מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום
(1).jpg)
- ריפלוקסרוית27/03/2010
יש לי תינוקת בת 3 חודשים, בגיל חודש וחצי אובחן אצלה ריפלוקוס בעקבות הקאות לאחר כל ארוחה והשתנקויות שגרמו להכחלה ולשיעול שהוביל להקאות ופליטות. ניסנו מס' סוגי מזון צמחי ואינפמיל אך גם אותם הקיאה. כיום אוכלת מזה כחודש נוטרמגן עם הסמכה של קרונפלור אך עדיין פולטת המון משתנקת משתעלת ולעיתים אף הפליטות גדולות מאוד על סף ההקאות.מתקשה לישון בשל החנק והשיעול. אושפזנו בשנייד מספר ימים ושוחררנו עם ההמלצות על זנטק והאוכל הנ"ל. אך אני לא רואה רגיעה והיא עלתה רק 100 גר' בכמעט שבועיים. היום העלתי לה את האוכל ל - 120 במקום 90 שוקלת 5 ק"ג. נולדה בשבוע 35 במשקל 2,440. אני מאוד עייפה ומותשת אני רואה כיצד היא סובלת ומתפתלת אחרי הארוחות האם יש עוד משהו שכדאי לעשות ואנו לא מודעים לו? האם כדאי לאשפז שוב לאישפוז יום? ולבצע בדיקות נוספות ואם כן איזה, דרך אגב בוצע צילום ריאות ואולטרסאונט של השוער הקיבתי והבדיקות תקינות ונלקחה בדיקת דם ושתן ונמצאו תקינים. אני פוחדת שחלילה היא תמות לי מחנק אי ממש בחרדה עזרו לי. תודה רבה וחג שמח.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ריפלוקס
שירי27/03/2010רוית, ליבי איתך נראה לי שאנו באותה הקלחת כפי שאת מתארת נקווה לטוב, למרות שאני לא רואה שום שינוי גם אצל ביתי אם וכאשר(בע"ה) יהיה שינוי לטובה אצלכם אשמח לשמוע ולדעת למייל המצ"ב
בבריאות, שירי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלרוית
פרופ` יורם בוינובר28/03/2010רצוי לא להגדיל את מנת האוכל במידה ומקיאה. רצוי להקטין המנות ולהגדיל את מספר הארוחות.
ניתן להחליף הזנטק בלוסק. התייעצי עם הצוות בשניידר שמכיר התינוקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות קשה לתינוקתגלית מטי25/03/2010
בתי בת העשרה סובלת מגיל חצי שנה מעציריות כרוניות, זה התחיל כשהתחלתי לתת לה אוכל מוצק , עד אז הכל היה בסדר, זאת ילדה שמאוד אוהבת לאכול, אבל הצרחות וההתפתלויות שבאות אח"כ שוברות אותי . בדקו לה את פי הטבעת זה נראה בסדר, עשיתי לה טיפול עם נרות , שמן פארפין זה עזר לאותו רגע, ושוב חזר, כרגע אני נותת לה אבילאק בהמלצת הגסטרולוג זה משפיע מעולה, אבל אני לא רוצה להרגיל אותה לעזרים חיצוניים. מה לעשות ניסיתי כבר הכל .....
מדאיג אותי שהמזון שלה מאוד מצומצם מתבסס רק על מעט ירקות ופירות , כיוון שאני פוחדת לעבור לאוכל יותר כבד , שהעצירות לא תתגבר.
אשמח לתשובה האם המודאגת...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למטי
פרופ` יורם בוינובר28/03/2010במידה ואבילק יעיל ניתן להמשיך ולתתו. ניתן להוסיף מרק של עוף עם גזר ואורז-דייסה. לא מובן לי המושג אוכל כבד בתינוקת בגיל זה פרט למה שצוין שמתאים לה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עד מתי להמשיך להאכיל באנפמיל?נעמה25/03/2010
שלום,
בני בן 7 חודשים וחצי. סבל מרפלוקס,ף מגיל 3 חודשים טופל בזנטק ומ-4 חודשים אוכל אנפמיל.
לאחרונה שמנו לב שיש ירידה ברפלוקס, הפסקנו לתת זנטק ואכן אין בכי באוכל, אין פליטות ואין אי נוחות.
האם להמשיך לתת את האנפמיל או שניתן לחזור לפורמולות ה'רגילות'? האם פשוט להמשיך באנפמיל עד שיאכל רק מוצקים?
תודה וחג שמח!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנעמה
פרופ` יורם בוינובר28/03/2010ניתן לעבור לפורמולה רגילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הקאות אחרי סימילק ומטרנהנטלי25/03/2010
שלום ד"ר וייס,
הבן שלי הוא בן 7 חודשים ואני רוצה להתחיל מעבר מהנקה לפורמולה.
ניסינו לתת לו מטרנה, הוא אכל 180 ואז ביקש תוספת (בהנקה). 3 שעות לאחר מכן הוא הקיא. הוא המשיך להקיא במשך ~ 10 שעות הבאות. היה חלש ואפטי.
לאחר כמה ימים ניסיתי לתת לו סימילק. נתתי 60 CC והשלמתי בהנקה. כעבור שעה וחצי התחילו ההקאות שוב.
מה לעשות? אולי עדיף לא לערבב הנקה ופורמולה? להמשיך לנסות? צריך לעשות איזה שהם בדיקות?
האם זה אלרגיה ללקטוז? (לא נראו כאבי בטן או פריחה)
תודה מראש,
נטלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנטלי
פרופ` יורם בוינובר28/03/2010לקטוז זה סוכר ואין אלרגיה לסוכר . יש אי סבילות ללקטוז אך היא נדירה בגיל זה. רצוי לתת כלכלה אחידה ולא 2 סוגי מזון. חשוב ביותר לא להאביס התינוק. זה גורם עיקרי לפליטות והקאות. בגיל זה ניתן להתחיל במתן פרי ומרק.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהריפלוקס
פרמהבסט08/04/2010שלום,
הריפלוקס אותו תיארת הינו בעיה נפוצה אצל תינוקות כך שבד"כ אין מה לדאוג בגללה, אך לכל שאלה יש לפנות לרופא המטפל והוא יוכל לייעץ לך על טיפול בריפלוקס/ פליטות. אין ספק כי חלב אם הוא האופציה הטובה ביותר. אם כן יהיה צורך רפואי לשינוי בסוג ההזנה, אנא גשו לרופא המטפל ע"מ שהוא יוכל לקבוע האם התמ"ל אנפמיל AR ליפיל מתאימה לתינוקך. האנפמיל AR LIPIL (Anti Reflux/Regurgitation) הינה תמ"ל המעובה/סמיך מראש המיועדת לתינוקות ופעוטות עם ריפלוקס ופליטות מרובות. היא תמ"ל מאוזנת תזונתית ומותאמת לתינוקות מגיל הלידה ואילך (תינוקות שנולדו בזמן). יחד עם זאת, חשוב גם לברר לגבי התכנות של אלרגיה לחלבון החלב יחד עם הרופא המטפל וגם לכך, אם יהיה צורך לשנות הזנה אנא בדקי לגבי התמ"ל נוטרמיגן.
בברכה,
יפעת,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחליף לאלגיקל קידעינת25/03/2010
שלום רב,
הבת שלי סובלת מרפלוקס עוד מינקותה. כיום היא בת 1.4 שנה ומטופלת בלנטון ואלגיקל קיד. נראה כי השילוב בין 2 התרופות מאוד מקל עליה. כיום ישנו חוסר בשוק ולא ניתן להשיג אלגיקל קיד וגם לא של מבוגרים.
האם יש לכך תחליף??? אני ממש נואשת ומרגישה שמאז הפסקת מתן האלגיקל ישנה החרפה משמעותית והיא באי שקט שאפיין אותה קודם אבחון המחלה.
תודה מראש,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעינת
פרופ` יורם בוינובר28/03/2010לדעתי ניתן לותר על האלגיקל. לרוב ניתן גם להפסירק כל טיפול תרופתי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עצירות או לא עצירותאלונה24/03/2010
בתי בת החודשייים לא ממש מתליחה לעשות קקי בלי שאני יעזור לה בתרגילים
בהתחלה מאד היתלהבתי שכל פעם שאני עוזרת אז היא מתרוקנת ולאחרונה שמתי לב שאם אני לא עוזרת לה היא לא מצליחה להוציא כלום כולל גזים .. כשכן כבר יוצא אז יוצא נוזלי האם גם אז זה ניקרא עצירות? הרופא אמר לי לתת לה תוספת מיים עם סוכר.. היא על סימילאק.. האם היא התרגלה לעזרה שלי? יש דבר כזה? אחרי כמה זמן שהיא לא עושה כלום צריך לדאוג..או אם יש עוד דרך להקל עליה אשמח לשמוע..תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלונה
פרופ` יורם בוינובר28/03/2010התופעה שכיחה. במרבית המקרים זה מסתדר עם הזמן. ביניקה יש גם לעתים יציאה פעם ב10 ימים. תוספת מים לפורמולה בלי סוכר אפשרית במידה ונזונה בפורמולה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה לחלבדנה22/03/2010
בתי בת 3 וחצי חודשים ואובחנה כסובלת מריפלוקס חמור , אוכלת אינפמיל A.R ולוסק אך הבכי, חוסר השקט והפליטות/הקאות לא נפסקות. האם ניתן לבצע בדיקת אלרגיה לחלב בגיל כזה??
תודה מראש על התשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לדנה
ד''ר בתיה וייס23/03/2010ניתן לבצע תבחינים לאלרגיה אך אמינותם בגיל זה לא תמיד טובה. כדאי לנסות מעבר לפורמולה שאינה על בסיס חלב פרה ולעקוב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צבע צואה לבת 4.5 חודשיםסמדר22/03/2010
ביתי בת 4.5 חודשים, צבע הצואה שלה הינו ירוק כהה(צבעי מדי צה"ל) ככה במשך כחודש ימים .
התיעצתי עם רופא הילדים שאמר שכל צבעי הצהוב, ירוק וחום הינם צבעי צואה תקינים.
יש לציין כי היא ניזונה ממטרנה חלבית 5-6 ארוחות ביום ועושה יציאה לרוב פעם ביום לפעמים פעם ביומיים.
יש לציין כי לעיתים סובלת מגזים שיוצאים החוצה
האם הדבר תקין? צבע/ כמות יציאות? ממה מושפע צבע הצואה?
מה אמור להיות צבע הצואה של תינוק הניזון מתמ"ל?
אודה לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ךסמדר
ד''ר בתיה וייס23/03/2010הרופא שלך צודק. זה תקין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צואה רירית עם כתמי דם פריחה בעורליבי21/03/2010
שלום רב
בני בן 3 חודשים, יונק ואוכל סימילאק 1 ביום
בעבר סבל מתפרחת ופטריה כאשר אכל 3 בקבוקי סימילאק, מאז שעברתי להנקה כמעט מלאה התפרחת והפטריה עברו, אך החלו להופיע כמעיין נימי דם קטנים בצואה . הצואה לעיתים מימית עם ריר וריח לא נעימים, ובעבר היתה גם צואה ירוקה (עבר לאחר מתן אסידופילוס), לעיתים סובל מכאבים לפני מתן צואה, בנוסף החלה להופיע פריחה אדומה בלחיים
הוא מאוד רגוע וישן טוב , אינו סובל מחום, 3 יצאות ביום
נשללה האופציה לפיסורה
האם ייתכן כי מדובר בדלקת במעיים ? רגישות לחלב? חיידק ? קנדידה שעברה ממני ?
יש לציין כי הוא גם מנוזל כבר תקופה(יתכן ומכאן הריר בצואה ?)
אודה לתשובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לליבי
ד''ר בתיה וייס23/03/2010קרוב לודאי כי מדובר באלרגיה לחלבון חלב פרה האחראית לכל התסמינים. מומלץ להפסיק סימילק ולעבור לפורמולה היפואלרגנית כגון נוטרמיגן. כמו כן להפסיק צריכת מוצרי חלב על ידך (לעתים צורך בהפסקת מוצרי מזון אחרים גם כן- ליעוץ בהמשך עם רופא הילדים).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלויקוציטים
ליבי23/03/2010תודה על תשובתך המהירה
קיבלתי תשובה כי נמצאו לויקוציטים בודדים בצואה, מה זה אומר ?
LEUKOCYTES : בודודים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלויקוציטים
ליבי24/03/2010תודה על תשובתך המהירה
קיבלתי תשובה כי נמצאו לויקוציטים בודדים בצואה, מה זה אומר ?
LEUKOCYTES : בודודים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צליאק נוגדנים וביופסיהנתי21/03/2010
שלום,
בתי בת ה-10 קיבלה תשובה חיובית לבדיקת נוגדני צליאק, הערכים היו גבוהים.
הופננו לביופסיה, וקיבלנו תשובה שלילית. לא נצפו כל שינויים במעי וכו'.
מה זה אומר מבחינת המשך המעקב ותזונה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לנתי
ד''ר בתיה וייס23/03/2010מצב זה מוגדר כצליאק חבוי. אם הביופסיה תקינה לחלוטין יש לעקוב אחר סימנים קליניים, התפתחות אנמיה וכד' ולשקול חזרה על ביופסיה בהמשך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלנתי
ד''ר בתיה וייס23/03/2010אין המלצה על דיאטה נטולת גלוטן בשלב זה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בטוסיק ילד בן 6חלי21/03/2010
שלום רב,
בני בן ה6 מתלונן כמה ימים על כאבים חזקים בטוסיק. בעיקר בלילה, מתעורר מהכאב בבכי. בימים אלו יש לו יציאות רבות מאוד. מה שעוזר כרגע זה אמבטיות חמימות. לא הצלחתי לראות שום דבר חיצוני. האם יתכן שמדובר בפצע פנימי? האם רופא ילדים יוכל לסייע או שעלי ללכת לרופא אחר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לחלי
ד''ר בתיה וייס21/03/2010גשי לרופא הילדים. לעתים זהו ביטוי של תולעים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בוקר טובאשרת21/03/2010
היי יש לי תינוק שחודש הבא יהיה בן שנה שאלתי היא האם ניתן לתת פגלקס בגיל כזה כאשר יש לו עצירות ואם לא אז מה ניתן לעשות כנגד העצירות שלו (מתאמץ אך לא יוצא כלום) תודה אשרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאשרת
ד''ר בתיה וייס21/03/2010ניתן להשתמש בשמן פרפין.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ENFAMIL-ARצפון19/03/2010
הבן שלי עבר ניתוח פונדובליקאציה לפני שנה אך עכשיו שוב הקאות, בבדיקת וק"ת הודגם ריפלוקס
השאלה אני יכול להשתמש בפורמולה ENFAMIL-AR בכל הארוחות עד שיוחלט מה לעשות איתו מבחינה ניתוחית, או רק פעמיים ביו כמו שכתוב על הקופסה, ומה עם PREPULSID
התינוק בן שנתיים וחצי עם פגיעה ניורולוגית
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר למוסא
ד''ר בתיה וייס21/03/2010פורום זה אינו מיועד לטיפול מתמשך וכבר נענו שאלות בנושא. לטיפול שוטף פנה לרופא המטפל בילד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברזל במגמת ירידהעינת18/03/2010
שלום רב,
איני יודעת אם זהו הפורום הנכון לי אבל אולי מכאן תבוא הישועה.
הבת שלי בת 1.4 שנים. אובחנה בגיל שבועיים עם רפלוקס ומטופלת עד עכשיו בלנטון ואלגיקל (כשיש). בגיל חצי שנה בעקבות דם בצואה ושלשולים היה חשד לרגישות לחלב שאני צורכת ולכן הפסקתי להניק אותה והיא קבלה נאוקייט עד לגיל שנה. בגיל שנה החלה לקבל סימילאק ולא היה נראה דם בצואה למראית עין וגם לא שלשלה. החל מגיל שנה מאז שנכנסה למסגרת היא חולה לעיתים קרובות עם חומים ממושכים של 40 מעלות כאשר אף פעם לא נמצא לכך הסבר של אוזניים גרון וכדו' וכל פעם קיבל אבחנה של וירוס. בדיקות דם הראו כל הזמן מימדים של דלקת CRP ו-ש"ד מואצות כמו כן טרומבוציטים קרוב למיליון!!!ולכן גם פעמיים אושפזנו ללא טיפול, למעט נורופן. בשל תדירות החומים בדקו FMF שנשלל ועוד.
כעת, הבת שלי באי שקט הבא לידי ביטוי בעיקר בלילות, היא מתעוררת כשעה לאחר שהלכה לישון בבכי ודרישה לשתייה, היא שותה כמות גדולה של מים (דבר שלא אפיין אותה אף פעם) וחוזרת לישון ומתעוררת עוד מספר פעמים לשתייה נוספת.
הדבר המדאיג אותי הוא שהברזל שלה במגמת ירידה ועומד כעת על 13.80, ההמוגלובין הינו 11.60 והפריטין 26.40. הבת שלי מקבלת כבר מעל ל-4 חודשים תוספת של ברזל. בתחילה קבלה 20 טיפות פריפל ועכשיו הוחלף לה לאקטירון והיא מקבלת 1 cc ליום.
מה עשוי להסביר את הירידה בברזל??? האם החוסר בברזל עשוי להסביר את הנטייה לחלות לעיתים קרובות (כולל תוצאות של בדיקות דם?) מה לדעתך עלי לעשות?
תודה מראש,
עינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעינת
ד''ר בתיה וייס21/03/2010מחלות חוזרות יכולות להביא לאנמיה, אך לאור מדדי הדלקת הגבוהים עם החום כדאי להתייעץ עם ראומטולוג ילדים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילד בן 3.8 במשקל 13 ק"גrosh18/03/2010
שלום.
הבן שלי בן 3.8 ושוקל 13 ק"ג. הוא אינו עולה במשקל כבר תקופה ארוכה. הגובה שלו 96 ס"מ.
הוא מתלונן על כאבי בטן לעיתים אחרי האוכל. ויש לו פעמיים ביום יציאות ולעיתים הוא מפספס
נראה כי אינו מצליח לשלוט.
כמו כן הבחנתי בבליטה מעל הטבור שלו. כאשר אני נוגעת בה היא כואבת לו.
אני מתחילה לדואג שכן הוא אוכל טוב, ואוכל בריא.
מה עלי לעשות, איזה בדיקות מומלצות?
תודה רבה
שירלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לרוש
ד''ר בתיה וייס21/03/2010יש לפנות לרופא- לבצע בדיקות דם כלליות כולל בדיקה לצליאק ולבדוק אותו גופנית.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)