מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- קרינה אלקטרומגנטית במרחבים משותפים לילדיםיעל11/02/2020
בהרצאה של ד"ר מסוים בבית ספר בראשל"צ, הוא הסביר שתקן 2mg הוא שנתי,שווה ערך ל 4mg יומי, ולכן בדיקות קרינה שבהן באזורי ישיבה 4mg, הוא תקין. האם אתה מסכים איתו? כמו כן, במקומות משותפים, מרחבים משותפים או חצר בית הספר, אומר שגם קרינה גבוהה יותר אינה מסוכנת כי הילדים לא יושבים שם קבוע. כמו כן שהמחירים החדשים אחרי חצי מטר כבר אין קרינה בכלל. האם הטענות מקובלות עליך? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אין מושג מוחלט בנושא זה. בכל מקרה, הערכים הללו נמוכים מאד.
רם דישון23/02/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממוגרפיה בשגרה מעל גיל 40לימור11/02/2020
שלום,
הרופא שלח אותו לממוגרפיה כשיגרה- טוען שצריך פעם ב- 3 שנים מגיל 40 (אני בת 44) . מה דעתך קרינה לעומת תועלת בגיל זה ??
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
מחוץ לתחום הפורום. מידע אישי- הוא צודק.
רם דישון23/02/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תחנת שנאים ציבורית מרחק מבניין מגוריםרם04/02/2020
שלום,
אני עומד להשכיר דירה בניין בקומה 7. יש תחנת שנאים ענקית משמאלו של הבניין באיזור ה30-50 מטר מרחק.
האם יש סכנה של קרינה אלקטרומגנטית? והאם לקומה יש משמעות בנושא?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מבט מקרוב
רם04/02/2020ככה זה ניראה מקרוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתמונה מחזית הבניין
רם04/02/2020תמונה מחזית הבניין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אין בעיה במרחק כזה.
רם דישון23/02/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מתג חכם לדוד מחובר ל wi fiיעל04/02/2020
שלום רב,
אני מעוניינת לדעת האם, מתג חכם לדוד, המחובר
ל- wi fi ומופעל באמצעות הסמארטפון פולט קרינה ועד איזה מרחק. חדר הילדים קרוב למתג הנ"ל.
תודה על התייחסותכם,
יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שמרי מרחק של מטר מהמתג.
רם דישון23/02/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרינה ממנוע של תריס אלחוטייעל03/02/2020
היי
יש לי שאלה גם באותו עניין של תריסים אלחוטיים.
הקרינה של המקלט במנוע התריס. כמה היא? זה בעצם קרינה שהיא כל הזמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לא. היא רק כשהמנוע פועל. זניח לגמרי.
רם דישון23/02/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיקרוגל חסר זכוכית - האם בטיחותי להשתמש?איתי01/02/2020
בס"ד
שלום
יש לי מיקרוגל שנשבר לו הפלסטיק שמסביב לדלת המיקרוגל
על הפלסטיק הזה היתה יושבת זכוכית
עדיין הוא נסגר ומשמיע את הטיק של הסגירה
הוא עובד
זה בטיחותי להשתמש בו כך?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
קשה לי לדעת מתוך התמונה.
רם דישון23/02/2020על פי צבע הפלסטיק הוא נראה ישן מאד. לא הייתי לוקח סיכון וקונה חדש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקת קרינה במשרד ומהימנות תוצאותיוסי גולדמן26/01/2020
שלום רב
אני עובד בחברת היי טק ועברנו לאחרונה למשרד חדש.
במשרד בוצעה בדיקת קרינה, מצרף את התוצאות בקובץ, אשמח לחוות דעת אובייקטיבית והאם לדעתכם אפשר לסמוך על בדיקות שמבוצעות על ידי החברה?
תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תוצאות קובץ 1
יוסי גודלמן26/01/2020תוצאות קובץ 1
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות קובץ 2
יוסי גולדמן26/01/2020תוצאות קובץ 2
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות קובץ 3
יוסי גולדמן26/01/2020תוצאות קובץ 3
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאות קובץ 4
יוסי גולדמן26/01/2020תוצאות קובץ 4
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתוצאחת קובץ 5
יוסי גולדמן26/01/2020תוצאחת קובץ 5
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אני נוהג לתת אמון בבדיקות ותוצאות של חברות פרטיות.
רם דישון23/02/2020כל תוצאה מתחת ל-3 מיליגאוס היא תקינה. בנקודות בהן התוצאה יותר גבוהה- יש להשתדל לא להתקרב אליהן.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה
יוסי גולדמן24/02/2020תודה
רשמת ש כל תוצאה מתחת ל-3 מיליגאוס היא בסדר, בתוצאות שצירפתי רואים גם מספרים של 12,30 וגם קרוב ל 50, האם מדובר באותה יחידת מידה של מילי גאוס?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
בדוק בראש הטבלה. בדרך כלל התוצאות הן במיליגאוס.
רם דישון24/02/2020* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה בקשר למד קרינה בביתשרה11/12/2019
יש לי מד קרינה אלקטרומגנטית, כשאני מודדת איתו קרינה אני רואה קרינה גבוהה צמוד למכשיר חשמלי ומיד כשמתרחקים הקרינה יורדת לטווח הירוק. אני גרה בבאר יעקב ומזה כמה ימים אני מפעילה את המד קרינה בערב, והקרינה במקסימום בלי לקרב לעצמים, יצאתי מחוץ לבית וגם שם הקרינה מאוד גבוהה. חשבתי שהמד קרינה מקולקל אבל בבקרים הקרינה נורמלית. מה זה יכול להיות? מתחיל להלחיץ אותי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לגבי המד קרינה שלי
שרה11/12/2019זה מד קרינה שמודד שדה מגנטי בנפרד וקרינה אלקורומגנטית של מכשירי חשמל, בבדיקה של השדה המגנטי המחוג בנורמה ובאלקטרומגנטי במקסימום מעבר לטווח האדום
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אוכל ושתיה לאחר מכונת שיקוף ברכבתמכונת שיקוף ברכ05/12/2019
שלום רב
שאלה שלי האם אוכל ושתיה , תיק איפוא ( מייקאפ נוזלי ושפתונים )מקבלים קרינה לאחר שעוברים בדיקה ביטחונית במכונות שיקוף ברכבת ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אין שום פגיעה
ממונה קרינה13/12/2019אין שום פגיעה באוכל, שתייה, תרופות, איפור או ציוד אלקטרוני.
קרינת הרנטגן היא קרינה מייננת, או למעשה אנרגיה הנעה במרחב. אנו נחשפים לקרינה מייננת כל הזמן.
עפ"י חוק שימור האנרגיה, האנרגיה לא יכולה להיספג בדבר, אלא עוברת דרך החומר וממירה את סוגה לאנרגיה אחרת והיא אינה נספגת.
שיקוף של תיק חושף אותו בממוצע ל-5µSv, בעוד שעת טיסה בגובה 35,000 רגל חושפת אותך (ואת הציוד שלך) לכ-3µSv לשעת טיסה. כלומר, טיסה לניו יורק עשויה לחשוף אותך ל-36µSv, שזו מנה גדולה פי 7 ממה שעובר הציוד במכונת השיקוף.
קרינת הרקע בישראל היא כ-2,400µSv לשנה.
בשורה התחתונה - אין סיבה לדאגה ולא קורה שום דבר לדברים המשוקפים במכונות שיקוף כבודה ברכבת ובשדה התעופה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך ממגנים קיר משותף עם שכןריקי02/12/2019
שלום רב,
עברתי לבית קטן עם מטבח וחדר שינה דו משפחתי. אני מרגישה מאוד לא טוב. יש לי רגישות לקרינה מטלפונים ומ-WI-FI. אני מקבלת כאבי ראש וחולשה ועוד. כבר בלילה הראשון הרגשתי לא טוב. לחדר השינה של הבית בקיר משותף עם השכן. בדקתי בלפטופ במיוחד לצורך זה ומצאתי שהקרינה של הראוטר של השכן ברמה של 5 בארים.
שאלתי היא: איך אפשר למגן את הקיר?
1. אפשר לצפות את הקיר המשותף בנייר אלומיניום עבה? אם זה עוזר האם צריך לעשות ארקה לציפוי דרך החלון החוצה או בדרך אחרת?
2. האם אפשר לעבות את הקיר המשותף עם בטון? אם כן מה עובי הבטון שצריך לשם כך?
בתודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובות.
רם דישון02/12/2019ניר אלומיניום או רשת מתכתית נגד יתושים יעשו עבודה טובה. אין צורך להאריק. אין צורך לעבות בבטון- זה מבצע גדול מדי והפתרונות הנ״ל יותר יעילים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טלפון נייד ורמת קרינה, שבירת כיסוישואלת01/12/2019
1. יש לי כרגע טלפון נייד פשוט של חברת קונרו. כתוב שרמת הקרינה בראש 0.530, בגוף: 0.779. הוא נשבר קצת בכיסוי הפלסטיק. קראתי שאם מכשיר נשבר הוא פולט יותר קרינה. האם אכן כך?
2. קיבלתי במתנה טלפון נייד פשוט נוקיה 105. רמת קרינה 1.344. האם זה משמעותי ביחס למכשיר של קונרו ועדיף לא לעבור לנוקיה החדש?
3. אני עובדת חלק גדול מהיום בבית על מחשב נייח ולידו ראוטר שמאפשר אינטרנט אלחוטי למחשב נייד בבית. האם זה מסוכן?
מה ניתן לעשות?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובות.
רם דישון02/12/20191. מכשיר שבור לא פולט יותר קרינה ממכשיר תקין.
2. עדיף לשוחח עם אוזניות, ואז רמת הקרינה הנ״ל אינה משחקת כל תפקיד.
3. האם הראוטר בשימוש במשך היום? (לא אם הוא פועל, אלא האם מישהו משתמש בויי פיי). אם לא- עדיף לכבותו. אם כן- לכבות לפחות בלילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך שאלה
שואלת02/12/2019תודה על התשובות!
אז אני מבינה שאני יכולה להשתמש בנוקיה שיש לו קרינה 1.344?
איזה אוזניות מומלצות?
בעבר רופא אוזניים אמר שלי שהשימוש באוזניות גרם לי לכאבים באוזניים ועדיף להמנע כי זה גרם לכאבים.
האם דיבור בעיקר ברמקול גם טוב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרינה מפלאפון - שאלה חשובהיעל01/12/2019
שלום
רציתי לדעת האם כתוצאה מכתיבה רבה בפלאפון
יש קשיי נשימה כתוצאה מהקרינה?
מחכה לתשובה
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
יתכן. אינני יכול לעמות תשובה חד משמעית.
רם דישון02/12/2019* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרינה מטלפון נייד ברמה של אנטנה סלולריתשמרית28/11/2019
שלום לך,
מדדתי באמצעות מד קרינה את הקרינה הנפלטת מהטלפון הנייד שלי. מיותר לציין שהרמות היו כל כך גבוהות ממש כמו בקרבת אנטנה סלולרית שמשדרת (המד הגיע לרמות שיא אדומות ואחת התוצאות הראתה 539.4 ביחידות של mw/m2). גם כאשר כיביתי את האופציה של נתונים לנייד זה הראה ככה..
רק במצב טיסה הרמות צנחו משמעותית לקרינה זניחה (0.01 ביחידות של mw/m2)
אם ככה זה נכון שהסלולרי שלנו משדר כמו אנטנה סלולרית?
איך ניתן להפחית את הקרינה ממנו? כאמור רק כאשר הטלפון עבר למצב טיסה הקרינה צנחה.. אני לא יכולה להשאיר את הטלפון רוב היום על מצב טיסה כי צריכה להיות זמינה לשיחות..
אשמח לתשובה
תודה רבה
שמרית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
תשובות.
רם דישון28/11/2019״אם ככה זה נכון שהסלולרי שלנו משדר כמו אנטנה סלולרית?״- כן, זה נכון.
״איך להפחית את הקרינה ממנו?״- פשוט לא להשתמש בו. אין דרך אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קורא ברקודים טוען מחירים מוחזק בידסיון28/11/2019
שלום רב
יש בסופר קורא ברקודים שאפשר לקחת ולהעביר כל מוצר ואז בסוף הקניות טוענים למחשב בקופה העצמאית וזה חוסך זמן. בקורא ברקוד אפשר ללחוץ ולראות קופונים למוצרים ולטעון לקניה.
הבן שלי אוהב להחזיק את זה ולעשות בעצמו בזמן הקניה
האם נחשף לקרינה רבה?
יום נעים
סיון* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אינני יודע. הגיוני שיש קרינה, אבל אינני יודע כמה. שווה מדידה.
רם דישון28/11/2019* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעון דופק גרמין ובלותוסמיכל24/11/2019
קראתי בפורום שקרינת בלותוס זניחה
ומצד שני קראתי שכדאי לסגור את הבלוחוס בלילה
מה המרחק משעון כזה שהקרינה נעשית זניחה?
היצרן טוען שאין שום בעיה עם קרינה בשעון כי אין לו סים והוא לא משדר
אפשר לעשות לי קצת סדר בבלאגן:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
השעון משדר חלש מאד. לדעתי די אם תסיר אותו בלילה מהיד. (זה לא שידור של סלולר אלא של בלותות׳- הרבה יותר חלש).
רם דישון24/11/2019* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשעון דופק גרמין ובלותוס
מיכל24/11/2019כותבת האשה שישנה לידו
מי שנמצא 20 סמ מהשעון
עדיין יש קרינה??
כמו שכתבת זה לא סלולר
זה הרבה יותר חלש...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
הקרינה לעולם אינה מתאפסת, אבל היא יורדת חזק מאד עם המרחק.
רם דישון25/11/2019בנוסף, השפעותיה הן אינדיבידואליות, לכן קשה לענות חד-משמעית על שאלתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

