מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- רחם חד קרני - לדלל תאומים?לחמניה21/12/2010
שלום,
אני בשבוע 7 עם תאומים (לאחר הזרעה). בעבר נאמר לי שיש לי כנראה רחם חד קרני, אך לא הספקתי לאמת את זה בצילום רחם כיוון שנכנסתי להריון. הבנתי שברחם חד קרני יש סיכון גבוה יותר להפלות וללידות מוקדמות כאשר מדובר בעובר אחד, מקל וחומר שהסיכון עולה כאשר יש שניים.
ועכשיו אני בדילמה נוראה האם לדלל או לא...
אשמח לשמוע את דעתכם והאם יש שמות של רופאים מומחים לסוגיה זו (לצורך התייעצות, לא ביצוע).
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רחם חד קרני - לדלל תאומים? - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/12/2010כדי לייעץ יש צורך בבדיקה ופרטים נוספים
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה חשובהמיכל21/12/2010
שלום רב,
ההני בת 28 ועד לפני חודשיים לקחתי גלולות במשך 8 שנים,בגלל קפיצות בערכי ה-TSH החלטתי להפסיק את הגלולות.מאז שהפסקתי את הגלולות פעמיים מחזור סדיר ב-1.10,1.11 יש לומר כי אני ובעלי לא תכננו עדיין הריון ולכן מאז שהפסקתי לקחת גלולות השתמשנו באמצעי מניעה,מלבד פעם אחת בלבדדדד ב-25.11 (וזהו בעצם התאריך בו נכנסתי להריון)שאר הפעמים היו עם קונדום.
יש לומר שהתמזל מזלנו וכאשר לא הגיע המחזור ביצעתי בדיקה ביתית שהראתה חיובי וכן ב-16.12 (ביום חמישי האחרון) ביצעתי בדיקת דם שהראתה 919.
השאלה שלי היא:
1.לפי הנסיון שלך ולפי התאריכים המצויינים מעלה באיזה שבוע הריון הנני נמצאת?
2.היום הלכתי לגנקולוג שאמר שהוא רואה שק הריון ברחם אך איינו רואה לא שק חלמון ולא עובר.
האם בהתחשב בתאריכים שציינתי מעלה(כלומר כניסה להריון ב-25.11 כאשר המחזור היה ב-1.11 )וכן בהתחשב בערכי בטא 919 מלפני חמישה ימים (16.12 ) היה אמור היום הגנקולוג לראות שק חלמון או אובר (מלבד שק ההריון)ברחם?
3.האם זה שכיח לא לראות בתקופה זו של הריון עדיין שק חלמון?האם זה שהוא לא ראה יכול לרמז על בעיה כלשהיא בהריון?
4.מתי(באיזה שבוע) צריכים לראות שק הריון שק חלמון ו עובר ברחם שיהיה ניתן לומר שההריון התחיל בצורה תקינה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה חשובה - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/12/2010יש לבצע סונר בשבוע 6-7 לאל וסת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה
אורלי21/12/2010האם זה סביר לא לראות שק חלמון בשבוע חמישי פלוס שלושה ימים?
האם בשבוע זה זה שכיח? כי בכל המקומות רשום כי בשבוע החמישי רואים שק חלמון ......
אם כך מתי בד"כ לפי הנסיון שלךרואים שק חלמון???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעוד שאלה - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/12/2010אם תבצעי סונר בימים הקרובים סביר להניח כי יש לראות כבר שק חלמון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהאנונימית20/12/2010
לחצים למטה וטיפה נפיחות
במיוחד במיוחד אחרי קיום יחסים
מרגישה שמה ממש כואב למשך יום שלם ועובר יום למחרת.
מה אפשר לעשות ?
(הרופא אמר שאין בעיה לקיים יחסים כל עוד אין לי כאבים באותו הזמן)
הצוואר מקוצר 27 מ"מ
שבוע 25* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/12/2010ללא בדיקה לא ניתן לחוות דיעה
במידה ומעוניינת קבעי פגישת יעוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהה.ג20/12/2010
שלום לפני מספר ימים שאלתי שאלה לגבי תפירת צוואר הרחם..
בבקשה תשובתכם להמשך הטיפול
שבוע 6 נמצא דופק ברוך ה'
היום הייתי אצל רופא בסיכון גבוהה שאלתי אותו לגבי פרוגרסטרון +תפירה
הוא אמר לי שלפי דעתו אינני צריכה לתפור שהוא חושב שזאת הייתה היפרדות שיליה.
עקב איזה זיהום שהתפתח בהריון הקודם שנגמר בשבוע 21
ועקב זה היו דימומים וכאבי בטן ..
אני ממש מבולבלת ולא יודעת מה לעשות..בבקשה תשובתכם,
**קצת לתזכורת.: היו לי מתחילת הריון דימומים וכאבי בטן,הרגשת כובד ולחץ בבטן תחתונה,כאבי גב נוראיים..בכל פעם שנבדקתי ראו שהכל תקין כולל אורך צוואר רק כמה ימים לפני המקרה הצוואר התקצר קצת אבל נאמר לי שזה עדיין בגדר הנורמה..אני בטוחה שהרגשתי צירים עד שהם התחזקו וגרמו לירידת מים ופתיחה מלאה..
האם יש סיכוי שזה היה היפרדות שליה או שעדיין חשש לאי ספיקה..
הרופא אמר שאני יחליט מה לעשות לתפור או לא אבל הוא קצת הפחיד אותי כי אמר שזה יכול לגרום לי לזיהום רצני שממנו אני סבלתי לדבריו..
בנתיים הוא אמר לי אפשר להמשיך במעקבאחת לשבועיים..והוא ימדוד לי צוואר הרחם בכל פעם.
אז מה לעשות? היפרדות או אי ספיקה.???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/12/2010במידה ומעוניינת ביעוץ פרטני אין מספיק פרטים
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית לצורך הערכה והחלטה לגבי גיבוש מדיניות טיפולית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הסיכונים להריון מעל גיל 40?ענת19/12/2010
שלום
אני בת 42 וחצי ושוקלת להכנס להריון. כבר ילדתי בעבר פעמיים ( יש לי ילדים בגיל 8 ו - 12 ).
מה הסיכונים ? אילו הכנות צריך לעשות לפני הכניסה להריון ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מה הסיכונים להריון מעל גיל 40? - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/12/2010כעיקרון לא ניתן לכמת את הסיכוי במספר בודד ויש תלות במצב בריאותך וגורמים נוספים
יש סיכוי מוגבר לסיבוכי הריון כגון סוכרת הריונית ויל"ד וכן לידות מוקדמות
אך סה"כ הסכון האבסולוטי לא גדול
יש צורך בהכנה מסודרת ומעקב צמוד
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שליה נמוכהשירן19/12/2010
שלום רב,
לפני 5 שבועות בשבוע 23,במהלך מעקב הריון נאמר לי כי יש לי שליה נמוכה מרחק 16 ממ' מצוואר הרחם. השבוע, שבוע 28 במהלך בדיקה נאמר לי כי נראה כי השליה נושקת לצוואר. לדברי אותו רופא יתכן והפער בין המדידות נובע משלפוחית מלאה או מקפל בשליה שמטעה.
לא ברור לי כעת מהי הסבירות שאצטרך ניתוח קיסרי. לאחר המדידה הקודמת הבנתי שהמרחק הנדרש הינו 20 ממ' וסביר להניח שהשליה רק תלך ותעלה. לאחר הבדיקה השבוע אני ממש לא מבינה האם יתכן מצב שהשליה ירדה? האם הבדיקה הקודמת היתה שגויה או שהרופא צודק? האם צריך למדוד שהשלפוחית ריקה או מלאה?
אודה לעזרתכם.
בתודה מראש
שירן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שליה נמוכה - תגובה
פרופ' יריב יוגב19/12/2010יש לבצע הערכה לקראת שבוע 36
יש לבדוק כאשר שלפוחית השתן ריקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשליה נמוכה
שירן20/12/2010תודה על התשובה המהירה.
2 שאלות נוספות:
1. האם יתכן והיותו של העובר בתנוחה רוחבית הביאה לפער בין הבדיקות?
2.האם שלפוחית מלאה יוצרת הדמיה של שליה נמוכה או גבוהה יותר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשליה נמוכה - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/12/20101. לא
2. יש לבצע הבדיקה עם שלפוחית שתן ריקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שאלותמיכל19/12/2010
שלום רב,
הנני בת 28 וכבר בשבוע החמישי להריון(לא מתוכנן לחלוטין).
יש לציין שלפני כשלושה חודשים ביציתי בדיקות דם מרובות בגלל חשד למחלה דמיליאטיבית (טרשת נפוצה).בבדיקות דם שביצעתי התגלה:
1. ה-TSH הוא 5.8(כאשר הנורמה היא מקסימום 4.2)
2. PTH מעט מוגבר מן הנורמה.(בבדיקה לפני חודש ערך זה תקין)
3. הכולסטרול היה 210 כאשר הנורמה היא 200.
4 . תוצאה למחלת הנשיקה הראתה כי היתה לי מחלת הנשיקה בעבר.
5. התוצאה לאיזשהיא דלקת בגוף אם אינני טועה CPR היתה 4.5 כאשר הגבול הוא 0.5 (גם הבדיקה חודש אחרי היתה תקינה)
בנוסף לזה לפני כניסתי להריון עד 5 ימים לפני כניסתי להריון לקחתי מולטי וויטמין במשך כ-10 ימים.
השאלה שלי היא:
1. בהסתכלותי על קופסה של מולטי וויטמין היה רשום כי לא מומלץ לנשים בהריון או לנשים הרוצות להכנס להריון (כנראה בגלל וויטמין A) השאלה שלי היא האם עצם העובדה כי לקחתי מולטי וויטמין טבליה אחת ביום במשך 10 ימים וכן הפסקתי 3 ימים לפני כניסתי להריון יכולה להשפיע על בצורה כלשהיא על האובר-לגרום למום או לנזק כלשהו(בגלל וויטמין A או כל וויטמין אחר?האם יכול להגרם איזשהו נזק לאובר?
2.האם בהתחשב בערכים הגבוהים של TSH (5.8) וכן בגלל ערך של PTH מעט מוגבר מעל הנורמה (כאשר יש לציין כי בבדיקה שביצעתי לפני חודש ערך של PTH היה תקין) יכול להגרם איזשהו מום או נזק לאובר?אם אני אתחיל לקחת עכשיו כדורים להורדת רמת TSH זה לא מאוחר?
3.האם ערך של PTH גבוהה משפיע איכשהו על האובר?
4.האם יכול להגרם איזשהו נזק או מום לאובר בגלל כולסטרול גבוהה(210)?
האם אני צריכה לקחת כדורים להורדת כולסטרול?
5.האם בגלל מחלת הנשיקה שהיתה לי בעבר יכול להגרם נזק לאובר?
האם שילוב של התוצאות הללו יכול לגרום איזשהו בעיה מום,נזק לאובר?
ואילו כדורים לפי דעתך הנני צריכה לקחת?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה שאלות - תגובה
פרופ' יריב יוגב19/12/20101. אין סכנה ברמות הויטמין A בנטילתו טרם ההריון
2. יש לשקול טיפול תרופתי- התיעצי עם הרופאהמטפל
3. לא
4. לא
5. לא
יש צורך לאור מה שתיארת במעקב הדוק ע"י רופא מטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה שאלות
אורלי20/12/2010בד"כ מאיזה ערך של רמת TSH מומלץ לקחת כדורים?
2.עוד דבר ששכחתי להגיד הוא שבבדיקת לפני שלושה חודשים רמת וויטמין D היתה 45 התחלתי בטיפול של 5 טיפות וויטמין D ביום,היום רמת וויטמין D עומדת על 70 האם ערך זה נורמלי להריון ?והאם הטיפות וויטמין D לא יכולות להזיק לאובר.
(אגב הרמת PTH לפני שלושה חודשים היתה 73 כאשר הגבולהעליון הוא 65 ) האם צריך לקחת משהו כדי להוריד ערך זה?(במידה והוא עדיין גבוהה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכמה שאלות - תגובה
פרופ' יריב יוגב20/12/2010כותבים עובר ולא אובר...
ערך TSH שאיתו מתחילים טיפול אינו אבסולוטי ותלוי גם הערך בדיקות נוספות
רמת ויטמין D תלויה בערכי המעבדה בה נבדקה הרמה אין מניעה מטיפול בהריון
לא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פרסולט-צירים מוקדמים.19/12/2010
שלום,
אני בשבוע 32 להריון - משבוע 25 עם צירים מוקדמים.
נוטלת פרסולט 4 פעמים ביום 20 מ"ג.
רציתי לדעת עד איזה שבוע מותר לקחת פרסולט?
כשהופנתי למיון בשבוע 25 נתנו לי את הפרסולט ואמרו עד שבוע 35.
הגניקולוג שלי אמר לי שהוא ייתן לי עד שבוע 36.
והיום במעקב הריון במרכז לבריאות האישה הגניקולוג שבדק אותי אמר עד שבוע 34.
אז אשמח לדעת תשובה ברורה.
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרסולט-צירים מוקדמים - תגובה
פרופ' יריב יוגב19/12/2010הצורך במתן פרסולט באופן כרוני מוטל בספק ומשתנה בין רופא לרופא
אין כל בכנה או מניעה מלהמשיכו
התיעצי עם הרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קלקסןיוליה19/12/2010
אני בהריון בשבוע שלישי, בהריון קודם שלי לקחתי קלקסן פעמיים ביום במינון של 60 מיליגרם.
היום אני שוקלת 67.5 ורופאת המשפחה שלי רשמה לי קלקסן 60 כמו בהריון קודם. האם זה בסדר?
(אני לוקחת קומדין בד"כ - לכל החיים עקב אפלה)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קלקסן - תגובה
פרופ' יריב יוגב19/12/2010לא ניתן להתיחס למינוני תרופות על סמך המתואר
פני לרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקלקסן
יוליה19/12/2010בהמשך לשאלתי לגבי מינוןקלקסן, אצטט את דברי ההמטולוגית שלי בליקשטיין על מנת לספק תמונה יותר רחבה,
מחלות רקע:
S/P RT DVT CFV EIV 2004
APLA (IGM) SYNDROME
MTHFR HOMOZYGOTE
SMOKER (כבר לא רלוונטי)
LOW VIT B12 - לברור
היפרבילירובינמיה לברור
H.PILORI POSITIVE - כרגע בטיפול עם אנטיביוטיקה שמתאימה להריון
המלצותיה לאחר הלידה הראשונה של ביתי:
קומדין לכל החיים (איזון של 2-3)
הפנייה לבליקשטיין במצבי הריון טיסות...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקלקסן
יוליה19/12/2010וכמובן תודה רבה להתייחסותך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקלקסן - תגובה
פרופ' יריב יוגב19/12/2010אנא פני למרפאה להריון בסיכון גבוה לצורך התאמת המינון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זריקות פרוגסטרון - האם מומלץ?תמרה16/12/2010
שלום רב,
רקע: הריון שהסתיים בירידת מים ללא צירים בשבוע 33, משקל 1700 גרם.ריבוי מי שפיר.
מטופלת באלקטרוקסין (השימוטו).
כיום: שבוע 19, סריקת מערכות תקינה, בדיקות דם תקינות, שיליה קרובה לפתח. נמצאת במעקב אורך צואר הרחם, כרגע 33 ממ. שני מומחים להריון בסיכון גבוה נתנו המלצות שונות - האחד: מעקב פעם בחודש אחר אורך הצואר וזהו. השני: מעקב כל שבועיים אחרי אורך צואר וכמו כן זריקות פרוגסטרון פעם בשבוע.
שאלתי: האם זריקות פרוגסטרון מומלצות בכל מקרה של הסטוריה של לידה מוקדמת? גם אם אין לי דימומים? מהן תופעות לואי שיכולות לקרות? האם זה נכון שבארה"ב הטיפול בפרוגסטרון יותר שכיח מאשר בארץ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זריקות פרוגסטרון - האם מומלץ? - תגובה
ד''ר אלי רימון17/12/2010לדעתי מומלץ טיפול בפרוגסטרון בכל מקרה של לידה מוקדמת
אני סבור שכדאי לעקוב כל שבועיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי בטן בשבוע 20קטי16/12/2010
אני בשבוע 20. מאתמול יש לי כאבים בבטן תחתונה, אבל ממש למטה,וברצפת האגן. הכאבים מחמירים בהליכה ותנועות רגליים.בשכיבה הרבה יותר טוב. אתמול גם הייתי אצל גנקולוג, הכל היה תקין. אחר כך התחילו כאבים. האם יש מקום לדאגה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי בטן בשבוע 20 - תגובה
ד''ר אלי רימון17/12/2010בהנחה שהרופא לא מצא בעיה באורך הצואר מדובר בדכ בתופעה שכיחה בהריון שנובעת משינוי במבנה האגן ואז בהליכה העצמות שבדכ מקובעות נעות וגורמות כאב
אין פתרון לזה רק נוגדי כאבים
רצוי לעקוב אחר צואר הרחם אולי בכל זאת הכאב נובע מצירים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- APLA והריוןcv16/12/2010
שלום,
אני בשבוע 5 של ההריון כאשר אני חיובית לאנטי קרדיוליפין IGG ו-ANA חיובי. בייעוץ אצל המטולוג נאמר כי אין חובה בטיפול של קלקסן מניעתי במהלך ההריון ורק להיות במעקב צמוד של המרפאה- (כאשר זה נתון להחלטתי בלבד), מכיוון שאין היסטוריה רפואית או מיילדתית בעייתית וגם לא משפחתית. בייעוץ אצל גניקולוג נאמר לי כי מומלץ מאוד ואפילו רצוי מאוד להתחיל קלקסן בטיפול מניעתי. יש לי תור למרפאת הריון בסיכון גבוה רק בעוד 4 שבועות והייתי מעוניינת לדעת האם יש צורך לפנות דחוף במקרים כאלו כאשר אני יודעת מהם הסיכונים עבורי ועבור העובר. ומה דעתכם האם כן להתחיל קלקסן כטיפול מניעתי ? אודה על העזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר APLA והריון - תגובה
ד''ר אלי רימון16/12/2010אין דחיפות ואינני בטוח שאכן יש הוריה לטיפול.
מציע להמתין ליעוץ מסודר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- DIC סיכון להריון נוסףמיכל טוב15/12/2010
בלידת ביתי לפני 7 שנים היתה לי רעלת בגלל ל.ד גבוה וכאבים בבטן עליונה עשו זירוז. בסוף היתה סכנה לי ולעובר וניתחו קיסרי, התינוק בסדר אני עברתי DIC טיפול נמרץ ומאז שיבושים הורמונלים. היום אני בת 42 ומאוד רוצה ילד/ה נוספ/ת מה הסיכוי שיקרה לי שוב רעלת? DIC? איזה בדיקות צריך לעשות לפני כניסה להריון? היום אין לי בעיות קרישה רק הורמונליות. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר DIC סיכון להריון נוסף - תגובה
ד''ר אלי רימון16/12/2010הסיכוי שיתרחש סיבוך דומה גבוה מאוד 20-40%
כדאי לבדוק קרישיות יתר
רצוי להועץ ברופא הריון בסיכון טרם ההריון ולהיות במעקב הריון בסיכון צמוד בהריון הבא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרשיות דםמי15/12/2010
שלום
רקע של הריון חוץ רחמי שהתסתיים טיבעית , הריון נוסף שנגמר בשבוע 29 בניתוח חירום כאשר הסגמנט לא היה מוכן . הילד בריא . מנסים להכנס להריון נוסף כבר שנה ללא הצלחה ככל הניראה בגלל פיספוס בביוץ . תוך כדי בירורים אנטיקרדיוליפין גבוה ( 68) , לפני כחודש 47 . באפריל לפני שנה הוא היה תקין . כל שאר בדיקות קרשיות תקינות המוססטין הטרוזיגוט . האם עליי לפנות למרפאה בסיכון גבוה לפפני הכניסה להריון או להמוטולוג . ובאם התשובה חיובית האם יש המלצה . ( או שמא עליי לחכות רק אחרי הכניסה ובנתיים ללכת להמוטולוג להמלצה כללית )* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרשיות דם - תגובה
ד''ר אלי רימון16/12/2010לא ציינת למה נותחת?
אם היה סיבוך הריון כגון רעלת או האטה בצמיחת העובר יש מקום לשקול טיפול נוגד קרישה
רצוי להתיעץ עם רופא הריון בסיכון עם סיכום הלידה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המטומהסיגל15/12/2010
שלום,
אני בשבוע 30 להריוני השני.בשבוע 10 התגלתה המטומה 5 ס"מ לאחר דימום רב.
אמש בניגוב יצאה מה שנראית כהמטומה , ממש גוש שטוח בערך 5*5 ס"מ, גוש חום גדול ומוצק בצבע חום כמו דם שנקרש, נבדקתי והצוואר סגור. רציתי לשאול- האם אני עדיין מוגדרת בסיכון? דבר נוסף- העובר במצב עכוז בחודשים באחרונים בכל הבדיקות. האם ישנו עדין סיכוי שיתהפך או שלאור מצבי בהריון בנוכחי עדיף ללדת בניתוח קיסרי.
תודה וסליחה על התיאורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המטומה - תגובה
ד''ר אלי רימון16/12/2010ההריון עדיין בסיכון לאור הדימום הפנימי
מעודד מאוד שהצואר תקין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם פרפקציוניסטים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



