מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלה לד"ר גוניק - מחלות כבדאחיטוב25/12/2008
שלום רב, האם הנטורופטיה יודעת להצביע על מקרים של החלמת הכבד של חולי הפטיטיס בי שהוגדרו כרונים ואשר עברו טיפולים נטורופטיים ועברו לאורח חיים שונה כמתבקש? יש מידע מבוסס על כך או דוגמאות? או שמא התפיסה היא שהנטורופתיה רק מסייעת שלא להחריף את המצב או להיטיב עימו בלבד? תודה לתשובותייך ולאדיבותך שבת שלום!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מחלות כבד
28/12/2008אחיטוב שלום רב,
בהמשך לתשובתי, הנטורופתיה יכולה לסייע ולהביא את הגוף לאיזון. רוב המטופלים אשר חלו בהפטיטיס B וטופלו כראוי באמצעים טבעיים, הגיעו למצב של חיים נורמאליים, ללא כל תופעות של המחלה. חלקם הגדול אף הגיעו להשגים מרשימים בתחום הספורט ועוד. יחד עם זאת, כל אדם שעבר מחלה זו, תמיד נראה בבדיקות הדם סימנים לכך.
ייתכן והמשך טיפול ואורך חיים בריא יוכל אף לשנות את תוצאות הבדיקה בעתיד.
להדגיש, אין מדובר בגזר דין, אלא במצב המחייב אותך לשנות את אורח חייך על מנת להחזיר את האיכות לחיים.
לסיכום, טיפול טוב יביא אותך למצב של בריאות שלמה.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND,OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה על הפירוט והאדיבות.
אחיטוב30/12/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבננהחן24/12/2008שלום רב, האם אכילת בננה מומלצת למי שסובל מאקנה? או שיש להימנע? תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראכילת בננות והטיפול באקנה
28/12/2008יאיר שלום רב,
בננה עשירה באשלגן ובויטמינים רבים, אכילת בננה הנו דבר בריא ומזין. אין כלל המראה על בעד או נגד אלא תלוי באדם. במידה ואכילת בננה מעוררת יצירת ליחה או עצירות, מומלץ יהיה לא לאכול לסובלים מאקנה (ולצורך העניין לכל אחד הסובל מסימפטומים אלו), אך במידה והיציאות תקינות ולא נוצרת ליחה מאכילת בננה, יהיה טוב לאכול פרי זה לעתים קרובות.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND,OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתיונין וטריפטופןאריאל24/12/2008בהמשל לשאלת מלפני יומיים....... אני לוקח כבר למעלה משנתיים 6 כמוסות של אומגה 3 איכותי ליום. כמו כן אני לוקח קבוע בי קומפלקס ובנוסף מגנסיום וסידן וכמובן מולטי ויטמין כי אני סובל מאיי בי די כ-20 שנה. לפני חודש התחלתי להשתמש ב- 5htp ולצערי עד היום לא הושגה הטבה באגרסביות והדיכאון (מז'ורי) . הפסקתי והיום התחלתי לנסות שימוש בטריפטופאן ומתיונין (בנפרד ). אני ניסיתי מספר רב של תוספים וצמחי מרפא ובנתיים אין שום שינוי. בעבר קבלתי טיפול תרופתי כמו ציפרלקס ,לוסטראל ,פרוזק -לצערי זה הפך אותי לזומבי והוריד את הלבידו ובנוסף לא הייתה הטבה משמעותית ולכן הפסקתי. אולי הגיע הזמן לטיפול פסיכותרפיסטי . אני לא מבין איך לאלפי אנשים בארה"ב ובעולם ה-5htp עוזר ולי בכלל זה לא הזיז, גם כשלקחתי מינון של 300 מ"ג ליום. מקווה שהישועה תבוא מכיוון הטריפטופאן או ו\גם מהמתיונין. מה דעתכם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרמתיונין וטריפטופן
28/12/2008אריאל שלום רב,
בהמשך לתשובתי ובהמשך לשאלתך המורחבת, נראה כי מדובר במקרה מורכב הדורש התייחסות מעמיקה מעבר לזו שאתן לך בפורום. אתה יכול לנסות את התוספים שהצעת, אך אני מאמין כי תהיה חייב להגיע לאבחון וייעוץ מעמיק ואישי. מאחר וניסית כל כך הרבה תרופות ותוספי תזונה ללא שינויים משמעותיים, הרי שיהיה קשה לתת לך ייעוץ מבלי לבדוק אותך.
בריאות שלמה!
ד"ר גוניק ND,OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכבד ונטורופטיהאחיטוב23/12/2008אדם שקיבל הפטיטיס בי ואינו מוגדר כרוני והמחלה צפויה ב"ה לחלוף - האם הנטורופטיה יכולה לסייע לו בהחלמה? (מעבר לרעיונות על הרזיה וכושר גופני)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהפטיטיס ונטורופתיה
24/12/2008ג'ו שלום רב,
התשובה היא כן!
כל החשיבה הנטורופתית היא סיוע ותמיכה ביכולות הריפוי העצמי על יד מתן תוספי תזונה, צמחי מרפא ותזונה המתאימים לאדם המטופל ועל ידי כך לעודד תהליכי ריפוי.
הכבד כמו כל המערכות האחרות בגוף צריך לקבל את החומרים התומכים בעבודתו התקינה; אנזימים, חומצות אמינו ויטמינים ומינרלים שונים. חומרים אלו יסייעו לנקות את הפסולת/ רעלים וחומרים מזיקים אחרים ממנו, כך שתפקודו יוכל לחזור לנורמה או לפחות קרוב לכך.
כאן המקום להוסיף כי הטיפול צריך לשלב תמיכה בנפש ולשחרר תפוסים/ הרגלים המעקבים תהליכי ריפוי.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND,OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמתיוניןאריאל22/12/2008האם תוסף המתיונין ( ח.אמינו ) +b6 מסוגלת לשפר מצב רוח ודיכאון ? אני לא מתכוון ל- SAM-E . המ המינון ? כמה זמן עד לטבה ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרמתיונין לשיפור מצב הרוח
23/12/2008החומצה האמינית מתיונין הנה אחת מהחומצות החיוניות לגופנו. גופנו אינו יודע לייצר אותה לבד ולכן עלינו לקבלה דרך המזון (כמעט אך ורק בבשר בקר או כבש) או דרך תוספי תזונה.
הפורמט הסטנדרטי שלה היא ב 500 מ"ג של ל-מתיונין בקפסולות.
למתיונין השפעה רחבה ביותר על בריאותנו. מטרתה העיקרית היא ויסות רמות גליקמיות ושמירה על איזון תפקודי הכבד, הלבלב ויותרת הכליה. היא חשובה מאוד לתפקוד מערכת העצבים (מכאן ההקשר למצב הרוח) אך היא אינה המועדפת עלי בטיפול מסוג זה. B6 משפרת את מצב הרוח, אך כמוהה רוב ויטמיני ה- B.
מה שאני הייתי ממליץ הוא דווקא על חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3, בשילוב עם ויטמיני B בקומפלקס.
כמה ואיך?! אני חייב לערוך אבחון על מנת לדעת זאת. הכמות היומית המומלצת על המוצר איננה יכולה להזיק.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND,OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהצליאק פעיל למרות דיאטה נטולת גלוטןעדי21/12/2008שלום רב, אני בת 33 לפני כשלוש שנים איבחנו אצלי צליאק (שקיים אצלי כבר מגיל כמה חודשים) אני מקפידה על דיאטה כבר שלוש שנים ובבדיקות הדם הגליאדין עדיין גבוהה (59) הייתי אצל גסטרולוג והוא אמר לי שיש אחוז קטן מאוד של חולי צליאק שלמרות שהם שומרים על דיאטה הגוף ממשיך להגיב כאילו אוכלים גלוטן. כמובן שאינו מסתמך על בדיקות דם ורוצה לעשות לי ביופסיה. הוא אמר לי שבמקרה ואכן זה מה שקורה אצלי יש תרופה מיחדת (והוא ממש לא שש לתת אותה) שהיא אמורה לתקן את המערכת. זו תרופה שלוקחים אותה לתקופה ארוכה ולפעמים אף כול החיים. הוא אמר לי שלא ידוע לו על תחליף טבעי לתרופה. אני לא זוכרת את שם התרופה האם ידוע לכם? אם כן מה תופעות הלוואי שעלולות להיות ומה ההשלכות לעתיד? האם יש פתרון טבעי שיכול לעזור לי? עד עצם היום הזה אני סובלת מאי נוחות בבטן. בחילות, עצירויות או שלשולים אני מטפלת אצל נטורופת שעוזר לי מאוד אך אם לא אקפיד ללכת אליו כול שבוע אני מיד מרגישה רע. מחכה מאוד לתשובה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרצליאק פעיל למרות דיאטה נטולת גלוטן
21/12/2008עדי שלום רב,
אינני מכיר את התרופה המדוברת, אך בהחלט קיים טיפול טבעי שעשוי לעזור לך. האם את נוטלת פרוביוטיקה? האם את נוטלת מינרלים כלשהם? ישנם תוספי תזונה וצמחי מרפא היכולים לסייע למצבך. אני ממליץ לבדוק את התזונה שלך לעומק. ייתכן וכדאי לבדוק התאמה מדוייקת יותר של המזון. צעבר לכך, עליך ךהיוועץ עם המטפל שלך או לקבל חוות דעת שניה.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND,OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאובססיה ודיכאון [לד"ר גוניק]א.פ.20/12/2008אני סובל מדיכאון ואובססיות שנים רבות.מזה מספר חדשים לא נוטל תרופה פסיכיאטרית אנטי דיכאונית/אובססיבית.מרגיש כעת מדוכא ומתוח.מצד אחד אני מעוניין למצות אפשרות טיפול טבעי, ולעניות דעתי , העיתוי כעת הוא טוב , בגלל שהפסקת נטילת התרופות הפסיכיאטריות , מזה כמספר חדשים , והתפוגגות השפעתן , מראה לי ביתר חדות את הבעיות הבסיסיות שמהן אני סובל.מאידך , רוב הזמן אני מדוכא ומתוח , וזה משפיע ישירות על משפחתי , וגורם לי להרגיש רגשי אשמה ולהיות עוד יותר לחוץ. ברור לי שתשובה רצינית תוכל לתת לי רק ע"י איבחון אישי , אבל ,עקרונית , נראה לך שבשיתוף פעולה שלי תוכל לקחת אחריות ולנסות לטפל בי ולעזור לי בשיטות אלטרנטיביות/טבעיות? תודה עבור תשומת הלב. א.פ.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראובססיה ודיכאון
20/12/2008שלום רב,
אשמח לעזור בטיפולך. חשוב לציין כי מקרים מסוג זה, גם אם לא מטופלים בתרופות, מצריך מעקב פסיכולוגי במקביל לטיפול הנטורופתי.
אני חושב כי המצב "השקוף" ללא התרופות מסייע לראות את התמונה האמיתית, יחד אם זאת כל טלטלה רגשית נפשית בעת הטיפול הנטורופתי, עלולים להיות קשים. הדבר מצריך הכנה. אשמח לשוחח עימך ולראות כיצד להתקדם.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהציסטה בכליהמנחם 5019/12/2008במהלך בירור כאבים במפשעות -חשש להרניה התגלה בבדיקת אולטרא סאונד : ציסטה בכליה . הציסטה בקוטר 4.5 ס"מ מכילה מחיצות ותוכן שאינו צלול . האורולוגית שלחה אותי לבירור נוסף ומדוייק יותר לצילום CT בטן ואגן לבירור ציסטה לא פשוטה בכלייה השמאלית. אציין שתפקוד כליות ,כבד בבדיקות דם שעברתי לפני זמן קצר היה נורמלי. האם הנטורופתיה יש דרכים לטפל בנושא כמו למשל צמחי מרפא וכו'? שבת שלום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרציסטה נורכבת הכליה
20/12/2008מנחם שלום רב,
על פי התיאור שמסרת, נראה כי מדובר בציסטה/גידול המחייבים בדיקות נוספות. לנטורופתיה ישנן דרכים לסייע בטיפולך, תוך שילוב הטיפול הקונבנציונאלי. בהחלט ישנם צמחי מרפא היכולים לסייע ביעול תפקודי הכליות וסיוע בניקוי פסולת/ רעלים מגופך ומהכליות. אלו חשובים ביותר במצב זה.
אני ממליץ לסיים את הבדיקות ואז לפנות לאחד מאיתנו לייעוץ מקיף יותר.
איחולי בריאות שלמה,
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהחימום במיקרוגלאיל19/12/2008האם מומלץ ע"י הנטורופתיה ? מכיוון שקראתי דיעות לכאן ולכאן על חימום מזון במיקרוגל (פגיעה באיכות המזון המחומם במיקרו). תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשימוש במיקרוגל
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D19/12/2008אייל שבת שלום
למיטב ידיעתי השימוש במיקרוגל יכול להזיק (כמו למשל שינוי ה-DNA של האוכל), הרי מדובר בגלי קרינה. באופן עקרוני רצוי לאכול אוכל בטמפרטורת החדר. אם חשוב לך לחמם את האוכל דווקא במיקרו, אז ממש מעט כדי לא לאבד את ערכיו התזונתיים. אני מעדיפה לאכול אוכל טרי שבושל ועדיין חמים ואם לא, כי החימום יתבצע בטוסטר אובן או בגז.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהסוגי פרוביוטיקהאיל19/12/2008אשמח לעצתכם. הומלץ לי ע"י נטורופת בעבר לקחת תוסף פרוביוטיקה .הוא המליץ לי על תוסף פרוביוטיקה ספציפי. שאלתי: א. דרך קופת החולים יש מוצרים מוזלים בצורה משמעותית משאר המוצרים. למוצר שהם מציעים (הרוקח בקופ"ח המליץ) קוראים אצידופולוס תכשיר פרוביוטי - האם הוא מכיל את כל תערובת החיידקים המומלצת (והקיימת במוצרים רבים אחרים) או רק סוג חיידק פרוביוטי אחד (אצידופולוס) האם יש תכשירים יותר מומלצים עם תערובת חיידקים יותר עשירה מזו ? המטרה שלי היא בעיקר שיקום פלורת המעי. ב. יש ברשותי עדיין תכשיר הנקרא מגה פרוביוטיק ובו מצויים שיש הרבה סוגי חיידקים נוספים (פרט לאצידופולוס) אולם לפי הוראות השימוש אני מבין שהוא מיועד לנוטלים אנטיביוטיקה. האם יש הבדל בתכשירים (אני מיועד לקחת תכשיר לא בזמן נטילת אנטיביוטיקה-כרגע אינני נוטל אותה עוד - אלא לשקם את פלורת המעי שלי). תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתוספת לשאלה
איל19/12/2008האם ישנן שיטות טיפול טבעיות ע"י תזונה וכו' (ללא נטילת כדורי חיידקים שנקחו שמעבדה) העוזרות לשקם את פלורת המעי ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתזונה פרוביוטית
11/01/2009החיידקים הפרוביוטיים ניזונים מסוכרים בעלי שרשראות ארוכות ובקיצור FOS (fructo oligo sacarides)
על ידי אכילת מזונות מלאים ובלתי מעובדים ושימוש בפירות וירקות והרבה מזונות עליים ירוקים תיצור קרקע פוריה לצמיחת החיידקים הפרוביוטיים.
במידה ומטרתך היא שיקום מעיים, מומלץ ליטול את התוספים לתקופה ורק אח"כ להסתמך על התזונה.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפרוביוטיקה
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D19/12/2008איל שבת שלום
אם משתמשים רק בזן אחד של חיידקים פרוביוטיים, ברור כי התועלת הרבה יותר קטנה לעומת שימוש במספר רב שלהם בגלל הסינרגיה בין הזנים השונים. רצוי שיהו חיידקים מסוגים שונים: אצידופולוס, ביפידוס, לקטובצילוס ועוד. אינני יודעת על איזה תוסף אתה מדבר, לכל קופה תוספים אחרים. בכל מקרה שאל את הרוקח האם מכיל סוגים שונים. לגבי דרכים נוספות לשיקום פלורת המעי, מומלץ לשלב תזונה נכונה ושילוב של פרוביוטיקה ופרהביוטיקה (אלו חומרי מצע כגון סיבים אשר לא נעכלים על מנת להזין את החיידקים הטובים). מקורות בתזונה המכילים פרוביוטיקה הם מזונות מותססים בהכנה ביתית, כמו התססה של זרעים/גבינת זרעים או נבט חיטה, לבנה, כפיר, יוגורט ועוד. אקטימל פחות מומלץ כי רמת הסוכר בו גבוהה ועוד..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה זה גבינת זרעים??
רונית08/01/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתשובה
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D08/01/2009שלום רב
גבינת זרעים נוצרת כתוצאה מערבוב של זרעונים או שקדים טחונים (רצוי טריים ולא מעופשים, אורגנים כמו כן לא לקלות או לטגן) יחד עם קפיר (חלב חמוץ ) ומים עד שמקבלים עיסה סמיכה.
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ, N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספי פרוביוטיקה
11/01/2009אייל שלום רב,
תוספי תזונה אינם דבר זול. המוצרים הטובים והיעילים עולים יותר מאלו הנחותים. אני ממליץ ליטו8ל תוסף פרוביוטי שנבדק והוכח. שני מוצרים שאוכל להמליץ עליהם הם: JARRO DOPHILUS של חברת נוטרילייף ו/או CO-BIOTIC של ביו פרו מדיקל. ישנם עוד מוצרים טובים אבל אם מטרתך היא שיקום רירית מעיים אני ממליץ על איכות גבוהה, בעלת זמינות ביולוגית גבוהה במעיים.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND, OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההורמון גדילהחגית15/12/2008שלום לכם אשמח אם תוכלו לומר לי האם יש משהוא המזרז את הפרשת הורמון הגדילה באופן טבעי, זה מעניין אותי בגלל נושא האנטי אייג'ינג תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהורמון גדילה
15/12/2008שי שלום רב,
נושא זה הוא רציני למדי. הדעות חלוקות לעניין השימוש בהורמון הגדילה. באם הנך אדם צעיר שהורמון הגדילה עוד מופרש (מופרש בצורה נאותה), אז הדרך הטובה ביותר לשמר תפקוד זה הוא על ידי שמירה על אורח חיים מאוזן; מספיק שעות שינה, פעילות גופנית מבוקרת, תזונה מאוזנת וכו'. באם מדובר בגיל מבוגר יותר- 30 צפונה, מומלץ לא ליטול הורמון גדילה בצורה סינטטית, אלא להרבות בשימוש באנטי-אוקסידנטים (מומלץ לקבל הכוונה נטורופתית מקצועית).
אלו יסייעו לגופך ליעל את כל תפקודיו ולשמר את האיכויות של האיברים הפנימיים.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND,OMD* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D15/12/2008ערב טוב
מסכימה עם דבריו של ד"ר רואי גוניק, הייתי מוסיפה כי פעילות גופנית מעודדת את הפרשת הורמון הגדילה. מעבר לכך גם חומצות אמינו שונות מסוגלות להעלות את רמתו. למשל ח' אמינו אורניטין, טירוזין ועוד.
לבריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהההורמון.
alexander18/12/2008שלום. מה שנאמר הוא כללית כיוון נכון. והיה והחלטת בכל זאת להישתולל,אז הדרך היעילה והיחסית בטוחה לקחת את ההורמון, היא בקומפלקסים הומיאופתים מיוחדים,תחת השגחה של רופא או מטםל/ת מיקצועיים ומנוסים. אם אתה ספורטאי מיקצועי,אז רד מזה,זה עלול להוות עילה לפסילה. בו נהיה עצמנו. אלכסנדר דגן N.D
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה נוספת על התעמלות פניםחגית14/12/2008שלום מיכל
אני ממש לא טובה בפעילות גופנית, האם יש בעיה ללמוד את תרגילי פנים? האם זה קשה?
מחכה לתשובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהתעמלות פנים / תרגילי פנים
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D14/12/2008רונית שלום רב
כל תרגול חדש בהתחלה יש ללמוד, אבל הגוף שלנו הוא הוא כמו מכונה נפלאה ותוך זמן קצר מתחילים ליהנות מהם, ואם יש יום שמפספסים ולא עושים מרגישים כי זה חסר...
מאחר ולא נדרש לצורך כך מכון כושר או אביזרים מיוחדים אלא רק אצבעות הידיים, ניתן לבצע את האימון בכל מקום ושעה למשך מספר דקות ולכן זה מאד נוח.
לבריאות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרגילי פנים -שאלה לד"ר לזרוביץ מיכלחגית11/12/2008שלום רב שמעתי אותך בתוכנית ב"רדיו תל אביב" אצל ענת הראל ומאד התרשמתי מהנושא. אני בת 38 והייתי רוצה להתחיל כדי למנוע את נפילת העור בהמשך. האם יש תרגילים גם לנושא של צוואר ולא רק פנים? האם התרגילים הללו יעילים גם למניעת קמטים או עיכוב הופעתם? אשמח לקבל את תשובתך, האם אני יכולה לעשות את התרגילים באופן פרטי ולאו דווקא בסדנא קבוצתית? תודה לך חנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהתעמלות פנים / תרגילי פנים
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D13/12/2008חנה שבוע טוב,
הסידרה היא תרגילי פנים וכמובן גם לצוואר אשר עובדת על כל שרירי הפנים והצוואר (57 במספר).
יש מספר יתרונות לתרגילי פנים. התרגילים עוזרים להיפטר מקמטים עמוקים, סנטר כפול, עיגולים שחורים מסביב לעיניים, ונפיחות מתחת לעיניים, צוואר נפול. אנחנו בהחלט מדברים כאן על מיני מתיחת פנים טבעית לחלוטין. ללא הזרקות, ללא בוטוקס, ללא ניתוח , ללא כאבים וגם הרבה יותר זול.
תרגילי הפנים זה כמו מסג' אשר מגרה יצירת קולגן , ואני מזכירה כי קולגן היא רקמת חיבור של העור המורכבת מחלבונים ואחראית על יצירת עור גמיש וחלק יותר. זוהי גם הסיבה כי תרגילי פנים עוזרים לא רק לעור מדולדל אלא גם במצב שיש קמטים, כי קמטים נוצרים כאשר יש מחסור בחלבונים או קולגן .ולצערנו, תהליך זה של מחסור בקולגן מתחיל אצלנו כבר מגיל 25. כלומר תרגילי הפנים מטפלים גם בקמטים קיימים וכמובן גם במניעת קמטים.
לגבי שאלתך האחרונה-ניתן בהחלט ללמוד את סידרת התרגילים באופן אישי ולא בקבוצה.
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ, N.D
נטורופתית ומומחית בטיפולים טבעיים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהפתרוןליאל10/12/2008אי מחפשת פתרונות מסויימים שיכולים לעזור לי בכל הנוגע לשיער יבש לחצים נפשיים ,דאגות ,מצבי דיכאון קלים ללא סיבה ,גזים ,נפיחות בבטן עייפות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראין פתרונות קסם...
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D10/12/2008ליאל ערב טוב
כדי לעזור לך יש לאבחן, ואבחון כדאי שיעשה בקליניקה הנטורופתית. הפורום מסוגל לענות נקודתית או להצביע על כיוון, אך מטרת הפורום איננה לאבחן או לשלוף תשובות מהמותן
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ, N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוסף נגד דיכאוןמקס10/12/2008לפני שבועיים התחלתי לקחת בהדרגה 5htp . התחלתי להשתמש מאחר ותרופות הרגילות שטופלתי ב-10 שנים האחרונות לא הובילו להטבה משמעותית. אני סובל מדיכאון מג'ורי שכולל:עצבנות ,התפרצויות , חוסר אנרגיה ,חוסר מוטיבציה ,סף גירוי נמוך , מרגיש מאוד ל ח ו ץ . לא נעים להיות בחברתי במצבי העכשווי ואתם יכולים לתאר מדוע ובנוסף אני סובל כבר שנים מ- IBD. כרגע ברגיעה . גם ההיפריקום (לא מיועד לדיכאון מג'ורי) לא עזר והייתי חייב להפסיקו עקב כאבי ראש שחלפו עם הפסקתו (רמוטיב). התחלתי ( 5htp)ב-30 מ"ג ליום ואחרי 5 ימים 50 מ"ג, לאחר 8 ימים 100 מ"ג ולאחר 10 ימים 150 מ"ג . * נלקח עם האוכל כדי למנוע תופעות לוואי כמו כ.בטן. כבר בהתחלה הייתה חוסר נוחות בבטן עם הגדלת המינון התחיל כאב בטן חזק יותר ויותר עד שנאלצתי להפסיק לקחת ולמחרת חזרתי ל-30 מ"ג. פרט לכאבי בטן המיותרים לא הרגשתעי עדיין הטבה במצבי הנפשי ואפילו הייתי יותר עצבני בימים שהמינון היה 100 מ"ג ומעלה . האם לדעתכם אני צריך להפסיק או להמשיך ולהאמין או לקוות שזה יפסק מעצמו עם הזמן ? בקשר לטריפטופאן שדומה במבנהו ל-5htp 'האם חלק מתופעות הלוואי שלו הם כאב בטן ? האם המיתיונין \ תירוזין היא ח.אמינו שאמורה לטפל בדיכאון? במקביל אני לוקח תוסף של B-50 ,מולטי ויטמין ,אומגה 3 - 2.5 גרם ליום. שותה חליטה לפחות פעם ביום של קמומיל גרמני. @ לא מעשן , לא שותה , ממעיט מאוד בצריכת קפאין ( לא מוותר על 2 כוסות תה ירוק) , משקל נורמלי , מקפיד על תזונה בריאה . לא נוטל קורטיזון . תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתשובה קצרה
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D10/12/2008מאיר שלום
בעייתך מורכבת למדי ולכן ממליצה לך שתעבור בדיקה ואבחון בקליניקה הנטורופתית.
לבריאות
ד"ר מיכל לזרוביץ N.D* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
בחן את עצמך:
האם אתם בדיכאון?מאמרים אחרונים
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)


.jpg)
.jpg)


.jpg)
