מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פריחה בגוףמיכל05/01/2011
שלום,
הנני נמצאת בשבוע 7 להריון. מזה כשבוע יש לי פריחה מגרדת על הבטן וזרועות הידיים. כטיפול קיבלתי קרם הנקרא נרידרם 0.1% (תכשיר סטרואידי). אולם, בעלון הסבר על התרופה רשום כי אין להשתמש בתרופה כאשר הינך בהריון בשליש הראשון. האם אכן חל איסור להשתמש בקרם זה? ואם כך הדבר מדוע רופאת העור נתנה לי אותו בידיעה שאני בשליש הראשון להריון. איך ניתן לטפל בצורה בטוחה יותר בפריחה המגרדת הזאת? האם ישנה משחה/קרם בטוח יותר לשימוש?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריחה בגוף - תגובה
פרופ' יריב יוגב06/01/2011כעיקרון אין מניעה משימוש במשחה סטרורידלית מקומית גם בשליש הראשון להריון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המטומהאודל05/01/2011
שלום,
היום אני בשבוע 23. משבוע 10 התגלתה המטומה לאחר דימום מאסיבי. הומלץ על מנוחה ומעקב. בשבוע 15 גודל ההמטומה היה 5/1. ולפני יומיים בסקירת מערכות היא נצפתה קטנה יותר - 3/1 , לא באיזור השרשה, שיליה תקינה.
לדברי הרופא שביצע את הסקירה אני יכולה לחזור לפעילות רגילה.
אני עדיין קצת חוששת לעשות דברים כמו לנקות , לערוך קניות, להרים את ילדי בן השנתיים על היידים.
האם חששותי מוצדקות? או שאין סיבה להיות לחוצה?
יש לציין כי בהריון ראשון אושפזתי בשל צירים מוקדמים משבוע 27 לסירוגין. לידה במועד.
בתודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המטומה - תגובה
פרופ' יריב יוגב05/01/2011לא ברור גודל ההמטומה
כעיקרון אין הוכחה חד משמעית כי מנוחה מיטיבה
יש מקום להמשך ברור וגיבוש המלצות לגבי מניעת לידה מוקדמת
במידה ומעוניינת תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תת פעילות בלוטת התריס בהריוןאפרת05/01/2011
שלום ד"ר ,
אני בשבוע ה 9 להריון.
יש לי תת פעילות של בלוטת התריס מזה 10 שנים ותמיד הייתי מאוזנת. למעשה , גם כשגילו את זה ה T3 וה T4 היו בסדר גמור. כרגע מינון האלטרוקסין השבועי שלי הוא 600 מק"ג.
ב 13.12 עשיתי בדיקות ראשונות להריון וה TSH יצא מעט גבוה (רשום שטווח הנורמה לבדיקה הוא 0.35 עד 4.2 ולי יצא 4.84.
ה T3 וה T4 שוב בסדר גמור בטווח הנורמאלי.
הייתי אצל אנדוקרינולוג היום והוא מאד הדאיג אותי באמרו שחבל שלא באתי קודם כי השלב הקריטי של בניית המוח כבר חלף.
בעקרון לא הייתה לי סיבה לדאגה כי הרי הייתי מאוזנת כל הזמן לחלוטין ובמשך שנים.
שאלותי הן:
האם מנסיונך הדבר מסוכן ועשוי להוות בעייה אמיתית?
הרופא הזה המליץ להעלות את מינון האלטרוקסין ב 100 מק"ג בשבוע, האם זה נשמע לך מספיק?
האם לדעתך כדאי לי ללכת להתייעצות נוספת בנושא עם עוד מומחה?
תודה מראש על תשובתך,
אפרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תת פעילות בלוטת התריס בהריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב05/01/2011אני חושב שהלחיצו אותך ללא סיבה
יש להעלות מינון האלטרוקסין
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה לך פרופ' על תשובתך המהירה.
אפרת06/01/2011עזרת לי :)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובה בבקשה תשובהלילי05/01/2011
לפני כשנה הסתיים הריון שלי בשבוע 14 עובר ללא דופק , כרגע אני שוב בהרעון שבוע 8 הרופא שלח אותי לבדיקת קרשיות ונמצא כי אנטי קרדיולפין IGM גבולי יש לציין כי עברתי 2 הריונות תקינים עם תפר צוורי , השאלה שלי האם הסיכוי גבוה שאטרך קלקסן במצב כזה או שיש סיכוי שלא , לא מסוגלת לחשוב שאצטרך לעשות זריקות בבקשה ענו לי מה עושים במצבים כאלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה בבקשה תשובה - תגובה
פרופ' יריב יוגב05/01/2011על סך המתואר לא נראה כי יש מקום לקלסן אל יש צורך בייעוץ יותר מפורט
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון בסיכון סוכרת tipe 1טירמיסו05/01/2011
האם ע"י בדיקת שקיפות עורפית לסוכרתית ניתן לגלות צורך בטיפול מיוחד באיזון הסוכר?
ומה זה בכלל שקיפות עורפית ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון בסיכון סוכרת tipe 1 - תגובה
פרופ' יריב יוגב05/01/2011לא אין קשר
בדיקה המגלה סיכון לתסמונות כרומוזמאליות בעיקר תסמונת דאון וקשר למומי לב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן שבוע 18שלו04/01/2011
כבר כמה ימים שאני מרגישה כאבי בטן קלים בבטן התחתונה (כמו לפני מחזור) אך בשעות האחרונות הכאבים התגברו (לא משהו בלתי נסבל אך יותר מורגש) ניסיתי להזמין תור לרופא המטפל אך הוא פנוי רק בעוד שבוע, האם לפני התיאור שלי יש צורך לפנות למייון או עדיף לחכות לרופא המטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן שבוע 18 - תגובה
פרופ' יריב יוגב05/01/2011לא ניתן לחוות דיעה באינטרנט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- וסתמיכל04/01/2011
האם סופרים את הימים מסוף הוסת או מתחילתו עד הוסת הבאה? (בשביל לדעת כמה ימים אני לא במחזור) כיוון שאני סופרת מסוף המחזור ויוצא לי 24 ימים עד המחזור הבא ואני רוצה לחשב את ימי הביוץ שלי כיוון שאני דתיה)
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר וסת - תגובה
פרופ' יריב יוגב05/01/2011שאלתך אינה רלבנטית לפורום זה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תוצאות בדיקת שתןנירה04/01/2011
קיבלתי תוצאות בדיקת שתן, כיוון שעשתה לי האחות בסטיק היה עקבות דם ולויקוציטים.
התרבית יצאה שלילית אבל יש עקבות של דם , ובבדיקה הכללית לויקוציטים ברמה גבוהה.
אני אמורה להיות רק עוד חודש אצל הרופא, אבל האם צריך להקדים את התור לאור הדברים?
מציינת ששאלתי כאן לגבי hcg גבוה בחלבון עוברי - 4.23 ואני ממתינה לתוצאות מי שפיר.
אני דואגת שאולי יש קשר לרמה הגבוהה? מציינת שלחץ הדם שנמדד יצא תקין.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות בדיקת שתן - תגובה
פרופ' יריב יוגב05/01/2011יש לבצע תרבית שתן ולחזור על בדיקת השתן לאחר ניקוי האיזור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גלוקוז 50 גרםטלי04/01/2011
להלן תוצאת בדיקת הגלוקוז שלי:
האם היא תקינה?
Glucose mg/dL 135.8 55 (.........)* 100 לאחר 50 גר' סוכר
ב-27/10/10 עודכנו תחומי הייחוס
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גלוקוז 50 גרם - תגובה
פרופ' יריב יוגב05/01/2011גבולית
התיעצי עם הרופא המטפל לגבי הצורך במבחן העמסה של 100 גרם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- cmvטלי04/01/2011
שלום
אני בשבוע 25 בדיוק.
לפני כחודש וחצי בדקתי CMV בבדיקות דם והתוצאות היו:
CMV Ab IgG AU/mL 0.2 Nonreactive: <6.0 AU/mL
Reactive: >=6.0 AU/mL
BD1
CMV Ab IgM Index 0.31 Nonreactive Nonreactive: <0.85 Index
Reactive: >=1.00 Index
BD1
האם זה מראה שהייתי פעם חולה בCMV או שלא היה לי מעולם את הוירוס הזה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר cmv - תגובה
פרופ' יריב יוגב05/01/2011שלא נחשפת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חלבון עוברי- דחוף בבקשה!!!דנה04/01/2011
שלום,בבקשה עזרו לי... נראה לי התוצאה לא טובה....האם אני צריכה לעשות מי שפיר?
=========================
A.F.P. for Pregnancy 1.31 MoM 0,20 - 1,99 .(.....*....).
A.F.P. for Pregnancy 49.10 ng/ml
HCG (Pregnancy) 3.19 MoM 0,16 - 2,99 .(..........)*
HCG (Pregnancy) 78.78 U/ml
Estriol (uE3, pregnancy) 0.82 MoM 0,35 - 4,00 .(*.........).
Estriol (uE3, pregnancy) 1.01 ng/ml
==========================
Maternal age-related risk 1/1285
Risk (Age+Biochem) 1/298
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חלבון עוברי- דחוף בבקשה!!! - תגובה
פרופ' יריב יוגב05/01/2011פני לייעוץ גנטי
הבדיקות גבוליות
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ERYTHROCYTES-U STRIP בשתןגלגל04/01/2011
שלום לרופאים
הריון 1 שבוע 19 נמצא בבדיקת שתן:
ERYTHROCYTES-U STRIP - 20
LEUCOCYTES - 500
מה זה אומר..??
האם זה דלקת?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ERYTHROCYTES-U STRIP בשתן - תגובה
פרופ' יריב יוגב05/01/2011יש צורך לבצע תרבית שתן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרבית שלילית
גלגל05/01/2011התרבית יצאה שלילית.
האם יש צורך לטיפול מסוים בגלל התוצאות בשתן
או שלא עושים שום דבר...?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרבית שלילית - תגובה
פרופ' יריב יוגב05/01/2011לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הריון שני לאחר לידה מוקדמתkenny04/01/2011
שלום
אני בשבוע 16 להריוני השני, הריון ראשון הסתיים בלידה בשבוע 33 הופעת צירים משבוע 20 לערך.
כיום חוששת מאוד שוב מלידה מוקדמת ורוצה לעשות כל שניתן עמ למנוע זאת,
כמה שאלות:
1. אני מטופלת אצל רופא נשים רגיל אשר לא הציע שום דרכי מניעה מיוחדות (חוץ מבדיקת אורך צוואר הרחם בשלב מאוחר יותר), האם כדאי להעביר את המעקב לרופא המתמחה בהריון בסיכון?
2. שמעתי על טיפול בהורמון פרוגסטרון כמניעה ללידה מוקדמת ( הרופא שלי לא הציע זאת) האם הטיפול הוא כדאי ומה תופעות הללואי שלו?
תודה רבה והמשך יום נעים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון שני לאחר לידה מוקדמת - תגובה
פרופ' יריב יוגב05/01/2011בהחלט יש מקום לטיפול מונע בפרוגסטרון ומעקב אחר אורך תעלת צוואר הרחם
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית לגיבוש אסטרטגיה להפחתת הסיכון ללידה מוקדמת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- TSH 36.05 בהריוןדנה03/01/2011
אני בהריון בשבוע 5, בבדיקות שביצעתי השבוע עלו התוצאות הבאות
TSH- 36.05
TU-FREE 6.8
THYROGLOBULIN Ab- 1005
ANTI THYROID PEROXID -2462
הבנתי מהרופא שהערכים מאוד קיצוניים ושההריון הוא בסיכון, הרופא הציע לשקול הפסקת הריון, רציתי לקבל את דעתכם בעניין.
מחר אני מתחילה טיפול תרופתי לאיזון הבלוטה.
אני בלחץ ובפחד גדול , אנא עזרתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התוצאה שלי גבוה משלך
חגית04/01/2011שלום
אני ילדתי לפני חודש ילד בריא ומדהים שלולד שבוע אחרי התאריך המשוער
הבדיקות שלי היו גבוהות משלך בהרבה והייתי צריכה ליטול אלטרוקסין במינון גבוהה ואז זה חזר לעצמו אחרי חודשיים
אל תעשי הפסקת הריון התרופה בטוחה לשימוש ובשלב הזה או שיהיה לך הפלה לבד או שבעזרת ה יהיה ילד בריא(דר שילה הוא מעולה למצבים האלה עצה שלי גשי אליו ותיהי רגועה)
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהTSH 36.05 בהריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב05/01/2011אין צורך בהפסקת הריון
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהמיכל03/01/2011
היי,
אני בשבוע השישי-שביעי להריון ולפני כחודש ביצעתי כמה צלילות (למשך 5-10 דקות) במים רדודים הצלילה התבצעה עם שנורקלים(ככמטר מתחת למים).
האם בעקבות הצלילות הללו יכול להיגרם נזק כלשהו לעובר?
2.בשבועיים האחרונים אני ובעלי הלכנו כמה פעמים לבית קפה והבית קפה היה ממש מלא מסיגריות האם בכמה פעמים בודדות של חשיפה לעישון פסיבי יכול להגרם נזק לעובר?
3.קיבלתי כחודש לפני כניסתי להריון חיסון HEPATRYX (טיפוס הבטן וצהבת A )
האם בעקבות קבלת החיסון הנ"ל יכול להגרם איזשהו נזק לעובר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
פרופ' יריב יוגב05/01/20111. לא
2. לא
3. לא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)