מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הזעה מרובהמאודשלומית23/07/2008
שלום, תוך שלוש דקות בשמש אני מתחילה להזיע, יותר מכל אחד מאנשים אחרים סביבי, אני נורא מתביישת ולא נעים לי, האם יש משהו, תרופה, מזון, מצח שיכול לעזור לי לא להזיע? מדוב רבהעה בראש ובפנים, תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הזעת יתר
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D23/07/2008שלומית ערב טוב<br />לא ציינת האם ההזעה ממוקדת למקום ספציפי. עיקר הטיפולים היעילים כיום ברפואה הקונבנציונלית הם דווקא להזעת בית השחי.<br />כך למשל, טיפול חדש יחסית כיום הוא ניתוח שאיבה של בלוטות הזיעה בבית השחי. <br />טיפול נוסף הוא כמובן הזרקות הרעלן בוטוקס, השימוש בבוטוקס יכול להיות במקומות שונים בגוף אך יעיל בעיקר במניעת הזעת יתר בבתי השחי. הוא יקר מאד, השפעתו זמנית (בין 3-6חודשים בלבד) וכמובן שהזרקות רבות מלוות בכאב.<br />וקיים כמובן טיפול טבעי/נטורופתי בתזונה שאולי שווה לך לנסות כי האופציות שתיארתי לפניך לא הכי מלהיבות.<br />טיפול בתזונה הכולל הימנעות ממזונות חמים וחריפים, מטוגנים וגם מהמכילים קפאין (קפה, תה,קקאו, שוקולד) כי הם יוצרים אפקט חימום והזעה<br />מזונות קרים יכולים לעזור כגון: אבטיח, מלפפון, שמיר, פטרוזיליה- אלו נותנים אפקט קירור.<br />פרחי באך מותאמים באופן אישי, <br />שתיית חליטה של פסיפלורה, מנטה, קמומיל, סרפד, ברוש, ותות - מספר פעמים ביום.<br />ברפואה סינית את יכולה לנסות דיקור.<br />וזה על קצה המזלג.<br />בברכה,<br />מיכל לזרוביץ. <br /> <br />www.ginko-natural.com
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ניקוי רעליםחגית20/07/2008
בוקר טוב אני בהריון בחודש שלישי ורציתי לדעת האם בהריון ניתן להתחיל תהליך של ניקוי רעלנים מהגוף? או שאין בעיה? שיהיה יום טוב אור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניקוי רעלים / דהטוקס בהריון
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D20/07/2008אור בוקר טוב
אני אינני מצדדת בניקוי רעלים (דהטוקס) בזמן ההריון. ניקוי הרעלנים מהגוף בהריון עלול לגרום לרעלנים שונים שהצטברו בגוף (כתוצאה מסיבות שונות כגון ג'אנק פוד, עישון, רדיקלים חופשיים ועוד) להיפלט באמצעות מחזור הדם ולהגיע לעובר.
אפשר להמתין לאחר הלידה וההנקה
לבריאות
מיכל לזרוביץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משהו לעיכוללירן17/07/2008
שלום, האם יש משהו נטורופתי שיכול לעזור לי לחילוף חומרים מהיר יורת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיפור העיכול
17/07/2008לירן שלום,
לא ברור משאלתך האם ברצונך במשהו שישפר את היציאות שלך או משהו שיסייע לשריפת שומן טובה יותר?!
אם מדובר בשיפור מערכת העיכול, אני ממליץ קודם כל להרבות בשתיה של מים (יש לשתות 1 ליטר לכל 23 ק"ג גוף). דבר שני, להרבות באכילת פירות וירקות המכילים סיבים תזונתיים. אלה חשובים עד מאוד למערכת העיכול.
בנוגע לחילוף חומרים, כאן איני ממליץ על מוצרים או אורח חיים ללא פגישה אישית עם המטופל.
אשמח לעזור.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהליחה מרובהרוני14/07/2008קרוב לחודש אני סובלת מליחה מרובה הנתקעת בגרון . הליחה שקופה לבנה וצמיגה. הליחה מידי פעם עולה למעלה , גורמת לצרידות וגם גורמת לקשיי נשימה. גם בבליעה ישנה תופעה משונה- אני חשה רעשים ( מעין קליק) של בליעת הרבה נוזלים בוושט בכל פעולת בליעה. מה עושים? לפני כחודש הכל התחיל בגירוי בגרון. נטלתי מוקסיפן במשך עשרה ימים אך ללא הועיל. רופא א.א.ג ביצע בדיקת אנדוסקופיה (מצלמה המוכנסת לאף ועוברת בגרון). הרופא לא מצא שום בעיה- מה עושים בבקשה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרליחה מרובה
17/07/2008הדר שלום רב,
הצטברות ליחה בד"כ נוצרת על רקע רגישות למזון מסויים או היחלשות של מערכת החיסון המשפיעה על מערכת הנשימה.
דבר ראשון מומלץ להוריד מהתזונה היומיומית מזונות העלולים לגרום לכך, כגון: מוצרי חלב בקר, סוכרים, ממתקים, חיטה לבנה, בוטנים, חטיפים מלוחים, מטוגנים...
דבר שני, אני ממליץ להשתמש באופן קבוע במי מלח. חצי כף מלח בכוס מים חמימים ולגרגר כל ערב וכל בוקר. תרסיס מי מלח, 2 ריסוסים בכל נחיר, גם בוקר וערב.
זאת לעשות עד הטבה משמעותית.
בואי נתחיל בזה. אשמח לדעת איך את מרגישה.
ד"ר גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן לבנדראסתר12/07/2008שלום יש לי המון עלי ופרחי לוונדר בבית ,הכנתי בשבוע האחרון , חליטות אך ברצוני להפיק ממנו שמן ככל שהזמן עובר הפרחים והעלים יהיו פחות טובים ולכן אבקש לדעת איך אוכל להכין שמן בתהליך ביתי ? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהכנת שמן לבנדר
17/07/2008שלום רב
להכנת שמן הלבנדר או שמנים ארומטיים אחרים יש ללמוד ו/או לקרוא ספרים בתחום. איני ממליץ לעשות זאת ללא ידע מוקדם
רואי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאופן ההכנה של שמן לבנדר
שלום01/08/2008איני מבינה מדוע דר' רואי אינו רוצה לשתף אותך בעשיית שמן לבנדר הרי שזה כל כך קל. לוקחת בקבוק בגודל הרצוי, מכניסה פנימה עד הסוף את עלי הלבנדר ולאחר מכן ממלאה אותו בשמן שקדים או זרעי ענבים עד שאין מקום יותר בצנצנת. סוגרת ומשאירה כשבועיים. מידי יום מנערת היטב. לאחר שבועיים מסננת את העלים מן השמן וסוחטת מה נשאר מן העלים לתוך השמן ובסופו של תהליך זורקת את העלים לפח. והנה יש לך שמן מיצוי של עלי לבנדר. :) בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן לבנדר
04/08/2008אופן הכנה זה מקובל גם כן.
חשוב לציין כי כל הכנה שאינה נעשית בצורה מבוקרת עלולה להיות גם מסוכנת, כיוון שהריכוז עלול להיות חזק מידי או חלש מידי.
על כל פנים, ההסבר שניתן מעלה הוא סביר בהחלט
יום נעים
רואי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהניקויתומר11/07/2008שמעתי שחצי לימון סחוט ביחד עם כף שמן זית תורם לניקוי הכבד והגוף. שאלותי: 1. האם מומלץ לבצע זאת כל יום ? האם אחת לתקופה, אשמח לדעת אחת לאיזה תקופה ? 2. האם מומלץ לבצע זאת על קיבה ריקה ? האם זה לא פוגע בה (עקב חומציות) ? ולכן האם לא כדאי לשתות מים לפני זה ? האם מיד לאחר זאת אפשר לאכול או להמתין זמן מה ? 3. האם מומלץ לצאת לריצה או הליכת בוקר של כשעה מייד או בסמוך לשתיה כזו (לאחר השתיה הזו לאכול פרי קטן ואז לצאת) ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרניקוי
17/07/2008תומר שלום,
אכן ללימון בשילוב עם שמן זית אפקט מנקה למערכת העיכול והכבד. מומלץ לשתות כף שמן זית וכף לימון סחוט על קיבה ריקה. הלימון אמנם חמוץ אך אינו חומצי. ההשפעה שלו על גופנו היא דווקה יצירת בסיסיות.
אין צורך לשתות לפני או אחרי. אך אם רוצים ניתן לשתות מים (ללא קשר) מספר דקות קודם או אחרי כן.
פעילות גופנית היא דבר מבורך אך איני יודע על השפעה שלה על שמן הזית והלימון.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה למיכלחגית08/07/2008מיכל שלום לך רציתי לשאול האם את מכירה איזה פורמולה טבעית בלבד אשר מונעת הופעה של קומודונים שחורים תודה תודה מראש
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרמניעת קומדונים שחורים
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D08/07/2008רונית ערב טוב
הטיפול בהופעת קומודונים שחורים הוא גם פנימי ואיננו רק חיצוני כי המדובר בעודף הפרשת סבום בבלוטות החלב וסתימתם. לשאלתך ניתן לנסות את הפורמולה הטבעית הבאה על מנת
למנוע התפתחות קומודונים שחורים וכן ניקוי שלהם:
1 כפית סבון צמחים עדין
1 טיפת שמן אתרי עץ התה או טים (קורנית)
לערבב לפני השימוש, לשים על הפנים ולאחר מכן לשטוף.
בהצלחה
מיכל לזרוביץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאולקוסחגית07/07/2008צהריים טובים קיבלתי אולקוס בקיבה ונאמר לי להפסיק לעשן. האם אפשר לקבל הסבר מה הקשר בין 2 הדברים מחכה לתשובה אלה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרהקשר בין סיגריות לכיב פפטי
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D07/07/2008צהריים טובים
עישון סיגריות כנראה מפחית הפרשת ביקרבונט מהפנקריאס. הביקרבונט הינו חומר בסיסי הסותר את החומצה שמעורבת ביצירת כיב פפטי. כמו כן עישון סיגריות מגביר את ריפלוקס של מלחי המרה לתוך הקיבה ומעכב את התרוקנות הקיבה - כל אלו ביחד גורמים נזק לשלמות המוקוזה בקיבה ובתרסריון.
מעבר לכך קיים טיפול נטורופתי שבהחלט יכול לעזור במקרים של כיב, כמו למשל תזונה עשירה בסיבים תוך התמקדות על סיבים המסיסיים במים, גם מיץ כרוב יכול לעזור (בגלל הגלוטמין אשר בתוכו). בעבר ההלצה הייתה להימנע ממזון מתובל, כיום גישה זו השתנתה והמחשבה היא כי דווקא מזון מתוכל יכול לגרום לאספקת דם טובה יותר לאיזור הכיב ולהחלמתו.
קיימים צמחי מרפא אשר מדכאים את צמיחתו של החיידק הליקובקטר פילורי אשר תורם אף הוא להתפתחות כיב וכן צמחים מרפאי צמחים, צמחים אנטי ספטיים שהם קוטלי חיידקים - כגון אכינצאה, אלת המסטיק ועוד. גם תוספי תזונה עשויים לעזור בהחלמת תאי המעי או הקיבה.
במידה ותרצי טיפול אישי יותר אשמח לעמוד לרשותך
לבריאות
מיכל לזרוביץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהציפורניים שבירותחגית04/07/2008שלום ממה התופעה יכולה לקרות? האם באמת כתוצאה ממחסור בסידן? האם יש טיפול טבעי? רוב תודות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרציפורנים שבירות
06/07/2008לילך שלום רב!
ציפורניים שבירות יכולות להגרם על רקע של מחסור באבות מזון מסויימים. האחד הוא סידן, אך גם לאבץ ישנה השפעה וכך גם לברזל וויטמיני B שונים.
ישנם ויטמינים ומינרלים רבים האחראיים על רקמות החיבור והרקמות "הצומחות" (שיער, ציפורניים, שיניים..)
החשוב הוא לשמור על תזונה מאוזנת ולהרבות באכילת ירקות ופירות מכל הצבעים. בנוסף, יש להקפיד על אכילת מזונות מלאים ולהמנע ככל הניתן ממזון מעובד.
כמובן, לשתות הרבה מים.
הייתי ממליץ להתחיל כך. אם תוך חודשיים לא יהיה שינוי, טוב יהיה לפנות לייעוץ נטורופתי ולהתאים תזונה ותוספי תזונה.
לבריאות
ד"ר רואי גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D07/07/2008צהריים טובים
רציתי להוסיף כי למיטב ידיעתי , הגישה היום לגבי תופעת הציפורניים סדוקות ושבירות מעיד בין השאר על מחסור בגופרית. אך הסיבה לתופעה לא ממש ידועה. אנחנו רואים את התופעה כאשר הידיים נמצאות הרבה זמן במגע עם מים חמימים, חומרי ניקוי ודטרגנטים. גם אצטון יכול לגרום לכך. מומלץ לאכול 6 שקדים על מנת להקל על ההתפצלות. חומצה לינולאית, היא חומצת שומן חיונית שהיא אחד המרכיבים של שקדים. בין שאר תכונותיה היא משמנת את תאי הגוף.
לכן הטיפול בין השאר הוא להימנע ממים חמים, דטרגנטים, סבונים יבשים. מומלץ לשים שמן ציפורניים או קרם על הציפורנים. שטיפת כלים וכן עבודות ניקוי עם כפפות.
כמו כן לחינה יש תכונות המחזקות את הציפורן. לוקחים חצי ספל של מים רתוחים ומערבבים עם חצי כפית אבקת חינה טבעית. יוצרים משחה ומורחים עם מקלון על ציפורן יבשה. לתת למשחת החינה להתייבש על הציפורנים והקוטיקולה במשך 10 דקות. לאחר מכן לשטוף את הציפורניים ולמרק את הציפורן בעדינות. ניתן להישתמש עם חינה טבעית פעם-פעמיים בשבוע.
לבריאות
מיכל לזרוביץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהציפורניים שבירות וגלטין
חלי4804/06/2011הי
אני השתמשתי בג'לטין, וזה עוזר חבל על הזמן..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבעיות בצפורניים .
לודה13/06/2011קנינו לפני 5 שנים משקא מ-23 תמציות צמחים מעורבב עם מיץ אגסים . מכרו לנו אותו כתוסף תזונה לחיזוק מערכות הגוף , לניקוי מהרעלים וכתחזוקה כללית . באמת ראינו הרבה תוצאות ( שינוים לטובה גם בבריאות שלנו וגם של הילדים שלנו ) , אבל הכי הופתענו כשבעלי גילה שהצפורניים התחזקו וגם התחילו לגדול יותר מהר ( קוצץ אותם במקום פעם בשבוע - מספר פעמים בשבוע ) . זה הצחיק אותי . לא האמנתי ולא קישרתי את זה לתוסף תזונה שקנינו והתחלנו לצרוך . אבל כעבור חצי שנה הוזמנו להרצאה בנושא צמחי מרפא, רפואה הוליסטית ונטורופתיה ולהפתעתינו , שמענו תגובות מאנשים שונים בגילאים שונים , על אותן תופעות שבעלי בדיוק דיבר . אנשים האלה העידו על חיזוק הציפורניים מאז שגם הם ( ללא קשר אלינו ) צרכו את המשקא מצמחים הספציפי הזה , שקנינו .
אולי גם לכם זה יעזור ?
הבנו שזה לא המשקא , אלא הגוף , כאשר מתחיל לאזן את עצמו , פותר בעיות שונות , כגון גם צפורנים . המומחים יספרו ויסבירו יותר טוב ממני .
סליחה על שגיאות הכתיב שבטוח היו לי כאן .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלהשולמית02/07/2008שלום רב, בני בן 9 החל לאחרונה לדעתי להראות סימנים של אובססיה כפייתית. הוא החל לפסוע על בלטות מסויימות ולעשות מדי פעם טקסים מוזרים לפני השינה. אני לא יודע אם מדובר במשחק או שיש לי צורך לקחת אותו לפסיכיאטר. בכל מקרה, בינתיים, עד שאראה אם מצבו ממשיך כך, אפשר לקבל המלצה לטיפול טבעי באובסייה, אם קיים? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראובססיה לילד בן 9
03/07/2008שלום לך
עניתי על שאלתכם בפורום הורות טבעית
לבריאות!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעלה ירוקתומר28/06/2008טודה לכם אם תוכלו להרחיב או להפנות אותי לקרוא אודות ירקות ירוקים עליים. היתי בשבוע שעבר ביעוץ נטורופתי עקב מספר חוסרים בתזונה וקיבלתי רשימה של מאכלים שעלי להרבות בהם (עקב החוסרים). בין השאר קיבלתי המלצה על כך שעלי להרבות באכילת ירקות ירוקים עליים: עלים ירוקים (חסות וכיו"ב) וכן במשפחת המצליבים. באיזה חוסרים העלים הירוקים יכולים לטפל (התזונה שלי ללא בשר,חלב,ביצים ויש לי מחסור בסידן האם העלים הירויקים יכולים לטפל בחוסרים אלה) ? האם הירקות ירוקים עליים כוללים בתוכם את משפחת המצליבים (אשמח אם תעשו לי קצת סדר בראש...) תודה !
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרעלה ירוק- ירקות ירוקים
29/06/2008תומר שלום רב!
ראשית, עלי להמליץ כי תיוועץ עם הנטורופת/ית אליו הלכת, על מנת לקבל כיוון מדוייק יותר.
עקרונית הירקות הירוקים (בייחוד הירקות העליים- חסה, רוקט, תרד, עלי בייבי ועוד) מכילים כמות רבה של כלורופיל, החשוב לספיגת ברזל וכן מסייע להעשיר גופנו בחמצן. בנוסף, לירקות אלו ברובם, כמות רבה של סידן. המצליבים (כגון ברוקולי, כרובית) מכילים הרבה סידן. כדאי להוסיף לתזונתך אצות מסוגים שונים אשר יסייעו גם בהשלמת מחסור בויטמיני B וברזל.
לבריאות!
ד"ר רואי גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרגילי פניםשאלה26/06/2008שלום קראתי על תרגילי פנים..אני מאוד מעוניינת לעשות אך גרה רחוק מגבעתיים. רציתי לדעת אם יש דיסק או משהו אחר שבאמצעותו אני אוכל ללמוד את התרגילים ולעשות תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתרגילי פנים
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D26/06/2008ערב טוב
ממליצה לך ללמוד זאת תחת הדרכה אישית. מדובר ב-4 מפגשים בלבד
לבריאות
מיכל לזרוביץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההרגשה של חנק וגוש בגרון כבר שנתייםדניאלה25/06/2008שלום ,
היתי רוצה לקבל את עזרתך.
אני סובלת מהרגשה של חנק וגוש בגרון , כאילו כל הזמן משהו נמצא בגרון וחונק אותי מבפנים.
עשיתי בדיקות הבאות :
גסטרוסקופיה - ממצאים : בקע סערפתי קצר , גסטריטיס , טופלתי בלנטון .
CT גרון - תקין
אולטרסאונד גרון - תקין
רנגן גרון ולועה עם בליעת בריום - תקין לא נמצא ריפלוקס .
צילום חזה/ ריאות - תקין
אקג - תקין
א.א.ג. - בדיקהעם סיב אופטי - תקינה
בדיקות דם תקינות .
אחרי כל זה , אני לא מאובחנת, רופא גסטרו אומר שזה יכול להיות שיש ריפלוקס או שזה מבקע , בקיצור הוא לא יודע ...
רופאת משפחה שולחת אותי לפסיכיאטר ...
מה אתה חושב על כל זה? יש איזה בדיקות אחרות שצריך לעשות בשביל
לאבחן מה זה ? אני ממש לא מתפקדת עם הרגשה הזאת כל הזמן
בתודה מראש ,
דניאלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתחושת מחנק וגוש בגרון- דניאלה
29/06/2008דניאלה שלום!
המצב אותו את מתארת מאוד מוכר בתחום עבודתי. ברפואה הסינית אנו מכנים זאת- "תסמונת גלעין השזיף".
תחושה שכאילו יושב גלעין/ גוש/ כדור בגרון שלא ניתן להוציאו בכיוח ומפריע לנשום.
ברוב המקרים מדובר במצב הקשור עם מתח רגשי/ נפשי. אין זה אומר שאת צריכה טיפול פסיכיאטרי, אבל כן יש לעבוד על הורדת המתח/ חרדות וזאת ניתן לעשות באמצעים טבעיים: צמחי מרפא, תוספי תזונה, הומיאופתיה ועוד.
במקביל אני ממליץ להוריד בתזונה כל מזון שעלול לעורר ליחה (מוצרי חלב, מטוגנים, מתוקים...)
גשי לטיפול בהקדם!
לבריאות!
ד"ר גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקוסקוסתומר24/06/2008אני חולה בקרוהן אולם תקופה ארוכה ברמיסיה (טיפול תרופתי).
אני אוהב לאכול קוסקוס ואני לא חש ברע כאשר אני אוכל אותו. רציתי לשאול האם מבחינת הנטורופתיה ובעקבות העבר הרופאי המאכל הזה מומלץ או שדוקא יש להמעיט באכילתו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרקוסקוס וקרוהן
24/06/2008תומר שלום!
הנסיון שלי עם חולי קרוהן הוא שבתקופות של רמיסיה (מצב בו אין דלקת פעילה) טוב יהיה לאכול יותר מזון עתיר סיבים. מזון דל סיבים אמנם יורד יותר בקלות במעיים אבל אינו מסייע בשיקום המעי. מזון עתיר סיבים מכיל גם סיבים מסיסים וגם בלתי מסיסים. אלו מסייעים להעשיר את האוכלוסיה הפרוביוטית של מערכת העיכול החשובים לבריאות המעיים.
קוסקוס סה"כ יכול להיות בריא אבלרק בצורתו המלאה. אם מדובר בקוסקוס רגיל, אני חושב כי מומלץ להמנע מכך או לאכול לעיתים רחוקות.
מקווה כי עזרתי לך.
ד"ר גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעץ התהרוני22/06/2008שלום,
האם ניתן לשטוף שיניים עם מספר טיפות של שמן עץ התה במקרה של דלקת בחניכיים?
(ואולי אף הדלקת מגיעה ללסת התחתונה)
מתי לא מומלץ להשתמש בשמן עץ התה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשמן עץ התה
23/06/2008דני שלום.
שמן עץ התה בעל איכויות אנטי-ספטיות רבות. בד"כ אמליץ על שימוש חיצוני ופחות פנימי איתו בשל חשש לרעילות. ישנם אנשים הרגישים לחומר מיוחד זה ומגע ישיר עם חלל הפה או שתייתו עלולים להיות מסוכנים.
ישנם משחות שיניים צמחיות המכילות כמות מזערית של שמן זה (הן בטוחות לשימוש). לעניין דלקת החניכיים, יש לצחצח שיניים עם מי מלח- כף מלח לכוס מים חמימים. לטבול המברשת מספר פעמים לאורך הצחצוח.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
בחן את עצמך:
האם אתם חולי ניקיון?מאמרים אחרונים
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)


.jpg)
.jpg)


.jpg)
