגשות
אני בדרך כלל בראדיקרדי עם דופק 50 60
ועם האמלו מגיע ל75 ממוצע
התחושה הזאת של היי כזה מפריעה לי
בגלל שיש לי מידיי פעם תופעה של פעימות מוקדמות
נתנו לי קרדילוק לשימוש בשעת הצורך להפחית את התופעה
לוקח רק בשעת הצורך את הקרדילוק כפעם ב חודש חודשיים.
והנה הרופא אומר לי שאקח את הקרדילוק כל יום, עם האמלו כדי להפחית את הדופק
אם זה מפריע לי
האם האמלו היא התרופה האידיאלית במקרה זה?
היש מה לתת לי שלא ישפיע על הלב?ויאזן את לחץ הדם
קראתי על התרופה באינטרנט
האם שימוש ממושך בדופק 70-80 עשוי לגרום אי ספיקת לב?
היות והתרופה מגבירה זרימת דם ללב,איך הדבר עשוי להשפיע על המסתם המיטרלי,? מיטרל פרולפס מינימלי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחץ דם לא מאוזן,דופק גבוה - תגובה
ד''ר יעל כוכבי28/12/2012שלום לך,
אני לא מתיימרת להחליף את הרופא שלך בקשר לטיפול ולאיזון לחץ הדם שלך.
אני לא מכירה את כל השיקולים שהופעלו בטיפול בך, אבל רק שתי הערות קטנות:
חוסם ביתא כגון קרדילוק היא לא תרופה שניתנת לפי צורך, אלא באופן קבוע.
כשתרופה גורמת לתופעות לואי לא רצויות, אני לא נוהגת לתת תרופה נוספת שתבטל אותן, אלא מפסיקה את התרופה הראשונה.
בשורה התחתונה, אפשר לשקול להמשיך עם קרדילוק באופן קבוע במקום תוספת האמלו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהסיוון27/12/2012
שלום
עיקרון אני מתפקדת עם הידיים טוב מאוד
אך יש לפעמים שאם הידמונחת בתנוחה מסויימת היא רועדת
זה תקין ??
נגיד אם אני מניחה אותה על השולחן על פרק כףהיד או משהו כזה
אשמח לתשובה דחופה
סיוון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה - תגובה
ד''ר יעל כוכבי28/12/2012שלום,
רעד בידיים יכול להיות ללא סיבה או להעיד על מצב חולי- עצבי, הורמונלי ועוד.
אם זה מטריד, כדאי להבדק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהגיל26/12/2012
שלום לפעמים קורה לי הרגשת שורך ברגל ביד לכמה דקות בדיקת אי אם גי תקינה מה זה יכול להיות ומה כדאי עוד לעשות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר יעל כוכבי26/12/2012שלום
לבדוק סוכר ורמת ויטמין B12 אם תקין להתיעץ עם נוירולוג
לבריאות,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון בשתןטל25/12/2012
שלום
בני בן 14, עבר בדיקות דם ושתן כלליות.
כל התוצאות בסקאלה מלבד protein u שיצא 50.
ו mocus +++ שאני לא מבינה מה המשמעות
מה המשמעות? ומה המשמעות של חלבון בשתן?
בשבועיים האחרונים התחיל לקחת אבקת חלבון אחרי אימון במכון כושר
האם יש קשר?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון בשתן - תגובה
ד''ר מיכאל ויינפאס26/12/2012ישנם הרבה סיבות שפירות לחלבון בשתן כמו לאחר פעיות גופנית נגיד
מציע לחזור שוב על הבדיקה הפעם כשהוא לא מבצע פעילות גופנית יממה לפני
ואם לא יהיה תקין אז לגשת לרופא נפרולוג לבירור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תשובת אקגתמר25/12/2012
מהו חשד לc m?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תשובת אקג - תגובה
ד''ר מיכאל ויינפאס26/12/2012הגדלה ש שריר הלב בצורה מולדת או נרכשת עם השלכות רפואיות שונות בחומרות שונות לפי המקרה
זה קיצור של קרדיומגליה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש צורך בויטמין B12? עקב...יוסי25/12/2012
בדיקות דם כלליות תקינות, חוץ מהמוגלובין - 13.5) והפריטין - 325 כשהערך במדד של המעבדה המקסימלי הוא 322 עבור ההפריטין.
ושאר הערכים תקינים.
האם כדאי לקחת ויטמין B12 שלוקחים מתחת ללשון?
לציין שרופא אחד הציע לאכול יותר בשר (פעם בשבוע לפחות) ורופא אחר הציע לקחת את הויטמין...
תודה מראש!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם יש צורך בויטמין B12? עקב... - תגובה
ד''ר מיכאל ויינפאס26/12/2012טיפול בבי 12 בדרך זו או אחרת נגזר מקמות הבי 12 בין התיר ולא מרמות הפריטין
כמה בי 12 יש בבדיקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופהסיוון24/12/2012
שלום
אני נוטלת כבר מזה חודשיים ציפרלקס 10 מ"ג לטיפול בחרדה
אתמול קיבלתי מרופא א.א.ג אוגמנטין + סינופד + מוקוליט
האם יש סיכון לשילוב הזה עם ציפרלקס ?
אשמח לתשובה דחופה
סיוון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה - תגובה
ד''ר מיכאל ויינפאס26/12/2012אין בעיה לשלב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקה חריגהשרון23/12/2012
בתי בת 17.נערה בריאה בדר"כ. הייתה חולה לפני כשבועיים וחצי במחלת חום סוערת שלא זוהתה (תוצאות שליליות למחלת הנשיקה וסי.מ.וי)ללא תסמינים למעט תלונה על כאב צוואר חד צידי קשה. בדיקות דם שנעשו בשיא המחלה כללו ספירת דם תקינה לחלוטין,שקיעת דם-70 וערכים חריגים מאוד של תפקודי כבד וכליות.לשמחתנו מצבה של הילדה השתפר מאוד.בבדיקות חוזרות ביום חמישי האחרון רוב המדדים התייצבו למעט שקיעת דם שעדין גבוהה יחסית-54 וערך חדש שחזר לא תקין plt -640 .כאמור בבדיקות הקודמות וכן בעבר הערך הנ"ל היה תמיד תקין. האם יש לראות בכך ספיח מהמחלה? האם נדרש בירור נוסף? לתשובתך אודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה חריגה - תגובה
ד''ר מיכאל ויינפאס26/12/2012לחזור על הכל בעוד כ 5 שבועות
מניח שיהיה תקין
והיה ולא או שלא תרגיש טוב - כן לעשות בירור מעבדתי/הדמייתי מקיף יותר סביב הבעיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים חברותיים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

