מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- האם גמגום תורשתי?שירה12/02/2009
היי, אני יוצאת עם בחור מגמגם שלא נולד מגמגם והגמגום הולך ןחוזר לתקופה של x שנים. במידה ונתחתן האם הגמגום תורשתי? האם אם נתחתן הסיכוי שילדינו יגמגמו גדול מהממוצע?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמגום
חן לדרר12/02/2009שירה שלום
במשפחות בהם יש מגמגם יש מעט יותר נטיה להופעת גמגום. יחד עם זאת יש גם הרבה הורים מגמגמים שילדים מדברים באופן תקין.
בכל מקרה הגמגום אינו מחלה וניתן לחיות איתו בצורה סבירה
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 15יעל12/02/2009
בני נתקע במילים והי אצל קלינאית תקשור מספר פעמים וללא הצלחה יש לציין שבגלל זה הוא לא אוהב לדבר בטלפון וגם לא משתתף בכתה אבקש המלצה לעשות בבית
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יעל שלום
חן לדרר12/02/2009המלצות לעבודה בית משתנות מאדם לאדם ולכן כדאי להתייעץ בנושא עם קלינאית התקשורת המכירה את בנך. האם הוא היה במס' מפגשים או שניסה מס' טיפולים?
במידה והיה רק במספר מפגשים כמובן שמומלץ להמשיך מכיוון שטיפול לוקח זמן. פעמים רבות מומלץ גם לפנות לטיפול פסיכולוגי שיעזור לבנך להתמודד עם הגמגום ולא להמנע מדברים בחייו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן ארבע וחצי אינו מבטא את האות צסיגל11/02/2009
שלום רב, בני בןארבע וחצי אינו מבטא את האות צ ובמקומה אומר ת או תס (לדוגמא פיתה במקום פיצה, תסיפי במקום ציפי) . האם יש לפנות לקלינאית תקשורת? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צ
חן לדרר12/02/2009סיגל תודה על פניתך
יש צורך באבחון קלינאית תקשורת מכיוון שהחלפת צ' ב - ת אופינית לגיל צעיר יותר. פנו דרך קופת החולים שלכם והקלינאית תוכל לבדוק האם בנך זקוק לטיפול או שהינו בתהליך רכישה ובר ירכוש את ה-צ לבד.
במקביל בצעו בדיקת שמיעה מכיוון שזו דרישה סטנדרטית באבחון דיבור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוסר שטף בדיבורלולי09/02/2009
ביתי בת שנתיים ושבעה חודשים. לעיתים, בעיקר ברגעים של לחץ ו/או התרגשות יש לה חוסר שטף בדיבור. אמרו לי שזה נקרא "בעיות שליפה". כלומר במהלך המשפט פשוט בורחת לה המילה שאותה היא רוצה לומר, והיא צריכה לחזור על המילה האחרונה במשפט מספר פעמים עד שהיא מצליחה להשלים את המשפט במלואו. אני כמובן לא מעירה לה ולא מגיבה, וממשיכה להקשיב לה עד שהיא מסיימת לומר את מה שהיא רוצה. רציתי לדעת עד כמה הדבר טבעי לגיל והאם זה מצריך בדיקה/ טיפול? והאם אני נוהגת נכון? האם זה נחשב לגמגום? ואם לא מה ההבדל בין השניים? חשוב לי לציין שתופעה זו לא קורית כל הזמן, ושבדר"כ היא מדברת שוטף, ברור עם אוצר מילים רחב מאוד לגילה. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוסר שטף
חן לדרר09/02/2009לוליח שלום
התאור שלך אופיני יותר לחוסר שטף ולא לבעיית שליפה.
חוסר שטף התפתחותי אופיני בגיל זה, יחד עם זאת עם התופעה נמשכת יותר מחודשיים ו/או מחמירה (בכמות , בצורה) יש לפנות לאבחון קלינאית תקשורת
תגובתך מתאימה למצב - אכן חשוב לא להתייחס וליות סבלניים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני חייב עזרה!!!יריב08/02/2009
אני בן 14 ואני סובל מגמגום מאוד קשה. וזה ממש ממש מפריע לי כי אני לא יכול לקנות משהו בחנויות וכשאני עונה תשובה בבית ספר תמיד יש אחד שצוחק עלי.. אני כבר היתי אצל מליון מטפלים מגיל 5 וזה לא עזר ומאז שההורים שלי התגרשו זה רק החמיר והיום אני כבר בקושי יכול לדבר.. וחוץ מזה שמאז הגירושים. אני חי עם אמא שלי ואין לה כסף לעוד טיפולים כי זה מאוד יקר ויש לה מלא הוצאות... ואני כבר לא יודע מה לעשות.... אני מרגיש שהחיים עוברים לי ככה מול העינים ואני לא תופס מהם כלום כי אני לא יכול לתקשר עם אנשים.. אז בבקשה תעזרו לי..
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בגמגום
חן לדרר08/02/2009יריב שלום
למרות שטופלת בעבר אני ממליצה לך לנסות טיפול נוסף מאחר ובגילך אפשר לעשות דברים שבגיל צעיר יותר לא ניתן היה ללמדך. טיפולים בגילך ממומנים ברובם ע"י קופת החולים ולכן ההשתתפות העצמית קטנה.
טיפול שיכול גם להועיל הינו טיפול רגשי (לא ברור לי ממה שכתבת האם טופלת רק ע,י קלינאית תקשורת או גם ע"י פסיכולוג), נסה לפנות ליועצת של בית הספר ולהתייעץ איתה בנושא
ישנם גם מכשירי שטף - מכשירים המשנים את השמיעה העצמית וכך מפחיתים גמגום אך לצערי ברוב המקרים העלות גבוהה.
מומלץ לפנות גם לארגון אמב"י שם תוכל לפגוש אנשים הסובלים אף הם מגמגום ולשמוע על דרכי התמודדות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיות עם ילדה בת שנתיים ו8 חודשיםעדה07/02/2009
אני סבתא לנחדה ראשונה בת שנתיים ושמונה חודשים. טיפלתי בה עד שנה שעברה שבחוש דצמבר נכנסה לגן. אני רוצה לציין שאנו גרים בבית אחד ז"א אני ובעלי, ביתי עם בעלה והילדה, וכמו כן אימי בת 80 , אך הבית גדול מספיק. ביתי וחתני עובדים עד השעות המאוחרות ועל פי רוב אני מקבלת את הילדה שחוזרת מהגן. הילדה מקסימה, אך את המילים הראשונות החלה לומר בגיל שנתיים. מאז היא צברה אוצר מילים רב, אך עדיין לא מקשרת משפתים יותר מ2-3 מילים וגם זה לפעמים בצורה משובשת. עברנו בדיקה אצל קלינאית תקשורת שלא קבע עדיין שום טיפול אלא רק מעקב היות ובדקת השמיעה יצאה תקינה והיא התקדמה מבחינת אוצר המילים מפגישה לפגישה, טיפול שהופסק בזמן אחרון עקב המלחמה כי אנחנו גרים בדרום. מה שקורה זה שנראה לי שהמצב של הילדה הולך ומתדרדר גם מבחינה נפשית. עד המלחמה היא היתה רגילה לישון לבד בחדרה ללא התנגדות ולא היתה מתעוררת בלילות וזאת מגיל 3 חודשים. בתקופת המלחמה ביתי עברה איתה זמנית לרמת גן, שם ישנה איתה במיטה ומאז הילדה לא מסכימה בשום אופן לשאר לבד בחדרה רק אם האם או האב חייבים להיות איתה עד שנרדמת. היא גם מתעוררת הרבה בלילות, בוכה שאין איש בחדר, נצמדת כל הזמן להורים או אלי, לא מוכנה להיות בשום אופן לבד. היא עדיין לא גמולה, אך עד לפני זמן קצר היתה אומרת שיש לה קקי, אך גם זה נפסק, כאילו נכנסה לסוג של רגרסיה.היא רוב הזמן חרדה, עצבנית, צועקת, דוחפת, ולפי מה שנאמר לנו מהגן, שם היא מתנהגת נורמלי וה"טרור" מופעל רק בבית. יחד עם זאת, ביתי בת 38 שזאת הילדה הראשונה שלה, מרגישה חנק, עיפות, מגדירה את הילדה כ"לא נורמלית" וזה מדאיג אותי מאד. אני שומעת הרבה את המוסג ש"נמעס לי, אני לא יכולה לחיות בגללה". הבת שלי לא עברה ילדות קלה, היא בת להורים גרושים בעצמה ואני חוששת שהתיסכולים שלה יעברו לילדה הקטנה ויגרמו לה נזק. אני רוצה לציין גם שהילדה נולדה בניתוח קיסרית כתוצאה ממצוקה ואני גם חוששת שאולי הרגעים הקריטים האלה אולי גרמו לה איזה נזק אך לא יודעת כיצד ניתן לבדוק זאת. אני מאד אוהבת את ביתי וממש מכורה לקטנה, אך לפעמים לא יודעת איך לעזור....שהילדה נמצאת רק איתי אני מנסה לרצות אותה ולא לגרום לה להתקפי זעם, אך ברגע שההורים שלה נמצאים היא רוצה אותם ואז קורה הרבה שביתי עצבנית, דוחה אותה, מרגישה שלא רוצה אותה בסביבתה וזה שהילדה נצמדת אליה רק מעצבן אותה עוד יותר. במצבים כאלה הילדה בוכה רוב הזמן, לא אוכלת טוב, מפגינה משחק כוחות והמטח גובר מידי יום. הייתי כותבת עוד הרבה, כי אני מאד מודאגת ואני רוצה את טובת המשפחה. חשבתי אפילו להציע להם לגור לבד אבל אני י חוששת בתור אמא גם לשלומה הנפשי של ביתי וגם להתפתחותה הנורמלי של הקטנה. אנא עזרו לי........... סבתא מודאגת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לעדה
ענת תבור07/02/2009מאד מרגש לקרוא את דברייך וניכר כי אתם במצוקה אמיתית. הדבר החשוב ביותר כרגע זה לפנות לפסיכולוג לעזרה וליעוץ. שיהיה בהצלחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלענת שלום
עדה08/02/2009תןדה על התשובה המהירה, גם אני חשבתי שיש מקום לפנות ליעוץ פסיכולוגי אך לא ברור לי מי אמור לפנות ולאיזה סוג של פסיכולוג...........הרי ברור שבאחד הימים ביתי תעבור לגור לבד ויהיה עליה להתמודד עם אלין הקטנה......לפנות לפסיכולוג לילדים, שביתי תפנה לפסיכולוג לטיפול בעצה או לעשות זאת יחד עם בעלה אולי לאיזו סדנת הורות???? ואם יש צורך לקחת גם את הקטנה לטיפול התנהגותי כפי שאמה שלה חושבת? אני רוצה לעשות הכל כדי שביתי תתקרב לילדה ותרגיש אהבת אם אמיתית אליה תודה מראש עדה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפסיכולוג
חן לדרר08/02/2009על הוריה לפות לפסיכולוג המתמחה בגיל הרך והוא יחליט האם יש צורך בטיפול לכל המשפחה, הדרכה בלבד וכדומה. באפשרותכם לבדוק האם יש זכאות כלשהי לקבלת טיפול דרך העירייה בשל המלחמה, כמו כן בחלק מהאזורים יש פסיכולוגים בטיפת חלב.
אפשר להתייעץ גם עם רופא הילדים לגבי פניה דרך הקופה
ותמיד יש את האפשרות לפנות לפסיכולוג המטפל באופן פרטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התלבטות האם לפנות לאבחוןמור02/02/2009
שלום, בני בן 3 ושלושה חודשים, נמצא בגן עירייה, יש מספר מילים שהוא מבטה לא נכון כמו למשל במקום להגיד "אני הולך לגן" הוא אומר "אני הולך מגן" וכד'. חוץ מזה הוא ילד שובב וקצת עקשן, קשה לו מאוד עם גבולות, הגננת בגן מתלוננת על כך שבמהלך שעת ריכוז הוא לעתים מסרב לשבת כמו כל הילדים ובמקום זאת מטייל בגן, כמו כן, הוא מרביץ לעתים לילדים אחרים. אני מתלבטת האם לפנות לאבחון או שזה עניין של זמן והדברים יסתדרו. אשמח לקבל את חוות דעתכן. בברכה, מור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשיי התנהגות ודיבור
ענת תבור02/02/2009מור שלום,
מתוך תיאורך אני מבינה כי עיקר הקושי הוא התחום ההתנהגותי של בנך.
מספר שאלות: עד כמה השיבושים בדיבור משמעותיים? האם יש מספר שיבושים בודדים עקביים או שזה קורה הרבה? האם זה פוגע במובנות הדיבור שלו? האם את חושבת שקשה לו לבטא את עצמו וזה משפיע על התנהגותו (הבעת תסכול, מרביץ במקום מדבר, מתקשה להבין את התכנים בגן ולכן מתקשה לשבת במפגש.. וכד').
אם לדעתך יש קשר בין הדברים - מומלץ לפנות לאבחון קלינאי/ת תקשורת.
אם לא - מומלץ לפנות תחילה לאבחון / יעוץ רגשי של פסיכולוג חינוכי או אפילו עם פסיכולוג/ית הגן ולנסות לעזור לו בהתמודדות עם קשייו.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פסיכודרמה כטיפול בגמגוםחן02/02/2009
שלום! יצא לי לקרוא באתר כלשהו על סדנא חדשנית שמטפלת בגמגום בעזרת פסיכודרמה, הסדנא התקיימת באזור חיפה אך לפני 4 שנים בערך. רציתי לשאול אם ידוע לכן על סדנאות כאלה שמתקיימות גם עכשיו, ורצוי באזור חיפה. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פסיכודרמה
חן לדרר02/02/2009לא ידוע לי, כדאי לפנות לאמב"י הם מכירים הרבה מהפעילויות בתחום הגמגום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הבן שלי בן שנה ו4 חודשים ועדיין לאמיקי02/02/2009
מדבר אלא רק הברות זבריש יש מקום לדאגה? האם אני צרכה קלנאית תיקשרת לילד? תודה מיקי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מתי מילים ראשונות?
ענת תבור02/02/2009מיקי שלום.
השלב המקדים להופעת המילים הראשונות הוא המלמול המגוון, שנשמע כאוסף של הברות מתוך השפה העברית, אך ללא צירוף עקבי ובעל משמעות. לפני הופעת המילים הראשונות נצפה, בנוסף, להופעת מחוות קדם מילוליות כמו הצבעה, הפנייה של תשומת לב מהמבוגר או הבעת כוונות שונות נוספות בעזרת הגוף, הבעות פנים או הנגנה של הקול (כמו הבעת כעס כשלא רוצה דבר מה).
מעבר לכך, חשוב לוודא את מידת ההבנה שיש לבנך לשפה. האם מגיב להוראות פשוטות (בוא, תן, שב), האם מצביע לפי בקשה (איפה אור, איפה אבא?) וכד'. הבנת שפה מעין זו חשובה כמקדימה להבעת שפה. האם בנך שומע היטב?
זמן הופעת המילים הראשונות תלוי בדברים מקדימים אלה. בנוסף, הטווח הנורמלי להופעת המילים הראשונות הינו רחב. במידה ויש בעיה באחד מהסימנים המקדימים להופעת הדיבור - מומלץ לפנות לרופא המשפחה ולהתייעץ לגבי אבחון. במידה והכל תקין - חכי עוד קצת. אם לא ישמיע מילים ראשונות עד גיל שנה וחצי - מומלץ לפנות לאבחון/ הדרכה של קלינאי/ת תקשורת.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה
מיקי04/02/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 3 וחצי שלא מבטאת צ ו-תאורן גזל02/02/2009
ביתי בת שלוש וחצי אך היא לא מצליחה לבטא צ' או ת' ובמקום הצלילים האלו היא משמיעה צליל של ק'. בנוסף היא צרודה כמעט תמיד. בקופת חולים אמרו לנו שאין עדיין מקום לטיפול וצריך להגיע רק אם הבעיה נמשכת אחרי גיל 5. האם לקבל המלצה זו, להתעקש יותר עם הקופה, או לפנות לקלינאי תקשורת באופן עצמאי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביטוי אותיות
חן לדרר02/02/2009אורן שלום
אכן רוב טיפולי ה-צ' נדחים לגיל 5-6 אך השבוש שאתה תארת מצריך טיפול גם בגיל צעיר ולכן אליכם להגיע לאבחון קלינאית תקשורת כבר עכשיו. לגבי אופן האבחון זה תלוי בכם באפשרותכם לפנות לאבחון פרטי אך במקביל הנכם זכאים לאבחון גם דרך הקופה כך שזכותכם לדרוש זאת ואם צריך לפנות לרופא אחר שכן יפנה את ביתך.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמגוםאבי01/02/2009
אני בן 20 ויש ליגמגום קל מגיל קטן ושגדלתי שמתי לב שרק שאני חושש מהתגובה של אותו בן אדם אז אני מגמגם הבעיה שברוב השיחות יש לי את הפחד הזה ניסיתי כל מיני טכניקות של הסחת דעת אבל ברגעי אמת זה לא כ"כ עוזר האם יש עצה בלי ללכת לטיפול ואם כן צריך טיפול אני מסתפק בין קלינאי תקשורת לפסיכולות אודה לכם מאוד אבי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמגום
חן לדרר02/02/2009אבי שלום
קשה ליעץ לך לפנות לפסיכולוג או קלינאי תקשורת ע"ס הפרטים שנתת. חשוב לבצע תחילה אבחון קלינאית תקשורת והיא תוכל לראות את מידת הצורך בטיפול דיבור. במקביל פניה לפסיכולוג לרוב יכולה לעזור כי היא מתיחסת לפחד המלווה את הגמגום
באפשרותך לפנות גם לאמב"י (ארגון המגמגמים בישראל) ולהגיע לפגישות שהם מקיימים שיעזרו לך לפגוש אנשים נוספים עם בעיה דומה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גמגום חוזר...vick01/02/2009
שלום רב, בני גמגם בהיותו בן שנתיים ןחצי למשך כ- 4 חודשים והעניין נפסק. כיום הוא בן ארבע, אך לפני כ- 5 חודשים הוא החל לגמגמם בשנית.(וזאת לאחר הפוגה של שנה בערך). מדוע זה שב בשנית?האם יש צורך לפנות לקלינאית?איך מוגדר מצב שכזה? תודה רבה, ויק
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמגום חוזר
חן לדרר01/02/2009בהתפתחות מופיעות לעיתים תקופות של חוסר שטף שהינו תקין. הן מופיעות לרוב כאשר יש דרישות התפתחותיות בוגרות יותר (כגון גמילה וכדומה) ולרוב נעלמות תוך חודש. במקרה כזה שמדובר בחוסר שטף שנמשך כבר 5 חודשים יש להגיע לאבחון קלינאית תקשורת. הקלינאית , לאחר האבחון תוכל לקבוע הגדרה מתאימה ולהציע לכם טיפול מתאים
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ילדה בת 7לימור31/01/2009
שלום, בתי בת 7, בכיתה ב'. כבר בכתה א' דיווחה לי המורה שהיא לא משתתפת בכלל בכיתה וגם אם היא פונה אליה בשאלה, היא בוחרת לא לענות. כיום בכיתה ב' היא לא משתתפת בשיח מיוזמתה, אך עונה בקצרה אם פונים אליה. בשיעורי הבית אני חשה בקושי בהבנת בעיות מילוליות, בקושי לענות לכל שאלה שמצריכה תשובה מילולית כלשהי (מה הרגשת? מה לדעתך? וכו'). נאמר לי ש"תרפיה בתנועה ודיבור" יכול לעזור, מה דעתכם? האם זה דורש התערבות בכלל? אודה על כל הדרכה. תודה לימור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ילדה בת 7
ז'קלין סקרן מנסור31/01/2009שלום לימור
גם המורה וגם את מציגים קושי שהילדה מפגינה הן בכתה והן בבית , אך לא ברור הרקע לכך , ישנן הרבה שאלות שעולות : האם זה היה תמיד , האם היא מביעה את עצמה מילולית או בדרכים אחרות ללא קשר לשיעורי הבית , האם היא מדברת ברור ללא שיבושים , האם מדברת עם חברה וכו . לכן כדאי לפנות לייעוץ בבי"ס והיועצ/ת יפנה אותכם לאבחון הנכון ובעקבות כך לטיפול.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החלפת אות ק' במקום ט ואות ד' ב- ג'עופר29/01/2009
שלום האם ניתן לטפל לבד בבית בהחלפת האות ק' במקום ט' והאות ד' במקום ג' או שחייבים לפנות לקלינאית תקשורת לטיפול תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החלפת אותיות
חן לדרר29/01/2009עופר שלום
באף מקרה לא מומלץ לטפל בבית בשיבושי היגוי. פעמים רבות זה מביא לשיבוש גרוע יותר או סתם לחוסר הצלחה. עליכם לפנות לאבחון קלינאית תקשורת באבחון היא תשקול את הצורך בטיפול
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 3 מאחר בדיבורmicky27/01/2009
שלום לך ז'קלין, בני בן שלוש שנים, התחיל לומר כמה מילים בחצי השנה האחרונה. כיום הוא מסוגל לומר שתי מילים ולפעמים שלוש או ארבע אך ללא מילות קישור או מילות יחס. אוצר המילים שלו אינו רחב, אינו הוגה חלק מהמילים במלואן( משמיט עיצורים או שהוגה אותם לא ברור}. כבר מגיל שנה וחצי פנינו לרופא הילדים ורופא א.א.ג ואמרו שאין נוזלים באוזניים ואין בעיה בשמיעה ושיש לחכות. אותו סיפור בגיל שנתיים ושנתיים וחצי ועכשו בגיל שלוש ולאור בדיקת האחות והרופא המליצו לפנות לקלינאית תקשורת. הנני מודאגת מאד , כי גם התור הינו רק בעוד מס' חודשים (כך זה הנוהל). יש לציין שעדיין בני מתקשה להחגמל מחיתולים , מצליח לפעמים לעשות פיפי בשירותים , אך יציאה זה רק בחיתול או בבגדיו, מסרב לחלוטין לעשות קקי באסלה . ברצוני לדעת מהן השלכות הדבר לעתיד ועל מה זה יכול להעיד אודותיו ,למרות היותו ילד חברתי,חכם ומפותח בשאר התחומים . ותודה לך מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איחור בדיבור
ענת תבור27/01/2009לפי תיאורך לבנך יש איחור בהתפתחות השפה ואין ספק כי טיפול יתרום לו מאד. עד לתחילת הטיפול מומלץ לחשוף אותו לשפה והיגוי תקינים, על מנת שיוכל להפיק מהזמן שבמחיצתכם. למשל: כאשר אומר רעיון במילים בודדות, ענו לו ע"י חזרה על דבריו בצורה מלאה יותר (למשל: "אמא מים" - לענות לו: "אה, אתה רוצה לשתות מים". אם אומר: "לנסוע אוטו" - לומר: "נכון, אנחנו נוסעים באוטו לסבתא.." וכד'. חשוב שישמע את הצורה הנכונה. יש לדבר אליו ברור, ובקצב רגיל ולא הרבה ומהר מידי. גם לגבי שיבושי ההיגוי - מומלץ לחזור על דבריו באותה דרך תוך הדגשת המילה בשלמותה, למשל: אם אומר "הולכים אטיה" לומר לו: "נכון, אנחנו הולכים לעשות אמבטיה".
הרבו בקריאת סיפורים, שירים והקפידו ללוות במלל כל פעולה שנעשית בבית (רחצה, סידור השולחן לארוחה וכד')...
לגבי הקושי בגמילה - מומלץ להתייעץ עם יועצת לגיל הרך. יתכן ויש קשר בין השניים ויתכן מאד שלא.
הפער מבני גילו בתחום השפה יכול להסגר לגמרי ויכול להיות שישארו קשיים, קשה להעריך. התייעצו ושאלו את הקלינאית המטפלת לגבי חששכם לעתיד. כרגע חשוב לעזור לו לסגור את הפער, אך בצורה נעימה וחווייתית, ולתת לו את הזמן ללמוד ולהפנים.
בהצלחה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






