מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הריון וטייסברישירן23/12/2010
כמה זמן עליי להתנקות מהתרופה בטרם כניסה להריון? האם יש לי יתרון טקטי "להימלט" מהתלקחות המחלה לאחר הלידה לאור העובדה שמזה 3.5 שנים אין לי התקפים תחת טיפול בתרופה זו?
תודה רבה לך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון וטייסברי - תגובה
פרופ' יריב יוגב23/12/2010לא פרטת מדוע מטופלת סטטוס מחלה וכו
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרפס????צליל23/12/2010
שלום , אני מורה לנכים ונגלה לי שלשלושה יש הרפס , אשמח לדעת איך להיזהר בהריון
אני בהריון בסיכון גבוה , הריון תאומים ואחרי הריון שנכשל ( לידה מוקדמת בגלל CNV הדבקה ראשונית )
בשבוע האחרון אני משתעלת הרבה ומצוננת אשמח לקבלל אותות הרגעה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרפס???? - תגובה
פרופ' יריב יוגב23/12/2010במידה ויש להם הרפס פעיל אל תנשקי אותם בשפתיים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
צליל27/12/2010* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שבוע 39+1 IUGRשרון22/12/2010
שלום,
אני בהריון IVF בשבוע 39+1 עם עוברית קטנה.
מטופלת בהריון בסיכון מתחילת ההריון בגלל המטומה שנעלמה.
במדידות בשבוע 34 היתה עצירה בהיקף הבטן והירך ומאז במדידות (שבוע 35, 37 ו - 39) היא גדלה בכל פעם בערך בשבוע (במקום בשבועיים.
עקב כך, אתמול בבוקר ביצעה לי הרופאה סטריפינג בתקווה שתגיע לידה.
לצערי עד עכשיו אין צירים, אבל יש דימום שבא והולך - חלקו דם טרי, לפעמים דם רירי ולפעמים קרישי דם כהים.
במוקד הבוקר מוניטור תקין - לא עשו אולטראסאונד. אני מרגישה תנועות רוב הזמן.
האם דימום מסוג זה 36 שעות לאחר סטריפינג הוא תקין או שעלי לפנות למיון?????
תודה,
שרון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבוע 39+1 IUGR - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/12/2010כמובן שקשה להעריך דימום באינטרנט... במידה ויש דימום שהינו מעבר למספר טיפות יש לפנות לבדיקה. התייעצי עם הרופאה המטפלת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת בטאיוליה22/12/2010
בתאריך 19/12 היתה לי בטא 152. בסונר עדיין לא נצפה שק הריון בתאריך 21/12. היום, 22/12 בבדיקת בטא יצאה תוצאה מפתיעה של 815.
1. מחר יש לי תור לרופאת נשים, האם יש סיכוי לראות שק הריון?
2. האם הסיבה לקפיצה בבטא והעובדה כי אתמול לא נצפה שק הריון יכולים להעיד על תחילתו המוקדם של הריון תאומים??
תודה רבה והמשך יום נהדר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקת בטא - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/12/2010זהו ערך בטא גבולי לצורך הדגמת שק הריון (מחר)
קשה לנבא לגבי הריון תאומים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורך צוואר הרחםגלגל22/12/2010
האם יכול להיות שאורך צוואר הרחם מתארך במהלך ההיריון...?
כלומר לא רק מתקצר עם הזמן..?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורך צוואר הרחם - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/12/2010כעיקרון לא
אך ייתכן שיש הבדל במדידה בין מודדים שונים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מי שפיר בשבוע 32יעל22/12/2010
שלום
אני בת 38, כרגע בשבוע 30.
נאלצתי לדחות דיקור מי שפיר במועד בגלל המטומה והפרדות קרומים.
כל הבדיקות במהלך ההריון היו תקינות ואין שום סיבה רפואית לביצוע הדיקור למעט הגיל.
שאלתי : האם לדעתך כדאי לבצע את הבדיקה בכל מקרה? אני מרגישה שבגילי אני לא יכולה להרשות לעצמי לוותר עליה.
תודה מראש
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מי שפיר בשבוע 32 - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/12/2010לא ניתן לקבל החלטה על סמך ייחוץ מעל גבי האימטרנט
יש שיקולים לכאן ולכאן ויש מספר בדיקות שניתן לבצע
לצורך ייעות פרטני אישי קבעי פגישת ייעוץ במידה ומעוניינת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- FOLIC ACIDשירן22/12/2010
היי,אני בת 27 ונכנסתי להריון לא צפוי ולכן לא ביצעתי שום בדיקות גנטיות לפני כן,שום בדיקות דם ולא לקחתי כדורי FOLIC ACID המומלצים ע"י כל הרופאים.
השאלה שלי היא האם את כל הבדיקות הגנטיות ניתן לבצע בהריון?והאם אמינותם זהה לבדיקות גנטיות לפני ההריון?
2.זה שלא לקחתי FOLIC ACID והנני בשבוע השישי והתחלתי לקחת אותם רק מהשבוע הרביעי,האם יכול להגרם איזשהו נזק או מום לאובר?
3.האם עלי לקחת FOLIC ACID באותו מינון כמו כולם 400מ"ג
4.אני בכניסה לשבוע השישי ועדיין לא רואים שק חלמון ולא קוטב עובריאלא רק שק הריון,האם ישנן מקרים כאלה שבשבוע השישי לא רואים שק חלמון?מה נפיצות של מקרים כאלה בשבוע השישי?
5.מה נפיצות של מקרים שישנו שק הריון ועדיין האובר לא מתפתח כראוי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר FOLIC ACID - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/12/20101. כולן חוץ מטיי זקס אותה צריך לבצע בן הזוג
2. קשה להניח יש לבצע סקירת מערכות יש חשיבות בנטילת חומצה פולית עוד טרם ההריון
3. כן
4. יש לבצע בדיקת בטא בדם וסונר בעוד שבוע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
מיכל22/12/2010טיזקס על מנת שהיעובר יהיה חולה שני ההורים צריכים להיות חיוביים? אם אחד שלישי אז 100% העובר לא חולה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה - תגובה
פרופ' יריב יוגב22/12/2010אם אחד ההורים אינו נשא העובר בודאות לא יהיה חולה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קיום יחסי מין בהיריוןא21/12/2010
שלום,
אני בהיריון עם תאומים לא זהים- שבוע 23, לאחר IVF.
ההיריון התחיל עם הקאות בלתי פוסקות (20-25 פעמים ביום), התייבשויות, ואשפוזים חוזרים, כולל טיפול בזופרן דרך הוריד ובכדורים.
ההקאות פסקו בשבוע 17.
לפני כחודש וחצי בבדיקת א.ס שגרתית - נאמר שיש התקצרות צוואר הרחם, ויש להמנע מפעילות פיזית, הרמת משקלים, הליכה מרובה, וכן- מקיום יחסי מין.
לפני 3 שבועות- ראו שאורך צוואר הרחם תקין (הרופא אף הגדיר "מצוין").
האם יש סיכון בקיום יחסי מין? אני נורא מפחדת שזה עלול לפגוע בהיריון או בעוברים.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קיום יחסי מין בהיריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/12/2010במידה ואורך צוואר הרחם תקין אין כל מניעה מקיום יחסי מין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כמה שאלותנטע21/12/2010
שלום,
בת 35 הריון תאומים וITP (טרומבוציטופניה)שבוע 27.
1. מאיזה מספר טסיות נדרש טיפול ללידה רגילה? ולקיסרי??
2. אני מעדיפה לידה רגילה ולא קיסרי. אם העובר הראשון ראש והשני לא באילו מקרים הרופא יוכל להוציא את העובר השני עם הידיים ולא להמשיך בקיסרי?
3. הבנתי שבמקרה שלי יומלץ לי אפידורל בגלל התאומים, אך מצד שני זה תלוי במס' הטסיות. אם כך מה עושים?
4. בבדיקת רחם שעשיתי פעם נאמר לי שיש לי סטנוזיס של צוואר הרחם. האם יש לזה משמעות בצירים?או בלידה?
5. מאיזה שבוע בהריון תאומים יש משמעות לתנוחת העובר? כלומר שסביר להניח שלא ישתנה אח"כ?
6. הבנתי שאם העובר שיושב ראשון קטן יותר מהשני זה גם בעיה ללדת טבעי.
מה הפרש המשקלים צריך להיות כדי שלא יתכן לידה רגילה?
7. איך אני יכולה לדעת מה האורנטצייה של ב"ח לגבי הלידה והאופציות השונות במקרה שלי? מה שישפיע על החלטתי היכן ללדת.
אודה לך אם תוכל לענות על כל השאלות. זה ממש חשוב לי.
תודה מראש!!!
נטע* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כמה שאלות - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/12/2010הרבה שאלות....
1. אין קשר בין מספר הטסיות ובין אופן הלידה. אלחוש אפידורלי ניתן בד"כ שמספר הטסיות גדול מ 1000000
2. כתלות במיומנות הרופא ומדיניות ביה"ח בו אמורה ללדת
3. ספירת דם סמוך ללידה ובהתאם לכך מחליטים לגבי האלחוש האפידורלי
4. בד"כ ללא משמעות אך נדרשים פרטים נוספים לצורך חו"ד
5. סמוך ללידה
6. אין זה דבר מוחלט אך הפרש משקל גדול יכול להוות בעיה יש לשקול זאת סמוך ללידה
7. תתקשרי לחדר לידה או קבעי פגישה או התיעצי עם הרופא המטפל
במידה ומעוניינת תאמי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- RBBB והריוןגלי21/12/2010
שלום לרופאים היקרים,
אני בת כמעט 41 בהריון שבוע 7.
יש לי ממצא באקג של RBBB COMPLETE.
הממצא הנ"ל היה קיים לפני ההריון הנוכחי ועברתי בירור קרדיולוגי ששלל מחלת לב אבל בכל זאת יש את הממצא הנ"ל שבולט באקג.
יש לציין שלפני כארבע שנים לא היה לי את הממצא הזה באקג,רק בשנתיים האחרונות.
האם ההריון עלול לסכן אותי בעקבות הממצא הנ"ל? אני יודעת שבתהליך של הריון יש מעמסה על כלי הדם והלב האם אני יכולה להיות בסיכון או הלב שלי בעקבות הממצא?
תודה רבה מראש
גלי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר RBBB והריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/12/2010כעיקרון במידה והתפקוד הלבבי תקין אין לכך חשיבות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בקרישות יתרמיכל בן ארי21/12/2010
בעקבות שני הריונות שלא התפתחו נישלחתי לבדיקות דם הבודקות רמת קרישות. בעקבות התוצאות המליץ ההמטולוג על זריקות קלקסן ןכן מיקרופרין 100 מ"ג כל יום. שאלתי האם מותר לקבל גם זריקות וגם כדורים ממה ששמעתי בד"כ מטפלים באחד מהם. תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בקרישות יתר - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/12/2010ניתן לקבל טיפול משולב השאלה היא האם באמת יש צורך בטיפול
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היפרדות קרומים בשבוע 12אילו21/12/2010
שלום
אני בשבוע 12. אתמול בשקיפות עורפית הרופא המבצע הסביר לי כי הוא רואה היפרדות קרומיים 21 מ"מ מעל צוואר הרחם.
אני לא סובלת מדימום אך יש לי כאב בגב התחתון כבר כמה ימים.
זהו ההריון השני שלי, בהריון הראשון הייתי בשמירה החל מחודש שביעי כיוון שסבלתי מצירים מוקדמים ואני חולת אפילפסיה, לבסוף ילדתי בשבוע 40+5.
רציתי לדעת אם יש מקום לדאגה כיוון שהרופא אתמול אמר לי שאם הייתי מטופלת שלו הוא היה מעדיף שאהיה בשמירה.
אשמח לקבל תשובה בהקדם
תודה
אילו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היפרדות קרומים בשבוע 12 - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/12/2010אין הוכחה כי שמירה יעילה במקרה זה
יש לעקוב בסונר חוזר בעד כ 3 שבועות אחר גודל הממצא* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורך צוואר הרחםגלגל21/12/2010
אני בשבוע 17 הריון ראשון, IVF עובר אחד
אורך צוואר הרחם 25 מ"מ
האם תקין?
הבנתי שזה די גבולי, מה ניתן לעשות...?
תודה מראש
גלית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורך צוואר הרחם - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/12/2010גבול תחתון של התקין
לא ניתן ע"ס נתון זה בלבד לגבש המלצות
במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול לייזר בצואר הרחם והריוןעדי21/12/2010
לפני שלושה חודשים עברתי טיפול לייזר בצואר הרחם בעקבות ממצא cin1 .
היום אני נמצאת בשבוע 6 להריון.
בזמנו הרופא אמר לי שהוא מבצע טיפול ליזר מזערי מכיוון שגם ככה צואר הרחם שלי קצר יחסית.
האם ההריון דורש מעקב בהריון בסיכון?
חשוב לציין כי בהריון הראשון היה לי ריבוי מי שפיר משבוע 26 וצירים מוקדמים משבוע 28.
אשמח לתשובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול לייזר בצואר הרחם והריון - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/12/2010יש צורך במעקב רופא המטפל
נראה לי כי ניתן לדחות את המעקב אחרי צוואר הרחם לאחר ההריון
התיעצי עם הרופא המטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שלוםדנה21/12/2010
שלום
אני מחפשת רופא להריון בסיכון גבוה שרמת זמינותו תהיה גבוהה. הסבר : אני בת 25 נשואה שנה וחצי .עדיין לא בהריון אבל חושבים על זה.. בתור תינוקת חליתי בקריש דם במוח ,נותחתי ויש לי שנט . במהלך שנות חיי הראשונות עברתי מס' תיקונים מינוריים ובגיל 16 הוחלף השנט לאחר שהוא התקצר והיה צורך בשנט ארוך יותר. האירוע בגיל 16 היה מאוד טראומטי עבורי מכיוון שאף פעם לא סיפרו לי שיכולה להיות אופציה שדבר כזה יקרה .. לאחרונה התחלתי לברר את נושא הריון ולידה אצל בחורות עם שאנט (אין הרבה כאלה ) ולאחר מס' התייעצויות עם רופאים התברר לי שהלידה תהיה חייבת להיות בניתוח קיסרי על מנת למזער ,להקטין או לגרום לאפס לחץ תוך גולגלתי ובעקבות כך סיכוי להחלפת השאנט ובנוסף שאצטרך להיות במעקב במרפאה להריון בסיכון גבוה. מכיוון שגם בחיי היום יום יש לי לא מעט תהיות לגבי השאנט אני זקוקה לרופא שיהיה זמין לי כמה שיותר ככה שאם וכאשר יהיה לי כאבי ראש בהריון,לחצים בעיניים\בראש יהיה מישהו יוכל לענות לי בכל שעה שהיא ולוודא שזה לא מהשנט .אני שייכת לקופת חולים מכבי אבל יש לי גם ביטוח רפואי פרטי ולכן אני אשמח לשם של רופא מומלץ ...לא משנה לאיזו קופה הוא שייך (הרוב גם עובדים באופן פרטי )
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שלום - תגובה
פרופ' יריב יוגב21/12/2010במידה ומעוניינת קבעי פגישת ייעוץ אישית
אשמח לייעץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



