מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גו'רודופולס של ניוטרלייף.שחר10/01/2009
שלום, בחודש האחרון יצא לי לקחת 2 סוגי אנטיביוטיקות חזקות. הומלץ לי לקחת פרוביוטיקה וקניתי את זה של נוטרלייף. לא יצא לי להקפיד ולקחתי מידי פעם בפעם. האם צריך לקחת 1-2 ביום באופן רציף וקבוע או שאפשר לקחת ככה? אם לא הקפדתי האם אני יכולה עכשיו להמשיך או שאין טעם? האם אפשרי לקחת באופן קבוע או שזה רק נקודתי? אשמח להסבר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרוביוטיקה- ג'ארו
11/01/2009שחר שלום רב,
ראשית בחרת במוצר טוב!
אני ממליץ ליטול באופן קבוע 1-2 כדורים ביום. בתקופת אנטיביוטיקה מומלץ ליטול 2 כדורים פעמיים עד 3 פעמים ביום.
במידה והפסקת, תחזרי להשתמש פעם ביום בשני כדורים לפני הארוחה.
המטרה היא להעלות את אוכלוסיית החיידקים הטובים במערכת העיכול. ככל שתתמידי כך תהיה מערכת העיכול עמידה יותר מפני זיהומים.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלהזיוה07/01/2009שלום רב, אני סובלת מחרדה חברתית עזה. בכל פעם שאני יוצאת מפתח הבית אני מפוחדת, לחוצה, כל גופי נוקשה ועוד. בגלל מה שעובר עלי במהלך היום, בערב אני תשושה מאוד. כבר ב-8 בערב אני בקושי מסוגלת לפתוח את העיניים. ניסיתי טיפול תרופתי ופסיכולוגי והוא עזר רק במעט. האם יש לכם טיפים בשבילי? לא משנה מה. גם לחרדה וגם לתשישות. תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרחרדה
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D07/01/2009זיוה שלום רב
יש תוכניות מפחיתות חרדה ומתח כגון נשימות, צ'י קונג, יוגה, דימיון מודרך ועוד. אפשר להתחיל מזה . אני מניחה כי השפעה תהיה טובה. אך מעבר לכך הנושא שהעלית זקוק לאבחון יסודי וטיפים בלבד כאן לא יעשו את העבודה.
קיימים גם צמחי מרפא המסוגלים לתמוך בהפחתת חרדה ובהזנה של מע' העצבים, פרחי באך.
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכורכוםמיכל04/01/2009שלום האם כורכום מסוכן ביתר לחץ דם? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרכורכום ויתר לחץ דם
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D04/01/2009מיכל שלום רב
אין בעיה עם כורכום ויתר לחץ דם, להיפך!
למיטב ידיעתי כורכום לא אסור ובטח לא מסוכן ביתר לחץ דם. כורכום נחשב לתבלין מחזק ודווקא ביתר לחץ דם אני מליצה עליו ללקוחותי כי אז מומלץ להוריד את כמות המלח במזון. הכורכום כמו תבלינים נוספים ( שום, לימון טבעי, זנגוויל, קימל ועוד) עוזר לגיוון טעם המזון ברגע שאנחנו מפחיתים בכמות המלח.לכורכום יש השפעה ופעילות אנטי סרטנית, הוא נוגד חימצון וכן נחשב גם אנטי דלקתי. בנוסף הוא נחשב כנוגד קרישה (לכן מומלץ לא לקחתו עם תרופות העשויות להיות נוגדות קרישה כגון אספרין, כי הדבר עשוי להעצים את פעולתם). הסבר המדעי מדוע הוא אכן טוב לחולי יתר לחץ דם מהסיבה שהכורכום מדכא את פעילות האנזים האחראי על דלקת בגוף (COX2) ולכן הוא מוריד דלקת וחום. אנזים זה גם אחראי לקרישה של הדם. המשמעות של המושג דלקת רחבה מאוד. פקטורי דלקת משפיעים על רמות הסטרס בגוף ומעודדות מחלות כרוניות כגון יתר לחץ דם, סכרת, מחלות לב וכלי דם, אלרגיות, סרטן ועוד. מאחר והוא נחשב כאנטי דלקתי זה עשוי לעזור גם לחולי יתר לחץ דם.
מקווה שעזרתי לך להבין את התיסבוכת....
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזנגוויל ולחץ דם
אילת03/12/2011שלום רב,
בין המלצותייך לגיוון התבלינים לבעלי לחץ דם מצאתי את הזנגוויל - מניסיון וידע אישי הוא עלול להעלותו דווקא
בברכה,
אילת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסבון טבעי עם כורכום
מירי04/05/2009שלום
יש לי שאלה
אני רוקחת סבונים טבעיים משמן זית
אני רוצה לעשות סבון טבעי ולהוסיף כורכום
והשאלות הן- האם יש סגולות לכורכום בצורה הזו כשהוא בתוך סבון?
האם האבקה הנרכשת בסופר אותה ניתן להכניס לסבון או שכדאי לטחון גרגירי כורכום?
כמה כורכום להוסיף לסבון?
אשמח לשמוע תגובות
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרגישות לפרוקטוזהילה02/01/2009אני סובלת מIBS. לאחר בדיקת נשיפה גילו אצלי רגישות גבוהה לפרוקטוז (בנוסף לרגישות ללקטוז). מאיזה מאכלים המכילים פרוקטוז כדאי לי להימנע? איך אפשר להשלים את החסר? תודה, הילה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתררגישות לפרוקטוז
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D03/01/2009הילה שבוע טוב
הבעיה איננה רגישות לפרוקטוז אלא קצב ספיגה איטי יותר של פרוקטוז (יחסית לגלוקוז) דבר הגורם למעבר פרוקטוז למעי הגס כאשר יש כמות רבה של פרוקטוז במזון. הבעיה עם פרוקטוז מסובכת יותר יחסית לבעיה של לקטוז כי פרוקטוז (חד סוכר) נמצא בהרבה מאד מאכלים כגון: מיצי פירות ומיצים טבעיים, אגסים, תפוחים, פירות יבשים, קוקוס, דבש, ריבות, יינות ממותקים, רכזי פירות, סירופ תירס ועוד. לכן עלייך גם לעקוב על תוויות המזון ולהימנע ממזונות המכילים פרוקטוז.
כממתיק אפשר להשתמש בסטיביה, למי שאיננו יכול ללא מתוק. ניתן להשתמש בצמח הסטיביה, או בנגזרות המעובדות שלו (בצורת הטיפות או בצורה המיובשת).
כמו כן ניתן להשתמש בקנה סוכר (שהוא סוכרוז או סוג של דו סוכר המורכב מפרוקטוז וגלוקוז) מאחר ונוכחות גלוקוז במעי יחד עם הפרוקטוז מזרזת את ספיגתו. עדיף להשתמש בחום.
אם הוא חום המשמעות היא כי לא הוציאו ממנו את כל הויטמינים והמינרלים שבו, וזה עדיף. אם הוא לבן – הוא מתפקד כסוכר לבן פשוט וזה פחות רצוי.
אם תרצי עזרה אישית יותר אשמח לעמוד לרשותך.
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזירוז מחזור וביוץאושרת כבירי31/12/2008שלום רב הפסקתי לקחת גלולות לפני חצי שנה. מאז לא קיבלתי מחזור. לאחר חודש לקחתי כדורי דופסטון לעידוד מחזור לשלושה חודשים ובכולם הופיע מחזור. בחודש האחרון עשיתי בדיקת ביוץ שיצאה שלילית כי הפרוגרסטון מאוד נמוך 1.6 לא קיבלתי מחזור - איחור של שבוע. יש מאכל או משהו שאני יכולה לעשות כדי שהמחזור והביוץ יגיע? יש לציין שלפני הגלולות הייתי מקבלת מחזור סדיר. אשמח לעזרה. אושרת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרזה מסוג הדברים המצריכים אבחון יסודי
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D01/01/2009אושרת ערב טוב
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמוצרי חלבפשוש31/12/2008אני חולה בקרוהן ומקבל טיפול תזונתי אבל אשמח לשמוע את דעת הנטורופתיה בנושא הבא: לאחר שאובחנתי בקרוהן הפסקתי לחלוטין על דעת עצמי צריכת מוצרי חלב - תמיד לא הגבתי טוב למוצרים אלו ולאחר האבחנה החלטתי להוריד אותם מהתפריט. אלא שעם הזמן נוצר אצלי מחסור בסידן. אשמח לשמוע את דעת הנטורופתיה בנושא (ואם יש מחלוקות אז את דעתכם): א. לגבי צריכת מוצרי חלב פרה. ב. לגבי תריכת מוצרי חלב עיזים. ובמידה ואולי יש סוגי מוצרים חלב מסויימים שיכולים להיות לי פחות מסוכנים ושאולי יוכלו לדעתכם להקל על המחסור בסידן. הסיבה היא שאינני רוצה לקחת כדורים להשלמת סידן כפי שמומלץ על ידי הרפואה הקונבנציונלית. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרקרון ומוצרי חלב
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D01/01/2009איל ערב טוב
באופן כללי (ללא קשר למחלת הקרון) אם חלב עיזים או כבשים מומלץ כי יהיה אורגני (בגלל שהוא פחות בשימוש הוא גם פחות אלרגני). אך אלו אשר רגישים לחלב פרה בגלל נושא הלקטוז, לא בטוח כי הפיתרון הוא חלב עיזים או כבשים כי גם בחלב צאן יש לקטוז אם כי במידה מעט פחותה. לגבי אלרגיה לחלב פרה- חלבוני הצאן דומים לחלבוני חלב הפרה ולכן גם פה לא בהכרח כי חלב הצאן יכול להיות תחליף לחלב הפרה.
הנטורופתיה גורסת כי מוצרי חלב גורמים לליחה, הצטברות נוזלים באוזן ועוד. אני חייבת לאזן ולומר כי הרפואה הקונבנציונלית שוללת טענה זו.
לגבי מצבך האישי ומחלת הקרון- אני ממליצה לך לנסות את חלב הנאקות. הוא דומה בהרכב שלו לחלב אם ועוזר במצבים של מחלות מעי דלקתיות. קצת קשה למצוא אותו ומחירו גבוה יותר. עשה חיפוש באינטרנט כדי לדעת היכן כדאי לך לקנות (יכול להיות שמקומות מסויימים ימכרו לך רק מעל כמות מסויימת).
במקביל, תחליפים מן הצומח לקבלת סידן: חלב שקדים, שקדים שהושרו, שומשום, סרדינים, אגוזים, טחינה מלאה, ירקות ירוקים (סלרי, פטרוזיליה, חסה), תאנים מיובשות, סרדינים עם עצמות.
יש בתי טבע שניתן לנסות בהם חמאת שומשום המורכבת משומשום מלא.
הערה: כאשר המחלה חריפה מומלץ להימנע מירקות ופירות חיים, מלחם, מכל מוצרי החיטה, שעורה, שיבולת שועל וכו.
אם תרצה עזרה אישית יותר אשמח לעמוד לרשותך.
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמאכלים חומציים ובסיסייםחגית30/12/2008למנהלי הפורום שמעתי כי עדיף לאכול מזון בסיסי יותר. מה היחס הנכון בין מזון בסיסי לחומצי והאם כל מזון חומצי הוא יוצר חומצה בגוף או לא בהכרח?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרמאכלים חומציים ובסיסיים
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D30/12/2008ערב טוב
מזון אשר יוצר חומציות בגוף הוא בעיקרון מזון אשר מעודד תהליכים דלקתיים בגוף על כן אנחנו מעדיפים מזון יוצר בסיס. היחס הנכון בחיי היום יום הוא כ-60% מזון יוצר בסיס. אבל כאשר מדובר במחלה אנחנו נעדיף להגדיל לפחות ל-80%. לא כל מזון חומצי יוצר חומציות בגוף או בדם. למשל, לימונים הם אכן חומציים לכשעצמם, אך בגוף עצמו הם יוצרי בסיס בניגוד לשאר פירות ההדר.
דוגמא נוספת היא בשר, בשר יהיה בסיסי לפני העיכול אך לאחר מכן תוצריו הם חומציים כלומר הוא יוצר חומצה בגוף.
באופן עקרוני ניתן לומר כי מרבית המזונות אשר מקורם מן החי הם יוצרי חומצה בגוף.
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתת פעילות בלוטת התריסחגית30/12/2008שלום אני סובלת מתת פעילות בלוטת התריס. האם כדאי לשלב עם אלטירוקסין תוסף הנקרא אלטירוזין? מחכה לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתת פעילות בלוטת התריס
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D30/12/2008ערב טוב
לא מומלץ לאנשים המטופלים באלטירוקסין (מאחר וטירוזין הוא פרהקורסור להורמוני התיירואיד).
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברזל וחומצה פולית של סולגאררחל30/12/2008שלום, האם יש הבדל בברזל של סולגאר לעומת הברזל של קופ"ח? כנ"ל לגבי חומצה פולית. תודה, רחל
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהשוואת טיב מוצר
11/01/2009רחל שלום רב,
כשמדובר בתוספי תזונה, אני ממליץ לא לחסוך ולקנות את התוספים הטובים. סולגאר, נוטרילייף, אלטמן, NOW כולן חברות בעלות מוצרים איכותיים. המוצרים בקופ"ח לא תמיד איכותיים משום שמכילים חומרים משמרים ו/או צבעי מאכל מיותרים. אינני יודע לומר לך אלו מוצרים בקופה טובים יותר או טובים פחות.
המלצתי היא ליטול תוספים מהחברות שאוזכרו.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספתיעל29/12/2008אני רוצה לקחת אומגה 3 בשביל שיפור הריכוז הרגעה כללית ובכלל בשביל כל יתרונותיו. בגלל שקשה לי לבלוע קניתי אומגה 3 מיוחד של אלפסה לילדים בטבליות קטנות. המינון בו הוא גם מאוד נמוך והוא מותאם לילדים, לכן רציתי בבקשה לברר: כמה טבליות כאלה כדאי לי לקחת בשביל להשיג תוצאות טיפוליות? כל טבליה מכילה בתוכה 250 מ"ג שמן דגי מי מעמקים קריםש מכיל 75 מ"ג EPA ו 50 מ"ג DHA תודה לכם!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראומגה 3
29/12/2008שלומית שלום רב,
במינון זה מומלץ לקחת 4 כדורים ביום על מנת להגיע לכמות סבירה. ניתן לחלק לשני כדורים פעמיים ביום.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהויטמין Dיעל29/12/2008אני בת 32 ועקב עבודתי(שהיא מהבית) אני כלל לא נחפשת לאור השמש. כשאני יוצאת מהבית, זה תמיד רק בערבים, ואז כבר אין שמש. בבדיקות הדם נמצא שיש לי רמת ויטמין D מתחת לנורמה, אבל ממש מעט מתחת. יצא 19 כשהנורמה מתחילה ב 20. הבנתי שאני צריכה לקחת תוסף, כי אני גם לא מקבלת מהמזון שאני אוכלת את הויטמין. כמה מ"ג ויטמין D אני יכולה לקחת במצבי? רציתי גם לשאול לגבי ניקויי כבד. האם ישנם מחקרים שבדקו אנשים ובדקו את רמת הרעלים בגופם לפני ואחרי ניקויי רעלים נטורופתי? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרויטמין D
29/12/2008שלומית שלום רב,
ויטמין D חשוב מאוד לספיגתם של מינרלים כגון סידן, וויטמינים כגון A. נטילת ויטמין D באופן קבוע יכול לסייע לך להשלים את החסר הקיים. מכיוון שתוצאותיך חורגות מהנורמה מומלץ ליטול 2 כדורים ביום של 400 יב"ל ויט' D . זאת יש לעשות בסמוך לאוכל.
אחרי חודש, יש להוריד המינון לכדור אחת ביום.
ניקוי כבד ושאר המערכות באמצעות הרפואה הנטורופתית הנה יעילה ביותר. ישנם מחקרים המעידים על רמות רעלנים ופסולת ברקמות שונות, הנעלמות או מופחתות אחרי ניקוי. זה יעיל וזה עובד!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחומצות אמינויעל29/12/2008שלום, רציתי בבקשה לברר: האם לקיחת קמפלקס חומצות אמינו עלולה להחמיר תסמינים של בקע בסרפעת ורפלוקס? מבחינת השם זה נשמע כמו חומצה, אבל רציתי לברר האם זה אכן כך בנוסף: האם טבליות חמוציות בשביל מניעה של דלקת בשתן הן גם נחשבות חמוצות ויכולות להחמיר את תסמיני הבקע והרפלוקס? תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרחומציות-חומצות אמינו וחמוציות
29/12/2008שוב שלום לך,
התשובה לגבי כל אלו היא לא!
חומצות אמינו אינן יוצרות תגובה חומצית במערכת העיכול, אלא מסייעות ביצירת חלבונים לבניית השריר ושאר רקמות השלד.
חמוציות בעלות טעם חמוץ (כמו גם לימון) אך יוצרות תגובה בסיסית במערכת (לכן יעילותן בטיפול בדלקות).
לבריאות!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחם לחולי קרוהןשחר28/12/2008שלום, רציתי לדעת איזה סוג של לחם יכול להיות טוב לחולי קרוהן? תודה רבה, שחר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלחם.
alexander29/12/2008שחר שלום. קרוה'ן וקוליטיס,אין להם בהקשר העיניני שלך,מקום במסגרת ווירטואלית. אלה "מצבים",שמגיבים טוב מאוד בסט-אפ מיקצועי ישיר. אנה צור קשר עם מיכל ו/או רואי,קבל מהם המלצות על מטפלים/רופאים, או קבע איתם ישירות. רק נחת אלכסנדר דגן N.D
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהברור לי שפורום וירטואלי הוא לא
שחר29/12/2008טיפול, ואני מאמינה שבסגרת פרטנית אפשר להגיע לתוצאות טובות יותר.
אבל שאלתי שאלה באופן כללי, לדעת איזה סוג של לחם יכול להיות בסדר לחולי קרוהן.
איזה סוג של דגן הוא עדין יחסית ויכול להיות בסדר.
ואם זה בסדר לחם עם שמרים או שעדיף בלי.
שאלתי כדי לשמוע מנסיונם של מיכל ורואי וכמובן שאשמח לשמוע גם מאנשים אחרים שיש להם ניסיון.
תודה,
שחר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלחם לחולי קרוהן
29/12/2008שחר שלום רב,
ראה תשובתו של אלכסנדר...
לעניין הלחם; מאוד תלוי באיזה מצב הקרוהן. אם במצב מודלק, רצוי לא לאכול לחם בכלל. אבל אם מאוד רוצים ולא ניתן להתאפק אז עדיף לחם רגיל מחיטה לבנה ללא סיבים תזונתיים.
במידה ומדובר במצב רמיסיה (לא בהתקף), מומלץ יהיה להוסיף בהדרגה לחם מלא (שיפון מלא, כוסמין מלא)
לבריאות!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתחרות בחומצות אמינואריאל27/12/2008אני משתמש בשתי חומצות אמינו . אחת ,טריפטופאן והשנייה מתיונין 500 מ"ג+B6 . ידוע שיש תחרות בין חומצות אמינו שונות . האם יש תחרות ספיגה ( ועד הגעתם למוח ) גם בין החומצות הנ"ל ? אם לא ,אז אני מבין שאני יכול ליטול אותן באותה עת....... *התכוונתי לחומצת אמינו טריפטופאן ולא 5htp . כדי לתת פוש לטיריטופאן ,איזה רכיבי מזון מלבד פחמימות כדאי לצרף אליו ? תוך כמה זמן אוכל להרגיש בהטבה בדכאון ? אציין שאני נוטל במקביל גם אומגה 3 ,4 פעמים ביום , VIT C +b-50 complex ,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתחרות בחומצות אמינו
28/12/2008ראה תשובתי בדבר טריפטופן ומתיונין,
בברכה,* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגירוייםחן25/12/2008שלום רב, האם יעילה מריחת תפוח אדמה על גירויים בעור? האם הוא עשוי לגרות? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרגירוי בעור
28/12/2008יאיר שלום רב,
גירו בעור עלול להיות מכל כך הרבה גורמים. לעתים רגישות למזון, לחומרים שונים ואפילו למזג האויר. תפו"א בעל מרכיב עמילני גבוה. הוא גם שייך למשפחת הסולניים, הידועים כמעלי חומציות. לפיכך, ייתכן כי שימוש בו על העור לאדם רגיש, עלול לגרום בדיוק לריאקציה ההפוכה מזו שאתה מחפש.
אני ממליץ להשתמש במשחות על בסיס קלנדולה, אלוורה ואפילו לוונדר היכולים להקל על גירוי עורי כלשהו.
אם זה לא ישפר את מצבך, אני ממליץ לפנות לרופא עור ולאבחן את הבעיה. לפי דיאגנוזה זו ניתן יהיה לתת לך תוסף תזונה/ צמח/ משחה מתאימים.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND,OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
בחן את עצמך:
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?מאמרים אחרונים
היועצים שלנו
נטורופת,מומחה לרפואה טבעית(מטפל רב תחומי).דוקטורט(phd)באונ` בירקהם במדריד.מטפל בגוף-נפש בנטורופתיה,דיקור סיני,תזונה,רפלקסולוגיה,עיסוי הוליסטי,שיאצ`ו,פרחי באך,אנרגיה,צמחי מרפא, ארומתרפיה,מדיטציה,נר הופ... קרא עוד
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)


.jpg)
.jpg)


.jpg)
