מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הרמת משקל כבד (יש לי קיפוזיסקלה)יוני28/02/2008
שלום שמי הוא איתי ואני נער כבן 16.
בקיץ שעבר התאמנתי במכון כושר במשך חודשיים וקצת הייתי הולך על הליכון כ60 דקות וו10 דקות לאחר מכן ההיתי עושה אימון של משקולות . הבעיה היא שאני עשיתי כל מכשיר כמאה פעם ולא במשקלים שהייתי צריך להרים (הרמתי קצת יותר בערך ממה שהייתי צריך) לאחר מכן כחוודשיים -3 חודשים החלו לי כאבים בגב שנמשכים עד היום לעיתים רחוקות הכאב מופיע בצוואר הלכתי לארבעה רופאים שרשמו לי את הדבר הבא:
החולה מתלונן על:
מוגבל תפקודית
כאב פחת(זה לאחר שהרופא נתן לי תרגילים לבית אבל זה לא פיזיותרפיה)בבדיקה אין פרט לכאב לא ממוקם
מתלונן על כאבי גב עליון ללא הקרנה לרגליים מזה זמן רב ללא חלבה מקדימה כאב מחמור בפעילות פיזית כגון ריצה
28906-עדיין מתלונן על כאבים ללא שיפור לאחר טיפול כנגד כאב ודלקת יש לציין לא עשיתי פיזיותרפיה ולא קיבלתי משככי כאבים
ממצאים בבדיקה : רגישות בגב עליון תנועות מוגבלת עקב כאבים 90 מעלות SLR דו צדדית כח גס תחושה והחזרים תקינים
אבחנה משוערת:
BACKACHE
יש לצין שהמליצו לי לחזק את שרירי הגב ולא עשיתי את זה ואת שאר הדברים הנ"ל
בנוסף עשו לי צילום רנטגן ובו לא מצאו לי כלום כלומר הבדיקות חיוביות וערוצים לעשות לי מיפוי עצמות למרות שאני מטיל ספק עם ימצאו שם משהו
השאלה המרכזית היא האם הגובה שלי יעצר עקב כך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרמת משקל כבד
28/02/2008שלום רב!
שאלתך מורכבת כיוון שלא ניתן יהיה רק לפי הממצאים שציינת לדעת אם הדבר ישפיע על התפתחותך או לא. ברוב המקרים אין הדבר אמור לפגוע בצמיחתך, אך אם קיים נזק כלשהו לעמוד השדרה אתה תהיה חייב לטפל בזה ולא להזניח.
אחד מההתעמלויות שאמליץ לך בכדי לשקם את עמוד השדרה הוא פילטיס.
ממליץ לך להבדק שוב על ידי אורטופד וכן לעבור סדרת טיפולים פיזיוטרפיים.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעל סף סוכרת אבל עוד לא - אך יורד במשושית25/02/2008שלום רב , אני בן 62 (כמעט) וסובל מרמות סוכר קצת מעל הרצוי מדי כמה ימי מדידות ולפעמים ברמה בסדר (לפחות על פי האינדקרינולוג ) אך כשאני מקפיד ושומר לא לאכול יותר מדי פחממות (למשל עברתי ללחם מקמח מלא בלבד והורדתי לגמרי ג'בטות ופיתה+פלפל ופיצה וכד') לצערי ירדתי במשך שבועיים 1 ק"ג, תוצאה שלא מצאה חן בעיני הרופאה. אישתי מבקשת עצה איך לגרום לי להעלות במשקל מבלי לאכול את מה שלא רצוי ?אני שוקל כ-61 ק"ג גובהי 174. בבוקר אוכל פרוסה עם גבינה לבנה 5%, ביניים פרי + 7-8 שקדים, צהריים ארוחה מלאה ללא לחם, ביניים עוד פרי ועכשיו גם אגוזים, בערב ארוחת ערב ישראלית. יותר מאוחר מספר שקדים ולפעמים עוד פרי או יוגורט.
אז נא עצתכם איך להעלות במשקל. תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרירידה במשקל באופן בלתי רצוי
28/02/2008שלום רב!
על פי דבריך נראה כי התזונה שלך די מאוזנת. אינני רואה דבר מה חריג. ירידה של 1 ק"ג במשך שבועיים איננה מדאיגה. לעתים גופנו מאזן המשקל בשל שינוי בצריכת סוכרים ושומנים. האם אתה מרגיש טוב? האם אתה מבחין בירידה באנרגיה?
שים לב כי אינך מדבר על שינויים דרסטיים. להוסיף דבר מה לדיאטה אולי יעזור במעט, אך לדעתי אינך נמצא במצב המצריך התערבות מיוחדת. במידה ותמשיך לרדת במשקל יהיה צורך לבדוק מדוע. תחשוב על כי הורדת הרבה שומנים מהתזונה היום-יומית, באופן טבעי אתה צורך פחות קלוריות, לכן גם ירדת במשקל.
עדכן אותי בבקשה בעניין משקלך.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקשקשיםosi24/02/2008שלום רב
אני בת 29
אני סובלת תמיד מקשקשים בשיער בעיקר בחודשי החורף. בקיץ -נעלם
לאחרונה נוספה גם רגישות בגבות אך ללא אדמומיות רק קשקשים.
עור גופי יחסית יבש
בנוסף אני חופפת את שיערי רק פעם בשבוע ומשתמשת בשמפו על בסיס טבעי
לאחרונה ניסיתי למרוח מיץ לימון על העור אך המצב נהייה גרוע יותר ויבש יותר
האם יש טיפול חיצוני אחר או תוסף טבעי היכול לעזור לי לטפל בתופעה?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרסבוראה
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D25/02/2008אוסי בוקר טוב
לתופעה שאת מתארת קוראים סבוראה. כאשר יש קשקשים או סבוראה חשוב לחפוף כל יום!!! את יכולה כמובן להשתמש בשמפו נגד קשקשים שמכיל גם חומר אנטי פטרייתי, חשוב לא "להידבק" לשמפו אחד אלא להחליפם מידי פעם כי ההשפעה פוחתת עם הזמן. ניתן להתאים גם פורמולות לעיסוי הראש עם שמנים צמחיים ושמנים אתרים מיוחדים, וכן עיסוי עם מרתח של צמחים. כמו כן גם שתיית חליטות צמחים ספציפיים העוזרים להוריד שמנוניות והיוצרות קשקשים. יש גם קשר בין מצבי מתח וסטרס וחסר באבץ. גם תוספי מזון ספציפיים יכולים לעזור בהפחתת המתח. יש גם מאכלים הגורמים לרגישות ויש להסירם מהתפריט.
במידה ותהיי מעוניינת בטיפול מותאם אישית אשמח לעמוד לרשותך
לבריאות
מיכל לזרוביץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתרופה כלשהי לעורלי24/02/2008שלום, יצאו לי פצעים על הגפיים העליונות, ירכיים וזרועות, הם קשים ולבנים, אך ללא נוזלים או משהו כה, לא ממש רואים אותם אלא מרגישים אותם ובמישוש הם דוקרים ולא נעימים, האם ידוע לכם על טיפול כלשהו שעוזר, מרפא וכו'?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרקרטוזיס פילאריס??
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D25/02/2008לי בוקר טוב
צריך לאבחן ואז להחליט. אולי המדובר בקרטוזיס פילאריס
לא ניתן להמליץ על טיפול דרך האינטרנט
לבריאות
מיכל לזרוביץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה?יעל21/02/2008האם ארוחת בוקר שמכילה:
כוס נס ללא סןכר
גביע קוט'ג 1/2 אחוז שומן
2 כפות גבינה 1/2 אחוז שומן
ביצה קשה
האם זו ארוחת בוקר בריאה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרארוחה בריאה
22/02/2008שלום שוש,
שאלתך טובה, כיוון שמה שאת מתארת לרבים יראה כארוחה טובה ובריאה.
האמת מעט שונה:
* כוס נס קפה- אם מדובר בקפה היחידי של היום אז אין זה נורא, אך חשוב לדעת כי נס קפה פחות בריא מקפה שחור כיוון שהוא עבר תהליכים כימיים על מנת להביאו למצב בו הוא נמס. האם כשציינת שאת שותה אותו ללא סוכר התכוונת גם ללא ממתיק אחר?
* קוטג'-נחשבת לגבינה די טובה ויחסית קלה לגופנו לפירוק לעומת גבינות מעובדות אחרות. יחד עם זאת, גבינה שאחוז השומן שלה כה נמוך לא תאפשר ספיגת סידן יעילה. מומלץ שמוצרי החלב יהיו לפחות 3% ואף יותר. במוצרי חלב דלי שומן בד"כ קיימים מוצרי טעם וריח המסייעים לגבש את הגבינה. לכן איני תןמך במוצרים אלו.
מוצרי חלב ככלל קשים לגוף לעיכול. תנסי לאכול אבוקדו, יוגורט עיזים, ביצה קשה וירקות טריים... אלו יהוו אבני יסוד טובים יותר לגופך.
לבריאות
ד"ר גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה ההבדל בין השיטותאורטל20/02/2008נטורופתיה והומיאופתיה אם כולם משתמשים בתרופות טבעיות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרנטורופתיה והומיאופתיה יחי ההבדל!
22/02/2008שלום רב,
באמת כולם חושבים כי זב אותו הדבר... אך מדובר בשתי שיטות אחרות כמעט לחלוטין.
אכן, שתי השיטות מקורן בשימוש במוצרים מן הטבע לצורכי ריפוי ואיזון המערכות שבגופנו. נטורופתיה- "ריפוי" + "טבע"
הומיאופתיה- "דומה בדומה ירפא"
הנטורופתיה משתמשת בצמחי מרפא, תוספי תזונה (ויטמינים מינרלים...) ותזונה על פי עקרונות טבעיים.
ההומיאופתיה מחפשת את "הרמדי" (התרופה) האחת המתאימה למכלול הסימפטומים והאופי של המטופל. כאן השימוש בתרופות טבעיות שמקורן בצמח או מינרל אשר עברו תהליך אנרגטי (פוטנטיזציה) עד אשר בבקבוק הרופה נשארה בעיקר התהודה של החומר המקורי ומעט מאוד,אם בכלל,חומר.
שתי השיטות יעילות עד מאוד אך עקרונותיהם שונות.
ד"ר גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהולריאן 500 מ"גתומר17/02/2008שלום.רציתי בבקשה לברר האם VALERIAN במינון של 500 מ"ג יעיל כנגד התקפי חרדה ממושכים ויכול להוות חלופה לתרופות נגד חרדה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשימוש הצמח הולריאן
22/02/2008שלום תומר!
צמח מרפא זה הינו יעיל מאוד כאשר ניתן על ידי איש מקצוע, אחרי אבחון ובחירת צמחים המתאימים לאדם הנבדק. אינני ממליץ ליטול צמח זה ללא אישורו של נטורופת מומחה או רופא!
בברכה,
ד"ר גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשמן זיתsigi16/02/2008שלום,
מזה כשנתיים אני נותנת לבני בן ה-8 כל בוקר כף שמן זית , על קיבה ריקה,ולאחריה הוא שותה קצת מים.
התחלתי לתת לו שמן זית בעקבות עצירויות חוזרות וזה פתרון שמאד עוזר.
האם זה בריא ולא מזיק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרשמן זית
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D16/02/2008שבוע טוב
שמן זית נחשב כשמן בריא מאחר ומכיל חומצות שומן חד בלתי רוויות, אין שום בעיה עם כף שמן זית אך תקפידי על שמן מכבישה קרה.
לבריאות
מיכל לזרוביץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיותר מדי חלבוןיעל14/02/2008
שלום,
אני מאוד אוהבת לאכון בשר וגבינות ואני מפחדת שאני צורכת יותר מדי חלבונים. אני אוכלת ביום:
2 גביעים של קוטג' 1/2%
חצי גביע של גבינה 1/2%
יוגורט 0%
ביצה אחת
וכ- 300 גרם חזה עוף
האם אני צורכת יותר מדי חלבונים? אם כן מה ההשלכות של זה?
יש לציין שאני מתעמלת 5 פעמים בשבוע כ-50 דק' על מכשיר האליפטי הביתי. ואם לא הייתי מתעמלת, האם מותר לי לצרוך כזו כמות של חלבונים ללא אימון? אני בת 24 גובה 1.68 משקל 52 בערך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרצריכת חלבונים בתזונה
22/02/2008שוש שלום,
בהמשך לתשובתי הקודמת על ארוחת הבוקר, חשוב לציין כי אכילת חלבונים חשובה מאוד לבניית רקמת השריר ולפעילות מערכות רבות בגופנו. על כן, אינני חושב שאת צורכת יותר מדי חלבון. אני כן חושב כי כדאי לגוון עם סוגי החלבון (דגים, הודו, מעט בשר בקר...)
טיפ מאוד חשוב שישמור על איזון מערכת העיכול ויסייע בפירוק יעיל יותר של חלבונים אלו הוא לדאוג כי רוב הצלחת תהיה ירקות והשאר חלבון כלשהו.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשךטל14/02/2008תודה על התשובה.
אכן חוסר איזון הורמונלי וטחול חלש (לפי הרפואה הסינית...).
לגבי מע' העיכול - גם נכון יש לי עצירות.
אשמח לקרוא על טיפים לניקוי כבד - דפדפתי אחורה בפורום ולא מצאתי.
אם אפשר להפנות אותי למאמר או חומר לקריאה באינטרנט אשמח להרחיב אופקים בנושא.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרחומר קריאה על תזונה וניקוי
22/02/2008ניתן למצוא הרבה מידע בספר- "מה לאכול" של פרופ' מריון נסל, הוצאת כינרת-זמורה-ביתן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
טל23/02/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקדם מחזורטל13/02/2008שלום,
אני בת 35.
יש לי מחזור סדיר.
7-14 לפני המחזור יש לי התנפחות חריגה בבטן ועודף משקל של 3-4 ק'
שגם אחרי המחזור לא תמיד יורדים לגמרי.
בדיקות הדם שלי תקינות, גם כלליות וגם פרופיל הורמונלי.
מעבר לכך אין לי שום תופעות אחרות קדם וסתיות ושום שינוי אחר (אוכלת רגיל, פעילה, מצב רוח תקין וכו').
ניסיתי לקחת אנגליקה סינית (דונג קוואי) שבועיים לפני המחזור, 2 כדורים ביום 520 מ"ג בשילוב ויטמין B6 כדור אחד ביום.
לפני כן ניסיתי כמוסות סידן+ מגנזיום עם כמוסות שמן נר הלילה.
כלום לא עזר.
נסיתי חליטות: זקן התירס, פטרוזיליה, סרפד וגם אין שינוי.
ניסיתי דיקור סיני וגם לא עזר.
אודה אם יש לכם המלצה או שילוב יעיל להפחית נפיחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרתופעות קדם מחזור
13/02/2008שלום רב!
תלונתך מחזירה אותי לתגובתי אודות ניקוי הכבד. מצב כמו זה שאת מתארת מראה כי ישנו חוסר איזון הורמונאלי בגופך (גם אם אינו מתבטא בתוצאות בדיקות הדם). פעמים רבות ראיתי כי נשים שסובלות מהסימפטומים שאת מתארת חוות שינוי משמעותי לטובה לאחר ניקוי הכבד ומערכת העיכול. תוספי התזונה וצמחי המרפא שלקחת נראים על פניו טובים ומתאימים. יחד עם זאת, במידה ויש פסולת בכבד כל תוספי אלו לא ישנו הרבה.
נתתי די הרבה טיפים בתשובותיי השונות בפורום אודות ניקוי זה, אשמח לעזור בהמשך שוב.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתופעות קדם מחזור
מאיה25/04/2011היי גם לי הייתה אותה בעיה לפני כמה שנים
החלטתי לטפל בזה ומאז הכל טוב.
אני כבר לא סובלת מתופעות קדם מחזור* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלהרחל13/02/2008לאחרונה עלה לימעט לחץ הדם אני כרגע בבירור מהם תחליפי המלח ? האם כדאי להמנע ממלח לחלוטין?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתריתר לחץ דם ומלח
13/02/2008שלום רב!
באופן עקרוני אנו לא אמורים להוסיף מלח לתזונה. הממצאים מראים כי ישנם מספיק מלחים באופן טבעי במזון ולכן הוספת מלח אינה מועילה ואף עלולה להזיק.
יתר לחץ דם יכול להגרם גם מעודף מלח במזון אך יכול להגרם גם כתוצאה ממיעוט בשתיית מים ושתייה מרובה של תוססים/ קפה וכו'.
י.ל.ד. יכול גם להגרם על רקע של לחץ רגשי נפשי ומצבי דחק שונים. יש לבדוק נושא זה לעומקו.
לשאלתך... כן מומלץ להפחית או להמנע לחלוטין משימוש במלח במזון.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיתר לחץ דם ומלח
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D15/02/2008רחל שבת שלום
לפי הנתונים המלח משפיע רק אצל מחצית האנשים הסובלים מיתר לחץ דם. אין המלצה להתנזר לגמרי אך בהחלט יש המלצה לא להגזים. מלח ים למשל, מכיל פחות נתרן מאשר מלח שולחני. מומלץ עד כפית אחת ליום של מלח בלבד.
יש להימנע ממזונות המכילים מלח כגון שימוש ברטבים מוכנים (חרדל, סויה, קטשופ), אבקות מרק, נקניקיות, חטיפים, גבינות מלוחות, סודה לשתייה, פיצוחים מלוחים וכו'.
רוב המלח שאנחנו אוכלים הוא סמוי ברוב המזונות המעובדים (כ-80%) ורק 20% מקורו במלח שולחני או בישול. הסימון התזונתי למלח על גבי המזונות מבוטא ע"י כמות הנתרן ל- 100 גר' וכמות המלח המומלצת היא 6 גר' ביום (2400 מ"ג נתרן). בכ"ז כאשר קונים מזון יש לשים לב ולהימנע מקניית מזון אשר על התווית שלו מצויין כי מכיל מלח שולחני, סודה, נתרן, מונוסודיום גלוטמאט, חומרים משמרים, רוטב סויה ועוד.
כדי להעשיר את הטעם כדאי להשתמש בתחליפי מלח העשירים במגנזיום, אשלגן. יש למשל מלח עשבים שהוא מכיל צמחי תבלין כמו סלרי, שום, בצל, בזיליקום והם נותני טעם שהם מקור לאשלגן ודלים בנתרן. כמו כן גם מיץ לימון יכול להיות תחליף למלח כדי לשפר את הטעם.
לבריאות
מיכל לזרוביץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא ברור לי הקטע של ניקוי הגוףמיה11/02/2008למה דווקא לנקות את הכבד, למה לא את המעי שם גם יש המון פסולת. האם הגוף לא מתוכנן "לנקות עצמו" אני לא מתכוונת לאלה שאוכלים ג'אנק. האם בניקוי יש גם נזק? למשל שהגוף מתנקה אחר כך פחות טוב כי הוא הורגל לתהליך ניקוי אחר? תודה רבה!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרמדוע לנקות את הגוף?!
11/02/2008שלום רב!
זו שאלה מצויינת. באמת מדוע לנקות את הכבד...
התשובה היא שיש לנקות פסולת מכל המערכות המססנות פסולת בגופנו: כבד, כליות, מערכת עיכול, לימפה, דם וכו'.
הפסולת המצטברת בגוף ברובה קשורה למזון אותו אנו אוכלים. יחד עם זאת אנו גם חשופים לפסולת מהאויר (זיהום אויר, קרינה...) וכן לתכנים רגשיים רבים. כל אלה מסוננים דרך גופנו. לכן מומלץ אחת לתקופה "לנקות" על מנת שהמסננים יעבדו ביעילות גבוהה יותר.
נכון שאלו ששומרים על אורח חיים בריא וניזונים ממזונות עתירי סיבים, מזון אורגני וכו' יכולים לשמור על המערכות תקינות לאורך זמן רב יותר, אך כולנו בסופו של דבר חייבים לסייע לגוף בתהליך חשוב זה של ניקוי פסולת מהמערכת.
גופנו יודע להוציא פסולת, אך התזונה של היום וכל שאר הפרמטרים השתנו לעומת העבר. לכן עלינו לקחת אחריות על הגוף ולא לסמוך עליו שיעמוד בכל פסולת /רעלן שנכניס אליו.
מקווה כי המידע הועיל.
לבריאות!
ד"ר גוניק ND* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה על תשובתך
מיה12/02/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוספת לתשובה
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D13/02/2008מיה צהריים טובים
בגופנו יש מספר מערכות סילוקיות אשר אמונות על סילוק הרעלנים מגופנו (דהטוקס). מע' השתן, העור, לימפה, עיכול וכבד. אחד התפקידים של הכבד הוא לפנות חומרים מהגוף כמו כן הוא אחראי על כל נושא המטבוליזם. ברגע, שיש עומס רעלנים בגוף, כל המערכות הסילוקיות עובדות בעודף והדבר יכול להתיש אותם. לכן כאשר מבצעים תהליך ניקוי רעלנים חשוב מאד לחזק נניח את הכבד כי יש לו חשיבות רבה בתהליך הדהטוקס, בין השאר מאחר והא מפעיל מערכות אנזימטיות שונות אשר מנטרלות רעלים שונים ורדיקלים חופשיים. יחש אסכולות שונות של ניקוי הגוף מרעלנים. כמו כן קיימים מספר רבדי ניקוי. לשאלתך הנוספת, רעלנים לא נוצרים רק מג'אנק פוד, רדיקלים חופשיים שהם סוג של רענים נוצרים גם בתהליכי נשימה ועיכול רגילים לגמרי, סטרס גם גורם לרדיקלים חופשיים, סביבת מגורים או עבודה ועוד. מומלץ לבצע תהליך ניקוי אינטנסיבי פעמיים בשנה
לבריאות
מיכל לזרוביץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהגאזיםחגית09/02/2008שבת שלום
אלו צמחים יכולים לעזור במקרה של גאזים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרצמחי מרפא נוגדי גאזים
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D09/02/2008ירדן שבוע טוב
צמחים קרמינטיביים שגם נוגדי גאזים כגון קימל, שומר, זנגויל, בבנונג דו גוני ועוד
לבריאות
מיכל לזרוביץ
מיכל לזרוביץ N.D M.A נטורופתית ואחות מוסמכת [email protected] 0546499302* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההפסקת גלולות למניעת הריוןמיכל07/02/2008שלום רב
הנני בת 24, נוטלת גלולות למניעת הריון מסוג דיאנה כ 6 שנים.
התחלתי ליטול אותן כטיפול באקנה
כיום ידועה לי רמת הנזקים שהגלולות עלולות לגרום, ואני ממש רוצה להפסיק ליטול אותן
אני מאוד מפחדת שהגוף שהורגל כל כך הרבה שנים ייצא מאיזון כתוצאה מהפסקתן ושהאקנה יחזור.
מה ההמלצות שיש לגבי נושא זה ממחית תזונה, תוספי מזון, צמחי מרפא וכו?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתראקנה וגלולות
ד''ר מיכל לזרוביץ N.D09/02/2008מיכל שבוע טוב
דיאנה היא תרופה שבעצם נוגדת את פעילות ההורמון הגברי טוסטסטרון וזוהי הסיבה ברפואה הקונבנציונלית שהיא ניתנת לנשים הסובלות מעודף ההורמון הזה כמו במקרים של אקנה, שיעור יתר וכו'. מעבר לכך היא גם בשימוש כגלולה למניעת הריון.
הנושא שאת מעלה אישי ביותר, האקנה בהחלט עלולה לחזור, הכל תלוי ברמות ההורמונים בגופך. אם החלטת כי את מעוניינת בהפסקת נטילת הגלולות אני הייתי מציעה לך לגשת לייעוץ וטיפול נטורופתי. בטיפול הנטורופתי ניתן לאזן גם הורמונלית באמצעות צמחי מרפא. אך בטיפול יושם דגש גם על נושא התזונה ויתכן גם שילוב של תוסף תזונה וטיפוי גוף-נפש. טיפול ספציפי אינני יכולה להמליץ כי כל טיפול כזה ראוי שינתן באופן איש לאחר אבחון מסודר. אגב טיפול נטורופתי יועיל לך גם אם החלטת שאת ממשיכה עם לקיחת הגלולות.
לבריאות
מיכל לזרוביץ N.D M.A נטורופתית ואחות מוסמכת [email protected] 0546499302* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהערוץ הבריאות
בחן את עצמך:
האם יש לכם ביטחון עצמי?מאמרים אחרונים
היועצים שלנו
נטורופת,מומחה לרפואה טבעית(מטפל רב תחומי).דוקטורט(phd)באונ` בירקהם במדריד.מטפל בגוף-נפש בנטורופתיה,דיקור סיני,תזונה,רפלקסולוגיה,עיסוי הוליסטי,שיאצ`ו,פרחי באך,אנרגיה,צמחי מרפא, ארומתרפיה,מדיטציה,נר הופ... קרא עוד
.jpg)
.jpg)
.jpg)


.jpg)


.jpg)
.jpg)


.jpg)
