מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אני צמחונית מוחלטת, ונוטלת 2 טבליותאפרת20/02/2009
של ויטמין B12 בשבוע, כל אחת בת 250 mcg . אני מתקרבת לגיל 63 . האם המינון מספיק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השלמה תזונתית לצמחונות
25/02/2009שלום רב,
נטילת B12 באופן קבוע יכול לסייע עד מאוד. יחד עם זאת, נראה כי את צורכת מעט מידי. נטילת יומיומית תספק את המחסור. כאן המקום לציין כי כל 3 חודשים מומלץ שתעשי הפסקה לחודש על מנת לאפשר לגוף לייצר בעצמו, מהמזון.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלד"ר גוניק: מקובל לחשוב שמתזונה
אפרת27/02/2009צמחונית אי אפשר להשיג ויטמין B12 . לא כן? מדוע אתה מייעץ לי להפסיק כל 3 חדשים כדי שהגוף ייצר את הויטמין מן המזון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההשלמת B12
01/03/2009כאשר נוטלים תוסף תזונה לתקופה ארוכה מידי, ללא הפסקות, עלול להיווצר מצב בו גופך לא יגיב ביעילות כפי שהגיב בהתחלה לויטמין. על כן מומלץ לעשות הפסקות מבוקרות. ההפסקה בנטילת התוסף תאפשר לגופך להפיק מהמעט הקיים מוימין זה בצומח את המרב. לאחר הפסקה של חודש, ניתן יהיה לחזור וליטול התוסף.
ניתן למצוא B12 באצות שונות, מיתוכן הכלורלה מצטיינת באיכות וכמות החלבון וויטמיני ה-B.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטעם מוזרלולה16/02/2009מיום חמישי מרגישה טעם מר (מוזר) בפה עם כל אוכל, שאני מכניסה לפה. עם שתיה וגם ללא אוכל אין לי שום תופעות של טעם מר בפה וללא שום ריח. בתודה על עזרתכם ויום נעים לולה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרטעם מר בפה
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D16/02/2009לולה שלום רב
האם יש אנשים נוספים שקרובים לך אשר סובלים מאותה התופעה בזמן האחרון? האם את נוטלת טיפול תרופתי של סטרואידים או תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידליות כגון אספירין ? אם לא, יש צורך בבירור, לעיתים הסיבה היא צרבת או רפלוקס (עליית מיץ קיבה לוושט), הימצאות חיידק הליקובקטר בקיבה, בעיות בכיס מרה. בנוסף כדאי שתעברי בדיקה של חלל הפה ע"מ לשלול בעיות דנטליות. הייתי רוצה לעשות גם הערכה של מצב הויטמינים והמינרלים בגופך (מגנזיום, אבץ B12 וכו').
אגב, האם את בהריון?....
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ, N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטעם חמוץ
לולה16/02/2009מיכל, תודה רבה על תשובתך המפורטת. אגב, אני לא בהריון, אני בת 64, סבתא לנכדים. היום אני מרגישה שחמוץ לי בפה. תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניאצין וגלוקוזשבתאי15/02/2009שלום מה הסיבה שכאשר נוטלים ויטמין b3 בצורת ניאצין, שגורמת לתחושת בעירה, במינון של 1.5-2 גרם ליום, גורמת להעלאת רמות הסוכר בדם? זה בעצם מה שקרה לי, רמת הסוכר עלתה מ-95 ל-113. בעיקר מענינת אותי מה הסיבה לדבר? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרניאצין וגלוקוז
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D16/02/2009שבתאי שלום רב
האם אתה נוטל תרופות לטיפול בסוכרת? האם אתה ברקע סובל מסוכרת?
ולגבי שאלתך העקרונית: למרות שניאצין חשוב לכל נושא סבילות הסוכר בדם, הרי שברמות גבוהות יחסית הוא יכול לפגוע בויסות הסוכר בדם. כלומר יגרם מצב הקרוי תנגודת לאינסולין שבו האינסולין מתקשה להחדיר את רמות הגלוקוז לתאים ואז הוא נשאר בדם כלומר הביטוי הוא עלייה ברמתו בדם (במיוחד אצל סוכרתיים או אצל אנשים בריאים אך אשר במשפחתם היסטוריה של סוכרת או סוכרת נעורים). לעיתים המצב חוזר לקדמותו לאחר כ-4 חודשים.
אינני יודעת מדוע אתה נוטל ניאצין, אך אם הסיבה אכן מוצדקת אולי יש מקום להקטין את המינון שלו ולהוסיף גם תוסף הנקרא כרומיום.
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ, N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחידק הליקובקטרכהן אהובה15/02/2009ביתי בת 12 לפני כשנה בערך החלה להרגיש חולשה הרופאה ערכה בדיקות רגילות שיצאו תקינות ואמרה שזה כנראה קשור לדיאטה שהיא עשתה בשומרי משקל לאחר מכן החלו עוד תופעות של עצירויות פיסורה קשקשים שלא עוברים בשום טיפול וכן היא סובלת כבר שנתיים מרצון לעשות פיפי ולא יוצא כלום רופא מומחה טען שזה יעבור וזה לא עבר בחודש האחרון החלו כאבי בטן ברום הבטן נפיחויות בבטן וביקשתי מהרופאה בדיקה לחידק הליקובקטר שיצאה חיובית .קראתי על כמוסות שום וכורכומין וכל מיני תמציות למיניהם ואינני יודעת מה לעשות אני נותנת לה בינתיים כמוסות חמוציות ופרוביוטיקה עד שרופא יתן טיפול האם תוכלו לעזור?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהליקובקטר פילורי
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D15/02/2009אהובה שלום רב
חיידק ההליקובקטר קשה למיגור כי הוא די עקשני, ניתן לעזור לביתך על ידי טיפול נטורופתי אך יש לאבחן ולהבין מה הסיבה לכך. הנושא הזה מורכב ולא ניתן לטיפול דרך הפורום. בכל מקרה, בהנחה כי הרופא ימליץ על אנטיביוטיקה , אני ממליצה לך לשלב גם פרוביוטיקה (חיידקים ידידותיים) על מנת לשמר את פלורת המעי. מעבר לכך, חשוב שהילדה תאכל ארוחות קטנות כל פעם, ללא פרי הדר ומוצרי חלב.
בקליניקה הנטורופתית ניתן להתאים תוספי תזונה וצמחי מרפא אנטי בקטריאליים וכאלו המעכבים צמיחת החיידק. אגב, מתח וסטרס עשויים להיות טריגר להופעת חיידק זה.
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכיצד מתיחסת הרפואה המשלימה ליתר לחץאלי10/02/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלחץ?
12/02/2009איזה לחץ?
נפשי?
לחץ דם?
אודה לך באם תרחיב את שאלתך.
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחומצה אלפא ליפאיתחלי10/02/2009לד"ר רואי שלום רב בימים אלה אני שותה את התוסף חומצה אלפא ליפאית של חב' נייצ'ר סנשיין למעשה כבר 20 יום במינון 1 בוקר ו - בערב עשיתי טיפול פלינג בפנים - פלינג שטחי קל , אצל קוסמטיקאית בעלת וותק, בחומצה שם ספצפי של החומצה איני יודעת. העניין שלמחרת הטיפול, הפנים היו מעותות ,עפיים נפוחות וכל הגוף מתגרדת ופריחה בכל חלקי הגוף, טופלתי מיד באינפוזיה באהיסטו\ משחת בטאקורטן ואף פרדניזון - סטרואידים (שאת זה מניסיון לא הייתי מוכנה לקחת). השאלה האם יש השפעה לתוסף - חומצה אלפא ליפאית שלקחתי ב8.00 בבוקר באותו יום ואת הטיפול עשיתי ב -6.00 בערב. אודה לכל תגובה חלי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלחלי
alexander12/02/2009שלום. זה קלאסי. את לוקחת משהו במיסגרת של מולטי-לוול,מקבלת יעוץ מאנשים שגם אם יש להם איזה רקורד מיקצועי,עסוקים בלמכור לך כל מיני דברים,ואז את מחפשת ישועה בפורום באינטרנט. גבירתי הניכבדה. אם את מתיחסת אל עצמך בצורה כל כך חובבנית וכל כך חסרת הערכה אל עצמך,את במוקדם ובמאוחר תיקצרי סופה. יעוץ מיקצועי ניתן על ידי אנשי מקצוע עם קבלות,שלא עסוקים במחירות,ושיודעים מה להציע, להסביר וכ"ו. אז את יכולה דרך מנהלי הפורום לקבל המלצות על חברה עם קבלות,ולהפסיק לסכן את עצמך בשביל רדיפת בצע של אחרים ואולי גם שלך?. כל טוב. אלכסנדר דגן N.D
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחומצה אלפא ליפאית
12/02/2009חלי שלום רב,
חומצה אלפא ליפואית הנה תוסף תזונה נוגד חמצון יעיל ובטוח לחלוטין לשימוש.
נראה כי התגובה שלך היא לחומרים של הפילינג ולא של תוסף התזונה.
השימוש בחומצות על פניך, יכול להיות מסוכן באם השימוש אינו נעשה על ידי ידיים מיומנות.
יש לבדוק מה בדיוק שמו לך בטיפול הקוסמטי ולבדוק האם את רגישה לחומר זה.
חומצה אלפא ליפואית נמנית עם החומצות החיוניות לגוף ואין להן כל השפעה שלילית.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחלב באנדומטריוזיסענת08/02/2009שלום לכם אני מקבלת מסרים סותרים לגבי סוגי החלב ומוצריו במצב של אנדומטריוזיס: אילו מבין החלופות עדיפות: חלב סוייה ומוצרי טופו חלב בקר וגבינות בקר חלב צאן ומוצריו תודה מראש ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראנדומטריוזיס
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D09/02/2009ענת שלום רב
מוצרי חלב מן החי מכילים שומנים רוויים אשר עשויים להגביר רמות אסטרוגן (המגיעים מהסביבה) ולהחמיר את עוצמת הכאב והדלקת. לכן נסי חלב סויה (סויה מכיל פיטואסטרוגנים אך הם צימחיים)
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ N.D
0546499302* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנים בפניםרון08/02/2009שלום לכולם בחודשיים אחרונים יצאו לי בצד ימין של הפנים, מעל העין ומתחת לעים, מין נימים קטנים, רק 2. בגודל של פצעון ונראה מרחוק כמו פצעון אבל זה לא. זה נראה כמו פיצוצון מינייטורי של נים בפנים. זה הגיע ולא עובר כבר כמה חודשים. האם יש קשר למחסור כלשהוא של ויטמין או מינרל או אולי עודף של אלה? אולי משהו אחר? איך לדעתכם אפשר לטפל בזה? תודה רבה רון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרקופרוז ???
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D08/02/2009רון שלום רב
לפי תיאורך אולי המדובר בקופרוז, כדי לדעת יותר יש צורך באבחון וזה לא ניתן דרך הפורום.
מספר עצות כלליות בהחלט שאני יכולה לתת לך: להימנע nהחשפות לשמש, nמשקאות אלכוהולים ומזון מתובל מידי. כמו כן גם סאונה או טיפול באדים לא מומלץ
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ, N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלימודי נטורופתיהג'ני06/02/2009שלום רב, אני רוצה ללמוד נטורופתיה אך אני מאוד מתלבטת באיזו מכללה. נכון לעכשיו השיכולים שלי בין סמינר הקיבוצים לקולג' לרפוא משלימה. הבנתי שברגע נטורופתיה תהיה מוכרת בתור תואר ראשון מכללה ראשונה שתקבל תואר זה סמינר הקיבוצים. תמליצו לי בבקשה איפה כדי ללמוד ומה הדברים החשובים שאני צריכה לדעת לפני שאני בוחרת את המכללה המתאימה. תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלימודי נטורופתיה
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D07/02/2009ג'ני שלום רב
כיום, לשום מכללה אין תוכנית אקדמאית. לחלק מהמכללות יש הכרה בחלק מהלימודים לנקודות זיכוי לתואר (אך יש להשלים עוד כמה סמסטרים באוניברסיטה לקבלת תואר ראשון , וגם הוא, לא תואר ברפואה משלימה!). אף אחד היום איננו יודע האם יש איזו מכללה שתצליח להשיג הכרה מהמל"ג לתואר ראשון ברפואה משלימה. מציעה לך לבדוק באתר האגודה לנטורופתיה את המכללות המוכרות על ידי האגודה לנטורופתיה, לגשת לשם, להתרשם מתוכנית הלימודים, מספר השעות, מרמת הרצינות ומאיכות ההוראה. בקשי להיכנס לכמה שיעורים שרצים עכשיו, תסתובבי שם ותדברי עם סטודנטים שלומדים נטורופתיה...ואז תחליטי
שיהיה בהצלחה
ד"ר מיכל לזרוביץ N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאקנה כתוצאה מניקוי רעליםאירה04/02/2009רציתי לדעת מה לעשות במקרה שנוצר אקנה ודלקת בבולוטות החלב כתוצאה משתיית התה שמנקה רעלים התה מכיל : אקליפטוס לימוני, זנגויל, אניס, תמר הינדי, שזיף ירוק, סירפד, פטל, חמוציות, אוכמניות, דרדר כחול, קמומיל, ג'ניסנג קוריאני, ורד הבר, לימונית, שומר, תה ירוק אינני סובלת מאקנה בכללי, אבל אחרי שתיית הצמחים הללו התחילה לי קטסטרופה בפנים והחזה פצעים של אקנה מאיזה צמח זה יכל לקרות? ומה הטיפול המומלץ לעשות כרגע ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהחוש הראשון
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D07/02/2009שבוע טוב
לא בטוח כי התגובה שנגרמה היא כתוצאה מחליטת התה, אולי כן ואולי לא. לעיתים, לאחר התחלה של תוכנית ניקוי רעלים מהגוף יש תגובה כי אז יש יציאה של הרעלנים החוצה לרקמות ואז תופעות שהיו קודם מתגברות למשך מספר ימים עד שעובר. לא ברור לי האם את עוברת תהליך שכזה או שאת עושה שימוש בתה בלבד ללא תוכנית מקיפה. אפשרות אחרת יכולה להיות פיתוח רגישות / אלרגיה לאחד מהצמחים שבתה. לא ניתן לומר לאיזה מהם כי רגישות ניתן לפתח לכל חומר. אני באופן אישי לא מאמינה בשימוש בעשרות צמחים בו זמנית, זה לא מדוייק ובדרך כלל בנטורופתיה אנחנו עובדים עם מספר צמחים ולא עם עשרות כדי להגיע לתוצאות מיטביות
שיהיה בהצלחה
ד"ר מיכל לזרוביץ N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהנטילת שמן אורגנו יחד עם אומגה קומפלאירה03/02/2009שלום, אני רוצה לדעת בבקשה האם נטילת שמן אורגנו יחד עם אומגה קומפלקס 3 6 9 אינו מזיק? האם צריך לחכות בין הנטילה ביניהם? האם חייב לקחת במקביל לשמן אורגנו פרוביוטיקה ? ומה מומלץ מצמחי המרפא לשתייה לסובלים מהפרשות מוגברות בבלוטות החלב? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשמן אורגנו
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D07/02/2009שבוע טוב
לא ידוע לי על אינטראקציה של אומגה עם שמן אורגנו. לא חייבים לקחת במקביל פרוביוטיקה אך אם נוטלים מעל לחודש ימים מומלץ להוסיף פרוביוטיקה או יוגורט המכיל חיידקים פרוביוטים פעילים.
בנוסף, מישהוא שגם נוטל ברזל, כדי שיטול את שמן האורגנו שעתיים לפני או אחרי הברזל.
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ, N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבחילה + חרדות + דיכאוןליאת03/02/2009אני בת 40, בשנים האחרונות אני חווה תחושה של לחץ הנובע כנראה משנים של חוסר עמידה על שלי מול הסביבה (בעלי, עבודה וכו') תסכול ולחץ מההשלכות של הויתור על עמדותי (בנושא חינוך הילדים בעיקר). לפני כ 4 חודשים היתה נקודת שבירה. הרגשתי בחילה עד כדי תחושה של חנק בגרון. חרדות ולאט לאט הזדחל לו דיכאון. גסטרולוג אבחן הליקובקטר (שטופל בהצלחה), רפלוקס + בקע סרעפתי (לוסק + שינוי תזונה). התחלתי להפגש עם פסיכולוגית, יש התקדמות אבל איטית. הבחילה לא עברה (היא מלווה אותי רוב שעות היום), יש עדיין חרדות יש דיכאון. הבעיות הפיזיות גורמות לי לחרדות ודיכאון וההפך. איך יוצאים מהמעגל הזה ? איך חוזרים לאיזון.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרבחילה + חרדות + דיכאון
05/02/2009ליאת שלום רב.
את מעלה מצב מורכב שדורש התייחסות בכובד ראש.
ישנם הרבה מאוד אלמנטים שעלינו להתייחס אליהם. כל מצב כרוך ומשפיע על האחר.
ברור שטיפול בתוספי תזונה ו/או צמחי מרפא יכולים לסייע ולהתגבר על התחושה הפיזית והקלה על המצב הרגשי/ נפשי.
במקביל מומלץ להמשיך אם הטיפול הפסיכולוגי וניתן לשלב טיפול גוף/ נפש טבעי אשר ייתמוך בטיפול שאת כבר עוברת.
בשליפה מהמותן- ללא התוויה רפואית, ניתן ליטול תוסף קומפלקס ויטמין B היכול להרגיע את מערכת העצבים וקצת להשקיט את הנפש. בנוסף, הקפדה על שתיית תה קמומיל גם כן יסייע לעניין זה.
ישנם תוספי תזונה על בסיס ג'ינג'ר/ זנגביל המועילים להרגעת מערכת העיכול ויכולים להקל על צרבות ובחילות.
אם תרצי טיפול מעמיק יותר נשמח לסייע.
בריאות שלמה!
ד"ר רואי גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשורש ליקוריץזמיר30/01/2009כבר מספר חודשים אני עושה חליטה של תה ירוק, כפית של שורש הליקוריץ (מקורי מהטבע) ,כמומיל , בתדירות של פעם עד פעמים ביום. אני יודע שיש תופעות לוואי לשימוש קבוע בשורש הליקוריץ כמו התנפחות הפנים ובכלל , בצקות ,אגירת נוזלים וכו' . ברצוני לשאולהאם במינון שאני נוטל עלולה להיות בעיה לטווח הארוך ? אוסיף שאני סובל מקרוהן ולוקח סימבסטטין 10 מג לאיזון כולסטרול . תודה מראש ושבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרחליטת צמחים
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D31/01/2009זמיר שלום רב
משוש קרח (ליקוריץ) נהוג לעשות מרתח ולא חליטה, אין בעיה של מינון עד 3 גרם ליום בטווח ממושך (כחצי כפית ליום מהשורש במרתח). בכל מקרה אני ממליצה לגוון את הצמחים ולא לקחת את אותם הצמחים ללא הפסקה במשך חודשים
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאומגה 3אבנר29/01/2009שלום!ברצוני לדעת בקשר לאומגה 3. אני רוצה לקחת תוסף מזון זה.אני טופלתי ברואקוטן 5 חודשים וכבר חודש שהפסקתי עם הטיפול שעזר לי מאוד.האם אני יכול לקחת את האומגה 3. ובכלל האם יש תופעות לוואי וכמה כמוסות מוממלץ לקחת ביום? והאם מוממלץ ליוועץ עם רופא לפני שאני לוקח? אני בן 36. בתודה מראש!!!!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראומגה 3
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D31/01/2009אבנר שלום רב
אתה יכול ליטול אומגה 3 , אינני יכולה לומר לך מה המינון המתאים לך כי אינני יודעת מה ברקע. בדרך כלל אם אין מחלות ברקע ניתן ליטול 1 גרם. מומלץ לא ליטול אומגה 3 במידה ונוטלים תרופות המדללות דם
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטריגליצרידיםענת28/01/2009שלום שמי ענת ובתקופה האחרונה הטריגליצרידים שלי עלו משמעותית. אני נוטלת גלולות אך איני יכולה להפסיק (אנדרומטריוזיס) הבנתי מהרופא המטפל כי עלי להוריד את כל הסוכרים הפשוטים מהתפריט (נקודת התורפה שלי היא הרבה ספלי שתיה חמה עם חלב וסוכר) וכן לקצץ משמעותית בפחמימות ולהעלות במקביל את כמויות החלבונים (שעד כה היו מינימליים בתפריטי) האם תוכלו לסייע לי ולחוות דעתכם על התפריט אותו אני מנסה לבנות וכן לתת טיפים כלליים להתמודדות עם המצב? גילי 32, משקלי 49 גובה 1.66 התפריט שניסיתי להרכיב: בוקר: 2נס קפה עם חלב סוייה אלפרו+ 2 פרוסות לחם שיפון קל אורגני (אדמה) + 2 כפות קוטג' צהרים: ירקות מאודים + חסה + קופסת טונה בשמן+ 2 פרוסות שיפון קל נס קפה + חלב אלפרו אחה"צ: 2 פרוסות לחם קל + טחינה גולמית נס קפה ערב: חביתה מ 3 חלבונים וחלמון אחד + טחינה / חצי אבוקדו + 3 כפות קוטג' + סלט חסה + 2פרוסות לחם שיפון קל תה צמחים לילה: יוגורט לבן 3% + 3 כפות שיבולת שועל נוטלת אומגה 3 (2 כמוסות טריאומר) וכף סירופ ברזל נוזלי (טננבלוט) בתודה מראש ענת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרטריגליצרידים
01/02/2009ענת שלום רב,
התפריט שציינת נראה על פניו סביר, אך ישנם מספר דברים בסיסיים שעלייך לשנות אם את רוצה שינויי משמעותי בבריאותך.
תחילה: מס' כוסות הקפה שאת שותה הוא עצום! עליך לשתות לא יותר מכוס קפה אחד ביום. יותר מזה באופן קבוע, ישנה את רמת החומציות במע' העיכול ובדם. דבר זה עלול לגרום לבעיות מורכבות שונות.
תחליפי את הלחם הקל בלחם מלא. הוא עשיר יותר בסיבים ויסייע לגופך באמת להפיק את המיטב מהלחם.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
בחן את עצמך:
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?מאמרים אחרונים
היועצים שלנו
נטורופת,מומחה לרפואה טבעית(מטפל רב תחומי).דוקטורט(phd)באונ` בירקהם במדריד.מטפל בגוף-נפש בנטורופתיה,דיקור סיני,תזונה,רפלקסולוגיה,עיסוי הוליסטי,שיאצ`ו,פרחי באך,אנרגיה,צמחי מרפא, ארומתרפיה,מדיטציה,נר הופ... קרא עוד
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)


.jpg)
.jpg)


.jpg)
